PDA

View Full Version : Het einde van een tijdperk ... *spoiler*



Biiyen
31-07-2011, 19:49
Ik denk dat we nu wel kunnen zeggen dat we de 2de generatie MMA hebben afgesloten, de eerste generatie was denk ik van 1994 - 2001 en de tweede generatie van 2002 - 2010 ....

Wel 2 mooie periodes met elk hun eigen geweldige en karakteristieke vechters.

Maar het is tijd voor de nieuwe generatie vechters...

Dit doet echt pijn, toppers als CroCop, Big en Little Nog, Wanderlei en nu Fedor die niet meer meekunnen. Verliezen van vechters die ze een jaar of 5 terug echt zouden hebben vernietigd.

TOON
31-07-2011, 19:57
that's life, hoe zuur het ook is......
doet overigens niks af aan alles wat een Fedor, CC of een Saku bereikt hebben in hun carriere
blijven grootheden!

Pahlavan
31-07-2011, 20:04
Ik denk dat we nu wel kunnen zeggen dat we de 2de generatie MMA hebben afgesloten, de eerste generatie was denk ik van 1994 - 2001 en de tweede generatie van 2002 - 2010 ....

Wel 2 mooie periodes met elk hun eigen geweldige en karakteristieke vechters.

Maar het is tijd voor de nieuwe generatie vechters...

Dit doet echt pijn, toppers als CroCop, Big en Little Nog, Wanderlei en nu Fedor die niet meer meekunnen. Verliezen van vechters die ze een jaar of 5 terug echt zouden hebben vernietigd.

x2
waar ik vooral pissig om kan worden is dat de "nieuwe" generatie fans, de vorige generatie niet hun verdiende respect geeft. het niveau van mma is waar het nu is dankzij de oude generatie... zij hebben de lat zo hoog gelegd... iemand als crocop bijvoorbeeld was toen in zijn prime veel verder dan veel andere vechters qua striking... hetzelfde geldt voor big nog qua bjj.. en zo zijn er veel andere voorbeelden te noemen.

toen fedor, cro cop, wanderlei etc etc in hun prime zaten, liepen vechters zoals bijvoorbeeld jon jones nog in hun luiers rond (bij wijze van spreke lol)..

conclusie: laten we genieten van de nieuwe generatie maar laten we niet vergeten wie de grondleggers waren en wie de lat zo hoog hebben gelegd

Biiyen
31-07-2011, 20:25
x2
waar ik vooral pissig om kan worden is dat de "nieuwe" generatie fans, de vorige generatie niet hun verdiende respect geeft. het niveau van mma is waar het nu is dankzij de oude generatie... zij hebben de lat zo hoog gelegd... iemand als crocop bijvoorbeeld was toen in zijn prime veel verder dan veel andere vechters qua striking... hetzelfde geldt voor big nog qua bjj.. en zo zijn er veel andere voorbeelden te noemen.

toen fedor, cro cop, wanderlei etc etc in hun prime zaten, liepen vechters zoals bijvoorbeeld jon jones nog in hun luiers rond (bij wijze van spreke lol)..

conclusie: laten we genieten van de nieuwe generatie maar laten we niet vergeten wie de grondleggers waren en wie de lat zo hoog hebben gelegd

Dat is algemeen menselijk en heb je ook bij voetbal, hoe vaak zie je niet dat een groot voetballer van weleer in zijn nadagen wordt uitgefloten door supporters van eigen club?

Achteraf gezien is het dus altijd het beste om te stoppen op je hoogtepunt, echter het bloed kruipt vaak waar het niet gaan kan.

cholitzu
31-07-2011, 20:34
Ik denk dat we nu wel kunnen zeggen dat we de 2de generatie MMA hebben afgesloten, de eerste generatie was denk ik van 1994 - 2001 en de tweede generatie van 2002 - 2010 ....

Wel 2 mooie periodes met elk hun eigen geweldige en karakteristieke vechters.

Maar het is tijd voor de nieuwe generatie vechters...

Dit doet echt pijn, toppers als CroCop, Big en Little Nog, Wanderlei en nu Fedor die niet meer meekunnen. Verliezen van vechters die ze een jaar of 5 terug echt zouden hebben vernietigd.

x2

El Bambino
31-07-2011, 20:42
Een Bi Silva, Overeem, Lesnar, ze zullen nooit een Fedor of Crocop worden. Simpelweg omdat ze kwaliteit tekort komen, het is slechts kracht en grote.
Fedor is en blijft de beste ooit!

ijsblok
31-07-2011, 21:04
Een Bi Silva, Overeem, Lesnar, ze zullen nooit een Fedor of Crocop worden. Simpelweg omdat ze kwaliteit tekort komen, het is slechts kracht en grote.


inderdaad. Ik heb de indruk dat na de eerder in dit topic genoemde 2 mma periodes er nu een 3e periode aanbreekt waarbij er met power & conditioning een grotere stap gemaakt dan kan worden dan met techniek.

Wat onverlet laat dat ik overeem graag zie knokken.

The_Rock
31-07-2011, 21:27
Chuck Liddell
Randy Couture
Mark Coleman
Tim Sylvia
Andrei Arlovski etc etc

Fedor Emelianenko
Mirko CroCop
Wanderlei Silva
Big Nog
Sakuraba etc etc

They all went down. Maar ik geloof nog in Fedor.

Devilprince
31-07-2011, 21:29
inderdaad. Ik heb de indruk dat na de eerder in dit topic genoemde 2 mma periodes er nu een 3e periode aanbreekt waarbij er met power & conditioning een grotere stap gemaakt dan kan worden dan met techniek.

Wat onverlet laat dat ik overeem graag zie knokken.

onzin vroeger had je weleens dat een vechter heel erg eenzijdig was, dat word steeds minder, kbedoel Demain Maia die staand opeens combinaties maakt of Werdum die Overeem ''out striked'' de meeste vechters nu zijn zo allround

el bastardo
31-07-2011, 21:47
Ben ook wel benieuwd wie we dan als de nieuwe generatie zien... Wie gaan de mannen zijn die het de komende jaren gaan maken? Jon Jones is voor mij wel de persoon die die nieuwe generatie bij de hand gaat nemen.
Veel vechter van die 2e generatie kwamen van de Pride lichting. Nu zal het puur UFC worden ben ik bang.

Savate
31-07-2011, 21:55
Het is nu eenmaal zo, Fedor zal nog wel even blijven vechten, misschien niet in strikeforce maar in japan ofzo , hij zal wel weer winnen maar veel zit er niet meer in. Wanderlei vond ik zeer goed maar ik snap waarom hij niet wil stoppe, hij heeft veel te veel trots , hij zal mss nog 1 keer vechte, ik denk tege Santiago , beide zijn slecht bezig in UFC en als Santiago verliest tege Maia zie ik deze fight wel gebeuren.

lopez86
31-07-2011, 21:58
Een Bi Silva, Overeem, Lesnar, ze zullen nooit een Fedor of Crocop worden. Simpelweg omdat ze kwaliteit tekort komen, het is slechts kracht en grote.
Fedor is en blijft de beste ooit!


inderdaad. Ik heb de indruk dat na de eerder in dit topic genoemde 2 mma periodes er nu een 3e periode aanbreekt waarbij er met power & conditioning een grotere stap gemaakt dan kan worden dan met techniek.

Wat onverlet laat dat ik overeem graag zie knokken.

Wat een onzin, het is juist dat de vechters nu allrounder zijn dan de vechters van weleer.
Het niveau is hoger geworden en alle kleine verschillen gaan meetellen.
Fedor is in de huidige periode een 205'er, misschien nog wel minder, maar wil gewoon niet aftrainen.
Niet willen werken volgens een gameplan, tegen vechters knokken die kilo's zwaarder zijn, geen verbetering meer zien in partijen, dit kan tegenwoordig allemaal niet meer op dat niveau.
En dan heeft hij niet eens in de UFC meegedraait.

Daarbij komt ook dat het spel gewoon veranderd is, het is doorontwikkeld en er zijn gewoon meer vechters die hun basis niet meer aan kunnen passen.
Het is kut, maar vroeger was Japan het mekka van het MMA, waarbij er anders gejureerd werd (lees; beter).
Amerikaanse jurering is gewoon bevoordeeld op worstelen en dat is gewoon kut, maar de waarheid.
BJJ vechters als Maia, Torres, etc die knokken vanaf hun rug alsof hun leven er vanaf hangt verliezen hier partijen op terwijl ze meer schade aanrichten, actiever vechten, en in Japan gewoon gewonnen hadden.
Je kan niet meer iemands basis wijzigen als dat BJJ is, je kan maar 1x basis aanleren en dat is waarom worstelaars in de huidige scene voordeel hebben in de jurering.

De verschillen zullen alleen maar kleiner worden in skillsets, en de leeftijd jonger.
Nu is de gemiddelde leeftijd 28-32, over een aantal jaar is dit 24/25 en de komende generaties zullen alleen maar jonger, all-rounder, afgetrainder en sterker zijn.

Devilprince
31-07-2011, 22:00
Wat een onzin, het is juist dat de vechters nu allrounder zijn dan de vechters van weleer.
Het niveau is hoger geworden en alle kleine verschillen gaan meetellen.
Fedor is in de huidige periode een 205'er, misschien nog wel minder, maar wil gewoon niet aftrainen.
Niet willen werken volgens een gameplan, tegen vechters knokken die kilo's zwaarder zijn, geen verbetering meer zien in partijen, dit kan tegenwoordig allemaal niet meer op dat niveau.
En dan heeft hij niet eens in de UFC meegedraait.

Daarbij komt ook dat het spel gewoon veranderd is, het is doorontwikkeld en er zijn gewoon meer vechters die hun basis niet meer aan kunnen passen.
Het is kut, maar vroeger was Japan het mekka van het MMA, waarbij er anders gejureerd werd (lees; beter).
Amerikaanse jurering is gewoon bevoordeeld op worstelen en dat is gewoon kut, maar de waarheid.
BJJ vechters als Maia, Torres, etc die knokken vanaf hun rug alsof hun leven er vanaf hangt verliezen hier partijen op terwijl ze meer schade aanrichten, actiever vechten, en in Japan gewoon gewonnen hadden.
Je kan niet meer iemands basis wijzigen als dat BJJ is, je kan maar 1x basis aanleren en dat is waarom worstelaars in de huidige scene voordeel hebben in de jurering.

De verschillen zullen alleen maar kleiner worden in skillsets, en de leeftijd jonger.
Nu is de gemiddelde leeftijd 28-32, over een aantal jaar is dit 24/25 en de komende generaties zullen alleen maar jonger, all-rounder, afgetrainder en sterker zijn.

x2 diehard badr hari fan !!!

Savate
31-07-2011, 22:05
Wat een onzin, het is juist dat de vechters nu allrounder zijn dan de vechters van weleer.
Het niveau is hoger geworden en alle kleine verschillen gaan meetellen.
Fedor is in de huidige periode een 205'er, misschien nog wel minder, maar wil gewoon niet aftrainen.
Niet willen werken volgens een gameplan, tegen vechters knokken die kilo's zwaarder zijn, geen verbetering meer zien in partijen, dit kan tegenwoordig allemaal niet meer op dat niveau.
En dan heeft hij niet eens in de UFC meegedraait.

Daarbij komt ook dat het spel gewoon veranderd is, het is doorontwikkeld en er zijn gewoon meer vechters die hun basis niet meer aan kunnen passen.
Het is kut, maar vroeger was Japan het mekka van het MMA, waarbij er anders gejureerd werd (lees; beter).
Amerikaanse jurering is gewoon bevoordeeld op worstelen en dat is gewoon kut, maar de waarheid.
BJJ vechters als Maia, Torres, etc die knokken vanaf hun rug alsof hun leven er vanaf hangt verliezen hier partijen op terwijl ze meer schade aanrichten, actiever vechten, en in Japan gewoon gewonnen hadden.
Je kan niet meer iemands basis wijzigen als dat BJJ is, je kan maar 1x basis aanleren en dat is waarom worstelaars in de huidige scene voordeel hebben in de jurering.

De verschillen zullen alleen maar kleiner worden in skillsets, en de leeftijd jonger.
Nu is de gemiddelde leeftijd 28-32, over een aantal jaar is dit 24/25 en de komende generaties zullen alleen maar jonger, all-rounder, afgetrainder en sterker zijn.
Ja judging in mma suckt echt, dat verandert nog wel in de komende jaren , MMA is een groeiende sport. En je hebt'm helemaal juist met Torres en Maia. Die pound4pound ranking vind ik echt bullshit, Cruz is misschien wel de champion maar Torres heeft meer bereikt in zijn carriere dan alle andere bantamweights in de UFC.

Bromios
31-07-2011, 22:15
Je ziet de fans al boe roepen als ze tegen de kooi aanleunen of op de grond liggen dus er komt vanzelf een kentering in de jurering.

wrestler_nl
31-07-2011, 22:25
Ik denk dat er nog steeds een ''old school'' vechters mee kunnen 'doen' met de nieuwe generatie. 'Old School' vechters zoals Dan Henderson (die al sinds 1997 vecht) , Rampage Jackson (sinds 1999), Anderson Silva (sinds 1997) en zo zijn er nog een hoop ''oude'' vechters die nog mee kunnen met de toppers en nieuwe generatie. Maar ik kan zeer zeker niet ontkennen dat er ook een hoop legendes bergafwaarts gaan met hun prestaties maar dat zal denk ik hun legendarische carriere niets slecht aandoen. Vechters zoals Fedor, CroCop , Wandy, Liddell, Couture etc...

Biiyen
31-07-2011, 22:55
Je ziet de fans al boe roepen als ze tegen de kooi aanleunen of op de grond liggen dus er komt vanzelf een kentering in de jurering.

Jurering is vaak nog in handen van 1ste generatie juryleden zoals bv Cecile Peoples, dit gaat veranderen en de jurering zal kenteren.

De sport heeft een enorme evolutie meegemaakt, van eenzijdige krachtpatsers naar creatieve technici tot de nieuwe generatie zoals bv Jon Jones maar ook bv Cain zijn beide, ze zijn oer sterk en daarbij ongelooflijk veelzijdig. Ik denk dat zoals hierboven al iemand schreef de leeftijd van pieken zal dalen tot 24-28 jaar en dat toppers zoals bv een Randy Couture en een Dan Henderson een unicum zijn geweest. Vechtjaren gaan tellen, de jonkies beginnen tegenwoordig al op hun 16de ofzo.

Kemal
31-07-2011, 22:57
Ben ook wel benieuwd wie we dan als de nieuwe generatie zien... Wie gaan de mannen zijn die het de komende jaren gaan maken? Jon Jones is voor mij wel de persoon die die nieuwe generatie bij de hand gaat nemen.
Veel vechter van die 2e generatie kwamen van de Pride lichting. Nu zal het puur UFC worden ben ik bang.

x2

maartenjackie
01-08-2011, 10:13
Hendo is ook oude generatie, die man zit in z'n prime.

MB667
01-08-2011, 12:34
de overgang van japan naar amerika heeft velen vechters gebroken......misschien andere sfeer of wat dan ook. het blijven kampioenen.

Fyodor
01-08-2011, 13:13
Alle respect voor Randy Couture, maar er is maar één Captain America:
Dan Henderson, 40 jaar oud and still kicking ass.

Pahlavan
01-08-2011, 13:34
Alle respect voor Randy Couture, maar er is maar één Captain America:
Dan Henderson, 40 jaar oud and still kicking ass.

alle respect voor dan henderson,
maar randy versloeg op zijn 44e tim sylvia & gabriel gonzaga.. dat zijn nu geen grote namen meer maar toen waren dat nog wel top zwaargewichten. en dat allemaal terwijl randy meer het lichaam had van een LHW terwijl zijn tegenstanders allemaal reuzen waren..

persoonlijk denk ik dat henderson ook in staat is om zoiets te flikken... maar vooralsnog is er niemand die op zijn 44e hetzelfde als randy heeft kunnen bereiken

Pernik
01-08-2011, 14:36
Ik denk dat het voor worstelaars makkelijker is om het lang vol te houden dan de manier waarop mannen als Fedor en Crocop vechten.