PDA

View Full Version : Exclusive - Mixfight: Q&A met Gegard Mousasi



Wheelie
21-07-2011, 23:09
Binnenkort hebben we een interview met Gegard Mousasi.
Net als bij o.a. Alistair Overeem en Ernesto Hoost krijgen de leden van Mixfight.nl weer de kans om zelf vragen te stellen aan Gegard Mousasi.

http://www.fighters.com/wp-content/uploads/GegardMousasi_7YK8Y.jpg

Wat willen jullie van Gegard weten ?

marcelt
21-07-2011, 23:15
Train je wel eens met Amerikaanse worstelaars of coaches om je worstelen te verbeteren?

Jeru
21-07-2011, 23:15
Kun je nu Zuffa eigenaar is geworden van Strikeforce nog steeds blijven vechten in Japan bij organisaties zoals Dream? Of was de partij tegen Izumi ook meteen de laatste daar? Mocht het niet meer mogelijk zijn zou dat je beïnvloeden bij het tekenen van een nieuw contract onder Strikeforce / Zuffa?

Pahlavan
21-07-2011, 23:17
thanks voor het regelen van dit soort Q&A's wheelie!

mijn vragen:

- waar in iran ben je geboren en hoe oud was je toen je naar NL kwam?
- welke overwinning in mma was voor jou persoonlijk de mooiste en waarom?
- wat doe je eigenlijk in je vrije tijd (hobby's etc.)

Garcia
21-07-2011, 23:26
Mensen kom maar op met jullie vragen en dan maken wij er weer wat moois van :)

basser
21-07-2011, 23:29
-hoe oud was je toen je begon met het trainen van mma of begon je eerst met kickboksen (op welke leeftijd) en hoe oud was je toen je er ook mma bij ging doen?
- hoe oud was je bij je eerste amateur mma partij?

Wheelie
21-07-2011, 23:29
Wanneer kunnen we weer een column van jou verwachten op Mixfight.nl ;)

Kemal
21-07-2011, 23:31
Weer erg vet dat dit mogelijk gemaakt wordt! :thup:

Hoe ziet je dagschema voor belangrijke wedstrijden eruit?
Tegen welke tegenstander zou je zeker nog een keer een partij willen draaien?
Vorig jaar was je 3de bij de Mixfight awards MMA mannen, ben je er van overtuigd dat je dit maal hoger zal eindigen..? ;)

basblue
21-07-2011, 23:51
Super geregeld!

Mijn bijdrage:
- in wedstrijden straal je veel rust en controle uit. Hoe bereid je je mentaal voor op een wedstrijd? En/of hoe blijf in het gevecht in die " State of mind"?
- hoe kijk jij aan tegen het Mma niveau in Nederland? En op welke wijze zou het volgens jou kunnen verbeteren?
- wat eet je op een gemiddelde trainingdag? En wat neem je aan suplementen?
- wat is het allergrappigste wat je meegemaakt tijdens, voor of na een wedstrijd?

Veel succes met de voorbereidingen!

Asura
21-07-2011, 23:53
In een interview gaf je de indruk het niet zo te hebben met de Unified rules zoals ze die in Strikeforce en de UFC gebruiken, kan je vertellen hoe je hierover denkt?

(niet voor het interview, kan iemand mij zeggen onder welk management Mousasi zit?)

co0per
22-07-2011, 12:56
Je gaf aan dat je met oud & nieuw dit jaar weer in Japan wilt vechten en dat je ook in Japan zal blijven vechten omdat het als een 2e huis voor je is.

1) In Amerika krijg je hierdoor vaak kritiek dat je alleen 'cans' verslaat, trek je je daar wat van aan?

2) Is het voor jou belangrijker om je ergens thuis te voelen dan om zoveel mogelijk te bereiken in je sport (UFC)?

3) Ik denk dat er in Japan op dit moment meer uitdaging voor jou ligt in Kickboksen dan in MMA, hoe zie jij dat zelf?

4) Hoe ver denk je nog achter te liggen met worstelen vergeleken met de top in de UFC?

5) Wat zijn je doelen voor 2012?

6) Staat boksen nog in de planning?

7) Wanneer kunnen we een Mixfight seminar verwachten? ;)

rollermanskunk
22-07-2011, 13:04
- Je komt in heel veel gevechten zo "laid back" over; heel ontspannen de kat uit de boom kijkend om dan genadeloos toe te slaan. Is deze "laid back fighting style" in de loop der jaren zo gegroeid of heb je dit aangeleerd en overgenomen van bepaalde vechters/idolen uit het verleden?

- Je hebt een aantal keren met Fedor getraind, heb je nog veel van hem opgestoken en denk je dat hij ooit nog op zijn oude niveau terug kan komen? (het is nu 22 juli dus de uitkomst van de "Henderson fight" is nog niet bekend)

Anderson
22-07-2011, 13:30
Vorig jaar was je nog met broers Sahinbas nu zag ik je bij Dream met Appie werk je niet meer met de Sahinbas broers.

Vroeger zag ik je nog wel eens staan aan de deur bij Malle Babbe ben je daar mee gestopt.

Train je nu altijd buiten Leiden. Met wie train je het meest bij welke sportschool.

carlo1
22-07-2011, 14:17
je lijkt bij al je wedstrijden zeer relax, alleen lijk je de ene keer meer voor de ko te gaan dan de andere. bijv bij k1 tegen musashi en kyotaro liet je er geen gras over groeien, bij babalu ook niet. maar als je dan kijkt naar je partij tegen king mo dan lijk je duidelijk niet voor de ko te gaan. kun je dit verklaren?

justsomeone
22-07-2011, 14:35
thanks voor het regelen van dit soort Q&A's wheelie!


- waar in iran ben je geboren en hoe oud was je toen je naar NL kwam?


wikipedia FTW

wrestler_nl
22-07-2011, 15:27
thanks voor het regelen van dit soort Q&A's wheelie!

mijn vragen:

- waar in iran ben je geboren en hoe oud was je toen je naar NL kwam?


Die kan ik voor je beantwoorden, Hij was in Tehran geboren.

wrestler_nl
22-07-2011, 15:28
Sinds je partij tegen King Mo hoever denk je dat je gekomen bent met je worstelen?

Asura
22-07-2011, 15:30
Tot wanneer kunnen we vragen stellen wheelie & garcia?

Pahvlani's vraag kan mischien iets anders gesteld worden; waarom ze kozen om te immigreren < ( ben ik wel blij mee overigens ^^)

justsomeone
22-07-2011, 15:32
Die kan ik voor je beantwoorden, Hij was in Tehran geboren.

en hij was 4 toen hij hier heen kwam:D

Pahlavan
22-07-2011, 15:55
lol thanks wrestler_nl en justsomeone... dat is al 1 vraag minder :P

Asura
24-07-2011, 18:05
Weinig vragen tot nu toe

justsomeone
24-07-2011, 19:30
Mocht de K1 het overleven, of een doorstart maken, zou je dan vaker een partij vechten op K1 regels?
Wat betekende het persoonlijk voor je dat je van de man won(kyotaro) die aerts en manhoef KO sloeg.?

wingchun
25-07-2011, 17:30
hallo

als eerste wil ik ff zeggen ik geniet echt van je gevechten je bent zo kalm beheerst en techniesch maar ook heel ruw waneer het moet


Nu mijn vragen ik stel er een paar weet niet welke geplaats zal worden .

1 tegen keith jardine vond ik persoonlijk dat je de winst verdiende (naar mijn mening lijkt het alsof ze in de usa worstelaars meer op prijs stellen )
Hoe denk jii daar over .

2 Als je terug kijkt op al je westrijden die je tot nu toe heb gevochten .Bij welke heb je dan de meeste herrineringen en persoonlijke gevoelens.

3.Zie jii mma puur als een sport of ook als een Zelf Verdedegings systeem.

4. Zijn er bepaalde vechters in het verleden die jouw echt hebben geinspireer of bepaalde films

5. Ik zie dat je soms tussen je box werk door ook kung-fu stoten gebruikt zoals chain punching en rapid punches of zie ik dat verkeerd .

Nou dat waren mij vragen .ik wens je veel sucsses in je verdere vechtsport carriere

Zolja
25-07-2011, 18:57
Wat heb je volgens jou nodig om de top te halen in MMA? Nog wat advies?

Asura
27-07-2011, 19:39
tttttttttttttttttttttttttttttttt

Kemal
27-07-2011, 19:42
tttttttttttttttttttttttttttttttt

LOL een TTT geven als het een stickytopic is ;)

Pahlavan
28-07-2011, 13:23
LOL een TTT geven als het een stickytopic is ;)

lol :lol:

maar eh... ik denk dat het misschien juist geen goed idee was om er een sticky van te maken... ik denk dat veel mensen er zo overheen kijken. ik zag het in het begin ook niet staan...
kan me anders niet voorstellen dat er relatief zo weinig vragen zijn

Kemal
28-07-2011, 13:49
ok, dan zal ik em los gooien.. als het topic dan te ver zakt gooien we er wel een ttt tegenaan ;)

Devilprince
28-07-2011, 14:05
thanks voor het regelen van dit soort Q&A's wheelie!

mijn vragen:

- waar in iran ben je geboren en hoe oud was je toen je naar NL kwam?
- welke overwinning in mma was voor jou persoonlijk de mooiste en waarom?
- wat doe je eigenlijk in je vrije tijd (hobby's etc.)

de eerste vraag kan ik voor jou beantwoorden: Mousasi was born in Tehran, Iran to ethnic Armenian parents during the Iran-Iraq War. At the age of 4, Mousasi and his family relocated to Leiden, Netherlands, where he finished grade school before developing an interest in martial arts. Gegard Mousasi - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Gegard_Mousasi)

Asura
28-07-2011, 14:31
IK tttttt hem zodat hij op todays posts blijft staan. Snap je, jwz.

MilfhunterMMA
28-07-2011, 15:05
Tijdens gevechten lijk je zeer ontspannen te zijn. Is dit iets waar je bewust mee bezig bent en indien het antwoord hierop ja is, hoe creëer je die rust? Denk je dat deze ontspannen, soms apathisch aandoende houding je partijen kan kosten, bijvoorbeeld tegen worstelaars die constant op spanning werken?

Over worstelen gesproken, denk je dat je in Amerika moet trainen om dit aspect van je game te verbeteren?

Een tijdje geleden had je het over het omhoog gaan in gewicht. Ligt dit nog steeds in de lijn der verwachtingen? Is teruggaan naar het middengewicht een optie als het op light heavyweight niet lukt?

In het MMA zijn de laatste tijd veel issues met hormone replacement therapy. Hoe kijk jij tegen deze kwesties aan (Marquardt, Sonnen bijv.)

Zou je alsjeblieft Chael Sonnen een lesje willen leren?

superfreak
28-07-2011, 15:21
Chael een lesje leren.. Dat gaat 'm niet lukken.

Worstelen kan je hier ook prima leren als je de juiste mensen om je heen verzamelt.

co0per
02-08-2011, 20:50
http://www.euronet.nl/users/foofan/Pics/BUMP.jpg

Wanneer komt het interview online?

Pahlavan
05-08-2011, 22:31
TTT

Evilman
06-08-2011, 22:28
welke USA based team zou je kiezenom te gaan trainen als je vrije keus had?

Wat zijn de dingen die je het meeste eet, mbt gezond voedingspatroon?

redjuh
06-08-2011, 22:32
Wanneer ga je naar de ufc, en ruil je japanse grappenmakers in voor betere competitie, en wat d8 je van terug naar 185 voor ene andersson silva?

Asura
08-08-2011, 17:50
Heb je een S&C coach en hoe zorg je voor optimale voeding en dieet?
Besteed je buiten het trainen veel tijd aan het bestuderen van tactiek & strategie?
Wat zijn aparte drills of trainingstechnieken die jullie gebruiken?
Welke vechters kijk je naar als vechters die wellicht niet de beste zijn, maar wel qua ring IQ, vecht IQ en gameplanning vooruitstrevend zijn binnen MMA?
Heb je ook langetermijn plannen die je met je training wilt bereiken?
Hoe zorg je dat submissie/grappling training uitdagend blijft? (dit vraag ik omdat je vooral met vrienden traint)
Hoeveel heb je persoonlijk aan je judo achtergrond tijdens MMA?
Welke twee of drie sporten vind je de beste basis voor MMA en welke minpunten zie je bij deze sporten als men deze toepast binnen het MMA?

ARMENIA
08-08-2011, 18:02
Hij heeft pokerface jongen, daarom lijkt hij zo rustig:P

Asura
12-08-2011, 22:19
@ Wheelie & Garcia wanneer komt ie online?

Kemal
12-08-2011, 22:48
In september, dus alle members hebben nog de tijd om hun vragen te stellen!

Kemal
21-09-2011, 19:57
Interview met Gegard staat gepland voor de 2e week van oktober.
Dus nog tijd om je vraag te stellen!

Kemal
24-09-2011, 08:20
TTT

arielhelwani
24-09-2011, 10:03
Interview met Gegard staat gepland voor de 2e week van oktober.
Dus nog tijd om je vraag te stellen!

en wanneer komt ie online?

redjuh
24-09-2011, 13:07
je zit nu in een vervelende spot in strikeforce, aangezien Mo lawal eerst voor de titel mag. zelf zal je dus nog 2 x moeten vechten voordat je voor de titel van SF mag gaan. dit betekent dat je op zijn vroegst na 3 gevechten (pak em beet 9/10 maanden) weer in het bezit kunt zijn van de SF belt. Ga je hierop wachten en dit scenario na willen streven, om zo net als Alistair een beter UFC contract af te dwingen?
Je bent altijd layed back, komt over alsof het je niet teveel doet allemaal, maar het lijkt mij duidelijk dat de ufc ook voor jou het hoogst haalbare is.
Wat is voor jou het ideale scenario met de ideale time line en de ideale laatste 2/3 gevechten buiten de ufc, om je entree te gaan maken in de UFC?
Ga je voor de LHW divisie, waar ze redelijk short zijn. of misschien toch op MW, waar de divisie onder Andersson Silva, stacked is als een mofo.
Je hebt het volgens mij ook gehad over je doel om als HW te willen gaan uitkomen. Hoe zie je dit nu? als de ufc jou vraagt 1 van deze 3, welke heeft je voorkeur en waarom

marcelt
26-10-2011, 19:03
Is het al geweest? Heb ik het gemist?

Anderson
26-10-2011, 19:26
Volgens mij is het al bijna een half jaar geleden dat dit interview zou komen en die van Kaman maar nog steeds niks gehoord.

MadMike
26-10-2011, 23:01
Volgens mij is het al bijna een half jaar geleden dat dit interview zou komen en die van Kaman maar nog steeds niks gehoord.

X2

Volgens mij heeft ie er nie zo veel zin in...

Asura
29-10-2011, 16:18
tttt

Asura
06-12-2011, 20:35
tttt

Ja man