PDA

View Full Version : K-1 Likely to Return...



MaTo
11-08-2011, 16:54
K-1 Likely to Return in October With World Grand Prix Final 16


http://cdn2.sbnation.com/entry_photo_images/1720878/Overeem-K-1-Champ_FEGinc_large.jpg (http://cdn2.sbnation.com/entry_photo_images/1720878/Overeem-K-1-Champ_FEGinc_large.jpg) After mixed martial artist Alistair Overeem topped the K-1 World Grand Prix field in 2010, it looks that the storied kickboxing competition may truly be returning in October.

View full size photo » (http://assets.sbnation.com/assets/639888/Overeem-K-1-Champ_FEGinc.jpg)

As fighters continue to talk more about a potential K-1 (http://www.sbnation.com/mma/promotion/k-1) World Grand Prix Final 16 event in October, it seems more and more likely that fans really will see the promotion return with its display of heavyweight grandeur.
The October rumor? Well, folks from Mike's Gym have talked about it, It's Showtime head Simon Rutz has indirectly supported the rumor, Tyrone Spong (http://www.sbnation.com/mma/fighter/124815/tyrone-spong) mentioned it in his recent interview with Ariel Helwani, and now Daniel Ghita (http://www.sbnation.com/mma/fighter/122852/daniel-ghita) is posting about it on Facebook.
Per the folks over at LiverKick (http://liverkick.com/index.php?option=com_content&view=article&id=758:daniel-ghita-k-1-gp-final-16-in-october&catid=36:k-1), Ghita has stated that the primary reason a September bout with Badr Hari (http://www.sbnation.com/mma/fighter/123034/badr-hari) has been axed is because of this rumored K-1 event.
Ghita's assertion is sure to bring not only great excitement to fans, but also a number of questions regarding the potential field of competitors. Tyrone Spong, who would be a certain competitor if tradition holds, has indicated he won't be fighting unless K-1 is able to pay him what is owed for his last bouts with the organization. While Spong's assertion may be the strongest seen from any near-guaranteed competitors, it's known that K-1 owes a lot more fighters than just him.
Current debts and other factors considered, a potential K-1 World Grand Prix in 2011 would seem likely to offer as much a glimpse into divisional up-and-comers as a look at entrenched divisional stars.
Expect plenty more in the way of news regarding the resurgent efforts of K-1 in the coming weeks.

Danielos
11-08-2011, 17:23
Ik hoop dat het doorgaat, als ze uiteraard wel eerst de vechters van vorig jaar uitbetalen wat ik me afvraag..

Tony
11-08-2011, 17:35
Voor hetzelfde geld wordt/is de oude K1 gewoon failliet verklaard... kan je fluiten naar het geld. niet?

Pansier
11-08-2011, 17:45
Voor hetzelfde geld wordt/is de oude K1 gewoon failliet verklaard... kan je fluiten naar het geld. niet?

Als de oude K1 slim is wel ja...

Asura
11-08-2011, 17:49
Dan zijn ze ook gelijk alle grote namen kwijt. Wat staat er dan als Spong, Aerts, Overeem, Badr, Zimmerman, Ghita, enzovoort niet op komen dagen. Mischien slowinski en die Australier, en thats it.

justsomeone
11-08-2011, 17:59
Ik ben benieuw wie er aan het `roer` staat bij de `nieuwe` K1.
Als dat nog steeds dezelfde mensen zijn als voorheen, maar zich failiet hebben laten verklaren en een doorstart maken dan had ik als gedupeerde vechter mooi me middelvinger opgetrokken naar ze.
Aan de andere kant zijn het wel de gedupeerde die de K1 kunnen redden.
Want wie zit er te wachten op Slowinski tegen Hong man Choi of die knakker uit India waar saki tegen vocht.

Yogi1
11-08-2011, 18:40
Laten we het hopen dat het lukt.

Kemal
11-08-2011, 18:43
Laten we het hopen dat het lukt.

x2

basblue
11-08-2011, 18:52
Als de oude K1 slim is wel ja...

Denk toch niet dat het slim is. Dan gooi je wel de naam van K1 te grabbel. Vechters haken, sponsers haken af en publiek. K1 Rip.

Nee, netjes een deal sluiten met de vechters van vorig jaar en dan een doorstart maken.

Ik hoop iig dat we dit jaar met een mooie K1 finale het jaar afsluiten!

en als ik dan toch aan het hopen ben.... War Aerts!

rollermanskunk
11-08-2011, 19:01
Nog even een recap:

K1-Max en Dream is nog in handen van de FEG (oude K1-organisatie)
K1 is in handen van Barbizon (Japanse vastgoedbedrijf).

Er gaan 2 geruchten te ronde:

1. K1 is indirect in handen van Nederlanders (It's Showtime, GG of een ander schuldeiser waarbij er een soort van samenwerkingsverband c.q. betalingsregeling is afgesproken met Barbizon/FEG)

2. K1 is nog steeds in handen van de FEG maar door een slimme grijze constructie via Barbizon weet de FEG alle openstaande schulden te omzeilen en kan men via Dream en K1-Max rustig doorgaan met het besodemieteren van binnen en buitenlandse vechters. Ik zal de term Yakuza maar niet gebruiken.

Harrie Nak
11-08-2011, 19:32
Dan zijn ze ook gelijk alle grote namen kwijt. Wat staat er dan als Spong, Aerts, Overeem, Badr, Zimmerman, Ghita, enzovoort niet op komen dagen. Mischien slowinski en die Australier, en thats it.Een one-man show dus? ;)

Mastenbroek
11-08-2011, 19:33
Ik zal de term Yakuza maar niet gebruiken.

Deed je het toch

micha
11-08-2011, 19:48
wat een spannende verhalen hier

knift
11-08-2011, 20:08
Ik hoop in iedergeval dat Aerts nog een waardig afscheid krijgt want dat heeft onze Lumberjack wel verdient na al die jaren trouwen dienst!

Asura
11-08-2011, 20:14
Een one-man show dus? ;)

Qua bekende namen bedoelde ik :P
Maar hopelijk krijgt iedereen zijn geld en staan alle grote namen er.

rollermanskunk
11-08-2011, 20:32
Deed je het toch

Oeps
:twak:

rollermanskunk
11-08-2011, 20:34
wat een spannende verhalen hier

Vertel jij dan iets spannends voor ons?

PD_EC
11-08-2011, 20:52
spong nog niet betaald ? dat is wel heel erg slecht van de k1 organisatie

hebben ze overeem wel uitbetaald want die heeft wel wat meer verdiend

Petrosyan188
11-08-2011, 22:00
wat een spannende verhalen hier

je zal het wel ontkennen maar tegen wie vechten saki,schilt,overeem en zimmerman in de laatste 16 tegen?

ik stel voor trouwens dat badr hari in de last 16 tegen overeem moet, en in de kwartfinale schilt,halve finale zimmerman en finale saki en ze allemaal wint op KO 1R :D

Wheelie
12-08-2011, 15:24
je zal het wel ontkennen maar tegen wie vechten saki,schilt,overeem en zimmerman in de laatste 16 tegen?

Vraag het Bas Boon ;)

redjuh
12-08-2011, 15:27
Ik hoop in iedergeval dat Aerts nog een waardig afscheid krijgt want dat heeft onze Lumberjack wel verdient na al die jaren trouwen dienst!

Inderdaad. dit itt Ernesto hoost. Kijk naar het afscheid van mike bernardo. dat was mooi. zoiets moet het zijn

redjuh
12-08-2011, 15:30
K1 World Grand Prix gaat verder onder de naam: Open Nederlandsch Kickbox Kampioenschap

Petrosyan188
12-08-2011, 16:21
Vraag het Bas Boon ;)

heb je z'n nummer ;) (ja die heb je maar geef je niet :p )

MaTo
20-08-2011, 11:45
http://cdn3.sbnation.com/entry_photo_images/1765906/simon-rutz_large.jpg (http://cdn3.sbnation.com/entry_photo_images/1765906/simon-rutz_large.jpg) via www.postproduktie.nl (http://www.postproduktie.nl/img/bekend/simon-rutz.jpg)

View full size photo » (http://cdn2.sbnation.com/imported_assets/784918/simon-rutz.jpg)

Another week has gone by without the major announcement that fans have expected from K-1 (http://www.sbnation.com/mma/promotion/k-1), but It's Showtime head Simon Rutz has lent further support to the notion that we will see a K-1 World Grand Prix Final 16 event before the year is over.
Earlier today, Rutz stated on his Facebook page that he was in contact with K-1 representatives and they were almost certainly putting together both the Final 16 and tournament final proper before the end of 2011. Tying in with this statement, the It's Showtime head mentioned that Badr Hari (http://www.sbnation.com/mma/fighter/123034/badr-hari)'s next bout would soon be announced.
Rutz also offered that fighter payment continues to be an issue, but that K-1 has promised money to those owed and no fighters managed by It's Showtime will be competing in the K-1 events until that is delivered upon.
In related news, the It's Showtime head reiterated that there is an It's Showtime heavyweight grand prix on the horizon. Rutz again stated that if K-1 does not deliver, then the tournament can be expected later this year. If K-1 is able to pay It's Showtime fighters and move forward with their own heavyweight tournament, however, it seems that It's Showtime will look to early 2012 for its planned heavyweight tournament. While this is mostly a reiteration of earlier statements, rather than any sort of new development, Rutz mentioned that January 28th would be when fans would see such an event, should it be put off until 2012.
Expect more news regarding the K-1 World Grand Prix in the near future, as well as any further developments regarding the potential It's Showtime heavyweight tournament that will follow.

blackadder
20-08-2011, 14:27
Simon had het alleen over een evenement en niet over een toernooi.

respect
21-08-2011, 01:15
Damn elke dag moet ik wel keer of 2/3 op mixfight komen om even alles te checken, zie je k1 staan gelijk blij.. elke keer niks officeel haha houd je bezig.Maar ziet er als een mooie gerucht uit weer, we zullen zien en geduldig wachten:wacko: pfff

Bobson
21-08-2011, 09:39
Van mij mag K1 wegblijven, samen met Showtime. Nu er organisaties als MPL en Thai Fight Extreme zijn krijgen we eindelijk het echte werk te zien en hebben we die onzinorganisaties die zich drukker maken om gekonkel achter de schermen dan om echte promotie van de sport, niet meer nodig. K1 en Showtime hebben wat dat betreft genoeg schade aangericht, en het publiek een schijnwereld voorgeschoteld. Wegwezen dus.

Mister T.
21-08-2011, 09:56
Van mij mag K1 wegblijven, samen met Showtime. Nu er organisaties als MPL en Thai Fight Extreme zijn krijgen we eindelijk het echte werk te zien en hebben we die onzinorganisaties die zich drukker maken om gekonkel achter de schermen dan om echte promotie van de sport, niet meer nodig. K1 en Showtime hebben wat dat betreft genoeg schade aangericht, en het publiek een schijnwereld voorgeschoteld. Wegwezen dus.

ehm nee....
Kickboksen en k1 is 1, ik zou het in iedergeval voor geen goud willen missen.

Hans Vos
21-08-2011, 11:36
Van mij mag K1 wegblijven, samen met Showtime. Nu er organisaties als MPL en Thai Fight Extreme zijn krijgen we eindelijk het echte werk te zien en hebben we die onzinorganisaties die zich drukker maken om gekonkel achter de schermen dan om echte promotie van de sport, niet meer nodig. K1 en Showtime hebben wat dat betreft genoeg schade aangericht, en het publiek een schijnwereld voorgeschoteld. Wegwezen dus.ben ik toch wel benieuwd wat voor schade ze hebben aangericht .
K1 heeft ons jaren lang de mooiste gala.s voorgeschoteld met op een paar circusartiesten na de allerbeste vechters in het kickboxen ter wereld . denk dat de K1 net als heel veel bedrijven last heeft van de crisis .denk maar aan het verhuizen naar kleinere stadions .wat betekend dat je met minder inkomsten wel de zelfde vechters moet betalen en ja daar kan je wel eens mee op je bek gaan .

nou it,s showtime dan maar , wat heeft simon anders gedaan dan van een klein begin in ik geloof in 1999 een europees spektakel neer te zetten ???
natuurlijk is afzeiken als een topper afzegt de weg van de minste weerstand maar heeft iemand van die azijnpissers al een een gala neergezet ?? geloof me het gezeik begint al op een jeugd en nieuwelingen gala afzeggingen en niet op komen dagen is de normaalste zaak van de wereld .laat staan dat je een evenement als showtime moet neer zetten .
nee jongens afzeiken is makkelijk maar ik vind dat beide organisaties ons heel veel mooi,s hebben gebracht . gr hans

micha
21-08-2011, 11:52
Van mij mag K1 wegblijven, samen met Showtime. Nu er organisaties als MPL en Thai Fight Extreme zijn krijgen we eindelijk het echte werk te zien en hebben we die onzinorganisaties die zich drukker maken om gekonkel achter de schermen dan om echte promotie van de sport, niet meer nodig. K1 en Showtime hebben wat dat betreft genoeg schade aangericht, en het publiek een schijnwereld voorgeschoteld. Wegwezen dus.

??? Schade?

Bobson
21-08-2011, 13:15
Ik juich de komst van die nieuwe organisaties onder meer toe omdat het muay thai mij veel meer aanspreekt dan het kickboksen, zeker wanneer dat volgens K1 regels gaat. Maar goed, dat is persoonlijk. Degenen die genoegen nemen met K1 mogen dat natuurlijk doen.
Wat mij altijd tegen heeft gestaan aan K1, en vooral Showtime, is dat zij een schijnwereld opzetten. Natuurlijk zijn er prachtige partijen geweest van echte toppers. Maar het is ook altijd een klein, afgeschermd wereldje geweest. Doordringen tot dit wereldje was vooral een kwestie van contacten. Een groot deel van het publiek heeft dan ook klakkeloos aangenomen dat de deelnemende vechters de wereldtop vormen. Showtime gala's kenmerken zich door een mooie matchmaking die naarmate de wedstrijddatum nadert steeds kariger wordt. Maar vooral kenmerken zij zich door steeds weer dezelfde deelnemers. Showtime vechters tegen bevriende contacten. Terwijl de wereld veel groter is dan dat, en er vechters zijn die mooiere partijen neerzetten. Een ieder die niet slechts gelooft wat ons hier wordt voorgeschoteld maar ook gala's in het buitenland volgt, weet dit.
Ik ben blij met de komst van de nieuwe organisaties, en zal K1 en Showtime geen moment missen als zij zouden verdwijnen. Bovendien denk ik dat MPL en Thai Fight Extreme (en anderen) zo populair zullen worden dat K1 en Showtime hier toch niet tegenop kunnen.
Maar goed, dit is slechts een mening. Degenen die wat moeite hebben om te begrijpen dat de wereld groter is dan K1 en Showtime, en die slechts geloven wat door hen wordt voorgeschoteld zijn daar natuurlijk vrij in. De tijd zal leren hoe de toekomst eruit zal zien.

Hans Vos
21-08-2011, 14:15
Ik juich de komst van die nieuwe organisaties onder meer toe omdat het muay thai mij veel meer aanspreekt dan het kickboksen, zeker wanneer dat volgens K1 regels gaat. Maar goed, dat is persoonlijk. Degenen die genoegen nemen met K1 mogen dat natuurlijk doen.
Wat mij altijd tegen heeft gestaan aan K1, en vooral Showtime, is dat zij een schijnwereld opzetten. Natuurlijk zijn er prachtige partijen geweest van echte toppers. Maar het is ook altijd een klein, afgeschermd wereldje geweest. Doordringen tot dit wereldje was vooral een kwestie van contacten. Een groot deel van het publiek heeft dan ook klakkeloos aangenomen dat de deelnemende vechters de wereldtop vormen. Showtime gala's kenmerken zich door een mooie matchmaking die naarmate de wedstrijddatum nadert steeds kariger wordt. Maar vooral kenmerken zij zich door steeds weer dezelfde deelnemers. Showtime vechters tegen bevriende contacten. Terwijl de wereld veel groter is dan dat, en er vechters zijn die mooiere partijen neerzetten. Een ieder die niet slechts gelooft wat ons hier wordt voorgeschoteld maar ook gala's in het buitenland volgt, weet dit.
Ik ben blij met de komst van de nieuwe organisaties, en zal K1 en Showtime geen moment missen als zij zouden verdwijnen. Bovendien denk ik dat MPL en Thai Fight Extreme (en anderen) zo populair zullen worden dat K1 en Showtime hier toch niet tegenop kunnen.
Maar goed, dit is slechts een mening. Degenen die wat moeite hebben om te begrijpen dat de wereld groter is dan K1 en Showtime, en die slechts geloven wat door hen wordt voorgeschoteld zijn daar natuurlijk vrij in. De tijd zal leren hoe de toekomst eruit zal zien.ok nu weet ik waar de schoen wringt !!!!!! je hebt geen contacten (lol)

Anderson
21-08-2011, 14:26
Je moet toch wel toegeven dat it's showtime een vriendenclubje is. Andere vechters krijgen bijna geen kansen.

Bartju
21-08-2011, 14:30
Van mij mag K1 wegblijven, samen met Showtime. Nu er organisaties als MPL en Thai Fight Extreme zijn krijgen we eindelijk het echte werk te zien en hebben we die onzinorganisaties die zich drukker maken om gekonkel achter de schermen dan om echte promotie van de sport, niet meer nodig. K1 en Showtime hebben wat dat betreft genoeg schade aangericht, en het publiek een schijnwereld voorgeschoteld. Wegwezen dus.

Wtf Dude?!

http://www.fanzof.com/wp-content/uploads/1310288523-18.png

Petrosyan188
21-08-2011, 15:16
Je moet toch wel toegeven dat it's showtime een vriendenclubje is. Andere vechters krijgen bijna geen kansen.

hoezo? it's showtime heeft maar een beperkt budget en vechters die onder rutz z'n contract staan zijn stuk goedkoper voor rutz zelf. maar wie zijn die andere vechters?

Hans Vos
21-08-2011, 15:43
ik weet zeker dat als er een vechter is die er met kop en schouders qua prestaties boven uitsteekt hij bij showtime een kans krijgt .ik spreek uit ervaring en vind simon een correcte gozer . gr hans

Anderson
21-08-2011, 15:45
bepaald budget? als je Kyshenko haalt betaal je mooi 20.000 dollar. Direcki vraagt 12.000 euro.

Je kan Sudsakorn halen voor 5000 Euro plus 2 vliegtickets, is wel een stuk minder geld.

ArjanV
21-08-2011, 16:01
Ach als er nu een goede organisatie zou zijn,met geld,die het echte Muay Thai promoot hoeft voor mij de K1 ook niet terug te komen! Muay Thai is veel aantrekkelijker om te zien en de opkomst van K1 heeft er voor gezorgd dat we in Nederland nauwelijks nog Muay Thai gala's hebben maar het moeten doen met K1 gala's...3 rondjes zonder clinchen....beter dan niets uiteraard maar ik wil weer mijn oren weer laten teisteren door Thaise muziek!

El Bambino
21-08-2011, 18:04
Tja..wellicht moeten veel van die showtime vechters nu een JOB erbij nemen. Het is al een tijdlang stil , ik neem aan dat ze ook moeten eten!