PDA

View Full Version : Mijn nieuwe stage plek TBS



Bartju
05-08-2011, 13:05
Ik doe de opleiding MMZ medewerker maatschapelijkzorg. Volgend jaar het laatste jaar en heb voor dit jaar naar mijn insziens een van de meest interessante stage plekken. De Longstay TBS kliniek in het Brabantse Zeeland. Ik sta op de afdeling met de persoonlijkheids stoornissen. hier is ook een documentaire van die ik graag met jullie wil delen! het duurt ff maar ik vind het echt heel interessant zeker als je geen goed beeld hebt van wat TBS Longstay nou precies inhoud.

http://dokument.ncrv.nl/ncrvgemist/22-11-2010/ncrv-dokument-longstay-0

Mauro
05-08-2011, 13:23
Tanx Bartju, had em al eens gezien. Interressante stageplek. Succes !

Leventdepevent
05-08-2011, 13:44
interessante stageplek man succes daar Bart!!

Asura
05-08-2011, 14:48
Zou je kunnen regelen dat ik langer van mijn kamer af mag?
Mevrouw Boomsma is de coördinator van mijn afdeling.

Alvast bedankt,

Asura

Sadix
05-08-2011, 14:49
regel dat Asura geen internet meer heeft Bart :P

Erg coole stage plek!

Asura
05-08-2011, 14:55
lol, hater xD

TBS is wel aparte stage man, je gaat veel vreemde figuren tegenkomen. Ik heb eens in een bejaardethuis gewerkt en er zaten daar echt veel demente mensen. ééntje dacht dat hij in de cafetaria voor de klas stond en moest gaan les geven, komisch en zielig tegelijk.

Sadix
05-08-2011, 15:04
Ik werk enkel en graag met jongeren. heb niets met bejaarden of oudere gevangenen.

Ik wil het liefst over ene paar jaar in een jeugd gevangenis werken of een jeugd TBS inrichting. Ik wil met jongeren werken omdat die nog een heel leven voor zich hebben en veel jongeren te redden zijn van een criminele carriere. Waarbij het bij oudere mannen vaak al te laat is.

Kemal
05-08-2011, 16:07
Goed bezig Bartju!

Dennuz
05-08-2011, 16:11
Heb de docu gezien, lijkt me zeker een boeiende stage!

Bartju
05-08-2011, 17:35
dit is niet egt te vergelijken met een bejaarden te huis:p

Asura
05-08-2011, 17:39
haha nee. Aan de ene kant ook beter want bejaardenthuis is echt fuckin saai lol, zeker als jong ventje.

el bastardo
05-08-2011, 17:47
Ik werk in de jeugdzorg en probeer te voorkomen dat die gastjes hier eindigen. Ik kreeg laatst een baan aangeboden in een TBS kliniek, maar heb bedankt. Denk dat ik moeite heb om met deze mensen om te gaan, laat staan ze terug te begeleiden naar de maatschappij...
Het lijkt me desondanks een zeer leerzame stage! Succes!

Sadix
05-08-2011, 17:57
cool man Bastardo! mijn verloofde begint 1 sept bij jeugdzorg met der stage.

Bartju
05-08-2011, 18:01
deze mensen zijn niet in staat om terug te keren in de maatschapij hun delictgevaar is te groot. longstay is ook wel levenslang. dus het geeft wel iets om over na te denken bij elke gedraging die ze laten zien. Ze hebben niets te verliezen.
Ik dacht eerst ook dat ik moeite had om met deze mensen om te gaan maar ik heb gewerkt op een forensische psichiatrische afdeling waar ook absoluut geen lieverdjes zaten. ik denk dat je in zo'n situatie erg zwart wit moet gaan kijken ik heb een mens voor me en hoe moet ik deze behandelen. om even terug te koppelen naar het vechten in de ring ik denk dat je een knop om moet kunnen zetten en gewoon moet gaan

Asura
05-08-2011, 18:28
Misschien dat je een maandje in je stage is wat over je ervaringen kan vertellen, tis best interessant.

RisingSun
05-08-2011, 18:48
Ik werk ook in de jeugdzorg. Een open instelling voor jongeren tot 15 jaar. Persoonlijk vind ik het fijn om in een open setting te werken omdat er nog veel mogelijkheden zijn en ze ook zelf genoodzaakt zijn om eigen inzet te tonen binnen het hulpverleningsproces. Weglopen? Ik raad het niet aan maar ga dan liever door de voordeur want als je uit het raam klimt heb je kans dat je iets breekt:lol:

The_Rock
05-08-2011, 19:47
Leuke stage man. Ik wens je veel succes.

Ik wil later ook gymlessen/sportlessen geven aan jongeren. Het liefst de moeilijke jongeren.

Ik vind het ook leuk om les te geven aan kleine kinderen maar vaak zijn ze te druk en irritant.

Aan ouderen lesgeven vind ik eng. Dan zie ik hoe beperkt en achtergebleven ze zijn. Oud worden is niks voor mij. Ik ga later echt wat doen aan mijn hangende tieten en triceps ..hard trainen als 65plusser.

cholitzu
05-08-2011, 22:15
pff respect hoor Bartju lijkt me best zwaar. Goed om te zien dat er hier nog een behoorlijk aantal leden in de maatschappelijke dienstverlening werkzaam zijn. Wil binnenkort beginnen met opleiding Maatschappij en Recht. Maar tbs trekt me niet echt.

Pansier
05-08-2011, 22:34
Is het bij de corridor? (Zo staat hij bekend bij ons ;)) Lijkt me een leuke plek!

Tijdje geleden had er ook een TBS-er iemand neergestoken.... Dat was wel kut, aangezien de gemeente altijd aangaf dat er niets kon gebeuren...

justsomeone
06-08-2011, 01:55
haha gaan we elkaar misschien wel eens zien.
ik haal iedere vrijdag me broertje op in dat open kamp wat er bij zit.
vroeger heette het de corridot volgens mij.

justsomeone
06-08-2011, 01:56
Is het bij de corridor? (Zo staat hij bekend bij ons ;)) Lijkt me een leuke plek!

Tijdje geleden had er ook een TBS-er iemand neergestoken.... Dat was wel kut, aangezien de gemeente altijd aangaf dat er niets kon gebeuren...

haha lees nu jouw post pas.
klopt vroeger heette dat de corridor, moest je er elke dag hardlopen enzo

Bartju
06-08-2011, 04:11
Idd vroeger was t een jeugd gevangenis genaamd corriodor

Mister T.
06-08-2011, 11:21
Zou je kunnen regelen dat ik langer van mijn kamer af mag?
Mevrouw Boomsma is de coördinator van mijn afdeling.

Alvast bedankt,

Asura

You must spread some Reputation around before giving it to Asura again.


Leuke stage man! veel succes en ben benieuwd hoe je het gaat vinden daar.

Pansier
06-08-2011, 13:38
Voor de mensen die er in de buurt van wonen heet het nog steeds de corridor ;).

justsomeone
06-08-2011, 15:17
Als het goed is zit er ook een goed pannekoeken restaurantje bij in de buurt

Asura
06-08-2011, 15:23
Alle Zeelanders helemaal blij dat ze een keer ergens over meepraten. In Rotterdam & Amsterdam kan je overal uitgaan, in Zeeland heb je de longstay.

Pansier
06-08-2011, 16:28
Als het goed is zit er ook een goed pannekoeken restaurantje bij in de buurt

Beste van NL ja

Pansier
06-08-2011, 16:29
Alle Zeelanders helemaal blij dat ze een keer ergens over meepraten. In Rotterdam & Amsterdam kan je overal uitgaan, in Zeeland heb je de longstay.

Weet niet over welke Zeeland jij het hebt...

Zeeland is tenminste wel beter als Rotterdam of Amsterdam...

justsomeone
06-08-2011, 17:21
in zeelan heb je toch ook de morgenzon ofzo?

Bartju
06-08-2011, 22:23
in zeelan heb je toch ook de morgenzon ofzo?

haha das al heeel lang niet meer:p

Pansier
07-08-2011, 00:12
in zeelan heb je toch ook de morgenzon ofzo?

Al lang niet meer idd, nu heeft de baas alleen nog de ambianz waar geen ruk te doen is xD

biggz
08-08-2011, 02:20
Echte vette docu!

Die Rudi heeft wel goede smaak voor muziek.


http://www.youtube.com/watch?v=PvLgAYlb8q8

Bartju
08-08-2011, 12:24
Echte vette docu!

Die Rudi heeft wel goede smaak voor muziek.


http://www.youtube.com/watch?v=PvLgAYlb8q8

Hahahahha jaaa da istie:p

Kaun
08-08-2011, 15:27
goede stage man, lopen wel een paar beren op die afdeling zeg. die gast die zich laat tattooeren tikt de 110 kilo wel aan volgens mij :p

Sadix
08-08-2011, 15:35
Echte vette docu!

Die Rudi heeft wel goede smaak voor muziek.


http://www.youtube.com/watch?v=PvLgAYlb8q8

kende het nummer niet, maar echt heel relaxed. Ik ben sowieso een reggea lief hebber.

Sadix
08-08-2011, 17:41
heb het nummer nu al 3 uur op repeat haha, echt relaxxxxxed ouwe

cool and calm

en beetje erg offtopic maar wat is de link tussen Rasta's en israel etc want dat zie ik en hoor ik veel vaker.

Bartju
08-08-2011, 17:43
heb het nummer nu al 3 uur op repeat haha, echt relaxxxxxed ouwe

cool and calm

en beetje erg offtopic maar wat is de link tussen Rasta's en israel etc want dat zie ik en hoor ik veel vaker.

Wooow 3uur:p