PDA

View Full Version : voor als het jullie is ontgaan...



Pages : [1] 2

Sadix
25-07-2011, 13:36
Der zijn in Noorwegen bijna 100 mensen overleden door een terrorist mensen...

Waarom heeft niemand het hier over?

Mogen die mensen in vrede rusten...

Kemal
25-07-2011, 13:39
rip

Asura
25-07-2011, 14:43
Ben er nog misselijk van...
Zo zinloos.

Rust in vrede voor alle slachtoffers.

Boem Boem
25-07-2011, 14:50
Goeie......dood van Winehouse staat er wel....deze idd niet!!

R.I.P!!

Osu

chris

Haruchai
25-07-2011, 14:55
We kennen natuurlijk de aanslagen van terroristische organisaties die minstens zoveel slachtoffers hebben geeist. Maar dat 1 onafhankelijk persoon zoveel mensen heeft kunnen ombrengen is bijna onvoorstelbaar. Het duizelt me werkelijk.

Mijn gedachten gaan uit naar alle slachtoffers en nabestaanden.

Biiyen
25-07-2011, 15:05
Ik weet bij god niet wat je hierover zou moeten zeggen... zo zinloos en zo onbegrijpelijk.

Daarbij kan ik niet eens rustig de verschillende discussies op internet volgen, ik wordt zo kwaad van die mensen die dit aangrijpen om hun eigen politieke statement kracht bij te zetten. Wat mij betreft... laat maar overwaaien en hopen dat die maniak levenslang krijgt.

Sadix
25-07-2011, 15:09
Dat wat je zegt klopt Biiyen.

Maar der vallen me wel heel veel dingen op kwa media aandacht en termen die gebruikt worden bijvoorbeeld. maar goed ik vind het te vroeg voor deze discussie. Dit doen we over een week of 2 als het een beetje is over gewaaid.

Het is echt ongelooflijk hoe iemand dit nou kan klaar spelen, 85 mensen 1 voor 1 dood schieten. En sorry ouwe die agenten zijn ander half uur na de 1e kogel pas het eiland op gekomen. Als die man door rood was gereden waren ze er in 5 minuten bij.
IN dit soort situaties kan 1 minuut 10 doden zijn die voorkomen konden worden als de politie sneller had gehandeld.

Asura
25-07-2011, 15:20
Mij vallen ook veel dingen op qua termen die gebruikt worden, maar dat is standaard in de media. Maar een beetje vroeg idd, snap ook echt echt niet hoe het zo lang duurt om bij dat eiland te komen. Ik zag het op de map en het is echt niet ver van de kust. Als ik een geweer had en ik woonde er in de buurt was ik er allang. Heel vreemd dat het 1,5 uur duurt, terwijl notabene de President daar die dag zou zijn, dan hoort er toch politie in de buurt te zijn? Snap er niks van.

Waarom heeft geen enkele agent de ballen om met een pistool er naar toe te gaan terwijl er kinderen worden afgeslacht?
Al die agenten verdienen een flinke salarisverlaging op zijn minst en ik hoop dat er mensen hiervoor worden aangeklaagd.

Pahlavan
25-07-2011, 15:34
de wereld gaat goed naar de klote tegenwoordig heb ik het gevoel...

veel sterkte voor de nabestaanden iig!

Tony
25-07-2011, 16:32
Op een of andere manier blijft zoiets toch een ver-van-je-bed show...
Totdat ik op internet een foto zag over het voorval... toen was ik in een keer stil en genezen.

zal hem ff zoeken.

Fyodor
25-07-2011, 16:41
Waarom heeft geen enkele agent de ballen om met een pistool er naar toe te gaan terwijl er kinderen worden afgeslacht?
Al die agenten verdienen een flinke salarisverlaging op zijn minst en ik hoop dat er mensen hiervoor worden aangeklaagd.

Wat een domme uitspraak zeg.

Jij was dus als een supercop met je Glock in de aanslag in je eentje erop af gegaan? Er is een reden waarom arrestatieteams worden ingezet...

Sadix
25-07-2011, 16:44
lol,

waarom krijgen wij altijd films voor geschoteld waar in er sowieso 5 van die super cops er zijn?

ff serieus, toch kan ik er totaal geen begrip voor tonen waarom je ander half uur wacht voor je in actie gaat.
Was er ook geen 2 agenten die het samen aandurfden om het eiland op te gaan? ze hebben toch glocks? eiland was niet super groot, veel bomen etc om te schuilen. En een kogel is een kogel ook van uit een glock.

Ik zeg niet dat ik h et wel had gedurft maar een Agent is er toch om mensen te beschermen?

Khanom Thom
25-07-2011, 16:45
Anders Behring Breivik

http://www.xead.nl/resize/500-500/upload/e0118dd01da8aabfa4276778abd9a29eZmlvcmkuanBn.jpg
De tweeëndertigjarige Noor Anders Behring Breivik schoot op vrijdag 22 juli meer dan tachtig mensen dood. Eerder die dag is hij gezien bij de ontploffing van een bomauto in de regeringswijk Oslo, waar ook al zeven doden vielen.
Anders Behring Breivik wordt momenteel ondervraagd door de Noorse politie om achter de motieven voor de aanslag te komen.
Anders Behring Breivik heeft inmddels bekend: de daad is afschuwelijk maar noodzakelijk.

Aanslag Oslo

14:36

Op vrijdag 22 juli 2011 ontploft een autobom in de regeringswijk van Oslo, Men is bang dat Jens Stoltenberg, de minister president bij de aanslag is omgekomen. Dat blijkt onjuist maar hij wordt wel naar een geheime locatie ondergebracht.
Bijna alle ramen van het twintig verdiepingen tellende gebouw waar minister president Jens Stoltenberg zijn kapot. Ook de gebouwen erom heen zijn zwaar beschadigd.
http://www.xead.nl/resize/500-500/upload/a4d9412c81aed2a4a989c86fdf3658a4ZmlvcmkuanBn.jpg
Aanvankelijk werd gedacht aan een terroristische aanslag door Islam extremisten. Noorwegen heeft soldaten in Afghanistan en werd al eens eerder bedreigd. De dader blijkt echter geboren en getogen te zijn Noorwegen en een christelijke achtergrond te hebben. Dat is bijna net zo een shock voor de noren als de aanslag zelf.
Aanslag Utøya

17:25

Verkleed als politieman liep Anders Behring Breivik op het eiland Utøya nabij Oslo waar een jeugdkamp van sociaaldemocratische jongeren werd gehouden. Er waren op dat moment honderden jongeren aanwezig.
Volledig onverwacht begon de dader om zich heen te schieten met een automatisch wapen. Daarop ontstond totale paniek en sommige jongen sprongen in het water. Daar dreigden ze te verdrinken waarop de mensen rondom het eiland gevraagd werd om in hun boten te springen.
Zie onderstaande tweet:
People around Utøya are being urged to jump in their boats to pick up swimming youths who've escaped the desperado.
http://www.xead.nl/resize/500-500/upload/8801e912d5efebc39053b78ca8add2d7ZmlvcmkuanBn.jpg
Minister president Jens Stoltenberg, minister van buitenlandse zaken Jonas Gahr Støre en de vorige premier Gro Harlem Brundtland zouden voor de ongeveer 100 verzamelde jongeren gaan spreken.
Ooggetuigen vertellen schokkende verhalen over de aanslag in Utøya.

http://www.xead.nl/resize/500-500/upload/02c792c38bb8d1e297ac5fd1ed203872bWFyZS5qcGc=.jpg
We hoorden geweerschoten en toen we hem zagen aankomen dachten we, we zijn gered, daar is de politie. Plotseling begon hij om zich heen te schieten. We renden voor ons leven.
Hij schoot op de mensen die in het water sprongen en de mensen die gewond op het land lagen, schopte hij tegen het hoofd om te controleren of ze dood waren. Als ze nog leefden schoot hij door het hoofd.
Ik voelde de hitte van het machinegeweer.
Sommige van mijn vrienden stonden op om met hem te praten, maar hij schoot ze gewoon neer.
Ik verstopte me achter een steen en zag hoe hij mensen doodde...

http://www.xead.nl/resize/500-500/upload/e7f233ec3a8699d9a115d980dd386d5dZmlvcmkuanBn.jpg
De 53 jarige computer programmeur Kasper Ilaug was in zijn zomerhuis op het eiland Storoya toen hij een bericht kreeg dat hij mensen moest gaan redden. Hij pakte zijn boot en wist talloze mensen mee te nemen. Hij verteld: de jongeren waren bang, koud van het zeewater en in shock.
Waar bleef de politie?

Omdat hulpdiensten en politie massaal naar Oslo centrum waren getrokken en de coördinatie intern de politie volledig zoek was, duurde het anderhalf uur eer de politie op Utøya arriveerde. Daardoor had Anders vrij spel om zijn verschrikkelijke aanslag te spelen.
Wie is Anders Behring Breivik

We weten dat Anders Behring Breivik lid was van een vrijmetselaarseloge. Hij nlijkt politiek vrij conservatief te zijn met antilinkse en anti islam sentimenten. Op Facebook (http://www.xead.nl/wat-is-facebook) heeft hij als favoriete boeken "1984" van George Orwell en “het proces" van Kafka. Verder doet Anders aan bodybuilding en heeft hij sympathieën voor onze eigen PVV en Geert Wilders, die overigens meteen aangaf dat deze aanslag alles is waar de PVV niet voor staat.
http://www.xead.nl/resize/500-500/upload/a298e7ac826366ec40d33152d4930ba6ZmlvcmkuanBn.jpg
De aanslag schijnt te zijn uitgevoerd uit woede over de multiculturele samenleving en de Islamisering van Europa, die de Europese cultuur en het christendom zou bedriegen.
Op Twitter (http://www.xead.nl/1-wat-is-twitter) tweette hij voor de aanslag:
http://www.xead.nl/resize/500-500/upload/b61b91596bcdec9b11ce114d8a6f4761ZmlvcmkuanBn.jpg

One person with a belief is equal to the force of 100 000 who have only interests, een variant op het citaat One person with a belief is equal to a force of 99 who have only interests van John Stuart Mill.

http://www.xead.nl/resize/500-500/upload/d4b86e1e07a649a87b9acc6a3469ff87RGlzbmV5LUFyaXN0b2 NhdHMtTW90aGVycy1EYXktQ2FyZDIuanBn.jpg
Zijn bomlaboratorium staat in Aste, de betreft de zogenaamde Breivik Geofarm. Anders Behring Breivik had vergunningen voor drie wapens: een Glock, een machinegeweer en een hagelgeweer.
Je vraagt je af hoe een burger een vergunning kan krijgen voor een machinegeweer.
"2083: A European Declaration of Independence"

Het blijkt dat Anders Behring Breivik onder het pseudoniem "Andrew Berwick" een 1500 pagina´s Manifesto heeft geschreven met de naam "2083: A European Declaration of Independence (https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0BwZX2bK7Uc5dY2ExYzc4YjctMDJlZC00M2QzLTk5NDU tNDhiMDhmMzhkZWQ4&hl=en_US)" en gepubliceerd op Stormfront.org, een supramisten website.
Hieronder zie je een Wordle samenvatting van het document.http://www.xead.nl/resize/500-500/upload/48f5ca6df4391681028acab856d83007ZmlvcmkuanBn.jpg
Het stuk getuigd van een radicaal en sterk anti-islamitisch wereldbeeld, waarin door middel van aanslagen de multiculturele samenleving in drie stappen wordt teruggebracht tot wat het vroeger was. Ook legt hij uit hoe je bommen kunt maken en hoe hij de aanslagen heeft voorbereid. Hier wat zinsnedes uit het manifest:
"Our purpose is to seize political and military control of Western European countries and implement a cultural conservative political agenda."
"Once you decide to strike, it is better to kill too many than not enough, or you risk reducing the desired ideological impact of the strike."
Het stuk laat zien dat de schrijver hoog opgeleid en intelligent is. Jammer dat hij deze eigenschappen op deze manier heeft ingezet.
Nabestaanden

Laten we allemaal even stilstaan bij de nabestaanden die de gevolgen van deze aanslag hun gehele leven met zich mee moeten dragen.

Sadix
25-07-2011, 16:53
Geen 1 media praat over een terrostische aanslag of uberhaupt een terrorist.

Hebben wij moslims monopolie op de label terrorist?

ik kan me echt niet voorstellen hoe bang die jongens moeten zijn geweest. Hij heeft ook gedaan alsof hij politie was en riep mensen bij hem te komen zodat hij ze kon redden en de gene die uit hun schuilplaatsen kwamen schoot hij direct dood. Hij gebruikte DumDum kogels, die gebruik je normaal op olifanten en zwijnen, 1 bullet 1 kill bij een mens meestal.

deze gast is zo ziek als maar kan.

Pansier
25-07-2011, 17:05
lol,

waarom krijgen wij altijd films voor geschoteld waar in er sowieso 5 van die super cops er zijn?

ff serieus, toch kan ik er totaal geen begrip voor tonen waarom je ander half uur wacht voor je in actie gaat.
Was er ook geen 2 agenten die het samen aandurfden om het eiland op te gaan? ze hebben toch glocks? eiland was niet super groot, veel bomen etc om te schuilen. En een kogel is een kogel ook van uit een glock.

Ik zeg niet dat ik h et wel had gedurft maar een Agent is er toch om mensen te beschermen?

Ze hebben glocks? Hoe kom je daarbij? Het leger in Nederland heeft glocks ja...

Een agent is geen superheld, hij is ook maar gewoon een mens net als jij en ik..

Altijd al dat gezeik om agenten... Natuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar dat is overal zo!

YoMarK
25-07-2011, 17:08
ff serieus, toch kan ik er totaal geen begrip voor tonen waarom je ander half uur wacht voor je in actie gaat.
Dat is ook helemaal niet het geval Sadix, ze waren pas na bijna 1.5 uur ter plaatse(na het eerste schot). Nu is dat natuurlijk erg lang, maar je moet niet vergeten dat
a) er vlakbij net een grote bomaanslag is geweest (waar natuurlijk een boel aandacht naar uit gaat vanuit de politie/veiligheidsdiensten, inclusief alle helikopters)
b) het niet duidelijk was wat er nu eigenlijk gaande was(achteraf zijn er bijna 100 mensen neergeschoten)
c) het op een eiland was. Er was geen politiestation op de hoek...

Niet dat ik het goed wil praten, maar achteraf is het altijd makkelijk lullen.

Pansier
25-07-2011, 17:10
Geen 1 media praat over een terrostische aanslag of uberhaupt een terrorist.

Hebben wij moslims monopolie op de label terrorist?



Komt denk ik doordat de westerse wereld in oorlog is met islamitische landen.

bryan
25-07-2011, 17:15
politie in noorwegen draagt geen wapens...

Mister T.
25-07-2011, 17:21
echt te triest voor woorden dit.

Rip, hier kan je echt niet bij komen hoeveel verdriet en angst die kerel gezaaid heeft.
Wat voor wapen had hij zelf?
T.

Sadix
25-07-2011, 17:41
Komt denk ik doordat de westerse wereld in oorlog is met islamitische landen.

vat hem niet?

cholitzu
25-07-2011, 17:45
Te triest voor woorden, maar ongewapende politie agenten kunnen hier natuurlijk niets aan doen, sommige mensen kijken te veel tv.

Anders Behring Breivik is geen gek, maar een extremist. Hij kent zijn klassiekers. Dezelfde filosofieën waarmee rechtse politici hun programma’s in elkaar knutselen. Dat maakt rechtsdenkenden natuurlijk niet verantwoordelijk voor de Noorse terreuraanslagen, maar ontneemt hun wel de legitimatie om in iedere moslim een potentiële terrorist te zien. Of moeten we zeggen dat elke ideologie kan ontsporen in het hoofd van een fanaat?

Hoe meer we weten over Breivik, hoe lastiger het lijkt om dit soort mensen te signaleren en te stoppen. De Noor, die vrijdag bijna honderd slachtoffers maakte op het Noorse eiland Utøya en in de hoofdstad Oslo, wist als amateur terreurdeskundige precies hoe hij onder de radar moest blijven. Als iemands daad het predicaat ‘met voorbedachte rade’ verdient, dan is het wel die van de 32-jarige Noor. Liefst negen jaar zou hij besteed hebben aan de voorbereiding. Dat maakte hem gevaarlijker dan een ‘eenzame gek’, zoals hij alom aangeduid wordt. Breiviks daad mag dan gestoord zijn, de voorbereiding erop vergt een intelligente manier van handelen en denken.
‘Voorwaarts, christelijke soldaten’
The Economist meldt (http://www.economist.com/blogs/newsbook/2011/07/norway-attacks) opmerkelijke details. De oud-gymnasiast ging tijdelijk bij zijn moeder wonen om geld te kunnen sparen voor de aanslagen. Daarna huurde hij een geïsoleerde boerderij als dekmantel voor het bestellen van kunstmest ter preparatie van een bom. Breivik veinsde homoseksualiteit en zogenaamde schaamte daarvoor. Op die manier dwong hij discretie af bij mensen die te dicht in zijn buurt dreigden te komen. Het bleek allemaal strategie, getuige een passage in zijn 1.500 pagina’s tellende manifest (http://download.omroep.nl/nos/docs/edit_manifest.pdf): “Niemand zal een homo verdenken.”
Juist dat manifest verontrust: dit was geen schizofreen zoals Tristan, geen maatschappelijke verliezer zoals Karst, maar iemand die in de islam een bedreiging zag, onderbouwing zocht in klassieke literatuur, van daaruit een eigen ideologisch raamwerk opbouwde en vastbesloten was de daad bij het woord te voegen.
Zijn zelfportretten tonen grote gelijkenissen met de ridders en warlords die hij voorbij laat komen in een internetvideo (http://www.nrc.nl/nieuws/2011/07/24/video-het-manifest-van-anders-breivik/). Breivik wilde niets liever dan in de voetsporen treden van zijn helden. “Voorwaarts, christelijke soldaten”, schreef hij. Door de sociaal-democraten in hun hart te raken – het vuur openen op een partijfeest – dacht hij de toestroom van moslims te kunnen stoppen.
Ook in een netwerk kun je alleen opereren
Foreign Policy vraagt (http://www.foreignpolicy.com/articles/2011/07/22/norway_s_911_or_oklahoma_city?page=full) zich af waarom dit soort aanslagen zo zeldzaam zijn op Amerikaans grondgebied. Noorwegen is een gemakkelijk doelwit, geeft het tijdschrift als verklaring. Het land kent niet zo’n geavanceerd inlichtingen- en opsporingsapparaat als de VS. Bovendien hebben Amerikanen minder problemen met hun moslimmigranten, die doorgaans beter geïntegreerd zijn dan hun Europese religiegenoten. Dat is een beangstigende analyse, die raakt aan wat Breivik schreef: “Mijn geliefde Oslo is door moslims veranderd in een multiculturele beerput.” De aandacht van de autoriteiten gaat nu vooral uit naar islamitisch terrorisme, maar het is niet onwaarschijnlijk dat Breiviks terreurdaad rechtsextremisten inspireert. Juist daarom is het volgens Foreign Policy van belang uit te zoeken of hij sprak over zijn plannen met gelijkgezinden. Want ook in een netwerk kun je afspreken je aanslagen alleen te plannen. Daarvoor geeft de Noor uitgebreide instructies in zijn manifest.
Vanuit een rechts milieu de geweldsladder betreden
The New York Times merkt (http://www.nytimes.com/2011/07/24/world/europe/24europe.html) op dat rechtsextremistische overtuigingen hun WOII-taboe verliezen. “Zelfs onder prominente politieke partijen.” Sterker, het zijn rechtse politici die moslims nu als fascisten etiketteren. “Wilders vergeleek de Koran met Mein Kampf”, geeft de krant als voorbeeld. Migratie van buiten de EU, opener grenzen binnen de EU, druk op sociale voorzieningen: nationalisten zouden er hoorndol van worden. Juist in de waarden van een vrije samenleving vinden zij legitimatie voor gewelddadig verzet tegen islamitische migranten. “Dit lijkt misschien een daad van een eenzaam, boosaardig en paranoïde individu”, zo citeert de Times een wetenschappelijk expert in rechtsextremisme, “maar het uiterst rechtse milieu creëert een atmosfeer die mensen aanspoort de ladder van geweld te beklimmen.” Met dat milieu bedoelt hij zowel de verrechtsing van het publieke debat als de hatelijke teksten die op internetfora circuleren.
Aanslag marketingmethode om ideologie te verspreiden
The Belfast Telegraph waarschuwt (http://www.belfasttelegraph.co.uk/news/world-news/breivik-massacre-my-marketing-tool-16027505.html) dat we Breivik niet moeten wegzetten als de zoveelste terrorist. Extreemrechtse terreuraanslagen van deze omvang zijn op Europees grondgebied een novum. De Noor noemde zijn aanslag bovendien een “marketingmethode” om zijn manifest onder de aandacht te brengen. Een digitaal boekwerk dat gelijkgezinden tot in detail instrueert hetzelfde te doen. Hij heeft het over “aansluiten bij de organisatie”. Niet fysiek, maar ideologisch. “Iedere patriot die een cel op wil richten en tot actie wil overgaan, kan dat doen”, citeert de krant. Met een cel bedoelt de Noor een individu: iemand die zijn leven net zo inricht als hij en zodoende niet traceerbaar is.
‘Islam en democratie nog geen bewezen kameraden’
Anders Behring Breivik lijkt, voor zover bekend, geen psychiatrisch verleden te hebben. Hij raakte niet door maatschappelijk falen in een isolement, hij koos er juist voor. Het is een ideologische extremist. Dat gegeven moeten conservatieven onder ogen zien, meent (http://www.nytimes.com/2011/07/25/opinion/25douthat.html?_r=3&nl=todaysheadlines&emc=tha212) Ross Douthat, columnist van The New York Times. Een gewaagde uitspraak misschien, maar eigenlijk ook heel logisch: iedere moslim wordt tegenwoordig langs de meetlat van extremisme gelegd. Als Bin Laden een uitwas van de islam was, dan is Breivik een uitwas van nationalisme of christendom. Veel van wat Breivik schreef had zo uitgegeven kunnen worden. Veel van zijn ideeën staan in de programma’s van rechtse politici. Zelfs de christendemocratische bondskanselier Angela Merkel verklaarde de multiculturele samenleving als een mislukt experiment. “Dit betekent niet dat conservatieven hun overtuigingen overboord moeten gooien”, meent Douthat, die eveneens van mening is dat de massa-immigratie Europa “meer verdeeld, dan verrijkt” heeft. “Islam en liberale democratie zijn nog geen bewezen kameraden.”
‘Erken dat Breivik een rechts monster is’
Het zou volgens Douthat een verkeerd signaal zijn als we in reactie op deze terreurdaad terugvallen op “comfortabele illusies” over de multiculturele samenleving. “Een politiek systeem dat problemen ontkent, maakt extremisten alleen maar sterker.” Een paradox waar de vooraanstaande opinieleider ook niet helemaal uitkomt. Hij vindt dat conservatieven moeten erkennen dat Breivik een “rechts monster” is, maar drukt ze op het hart hun idealen niet te verloochenen. Dat brengt rechts-conservatief in een lastig parket. Wie de islam verantwoordelijk houdt voor geweld, ziet Anders Behring Breivik voortaan in de spiegel.
bron (http://www.nrc.nl/nieuws/2011/07/25/wie-de-islam-verantwoordelijk-houdt-voor-terrorisme-ziet-breivik-voortaan-in-de-spiegel/)

Asura
25-07-2011, 17:46
Dat is ook helemaal niet het geval Sadix, ze waren pas na bijna 1.5 uur ter plaatse(na het eerste schot). Nu is dat natuurlijk erg lang, maar je moet niet vergeten dat
a) er vlakbij net een grote bomaanslag is geweest (waar natuurlijk een boel aandacht naar uit gaat vanuit de politie/veiligheidsdiensten, inclusief alle helikopters)
b) het niet duidelijk was wat er nu eigenlijk gaande was(achteraf zijn er bijna 100 mensen neergeschoten)
c) het op een eiland was. Er was geen politiestation op de hoek...

Niet dat ik het goed wil praten, maar achteraf is het altijd makkelijk lullen.

Het niet duidelijk was wat er gaande was .... er vlogen de hele tijd nieuws helikopters overheen dus dat is onzin. Elk land heeft een rampenplan en scenario voor een terroristische aanslag, dus dit is een onzin verhaal. Die man heeft er 1,5 uur over gedaan om al die jongeren te vermoorden. Noorwegen mag zijn politie macht wel afschaffen als er niemand hiervoor in de problemen komt.

Wat een walgelijke texten trouwens Cholitzu maar ik ken je ondertussen. Wie voortaan over Islamitisch terrorisme spreekt, ziet deze mafkees in de spiegel?
Walgelijk.

Pansier
25-07-2011, 18:13
vat hem niet?

Als moslims als enigste terroristen word nog een benadrukt hoe erg ze wel niet zijn. Noemen ze deze mensen ook terrorist dan wordt de propaganda verzwakt.

Anderson
25-07-2011, 18:50
De Noorse rechtbank ziet het wel als een terroristische aanslag.

Mauro
25-07-2011, 18:59
Die Maya's krijgen gelijk jongens, het is bijna 2012, we gaan naar de KLOTE !!!

Peter0711
25-07-2011, 20:04
Verschrikkelijk. Echt onbegrijpelijk.

Biiyen
25-07-2011, 20:06
Geen 1 media praat over een terrostische aanslag of uberhaupt een terrorist.

Hebben wij moslims monopolie op de label terrorist?

ik kan me echt niet voorstellen hoe bang die jongens moeten zijn geweest. Hij heeft ook gedaan alsof hij politie was en riep mensen bij hem te komen zodat hij ze kon redden en de gene die uit hun schuilplaatsen kwamen schoot hij direct dood. Hij gebruikte DumDum kogels, die gebruik je normaal op olifanten en zwijnen, 1 bullet 1 kill bij een mens meestal.

deze gast is zo ziek als maar kan.

Terrorisme? Dit is imo geen terrorisme, dit is gewoon mensen afslachten. Die zieke psychopaat heeft jongeren op hun zomervakantie afgeslacht, en niet eens in een vlaag van verstandsverbijstering... nee, hij heeft dit tot in detail voorbereid. En dan komt hij met een of ander manifest dat totaal indruist tot wat hij zojuist heeft gedaan... De man is tegen moslims in Europa... oke... maar waarom slacht je dan jongeren op hun zomervakantie af?

Dit is de meest zinloze daad ooit, dat is ook de rede dat dit imo niet gekenmerkt kan worden als terrorisme.

Moslims blazen de boel op, maar ze hebben een doel. Hoe fout hun gedachte en beoogde doel ook is, je kan er iets mee. Hier kun je helemaal niets mee, het is een eenling die enorm veel ellende heeft veroorzaakt.

wrestler_nl
25-07-2011, 20:23
Terrorisme? Dit is imo geen terrorisme, dit is gewoon mensen afslachten. Die zieke psychopaat heeft jongeren op hun zomervakantie afgeslacht, en niet eens in een vlaag van verstandsverbijstering... nee, hij heeft dit tot in detail voorbereid. En dan komt hij met een of ander manifest dat totaal indruist tot wat hij zojuist heeft gedaan... De man is tegen moslims in Europa... oke... maar waarom slacht je dan jongeren op hun zomervakantie af?

Dit is de meest zinloze daad ooit, dat is ook de rede dat dit imo niet gekenmerkt kan worden als terrorisme.

Moslims blazen de boel op, maar ze hebben een doel. Hoe fout hun gedachte en beoogde doel ook is, je kan er iets mee. Hier kun je helemaal niets mee, het is een eenling die enorm veel ellende heeft veroorzaakt.

Het gaat er toch niet om hoeveel mensen ''de terror'' veroorzaken. Als dit een 'moslim' was geweest dan zou het meteen een terroristische aanslag zijn geweest. Maarja wat kan je ermee doen zo werkt de media nou eenmaal. Anders Behring Breivik is gewoon een terrorist zoals Bin Laden een terrorist was en zoals Al Zawahiri een terrorist is. Zoals Najib Amhali eens zei in een van z'n shows:
''Moslim vermoordt familielid is eerwraak , Nederlander vermoordt familielid is familiedrama''

Sadix
25-07-2011, 20:24
Terrorisme (van het Latijnse (http://nl.wikipedia.org/wiki/Latijn) terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld of ernstige dreiging daarmee met een politiek (http://nl.wikipedia.org/wiki/Politiek) of religieus doel.

blackadder
25-07-2011, 20:41
Terrorisme? Dit is imo geen terrorisme, dit is gewoon mensen afslachten. Die zieke psychopaat heeft jongeren op hun zomervakantie afgeslacht, en niet eens in een vlaag van verstandsverbijstering... nee, hij heeft dit tot in detail voorbereid. En dan komt hij met een of ander manifest dat totaal indruist tot wat hij zojuist heeft gedaan... De man is tegen moslims in Europa... oke... maar waarom slacht je dan jongeren op hun zomervakantie af?

Dit is de meest zinloze daad ooit, dat is ook de rede dat dit imo niet gekenmerkt kan worden als terrorisme.

Moslims blazen de boel op, maar ze hebben een doel. Hoe fout hun gedachte en beoogde doel ook is, je kan er iets mee. Hier kun je helemaal niets mee, het is een eenling die enorm veel ellende heeft veroorzaakt.
x2
Er is nog geen motief bekend. Dus het is nu nog te vroeg om het al een terroristische aanslag te noemen. Voor hetzelfde geld was ie gewoon depri vanwege Amy.

wrestler_nl
25-07-2011, 20:42
Voor hetzelfde geld was ie gewoon depri vanwege Amy.

loool hahahaaha

Marchant
25-07-2011, 20:44
lol,

En een kogel is een kogel ook van uit een glock.

Ik zeg niet dat ik h et wel had gedurfd maar een Agent is er toch om mensen te beschermen?

De kogel uit een glock is op 25 meter effectief, daar mee bedoel ik je mikpunt is je trefpunt.
om hem goed te kunnen raken met een glock moet je dus op ongeveer 25meter afstand kunnen komen.
Zo'n geweer waar hij mee schoot is op 300 meter effectief. het is dus moeilijk om bij hem te komen.
Vind het nog knap dat ze hem überhaupt levend gepakt hebben.

blackadder
25-07-2011, 20:53
Dader aanslagen Noorwegen is mogelijk extremist

Afkomst, politieke voorkeur, huidskleur en religie zijn motief

De dader van de tragedie in Noorwegen is mogelijk ‘een donkerblanke extreem rechts en linkse, gematigd extreme christelijke moslimfundamentalist’. Dat is de conclusie van internationale media op basis van haastig opgetrommelde relatieve experts.
De Noorse pers haalt opgelucht adem. Jesse Rasmussen, hoofdredacteur van Dagbladet Oslo: “Eindelijk is de tragedie te bevatten. Hiervoor moesten we speculeren naar de achtergrond en motieven van de dader. Nu hij in een hokje is geplaatst, begrijpen we zijn daad en kunnen we een herhaling in de toekomst voorkomen.”
Ook geschokte burgers zijn blij met de analyse. Vóór de duiding was het volgens een steekproef onder Nederlandse burgers ‘moeilijk te bevatten waarom de dader niet gewoon een boze brief naar de krant schreef, zijn eigen politieke partij begon of op een andere wijze zijn mening uitdroeg.’ Henk ten Loo (47) uit IJsselmonde: “Toen ik nog niet wist wie het gedaan had, vond ik het volslagen onbegrijpelijk dat iemand jongeren zou willen neerschieten of een overheidsgebouw zou willen opblazen. Gelukkig is die onzekerheid nu voorbij.“
De bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het eiland Utoya duiden volgens experts op ‘een typische eenmansdaad of juist zeer goed georganiseerde terreur, gebaseerd op ideologische motieven of huidskleur’. Terrorisme-expert Flemmo te Gader is blij met dit ‘stukje duiding’ over de motieven van de Noorse moordenaar. “We hebben een sticker, we kunnen weer verder met ongerichte interpretatie en speculaties op basis van schaarse informatie. Dat is waar de nabestaanden nu bij uitstek behoefte aan hebben.”


Dader aanslagen Noorwegen is mogelijk extremist | De Speld (http://www.speld.nl/2011/07/23/dader-aanslagen-noorwegen-is-mogelijk-extremist/)

Biiyen
25-07-2011, 21:00
Het gaat er toch niet om hoeveel mensen ''de terror'' veroorzaken. Als dit een 'moslim' was geweest dan zou het meteen een terroristische aanslag zijn geweest. Maarja wat kan je ermee doen zo werkt de media nou eenmaal. Anders Behring Breivik is gewoon een terrorist zoals Bin Laden een terrorist was en zoals Al Zawahiri een terrorist is.

Precies! Je gaat het pad op dat ik ook opging, maar er is grote onduidelijkheid.

Als dit een aanslag van een moslim was geweest, dan was dit zo overduidelijk helder geweest. Echter dit is nu niet helder, een terrorist als Al Zawahiri zal nooit zijn eigen moslim broeders zo over de kling jagen, net als Bin Laden dat niet zou doen. Wat is dit dan voor soort aanslag? Ik zou het bij god niet weten... Dit terwijl het tot in detail is voorbereid?!? Als je dit wil scharen onder een terroristische aanslag, fijn, dan plak dan het etiket "terrorisme" erop. Het is wel de meest dommige terroristische aanslag ooit, de enige die hier blij mee zijn, zijn gasten als Al Zawahiri... en laat hem daar nu juist tegen zijn.

Sadix
25-07-2011, 21:02
De kogel uit een glock is op 25 meter effectief, daar mee bedoel ik je mikpunt is je trefpunt.
om hem goed te kunnen raken met een glock moet je dus op ongeveer 25meter afstand kunnen komen.
Zo'n geweer waar hij mee schoot is op 300 meter effectief. het is dus moeilijk om bij hem te komen.
Vind het nog knap dat ze hem überhaupt levend gepakt hebben.

Weetje het zeker dat over 25 meter? Naar mijn weten heb je tot 50 tot 80 meter om hem goed te kunnen raken.

Verder heeft de politie hem niet echt gepakt maar heeft hij zich over gegeven. hij had nog genoeg munitie over.. Hij moest sowieso levend gepakt worden omdat hij dan pas zijn verhaal kon doen.
Maar toch Marchant, vind je het niet kwalijk dat de politie pas na ander half uur voet heeft gezet op het eiland? En ik wil niet als een held over komen, nogmaals, denk niet dat ik het zelf zou durfen maar ik heb ook niet gesolliciteerd bij de politie maar als je de fotos van het eiland goed bekijkt dan zie je dat het wel erg bebost is en je dus met een bewapende team van agenten je zeker naar deze man toe had kunnen slapen en hem als je allemaal getrokken wapens hebt en met zn 5e bent, je hem sowieso dood schiet van een meter of 30,40,50.

ik schets misschien wel een helden scenario maar de politie is er toch voor dit soort acties?
Wat als er nou 2 van deze moordenaas waren? en er maar 1 swat team is? dan had het misschien wel 3 tot 4 uur geduurt...



Biiyen? waar heb je het over? Mohammed B wel en hij geen terrorist? Hoe bedoel je deze man had geen doel? hij heeft fuckin 1500 blz's aan tekst geschreven. Hij heeft een handleiding gemaakt voor mensen die net als hem denken en een aanslag willen plegen.

Wat deze man heeft gedaan is nog nooit eerder gedaan, de kilheid, de koelbloedigheid, geen geweten heeft deze man. een opper Terrorist is het.

blackadder
25-07-2011, 21:05
OSLO - De terreurorganisatie Ansar al-Jihad al-Alami (Helpers van de Globale Jihad) heeft de verantwoordelijkheid opgeëist voor de aanslagen in Noorwegen van vrijdag.


'Jihadisten claimen aanslagen Noorwegen' | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/buitenland/2572370/jihadisten-claimen-aanslagen-noorwegen.html)

Sadix
25-07-2011, 21:10
Precies! Je gaat het pad op dat ik ook opging, maar er is grote onduidelijkheid.

Als dit een aanslag van een moslim was geweest, dan was dit zo overduidelijk helder geweest. Echter dit is nu niet helder, een terrorist als Al Zawahiri zal nooit zijn eigen moslim broeders zo over de kling jagen, net als Bin Laden dat niet zou doen. Wat is dit dan voor soort aanslag? Ik zou het bij god niet weten... Dit terwijl het tot in detail is voorbereid?!? Als je dit wil scharen onder een terroristische aanslag, fijn, dan plak dan het etiket "terrorisme" erop. Het is wel de meest dommige terroristische aanslag ooit, de enige die hier blij mee zijn, zijn gasten als Al Zawahiri... en laat hem daar nu juist tegen zijn.

Sorry bro, maar dit klopt ook niet. Der wonen in New York erg veel moslims, een groot gedeelte van de Afro Amerikaanse bevolking is ook moslim. (zeker 20% van hun in totaal) Als Al qaida (ik geloof zelf amper dat ze bestaan en dus ook niet dat ze verantwoordelijk zijn) de aanslag zou hebben gepleegd op de WTC, dan hebben ze dus ook voor honderden moslims aan slacht offers gehad.

Wat dacht je van de mannen die dagelijks in irak iets opblazen? dat zijn heus geen christenen die daar dood gaan hoor. De term terrorist wordt tegenwoordig zo snel gegeven aan iedereen die moslim is dat ik echt totaal niet verbaast ben dat ze hem geen terrorist noemen en dat er ook mensen zijn die voor hem opkomen in de zin, dat ze hem geen terrorist vinden.

Lachwekkend eerder als je het mij vraagt. We hebben als moslims serieus de monopolie op het woordje Terrorist.

Sadix
25-07-2011, 21:11
OSLO - De terreurorganisatie Ansar al-Jihad al-Alami (Helpers van de Globale Jihad) heeft de verantwoordelijkheid opgeëist voor de aanslagen in Noorwegen van vrijdag.


'Jihadisten claimen aanslagen Noorwegen' | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/buitenland/2572370/jihadisten-claimen-aanslagen-noorwegen.html)

wat ben je aan het doen? snap niet echt waarom je dit hier hebt gepost... het is al 3 dagen duidelijk dat de dader een Noor is die een christen extremist is.

blackadder
25-07-2011, 21:11
Wat deze man heeft gedaan is nog nooit eerder gedaan, de kilheid, de koelbloedigheid, geen geweten heeft deze man. een opper Terrorist is het.
Jawel hoor. Pekka-Eric Auvinen. Tim Mc Veigh.Seung-Hui Cho.
En zo zijn er vast nog meer nutjobs te noemen die allemaal wel een reden hebben voor hun daden.

Marchant
25-07-2011, 21:12
Weetje het zeker dat over 25 meter? Naar mijn weten heb je tot 50 tot 80 meter om hem goed te kunnen raken.

Verder heeft de politie hem niet echt gepakt maar heeft hij zich over gegeven. hij had nog genoeg munitie over.. Hij moest sowieso levend gepakt worden omdat hij dan pas zijn verhaal kon doen.

Biiyen? waar heb je het over? Mohammed B wel en hij geen terrorist? Hoe bedoel je deze man had geen doel? hij heeft fuckin 1500 blz's aan tekst geschreven. Hij heeft een handleiding gemaakt voor mensen die net als hem denken en een aanslag willen plegen.

Wat deze man heeft gedaan is nog nooit eerder gedaan, de kilheid, de koelbloedigheid, geen geweten heeft deze man. een opper Terrorist is het.

Ik weet het zeker heb er jaren mee geschoten ;)
Dat hij zich over gaf wist ik ik bedoelde eigenlijk dat ze zich zo in konden houden om hem levend mee te nemen

Sadix
25-07-2011, 21:14
Precies! Je gaat het pad op dat ik ook opging, maar er is grote onduidelijkheid.

Als dit een aanslag van een moslim was geweest, dan was dit zo overduidelijk helder geweest. Echter dit is nu niet helder, een terrorist als Al Zawahiri zal nooit zijn eigen moslim broeders zo over de kling jagen, net als Bin Laden dat niet zou doen. Wat is dit dan voor soort aanslag? Ik zou het bij god niet weten... Dit terwijl het tot in detail is voorbereid?!? Als je dit wil scharen onder een terroristische aanslag, fijn, dan plak dan het etiket "terrorisme" erop. Het is wel de meest dommige terroristische aanslag ooit, de enige die hier blij mee zijn, zijn gasten als Al Zawahiri... en laat hem daar nu juist tegen zijn.

uit deze post maak ik op dat binladen geen moslims zou vermoorden omdat wij als moslims dan niet meer achter hem zouden staan?
Maar ik ken eerlijk waar geen 1 moslim die ooit iets positiefs heeft gezegd over Binladen. Ik kan ook geen positieve redenen bedenken.

blackadder
25-07-2011, 21:17
wat ben je aan het doen? snap niet echt waarom je dit hier hebt gepost...
Omdat ik het tegenkwam op de eerste pagina toen ik aanslagen Noorwegen googlede.

Sadix
25-07-2011, 21:18
Ik weet het zeker heb er jaren mee geschoten ;)
Dat hij zich over gaf wist ik ik bedoelde eigenlijk dat ze zich zo in konden houden om hem levend mee te nemen

gelukzak! glock is echt een vet wapen. Mijn broer zit op een schietschool hier en ik in turkije/kurdistan bij mijn broer haha
Ik schiet hem er sowieso uit, ben een natuur talent Marchant, mark my words! Wil een keer met een vette sniper schieten Ala Artic warfare Magnum achtig iets op een prooi van 1 km ofzo..

We hebben jaren lang gejaagd elke vakantie 5 tot 10 duizend kogels geschoten maar hebben nu allemaal aan onze vader gezworen niet meer te jagen omdat we onnodig beesten dood schoten en ze half of soms niet op aten. Dus nu alleen nog op blikken enzo schieten maar als we echt gaan jagen en paar dagen niet terug komen mogen we natuurlijk wel een lekkere konijn of eend schieten :D


Ik ben blij dat ze hem levend hebben nu kan hij er voor boeten. Die klootzak van een Karst (dader van Koninginnedag) was op slag dood. Deze man gaat de consequenties wel onder ogen zien. Daar ben ik wel blij om.

Marchant
25-07-2011, 21:20
We hebben als moslims serieus de monopolie op het woordje Terrorist.

Yep sinds de IRA en de Eta zich rustig houden zijn "jullie "de echte diehards ;)

Pffff wat een onzin natuurlijk is deze man een terrorist, net als de unabomber en dat soort gasten

Marchant
25-07-2011, 21:27
gelukzak! glock is echt een vet wapen. Mijn broer zit op een schietschool hier en ik in turkije/kurdistan bij mijn broer haha
Ik schiet hem er sowieso uit, ben een natuur talent Marchant, mark my words! Wil een keer met een vette sniper schieten Ala Artic warfare Magnum achtig iets op een prooi van 1 km ofzo..
.
[/SIZE]

Haha sadix kent zijn wapens,
De Accuracy, daar heb ik ook nooit mee geschoten ik heb wel een deel opleiding gehad voor Sla schuttter maar deze heb ik ook nooit mogen proberen.

Pansier
25-07-2011, 21:31
Die Maya's krijgen gelijk jongens, het is bijna 2012, we gaan naar de KLOTE !!!

Volgens de maya's vergaat de wereld niet in 2012 had ik laatst gehoord. Er zat namelijk een fout in de berekening ;).

Sadix
25-07-2011, 21:31
een Koerd zijn en geen wapen gek zijn gaat eigenlijk niet :d

erg cool man.. Dus je hebt ervaring in het schieten? Ga dit wel noteren Marchant, vertrouw je voor geen meter.

Biiyen
25-07-2011, 21:31
uit deze post maak ik op dat binladen geen moslims zou vermoorden omdat wij als moslims dan niet meer achter hem zouden staan?
Maar ik ken eerlijk waar geen 1 moslim die ooit iets positiefs heeft gezegd over Binladen. Ik kan ook geen positieve redenen bedenken.

Nee, uit deze post hoopte ik dat je zou oppikken dat het zinloos is om een terroristische aanslag te plegen als die indruist tegen je eigen principes.

Hij is anti-moslim en dus is het o zo logisch om Noorse jongeren af te slachten, want daarmee toont hij aan dat? Wat maakt hij hier nu helemaal mee duidelijk? Dat we bang moeten zijn voor moslims? Dat moslims slecht zijn? Dat je niet moeten stemmen op een linkse partij want dan word je afgeslacht door een psychopaat?

De aanslagen in Irak die jij aanhaalt zijn ook duidelijk... Maak de burgerbevolking bang zodat je ze kan controleren, creëer chaos, verdeel en heers. Er is duidelijk een groep actief die bewust aanslagen pleegt met een concreet doel.

Hier is geen groep actief, er is geen concreet doel, er is louter onduidelijkheid. Ja er is een manifest... maar wat kun je ermee? Niets, het is gelul in de ruimte van een eenling, geschreeuw in de marge. Kan me nauwelijks voorstellen dat er nog meer aanslagen zullen plaatsvinden van sympathisanten of gelijkgezinden.

Mister T.
25-07-2011, 21:33
natuurlijk is dit een terrorist....

maar wat mijn part geven ze hem de langzaamste dood die ze kunnen bedenken.

blackadder
25-07-2011, 21:35
Nee, uit deze post hoopte ik dat je zou oppikken dat het zinloos is om een terroristische aanslag te plegen als die indruist tegen je eigen principes.

Hij is anti-moslim en dus is het o zo logisch om Noorse jongeren af te slachten, want daarmee toont hij aan dat? Wat maakt hij hier nu helemaal mee duidelijk? Dat we bang moeten zijn voor moslims? Dat moslims slecht zijn? Dat je niet moeten stemmen op een linkse partij want dan word je afgeslacht door een psychopaat?

De aanslagen in Irak die jij aanhaalt zijn ook duidelijk... Maak de burgerbevolking bang zodat je ze kan controleren, creëer chaos, verdeel en heers. Er is duidelijk een groep actief die bewust aanslagen pleegt met een concreet doel.

Hier is geen groep actief, er is geen concreet doel, er is louter onduidelijkheid. Ja er is een manifest... maar wat kun je ermee? Niets, het is gelul in de ruimte van een eenling, geschreeuw in de marge. Kan me nauwelijks voorstellen dat er nog meer aanslagen zullen plaatsvinden van sympathisanten of gelijkgezinden.
Nice.

Pansier
25-07-2011, 21:42
Yep sinds de IRA en de Eta zich rustig houden zijn "jullie "de echte diehards ;)

Pffff wat een onzin natuurlijk is deze man een terrorist, net als de unabomber en dat soort gasten

De IRA is toch nog wel actief?

Sadix
25-07-2011, 21:42
Nee, uit deze post hoopte ik dat je zou oppikken dat het zinloos is om een terroristische aanslag te plegen als die indruist tegen je eigen principes.

Hij is anti-moslim en dus is het o zo logisch om Noorse jongeren af te slachten, want daarmee toont hij aan dat? Wat maakt hij hier nu helemaal mee duidelijk? Dat we bang moeten zijn voor moslims? Dat moslims slecht zijn? Dat je niet moeten stemmen op een linkse partij want dan word je afgeslacht door een psychopaat?

De aanslagen in Irak die jij aanhaalt zijn ook duidelijk... Maak de burgerbevolking bang zodat je ze kan controleren, creëer chaos, verdeel en heers. Er is duidelijk een groep actief die bewust aanslagen pleegt met een concreet doel.

Hier is geen groep actief, er is geen concreet doel, er is louter onduidelijkheid. Ja er is een manifest... maar wat kun je ermee? Niets, het is gelul in de ruimte van een eenling, geschreeuw in de marge. Kan me nauwelijks voorstellen dat er nog meer aanslagen zullen plaatsvinden van sympathisanten of gelijkgezinden.

Je moet echt meer onderzoek doen.
Ik zeg je eerlijk dat ik dit soort mensen erg interresant vind en ik daarom ook veel tijd er in stop.

Deze man had zeer zeker een doel. Hij heeft meer haat voor blanke socialisten die hun blanke huid en achter grond mengen met moslims en niet blanken.
De reden dat hun heeft vermoord is uit pure haat naar hun, het gaat hem niet om de huidskleur alleen maar vooral om de ideologie. Hij haat het socialisme nog veel meer als de islam. En wat doen socialisten? die zorgen voor een multicultirele samenleving waarin dus iedereen gemengd is. En dat mengen dat is waar hij niet tegen kan. Hij wilt een europa zoals in 1950. Voordat er gast arbeiders in europa waren en Elk land hier door minsten 98% van zijn eigen originele bevolking wordt bewoond.

je vraagt, wat wou hij duidelijk maken? Nou dat alle moslims moeten opkankeren, alle regeringen moeten stoppen met hun multicultiralisatie, autochtonen alleen met autochtonen moeten trouwen (niet meer als logische als er geen buitenlanders meer zijn)

Maar wat wou hij echt duidelijk maken? Dat heeft hij zelf ook gezegd en dat is zijn ideologie bekend maken. Biiyen, als jij denkt dat hij geen sympathisanten heeft, heb je het zwaaaaaaaaaar mis! Kijk op PVV forums en je schrikt je dood. Jongeren die zeggen dat dit noodzaak is en dat het nu de beurt is om in nederland een groter schoonmaak te houden.

Ik denk trouwens dat Anders geen racist is, zie hem nergens racistische opmerkingen maken. Hij haat de islam maar heeft volgens mij geen echte haat aan bijv afrikanen die christelijk zijn.

Pansier
25-07-2011, 21:43
natuurlijk is dit een terrorist....

maar wat mijn part geven ze hem de langzaamste dood die ze kunnen bedenken.

Hem zo gezond mogelijk laten leven?

Marchant
25-07-2011, 21:43
een Koerd zijn en geen wapen gek zijn gaat eigenlijk niet :d

erg cool man.. Dus je hebt ervaring in het schieten? Ga dit wel noteren Marchant, vertrouw je voor geen meter.

Hahaha allemaal legaal vriend, bijna 13jaar bij de Klu gezeten.

@Biiyen :

Kan me nauwelijks voorstellen dat er nog meer aanslagen zullen plaatsvinden van sympathisanten of gelijkgezinden.

Dan wordt de angst dus nog groter wanneer en straks nog iets gebeurt, persoonlijk vindt ik het eenmans verhaal moeilijk te geloven.


De IRA is toch nog wel actief? vanaf 2005 niet meer, er zijn nog wel wat splinter organisaties actief maar niet meer de IRA na mijn weten

Pansier
25-07-2011, 21:52
Hahaha allemaal legaal vriend, bijna 13jaar bij de Klu gezeten.

@Biiyen :

Dan wordt de angst dus nog groter wanneer en straks nog iets gebeurt, persoonlijk vindt ik het eenmans verhaal moeilijk te geloven.

vanaf 2005 niet meer, er zijn nog wel wat splinter organisaties actief maar niet meer de IRA na mijn weten

Ik denk eerlijk gezegd dat ze stiekem nog wel actief zijn... Zijn zat Ieren die een schijthekel hebben aan de Engelsen.

Pansier
25-07-2011, 21:54
je vraagt, wat wou hij duidelijk maken? Nou dat alle moslims moeten opkankeren, alle regeringen moeten stoppen met hun multicultiralisatie, autochtonen alleen met autochtonen moeten trouwen (niet meer als logische als er geen buitenlanders meer zijn)


Wat een voorbeeld van een leraar van jongeren... Wat een ''respect''...

Sadix
25-07-2011, 21:55
Hahaha allemaal legaal vriend, bijna 13jaar bij de Klu gezeten.



Erg vet dat.. Hebben we het prive zeker nog wel over.

Marchant
25-07-2011, 22:03
Erg vet dat.. Hebben we het prive zeker nog wel over.

Is goed ;)


Wat een voorbeeld van een leraar van jongeren... Wat een ''respect''...

Hoezo wat een respect? naar wie toe? Ik kan me voorstellen dat je van dit soort "topics/nieuws"wel wat emotioneler kan reageren. dus in jou ogen kan het nooit voorkomen dat een leraar ooit scheld?
Is het een heilige of zo?
btw pansier ben je nu communistisch geworden???

Richelieu
25-07-2011, 22:08
Hoezo wat een respect? naar wie toe? Ik kan me voorstellen dat je van dit soort "topics/nieuws"wel wat emotioneler kan reageren. dus in jou ogen kan het nooit voorkomen dat een leraar ooit scheld?
Is het een heilige of zo?
btw pansier ben je nu communistisch geworden???

Pansier kan ook snel wisselen, net zoals de media ons Noors lijdensdvoorwerp in anderhalve dag liet beginnen bij een Islamitisch terrorist. Nee wacht...hij heeft blond haar........het was een rechts-extremist.......nee nee, wacht. Hij had het over Tempeliers, dan is het 100% een Christelijke fundamentalist.

Pansier
25-07-2011, 22:16
Is goed ;)



Hoezo wat een respect? naar wie toe? Ik kan me voorstellen dat je van dit soort "topics/nieuws"wel wat emotioneler kan reageren. dus in jou ogen kan het nooit voorkomen dat een leraar ooit scheld?
Is het een heilige of zo?
btw pansier ben je nu communistisch geworden???

Ik heb Sadik zijn youtube filmpjes gekeken waarin hij zijn verhaal doet. Zo verteld hij dat hij respect belangrijk vind, maar ik vind dat hij dat niet erg laat merken door met kanker te gaan schelden...

Vinand
25-07-2011, 22:23
http://www.treebadger.co.uk/wp-content/uploads/2009/09/double-facepalm.jpg
Ik heb Sadik zijn youtube filmpjes gekeken waarin hij zijn verhaal doet. Zo verteld hij dat hij respect belangrijk vind, maar ik vind dat hij dat niet erg laat merken door met kanker te gaan schelden...

cholitzu
25-07-2011, 22:40
Het niet duidelijk was wat er gaande was .... er vlogen de hele tijd nieuws helikopters overheen dus dat is onzin. Elk land heeft een rampenplan en scenario voor een terroristische aanslag, dus dit is een onzin verhaal. Die man heeft er 1,5 uur over gedaan om al die jongeren te vermoorden. Noorwegen mag zijn politie macht wel afschaffen als er niemand hiervoor in de problemen komt.

Wat een walgelijke texten trouwens Cholitzu maar ik ken je ondertussen. Wie voortaan over Islamitisch terrorisme spreekt, ziet deze mafkees in de spiegel?
Walgelijk.

Jij kent mij helemaal niet. Of ben je Jomanda?

Wat ik geplaatst heb in deze topic is gecopy paste van het NRC (zie bron) De enigste woorden die ik zelf geschreven heb is de eerste regel en slaan op de gene die met praatjes komen van als ik er was en als ik een geweer had was ik er allang. Stoere pino praat. Niemand weet wat hij of zij in zo een situatie doet. Mensen met de grootste bek poepen vaak als eerste in hun broek.

Er is maar een schuldige en dat is de gene die de trekker overhaald, en als er nog andere schuldig zijn, zijn het de haatzaaiers!!

Nee joh ga lekker de politie de schuld geven.

Neem eens een kijkje naar de reacties op het pvv forum, dat is pas echt walgelijk.

wrestler_nl
26-07-2011, 00:45
Hier is geen groep actief, er is geen concreet doel, er is louter onduidelijkheid. Ja er is een manifest... maar wat kun je ermee? Niets, het is gelul in de ruimte van een eenling, geschreeuw in de marge. Kan me nauwelijks voorstellen dat er nog meer aanslagen zullen plaatsvinden van sympathisanten of gelijkgezinden.

Before he carried out Norway’s worst terrorist atrocity, Breivik typed out a chilling 1,500-page description of his plans, written entirely in English and datelined “London, 2011”.

He signed the document “Andrew Berwick”, an Anglicised version of his name, and described his “mentor” as an Englishman he identified as Richard.


Scotland Yard counter-terrorism officers are now trying to establish whether Breivik visited London in recent years and whether he was part of a wider network preparing to carry out similar attacks.


The 32 year-old boasted that he was just one of up to 80 “solo martyr cells” recruited throughout Western Europe who were ready to follow his example of trying to overthrow governments tolerant of Islam.


He said he regarded himself as a successor to the medieval Knights Templar, and claimed to have been recruited at a meeting in London in April 2002, which was hosted by two English extremists and attended by eight people in total.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/norway/8658664/Hunt-for-Britons-linked-to-Norway-killer-Anders-Behring-Breivik.html

gimgamgommetje
26-07-2011, 01:25
@Sadix, moslims hebben zeker geen monopolie op het woordje terrorist.
In Nederland hadden we zo'n clubje die zich RaRa noemde en af en toe wat aanslagen pleegden.
Als ik het me goed herinner ooit in een regeringsgebouw en de voorgevel van staatssecretaris Costo begin jaren 90
De Rara had wel de gewoonte om te bellen voor zo'n bom af ging zodat er alleen materiële schade was.. maar werden als terreurorganisatie gezien In Duitsland was zo'n links clubje actief. rote armee fraction. Deze heeft wel doden op hun geweten.
Zowel extreem links als rechts hebben/hadden zo hun terreurclubjes.

Dus geen monopolie

en idd,
De aanslagen in Noorwegen was politiek geweld en dus ook inderdaad terrorisme ook al was het (misschien) een actie van een enkele gek.

ARMENIA
26-07-2011, 01:41
Damn, ik ben zo druk bezig met de webwinkel dat ik nu pas lees hoe het is gegaan! Ja Sadix, embleem van terrorist geven ze alleen aan mensen met een wat donkere huidskleur, tenminste in deze tijden.

ArjanV
26-07-2011, 06:50
First of all.....verschrikkelijk natuurlijk wat er in Noorwegen gebeurd is!

Maar wat een gelul weer hier! Onze Noorse vriend is gewoon aangeklaagd voor terrorisme net zoals in het verleden anderen,niet moslims,voor terrorisme zijn aangeklaagd en aangepakt! Dat er nu weer mensen,niet perse moslims,zijn die menen dat de term terrorisme alleen gebruikt wordt bij moslims is triester dan triest,maar goed waar hebben we dat meer gezien...jezelf in de slachtofferrol duwen?
Dat er bij het woordje "terrorist" meestal in eerste instantie aan iemand met een moslimachtergrond wordt gedacht lijkt me niet zo gek...dat soort terroristische aanslagen zijn er nu eenmaal het meest...wanneer er in kranten bijvoorbeeld over hooligans gesproken wordt denkt half Nederland ook gelijk aan FC Den Haag of Feyenoord "supporters" terwijl het net zo goed een sneu geval van Klazienaveen 4 kan zijn geweest!

Peter0711
26-07-2011, 09:11
Ik vind het toch verassend dat jullie het bij bijna elke discussie voor elkaar weten te krijgen om deze te verdraaien naar geloof enz.
Gaat dit nog om de situatie in Noorwegen,of gaat dit om persoonlijke beweegredenen waar jullie graag je gelijk in willen halen?

Er zijn bijna 100 mensen dood,en het maakt me geen ene moer uit of dit persoon Moslim,rechts extremist of christelijk was.. Het was een mens,een wereldburger!!

En elke keer met labels plakken zoals jullie keer op keer weer doen zorgt ervoor dat er altijd rascisme zal blijven bestaan. Juist door de mensen die er zo een "hekel" aan hebben,hoe ironisch is dat?

Erg jammer.. Waarom kunnen mensen niet gewoon stil staan bij hoe verschrikkelijk deze gebeurtenis is zonder als een stelletje Dr Phil's de situatie te analyseren? Zo discuseren jullie helaas eerder tegen ego's als tegen meningen. ;)

cholitzu
26-07-2011, 10:12
'Moslims kregen te snel de schuld aanslagen Noorwegen'

maandag 25 juli 2011 07:28
Journalisten hebben na de aanslagen in Noorwegen te snel en onterecht de schuld bij radicale moslims gelegd. 'Dit weerspiegelt een gedachtegang waarbij alle slechte dingen maar één oorzaak kunnen hebben: islamieten.'
http://www.elsevier.nl/upload/6820e1c5-cfd6-4e79-96db-16a11b1b0a5b_aanslag_nw34.jpg Noorwegen rouwt om de 91 dodelijke slachtoffers
Wapenbezit in Noorwegen
Wapenbezit in Noorwegen komt relatief vaak voor. Per honderd inwoners heeft het land 32 pistolen. Hoewel er na de aanslagen direct stemmen op gingen voor strengere wapenwetten, zijn er ook andere geluiden te horen. Zo is er kritiek op het feit dat de terrorist ruim een uur zijn gang kon gaan (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buitenland/307822/Zeker-84-doden-bij-schietpartij-Noors-eiland-Utoya.htm), zonder dat hij werd gestopt door de autoriteiten. Het zo daarom goed zijn als burgers zichzelf vaker zouden bewapenen (http://www.powerlineblog.com/archives/2011/07/norway-a-postscript.php), aldus de critici.

Dat zegt Peter Knoope, directeur van het International Centre for Counter-Terrorism (http://www.icct.nl/) in Den Haag, maandag tegen persbureau ANP.
'Hoewel sommige reacties in de pers een slag om de arm hielden, reflecteerden velen de westerse fixatie op Jihadistisch terrorisme (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buitenland/294762/Zelfmoordterrorist-doodt-politiechef-Kandahar.htm),' meent Knoope.
Oorzaak
De aanslagen bleken achteraf het werk van een Noorse anti-islam-terrorist. Knoope: 'Een expert zei dat "deze blonde schutter zich mogelijk tot de islam had bekeerd (http://www.elsevier.nl/web/1058679/Nieuws/Nederland/Steeds-meer-bekeerde-moslims-radicaliseren.htm)". Dit weerspiegelt een gedachtegang waarbij alle slechte dingen maar één oorzaak kunnen hebben: islamieten.'
Ook in het buitenland zijn kenners teleurgesteld over de snelheid waarmee analisten de terroristische daden in verband zouden hebben gebracht met de islam.
Historicus Shiva Bright van de Amerikaanse Brown University (http://www.brown.edu/) pleit ervoor dat journalisten voorzichtiger worden met het gebruiken van informatie, aangeleverd door 'experts op het gebied van terrorisme, die research doen op Google en zich een slag in de rondte twitteren'.
Schuldig
De Britse commentator Adnan Al-Daini concludeert op de linkse website Huffington Post (http://www.huffpost.com/) dat voor de meeste mensen nog altijd geldt dat ze onschuldig zijn, tenzij anders wordt bewezen.
Moslims worden volgens hem behandeld alsof ze in eerste instantie juist schuldig zijn, tenzij het tegendeel wordt bewezen. 'Verantwoordelijke media zouden ernaar moeten streven beter werk te leveren. Er kunnen levens van onschuldigen van afhangen.'
Anderen wijzen erop dat het een logische respons was, omdat volgens hun bomaanslagen meestal worden gepleegd door islamitische radicalen (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buitenland/283754/Zweden-opgeschrikt-door-bomaanslag-moslimterrorist.htm).
Door Jeroen Langelaar (http://www.elsevier.nl/web/Auteur.htm?dbid=1104&typeofpage=71806)

Pansier
26-07-2011, 10:44
Hij was anti islam? Dan heeft het toch weer iets met moslims te maken!!! :lol: trolol

Khanom Thom
26-07-2011, 11:38
Ik ben blij dat ze hem levend hebben nu kan hij er voor boeten. Die klootzak van een Karst (dader van Koninginnedag) was op slag dood. Deze man gaat de consequenties wel onder ogen zien. Daar ben ik wel blij om.[/SIZE]
[/SIZE]

Laten we hopen dat deze man geen 'fans' krijgt als hij vastzit... genoeg zieke geesten op de wereld.


@Sadix, moslims hebben zeker geen monopolie op het woordje terrorist.
In Nederland hadden we zo'n clubje die zich RaRa noemde en af en toe wat aanslagen pleegden.
Als ik het me goed herinner ooit in een regeringsgebouw en de voorgevel van staatssecretaris Costo begin jaren 90
De Rara had wel de gewoonte om te bellen voor zo'n bom af ging zodat er alleen materiële schade was.. maar werden als terreurorganisatie gezien In Duitsland was zo'n links clubje actief. rote armee fraction. Deze heeft wel doden op hun geweten.
Zowel extreem links als rechts hebben/hadden zo hun terreurclubjes.

Dus geen monopolie

en idd,
De aanslagen in Noorwegen was politiek geweld en dus ook inderdaad terrorisme ook al was het (misschien) een actie van een enkele gek.

IRA, RARA, ETA & RAF is zooooooo 70's and 80's... Moslimterrorist is de trend tegenwoordig! ;)

wrestler_nl
26-07-2011, 21:35
Norwegian gunman could get 30-year prison se... JPost - Headlines
(http://www.jpost.com/Headlines/Article.aspx?id=231027)

wat een fucking joke , dat is minder dan half jaar per persoon dood...

Guillermo
26-07-2011, 22:49
Laten we hopen dat deze man geen 'fans' krijgt als hij vastzit... genoeg zieke geesten op de wereld.


Ik ben bang dat deze man gewoon weer een hele boel geschifte vrouwelijke fans krijgt. Net zoals elke maniak die in de bajes zit. I know, women are strange creatures :(

Bromios
27-07-2011, 09:55
Ik ben bang dat deze man gewoon weer een hele boel geschifte vrouwelijke fans krijgt. Net zoals elke maniak die in de bajes zit. I know, women are strange creatures :(

Niet alleen vrouwen ben ik bang. Ik denk dat een heleboel mensen trots op hem zijn en hem stoer vinden. Hij maakt een hoop videospellen waar.

The_Rock
27-07-2011, 10:14
Heh grappig, ons vriend de Telegraaf heeft normaal gesproken dik gedrukt staan: "Man, MOSLIM van geloof etc etc..."
Ik zie nu nergens duidelijk staan wat voor geloof Breivik heeft. Hoe zou dat nou komen?

Simpele zielen, die Telegraaf peeps.

Guillermo
27-07-2011, 10:42
Heh grappig, ons vriend de Telegraaf heeft normaal gesproken dik gedrukt staan: "Man, MOSLIM van geloof etc etc..."
Ik zie nu nergens duidelijk staan wat voor geloof Breivik heeft. Hoe zou dat nou komen?

Simpele zielen, die Telegraaf peeps.

Geen dingen zoeken die er niet zijn heh... Nou ja de Telegraaf, die is niet altijd even correct. Maar er staat wel degelijk bij dat die vent lid was van een vrijmetselarij-loge hoor. Hij zou ook nog een of ander religieus getint boek hebben geschreven en hij vond onze vriend Wilders zoooo geweldig. Las ik in de AD als ik het goed heb.

D1987
27-07-2011, 11:34
Yep sinds de IRA en de Eta zich rustig houden zijn "jullie "de echte diehards ;)

Pffff wat een onzin natuurlijk is deze man een terrorist, net als de unabomber en dat soort gasten

Jij weet niets man, de IRA is geen terroristische organisatie. Niet zomaar alles roepen wat je leest en hoort. De IRA zijn vrijheidsstrijders, die al sinds de eerste koning van Engeland tegen vrijheid en een eigen land strijden. Engeland heeft hier heel veel geweld bij gebruikt en de Ieren verdedigde zich, en dan alsnog heb je onder de IRA weer 5 verschillende takken van de IRA. De ene doet het guerila-stijl met bivakmutsen en AK47's in woonwijken patrouilleren (vorige eeuw) en anderen plegen bom aanslagen.

Peter0711
27-07-2011, 12:09
Jij weet niets man,.

Gaat het nog een beetje?

Omdat jij een keertje een artikel hebt gelezen over de IRA ben jij metteen de expert? Sadix heeft eerder de defenitie van "terrorist" geplaatst in dit topic,ik raad je aan deze even op te zoeken en door te lezen.

Vrijheidsstrijders... Komt me bekent voor?

Marchant
27-07-2011, 12:12
Jij weet niets man, de IRA is geen terroristische organisatie. Niet zomaar alles roepen wat je leest en hoort. De IRA zijn vrijheidsstrijders, die al sinds de eerste koning van Engeland tegen vrijheid en een eigen land strijden. Engeland heeft hier heel veel geweld bij gebruikt en de Ieren verdedigde zich, en dan alsnog heb je onder de IRA weer 5 verschillende takken van de IRA. De ene doet het guerila-stijl met bivakmutsen en AK47's in woonwijken patrouilleren (vorige eeuw) en anderen plegen bom aanslagen.

Haha moet je weer wat roepen jankerdje!! Geen neg. reps deze keer??


Wat voor de ene een terrorist is is voor de ander een vrijheids-strijder. Taliban strijd nu ook voor controle over hun Afghanistan, zijn dit ook geen terroristen maar vrijheidsstrijders ?
Elke organisatie die burgerdoelen treft om zo angst en chaos te creëren is in mijn ogen en ook volgens de dikke van dalen een terrorist.
Buiten het feit of je achter hun ideeën staat of niet.

" Van Dale (http://nl.wikipedia.org/wiki/Van_Dale_Groot_woordenboek_van_de_Nederlandse_taal ) XIV definieert terrorisme als: (het plegen van) gewelddaden (individuele of collectieve aanslagen, gijzelingen, verwoestingen) ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken."



Jij weet niets man,.De IRA zijn vrijheidsstrijders, die al sinds de eerste koning van Engeland tegen vrijheid en een eigen land strijden.


"De IRA ontstond uit de Paasopstand (http://nl.wikipedia.org/wiki/Paasopstand) van 1916, waarbij de Irish Republican Brotherhood die in 1858 in de Verenigde Staten (http://nl.wikipedia.org/wiki/Verenigde_Staten) gesticht werd, een belangrijke rol speelde "


Ik weet niet wanneer jij denkt de Engeland voor het eerst een koning had maar ik kan je vertellen dat dit voor 1916 was.

Zal je een tip geven : Leer je geschiedenis niet uit je Donald Duck weekblad, het is niet allemaal waar wat Donald zegt.

zal je helpen: Lijst_van_Britse_koningen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Britse_koningen)

smike
27-07-2011, 16:33
reps voor Marchant!

Op nos teletekst wordt hij trouwens terrorist genoemd.

Verder heb ik geen commentaar behalve: RIP aan alle slachtoffers.

D1987
27-07-2011, 18:27
Haha moet je weer wat roepen jankerdje!! Geen neg. reps deze keer??


Wat voor de ene een terrorist is is voor de ander een vrijheids-strijder. Taliban strijd nu ook voor controle over hun Afghanistan, zijn dit ook geen terroristen maar vrijheidsstrijders ?
Elke organisatie die burgerdoelen treft om zo angst en chaos te creëren is in mijn ogen en ook volgens de dikke van dalen een terrorist.
Buiten het feit of je achter hun ideeën staat of niet.

" Van Dale (http://nl.wikipedia.org/wiki/Van_Dale_Groot_woordenboek_van_de_Nederlandse_taal ) XIV definieert terrorisme als: (het plegen van) gewelddaden (individuele of collectieve aanslagen, gijzelingen, verwoestingen) ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken."




"De IRA ontstond uit de Paasopstand (http://nl.wikipedia.org/wiki/Paasopstand) van 1916, waarbij de Irish Republican Brotherhood die in 1858 in de Verenigde Staten (http://nl.wikipedia.org/wiki/Verenigde_Staten) gesticht werd, een belangrijke rol speelde "


Ik weet niet wanneer jij denkt de Engeland voor het eerst een koning had maar ik kan je vertellen dat dit voor 1916 was.

Zal je een tip geven : Leer je geschiedenis niet uit je Donald Duck weekblad, het is niet allemaal waar wat Donald zegt.

zal je helpen: Lijst_van_Britse_koningen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Britse_koningen)

De IRA bestaat al honderden jaren knul. Niet meteen zo wijs doen en lopen wijzen. Als je weet wat de Ierse bevolking voor de 20ste eeuw allemaal heeft meegemaakt, dan mag je praten. De Engelsen hebben de Schotten en Ieren millennia lang onderdrukt, en de Ieren vochten op deze manier terug. De IRA is officieel geen terroristische beweging, en worden ook gesponsord Sinn Fein, dat sommige terroristen zich ook IRA gaan noemen of PIRA/RIRA/CIRA, heeft er niets mee te maken.

Wikipedia linkjes zeggen niet zoveel, wordt ook niet als officiele bron gebruikt op het hoger- en wetenschappenlijkonderwijs.

Richelieu
27-07-2011, 19:08
De IRA bestaat al honderden jaren knul. Niet meteen zo wijs doen en lopen wijzen. Als je weet wat de Ierse bevolking voor de 20ste eeuw allemaal heeft meegemaakt, dan mag je praten. De Engelsen hebben de Schotten en Ieren millennia lang onderdrukt, en de Ieren vochten op deze manier terug. De IRA is officieel geen terroristische beweging, en worden ook gesponsord Sinn Fein, dat sommige terroristen zich ook IRA gaan noemen of PIRA/RIRA/CIRA, heeft er niets mee te maken.

Wikipedia linkjes zeggen niet zoveel, wordt ook niet als officiele bron gebruikt op het hoger- en wetenschappenlijkonderwijs.

Bestaat de IRA honderderen jaren, of het verzet van de Ieren tegen de Engelsen?

Anderson
27-07-2011, 19:15
PIRA hoorde bij de IRA maar zijn zelfstandig verder gegaan vaak hoor je op het nieuws over de IRA die wapens inleveren dat is dus de PIRA.

Marchant
27-07-2011, 19:18
De IRA bestaat al honderden jaren knul. Niet meteen zo wijs doen en lopen wijzen. Als je weet wat de Ierse bevolking voor de 20ste eeuw allemaal heeft meegemaakt, dan mag je praten. De Engelsen hebben de Schotten en Ieren millennia lang onderdrukt, en de Ieren vochten op deze manier terug. De IRA is officieel geen terroristische beweging, en worden ook gesponsord Sinn Fein, dat sommige terroristen zich ook IRA gaan noemen of PIRA/RIRA/CIRA, heeft er niets mee te maken.

Wikipedia linkjes zeggen niet zoveel, wordt ook niet als officiele bron gebruikt op het hoger- en wetenschappenlijkonderwijs.

Dikke van dale wordt wel als officiële bron gebruikt op het hoger- en wetenschappenlijkonderwijs.

" Van Dale (http://nl.wikipedia.org/wiki/Van_Dale_Groot_woordenboek_van_de_Nederlandse_taal ) XIV definieert terrorisme als: (het plegen van) gewelddaden (individuele of collectieve aanslagen, gijzelingen, verwoestingen) ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken."

Oh! ik mag alleen praten als ik weet wat wat de Ierse bevolking voor de 20ste eeuw allemaal heeft meegemaak?! Jochie je maakt je eigen totaal belachelijk en je probeert je nu te verschuilen achter de onderdrukking van Ierland?
Dat gaat je niet lukken vriend in die hoek laat ik mij niet drukken.
Geef mij 1 voorbeeld waar ik zeg dat ik de Ierse onderdrukking terecht vindt?

Ira pleegt bomaanslagen(aanslagen toch?) om zo de Engelse bezetter te verdrijven en zo weer controle te krijgen over het grondgebied.(politiek doel he?) snap je dit??? kijk nu eens naar de definitie van het woord terrorisme. Ja is bijna het zelfde!!!:thup:
Dus noem ik de IRa ook een terroristische organisatie, en dit zegt niets over mijn eigen politieke mening want persoonlijk vindt ik dat de Engelse ook nog steeds bezetters zijn zowel in Ierland, Schotland en zelfs in Wales.

Maar daar gaat het niet om hé D1987 ,je wou weer wat aandacht van me he? ben je weer een beetje blij knul??

D1987
27-07-2011, 19:27
Nee er zijn bepaalde mensen/groeperingen die onder de naam IRA aanslagen plegen. Er zijn verschillende takken onder de IRA, de een pleegt aanslagen, de ander is op politiekvlak bezig, de ander dreigt met ontvoeringen.

De onderdrukking honderden jaren ja en de IRA ook. Irish Republican Army bestaat al sinds de 16de eeuw ofzo. De officiele IRA zoals wij hem kennen sinds 1919.

Petrosyan188
27-07-2011, 19:29
De IRA bestaat al honderden jaren knul. Niet meteen zo wijs doen en lopen wijzen.

aldus het broer broertje van dirk, soms vraag ik me af wie zou er nou nog dommer zou zijn denk toch de oudste van de 2

D1987
27-07-2011, 19:32
Marchant je hebt ook deels gelijk, maar je luistert niet.

Speciaal voor Marchant:
http://i54.tinypic.com/idgkdl.png

Marchant
27-07-2011, 19:43
Nee er zijn bepaalde mensen/groeperingen die onder de naam IRA aanslagen plegen. Er zijn verschillende takken onder de IRA, de een pleegt aanslagen, de ander is op politiekvlak bezig, de ander dreigt met ontvoeringen.

De onderdrukking honderden jaren ja en de IRA ook. Irish Republican Army bestaat al sinds de 16de eeuw ofzo. De officiele IRA zoals wij hem kennen sinds 1919.

Oja nu gaan we op die toer, haha nu hebben we het over een andere IRA of nee nog beter " bepaalde mensen die onder de naam IRA aanslagen plegen" :fp:
ik ben benieuwd , hoe noem jij dan die "bepaalde mensen " die onder de naam IRA aanslagen pleegden?
volgens de Wereldpers toen de tijd was het de IRA , maar jij weet iets wat de rest van de wereld niet wist........... het zijn gewoon bepaalde mensen die zich ook toevallig IRA noemden.

Misschien was "de hamas" ook geen terroristische organisatie, zij zitten nu ook in de politiek en misschien waren het wel bepaalde mensen die aanslagen pleegden en zich ook toevallig hamas noemen.:confused:

Maar die bepaalde mensen die zich IRA noemen en aanslagen pleegden op burgen doelen om er zo voor te zorgen dat ierland weer een eilandbrede ierse staat zou worden, zijn dit terroristen?

D1987
27-07-2011, 19:52
Marchant je bent zo vermoeiend dat ik je hele reactie niet eens lees. Lees eens omhoog. Dat er nou bepaalde groeperingen in Ierland zijn die zich ook IRA of PIRA/RIRA/CIRA/OIRA noemen betekent niet dat de IRA terroristisch is. Zoals ik al 3 posts zeg wordt er ook gebruik gemaakt van andere manieren voor het verzet.

Marchant
27-07-2011, 19:52
Marchant je hebt ook deels gelijk, maar je luistert niet.

Speciaal voor Marchant:
http://i54.tinypic.com/idgkdl.png

Nee als mensen met deze zinnen beginnen, heb ik niet het idee dat iemand iets normaal probeert te vertellen.


Jij weet niets man, de IRA is geen terroristische organisatie. Niet zomaar alles roepen wat je leest en hoort. De IRA zijn vrijheidsstrijders, die al sinds de eerste koning van Engeland tegen vrijheid en een eigen land strijden.

Marchant
27-07-2011, 19:54
Marchant je bent zo vermoeiend dat ik je hele reactie niet eens lees.

dit is misschien je probleem, lees eens een hele tekst door voordat je conclusies trekt.

Maar genoeg over jou laten we weer ontopic gaan...

Mauro
27-07-2011, 20:06
Marchant je bent zo vermoeiend dat ik je hele reactie niet eens lees. Lees eens omhoog. Dat er nou bepaalde groeperingen in Ierland zijn die zich ook IRA of PIRA/RIRA/CIRA/OIRA noemen betekent niet dat de IRA terroristisch is. Zoals ik al 3 posts zeg wordt er ook gebruik gemaakt van andere manieren voor het verzet.
@D
Ben jij Iers/Katholiek ?
Je houdt wel een heel mooi beeld op na: "vrijheidsstrijders"
Nog een keer een definitie van terrorisme :
Wat is terrorisme?

Terrorisme is het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.

Dus of het nou ETA, Sendero Luminoso (Peru), RAF , Al Qaida, IRA etc etc is......hun acties vallen binnen bovenstaande definitie.
Ik heb ook meer sympathie voor de Ieren, maar dat maakt de IRA nog geen vrijheidsstrijders.

Pansier
27-07-2011, 21:11
@D
Ben jij Iers/Katholiek ?
Je houdt wel een heel mooi beeld op na: "vrijheidsstrijders"
Nog een keer een definitie van terrorisme :
Wat is terrorisme?

Terrorisme is het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.

Dus of het nou ETA, Sendero Luminoso (Peru), RAF , Al Qaida, IRA etc etc is......hun acties vallen binnen bovenstaande definitie.
Ik heb ook meer sympathie voor de Ieren, maar dat maakt de IRA nog geen vrijheidsstrijders.

Wat maakt vrijheidsstrijders dan vrijheidsstrijders?:wacko:

Pansier
27-07-2011, 21:13
dit is misschien je probleem, lees eens een hele tekst door voordat je conclusies trekt.

Maar genoeg over jou laten we weer ontopic gaan...

Ik heb er ook wel eens last van ;). Je bent ook gewoon een bijdehand ventje :lol:

Marchant
27-07-2011, 21:29
Ik heb er ook wel eens last van ;). Je bent ook gewoon een bijdehand ventje :lol:

:lol:

http://4.bp.blogspot.com/_UwFXgtgd7qY/S_bqeWr-WSI/AAAAAAAAAT4/bi9OPMKWdnw/s1600/who+me+1.jpg

cholitzu
27-07-2011, 21:46
Wat maakt vrijheidsstrijders dan vrijheidsstrijders?:wacko:

Dat bepaal jezelf. Als jij vind dat de strijders het recht hebben om voor hun vrijheid te vechten dan zijn het volgens jou vrijheidstrijders.

Pansier
27-07-2011, 21:50
:lol:

http://4.bp.blogspot.com/_UwFXgtgd7qY/S_bqeWr-WSI/AAAAAAAAAT4/bi9OPMKWdnw/s1600/who+me+1.jpg

http://bluegirlredstate.typepad.com/photos/uncategorized/onnoticephp.jpg

Joris
27-07-2011, 23:08
vreselijk drama inderdaad in Noorwegen. Het is triest maar helaas niet te voorkomen zonder dat wij daar belachelijk veel privacy voor moeten inleveren.


Wat betreft het bovenstaande: IRA is volgens de definitie van de dikke van Dale ook terroristisch. O en volgens de van Dale zijn het ook vrijheidsstrijders.


vrij·heids·strij·der de; m,v -s (illegale) strijder voor de bevrijding van zijn land

http://www.vandale.nl/vandale/zoekService.do?selectedDictionary=nn&selectedDictionaryName=Nederlands&searchQuery=vrijheidsstrijder

Sadix
27-07-2011, 23:49
dus Joris wint? :)

D1987
28-07-2011, 00:25
De IRA is totaal iets anders dan Al Qaeda, Hamas of wat dan ook. Maar never mind, als je (Marchant) niet eens kan lezen en ik na 3x hetzelfde te zeggen, te horen krijg dat ik het voor het eerst zeg, heb ik weinig vertrouwen erin dat je mijn hele bericht wel leest, of dat je er 2 zinnen uitpikt en je daarop gelijk wil hebben. Je bent inderdaad echt een vervelend ventje Marchant.

ARMENIA
28-07-2011, 00:34
" Van Dale (http://nl.wikipedia.org/wiki/Van_Dale_Groot_woordenboek_van_de_Nederlandse_taal ) XIV definieert terrorisme als: (het plegen van) gewelddaden (individuele of collectieve aanslagen, gijzelingen, verwoestingen) ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken."

Hmm.. gewelddaden ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken.

Israel en de palestijnen?
Amerika
turkije

Elke oorlog heeft als doel demoralisering. bij de één gaat het om de bevolking, bij de ander om de soldaten..

ARMENIA
28-07-2011, 00:35
Waarom is de ira anders als hamas dan? Beiden vechten/vochten tegen onderdrukking.

D1987
28-07-2011, 01:20
Waarom is de ira anders als hamas dan? Beiden vechten/vochten tegen onderdrukking.

De terroristen die claimen IRA te zijn zijn net zo fout als hamas.

D1987
28-07-2011, 01:21
Hmm.. gewelddaden ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken.

Israel en de palestijnen?
Amerika
turkije

Elke oorlog heeft als doel demoralisering. bij de één gaat het om de bevolking, bij de ander om de soldaten..

Amerika is naar mijn mening ook terroristisch maar zoekt altijd redenen om aan te vallen door andere zwart te praten in de media

Marchant
28-07-2011, 09:02
Yep sinds de IRA en de Eta zich rustig houden zijn "jullie "de echte diehards ;)

Pffff wat een onzin natuurlijk is deze man een terrorist, net als de unabomber en dat soort gasten


Jij weet niets man, de IRA is geen terroristische organisatie. Niet zomaar alles roepen wat je leest en hoort. De IRA zijn vrijheidsstrijders, die al sinds de eerste koning van Engeland tegen vrijheid en een eigen land strijden. Engeland heeft hier heel veel geweld bij gebruikt en de Ieren verdedigde zich, en dan alsnog heb je onder de IRA weer 5 verschillende takken van de IRA. De ene doet het guerila-stijl met bivakmutsen en AK47's in woonwijken patrouilleren (vorige eeuw) en anderen plegen bom aanslagen.


De IRA is totaal iets anders dan Al Qaeda, Hamas of wat dan ook. Maar never mind, als je (Marchant) niet eens kan lezen en ik na 3x hetzelfde te zeggen, te horen krijg dat ik het voor het eerst zeg, heb ik weinig vertrouwen erin dat je mijn hele bericht wel leest, of dat je er 2 zinnen uitpikt en je daarop gelijk wil hebben. Je bent inderdaad echt een vervelend ventje Marchant.

Haha je bent gewoon een jankertje die dacht even makkelijk te kunnen scoren door 1woord uit mijn post te pakken en daar populair op te reageren, ( is wel weer wat anders dan je neg. rep van normaal verrassend)
En nu kom je er achter dat je zelf vast geluld hebt en gaat nu het verhaal ophangen dat de IRA zoals deze mensen wereldwijd worden genoemd en zelfs ook zichzelf noemen niet echt de IRA zijn.:fp:
Dus had ik niet de IRA als voorbeeld mogen geven als terroristen:confused:
je bent echt te triest!!:lol:

hier onder een stukje uit de New York Times over het vredes verdrag van de IRA, Misschien moet je hun even bellen of mailen om te zeggen dat niet de IRA maar andere mensen dit verdrag hebben gesloten

" An I.R.A. Peace Declaration


(http://www.nytimes.com/adx/bin/adx_click.html?type=goto&opzn&page=www.nytimes.com/op_ed&pos=Frame4A&sn2=63b1f619/279f3a67&sn1=201671ba/23016441&camp=foxsearch2011_emailtools_1629903c_nyt5&ad=tree_120x60_NP_may19&goto=http%3A%2F%2Fwww%2Efoxsearchlight%2Ecom%2Fthe treeoflife)



Published: August 1, 2005
The Irish Republican Army has finally managed to say what people of good will have urged it to say for years. Let us hope that those words are now translated into action and that the other parties in Northern Ireland's political wars can rise to the promise of a historic opportunity.




Last Thursday, in plain language, the I.R.A. formally ordered "an end to the armed campaign." It instructed all I.R.A. units to turn in their arms, and it pledged to quickly and verifiably render all the I.R.A.'s remaining weapons unusable. The I.R.A.'s armed campaign against British military personnel, local police and unarmed civilians has been restrained by a cease-fire since 1997. Since the latest round of Northern Ireland's troubles began in the late 1960's, more than 3,500 people have been killed, about half of them victims of I.R.A. terror. Regrettably, the I.R.A. still insists on calling its activities during those years legitimate. They were not, and acknowledging that would have made it easier for those families who suffered to trust the I.R.A.'s new words of peace. And obviously, now that it has pledged its members to "exclusively peaceful means," the I.R.A. cannot allow them to engage in the thuggish crimes like bank robberies, barroom murders and punishment beatings that have made them so many enemies among law-abiding nationalists and unionists alike.
If the I.R.A. shows that it means exactly what it has now said, the other leading players in Northern Ireland's affairs must step up to their own responsibilities for consolidating peace and normality. Without delay, loyalist paramilitary groups from the Protestant community must follow the I.R.A.'s example and permanently renounce all armed activity and destroy or surrender all their weapons.
The Rev. Ian Paisley's Democratic Unionists, now the majority party among Protestant voters, must take the I.R.A.'s yes for an answer and agree to form a power-sharing executive cabinet with the I.R.A.'s electoral wing, Sinn Fein, now the majority party among Roman Catholics.
None of these steps will come easily or without constant efforts by London and Dublin. There is every reason for leaders in both countries to do their best. A genuine end to such an ancient, violent feud would be a sign of hope in a world that desperately needs to believe that there is a path out of terrorism that does not involve mutual destruction.

Peter0711
28-07-2011, 10:34
Bijna 80 mensen dood. Verschrikkelijk!

Marchant
28-07-2011, 11:07
Bijna 80 mensen dood. Verschrikkelijk!

Inderdaad en dan ook nog die mensen die nog steeds vermist worden, Las gisteren een stuk waarin een meisje contact heeft met haar moeder via sms tijdens de schietpartij echt bizar,



De zestienjarige Julie Bremnes was een van de overlevenden van de slachtpartij op het Noorse eiland Utøya. Terwijl ze Anders Behring Breivik constant jongeren hoorde neerschieten, sms'te ze haar moeder Marianne Bremnes dat ze nog in leven is. "Een gek schiet hier in het rond", stuurde ze toen Breivik het vuur geopend had.
Julie had veel geluk toen Breivik op het eiland Utøya aankwam en doelbewust mensen neerschoot. Het meisje kon zich nog net achter een rots verstoppen en bleef zo uit het vizier van de moordlustige gek.

Op het moment van de feiten was haar moeder Marianne in Harstad. Om tien over vijf kreeg Marianne het eerste onrustwekkende sms'je van haar dochter. "Een gekke man schiet hier in het rond. Bel naar de politie." "Ok", zei de mama, maar dan moest Julie haar elke vijf minuten een berichtje sturen zodat ze wist dat ze nog in leven was.

2 uur onzekerheid
Wat volgt is een hele hoop sms'en. Nadat ze uren doodsangsten heeft uitgestaan, kon ze zonder een schrammetje het eiland verlaten. Hieronder kunt u ze lezen dankzij de Noorse berichtendienst VG NETT.

Julie, 17.42: "Mama haast je en bel naar de politie. Hier sterven mensen!"

Marianne: "De politie is onderweg. Kan ik er op berusten dat je mij belt?

Julie: "Neen. Zeg de politie dat het een gekke man is. Hij loopt hier rond en schiet op de mensen. Je moet je haasten!"

Marianne: "De politie weet het. Ze hebben veel meldingen gekregen. Alles zal goedkomen Julie. De politie belde net. Stuur ons elke vijf minuten een berichtje zodat we weten dat je in leven bent alsjeblieft."

Julie: "Ok. We staan hier echt doodsangsten uit."

Marianne: "Dat versta ik, mijn meisje. "Blijf in dekking, ga niet weg van die plaats! De politie is al onderweg, als ze daar zelfs nog niet is. Zie je gewonden of doden?"

Julie: "We verstoppen ons achter een rots aan de oever."

Marianne: "Goed! Moet ik opa vragen om naar beneden te komen en je op te halen als alles weer veilig is? Het aanbod blijft."

Julie: "Ja"

Marianne: "We roepen opa meteen."

Julie: "Ik hou van jullie, ook al scheld ik jullie regelmatig uit. Ik ben niet panisch, ook al ben ik doodsbenauwd."

Marianne: "Dat weet ik kindje. We houden ook waanzinnig veel van jou. Hoor je nog schoten?"

Julie: "Neen"

Marianne: "Hoor je nog iets anders uit Troms (Noorse provincie)? Opa is onderweg"

Julie: "De politie is hier."

Marianne: "De man die schiet, draagt waarschijnlijk een politie-uniform. Wees voorzichtig! Wat gebeurt er nu met jou?"

Julie: "We weten het niet."

Marianne: "Kan je ondertussen al spreken?"

Julie: "Neen. Hij schiet nog steeds."

Julie: "Jørgen is naar hier gezwommen. Hij heeft net met zijn vader gepraat."

Marianne: "Dat staat in alle nationale berichten, volledige opmerkzaamheid in Utøya nu. Wees voorzichtig! Van wanneer je de mogelijkheid hebt, ga dan naar het vasteland en vaar met opa naar Hamar."

Julie: "Ik leef nog"

Marianne: "God zij dank!"

Julie: "Wij wachten tot de politie ons komt ophalen."

Julie: "We hebben schoten gehoord. We vertrouwen het niet om op te staan."

Marianne: "Goed! De evacuatie is bezig, zeggen ze net op de televisie."

Julie: "We hopen het, we zijn tot nu door niemand opgehaald. Kunnen ze hem niet vatten?!!"

Marianne: "De terreurpolitie is daar en ze proberen hem te vatten."

Julie: "OK"

Marianne: "Moeten wij proberen voor morgen een vlucht naar huis te boeken?"

Julie: "Ik heb op dit moment geen tijd om daarover na te denken."

Marianne: "Dat versta ik."

Julie: "Weet je nu al iets meer? Hebben ze hem?"

Marianne: "Ik hou je op de hoogte, mijn meisje. Wij volgen het op televisie."

Marianne: "Hallo, ben je daar?"

Julie: "Ja. De helikopter vliegt om ons heen."

Marianne: "Dan zullen jullie zeker gezien worden."

Julie: "Ze zoeken naar mensen in het water. We zijn nog steeds niet opgehaald!"

Julie (om 19.01u): "Wat zeggen de berichten?"

Marianne: "De politie is nu ook met boten in de buurt van Utøya, anders niks nieuws. Er is nog niks beslist over de dader. Houdt je alvast rustig. Wacht tot iemand je ophaalt.

Marianne: "Ze hebben hem!"

Pansier
28-07-2011, 11:23
Inderdaad en dan ook nog die mensen die nog steeds vermist worden, Las gisteren een stuk waarin een meisje contact heeft met haar moeder via sms tijdens de schietpartij echt bizar,



De zestienjarige Julie Bremnes was een van de overlevenden van de slachtpartij op het Noorse eiland Utøya. Terwijl ze Anders Behring Breivik constant jongeren hoorde neerschieten, sms'te ze haar moeder Marianne Bremnes dat ze nog in leven is. "Een gek schiet hier in het rond", stuurde ze toen Breivik het vuur geopend had.
Julie had veel geluk toen Breivik op het eiland Utøya aankwam en doelbewust mensen neerschoot. Het meisje kon zich nog net achter een rots verstoppen en bleef zo uit het vizier van de moordlustige gek.

Op het moment van de feiten was haar moeder Marianne in Harstad. Om tien over vijf kreeg Marianne het eerste onrustwekkende sms'je van haar dochter. "Een gekke man schiet hier in het rond. Bel naar de politie." "Ok", zei de mama, maar dan moest Julie haar elke vijf minuten een berichtje sturen zodat ze wist dat ze nog in leven was.

2 uur onzekerheid
Wat volgt is een hele hoop sms'en. Nadat ze uren doodsangsten heeft uitgestaan, kon ze zonder een schrammetje het eiland verlaten. Hieronder kunt u ze lezen dankzij de Noorse berichtendienst VG NETT.

Julie, 17.42: "Mama haast je en bel naar de politie. Hier sterven mensen!"

Marianne: "De politie is onderweg. Kan ik er op berusten dat je mij belt?

Julie: "Neen. Zeg de politie dat het een gekke man is. Hij loopt hier rond en schiet op de mensen. Je moet je haasten!"

Marianne: "De politie weet het. Ze hebben veel meldingen gekregen. Alles zal goedkomen Julie. De politie belde net. Stuur ons elke vijf minuten een berichtje zodat we weten dat je in leven bent alsjeblieft."

Julie: "Ok. We staan hier echt doodsangsten uit."

Marianne: "Dat versta ik, mijn meisje. "Blijf in dekking, ga niet weg van die plaats! De politie is al onderweg, als ze daar zelfs nog niet is. Zie je gewonden of doden?"

Julie: "We verstoppen ons achter een rots aan de oever."

Marianne: "Goed! Moet ik opa vragen om naar beneden te komen en je op te halen als alles weer veilig is? Het aanbod blijft."

Julie: "Ja"

Marianne: "We roepen opa meteen."

Julie: "Ik hou van jullie, ook al scheld ik jullie regelmatig uit. Ik ben niet panisch, ook al ben ik doodsbenauwd."

Marianne: "Dat weet ik kindje. We houden ook waanzinnig veel van jou. Hoor je nog schoten?"

Julie: "Neen"

Marianne: "Hoor je nog iets anders uit Troms (Noorse provincie)? Opa is onderweg"

Julie: "De politie is hier."

Marianne: "De man die schiet, draagt waarschijnlijk een politie-uniform. Wees voorzichtig! Wat gebeurt er nu met jou?"

Julie: "We weten het niet."

Marianne: "Kan je ondertussen al spreken?"

Julie: "Neen. Hij schiet nog steeds."

Julie: "Jørgen is naar hier gezwommen. Hij heeft net met zijn vader gepraat."

Marianne: "Dat staat in alle nationale berichten, volledige opmerkzaamheid in Utøya nu. Wees voorzichtig! Van wanneer je de mogelijkheid hebt, ga dan naar het vasteland en vaar met opa naar Hamar."

Julie: "Ik leef nog"

Marianne: "God zij dank!"

Julie: "Wij wachten tot de politie ons komt ophalen."

Julie: "We hebben schoten gehoord. We vertrouwen het niet om op te staan."

Marianne: "Goed! De evacuatie is bezig, zeggen ze net op de televisie."

Julie: "We hopen het, we zijn tot nu door niemand opgehaald. Kunnen ze hem niet vatten?!!"

Marianne: "De terreurpolitie is daar en ze proberen hem te vatten."

Julie: "OK"

Marianne: "Moeten wij proberen voor morgen een vlucht naar huis te boeken?"

Julie: "Ik heb op dit moment geen tijd om daarover na te denken."

Marianne: "Dat versta ik."

Julie: "Weet je nu al iets meer? Hebben ze hem?"

Marianne: "Ik hou je op de hoogte, mijn meisje. Wij volgen het op televisie."

Marianne: "Hallo, ben je daar?"

Julie: "Ja. De helikopter vliegt om ons heen."

Marianne: "Dan zullen jullie zeker gezien worden."

Julie: "Ze zoeken naar mensen in het water. We zijn nog steeds niet opgehaald!"

Julie (om 19.01u): "Wat zeggen de berichten?"

Marianne: "De politie is nu ook met boten in de buurt van Utøya, anders niks nieuws. Er is nog niks beslist over de dader. Houdt je alvast rustig. Wacht tot iemand je ophaalt.

Marianne: "Ze hebben hem!"

Je beltegoed moest maar eens opzijn.... Om de 5 minuten smsen ? :lol:

The_Rock
28-07-2011, 11:40
Je beltegoed moest maar eens opzijn.... Om de 5 minuten smsen ? :lol:

Abbo.

smike
28-07-2011, 14:02
Waarom is de ira anders als hamas dan? Beiden vechten/vochten tegen onderdrukking.

Wahahaha

Ja dat schrikbewind wat onder HAMAS gevoerd wordt zeker?
De mensen die daartegen strijden, zijn gewoon vrijheidsstrijders!

Peter0711
28-07-2011, 14:11
Inderdaad en dan ook nog die mensen die nog steeds vermist worden, Las gisteren een stuk waarin een meisje contact heeft met haar moeder via sms tijdens de schietpartij echt bizar,



De zestienjarige Julie Bremnes was een van de overlevenden van de slachtpartij op het Noorse eiland Utøya. Terwijl ze Anders Behring Breivik constant jongeren hoorde neerschieten, sms'te ze haar moeder Marianne Bremnes dat ze nog in leven is. "Een gek schiet hier in het rond", stuurde ze toen Breivik het vuur geopend had.
Julie had veel geluk toen Breivik op het eiland Utøya aankwam en doelbewust mensen neerschoot. Het meisje kon zich nog net achter een rots verstoppen en bleef zo uit het vizier van de moordlustige gek.

Op het moment van de feiten was haar moeder Marianne in Harstad. Om tien over vijf kreeg Marianne het eerste onrustwekkende sms'je van haar dochter. "Een gekke man schiet hier in het rond. Bel naar de politie." "Ok", zei de mama, maar dan moest Julie haar elke vijf minuten een berichtje sturen zodat ze wist dat ze nog in leven was.

2 uur onzekerheid
Wat volgt is een hele hoop sms'en. Nadat ze uren doodsangsten heeft uitgestaan, kon ze zonder een schrammetje het eiland verlaten. Hieronder kunt u ze lezen dankzij de Noorse berichtendienst VG NETT.

Julie, 17.42: "Mama haast je en bel naar de politie. Hier sterven mensen!"

Marianne: "De politie is onderweg. Kan ik er op berusten dat je mij belt?

Julie: "Neen. Zeg de politie dat het een gekke man is. Hij loopt hier rond en schiet op de mensen. Je moet je haasten!"

Marianne: "De politie weet het. Ze hebben veel meldingen gekregen. Alles zal goedkomen Julie. De politie belde net. Stuur ons elke vijf minuten een berichtje zodat we weten dat je in leven bent alsjeblieft."

Julie: "Ok. We staan hier echt doodsangsten uit."

Marianne: "Dat versta ik, mijn meisje. "Blijf in dekking, ga niet weg van die plaats! De politie is al onderweg, als ze daar zelfs nog niet is. Zie je gewonden of doden?"

Julie: "We verstoppen ons achter een rots aan de oever."

Marianne: "Goed! Moet ik opa vragen om naar beneden te komen en je op te halen als alles weer veilig is? Het aanbod blijft."

Julie: "Ja"

Marianne: "We roepen opa meteen."

Julie: "Ik hou van jullie, ook al scheld ik jullie regelmatig uit. Ik ben niet panisch, ook al ben ik doodsbenauwd."

Marianne: "Dat weet ik kindje. We houden ook waanzinnig veel van jou. Hoor je nog schoten?"

Julie: "Neen"

Marianne: "Hoor je nog iets anders uit Troms (Noorse provincie)? Opa is onderweg"

Julie: "De politie is hier."

Marianne: "De man die schiet, draagt waarschijnlijk een politie-uniform. Wees voorzichtig! Wat gebeurt er nu met jou?"

Julie: "We weten het niet."

Marianne: "Kan je ondertussen al spreken?"

Julie: "Neen. Hij schiet nog steeds."

Julie: "Jørgen is naar hier gezwommen. Hij heeft net met zijn vader gepraat."

Marianne: "Dat staat in alle nationale berichten, volledige opmerkzaamheid in Utøya nu. Wees voorzichtig! Van wanneer je de mogelijkheid hebt, ga dan naar het vasteland en vaar met opa naar Hamar."

Julie: "Ik leef nog"

Marianne: "God zij dank!"

Julie: "Wij wachten tot de politie ons komt ophalen."

Julie: "We hebben schoten gehoord. We vertrouwen het niet om op te staan."

Marianne: "Goed! De evacuatie is bezig, zeggen ze net op de televisie."

Julie: "We hopen het, we zijn tot nu door niemand opgehaald. Kunnen ze hem niet vatten?!!"

Marianne: "De terreurpolitie is daar en ze proberen hem te vatten."

Julie: "OK"

Marianne: "Moeten wij proberen voor morgen een vlucht naar huis te boeken?"

Julie: "Ik heb op dit moment geen tijd om daarover na te denken."

Marianne: "Dat versta ik."

Julie: "Weet je nu al iets meer? Hebben ze hem?"

Marianne: "Ik hou je op de hoogte, mijn meisje. Wij volgen het op televisie."

Marianne: "Hallo, ben je daar?"

Julie: "Ja. De helikopter vliegt om ons heen."

Marianne: "Dan zullen jullie zeker gezien worden."

Julie: "Ze zoeken naar mensen in het water. We zijn nog steeds niet opgehaald!"

Julie (om 19.01u): "Wat zeggen de berichten?"

Marianne: "De politie is nu ook met boten in de buurt van Utøya, anders niks nieuws. Er is nog niks beslist over de dader. Houdt je alvast rustig. Wacht tot iemand je ophaalt.

Marianne: "Ze hebben hem!"

Damn.. Wat een verschrikkelijk sms gesprek moet dat zijn geweest voor beide.. Ongelofelijk!

wrestler_nl
28-07-2011, 15:13
deze is toch echt EPIC

Julie: "Ik hou van jullie, ook al scheld ik jullie regelmatig uit. Ik ben niet panisch, ook al ben ik doodsbenauwd."

Devilprince
28-07-2011, 16:03
Wahahaha

Ja dat schrikbewind wat onder HAMAS gevoerd wordt zeker?
De mensen die daartegen strijden, zijn gewoon vrijheidsstrijders!


nee HAMAS zelf dat zijn vrijheidsstrijders die strijden tegen de laffe Israelische onderdrukking

Marchant
28-07-2011, 16:07
deze is toch echt EPIC

Julie: "Ik hou van jullie, ook al scheld ik jullie regelmatig uit. Ik ben niet panisch, ook al ben ik doodsbenauwd."


http://www.youtube.com/watch?v=JB6YL1ko8_s

D1987
28-07-2011, 16:57
Marchant serieus, jij bent zo dom he, niveau van Viola Holt en Kelly uit Big Brother. LEES EENS EEN KEER MAN! 1X!

Je kan wel blij komen doen met artikelen over IRA en terrorisme, maar zoek ook het positieve dan? Lees alles dan? Schrijf er een essay over? Doe iets, IK VIND de IRA geen terroristische organisatie, ONDANKS DAT SOMMIGE ZICH ONDER DE NAAM IRA VERSCHUILEN EN WEL AANSLAGEN PLEGEN. SNAP JE HET NOU?

Bromios
28-07-2011, 17:11
Marchant serieus, jij bent zo dom he, niveau van Viola Holt en Kelly uit Big Brother. LEES EENS EEN KEER MAN! 1X!

Je kan wel blij komen doen met artikelen over IRA en terrorisme, maar zoek ook het positieve dan? Lees alles dan? Schrijf er een essay over? Doe iets, IK VIND de IRA geen terroristische organisatie, ONDANKS DAT SOMMIGE ZICH ONDER DE NAAM IRA VERSCHUILEN EN WEL AANSLAGEN PLEGEN. SNAP JE HET NOU?

OK, JIJ vind het niet. De rest van de wereld wel, maar JIJ niet. Waarom maak je je er dan zo druk over dat marchant dat niet vind. Het is nou eenmaal zo dat vrijheidsstrijders bijna altijd terroristen zijn en andersom. Het hangt er vanaf van welke kant je er tegenaan kijkt.

De kruisridders hebben 1000'den moren vermoord uit naam van het christendom en worden nog steeds vereerd, maar we vinden het niet goed dat een moslim mensen vermoord omdat hij doet wat hij geloofd. Het is allemaal een kwestie van perceptie. (waarmee ik dit niet wil goedpraten voordat iedereen daar overheen valt). Leven en laten leven is mijn motto.

Maar je bent wel behoorlijk naïef als je denkt dat de IRA nooit aanslagen heeft gepleegd maar dat dat anderen zijn die het wel onder die naam doen.

colossus
28-07-2011, 17:19
logica

IRA it vast aan ierland dus is het van Ierland PUNT de boosdoeners wijn de britten om landje af te pakken.
HAMAS Palestina is altijd palestina geweest totdat de joden het kwamen vergallen in 1948. eerlijk is eerlijk hamas is net als de ira een verzets groep.
America is heel zwak en economish ook. ze zijn alleen goed in hollywood en dienen ald hout voor het open haard van de israeliers.

dit zijn feiten

America heeft altijd oorlogen verloren in de arabische wereld. dit alleen om het feit dat die mensen daar meer van de dood houden dan amerikanen van het leven. en nu is hun economie in de put.

dit zijn allemaal feiten.

je kan emotioneel worden erover of boos worden op mij
ik ben noch moslim noch jood noch christen betreft dit. ik vertel feiten.
maar ik voel vonken komen

laat maar komen

The Company
28-07-2011, 17:44
logica

IRA it vast aan ierland dus is het van Ierland PUNT de boosdoeners wijn de britten om landje af te pakken.
HAMAS Palestina is altijd palestina geweest totdat de joden het kwamen vergallen in 1948. eerlijk is eerlijk hamas is net als de ira een verzets groep.
America is heel zwak en economish ook. ze zijn alleen goed in hollywood en dienen ald hout voor het open haard van de israeliers.

dit zijn feiten

America heeft altijd oorlogen verloren in de arabische wereld. dit alleen om het feit dat die mensen daar meer van de dood houden dan amerikanen van het leven. en nu is hun economie in de put.

dit zijn allemaal feiten.

je kan emotioneel worden erover of boos worden op mij
ik ben noch moslim noch jood noch christen betreft dit. ik vertel feiten.
maar ik voel vonken komen

laat maar komen

Ik wil je niet uit de droom helpen maar de VS is nog steeds een van de machtigste landen van de wereld en ze hebben meerdere oorlogen in het midden-oosten gewonnen.

Marchant
28-07-2011, 17:53
Marchant serieus, jij bent zo dom he, niveau van Viola Holt en Kelly uit Big Brother. LEES EENS EEN KEER MAN! 1X!

Je kan wel blij komen doen met artikelen over IRA en terrorisme, maar zoek ook het positieve dan? Lees alles dan? Schrijf er een essay over? Doe iets, IK VIND de IRA geen terroristische organisatie, ONDANKS DAT SOMMIGE ZICH ONDER DE NAAM IRA VERSCHUILEN EN WEL AANSLAGEN PLEGEN. SNAP JE HET NOU?

Dat had ik ook al begrepen dombo, alleen wat jij vindt wil niet zeggen dat dat dan ook maar zo is.............

En als ik zeg dat de mensen die aanslagen plegen onder de naam IRA terroristen zijn en ze ook gewoon Ira noem wie ben jij dan wel om tegen mij de zegen dat ik niets hierover weet......... waar haal jij dan die wijsheid vandaan? je gelooft niet in wiki niet en de wereld media, waar heb jij je wijsheid van??

smike
28-07-2011, 17:56
nee HAMAS zelf dat zijn vrijheidsstrijders die strijden tegen de laffe Israelische onderdrukking

Hamas onderdrukt de bevolking, vooral vrouwen, aanslagen plegen op markten is vrijheidsstrijd?

colossus
28-07-2011, 18:02
Ik wil je niet uit de droom helpen maar de VS is nog steeds een van de machtigste landen van de wereld en ze hebben meerdere oorlogen in het midden-oosten gewonnen.

welke?
irak is nog steeds een oorlog. enige verschil is dat saddam weg is.
afghanistan is nog steeds bezig. bin laden dood? so what denken ze. gewoon blijven vechten

geen een gevecht gewonnen hoor. dat de amerikanen zeggen we hebben gewonnen wil niet zeggen dat het waar is.
noem een oorlog die ze hebben gewonnen aub.?

zelfs de joden vechten nog steeds ze hebben niet gewonnen.

The Company
28-07-2011, 18:03
welke?
irak is nog steeds een oorlog. enige verschil is dat saddam weg is.
afghanistan is nog steeds bezig. bin laden dood? so what denken ze. gewoon blijven vechten

geen een gevecht gewonnen hoor. dat de amerikanen zeggen we hebben gewonnen wil niet zeggen dat het waar is.
noem een oorlog die ze hebben gewonnen aub.?

zelfs de joden vechten nog steeds ze hebben niet gewonnen.

2e golfoorlog.

colossus
28-07-2011, 18:14
2e golfoorlog.

die hebben ze niet gewonnen . dat deed de tv jou denken. die strijd was nog steeds aan de gang een slag gewonnen en het op tv zetten is geen oorlog gewonnen. ff serieus company.
het is nog bezig en hun geld raakt op. de wanhoop om het land te winnen voordat het geld op is is voorbij. ze zitten zwaar in de knel.

hun geld gaat op en hun mannen ook

niet te vergeten dat heel de eufraat vol is met amerikaanse lijken
dat is meer dan 40.000 troepen dood. en niet het kleine cijfer dat de media jou doet denken.
zie memritv.org

de irakese verzet heeft daarom de lijken moeten verplaatsen naar woestijngebied. hier zijn videos over

die 2 golf oorlog is niet gewonnen. het is nooit gewonnen. seriously

The Company
28-07-2011, 18:33
die hebben ze niet gewonnen . dat deed de tv jou denken. die strijd was nog steeds aan de gang een slag gewonnen en het op tv zetten is geen oorlog gewonnen. ff serieus company.
het is nog bezig en hun geld raakt op. de wanhoop om het land te winnen voordat het geld op is is voorbij. ze zitten zwaar in de knel.

hun geld gaat op en hun mannen ook

niet te vergeten dat heel de eufraat vol is met amerikaanse lijken
dat is meer dan 40.000 troepen dood. en niet het kleine cijfer dat de media jou doet denken.
zie memritv.org

de irakese verzet heeft daarom de lijken moeten verplaatsen naar woestijngebied. hier zijn videos over

die 2 golf oorlog is niet gewonnen. het is nooit gewonnen. seriously

2e golfoorlog is gewoon door de VS gewonnen. Irak valt Koeweit binnen, VS bemoeit zich ermee en Irak trekt zich terug uit Koeweit.

Doel behaalt.

D1987
28-07-2011, 18:40
OK, JIJ vind het niet. De rest van de wereld wel, maar JIJ niet. Waarom maak je je er dan zo druk over dat marchant dat niet vind. Het is nou eenmaal zo dat vrijheidsstrijders bijna altijd terroristen zijn en andersom. Het hangt er vanaf van welke kant je er tegenaan kijkt.

De kruisridders hebben 1000'den moren vermoord uit naam van het christendom en worden nog steeds vereerd, maar we vinden het niet goed dat een moslim mensen vermoord omdat hij doet wat hij geloofd. Het is allemaal een kwestie van perceptie. (waarmee ik dit niet wil goedpraten voordat iedereen daar overheen valt). Leven en laten leven is mijn motto.

Maar je bent wel behoorlijk naïef als je denkt dat de IRA nooit aanslagen heeft gepleegd maar dat dat anderen zijn die het wel onder die naam doen.

Jij leest alleen maar kranten en kijkt alleen maar naar het nieuws, kijk eens verder dan je neus lang is. De IRA is samen met Sinn Fein ook politiek bezig, als jij vindt dat iemand die zich ook IRA noemt aanslagen pleegt en de IRA daarvoor aansprakelijk is voor naamsgebruik ben je beperkt.

Het gaat er niet om wat ik vind, het gaat erom hoe de IRA zichzelf definieert. Mensen noemde zich graag ook IRA om bij het verzet tegen de Engelsen te horen, de Ieren zijn over het algemeen voor 90 procent republikeinen, en de naam IRA wordt al sinds het verzet gebruikt. Maar wat jullie willen. De echte IRA bestaat al sinds 1966 eigenlijk niet meer (omdat sommige wel terroristische activiteiten wilde plegen en de andere politieke ambities hadden), de aanslagen daarna werden gepleegd door mensen die zich ook IRA noemde. Als je het nu nog niet begrijpt, inbox me je mail en ik stuur je een essay over de IRA, die beoordeeld is met een 8,4 op het HBO (Opleiding; Integrale veiligheidskunde).

D1987
28-07-2011, 18:40
Dat had ik ook al begrepen dombo, alleen wat jij vindt wil niet zeggen dat dat dan ook maar zo is.............

En als ik zeg dat de mensen die aanslagen plegen onder de naam IRA terroristen zijn en ze ook gewoon Ira noem wie ben jij dan wel om tegen mij de zegen dat ik niets hierover weet......... waar haal jij dan die wijsheid vandaan? je gelooft niet in wiki niet en de wereld media, waar heb jij je wijsheid van??

Gast, dat jij Wikipedia nou als officiele bron gebruikt, dat laat zien dat je niet hoog geschoold bent. Het enige wat ik zeg is dat de IRA van oorsprong geen terroristische aanleg heeft, maar terug vocht tegen de onderdrukking van de Engelsen (sinds circa 1500 meer belasting betalen, dan de Engelsen zelf e.d.). Waarom denk je dat ze voor onafhankelijkheid hebben gestreden? Modern verzet is vaak terrorisme, maar de IRA is meer dan dat.

Peter0711
28-07-2011, 18:55
Gast, dat jij Wikipedia nou als officiele bron gebruikt, dat laat zien dat je niet hoog geschoold bent.

Nee,jij komt lekker intelligent over?!

Marchant
28-07-2011, 19:00
Modern verzet is vaak terrorisme, maar de IRA is meer dan dat.

hehe we komen ergens, ik heb nooit gezegd dat de IRA niet meer is dan een terroristische organisatie, maar heb ze alleen een terroristische organisatie genoemt wat jij nu dus uiteindelijk ook toe geeft.

dus slaat je reactrie waarmee dit is begonnen dus nergens op.


Jij weet niets man, de IRA is geen terroristische organisatie. Niet zomaar alles roepen wat je leest en hoort. De IRA zijn vrijheidsstrijders, die al sinds de eerste koning van Engeland tegen vrijheid en een eigen land strijden.

Maar voor een HBO-er ben je wel wat traag van begrip zit je soms bij In-Holland op school? Of al 6 jaar in de eerste?.
Wel stoer hoor je verhalen hoe geschoold jij wel niet bent, wat komt er straks ga je je rapport en je zwemdiploma's uploaden?
Ik heb nog ergens een handleiding "foto's uploaden" voor je in een topic.

D1987
28-07-2011, 19:01
Nee,jij komt lekker intelligent over?!

Lol, jij bent echt het billemaatje van Marchant, je zegt niets maar wel op alle algemene opmerkingen reageren.

Who cares of ik laag of hoog geschoold ben? Ik heb een geweldige opleiding afgerond en een perfecte baan, money pays the bills
Niet bijdehand doen op Mixfight

D1987
28-07-2011, 19:02
hehe we komen ergens, ik heb nooit gezegd dat de IRA niet meer is dan een terroristische organisatie, maar heb ze alleen een terroristische organisatie genoemt wat jij nu dus uiteindelijk ook toe geeft.

dus slaat je reactrie waarmee dit is begonnen dus nergens op.


Maar voor een HBO-er ben je wel wat traag van begrip zit je soms bij In-Holland op school? Of al 6 jaar in de eerste?.
Wel stoer hoor je verhalen hoe geschoold jij wel niet bent, wat komt er straks ga je je rapport en je zwemdiploma's uploaden?
Ik heb nog ergens een handleiding "foto's uploaden" voor je in een topic.

Weetje waarom je zo n opmerking aan het begin krijgt? Omdat je met dezelfde type opmerkingen als altijd komt, zoals het laatste stuk van je post. Jammer, want je bent niet zo dom als je je voordoet denk ik.

Marchant
28-07-2011, 19:09
Weetje waarom je zo n opmerking aan het begin krijgt? Omdat je met dezelfde type opmerkingen als altijd komt, zoals het laatste stuk van je post. Jammer, want je bent niet zo dom als je je voordoet denk ik.

Actie ---> reactie
plain and simple

D1987
28-07-2011, 19:11
Actie ---> reactie
plain and simple


http://www.youtube.com/watch?v=BfGZpwGrT7c

Marchant
28-07-2011, 19:14
die beoordeeld is met een 8,4 op het HBO (Opleiding; Integrale veiligheidskunde).




Who cares of ik laag of hoog geschoold ben? Ik heb een geweldige opleiding afgerond en een perfecte baan, money pays the bills


http://www.alphasecurity.nl/images/winkelbeveiliging.jpg

Marchant
28-07-2011, 19:15
Weetje waarom je zo n opmerking aan het begin krijgt? Omdat je met dezelfde type opmerkingen als altijd komt, zoals het laatste stuk van je post. Jammer, want je bent niet zo dom als je je voordoet denk ik.
http://cache2.allpostersimages.com/p/LRG/10/1084/VR9V000Z/posters/i-just-don-t-care.jpg

D1987
28-07-2011, 19:16
http://www.alphasecurity.nl/images/winkelbeveiliging.jpg

Hahaha dit laat zien hoe dom je bent.

Denk aan anti-terrorisme, verkeersveiligheid, veiligheid op de werkvloer, noem het maar op...

D1987
28-07-2011, 19:18
http://cache2.allpostersimages.com/p/LRG/10/1084/VR9V000Z/posters/i-just-don-t-care.jpg

MarchanT:
http://www.medianed.com/wp-content/uploads/2009/03/pattybrard3.jpg

Marchant
28-07-2011, 19:23
Hahaha dit laat zien hoe dom je bent.

Denk aan anti-terrorisme, verkeersveiligheid, veiligheid op de werkvloer, noem het maar op...


Sorry my BAD!!!!

Hahaha dit laat zien hoe dom je bent.

Denk aan anti-terrorisme, .

http://www.devrije.nl/archives/stadswacht350.jpg



Hahaha dit laat zien hoe dom je bent.

Denk aan verkeersveiligheid,
http://www.zdnet.nl/zd_images/2007/35/070827_xs4all.jpg


Hahaha dit laat zien hoe dom je bent.

Denk aan veiligheid op de werkvloer...
http://static.nbd-online.nl/pictures/Detachering%20van%20BHV-er%20%28inclusief%20AED%29_2-5.jpg

Sorry dat ik je anti- terrorisme niet echt serieus neem , maar ja dat heb je zelf verpest door de IRA geen terroristische organisatie te noemen...

D1987
28-07-2011, 19:27
Nee zulke mensen als jou vader die dat zulk werk doen stuur ik, en betaal ik onder. Wat doe jij dan? Heb je de ballen om dat hier te openbaren?

D1987
28-07-2011, 19:28
En dan alsnog Marchant, nog steeds beter dan wat jij doet:
http://blogs.warwick.ac.uk/images/mhillebrandt/2007/07/26/connexxion.jpg?maxWidth=800&maxHeight=600

Marchant
28-07-2011, 19:30
Nee zulke mensen als jou vader die dat zulk werk doen stuur ik, en betaal ik onder. Wat doe jij dan? Heb je de ballen om dat hier te openbaren?


Toen jij aan het studeren was voor je vak anti terrorisme , was ik er tegen aan het vechten........
de rest zou je met hier HBO wel moeten kunnen uitvogelen..........

D1987
28-07-2011, 19:32
Toen jij aan het studeren was voor je vak anti terrorisme , was ik er tegen aan het vechten........
de rest zou je met hier HBO wel moeten kunnen uitvogelen..........

Hou op man, met Counterstrike misschien

Marchant
28-07-2011, 19:35
hahaha je maakt jezelf belachelijk vriend, ik heb niets tegen buschauffeurs, vuilnismannen ,klaarovers, putjesschepper of welk beroep dan ook
Ik heb alleen wel wat tegen knulletjes die denken een discussie te kunnen winnen door te zeggen dat ze een 8,4 hadden op HBO niveau....... dat is een beetje triest .......

D1987
28-07-2011, 19:38
Je maakt echt elke keer je eigen verhaal he, ik verwoord mijn mening/visie op iets 2 a 3 paginas lang. Dat die 8,4 uiteindelijk wordt vermeld is niets meer dan logisch, dat jij daarna achteraf weer beter moet zijn en het werk al doet, moet je zelf weten. Je bent echt zo n betweter, en dat ben je altijd al geweest op MF, die mening deel ik gelukkig niet alleen ;)

Jij kan gelogen verhalen verkopen, en overbrengen alsof het de waarheid is, dat is ook een kunst. Deed onze buurman in de jaren '30 ook.

The Company
28-07-2011, 19:38
Universiteit bitches!
:lol:

Marchant
28-07-2011, 19:40
Hou op man, met Counterstrike misschien

http://i604.photobucket.com/albums/tt127/marchant1974/100_0902.jpg

Marchant
28-07-2011, 19:40
http://i604.photobucket.com/albums/tt127/marchant1974/100_0375.jpg

Marchant
28-07-2011, 19:41
http://i604.photobucket.com/albums/tt127/marchant1974/100_0382.jpg

Marchant
28-07-2011, 19:42
http://i604.photobucket.com/albums/tt127/marchant1974/100_0393.jpg

D1987
28-07-2011, 19:42
Marchant 1974, ik wist wel dat je een oude lul was haha, je hebt je verluld. Word je dit jaar alweer 37 jongen?

Nice foto, maar dat maakt het eigenlijk alleen maar triester hoe je reageert/discussieert met zo'n leeftijd knul.

Marchant
28-07-2011, 19:42
http://i604.photobucket.com/albums/tt127/marchant1974/100_0904.jpg

Marchant
28-07-2011, 19:42
http://i604.photobucket.com/albums/tt127/marchant1974/100_0903.jpg

D1987
28-07-2011, 19:42
Hahaha je zit gewoon in de landmacht, ergens in een lekker warm islamitisch land, terwijl je vrouw met haar collega in bed ligt. PROPS!

Marchant
28-07-2011, 19:44
en voor Colossus de Eufraat

http://i604.photobucket.com/albums/tt127/marchant1974/100_0871.jpg

Marchant
28-07-2011, 19:50
Hahaha je zit gewoon in de landmacht, ergens in een lekker warm islamitisch land, terwijl je vrouw met haar collega in bed ligt. PROPS!

Nee geen landmacht, maar ben jij hier voor afgekeurd? .

En dat account damn! ik wist niet dat je geen jaartallen in een account mocht plaatsen is dat geheim dan ofzo? leer je dat in je verkeersveiligheids klas? maar zoals ik net al aangaf traag van begrip ..................... ik plaats namelijk wel wat vaker plaatjes op mixfight en een heleboel komen van dit account.


Hahaha je zit gewoon in de landmacht, ergens in een lekker warm islamitisch land, terwijl je vrouw met haar collega in bed ligt. PROPS!
en ik vindt het niet erg als jou zus met mijn collega in bed ligt hoor , die delen we gewoon.............. in het kader van team building

D1987
28-07-2011, 19:51
Lekker op je teentjes getrapt? Waar blijven de andere foto's?

D1987
28-07-2011, 19:52
Nee geen landmacht, maar ben jij hier voor afgekeurd? .

En dat account damn! ik wist niet dat je geen jaartallen in een account mocht plaatsen is dat geheim dan ofzo? leer je dat in je verkeersveiligheids klas? maar zoals ik net al aangaf traag van begrip ..................... ik plaats namelijk wel wat vaker plaatjes op mixfight en een heleboel komen van dit account.


en ik vindt het niet erg als jou zus met mijn collega in bed ligt hoor , die delen we gewoon.............. in het kader van team building

Jammer, heb geen zusjes of nichtjes, jammer jongen!

Je ontkende altijd een ouwe lul te zijn, en claimde altijd de jonge slimme knul te zijn, maar je failt! 1974, al 37? Of wordt je nog 37?

Marchant
28-07-2011, 19:54
Lekker op je teentjes getrapt? Waar blijven de andere foto's?

je heb er genoeg beveiligingsagentje, als je wilt fappen ga je maar naar de Dungeon (http://www.mixfight.nl/forum/forumdisplay.php?35-Dungeon),

maar serieus?????? anti terrorisme ?????????
geloofd niet in de IRA als terroristische organisatie en denkt dat ik al mij uitzendings foto's op een forum ga plaatsen...........:fp:
je heb een boel te leren

Marchant
28-07-2011, 19:55
Jammer, heb geen zusjes of nichtjes, jammer jongen!

Je ontkende altijd een ouwe lul te zijn, en claimde altijd de jonge slimme knul te zijn, maar je failt! 1974, al 37? Of wordt je nog 37?

Quote me maar waar ik dat claim................. ik wacht wel even

D1987
28-07-2011, 19:57
je heb er genoeg beveiligingsagentje, als je wilt fappen ga je maar naar de Dungeon (http://www.mixfight.nl/forum/forumdisplay.php?35-Dungeon),

maar serieus?????? anti terrorisme ?????????
geloofd niet in de IRA als terroristische organisatie en denkt dat ik al mij uitzendings foto's op een forum ga plaatsen...........:fp:
je heb een boel te leren

Grammaticaal ben je in iedergeval een behoorlijk drama. Dan heb ik het nog niet over je manier van discussieren en begrijpend lezen.

http://i54.tinypic.com/65z8lk.jpg

D1987
28-07-2011, 19:59
Quote me maar waar ik dat claim................. ik wacht wel even

Je zei altijd: Hoe weet je nou dat ik oud ben? Ben ik helemaal niet, waar haal je vandaan dat ik een ouwe lul ben enz enz.
Ik ga niet voor je zoeken, je weet het zelf dondersgoed.

1 opmerking nog en dan boycot ik dit zielige gedoe met iemand die de jongste broer van me vader had kunnen zijn; Succes en sterkte daar zo!

Marchant
28-07-2011, 20:00
Je zei altijd: Hoe weet je nou dat ik oud ben? Ben ik helemaal niet, waar haal je vandaan dat ik een ouwe lul ben enz enz.
Ik ga niet voor je zoeken, je weet het zelf dondersgoed.

1 opmerking nog en dan boycot ik dit zielige gedoe met iemand die de jongste broer van me vader had kunnen zijn; Succes en sterkte daar zo!

Ik kon al klaar komen op mijn 13de dus ik had je vader kunnen zijn.........

Vinand
28-07-2011, 20:08
Marchant 1974, ik wist wel dat je een oude lul was haha, je hebt je verluld. Word je dit jaar alweer 37 jongen?

Nice foto, maar dat maakt het eigenlijk alleen maar triester hoe je reageert/discussieert met zo'n leeftijd knul.

wat heeft leeftijd nou hiermee te maken. ?
ik snap jou frustraties en je manier van reageren niet helemaal...

Het feit dat jij marchant persoonlijk aanvalt in plaats van daadwerkelijk met goede argumenten te komen in deze discussie verteld al genoeg.

D1987
28-07-2011, 20:51
wat heeft leeftijd nou hiermee te maken. ?
ik snap jou frustraties en je manier van reageren niet helemaal...

Het feit dat jij marchant persoonlijk aanvalt in plaats van daadwerkelijk met goede argumenten te komen in deze discussie verteld al genoeg.

Niet in een discussie mengen als je niet weet wat er voor af is gegaan.

D1987
28-07-2011, 20:51
Ik kon al klaar komen op mijn 13de dus ik had je vader kunnen zijn.........

Ik durf te wedden dat jij geen kinderen hebt, anders had je niet zo gepraat. Maar inbox me je nummer anders even, spreken we x af als je in Nederland bent :)

Marchant
28-07-2011, 21:02
Niet in een discussie mengen als je niet weet wat er voor af is gegaan.
Hij kan dit topic toch gewoon lezen, of heb ik misschien eerder je gevoelentjes een keer gekwetst ????
Vandaar al die neg. reps natuurlijk ook............ je bent zo'n gevoelige jongen,



Ik durf te wedden dat jij geen kinderen hebt, anders had je niet zo gepraat. Maar inbox me je nummer anders even, spreken we x af als je in Nederland bent :)
haha gaan we kinderen maken dan?, nee serieus , ben je zo gekrenkt dat je dit soort dingen nu moet posten hahaha

http://tnation.t-nation.com/forum_images/8/b/8b04f_ORIG-internet_tough_guys.jpg

Kemal
28-07-2011, 21:06
Nou jongens, hoogste tijd voor the pit... ;)

Marchant
28-07-2011, 21:11
Nou jongens, hoogste tijd voor the pit... ;)

nah ik ben klaar met dit jochie, Ik ga "the Wire " kijken, wel zonde van dit Topic, je weet wel Noorwegen en zo.

Pansier
28-07-2011, 21:14
Ik durf te wedden dat jij geen kinderen hebt, anders had je niet zo gepraat. Maar inbox me je nummer anders even, spreken we x af als je in Nederland bent :)

Ik weet dat Marchant een irritant ventje kan zijn, maar wat ben jij een stoere jongen! Nu weten we ook meteen waardoor dat vooroordeel over vechtsporten komt... Goed bezig!!

En wat is er mis met bus chauffeurs en dat soort beroepen? Je bent hier een beetje racistisch bezig... Het ergste is nog wel dat ze waarschijnlijk harder werken als jou...

Kemal
28-07-2011, 21:15
nah ik ben klaar met dit jochie, Ik ga "the Wire " kijken, wel zonde van dit Topic, je weet wel Noorwegen en zo.

Idd jammer van dit topic..

Vanaf nu weer ONTOPIC dan!

Marchant
28-07-2011, 21:19
Ik weet dat Marchant een irritant ventje kan zijn, .



http://a3.mzstatic.com/us/r30/Publication/a9/67/53/mzi.axpudexf.225x225-75.jpg





;)
Noorse politie blijft zoeken naar vermisten

OSLO - De Noorse politie zocht donderdag nog altijd naar slachtoffers in het water rond het eiland Utoya, bijna een week nadat een extreemrechtse terrorist er een bloedbad had aangericht onder jonge aanhangers van de sociaaldemocratische Arbeiderspartij. Hoeveel jongeren nog worden vermist, is niet duidelijk.





De politie liet wel weten er zeker van te zijn dat op het eiland zelf geen slachtoffers meer liggen. Tot dusver staat van 68 mensen vast dat zij het bloedbad op Utoya niet hebben overleefd. De bomaanslag die enkele uren voor de aanval het regeringscentrum in Oslo trof, kostte acht mensen het leven.
Onder de 68 doden op Utoya zouden drie buitenlanders zijn. Donderdag meldden buitenlandse media de dood van een 43-jarige Deense en een 14-jarige Nieuw-Zeelandse. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Georgië meldde vrijdag dat ook een Georgische vrouw is omgekomen.
De vermoedelijke dader, de 32-jarige Anders Behring Breivik, wordt vrijdag voor de tweede keer ondervraagd door de politie. Zaterdag was het eerste verhoor, maar de politie heeft sindsdien veel nieuwe informatie binnengekregen waarover agenten hem aan de tand willen voelen.
De rechtszaak tegen Breivik zal vermoedelijk pas volgend jaar beginnen, aldus de Noorse hoofdaanklager Tor-Aksel Busch. De zaak tegen hem is zo veelomvattend dat de aanklacht „op zijn vroegst tegen de jaarwisseling“ gereed zal zijn, zei Busch.
Breivik heeft al kort na zijn arrestatie bekend dat hij de aanslagen heeft gepleegd. Hoewel hij beweert deel uit te maken van een internationaal netwerk van anti-islamactivisten, gaat de politie er vooralsnog van uit dat hij de terreurdaden alleen heeft beraamd en uitgevoerd. Er zijn geen andere verdachten.
In Brussel kwamen donderdag terrorismedeskundigen uit de EU-lidstaten en Noorwegen bijeen. Zij stelden dat in de strijd tegen terreur het internet beter in de gaten moet worden gehouden. Dat is belangrijk, zodat overheden mensen met radicale opvattingen die geweld willen gaan gebruiken, eerder in het vizier krijgen.
De EU spreekt na het zomerreces weer over mogelijke beperkingen van de verkoop van chemicaliën die voor aanslagen kunnen worden gebruikt. Breivik gebruikte voor de bomaanslag in Oslo kunstmest, die hij ongehinderd kon kopen bij een firma in Polen.

Kemal
28-07-2011, 21:27
@Marchant, trouwens wel hele mooie foto's die je hebt geplaatst!

Marchant
28-07-2011, 21:36
@Marchant, trouwens wel hele mooie foto's die je hebt geplaatst!


Thanks , zou ze normaal nooit plaatsen maar ach........ wie a zegt moet ook b zeggen;)

Vinand
28-07-2011, 23:31
Niet in een discussie mengen als je niet weet wat er voor af is gegaan.

ik weet genoeg kerel. jij bent de ontwetende hierzo.

Vinand
28-07-2011, 23:32
Ik weet dat Marchant een irritant ventje kan zijn, maar wat ben jij een stoere jongen! Nu weten we ook meteen waardoor dat vooroordeel over vechtsporten komt... Goed bezig!!

En wat is er mis met bus chauffeurs en dat soort beroepen? Je bent hier een beetje racistisch bezig... Het ergste is nog wel dat ze waarschijnlijk harder werken als jou...

x 100
Mooi verwoord reps, :)

(oops kan ik niet meer geven omdat ik je te vaak neg reps gegeven heb :P)

wrestler_nl
28-07-2011, 23:36
If Breivik was a Muslim he would been branded a terrorist long ago (http://www.smh.com.au/opinion/society-and-culture/if-breivik-was-a-muslim-he-would-been-branded-a-terrorist-long-ago-20110728-1i1od.html)


It seems the word 'terrorist' is an exalted term reserved only for a select few.
And, if my reading of the media is correct, it's one that is not being applied to Anders Behring Breivik.
It's part of a worrying trend in the Western media to selectively and, on occasions carelessly, employ this word as it sees fit.


Read more: If Breivik was a Muslim he would been branded a terrorist long ago (http://www.smh.com.au/opinion/society-and-culture/if-breivik-was-a-muslim-he-would-been-branded-a-terrorist-long-ago-20110728-1i1od.html#ixzz1TREjMKlQ)

The Oxford English dictionary defines terrorism as "the unofficial or unauthorised use of violence and intimidation in the pursuit of political aims''.
Yet how ironic is it that the media are the very ones that alter its definition in order to suit their own agendas?

And let's not forget that in order for something to be called an act of terrorism by the Western media, quite often it needs to be carried out by someone who is, even remotely, or purports to be a Muslim.
Why not throw in the word 'fundamentalist' as well, as the media appears to do so readily when it is confronted with an outrage.

Does Breivik's self-confessed crimes not satisfy the dictionary definition of terrorism? Or is it that his skin too white, his eyes too blue and his ethnic and religious background too pedestrian? Perhaps he is just too Anglo-Saxon and belongs to the wrong religion?
Are his actions lacking political controversy and media saleability?
Despite being the man behind the biggest massacre committed by a single gunman in modern times, the media have labelled Breivik a lone, self-confessed mass killer and madman. Nothing more, nothing less.
Amidst all of this, Islam has yet again found its way into the middle of this sorry and sad episode as it emerges that Breivik was, amongst other things, an outspoken Muslim-hater. It has been reported that he carried out his demented mission to save Christian Europe from the invading Muslim hordes which he somehow views as being a significant threat to Western civilization.

Respect for the sanctity of life is the cornerstone of all greatfaiths and Islam is no exception. Any acts of terrorism, irrespective of who the actual perpetrators are, are a violation of these sacred teachings. Why is it then that, acts of terrorisms are not categorically treated in the same manner?
The Oslo terrorist attacks (I'm calling it that even if the media won't) and the way it's been reported are strikingly similar to those of the 1995 Oklahoma bombings - one of the most destructive acts of terrorism on American soil.
In the wake of the Oklahoma bombings journalists were quick to jump on the band-wagon and label it a terrorist attack carried out by Islamists.
When the dust settled and it became clear that they were wrong, the T word was conveniently swept under the carpet.
The world was shocked to find that the perpetrator of this murderous attack was not a Middle Eastern terrorist but rather a fair-skinned US Army veteran - Timothy McVeigh.

Not much has changed since then as yet again media organisations have come under heavy scrutiny for rushing to judgment by linking the latest Oslo terrorist attacks to Muslims.
For example Britain's best-selling The Sun newspaper published a banner headline on Saturday describing the attack as an "Al Qaeda massacre: Norway's 9/11". By the time the newspaper hit the streets Norwegian police had dismissed any links between the attacker and the extremist group.
Some commentators have said it was yet another example of the entrenched anti-Muslim bias within the Western media that was set in train by the September 11 attacks.
The anti-Muslim bias is alive and well – just ask an Australian Muslim about the impacts of the deeply ingrained culture of Islamaphobia particularly within the media.
As a Muslim, reading about the Oslo terrorist attacks is incredibly disturbing. Breivik claims to be part of a well-resourced and highly motivated network wanting to overthrow Western governments that tolerate Islam.

Not only are we under attack from those who have hijacked our faith and who label themselves devout Muslims and commit atrocious crimes in the name of our faith, we now have the likes of blond-haired, blue-eyed Breiviks also trying to destroy us.
It does beg the question though: who is really to blame here?
We can't demonise an entire faith-based community, like we did following the 9/11 attacks, can we?
Our politicians and policy makers, more so on an international level, but also here in Australia, have collectively helped to create a climate of hatred by engaging in right-wing, dog-whistling political discourse. It seems that we will never learn.

Irrespective of which end of the spectrum you belong to, we seem to be, whether consciously or not, helping cultivate a battleground for those who are literally dying to be soldiers.
Will our governments and the media wake up and realise that the battle that now needs to be fought is the one they essentially helped to foster - a battle against Islamophobia, racism and right-wing extremism?


Read more: If Breivik was a Muslim he would been branded a terrorist long ago (http://www.smh.com.au/opinion/society-and-culture/if-breivik-was-a-muslim-he-would-been-branded-a-terrorist-long-ago-20110728-1i1od.html#ixzz1TREeFCUN)

Marchant
28-07-2011, 23:37
Ik weet dat Marchant een irritant ventje kan zijn,...


x 100
Mooi verwoord reps, :)

(oops kan ik niet meer geven omdat ik je te vaak neg reps gegeven heb :P)

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQdKSe1RRl7D6BfssWqwyI6a_yX4-y6g6p9OAPLhLUYVFjB15Jd&t=1

Sadix
29-07-2011, 01:59
hahahaha dat was het enige dat nog ontbrak in deze topic jay clayton

D1987
29-07-2011, 04:11
Ik weet dat Marchant een irritant ventje kan zijn, maar wat ben jij een stoere jongen! Nu weten we ook meteen waardoor dat vooroordeel over vechtsporten komt... Goed bezig!!

En wat is er mis met bus chauffeurs en dat soort beroepen? Je bent hier een beetje racistisch bezig... Het ergste is nog wel dat ze waarschijnlijk harder werken als jou...

Haha wat een bs, lees eens terug, kijk wie er respectloos over beveiligers, verkeersmedewerkers en andere doet? Zijn jullie echt zo dom?

Bagheera
29-07-2011, 10:11
Okay dit is beter dan Jerry, fouter dan Leno, misselijker dan M. Jackson.....

ehhh....

LACHEN MAN... Keep the fight going bitches.... Gooi ik voor jullie nog even wat bruine bonen in het met tomatensap gevuld opblaasbadje.
Buchtime again!!!!!

Edited:
Sex voor de Buch: bruine bonensoep (http://www.skoften.net/index/video/sex_voor_de_buch_bruine_bonensoep)

The_Rock
29-07-2011, 11:27
Damn, internet is some serious shit!

Ik voel een hype aankomen , gevolgd door een MMA gevecht. The fight for "Who gets the last word ....on a forum" PPV.

Vinand
29-07-2011, 15:29
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQdKSe1RRl7D6BfssWqwyI6a_yX4-y6g6p9OAPLhLUYVFjB15Jd&t=1

ik had het over het andere deel waar pansier het over had :P

lopez86
29-07-2011, 15:42
Waarom is dit topic nog niet in de pit :D
@ D1987, je wint het hier niet van Marchant, die gast lult iedereen met de grond gelijk hier op t forum :cool2:
Zie andere pittopics.

D1987
29-07-2011, 17:59
@Lopez86; de beste man lult teveel uit zijn nek, zonder er zelf kennis van te hebben. Met Wikipedia linkjes win je een discussie niet, zoals ik al aangaf wordt Wikipedia niet als officiele bron erkend. Dat neemt niet weg dat Marchant geen slimme gast is, alleen denkt hij altijd alles beter te weten, en pakt hij uit een hele opmerking 2 zinnetjes waarop hij gelijk probeert te krijgen, maar negeert hij de rest van de reactie. Beetje lafjes.. En eerst iemand belachelijk maken met banen die ik niet uitoefen, maar vervolgens ben ik fout omdat ik iets over zijn baan zeg. Het moet niet gekker worden!

Maar never mind, we weten allemaal hoe de beste man is. He must have some mental problems.

Kemal
29-07-2011, 19:02
Ok, zijn we er nu klaar mee...?
Maak als je wilt lekker een post aan in the pit om elkaar lekker aan de tand te voelen!

maar laten we vanaf nu weer ONTOPIC gaan!

:osu:

Peter0711
29-07-2011, 19:32
Inderdaad. Het zou serieus diep schaamtelijk zijn als een topic dat gemaakt is voor deze verschrikkelijke gebeurtenis in de pit beland.


@ Marchant. Vette foto's man

Marchant
29-07-2011, 20:55
@Lopez86; de beste man lult teveel uit zijn nek, zonder er zelf kennis van te hebben. Met Wikipedia linkjes win je een discussie niet, zoals ik al aangaf wordt Wikipedia niet als officiele bron erkend. Dat neemt niet weg dat Marchant geen slimme gast is, alleen denkt hij altijd alles beter te weten, en pakt hij uit een hele opmerking 2 zinnetjes waarop hij gelijk probeert te krijgen, maar negeert hij de rest van de reactie. Beetje lafjes.. En eerst iemand belachelijk maken met banen die ik niet uitoefen, maar vervolgens ben ik fout omdat ik iets over zijn baan zeg. Het moet niet gekker worden!

Maar never mind, we weten allemaal hoe de beste man is. He must have some mental problems.

http://improvnotebook.com/blog/wp-content/uploads/2009/08/ssssh-300x281.jpg

Marchant
29-07-2011, 21:09
Zal dit topic nog 1x de normale richting op schoppen, anders fuck it..........




Breivik weigert Noors onderzoek

AMSTERDAM - Anders Breivik weigert mee te werken aan een onderzoek door Noorse psychiaters. Volgens de Noorse televisie heeft de dader van de aanslagen in Oslo dat gezegd tegen de politie. Die heeft twee psychiaters aangewezen om te bekijken of Breivik toerekeningsvatbaar is. Hij zou zich wel willen laten onderzoeken door buitenlandse psychiaters.



http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00874/breivik_874761d.jpg Anders Breivik


De Noorse veiligheidsdiensten maken op korte termijn bekend of het niveau van de terreurdreiging in Noorwegen wordt aangepast. Sinds de aanslagen vorige week vrijdag zijn vragen gerezen of het gevaar van extremisten is onderschat.
Verklaringen
Breivik is vandaag opnieuw uitgebreid verhoord. Daarbij kwamen volgens de politie vooral zijn eerdere verklaringen aan bod. Hij heeft eerder deze week onder meer verklaard dat hij deel uitmaakt van een internationaal netwerk van anti-islamactivisten, maar de politie gaat er vooralsnog van uit dat hij alleen heeft gehandeld.
De verdachte, die gehandeld zou hebben uit extreemrechtse motieven, had volgens zijn advocaat plannen voor nog meer aanslagen. Dat zei de raadsman in een interview met de krant Aftenposten. Breiviks plannen om nog twee gebouwen te treffen, waren „net zo concreet” als die voor de aanslagen van vorige week vrijdag, aldus de advocaat.

Pansier
29-07-2011, 22:10
@Lopez86; de beste man lult teveel uit zijn nek, zonder er zelf kennis van te hebben. Met Wikipedia linkjes win je een discussie niet, zoals ik al aangaf wordt Wikipedia niet als officiele bron erkend. Dat neemt niet weg dat Marchant geen slimme gast is, alleen denkt hij altijd alles beter te weten, en pakt hij uit een hele opmerking 2 zinnetjes waarop hij gelijk probeert te krijgen, maar negeert hij de rest van de reactie. Beetje lafjes.. En eerst iemand belachelijk maken met banen die ik niet uitoefen, maar vervolgens ben ik fout omdat ik iets over zijn baan zeg. Het moet niet gekker worden!

Maar never mind, we weten allemaal hoe de beste man is. He must have some mental problems.

Het feit dat jij dreigt met geweld plegen is niet een ''beetje lafjes''?

rafi
30-07-2011, 01:16
AANSLAGEN NOORWEGEN Zo zie je maar weer hoe schijnheilig de pvv is. Als het een moslim was dan zou het de schuld zijn van de hele islam. Maar nu het een pvv aanhanger blijkt te zijn is het opeens een daad van een indivdu. Geert, je hebt boter op je hoofd. Je zaait haat, en sommige handelen ernaar!.

Leventdepevent
30-07-2011, 10:16
AANSLAGEN NOORWEGEN Zo zie je maar weer hoe schijnheilig de pvv is. Als het een moslim was dan zou het de schuld zijn van de hele islam. Maar nu het een pvv aanhanger blijkt te zijn is het opeens een daad van een indivdu. Geert, je hebt boter op je hoofd. Je zaait haat, en sommige handelen ernaar!.

ik vind het ten eerste echt heel triest wat daar gebeurt is, maar jij zegt het precies zoals ik er over denk....

Peter0711
30-07-2011, 14:10
ik vind het ten eerste echt heel triest wat daar gebeurt is, maar jij zegt het precies zoals ik er over denk....

Dus de schuld van de schietpartij ligt bij de PVV? Beetje kortzichtig denk ik persoonlijk. Persoon in kwestie was niet helemaal goed in zijn kop,en als die persoon dan aangeeft Geert Wilders aanhanger te zijn gaan we er met ze allen wel van uit dat de mening van dat totaal verknipt persoon wel zodanig telt dat we alle koppen metteen naar de PVV gaan draaien? Nee,dat vind ik een beetje te simpel,dan kunnen we net zo goed schietspelletjes de schuld geven van de situatie. Zo zullen er nog talloze voorbeelden zijn die deze mafkees geinspireerd hebben,maar de schuld ligt uiteindelijk bij de persoon zelf volgens mij.. Niet de maatschappij,of iets daarin,maar gewoon die fruitcake zelf,ze vinden toch wel wat!!

Sadix
30-07-2011, 16:49
Dus de schuld van de schietpartij ligt bij de PVV? Beetje kortzichtig denk ik persoonlijk. Persoon in kwestie was niet helemaal goed in zijn kop,en als die persoon dan aangeeft Geert Wilders aanhanger te zijn gaan we er met ze allen wel van uit dat de mening van dat totaal verknipt persoon wel zodanig telt dat we alle koppen metteen naar de PVV gaan draaien? Nee,dat vind ik een beetje te simpel,dan kunnen we net zo goed schietspelletjes de schuld geven van de situatie. Zo zullen er nog talloze voorbeelden zijn die deze mafkees geinspireerd hebben,maar de schuld ligt uiteindelijk bij de persoon zelf volgens mij.. Niet de maatschappij,of iets daarin,maar gewoon die fruitcake zelf,ze vinden toch wel wat!!

Ik vind je echt een toffe gozer Peter maar had je er ook zo nuchter en makkelijk over gepraat als deze man een moslim was geweest en hij zn daad dmv de islam had gepleegd? Wat rafi wilt zeggen is wat mij en alle moslims in de maag zit is dat als Moslim iets achterlijks doet, niet alleen hij achterljk is maar ook zn geloof en alle mensen die ook moslim zijn. Zo portretteert de media en de buitenwereld dat iedere x opnieuw als er een achterlijke individu zich moslim noemt en iets doet.

Wat wij willen is dat het zelfde wat bij deze noor gebeurd, ook gebeurd als een moslim zo iets doet. Namelijk dat iedereen nuchter naar de situatie kan kijken en kan zeggen, deze man is achterlijk en zijn daad heeft niets maar dan ook niets met de islam te maken.

Net zoals deze Noor in Principe niets met wilders te maken heeft. Of net zo veel te maken heeft met wilders als dat een moslim die zich zelf opblaast met de islam te maken heeft...

Want reuters noemt deze man geen terrorist maar een Attacker , BBC noemde hem een assailant... en dat raakt mij wel als Cultureel en Maatschappelijke vormer. Ze fucken onze jeugd met deze Westerse propaganda waarin alles dat moslim is de as van het kwaad is.

colossus
30-07-2011, 17:35
AANSLAGEN NOORWEGEN Zo zie je maar weer hoe schijnheilig de pvv is. Als het een moslim was dan zou het de schuld zijn van de hele islam. Maar nu het een pvv aanhanger blijkt te zijn is het opeens een daad van een indivdu. Geert, je hebt boter op je hoofd. Je zaait haat, en sommige handelen ernaar!.

jij spreekt de waarheid.

vroeger hadden we het nooit over vrijheid of vrijheid van meningsuiting

toen was het allemaal: heb respect voor elkaar
en we zeiden niet altijd wat we wouden. want we willen elkaar geen pijn doen

die wilders spreekt zichzelf tegen in een zin.

ik mis het. en ben het zat dat mensen zich beroepen op vrijheid van meningsuiting.
wat mij betreft als je een mening heb over mij en het komt beledigend over. ga niet huilen als je een harde kick heb gekregen.

de campagne vrijheid van meningsuiting is gewoon dom
natuurlijk vind een christen zijn geloof beter dan de islam
en natuurlijk gelooft de moslim dat zijn geloof beter is.
maar dat hoef je niet altijd te zeggen.

laten we gewoon net als vroeger samen op een terras zitten en fok die rutten of pim fortuin of geert wilders etc.
pim is dood . theo is dood. ik praat het niet goed. maar als je elke dag islam zwart maakt moet je niet gek kijken als er toevallig de verkeerde langskomt

is gewoon zo

wees gewoon goed voor elkaar en heb respect
dat is gewoon de main camPAIN LOL

RESPECT

RESTECPE ali g stijl

Pansier
30-07-2011, 18:00
laten we gewoon net als vroeger samen op een terras zitten en fok die rutten of pim fortuin of geert wilders etc.
pim is dood . theo is dood. ik praat het niet goed. maar als je elke dag islam zwart maakt moet je niet gek kijken als er toevallig de verkeerde langskomt


Nu ga je wel wat te ver....

Pansier
30-07-2011, 18:01
Ik vind je echt een toffe gozer Peter maar had je er ook zo nuchter en makkelijk over gepraat als deze man een moslim was geweest en hij zn daad dmv de islam had gepleegd? Wat rafi wilt zeggen is wat mij en alle moslims in de maag zit is dat als Moslim iets achterlijks doet, niet alleen hij achterljk is maar ook zn geloof en alle mensen die ook moslim zijn. Zo portretteert de media en de buitenwereld dat iedere x opnieuw als er een achterlijke individu zich moslim noemt en iets doet.

Wat wij willen is dat het zelfde wat bij deze noor gebeurd, ook gebeurd als een moslim zo iets doet. Namelijk dat iedereen nuchter naar de situatie kan kijken en kan zeggen, deze man is achterlijk en zijn daad heeft niets maar dan ook niets met de islam te maken.

Net zoals deze Noor in Principe niets met wilders te maken heeft. Of net zo veel te maken heeft met wilders als dat een moslim die zich zelf opblaast met de islam te maken heeft...

Want reuters noemt deze man geen terrorist maar een Attacker , BBC noemde hem een assailant... en dat raakt mij wel als Cultureel en Maatschappelijke vormer. Ze fucken onze jeugd met deze Westerse propaganda waarin alles dat moslim is de as van het kwaad is.

Ik denk dat velen in het verschil van regels in hun achterhoofd hebben. Zo is bij de islam geweld toegestaan en bij de pvv zover ik weet niet. Daardoor wordt het denk ik eerder afgeschoven op de islam.

Devilprince
30-07-2011, 18:12
Ik denk dat velen in het verschil van regels in hun achterhoofd hebben. Zo is bij de islam geweld toegestaan en bij de pvv zover ik weet niet. Daardoor wordt het denk ik eerder afgeschoven op de islam.

WTF waar heb jij het nou over? gewld is bij de PVV niet toegestaan maar dicrimineren zeker wel, jij moet eens dit lezen van professor Jenkins: Bible Far More Violent than Qur'an Jenkins: Bible Far More Violent than Quran | Informed Comment (http://www.juancole.com/2010/03/jenkins-bible-far-more-violent-than.html)

Pansier
30-07-2011, 18:52
WTF waar heb jij het nou over? gewld is bij de PVV niet toegestaan maar dicrimineren zeker wel, jij moet eens dit lezen van professor Jenkins: Bible Far More Violent than Qur'an Jenkins: Bible Far More Violent than Quran | Informed Comment (http://www.juancole.com/2010/03/jenkins-bible-far-more-violent-than.html)

Wat heeft de bijbel hiermee te maken?

Devilprince
30-07-2011, 18:56
Wat heeft de bijbel hiermee te maken?

waarom zegt geertje daar niks over?

Pansier
30-07-2011, 18:58
waarom zegt geertje daar niks over?

Waarom vraag je dit aan mij?

Devilprince
30-07-2011, 19:02
hoezo niet?

Pansier
30-07-2011, 19:04
hoezo niet?

Omdat ik misschien niet weet wat er in ''geertje'' zijn hoofd afspeelt?

Devilprince
30-07-2011, 19:09
ga de PVV dan ook niet lopen verdedigen

Pansier
30-07-2011, 19:24
WTF waar heb jij het nou over? gewld is bij de PVV niet toegestaan maar dicrimineren zeker wel, jij moet eens dit lezen van professor Jenkins: Bible Far More Violent than Qur'an Jenkins: Bible Far More Violent than Quran | Informed Comment (http://www.juancole.com/2010/03/jenkins-bible-far-more-violent-than.html)

Het gaat niet om discriminatie, maar om het feit dat er geen geweld is toegestaan bij de PVV naar mijn weten...
Niet zo snel het onderwerp veranderen....

Devilprince
30-07-2011, 19:32
Het gaat niet om discriminatie, maar om het feit dat er geen geweld is toegestaan bij de PVV naar mijn weten...
Niet zo snel het onderwerp veranderen....

jij verandert het onderwerp jij roept opeens: Ik denk dat velen in het verschil van regels in hun achterhoofd hebben. Zo is bij de islam geweld toegestaan en bij de pvv zover ik weet niet. Daardoor wordt het denk ik eerder afgeschoven op de islam.

en begint dus over geweld, jij beschermt de PVV maar jij kan mij niet uitleggen dat wilders op de islam afgeeft en zogenaamd loopt te roepen dat de Koraan de tweede meinf kamp is, terwijel de Bijbel nog erger is dan de koraan mbt geweld

Marchant
30-07-2011, 19:36
en begint dus over geweld, jij beschermt de PVV maar jij kan mij niet uitleggen dat wilders op de islam afgeeft en zogenaamd loopt te roepen dat de Koraan de tweede meinf kamp is, terwijel de Bijbel nog erger is dan de koraan mbt geweld

Hoe zo is de bijbel erger? geef eens een voorbeeld?
Volgens mij worden in beide boeken geen geweld opgeroepen, maar ik ben nieuwsgierig wat jij bedoeld.

Pansier
30-07-2011, 19:43
jij verandert het onderwerp jij roept opeens: Ik denk dat velen in het verschil van regels in hun achterhoofd hebben. Zo is bij de islam geweld toegestaan en bij de pvv zover ik weet niet. Daardoor wordt het denk ik eerder afgeschoven op de islam.

en begint dus over geweld, jij beschermt de PVV maar jij kan mij niet uitleggen dat wilders op de islam afgeeft en zogenaamd loopt te roepen dat de Koraan de tweede meinf kamp is, terwijel de Bijbel nog erger is dan de koraan mbt geweld

Volgens mij doe jij precies hetzelfde, maar schuif je dan de schuld af op de PVV?

Devilprince
30-07-2011, 19:43
Hoe zo is de bijbel erger? geef eens een voorbeeld?
Volgens mij worden in beide boeken geen geweld opgeroepen, maar ik ben nieuwsgierig wat jij bedoeld.

er word in de bijbel meer over geweld en stenigen gesproken en dat soort dingen gesproken dan in de koraan

een voorbeeld: Denk niet dat ik gekomen ben om de vrede te brengen, ik ben gekomen om het zwaard te brengen": Mattheüs 10:34-36
"Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten!"

Pansier
30-07-2011, 19:48
er word in de bijbel meer over geweld en stenigen gesproken en dat soort dingen gesproken dan in de koraan

een voorbeeld: Denk niet dat ik gekomen ben om de vrede te brengen, ik ben gekomen om het zwaard te brengen": Mattheüs 10:34-36
"Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten!"

Hiermee bevestig je dat feit niet, maar het gaat hier zover ik weet over Noorwegen en niet over welk heilig boek gewelddadiger is...

Devilprince
30-07-2011, 19:50
Hiermee bevestig je dat feit niet, maar het gaat hier zover ik weet over Noorwegen en niet over welk heilig boek gewelddadiger is...

daar gaat het wel over want was dat niet een van motieven van die gek uit Noorwegen dat de islam en dus de koraan niet deugen

Pansier
30-07-2011, 19:54
daar gaat het wel over want was dat niet een van motieven van die gek uit Noorwegen dat de islam en dus de koraan niet deugen

Je gaat discussiëren over iets wat hij vind?

Peter0711
30-07-2011, 19:56
Ik vind je echt een toffe gozer Peter maar had je er ook zo nuchter en makkelijk over gepraat als deze man een moslim was geweest en hij zn daad dmv de islam had gepleegd? Wat rafi wilt zeggen is wat mij en alle moslims in de maag zit is dat als Moslim iets achterlijks doet, niet alleen hij achterljk is maar ook zn geloof en alle mensen die ook moslim zijn. Zo portretteert de media en de buitenwereld dat iedere x opnieuw als er een achterlijke individu zich moslim noemt en iets doet.

Wat wij willen is dat het zelfde wat bij deze noor gebeurd, ook gebeurd als een moslim zo iets doet. Namelijk dat iedereen nuchter naar de situatie kan kijken en kan zeggen, deze man is achterlijk en zijn daad heeft niets maar dan ook niets met de islam te maken.

Net zoals deze Noor in Principe niets met wilders te maken heeft. Of net zo veel te maken heeft met wilders als dat een moslim die zich zelf opblaast met de islam te maken heeft...

Want reuters noemt deze man geen terrorist maar een Attacker , BBC noemde hem een assailant... en dat raakt mij wel als Cultureel en Maatschappelijke vormer. Ze fucken onze jeugd met deze Westerse propaganda waarin alles dat moslim is de as van het kwaad is.

Ik begrijp je verhaal,teminste voor zover iemand die niet Moslim is het kan begrijpen natuurlijk,het zal voor jullie altijd anders voelen als dat een "buitenstaander" ;) dat zich kan voorstellen,maar voor wat het waard is,ik link die mafkezen die aanslagen plegen en moslim zijn niet aan jullie geloof hoor. Ik heb helemaal geen moeite met mensen die Moslim zijn op welk gebied dan ook,en kan begrijpen dat jullie er wel is moedeloos van worden dat veel mensen jullie geloof linken aan aanslagen.

Iemand die zo een gruwelijke daad pleegt zal ten aller tijden de schuld bij zichzelf moeten zoeken en de verantwoording nemen zonder zich te verschuilen achter wat voor geloof,oorzaak,reden of wat dan ook!

Devilprince
30-07-2011, 19:56
ja want als heel veel andere PVV stemmers hetzelfde vinden zoals als hij en zelfs begrip kunnne opbrengen voor zijn daad, je moet een kijkje nemen op die PVV forums...

Pansier
30-07-2011, 20:00
ja want als heel veel andere PVV stemmers hetzelfde vinden zoals als hij en zelfs begrip kunnne opbrengen voor zijn daad, je moet een kijkje nemen op die PVV forums...

Dan moet je dit op die forums leggen... Hier is het er zover ik weet niemand mee eens met wat deze gek heeft gedaan... Wat probeer je nu te bereiken dan?

Marchant
30-07-2011, 20:04
er word in de bijbel meer over geweld en stenigen gesproken en dat soort dingen gesproken dan in de koraan

een voorbeeld: Denk niet dat ik gekomen ben om de vrede te brengen, ik ben gekomen om het zwaard te brengen": Mattheüs 10:34-36
"Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten!"

Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten! (Matteüs 10:34-36)

Hij waarschuwt zijn volgelingen hier dat zij voorbereid zullen moeten zijn op geloofsvervolging. En op het feit dat die geloofsvervolging niet (of niet uitsluitend) zal komen van de zijde van een intolerante overheid, maar dat hun eigen familie en huisgenoten daarbij betrokken zullen zijn. Wat Hij hier doet, is de profeet Micha citeren:




maar idd het is net hoe je dit soort termen leest en opvat en hoever je doorleest. thanks

Devilprince
30-07-2011, 20:10
Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen[/B] Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard[/B]. Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten! (Matteüs 10:34-36)

Hij waarschuwt zijn volgelingen hier dat zij voorbereid zullen moeten zijn op geloofsvervolging. En op het feit dat die geloofsvervolging niet (of niet uitsluitend) zal komen van de zijde van een intolerante overheid, maar dat hun eigen familie en huisgenoten daarbij betrokken zullen zijn. Wat Hij hier doet, is de profeet Micha citeren:




maar idd het is net hoe je dit soort termen leest en opvat en hoever je doorleest. thanks


dit zegt voor mij genoeg

Devilprince
30-07-2011, 20:13
Dan moet je dit op die forums leggen... Hier is het er zover ik weet niemand mee eens met wat deze gek heeft gedaan... Wat probeer je nu te bereiken dan?

Ik denk dat velen in het verschil van regels in hun achterhoofd hebben. Zo is bij de islam geweld toegestaan en bij de pvv zover ik weet niet

wat probeer jij hiermee te bereiken dan door dit te zeggen

Pansier
30-07-2011, 20:17
Ik denk dat velen in het verschil van regels in hun achterhoofd hebben. Zo is bij de islam geweld toegestaan en bij de pvv zover ik weet niet

wat probeer jij hiermee te bereiken dan door dit te zeggen

Jou te zeggen dat je hier op dit forum je doel niet gaat halen..

Devilprince
30-07-2011, 20:22
Jou te zeggen dat je hier op dit forum je doel niet gaat halen..

wat moet mijn doel dan zijn?

Pansier
30-07-2011, 20:26
wat moet mijn doel dan zijn?

Mensen die zo raar praten op PVV forums op normale denkwijzen te brengen.... Als het dit niet is, waarom doe je er dan zo geheimzinnig over? Heb je geen doel?

Devilprince
30-07-2011, 20:28
Mensen die zo raar praten op PVV forums op normale denkwijzen te brengen.... Als het dit niet is, waarom doe je er dan zo geheimzinnig over? Heb je geen doel?

hahhahahahahhaha

ARMENIA
30-07-2011, 20:31
Bijbel en violent? Oude testament oke, maar nieuwe testament zeer zeker niet.

Oude testament is de torah..

Pansier
30-07-2011, 20:34
hahhahahahahhaha

Hmmm, betekent dit dat je niets meer te zeggen hebt?

Devilprince
30-07-2011, 20:36
Hmmm, betekent dit dat je niets meer te zeggen hebt?

hhahaah hee hou op alsjeblieft

Pansier
30-07-2011, 20:44
hhahaah hee hou op alsjeblieft

Dat is voor mij een ja :)

Sadix
30-07-2011, 21:25
heb ik nou al die jaren de verkeerde Koran zitten lezen?

Zo is bij de islam geweld toegestaan en bij de pvv zover ik weet niet. Daardoor wordt het denk ik eerder afgeschoven op de islam.

ik ben nog nooit een passage tegen gekomen die geweld verheerlijkt of mensen aanspoort tot geweld.
Waar heb je het over? hoe kom je bij deze citaat? van wie heb je dit gehoord?

laat me raden,

Van wilders of PVV propaganda? Fitna misschien? Pansier, ken je persoonlijk eigenlijk moslims?

Pansier
30-07-2011, 21:55
heb ik nou al die jaren de verkeerde Koran zitten lezen?

Zo is bij de islam geweld toegestaan en bij de pvv zover ik weet niet. Daardoor wordt het denk ik eerder afgeschoven op de islam.

ik ben nog nooit een passage tegen gekomen die geweld verheerlijkt of mensen aanspoort tot geweld.
Waar heb je het over? hoe kom je bij deze citaat? van wie heb je dit gehoord?

laat me raden,

Van wilders of PVV propaganda? Fitna misschien? Pansier, ken je persoonlijk eigenlijk moslims?

Ik heb gehoord dat in de koran staat dat wanneer je iemand niet bekeerd krijgt je hem zou moeten omleggen. Als dit niet waar is excuses.

Devilprince
30-07-2011, 22:14
Ik heb gehoord dat in de koran staat dat wanneer je iemand niet bekeerd krijgt je hem zou moeten omleggen. Als dit niet waar is excuses.

In de Naam van Allah, de Meest Barmhartige, de meest Genadevolle

Zeg: “O ongelovigen.

Ik aanbid niet wat jullie aanbidden.

En jullie zullen nooit aanbidden wat ik aanbid.

En ik zal nooit aanbidden wat jullie aanbidden. En jullie zullen nooit aanbidden wat ik aanbid.

Daarom, voor jullie jullie geloof en voor mij mijn geloof.”


(soerat al Kafiroon uit de Koraan)




beter onderzoek doen voor je dingen gaat lopen roepen jongen

rafi
30-07-2011, 22:15
Rapport: Bijna alle terroristen zijn moslims…
…behalve ongeveer 99,6%, die dat niet zijn!

Realisme en feiten zijn in het huidige publieke debat nou niet bepaald de belangrijkste ingredienten, maar hierbij toch weer een poging. Volgens het jaarlijkse rapport van Europol zijn er in 2009 maar liefst 294 terroristische aanslagen gepleegd in Europa. Het spectaculaire aantal van ÉÉN had een Islamitisch verband (een zelfmoordaanslag op een militaire basis in Milaan). De meerderheid van de aanslagen werd uitgevoerd door separistische groeperingen, zoals de ETA. Verder blijkt uit het rapport dat het aantal terroristische aanslagen sinds 2007 alleen maar aan het afnemen is.

Het hele rapport is terug te lezen op de website van Europol

Rapport: Bijna alle terroristen zijn moslims | Wijblijvenhier.nl (http://www.wijblijvenhier.nl/News/rapport-bijna-alle-terroristen-zijn-moslims/)

cholitzu
30-07-2011, 22:30
Ik heb gehoord dat in de koran staat dat wanneer je iemand niet bekeerd krijgt je hem zou moeten omleggen. Als dit niet waar is excuses.

Een moslim mag geen mensen proberen te bekeren die daar geen intresse in hebben, laat staan omleggen. Doden is haram, mensen opzettelijk pijn doen ook.

Je hebt een tijdje geleden reps gekregen van wat forum broeders, toen je aangaf voortaan eerst zelf onderzoek te doen, en geen indianen verhalen meer te herhalen van onwetende.. Blijkbaar is je dat niet gelukt. Beetje jammer.

Kemal
30-07-2011, 22:49
Was dit niet een topic die ging over een malloot die in Noorwegen een bloedbad heeft aangericht....

wrestler_nl
31-07-2011, 00:05
Was dit niet een topic die ging over een malloot die in Noorwegen een bloedbad heeft aangericht....

x2 mensen komop blijf ontopic!!

Norway massacre: Anders Breivik's route of death - mirror.co.uk (http://www.mirror.co.uk/news/top-stories/2011/07/28/norway-massacre-anders-breivik-s-route-of-death-115875-23301836/)

colossus
31-07-2011, 11:50
Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten! (Matteüs 10:34-36)

Hij waarschuwt zijn volgelingen hier dat zij voorbereid zullen moeten zijn op geloofsvervolging. En op het feit dat die geloofsvervolging niet (of niet uitsluitend) zal komen van de zijde van een intolerante overheid, maar dat hun eigen familie en huisgenoten daarbij betrokken zullen zijn. Wat Hij hier doet, is de profeet Micha citeren:




maar idd het is net hoe je dit soort termen leest en opvat en hoever je doorleest. thanks

eerst de islam

de islam praat over geweld. want dat is nou eenmaal iets wat weleens gebeurt. maar het vraagt niet om als eerste aan te vallen.
in alle verzen van de koran die worden uitgelegd in
uitleg van de koran van de schrijver ibn kathir. wat een bekeerde moslim is.( was christen)
en alle moslims delen dezelfde mening dat geweld niet is toegestaan. maar ze zullen ook niet aarzelen om zicht te verdedigen

LOGISCH

en nu de bijbel
ook de bijbel zet niet aan tot geweld
je moet begrijpen dat de bijbel in 3 vormen praat.

1 de ik persoon. de ik persoon is of god of een van de profeten. en dan zul je bv zien wat god vraagt van zijn dienaren.
2. de schrijvende persoon. dit is iemand die opneemt wat jezus deed of mozes of etc. dit zijn mensen die schrijven wat we wagen of hoorden
3. nieuwe testament de paus. hij zou eigenlijk niet in de bijbel mogen maar zelfs hij predikt geen haat

nou kun je komen met verzen over zwaarden blabla
maar dat gebeurt soms eenmaal
en de god van christenen en islam wat dezelde god is heeft hun recht gegeven om voor zich op te komen

nu we klaar zijn met islam en christendom zwart maken
kijk liever naar de individu. je heb genoeg geweldadige van iedereen. we zijn mens
we hebben goede en ,inder goeden tussen ons

geert wilders is gewoon dom.
maar het is ook nederland eigen he. iedereen thuis alleen tv kijken in de regen.
een keer ruzie gehad ,et een marokkaan of turk en meteen wilders stemmen dat je je niet veilig voelt
echt dom
ik ben ook weleens aangevallen door een marokkaan maar ook mn eigen volk. gewoon deal with it.

geert wilders stemmers niet het een of het ander maar jullie getuigen van een tekort aan kennis of oppervlakkigheid
en dan ben ik nu echt netjes. ik maak geen gebruik van mn vrijheid van meningsuiting ik weet dat deze sensitief zal worden opgevat.

maar kom op heey
wake up chill met iedereen. ze houden van je


en fuck geert wilders de homo

colossus
31-07-2011, 11:58
Nu ga je wel wat te ver....

je moet die zin niet alleen nemen maar als geheel

als jij mijn oeder uitscheld zal ik je netejes vragen daarmee op te houden

als jij doorgaat met mn moeder lastig vallen zal ik je beginnen te waarschuwen

als je nog steeds doorgaat hoop ik dat je er zelf moe van word en ermee op hou

als je nog doorgaat met mn moeder lastig vallen zal ik je vertellen dat ik het niet langer meeer pik

als je nog steeds doorgaat kom ik langs jou en sla ik je de kanker in





en dit voelen moslims ook
ik ben niet voor geweld maar als je steeds doorzanikt over islam moet je niet huilen als je ineens een klap of messteek krijgt
elk mens is anders

de een zou klappen
de een zou politie bellen
de een zou bluffen en dreigen
de ander neemt je leven

een leven is niet stabiel en niet goed te keuren. maar je moet zo een gesprek als dees in de wereld van realisme voortzetten en niet hoe jij alles vind.
ik kan me voorstellen dat een moslim naar geert gaat en hem de teefus inslaat of zijn leven neemt

en nu persoonlijke mening . ik ben tegen moorden

lopez86
31-07-2011, 12:58
Dit topic gaat niet over moslims, maar over de aanslag in Noorwegen.
Moet elk topic weer op moslims betrokken worden? alsof die niet genoeg aandacht krijgen.

Peter0711
31-07-2011, 12:59
ik ben niet voor geweld maar als je steeds doorzanikt over islam moet je niet huilen als je ineens een klap of messteek krijgt


Al zou ik Moslim zijn,zou ik me doodschamen voor jou! Wat een kansloze opmerking.. Moslim of niet!

Marchant
31-07-2011, 13:08
http://i604.photobucket.com/albums/tt127/marchant1974/Texture_web.jpg

Pansier
31-07-2011, 13:49
je moet die zin niet alleen nemen maar als geheel

als jij mijn oeder uitscheld zal ik je netejes vragen daarmee op te houden

als jij doorgaat met mn moeder lastig vallen zal ik je beginnen te waarschuwen

als je nog steeds doorgaat hoop ik dat je er zelf moe van word en ermee op hou

als je nog doorgaat met mn moeder lastig vallen zal ik je vertellen dat ik het niet langer meeer pik

als je nog steeds doorgaat kom ik langs jou en sla ik je de kanker in





en dit voelen moslims ook
ik ben niet voor geweld maar als je steeds doorzanikt over islam moet je niet huilen als je ineens een klap of messteek krijgt
elk mens is anders

de een zou klappen
de een zou politie bellen
de een zou bluffen en dreigen
de ander neemt je leven

een leven is niet stabiel en niet goed te keuren. maar je moet zo een gesprek als dees in de wereld van realisme voortzetten en niet hoe jij alles vind.
ik kan me voorstellen dat een moslim naar geert gaat en hem de teefus inslaat of zijn leven neemt

en nu persoonlijke mening . ik ben tegen moorden

Mensen moeten hun agressie in de hand houden, en dan heb ik het niet alleen over moslims, maar in het algemeen. Als je hierdoor zal gaan vechten dan zeg ik rot dan op... Nederland heeft regels, en die zijn er om je aan te houden.

Hoe jij praat klopt gewoon niet.

colossus
31-07-2011, 13:53
Al zou ik Moslim zijn,zou ik me doodschamen voor jou! Wat een kansloze opmerking.. Moslim of niet!


ik ben geen moslim.
het gaat over logica. niet iedereen is beschaafd. dus als je continu beledig kan je de verkeerde tegenkomen 1000 pikken het en eentje toevallig niet

colossus
31-07-2011, 13:58
Mensen moeten hun agressie in de hand houden, en dan heb ik het niet alleen over moslims, maar in het algemeen. Als je hierdoor zal gaan vechten dan zeg ik rot dan op... Nederland heeft regels, en die zijn er om je aan te houden.

Hoe jij praat klopt gewoon niet.


en hier ga jij de fout in vriendelijke forum collega. ik ben het met je eens men moet beschaafd zijn
maar ik spreek uit realiteit. het feit dat elk mens verschillend is en identiek
de een lief leuk aardig niet aardig slecht gevaarlijk etc.

wat ik zeg klopt wel

jou probleem is dat je het toepast op hoe ik ben.


want als je mij persoonlijk zou vragen wat ik wil. dan ben ik het eens met jou
ik ben pro life

come on er lopen overal mensen en je zal het nooooooooooooooooooooooit voor elkaar krijgen om iedereen dezelfde overtuiging en emoties te geven
de realiteit is alles wat je zegt heeft consequenties

als ik jou voor je neus meerdere malen beledig en persoonlijk doe moet ik niet gek kijken als jij mij kicked

colossus
31-07-2011, 14:00
betrefr brijvick what so ever. ik ben ook tegen hem
maar hij het product van een combo

ammerikaanse zelverheelijkende games
battlefield call of duty etc.
media
islam dit dat zus en zo
christelijk en aangesloten aan de vrijmetselaarse knight templars of solomon

deze combo

hij was blijkbaar een simpel man. en goed gekweekt door de maatschappij zelf
wie is de fout

HIJ
wie heeft hem gemaak?

media
games
cnn
free masonry

dus wie is de fout

go figure

Sadix
31-07-2011, 14:52
colossus,

je schrijfstijl is een beetje vreemd maar ben het wel met je verwoording eens.

Pansier
31-07-2011, 14:54
en hier ga jij de fout in vriendelijke forum collega. ik ben het met je eens men moet beschaafd zijn
maar ik spreek uit realiteit. het feit dat elk mens verschillend is en identiek
de een lief leuk aardig niet aardig slecht gevaarlijk etc.

wat ik zeg klopt wel

jou probleem is dat je het toepast op hoe ik ben.


want als je mij persoonlijk zou vragen wat ik wil. dan ben ik het eens met jou
ik ben pro life

come on er lopen overal mensen en je zal het nooooooooooooooooooooooit voor elkaar krijgen om iedereen dezelfde overtuiging en emoties te geven
de realiteit is alles wat je zegt heeft consequenties

als ik jou voor je neus meerdere malen beledig en persoonlijk doe moet ik niet gek kijken als jij mij kicked

Zo iemand moet je gewoon negeren, beter weten... Indien hij de wet overtreedt kan je hem ook gewoon aangeven.

Marchant
31-07-2011, 15:08
HIJ
wie heeft hem gemaak?

media
games
cnn
free masonry

dus wie is de fout

go figure

Fuck ik speel ook games , lees de krant en kijk soms CNN , dus ik hoef me alleen nog aantesluiten bij een of anders groepering en dan ga met mijn diemaco na naar Texel?
dit is onzin die gast was zelf verantwoordelijk en dat hij CNN kijkt , en games speelt is een bijzaak dat excuus wil ik zo'n gast echt niet geven

The_Rock
31-07-2011, 15:16
Colossus vertelt goede dingen maar ik kan het niet helpen ..ik lach me kapot.

Petrosyan188
31-07-2011, 15:49
REPS Colossus! rare opbouw maar zit zeker kern van waarheid in!

Leventdepevent
31-07-2011, 15:55
De Noorse supermarktketen Coop heeft besloten diverse games uit de schappen te halen vanwege de aanslag vorige week waarbij tientallen doden vielen. Onder de games zijn titels die de dader noemde, zoals Modern Warfare 2 en WoW.
De Noorse supermarkten kwam tot het besluit games uit de schappen te halen uit respect voor de slachtoffers, schrijft (http://www.rogalandsavis.no/nyheter/article5684654.ece) de Noorse lokale krant Rogaland Avis. Tijdens een aanslag van actvist Anders Breivik kwamen tientallen mensen om. Breivik blies een overheidsgebouw op en schoot tientallen jongeren neer op een kamp van de socialistische partij.
De supermarkt verwacht dat andere winkelketens in Noorwegen de stap zullen volgen. Om hoeveel games het precies gaat, is onduidelijk: onder de 51 items die uit de schappen zijn verdwenen zijn onder meer ook speelgoedgeweren. Niet alle gewelddadige games zijn uit het assortiment gehaald. Enkele van de verwijderde games zijn World of Warcraft en Call of Duty: Modern Warfare 2. Breivik noemde in zijn manifest onder meer MW2 als game waarin hij oefende om zijn aanslag uit te voeren.
Het is onduidelijk of en wanneer de games weer te koop zullen zijn bij de supermarktketen. Er wordt vaker gesproken over het stoppen van verkoop van gewelddadige games. Of gewelddadige games leiden tot meer agressie en geweld is echter nog altijd onderwerp van wetenschappelijk debat.

Asura
31-07-2011, 16:34
Een moslim mag geen mensen proberen te bekeren die daar geen intresse in hebben, laat staan omleggen. Doden is haram, mensen opzettelijk pijn doen ook.

Je hebt een tijdje geleden reps gekregen van wat forum broeders, toen je aangaf voortaan eerst zelf onderzoek te doen, en geen indianen verhalen meer te herhalen van onwetende.. Blijkbaar is je dat niet gelukt. Beetje jammer.

Klinkt heel leuk maar ver van waar.Bijvoorbeeld als er een conflict ontstaat, de enige manier om een conflict te beëindigen in Islam is:
1. Als de vijand zich bekeert tot Islam.
2. Als de vijand zich onderwerpt aan Islam, slavengeld betaald (Jizjah) en onderwerpt zich aan de regels van Islam: o.a. de regels van het verdrag van Umar.
3. De vijand word uitgeroeid.


(bron:koran 9:29)
Bedenk nu even welke landen allemaal in conflict zijn met Moslims;aardig wat. Er is zelfs roering in het thuisland van Pacquaio op het moment, en in Thailand worden er elke maand wel boeddhisten vermoord. Al deze conflicten kunnen slechts beëindigt zoals de koran stelt.

Dus een angstige vijand heeft de keuze om te sterven, bekeren of zich te onderwerpen aan Sharia wetgeving. Onder Sharia wetgeving heeft een niet Moslim bijna geen rechten, sterker nog, in de realiteit is het bijna onmogelijk een moslim te straffen voor moord op een Christen in Sharia wetgeving, er zijn talloze recente en oude voorbeelden, maar als voorbeeld deze uit indonesië (http://tribune.com.pk/story/219368/indonesian-court-lets-anti-ahmadi-mob-perpetrators-off-lightly/).De zwaarste straf voor het doden van een Christen of niet-Moslim in Islamitische wetgeving (Al-Umdat Salik oa) is een geldboete en 40 zweepslagen.Gewoon een feit . Je kan ook googlen: Christen, murdered, egypt, en je ziet genoeg voorbeelden.

Het is vreemd dat mensen denken dat het midden-oosten een plaats van verlichting is. IPV dat we allemaal bang zijn om erover te praten, kunnen we beter de mensen daar die graag Islam willen moderniseren een handje helpen. Er word door Islamitische politici heel veel druk gezet en veel oliegeld betaalt aan het westen om hier stil over te zijn, en daarom verbaas je je snel als je opzoekt hoe minderheden echt leven in het midden-oosten.

Grappig hoe paradoxaal de regering zich gedraagt nu, nu komt er niemand op TV die goed praat voor Christenen.Geen Minister die de kerken afgaat en zegt: We weten dat jullie vreedzaam zijn. Nee, de kranten staan niet vol met: Niet alle Christenen zijn zo,Niet alle rechtsen zijn zo.Sterker nog, het tegenovergestelde is waar. Open maar een NRC of een VK.

De media zegt gewoon: Hij is een Christelijke fundamentalistische (leugen) terrorist.
Als hij Moslim was stond er overal: Islam is vrede!

Dan krijgt niemand zoals de radicaal en leugenaar Tariq Ramadan of andere bekende Moslims de schuld, maar nu krijgt iedereen die ooit iets kritisch heeft gezegd over Islam deze walgelijke daad in de schoenen geschoven. In het Westen is men net zo bang om Islam te bekritiseren als in het midden-oosten of in India, en daardoor kunnen gewelddadige Moslims makkelijk oude gebruiken en rituelen uit de Islam gebruiken die eigenlijk al eeuwen in het verleden behoren.

Iedereen hier doet alsof er niets aan de hand is, ga eens lekker naar Egypte, Saudi Arabië, Maleisië, Indonesië, Turkije, Irak, Pakistan, midden-Afrika, of blijf gewoon lekker in Nederland en teken een Muhammed cartoon, of exposeer de gewelddadige kant van de Islam en kijken hoe lang je het volhoud. Niks aan de hand met Islam toch? Doe dan maar, nee, dat durf je niet. Je roept liever racist terwijl dagelijks mensen lijden onder Sharia wetgeving overal ter wereld. Ik wist al dat dit topic politiek zou worden dus heb mijzelf er maar buiten gehouden, maar hier word echt onzin verteld.

En Collosus, de eerste 3 veroveringstochten in Europa waren ook begonnen door de Moslims, het is niet begonnen met de kruistochten zoals vaak word gelogen, de kruistochten veroverde juist door Moslims veroverd land terug. In Islam mag je wel als eerste aanvallen, maar alleen als er een unanieme leider is van de Islamitische kalifaat.

Islam heeft modernisering nodig en de waarheid ontkennen is precies hetzelfde wat de afgelopen eeuwen heeft gefaald in de Islamitische wereld!

Onder Sharia wetgeving heeft een verkrachte vrouw 4(!!!) getuigen nodig anders word niet alleen de dader niet veroordeeld, maar kan ze zelf gestraft worden. Dit is gebaseerd op een verhaal dat Aisha, de 6 jarige vrouw van Muhammed, van de karavaan afdwaalde en terugreisde naar Muhammed met een Mujahhidin. Er werden beschuldigingen geuit van verkrachting en Muhammed bedacht: Als er geen 4 getuigen zijn, is het niet gebeurd!

Dit is een barbaars idee en dat moet simpelweg eindelijk erkend worden, het kan niet zo doorgaan. Natuurlijk zijn er genoeg goede kanten aan Islam, maar er moet eindelijk een veroordeling komen van verouderde concepten binnen deze religie.

Modernisering is niet nodig?
Echt niet?

cholitzu
31-07-2011, 16:44
Fuck ik speel ook games , lees de krant en kijk soms CNN , dus ik hoef me alleen nog aantesluiten bij een of anders groepering en dan ga met mijn diemaco na naar Texel?
dit is onzin die gast was zelf verantwoordelijk en dat hij CNN kijkt , en games speelt is een bijzaak dat excuus wil ik zo'n gast echt niet geven

Voor de meeste mensen is dit inderdaad onzin, maar het is wel olie op het vuur voor sommige. Misschien maar een druppel. Maar er staat niet voor niets op spelletjes en films een min leeftijd. Als het niets zou uitmaken had dat er ongetwijfeld ook niet opgestaan. Sommige mensen zijn meer beinvloedbaar als andere.

Asura
31-07-2011, 16:46
Oke de discussie was ondertussen weer een andere kant opgegaan -.- excuses.

Pansier
31-07-2011, 17:06
Oke de discussie was ondertussen weer een andere kant opgegaan -.- excuses.

Np, dan had ik enigszins toch nog gelijk!

cholitzu
31-07-2011, 17:54
Klinkt heel leuk maar ver van waar.Bijvoorbeeld als er een conflict ontstaat, de enige manier om een conflict te beëindigen in Islam is:
1. Als de vijand zich bekeert tot Islam.
2. Als de vijand zich onderwerpt aan Islam, slavengeld betaald (Jizjah) en onderwerpt zich aan de regels van Islam: o.a. de regels van het verdrag van Umar.
3. De vijand word uitgeroeid.


(bron:koran 9:29)
Bedenk nu even welke landen allemaal in conflict zijn met Moslims;aardig wat. Er is zelfs roering in het thuisland van Pacquaio op het moment, en in Thailand worden er elke maand wel boeddhisten vermoord. Al deze conflicten kunnen slechts beëindigt zoals de koran stelt.

Dus een angstige vijand heeft de keuze om te sterven, bekeren of zich te onderwerpen aan Sharia wetgeving. Onder Sharia wetgeving heeft een niet Moslim bijna geen rechten, sterker nog, in de realiteit is het bijna onmogelijk een moslim te straffen voor moord op een Christen in Sharia wetgeving, er zijn talloze recente en oude voorbeelden, maar als voorbeeld deze uit indonesië (http://tribune.com.pk/story/219368/indonesian-court-lets-anti-ahmadi-mob-perpetrators-off-lightly/).De zwaarste straf voor het doden van een Christen of niet-Moslim in Islamitische wetgeving (Al-Umdat Salik oa) is een geldboete en 40 zweepslagen.Gewoon een feit . Je kan ook googlen: Christen, murdered, egypt, en je ziet genoeg voorbeelden.

Het is vreemd dat mensen denken dat het midden-oosten een plaats van verlichting is. IPV dat we allemaal bang zijn om erover te praten, kunnen we beter de mensen daar die graag Islam willen moderniseren een handje helpen. Er word door Islamitische politici heel veel druk gezet en veel oliegeld betaalt aan het westen om hier stil over te zijn, en daarom verbaas je je snel als je opzoekt hoe minderheden echt leven in het midden-oosten.

Grappig hoe paradoxaal de regering zich gedraagt nu, nu komt er niemand op TV die goed praat voor Christenen.Geen Minister die de kerken afgaat en zegt: We weten dat jullie vreedzaam zijn. Nee, de kranten staan niet vol met: Niet alle Christenen zijn zo,Niet alle rechtsen zijn zo.Sterker nog, het tegenovergestelde is waar. Open maar een NRC of een VK.

De media zegt gewoon: Hij is een Christelijke fundamentalistische (leugen) terrorist.
Als hij Moslim was stond er overal: Islam is vrede!

Dan krijgt niemand zoals de radicaal en leugenaar Tariq Ramadan of andere bekende Moslims de schuld, maar nu krijgt iedereen die ooit iets kritisch heeft gezegd over Islam deze walgelijke daad in de schoenen geschoven. In het Westen is men net zo bang om Islam te bekritiseren als in het midden-oosten of in India, en daardoor kunnen gewelddadige Moslims makkelijk oude gebruiken en rituelen uit de Islam gebruiken die eigenlijk al eeuwen in het verleden behoren.

Iedereen hier doet alsof er niets aan de hand is, ga eens lekker naar Egypte, Saudi Arabië, Maleisië, Indonesië, Turkije, Irak, Pakistan, midden-Afrika, of blijf gewoon lekker in Nederland en teken een Muhammed cartoon, of exposeer de gewelddadige kant van de Islam en kijken hoe lang je het volhoud. Niks aan de hand met Islam toch? Doe dan maar, nee, dat durf je niet. Je roept liever racist terwijl dagelijks mensen lijden onder Sharia wetgeving overal ter wereld. Ik wist al dat dit topic politiek zou worden dus heb mijzelf er maar buiten gehouden, maar hier word echt onzin verteld.

En Collosus, de eerste 3 veroveringstochten in Europa waren ook begonnen door de Moslims, het is niet begonnen met de kruistochten zoals vaak word gelogen, de kruistochten veroverde juist door Moslims veroverd land terug. In Islam mag je wel als eerste aanvallen, maar alleen als er een unanieme leider is van de Islamitische kalifaat.

Islam heeft modernisering nodig en de waarheid ontkennen is precies hetzelfde wat de afgelopen eeuwen heeft gefaald in de Islamitische wereld!

Onder Sharia wetgeving heeft een verkrachte vrouw 4(!!!) getuigen nodig anders word niet alleen de dader niet veroordeeld, maar kan ze zelf gestraft worden. Dit is gebaseerd op een verhaal dat Aisha, de 6 jarige vrouw van Muhammed, van de karavaan afdwaalde en terugreisde naar Muhammed met een Mujahhidin. Er werden beschuldigingen geuit van verkrachting en Muhammed bedacht: Als er geen 4 getuigen zijn, is het niet gebeurd!

Dit is een barbaars idee en dat moet simpelweg eindelijk erkend worden, het kan niet zo doorgaan. Natuurlijk zijn er genoeg goede kanten aan Islam, maar er moet eindelijk een veroordeling komen van verouderde concepten binnen deze religie.

Modernisering is niet nodig?
Echt niet?


offtopic//
Leugenaar, dat staat helemaal niet zo geschreven. je leest iets en schrijft het vervolgens in je eigen woorden op.

Weer een hele hoop gelogen voorbeelden waarmee je jou gelijk probeert te halen. 6 jarige vrouw van de profeet (vzmh), je bent echt niet lekker. Als je ergens over schrijf doe dan eerst onderzoek, en ga geen dingen lopen verzinnen om vervolgens als waarheid te verkondigen.

Jij bent een haatzaaier en een leugenaar.

//Ontopic//


Pamela Geller zette brief van islamofobe, Noorse wapengek online

De extreem-rechtse Amerikaanse en vriendin van Geert Wilders vond het in 2007 geen probleem dat werd gesproken van het massaal inslaan van wapens. De opmerking is later verwijderd, maar de brief bleef staan

Pamela Geller, de extreem-rechtse Amerikaanse die Geert Wilders uitnodigde om te spreken in New York, publiceerde in 2007 op haar website Atlas Shrugs een brief van een lezer uit Noorwegen. In de brief wordt een ongekende islamofobie ten toon gespreid. Ook wordt de oplossing voor het 'moslimgevaar' geboden: wapens. Deze gewelddadige houding kan op de goedkeuring van Geller rekenen. Joop heeft hieronder de brief in zijn geheel vertaald.
Gellar leidt de brief (http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:LCzO2Vcj8s8J:atlasshrugs2000.typepa d.com/atlas_shrugs/2007/06/email-from-norw.html) zelf in met de woorden: "Ik publiceer een e-mail die ik heb ontvangen van een Atlas-lezer in Noorwegen. Hij is vernietigend in zijn feitelijkheid."
In een latere versie van de webpagina (http://atlasshrugs2000.typepad.com/atlas_shrugs/2007/06/email-from-norw.html) is het zinnetje over de opslag van wapens verwijderd.
Wel, ja, de situatue is aan het verergeren. Van de 29 duizend immigranten per jaar, gaan we in 2007 naar een totaal van 35 duizend immigranten uit Somalië, Iran, Iraq en Afghanistan. De hoofdstad van de natie is al voor 50 procent moslim, en ze daar gaan ALLEMAAL heen nadat ze Noorwegen zijn binnengekomen. De 1,2 geboortes per moslimvrouw per jaar meegeteld, zullen meer dan 300 duizend van de 480 duizend inwoners van die stad moslim zijn.

Orders vanuit Libië en Iran stellen dat Oslo op zijn laatst in 2010 bekend zal zijn als Medina, hoewel ik dit beschouw als een pr-stunt, het is wel hun plan. Vanuit Israël verklaren de hordes die klauwen naar de muren van Jeruzalem vrolijk dat er volgend jaar geen Israël meer zal zijn, en ik weet dat Israël dit van zich af laat glijden, zoals ik ook doe, en in de zomer een aanval zal inzetten tegen al zijn vijanden in het Midden-Oosten. Dit zal de moslims wereldwijd in paniek brengen en iedereen om het heen doen aanvallen.

We zijn wapens, munitie en voorraden aan het inslaan. Dit gaat snel gebeuren.

Voorheen dacht ik aan emigreren naar Groot-Brittannië, Israël, de VS, Zuid-Afrika etc. voor de belastingen en de politiek, maar in plaats daarvan (hoewel ik geloof dat wij de allerlaatste generatie zijn voor de terugkeer van god) zal ik blijven en vechten voor het recht op dit land en inderdaad het hele schiereiland, voor de godvrezende mensen, voor het geval dit toch niet het einde van de wereld zal zijn. Kan geen kwaad om een back up-plan te hebben.

Het is verre van onmogelijk om te bereiken, immers, mijn volk heeft het iedere keer hiervoor gedaan, in daden die de oud-Griekse, Hebreeuwse en Britse legendes evenaren. Oslo en het zuidoosten zouden makkelijk kunnen vallen, maar er zijn andere linies dan 'staats'-grenzen getrokken door dit land heen, lang voordat er ook maar een enkele moslim in de wereld was, en we hebben ze tot nog toe ook gehouden tegen alle anderen in.

We gaan een heel nieuw gouden tijdperk in, voor mijn volk, en die van een handvol andere landen, maar alleen door strijd.

Vrees nooit, Pamela. God is ook met jou de komende tijd.