PDA

View Full Version : Testosteron Replacement Therapy



Pride_187
31-07-2011, 14:49
http://www.cdn.sherdog.com/thumbnail_crop/570/_images/headers/20110730093305_Untitled5.JPG

Dan Henderson ondergaat nu ook TRT, zie het resultaat. De term Testosteron Replacement Therapy wordt vaak gebruikt, imo is dit gewoon gelegaliseerd anabolengebruik, wat is jullie mening hierover?

Shikoku
31-07-2011, 15:00
Zolang Hendo binnen de testosteron levels blijft die als legaal worden gezien volgens de regels zie ik niet in waarom niet. Hendo is natuurlijk 40 en dan is er de kans dat je lichaam niet zoveel testosteron meer aanmaakt als vroeger (Met als resultaat dat de vut er een beetje uit raakt) Het zorgt er voor dat deze jongens langer kunnen presteren. Ik vraag me af of Randy Couture dit ook deed?

Of het moet mogen of niet tsja. Sommige vechters als BJ Penn zijn er enorm tegen. Ik heb er alleen minder respect voor als het jongens van achter in de 20 vroeg in de 30 zijn die gewoon hun ballen hebben verneukt met steroiden en het lichaam nu zelf geen testosteron meer aanmaakt.

Volgens mij is het probleem dat BJ Penn er mee heeft is dat jongens die het gebruiken vaak ver boven de levels gaan zitten in training maar zorgen dat ze dan net weer op niveau zitten voor het gevecht. (Wat Marquardt dus verneukte)

bryan
31-07-2011, 15:08
hoe je het ook uitlegd.. het is en blijft doping.. het alleen testen na of netvoor een wedsrtijd heeft ook vrij weinig zin.. als je een beetje goed timed kan je alles gebruiken wat je wilt. Kijk maar naar wielrennen daar testen ze het hele jaar door.. das is eigenlijk de enige manier.

Pride_187
31-07-2011, 15:17
Zolang Hendo binnen de testosteron levels blijft die als legaal worden gezien volgens de regels zie ik niet in waarom niet. Hendo is natuurlijk 40 en dan is er de kans dat je lichaam niet zoveel testosteron meer aanmaakt als vroeger (Met als resultaat dat de vut er een beetje uit raakt) Het zorgt er voor dat deze jongens langer kunnen presteren. Ik vraag me af of Randy Couture dit ook deed?

Of het moet mogen of niet tsja. Sommige vechters als BJ Penn zijn er enorm tegen. Ik heb er alleen minder respect voor als het jongens van achter in de 20 vroeg in de 30 zijn die gewoon hun ballen hebben verneukt met steroiden en het lichaam nu zelf geen testosteron meer aanmaakt.

Volgens mij is het probleem dat BJ Penn er mee heeft is dat jongens die het gebruiken vaak ver boven de levels gaan zitten in training maar zorgen dat ze dan net weer op niveau zitten voor het gevecht. (Wat Marquardt dus verneukte)

Dat is ook precies mijn gedachte. Je kunt buiten de gevechten om op een hele hoge intensiteit trainen en veel sneller herstellen, waar dus heel veel winst mee valt te behalen. Als je op de wedstrijd-dag weer op normaal niveau zit heb je in de weken ervoor een enorme winst kunnen boeken in de training. Dat werkt dus concurrentievervalsend...

Bokito22
31-07-2011, 16:29
het gaat niet om je de limiet van naturel test productie overschrijd, maar je lichaam maakt gewoon niet meer zoveel test aan en als je van buiten af iets in je lichaam injecteert om gemiste aantal mg aan test bij te vullen is dat gewoon doping punt uit, uit natuurlijke wijze lukt het niet dus je injecteert test om het te compenseren dit kan gewoon niet

TOON
31-07-2011, 16:54
nee, doping is om een voordeel te krijgen, prestatieverhogend, trt is om een tekort aan te vullen

en door dat tekort aan te vullen ga je beter presteren....dus prestatieverhogend.....dus doping...

Asura
31-07-2011, 16:56
Met TRT ga je een natuurlijk proces van testorone vermindering tegen. Dus dope.

Kemal
31-07-2011, 19:14
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?115548-B.J.-Penn-Critical-of-Expanding-TRT-Use-The-Needle-Is-Not-the-Answer

Justinian
31-07-2011, 19:24
als jij insuline tekort komt en je moet aanvullen, dan is het geen doping, hetzelfde is met trt aan de hand, met een te lage testo spiegel wordt je ook goed ziek, dus moet je aanvullen tot een normaal level!
In het geval van testo is er volgens mij niet per definitie sprake van een te lage hoeveelheid waardoor sprake kan zijn van gezondheidsrisico's, maar van een hoeveelheid die (nog) niet de max heeft bereikt. Dat verschil wordt dan aangevuld als ik het goed begrijp.

Pahlavan
31-07-2011, 19:57
ik vraag me ook af of er rekening wordt gehouden met leeftijd... want een normale gezonde man van 40 heeft een lagere testosterone gehalte dan een man van 25. dat is ook normaal. als je ouder wordt zakt je test. gehalte...
houden ze daar ook rekening mee? want vergeleken met een jonge kerel heeft een man van 40 natuurlijk minder testosterone maar dat betekent niet dat zijn testosterone per definitie te laag is...

ArjanV
31-07-2011, 20:18
HRT is in de USA al behoorlijk ingeburgerd en dat zal hier over een X aantal jaar ook wel het geval zijn en waarom niet?
Vanaf je 26e maak je minder testosteron aan (iedere man) Bij HRT wordt dan tesosteron geinjecteerd waardoor patient zich weer meer man voelt, de hoeveelheden die geinjecteerd worden en de frequentie daarvan zijn erg laag vergeleken met de hoeveelheden die iemand gebruikt wanneer je spiermassa aan wil zetten (als doping dus) Het is dus gewoon een medicijngebruik.....wanneer het voor dopingdoeleinden gebruikt wordt,dus in grotere hoeveelheden,is het gewoon medicijnmisbruik.

Optimusprime1980
31-07-2011, 20:27
Ik ben een lange lezer van deze site, nog nooit gepost... duss mijn eerste post dan maar eens.
ik ben zelf jarenlang bodybuilder geweest, nog steeds train ik zo, alleen doe er ook mma bij... geweldig om te doen! ben een liefhebber van de vechtsport , al jaren. Vroeger ook 4 jaar Ashihara karate gedaan.

maar over doping zijn de vechtsport liefhebbers altijd een beetje negatief... geen aanval dit dus vat het ajb niet zo op.
top atleten in alle sporten GEBRUIKEN doping... allemaal!!!! of het nu voetbal is of darts of wat dan ook!
het gaat op top niveau om veel geld, prestige, enz enz ...
controles zijn zoooo makkelijk om te misleiden, en er zijn zo veel middelen waarop niet getest word.
ook veel middelen die niet eens bekent zijn bij de heren tetsters lol!
vechters op top niveau gebruiken allemaal, ook al zijn ze niet gespierd.
een vechter traint niet voor massa... maar om snel , behendig en krachtig te zijn.
sommige hebben meer aanleg om gespierd te worden.... zie Ali...
vechters gebruiken test idd, ook hgh... hgh herstellen ze sneller van... de pezen en aanhechtingen vooral.
hyperplasie via verhoogde igf1 spiegels.... betekent meer spiercellen..
hgh houd je jong, en alert... verjongt je organen ook... idd ook de hersenen.
verder vooral steroiden die agressie bevorderen en de steroiden die kort te detecteren zijn.
dus korte esters, of helemaal geen ester dus de base steroid.
Joop kasteel was er altijd heel eerlijk en open over, natuurlijk kunnen de jongens die nu op topniveau zitten dat niet zijn, omdat ze problemen krijgen anders.
back to hendo.....
trt is gewoon vermomde doping het is spelen met de regels die er zijn.
maar geef hem eens ongelijk waarom zou je stoppen als je lekker verder kan??
en iedereen doet het, dus wat is er oneerlijk aan?
gewoon geen tests, lekker iedereen laten doen wat ie wil! PRIDE!
wandy, crocop etc tot de nok toe vol met roids waren veel leuker om te zien als nu ze bij de ufc zitten en ze moeten oppassen wat ze gebruiken en hoeveel... lol!

The Company
31-07-2011, 20:28
Todd Duffee maakt er ook gebruik van.

http://i35.tinypic.com/2hmjaq1.gif

Optimusprime1980
31-07-2011, 20:34
ik vraag me ook af of er rekening wordt gehouden met leeftijd... want een normale gezonde man van 40 heeft een lagere testosterone gehalte dan een man van 25. dat is ook normaal. als je ouder wordt zakt je test. gehalte...
houden ze daar ook rekening mee? want vergeleken met een jonge kerel heeft een man van 40 natuurlijk minder testosterone maar dat betekent niet dat zijn testosterone per definitie te laag is...

nee er zijn standaard waarden waar de atleten niet boven mogen zitten.... op het moment van testen dus...
dus als je kortwerkende testo bijv. gebruikt en een paar dagen van te voren minder zet, zorg je dat je onder die waarden blijft.
wat ik al zei spelen met de regels is het.. en is wel degelijk doping!
je gebruikt medicatie om je prestatie te verhogen = doping.... period.
dat het op het moment van testen binnen de waarden en dus regels blijft is aan de slimheid van de atleet cq zijn team van begeleiders.

Optimusprime1980
31-07-2011, 20:38
te laag testo gehalte? een man gaat steeds minder testo aanmaken na +- 35 jaar ... das natuurlijk!
een gezonde man van 40+ heeft geen te laag test gehalte, maar lager dan iemand van 20 bijv.
als je dat weer aanvult om je prestatie te verhogen = doping...
je vergelijking met insuline slaat nergens op, want diabeet zijn is een ziekte... een lager test gehalte vanwege je leeftijd is nature calling....

Justinian
31-07-2011, 22:39
@Optimusprime19080: zinnige bijdrage, bedankt!

ArjanV
31-07-2011, 23:05
Grotendeels mee eens...

Je testosteronaanmaak verminderd vaak al vanaf je 26e levensjaar maar medicatie gebruiken en daarmee je prestaties verhogen is niet automatisch dopinggebruik....je kan bv een "ziekte" hebben waarvoor jij een medicijn krijgt voorgeschreven....als dat dan testosteron is hebben we het niet over dopinggebruik....overgens is de hoeveelheid testosteron die bij HRT gebruikt wordt een fractie van wat iemand gebruikt die het echt als doping pakt...waarom zou het hele peleton in de Tour astma hebben? Juist ja dan mogen ze bepaalde medicatie gebruiken (tot op bepaalde hoogte uiteraard) die op de dopinglijst staan. Zou men geen astma hebben en men test positief is er wel een probleem nu niet...

Optimusprime1980
31-07-2011, 23:20
@Optimusprime19080: zinnige bijdrage, bedankt!

no problemo... ;)

Tsuki
01-08-2011, 00:56
Ik ben een lange lezer van deze site, nog nooit gepost... duss mijn eerste post dan maar eens.
ik ben zelf jarenlang bodybuilder geweest, nog steeds train ik zo, alleen doe er ook mma bij... geweldig om te doen! ben een liefhebber van de vechtsport , al jaren. Vroeger ook 4 jaar Ashihara karate gedaan.

maar over doping zijn de vechtsport liefhebbers altijd een beetje negatief... geen aanval dit dus vat het ajb niet zo op.
top atleten in alle sporten GEBRUIKEN doping... allemaal!!!! of het nu voetbal is of darts of wat dan ook!
het gaat op top niveau om veel geld, prestige, enz enz ...
controles zijn zoooo makkelijk om te misleiden, en er zijn zo veel middelen waarop niet getest word.
ook veel middelen die niet eens bekent zijn bij de heren tetsters lol!
vechters op top niveau gebruiken allemaal, ook al zijn ze niet gespierd.
een vechter traint niet voor massa... maar om snel , behendig en krachtig te zijn.
sommige hebben meer aanleg om gespierd te worden.... zie Ali...
vechters gebruiken test idd, ook hgh... hgh herstellen ze sneller van... de pezen en aanhechtingen vooral.
hyperplasie via verhoogde igf1 spiegels.... betekent meer spiercellen..
hgh houd je jong, en alert... verjongt je organen ook... idd ook de hersenen.
verder vooral steroiden die agressie bevorderen en de steroiden die kort te detecteren zijn.
dus korte esters, of helemaal geen ester dus de base steroid.
Joop kasteel was er altijd heel eerlijk en open over, natuurlijk kunnen de jongens die nu op topniveau zitten dat niet zijn, omdat ze problemen krijgen anders.
back to hendo.....
trt is gewoon vermomde doping het is spelen met de regels die er zijn.
maar geef hem eens ongelijk waarom zou je stoppen als je lekker verder kan??
en iedereen doet het, dus wat is er oneerlijk aan?
gewoon geen tests, lekker iedereen laten doen wat ie wil! PRIDE!
wandy, crocop etc tot de nok toe vol met roids waren veel leuker om te zien als nu ze bij de ufc zitten en ze moeten oppassen wat ze gebruiken en hoeveel... lol!

amen topic kan dicht :-)

Optimusprime1980
10-08-2011, 19:21
er zijn er genoeg met ziekte waardoor het testo spiegel gevaarlijk laag is, verder moeten ze de meetwaarde maar verlagen, als het doping is.
sorry voor de late reactie, maar ik was ziek.. voedselvergiftiging...:(

een ziekte waardoor je test gehalte GEVAARLIJK laag word??? lol.. een laag test gehalte is lastig en vervelend maar niet echt gevaarlijk.
en mma vechters zijn vaak gezonde getrainde atleten, or am i wrong? we hebben het hier dus niet over zieke mensen.
jou vergelijk met een ziektebeeld(diabetes) slaat nergens op.
je test alsmede je hgh productie word gewoon minder naarmate je ouder word, FACT! das vadertje tijd.
bijspuiten van test+hgh om dit weer op niveau van een 20jarige te krijgen = niet natuurlijk, alsmede niet nodig.
het is puur om de prestatie te bervorderen. en dat is????? juist doping...
ik snap dat hendo miss een held is van je, en dat je nog naief bent, en denkt dat vechters niks gebruiken of dat trt/hrt geen doping is.
maar dat is het wel, alleen dan door de doc voorgeschreven en op die manier "within the rules"

no doping=no top sport
hope this helps :)

Baske
10-08-2011, 19:28
Bedankt voor het registreren. Je legt hier perfect uit wat velen niet uit hebben kunnen leggen! Ben 't 100% met je eens. Ik vraag me nu alleen af, ben je er voor of tegen?

Ikzelf heb er weinig problemen, mits het in perken wordt gehouden (wat op dit moment redelijk gedaan wordt heb ik het idee). Als het volledig verbannen zou zijn zou top sport een stuk minder interessant zijn, denk ik.

Optimusprime1980
10-08-2011, 19:55
Bedankt voor het registreren. Je legt hier perfect uit wat velen niet uit hebben kunnen leggen! Ben 't 100% met je eens. Ik vraag me nu alleen af, ben je er voor of tegen?

Ikzelf heb er weinig problemen, mits het in perken wordt gehouden (wat op dit moment redelijk gedaan wordt heb ik het idee). Als het volledig verbannen zou zijn zou top sport een stuk minder interessant zijn, denk ik.
thanx for the warm welcome...
ik ben er voor!
gebruik zelf al jaren, bodybuilding heh? :)
train nu mma erbij, maar altijd nog te ijdel om niet te kuren lol!
maar das mijn kronkel...
PED's hebben gewoon een plek in de topsport! zonder PED's = geen topsport.
mensen zijn nog zooooo naief, ik sta er soms van te kijken!
als het om veel geld en prestige gaat doen/deden atleten alles om te winnen!
en naar mijn weten zijn vechters zeker atleten.. en die willen winnen!

en iedereen doet het , dus fairplay is geen issue.
tests zeggen niks, das een eitje om daar omheen te zeilen.
ik zeg alles legaliseren.... levert mooiere gevechten op, atleten voelen zich beter... everybody wins....!

Rougemonkey
10-08-2011, 19:57
Dudes. Deze gasten spuiten gewoon en gebruiken die gel als excuus voor plotselinge stijging in vetvrije massa.

Edit: Zie nu pas de posts van optimusprime. Eindelijk iemand die het snapt.

Optimusprime1980
10-08-2011, 19:58
Bedankt voor het registreren. Je legt hier perfect uit wat velen niet uit hebben kunnen leggen! Ben 't 100% met je eens. Ik vraag me nu alleen af, ben je er voor of tegen?

Ikzelf heb er weinig problemen, mits het in perken wordt gehouden (wat op dit moment redelijk gedaan wordt heb ik het idee). Als het volledig verbannen zou zijn zou top sport een stuk minder interessant zijn, denk ik.
thanx for the warm welcome...
ik ben er voor!
gebruik zelf al jaren, bodybuilding heh? :)
train nu mma erbij, maar altijd nog te ijdel om niet te kuren lol!
maar das mijn kronkel...
PED's hebben gewoon een plek in de topsport! zonder PED's = geen topsport.
mensen zijn nog zooooo naief, ik sta er soms van te kijken!
als het om veel geld en prestige gaat doen/deden atleten alles om te winnen!
en naar mijn weten zijn vechters zeker atleten.. en die willen winnen!

en iedereen doet het , dus fairplay is geen issue.
tests zeggen niks, das een eitje om daar omheen te zeilen.
ik zeg alles legaliseren.... levert mooiere gevechten op, atleten voelen zich beter... everybody wins....!

basblue
10-08-2011, 22:05
thanx for the warm welcome...
ik ben er voor!
gebruik zelf al jaren, bodybuilding heh? :)
train nu mma erbij, maar altijd nog te ijdel om niet te kuren lol!
maar das mijn kronkel...
PED's hebben gewoon een plek in de topsport! zonder PED's = geen topsport.
mensen zijn nog zooooo naief, ik sta er soms van te kijken!
als het om veel geld en prestige gaat doen/deden atleten alles om te winnen!
en naar mijn weten zijn vechters zeker atleten.. en die willen winnen!

en iedereen doet het , dus fairplay is geen issue.
tests zeggen niks, das een eitje om daar omheen te zeilen.
ik zeg alles legaliseren.... levert mooiere gevechten op, atleten voelen zich beter... everybody wins....!

Ik zal dan wel tot de categorie van naïevelingen behoren, maar ik wil hier toch even een tegengeluid laten horen. Ik trek het even breed naar doping.

Allereerst je opmerking dat iedereen het doet en dus FairPlay geen issue is. Het gebruik van doping zorgt voor toch echt wel voor competitievervalsing. Doping is (afhankelijk van wat je neemt) niet goedkoop. Maar zeker als het gaat om middelen die nog niet traceerbaar zijn of middelen om te maskeren, dan zijn kosten (voor R&D) hoog. Niet de beste sporter wint dan, maar de sporter met de beste geldschieter. Daarnaast: Hoe beter de sporter, hoe meer geld die zal verdienen en dus hoe meer dopingproducten deze zich kan veroorloven. Diegene die wint blijft dan in financieel opzicht in het voordeel, en maakt dus door zijn groter budget, meer kans op de winst. Niet omdat hij beter is, maar omdat hij zich betere middelen kan veroorloven. Ik denk dus dat je behoorlijk kort de bocht gaat met die opmerking over FairPlay is geen issue.

Nog los van het feit dat jij denkt dat iedereen het doet. Hoe kom je daarbij? Het kan zijn dat je in een omgeving zit waar het normaal is dat dit soort middelen worden gebruikt. In mijn omgeving ken ik voldoende mensen die niet gebruiken. Ken overigens ook iemand die wel gebruikt. Waarover we vaak discussie hebben.

Daarnaast zijn een aantal van de gebruikte doping producten gewoonweg schadelijk voor het lichaam. Dat past mi niet bij sport. Andere doping producten hebben in beperkte mate dan weer geen schadelijk effect. Maar het nodigt sporters wel uit om die grens op te zoeken en erover heen te gaan. Ik zou wel eens op mixfight een dokter/farmaceut daar iets over willen horen zeggen. Ik ben namelijk geen expert. Een aantal van de producten moet mi gewoon om gezondheidsredenen verboden worden en/of blijven.

Om nog even verder mee te gaan in de redenatie van iedereen neemt het, legaliseren... De stelling als iedereen neemt, wint nog steeds de beste klopt niet, want niet iedereen zal even veel willen nemen. Ivm bijvoorbeeld risico's.. daarnaast denk ik dat controleren of iemand doping neemt al moeilijk is, maar controleren of iedereen evenveel doping neemt volgens mij nog veel moeilijker is.

Ik weet dat doping helaas een plek heeft gekregen in de topsport. Maar om het dan maar te legaliseren, vind ik echt te makkelijk. De minst slechte oplossing lijkt mij nog steeds doping te verbieden en proberen ervoor te zorgen dat iedereen deze richtlijn ook volgt. Meer, onverwacht, controleren met zwaardere sancties.

GM
11-08-2011, 01:07
als jij insuline tekort komt en je moet aanvullen, dan is het geen doping, hetzelfde is met trt aan de hand, met een te lage testo spiegel wordt je ook goed ziek, dus moet je aanvullen tot een normaal level!

Staat insuline ook op de lijst dan ??

GM
11-08-2011, 01:10
als jij insuline tekort komt en je moet aanvullen, dan is het geen doping, hetzelfde is met trt aan de hand, met een te lage testo spiegel wordt je ook goed ziek, dus moet je aanvullen tot een normaal level!

Staat insuline ook op de lijst dan ??

GM
11-08-2011, 01:11
In het geval van testo is er volgens mij niet per definitie sprake van een te lage hoeveelheid waardoor sprake kan zijn van gezondheidsrisico's, maar van een hoeveelheid die (nog) niet de max heeft bereikt. Dat verschil wordt dan aangevuld als ik het goed begrijp.

Begrijp je goed !

GM
11-08-2011, 01:18
nee er zijn standaard waarden waar de atleten niet boven mogen zitten.... op het moment van testen dus...
dus als je kortwerkende testo bijv. gebruikt en een paar dagen van te voren minder zet, zorg je dat je onder die waarden blijft.
wat ik al zei spelen met de regels is het.. en is wel degelijk doping!
je gebruikt medicatie om je prestatie te verhogen = doping.... period.
dat het op het moment van testen binnen de waarden en dus regels blijft is aan de slimheid van de atleet cq zijn team van begeleiders.

Net als de hematocriet waarde van wielrenners bedoel je ? Epo nemen tot je de grens bereikt hebt ?

GM
11-08-2011, 01:24
Ik zal dan wel tot de categorie van naïevelingen behoren, maar ik wil hier toch even een tegengeluid laten horen. Ik trek het even breed naar doping.

Allereerst je opmerking dat iedereen het doet en dus FairPlay geen issue is. Het gebruik van doping zorgt voor toch echt wel voor competitievervalsing. Doping is (afhankelijk van wat je neemt) niet goedkoop. Maar zeker als het gaat om middelen die nog niet traceerbaar zijn of middelen om te maskeren, dan zijn kosten (voor R&D) hoog. Niet de beste sporter wint dan, maar de sporter met de beste geldschieter. Daarnaast: Hoe beter de sporter, hoe meer geld die zal verdienen en dus hoe meer dopingproducten deze zich kan veroorloven. Diegene die wint blijft dan in financieel opzicht in het voordeel, en maakt dus door zijn groter budget, meer kans op de winst. Niet omdat hij beter is, maar omdat hij zich betere middelen kan veroorloven. Ik denk dus dat je behoorlijk kort de bocht gaat met die opmerking over FairPlay is geen issue.

Nog los van het feit dat jij denkt dat iedereen het doet. Hoe kom je daarbij? Het kan zijn dat je in een omgeving zit waar het normaal is dat dit soort middelen worden gebruikt. In mijn omgeving ken ik voldoende mensen die niet gebruiken. Ken overigens ook iemand die wel gebruikt. Waarover we vaak discussie hebben.

Daarnaast zijn een aantal van de gebruikte doping producten gewoonweg schadelijk voor het lichaam. Dat past mi niet bij sport. Andere doping producten hebben in beperkte mate dan weer geen schadelijk effect. Maar het nodigt sporters wel uit om die grens op te zoeken en erover heen te gaan. Ik zou wel eens op mixfight een dokter/farmaceut daar iets over willen horen zeggen. Ik ben namelijk geen expert. Een aantal van de producten moet mi gewoon om gezondheidsredenen verboden worden en/of blijven.

Om nog even verder mee te gaan in de redenatie van iedereen neemt het, legaliseren... De stelling als iedereen neemt, wint nog steeds de beste klopt niet, want niet iedereen zal even veel willen nemen. Ivm bijvoorbeeld risico's.. daarnaast denk ik dat controleren of iemand doping neemt al moeilijk is, maar controleren of iedereen evenveel doping neemt volgens mij nog veel moeilijker is.

Ik weet dat doping helaas een plek heeft gekregen in de topsport. Maar om het dan maar te legaliseren, vind ik echt te makkelijk. De minst slechte oplossing lijkt mij nog steeds doping te verbieden en proberen ervoor te zorgen dat iedereen deze richtlijn ook volgt. Meer, onverwacht, controleren met zwaardere sancties.


Legaliseren heeft maar 1 belangrijk voordeel; 85 % (of meer) van alle doping op de markt is troep dus dat sluit je in ieder geval wel uit ! En natuurlijk de mensen die het verkopen zonder enige vorm van (echte) kennis.
Volledig uitbannen lijkt mij onmogelijk aangezien en vele honderden miljoenen in omgaan jaarlijks.

Optimusprime1980
11-08-2011, 07:24
Staat insuline ook op de lijst dan ??
zekerssss!

Optimusprime1980
11-08-2011, 07:29
Net als de hematocriet waarde van wielrenners bedoel je ? Epo nemen tot je de grens bereikt hebt ?
ja precies hetzelfde idee idd!
en je hoeft alleen maar voorzichtig te zijn als je getest word, met kortwerkende middelen.

basblue
11-08-2011, 09:15
Legaliseren heeft maar 1 belangrijk voordeel; 85 % (of meer) van alle doping op de markt is troep dus dat sluit je in ieder geval wel uit ! En natuurlijk de mensen die het verkopen zonder enige vorm van (echte) kennis.
Volledig uitbannen lijkt mij onmogelijk aangezien en vele honderden miljoenen in omgaan jaarlijks.

Ben het met je eens dat veel doping is vervuild en/of de verkoper ervan mensen allerlei mooie resultaten voorspiegelt, zonder ze te informeren wat de risico's zijn. sommige weten het ook niet omdat wat op het etiket staat vaak niet overeenkomt met wat op de sticker staat. De meeste willen het ook niet weten, om de €€€€€€. Wat dat betreft interessant om dit rapport eens door te lezen: http://www.dopingautoriteit.nl/media/files/documenten/Kwaliteit%20Illegale%20Dopingmiddelen.pdf

Uitbannen lijkt mij ook onmogelijk, maar zoals ik al in mijn vorige post schreef, geen reden om het maar te legaliseren. Competitievervalsing, gezondheidsredenen, etc.

Asura
11-08-2011, 18:02
Ik ben een lange lezer van deze site, nog nooit gepost... duss mijn eerste post dan maar eens.
ik ben zelf jarenlang bodybuilder geweest, nog steeds train ik zo, alleen doe er ook mma bij... geweldig om te doen! ben een liefhebber van de vechtsport , al jaren. Vroeger ook 4 jaar Ashihara karate gedaan.

maar over doping zijn de vechtsport liefhebbers altijd een beetje negatief... geen aanval dit dus vat het ajb niet zo op.
top atleten in alle sporten GEBRUIKEN doping... allemaal!!!! of het nu voetbal is of darts of wat dan ook!
het gaat op top niveau om veel geld, prestige, enz enz ...
controles zijn zoooo makkelijk om te misleiden, en er zijn zo veel middelen waarop niet getest word.
ook veel middelen die niet eens bekent zijn bij de heren tetsters lol!
vechters op top niveau gebruiken allemaal, ook al zijn ze niet gespierd.
een vechter traint niet voor massa... maar om snel , behendig en krachtig te zijn.
sommige hebben meer aanleg om gespierd te worden.... zie Ali...
vechters gebruiken test idd, ook hgh... hgh herstellen ze sneller van... de pezen en aanhechtingen vooral.
hyperplasie via verhoogde igf1 spiegels.... betekent meer spiercellen..
hgh houd je jong, en alert... verjongt je organen ook... idd ook de hersenen.
verder vooral steroiden die agressie bevorderen en de steroiden die kort te detecteren zijn.
dus korte esters, of helemaal geen ester dus de base steroid.
Joop kasteel was er altijd heel eerlijk en open over, natuurlijk kunnen de jongens die nu op topniveau zitten dat niet zijn, omdat ze problemen krijgen anders.
back to hendo.....
trt is gewoon vermomde doping het is spelen met de regels die er zijn.
maar geef hem eens ongelijk waarom zou je stoppen als je lekker verder kan??
en iedereen doet het, dus wat is er oneerlijk aan?
gewoon geen tests, lekker iedereen laten doen wat ie wil! PRIDE!
wandy, crocop etc tot de nok toe vol met roids waren veel leuker om te zien als nu ze bij de ufc zitten en ze moeten oppassen wat ze gebruiken en hoeveel... lol!

I am big bodybuilder, i break puny little grammar!