PDA

View Full Version : Opdruksteunen



Pansier
24-07-2011, 20:19
Hallo,

Ik heb een blessure aan mijn pols waardoor de fysio mij een tijdje geleden heeft aangeraden niet meer op te drukken. Nu is deze blessure naar mijn gevoel herstellende en wil ik weer gaan opdrukken. Ik heb gehoord dat opdrukken op de vuisten goed is voor de polsen, maar dit kan ik thuis niet goed doen. De vloer is te hard, en als ik er iets over heen leg dan is het naar mijn gevoel nog niet goed.

Nu heb ik dus het idee opdruk steunen aan te schaffen, maar ik wil graag weten of dit je polsen versterkt. Heeft iemand hier ervaring mee en moet ik ook speciale opdruk steunen aanschaffen of is een simpele goedkope kunststoffen opdruk steun voldoende? (zie afbeelding hieronder)
http://www.fitnessshop4u.nl/media/catalog/product/cache/9/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/R/S/RSFI018.jpg

Bvd

Asura
24-07-2011, 20:52
Ik vind die dingen heerlijk om mee te trainen maar, dit zet alleen maar meer druk op je polsen.

Pansier
24-07-2011, 20:53
Ik vind die dingen heerlijk om mee te trainen maar, dit zet alleen maar meer druk op je polsen.

Ok, geen aanrader dus! Ik dacht dat het misschien goed zou zijn, omdat je moet knijpen voor houvast wat goed is voor je onderarm spieren die je polsen ondersteunen.

Asura
24-07-2011, 21:06
Ik voel altijd echt veel meer druk op mijn polsen met die steunen. Dus het helpt wel om je polsen sterker te maken maar zolang je nog een blessure hebt zou ik het niet doen.

Pansier
24-07-2011, 21:13
Ik voel altijd echt veel meer druk op mijn polsen met die steunen. Dus het helpt wel om je polsen sterker te maken maar zolang je nog een blessure hebt zou ik het niet doen.

Het is een blessure (zoals ik heb begrepen) die vaak bij voetballers voor komt bij de enkels. (De enkelbanden zijn te lang) Dit heb ik dus met mijn polsen.

Leventdepevent
24-07-2011, 22:19
ja gebruik dit regelmatig,eigenlijk vooral als warming-up. heel handig omdat je die dingen in verschillende posities kan zetten (verticaal,schuin,horizontaal)

Pansier
24-07-2011, 22:27
ja gebruik dit regelmatig,eigenlijk vooral als warming-up. heel handig omdat je die dingen in verschillende posities kan zetten (verticaal,schuin,horizontaal)

Maar is het effectief voor de polsen?

Pansier
03-08-2011, 00:08
Hey,

Heb vanochtend bij de fitness opdruk steunen gebruikt en ik moet zeggen, ze werken prima voor mij!

Ik heb geen last van mijn polsen hierdoor, doordat mijn polsen geen druk krijgen waardoor ze los gaan van de onderarm, maar de druk komt zo dat mijn pols in mijn onderarm wordt gedrukt waardoor ik er dus geen last van heb! :D

Heeft iemand ervaring met goede opdruk steunen? Welke zijn aanraders?

Sadix
03-08-2011, 18:21
k heb ook van die goedkope opdruk steunen.

werken erg goed, is een stuk zwaarder ook als normaal opdrukken.

Ik ben blij dat het een goed effect heeft op je polsen.

blackadder
03-08-2011, 19:30
Doe gewoon je handschoenen aan. Genoeg padding om ook thuis op de knokkels op te drukken.

Garcia
03-08-2011, 19:33
Of schaf bij een sportzaak een matje voor 2 tientjes. Ben je goedkoper uit en kan je gewoon op je vuisten opdrukken.

Pansier
04-08-2011, 00:19
Of schaf bij een sportzaak een matje voor 2 tientjes. Ben je goedkoper uit en kan je gewoon op je vuisten opdrukken.

Ik heb een fitness matje, maar ik heb het gevoel dat deze net niet dik genoeg is waardoor het weer slecht is voor mijn knokkels. Ik denk dat ik gewoon opdruk steunen aanschaf, deze heb je ook voor 10 á 15 euro geloof ik en het werkt naar mijn gevoel goed voor onderarmen.

MaartenManaus
15-08-2011, 22:19
Ik heb een fitness matje, maar ik heb het gevoel dat deze net niet dik genoeg is waardoor het weer slecht is voor mijn knokkels. Ik denk dat ik gewoon opdruk steunen aanschaf, deze heb je ook voor 10 á 15 euro geloof ik en het werkt naar mijn gevoel goed voor onderarmen.

Dat opdrukken op je vuisten,.. daar zul je toch een keer doorheen moeten qua pijngevoel. Had ik in het begin ook, is effe K*t maar vrij snel was dat wel te hebben. Matje anders dubbelvouwen, dan na tijdje enkel en dan zonder. Is idd goed voor je polsen.

Met die steunen heb je ook het voordeel dat je net iets verder kan doorzakken en het dus iets zwaarder is ook.

Pansier
16-08-2011, 00:03
Dat opdrukken op je vuisten,.. daar zul je toch een keer doorheen moeten qua pijngevoel. Had ik in het begin ook, is effe K*t maar vrij snel was dat wel te hebben. Matje anders dubbelvouwen, dan na tijdje enkel en dan zonder. Is idd goed voor je polsen.

Met die steunen heb je ook het voordeel dat je net iets verder kan doorzakken en het dus iets zwaarder is ook.

Jij bent niet wijs... Is kei slecht voor je botten?

Asura
16-08-2011, 00:09
lol, nee, iedereen drukt op op zijn knokkels bij ons. Ik doe het sinds me 11e en heb nooit een zielig gezichtje erbij getrokken

Pansier
16-08-2011, 00:12
lol, nee, iedereen drukt op op zijn knokkels bij ons. Ik doe het sinds me 11e en heb nooit een zielig gezichtje erbij getrokken

In Thailand trekken ze er ook geen zielig gezicht bij als ze tegen een bananenboom trappen, maar of het ook gezond is? Hoe weet je dat het niet slecht is voor je botten?

Asura
16-08-2011, 00:20
Omdat er na 10+ jaar niks mis met mijn handen is.

Pansier
16-08-2011, 00:26
Omdat er na 10+ jaar niks mis met mijn handen is.

Ik leef langer dan 10+ jaar als het goed is.. Die Thaise leven na 10 jaar ook nog normaal, totdat ze op hun 40ste problemen krijgen met lopen..

Asura
16-08-2011, 00:33
uh, na 10+ jaar op mijn knokkels opdrukken bedoel ik. En ik ken echt niemand die last van zijn knokkels heeft, knieen en schenen zorgen wel voor problemen.

edit: a laat maar, ik zie wat je bedoelt. Maar inderdaad ken ik geen mensen van 30 of 40+ die last hebben. Die trainen lang genoeg zoals ik bij mijn gym.

Boran
16-08-2011, 11:00
lol, nee, iedereen drukt op op zijn knokkels bij ons. Ik doe het sinds me 11e en heb nooit een zielig gezichtje erbij getrokken

Ik heb altijd geleerd dat het ontzettend slecht is voor kinderen om op de knokkels op te drukken.

rollermanskunk
16-08-2011, 12:47
Ik heb die dingen ook, echter al een tijdje niet meer aangeraakt na een ac-gewricht ontwrichting in de schouder

Asura
16-08-2011, 16:05
Ik heb altijd geleerd dat het ontzettend slecht is voor kinderen om op de knokkels op te drukken.

Ja de kids doen het bij ons niet, ik denk vanaf 13 jaar dat ze daar mee beginnen. Ik deed het zelf vanaf me 11e bedoel ik. De kids drukken zowiezo vrij weinig op.

goro
17-08-2011, 11:20
Ja de kids doen het bij ons niet, ik denk vanaf 13 jaar dat ze daar mee beginnen. Ik deed het zelf vanaf me 11e bedoel ik. De kids drukken zowiezo vrij weinig op.

Ik druk al meer dan 17 jaar op mijn knokkels. Heb alleen last gehad toen ik op een demo 3x niet door een dakpan raakte. Of op wedstrijd als ik overmoedig ben en niet door de aantal plankjes geraakt om naar volgende ronde te gaan.

Maar van opdrukken op je knokels blessures krijgen... nope. haha

Moet wel toegeven dat mijn knokels beetje verkleurd zijn. (een mas oyama knokel noem ik dat)

Pansier
13-03-2012, 19:10
Beetje laat besteld, maar heb deze nu besteld, de afgelopen 10 minuten:
http://www.fitnessshop4u.nl/klein-fitness/opdruksteun-optreksteun/perfect-push-opdruksteunen.html

http://www.fitnessshop4u.nl/media/catalog/product/cache/9/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/R/S/RSFI017.jpg

Pansier
15-03-2012, 18:09
Opdruksteunen bevallen goed!

- Goede kwaliteit.
- 2 dagen na bestelling binnen.
- Opdrukschema zit erbij. (Redelijk pittig)

Goeie site voor als mensen nog iets nodig hebben!