PDA

View Full Version : Judoka Guillaume Elmont toch naar WK



Kemal
16-08-2011, 10:16
PARIJS - Judoka Guillaume Elmont neemt volgende week toch deel aan de WK in Parijs. De beste Nederlander in de klasse tot 81 kilogram is volledig hersteld van een hamstringblessure, die hij vorige maand tijdens een training in Spanje opliep. Dat heeft een MRI-scan maandag uitgewezen.

Elmont liep een scheurtje in zijn hamstring op. "Maar de scan wees uit dat ik wonderbaarlijk snel hersteld ben”, reageerde de wereldkampioen van 2005. "Het ziet er goed uit voor de WK.”

De Nederlandse ploeg op de WK bestaat met Guillaume Elmont uit 14 judoka's. Kitty Bravik (-52 kg) en Juul Franssen (-57 kg) ontbreken wegens blessures. De mondiale eindronde in Parijs gaat op dinsdag 23 augustus van start en beleeft op zondag 28 augustus de slotdag.

bron (http://www.telegraaf.nl/telesport/10371756/__Guillaume_Elmont_toch_naar_WK__.html?p=22,1)

Asura
16-08-2011, 16:07
Vet, ik vraag me af wie nog meer meegaan.

ijsblok
16-08-2011, 16:28
Judo: veertien Nederlanders op WK


Bondscoaches Maarten Arens en Marjolein van Unen vaardigen veertien judoka's af naar de WK, die van 23 t/m 28 augustus worden gehouden in Parijs.
Selectie mannen: Jeroen Mooren (-60 kg), Jasper de Jong (-66 kg), Dex Elmont (-73 kg), Guillaume Elmont (-81 kg), Henk Grol (-100 kg), Luuk Verbij en Grim Vuijsters (+100 kg).
Selectie dames: Birgit Ente (-48 kg), Elisabeth Willeboordse, Anicka van Emden (-63 kg), Edith Bosch, Linda Bolder (-70 kg), Marhinde Verkerk (-78 kg) en Carola Uilenhoed (+78 kg).
Achter de naam van Uilenhoed staat nog een vraagteken. Zij is nog herstellende van een elleboogblessure.

remco pardoel
16-08-2011, 22:44
Sterke ploeg.. Het zou geweldig zijn als er wat medailles mee naar Nederland komen.
Onze "NederBelg" Elco v.d. Geest is ook zeker een kanshebber

ijsblok
17-08-2011, 11:10
Sterke ploeg.. Het zou geweldig zijn als er wat medailles mee naar Nederland komen.
Onze "NederBelg" Elco v.d. Geest is ook zeker een kanshebber

Wat betreft de damesploeg ben ik het zeker met je eens, bij de heren vind ik Grol de enige echt kanshebber, voor de rest outsiders.
'Nederbelg' Elco vd Geest is ook volgens mij kansrijk.