PDA

View Full Version : Motivation Video Mma/boxing/worstelen/kickboksen.....



basblue
20-08-2011, 23:45
Inspirerend!


http://www.youtube.com/watch?v=cyiU2vVXUNM&feature=youtube_gdata_player

En vertel.... Waarom doe jij aan vechtsport?

Pansier
20-08-2011, 23:52
Inspirational (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?116113-Inspirational)

Ik doe het puur voor mezelf.

Asura
20-08-2011, 23:57
Ik doe het voor de kinderen

basblue
20-08-2011, 23:59
Inspirational

Ik doe het puur voor mezelf.

Okay, maar levert vechtsport je op fysiek of emotioneel gebied dan concreet op?

Asura
21-08-2011, 00:00
Ik doe het toch echt voor de kinderen, daar draait het allemaal om. Van me advocaat mag ik niet zeggen wat mij dat fysiek op heeft gelevert.

Asura
21-08-2011, 00:14
oke iets serieuzer dan maar. Vroeger deed ik vechtsport omdat ik inzag dat je een eindeloos aantal stijlen kon crëeren binnen de vechtsport. Elke vechtsporter heeft net een ander rhytme, een andere kijk, een ander gevoel bij vechtsport. Vechtsport is net als muziek of als dansen, en elke stijl heeft zijn eigen geluid. Je herkent het verschil tussen een kung-fu vechter of een karateka al voordat ze één techniek hebben laten zien. Ook in de moderne vechtsport zegt wat iemand in de ring doet alles over die persoon, dat vind ik mooi.

Ik vind ook jammer gaat dat dit verloren gaat vooral door de UFC, waar iedereen alleen maar kijkt naar de W's, en iemand die fan is van een verliezende vechter word op neergekeken.

Ondertussen ben ik al zo gewend aan vechtsport, ik ben er al aan verslaafd sinds mijn 8e, dat ik niet echt een specifieke reden nodig heb. Ik kan simpelweg niet lang zonder.

Briant
21-08-2011, 00:24
Ik deed vanaf mn 6e judo. Ben tussendoor een tijdje gestopt, wat me helemaal niet beviel. Deed beetje gekke dingen en zo. Ik kwam weer terug bij vechtsport en ik zag en voelde de positieve invloed die vechtsport op mn leven heeft. Voor mij is het doen van wedstrijden en het behalen van banden etc niet belangrijk. Ik doe ze om mezelf te verbeteren. Als je jezelf op 1 gebied van je leven kan verbeteren (vechtsport in dit geval) heb je vertrouwen om dit ook op andere gebieden te kunnen!