PDA

View Full Version : Nieky Holzken in The MuayThai Premier League



blackadder
19-07-2011, 22:30
Niet compatibele browser | Facebook (http://www.facebook.com/media/set/?set=a.249714725041286.73332.199639940048765)

Kemal
19-07-2011, 23:14
Dat is toch een hele dikke league hoor! :thup:

justsomeone
19-07-2011, 23:15
WARRRRRRR Nieky

my all time favorite

TheMPL
19-07-2011, 23:38
Nederland zal ijzersterk vertegenwoordigd zijn in het middengewicht van The MuayThai Premier League. Na Marco ‘The Sniper’ Pique zal nu ook Nieky ‘The Natural’ Holzken van Golden Glory deelnemen aan The MuayThai Premier League. Hiermee zal een protegé van Ramon Dekker, de beroemdste niet Thaise muaythaivechter ooit, vertegenwoordigd zijn in dit full muaythai spektakel.

http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/Various/Nieky02.jpg

Het middengewicht zal een hoofdprijs kennen van 100.000 US dollar en buiten de bovengenoemde Marco Piqué en Nieky Holzken nog vele topvechters kennen. Zo zal Frankrijk vertegenwoordigd worden door Yohan Lidon, de regerend wereldkampioen van de WBC muaythai. Ook de veelvoudig Lumpinee, wereld en Thais - kampioen, Yodsaenklai Fairtex zal het middengewicht versterken. Uit Engeland zal Jordan Watson, de ISKA wereldkampioen, meedoen en uit Slowakije Vladimir Moravcik, die onlangs nog Lomisarn Chor Chokkitcha de regerend kampioen van het Rajadamnern stadion met elleboog KO sloeg, in actie komen.

http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/Various/nieky01.jpg

De overige twee namen en de definitieve poule indeling zal zsm bekend worden van de middengewicht divisie (160 LBS / 72.5 KG) van The MuayThai Premier League.

http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/Various/Nieky03.jpg



http://www.youtube.com/watch?v=yFGBTeAIEIU

Vinand
20-07-2011, 00:22
i want buakaw!!!!

Sadix
20-07-2011, 00:34
echt niet normaal vette lineup hebben de MPL poules!

kan niet wachten tot dit gaat beginnen.

MaartenManaus
20-07-2011, 01:03
Gaaf !
zit al klaar hiero

Asura
20-07-2011, 01:16
The MPL gaat keihard

Challenger
20-07-2011, 01:43
kan niet wachten man!!!!!!!!!!!

connect
20-07-2011, 11:43
super! altijd vet om naar holzken te kijken.
hopelijk kan die potten breken.

Khanom Thom
20-07-2011, 12:02
Vet!

Op het filmpje staat Germaine maar op de site vindt je haar nergens terug... er staat ook TBA voor de zwaargewichten, daar hoort ook een Nederlander in thuis vind ik... ik ga voor Spong, die kan wel overweg met MT regels.

Wheelie
20-07-2011, 14:36
Echt te gek, ik ben echt fan van Holzken.

MaTo
20-07-2011, 15:02
Echt te gek, ik ben echt fan van Holzken.

X2 MPL is goed bezig!!

MMAFAN-1122
20-07-2011, 15:31
Top! Ben benieuwd.

payap
20-07-2011, 18:55
Dit gaat echt een thriller worden die MPL! Internationaal was het al duidelijk te merken en ook Nederland zal wel weer terug moeten gaan naar het echte muaythai.

jaco
20-07-2011, 19:01
Super deze League ga ik echt volgen

MenKat
20-07-2011, 23:34
Weet iemand waar The MuayThai Premier League live word uitgezonden?

Anderson
21-07-2011, 00:01
Op de site staat Eurosport voor Europa

payap
21-07-2011, 11:04
Op de site van The MPL staat Nieky Holzken momenteel in een poule met Yodsaenklai Fairtex en Yohan Lidon!

Damn! Wat een wedstrijden zullen dat worden zeg!! Kan niet wachten.

Koike88
22-07-2011, 18:39
Ik ben misschien de enige, maar Nieky is toch een K1 vechter? De partijen waarvan ik ze gezien heb, dat hij tegenover een thaibokser stond, liepen niet zo goed af voor hem.. Maar wel een grote naam erbij natuurlijk.

Mattie73
22-07-2011, 20:35
Ik ben misschien de enige, maar Nieky is toch een K1 vechter? De partijen waarvan ik ze gezien heb, dat hij tegenover een thaibokser stond, liepen niet zo goed af voor hem.. Maar wel een grote naam erbij natuurlijk.

Je hebt inderdaad een punt. Ik ben een groot fan van Nieky, maar ik stond perplex van het gemak waarmee Buakaw Por Pramuk hem met zijn teep (frontkick) neutraliseerde.

payap
22-07-2011, 23:06
Ik ben misschien de enige, maar Nieky is toch een K1 vechter? De partijen waarvan ik ze gezien heb, dat hij tegenover een thaibokser stond, liepen niet zo goed af voor hem.. Maar wel een grote naam erbij natuurlijk.

Geld eigenlijk voor bijna alle Nederlandse vechters. We zijn helemaal gefocused geraakt op het K-1 gebeuren en hebben daardoor de rest uit het oog verloren. Met de teloorgang van de K-1 (hoewel ik verwacht dat het zwaargewicht toernooi zal blijven voortbestaan) zullen we nu meer en meer richting muaythai moeten willen we mee blijven doen. Als we de K-1 buiten kijf laten zien we dat de grote internationale evenementen bijna allemaal muaythai zijn.

blackadder
22-07-2011, 23:22
Geld eigenlijk voor bijna alle Nederlandse vechters. We zijn helemaal gefocused geraakt op het K-1 gebeuren en hebben daardoor de rest uit het oog verloren. Met de teloorgang van de K-1 (hoewel ik verwacht dat het zwaargewicht toernooi zal blijven voortbestaan) zullen we nu meer en meer richting muaythai moeten willen we mee blijven doen. Als we de K-1 buiten kijf laten zien we dat de grote internationale evenementen bijna allemaal muaythai zijn.
Wat voor grote internationale evenementen? It's Showtime? Glory? Beast of the East? Die evenementen die in Oost-Europa worden gehouden waar Kraus laatst via hoge trap heeft gewonnen?

payap
22-07-2011, 23:44
Foutje, bedoelde internationale competitie (en niet evenementen) waar vechters uit de hele wereld meedoen en een heel reeks partijen afwerken voor ze kampioen zijn. Zoals de K-1.

En idd die Golden Glory shows waren dat ook.

blackadder
22-07-2011, 23:59
Foutje, bedoelde internationale competitie (en niet evenementen) waar vechters uit de hele wereld meedoen en een heel reeks partijen afwerken voor ze kampioen zijn. Zoals de K-1.

En idd die Golden Glory shows waren dat ook.
Maar het is wel bij dat soort evenementen waar jij op doelt vecht men bijna alleen voor de eer. Ik weet niet hoe aantrekkelijk dat is voor de NL'se vechter.

Dannyboy
23-07-2011, 00:03
Vrees dat de hollandse K1 mannen weinig te zoeken hebben in de MPL.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, echte thaise regels gaan zowel Nicky en Aussi niet trekken....

Nu ik dat zo tik, Payap weet jij de regels van MPL?, want ik meen gezien te hebben dat het 3x3 wordt.
Blijft de clinch er wel in? Volg zelf aardig het thaise regelsysteem, maar het blijft lastig. Bijvoorbeeld: Als je denkt de winnaar echt te weten omdat de ene vechter eenmaal meer zuivere trappen (laatste rondes samen met knie hoogste scores) heeft, blijkt dat die ene counter (punt voor de trap tegenpartij komt counter partij toe) en ringcontrol (uithoudingsvermogen, controle en geen blijk van "fear") in bijvoorbeeld de 4e ronde toch een andere doorslag gegeven heeft.

Aardig voor de volgers om het stukje van James Goydner er eens bij te pakken, geloof dat Harmen het ook eens gepost heeft, qua uitleg thaise regels.

Even terug: Pique zie ik nog wel potten breken in zijn poule, Mootje wordt lastiger, Kulebin is de te kloppen man, Harrison oud maar niet versleten (check trouwens voor het gemak Saenchai vs Harrison, speelkwartier voor Saenchai)....
Zou leuk zijn als Spong en Corbett erin gemikt worden, Corbett is inmiddels toch ook heavyweight?
Mits K1 of copycat daarvan niet meer aantrekkelijk is voor Spong.

Wel goed dat er ouderwets muay thai komt, we hebben nog wat in te halen op de fransen en engelsen.....

blackadder
23-07-2011, 00:08
Vrees dat de hollandse K1 mannen weinig te zoeken hebben in de MPL.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, echte thaise regels gaan zowel Nicky en Aussi niet trekken....


Nicky heeft toch, een aantal jaren geleden alweer, zo een Engelse fmt kampioen in minder dan 1 minuut uitgeschakeld.

payap
23-07-2011, 00:24
Nathan Corbett zit in the MPL in het zwaargewicht tot 95 kg.

Op de site van de MPL staan de regels:

The MPL - League Rules (http://thempl.tv/main/insidemt/league-rules)



SCORING

A Muay Thai fight is like a long distance race; it is judged as a whole. The amount by which each fighter has won each round is added up at the end and compared to determine the winner of the fight.

Fighters score points by using effective Muay Thai techniques with punches, kicks, knees & elbows, as well as mental strength, physical condition and technical ability.

The scoring factors, in order of importance, are:

1. The fighter that lands the most clean kicks and knees on their opponent’s body

2. The fighter who uses punches and leg kicks that show real effect on the opponent

3. The fighter who does the most damage to their opponent (ie. exhaustion and/or cuts)

4. If the skill level is the same, the fighter who attacks more

5. The fighter with better offensive, defensive, evasion and/or counter-attacking skills

6. The fighter who commits the fewest fouls

7. The fighter who wins a round in dominant fashion will earn 10 points for that round from the judges. The fighter who loses the round will earn 9 points. The fighter who gets knocked down in a round will lose 2 points, and thus receive 8 points for the round. Additional knock downs deduct further points. The fighter with the highest total points at the end of the match is awarded the victory, unless knocked out.

Dannyboy
23-07-2011, 00:27
Net reactie zitten tikken, is ie pleitte...... vooruit kortere versie...

Sorry, wellicht moet ik even nuanceren.
Eigenlijk is het al top dat de hollanders mee kunnen/mogen (zonder deze regels als basis/start te hebben) in deze poules.
Wat ik denk is dat ze voor de winst tekort komen...

In de poule van Pique en Holzken is Yod de te kloppen man, Lidon zou wellicht moeten lukken (zie partij tegen Grigorian) alleen naar mijn idee sterk afhankelijk van de regels... Lidon is een halve thai zeg maar...
Overigens is die Vladimir ook geen pannekoek, zie zijn laatste pot tegen Chabrani....

Mootje gaat het nog pittiger krijgen naar mijn idee in zijn poule....

Hoop dat ze het tegendeel bewijzen en gun het de heren ook zeker, desalniettemin denk ik dat ze te kort komen op FMT rules tegen de top.
Maar ja wie niet tegen deze mannen....

Koike88
24-07-2011, 03:58
Je hebt inderdaad een punt. Ik ben een groot fan van Nieky, maar ik stond perplex van het gemak waarmee Buakaw Por Pramuk hem met zijn teep (frontkick) neutraliseerde.
In beide partijen ging het zo. Terwijl er een behoorlijke tijd tussen zat. Ik denk dat hij op Thaise regels tekort komt. Maar dat wil niet zeggen dat hij geen gevaar is. Iedereen kan tegen een stoot aanlopen, en al met al is het natuurlijk geen pannenkoek.
Kan natuurlijk pas een oordeel vellen nadat we hem gezien hebben tegen een Yodsaenklai.

payap
24-07-2011, 08:29
Denk wel dat de vechtstijl van Yodsaenklai Nieky beter ligt dan die van Buakaw. Buakaw is veel meer een techneut en Yodsaenklai meer een sloper die het gevecht op zoekt.

En tegen Lidon gaat een spannende pot worden verwacht ik.