PDA

View Full Version : UFC Contract voor Michael Kuiper



marcelt
25-08-2011, 21:57
Thursday, August 25, 2011
by Mike Whitman ([email protected] ([email protected]))


35035

Undefeated judo stylist Michael Kuiper (http://www.sherdog.com/fighter/Michael-Kuiper-42901) is likely headed to the UFC (http://www.sherdog.com/organizations/Ultimate-Fighting-Championship-2).

A source close to the situation informed Sherdog.com on Thursday that Kuiper (Pictured, file photo) is on the verge of signing with the world’s largest MMA promotion. However, the deal is not yet official and has not yet been announced by either the fighter or the UFC.

Only 22 years old, Kuiper has run through his competition thus far, finishing 10 of his 11 defeated foes by either knockout or submission. The Perfect Team representative has fought twice already in 2011, knocking out Clarence Noordzee (http://www.sherdog.com/fighter/Clarence-Noordzee-56618) at a Belgian event in March before doing the same to Morris Cilfoni (http://www.sherdog.com/fighter/Morris-Cilfoni-6416) two months later in Italy.

Kuiper has knocked out five of his opponents in the first round, including Noordzee and Cilfoni. “Judo” has fought the entirety of his career in Europe, competing in his home country of The Netherlands, as well as in Germany and Spain. In addition to his six career knockouts, the middleweight holds four submission victories to his credit, the last of which occurred in November against Baudin Egoluev (http://www.sherdog.com/fighter/Baudin-Egoluev-73023) at Ultimate Takedown “Brazil vs. Belgium.”

The Company
25-08-2011, 21:59
Mooi.

Dit stond eergister ook al op het forum maar het werd er toen in een keer afgehaald.

marcelt
25-08-2011, 22:00
Lijkt me dat hij Belgisch aangezien hij bij Perfect Team zit. Op hun site staat dat hij ook bij GG zit. Zou wel opmerkelijk zijn gezien de recente ontslagen door Zuffa.

blackadder
25-08-2011, 22:04
Lijkt me dat hij Belgisch aangezien hij bij Perfect Team zit.
En 2x Belgisch kampioen was.

The Company
25-08-2011, 22:13
Op zijn site staan kranten artikels waar staat dat hij op 13 jarige leeftijd judo kampioen van Nl is/was

Slome
25-08-2011, 23:17
Vechtsporter Michael Kuiper tekent contract voor wedstrijden UFC

Vechtsporter Michael Kuiper uit Tilburg heeft dinsdagavond het contract van zijn leven getekend. Hij mag komend jaar vier wedstrijden vechten onder de vlag van de UFC. Dat is de grootste vechtsportbond ter wereld. Daarmee is hij op dit moment de tweede Nederlander die voor deze bond mag vechten. Kuiper beoefent mixed martial arts (MMA), een combinatie van verschillende vechtsporten.

Hij dankt zijn contract aan het feit dat hij 13 MMA-partijen heeft gevochten én alle 13 ook heeft gewonnen. Een trainer uit Helmond die vechters in de Verenigde Staten traint, liet een YouTube-filmpje van Kuiper zien aan zijn Amerikaanse contacten. Die raakten zo enthousiast dat het balletje voor de Tilburger ging rollen.

Omroep Brabant: Vechtsporter Michael Kuiper tekent contract voor wedstrijden UFC
(http://www.omroepbrabant.nl/?news/160242532/Vechtsporter+Michael+Kuiper+tekent+contract+voor+w edstrijden+UFC.aspx)

Slome
25-08-2011, 23:21
Michael Kuiper - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Kuiper)

Fotoverslag Zilvermeeuwen 10-02-2007 (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?69861-Fotoverslag-Zilvermeeuwen-10-02-2007)

http://www.mma-core.com/images/fighters/full/Michael_Kuiper_144657.jpg

Asura
25-08-2011, 23:26
Op zijn website staan ook veel partijen van hem

basblue
26-08-2011, 00:09
Dat is dan toch fantastisch nieuws! War kuiper!

Ik zag dat hij in Riel (NB) is geboren. Hij moet gewoon onder NL vlag die octagon in. Hoop dat hij wel de tijd krijgt om te groeien en niet meteen voor de leeuwen wordt gegooid. Ik zou zeggen de eerste pot tegen:

1. Steve Cantwell "Robot" 7-4-0
2. Tom Lawlor "Filthy" 7-3-0, 1NC

basblue
26-08-2011, 00:11
http://www.youtube.com/watch?v=uKiIbWx6b_k&feature=youtube_gdata_player

Kalikula
26-08-2011, 00:29
Is dit onverwacht?

Gilaiir
26-08-2011, 01:08
Gefeliciteerd Micheal!!

kai
26-08-2011, 02:29
2 - 2 - 0
0 - 3 - 0
10 - 12 - 0
1 - 1 - 0
8 - 11 - 1
2 - 1 - 0
0 - 4 - 0
3 - 1 - 0
0 - 2 - 0
1 - 1 - 0

27-38-1

Je gaat toch niet wanneer je een record hebt van 10-0 tegenover een kerel staan met een record van 2-1.
Dit is wel erg bedroevend. Zal weinig heel van blijven vrees ik, arme jongen. :leut:

Asura
26-08-2011, 02:39
Waar haal je dat vandaan Kai

kai
26-08-2011, 02:53
Sherdog.com (http://www.sherdog.com/fighter/Michael-Kuiper-42901)

Asura
26-08-2011, 02:57
Thanks gozah, en welkom op Mixfight

dietrik
26-08-2011, 06:00
War Kuiper..!!

MMAFAN-1122
26-08-2011, 08:02
Feli Micheal! Als ik eerlijk ben ik ben ook benieuwd, ik had hem graag eerst zien vechten tegen andere ned. topvechters zoals Stringer, Manhoef enz..

Leventdepevent
26-08-2011, 08:27
gefeliciteerd das leuk voor hem

basblue
26-08-2011, 08:47
2 - 2 - 0
0 - 3 - 0
10 - 12 - 0
1 - 1 - 0
8 - 11 - 1
2 - 1 - 0
0 - 4 - 0
3 - 1 - 0
0 - 2 - 0
1 - 1 - 0

27-38-1

Je gaat toch niet wanneer je een record hebt van 10-0 tegenover een kerel staan met een record van 2-1.
Dit is wel erg bedroevend. Zal weinig heel van blijven vrees ik, arme jongen. :leut:

Thanx, bij de laatste 5 gevechten zitten idd 3x tegenstanders met aanzienlijk minder wedstrijden. En de overige 2 hebben meer gewonnen dan verloren. Dan lijkt zo'n record meer dan het is. Ook al moet je ze wel elke keer winnen. Zeker de eerste 5 wedstrijden vind ik de verschillen met tegenstanders nog wel kunnen. Maar daarna.... En zo werkt het ook wel weer bij de ufc. Ongeslagen heeft iets magisch voor het publiek. En Rogan heeft iig wat te melden als Kuiper naar de octagon loopt.

Paar goeie partijen tegen Nederlandse toppers was beter geweest. Maar zo'n kans kan je natuurlijk niet laten lopen!

Succes Kuiper!

bryan
26-08-2011, 08:58
Hij kan natuurlijk verbazen maar eerlijk gezegd ken ik wel mensen die het meer verdienen in Nederland

Danco
26-08-2011, 12:24
een jongen in opkomst (talent) pas 22 jaar krijgt de kans van zijn leven.van mij krijgt hij veel respect zoals ze zeggen war michael

jeroenwoerden
26-08-2011, 12:29
Thanx, bij de laatste 5 gevechten zitten idd 3x tegenstanders met aanzienlijk minder wedstrijden. En de overige 2 hebben meer gewonnen dan verloren. Dan lijkt zo'n record meer dan het is. Ook al moet je ze wel elke keer winnen. Zeker de eerste 5 wedstrijden vind ik de verschillen met tegenstanders nog wel kunnen. Maar daarna.... En zo werkt het ook wel weer bij de ufc. Ongeslagen heeft iets magisch voor het publiek. En Rogan heeft iig wat te melden als Kuiper naar de octagon loopt.

Paar goeie partijen tegen Nederlandse toppers was beter geweest. Maar zo'n kans kan je natuurlijk niet laten lopen!

Succes Kuiper!

Jeru
26-08-2011, 12:31
Gewoon de eredivisie van het MMA bereikt. Gefeliciteerd!

Kemal
26-08-2011, 12:54
Zeker goed nieuws dit!! Proficiat!

Tony
26-08-2011, 13:50
Ik sta hier heel positief over... Elke Nederlander die niet in de UFC zit is er één te weinig bij wijze van..

dus... WAR Michael. Hoop dat je potjes kan breken daar.

remco pardoel
26-08-2011, 13:53
Hij traint BJJ / grond sinds een paar maandjes bij Gracie Barra / Eindhoven
Daar is het balletje aan het rollen gegaan in een ander temoo

Het neemt niet weg dat de oudere trainers wel degelijk aan de basis hebben gestaan voor zijn succes

Veel succes in de UFC!!

p.s. Misschien komt er binnenkort een tweede Nederlander in de USA onder contract :)

Mastenbroek
26-08-2011, 14:04
p.s. Misschien komt er binnenkort een tweede Nederlander in de USA onder contract :)

tell us more

Tony
26-08-2011, 14:14
p.s. Misschien komt er binnenkort een tweede Nederlander in de USA onder contract :)

Laat het speculeren maar beginnen :)

Atila
26-08-2011, 14:32
Ik gok dat dit iets te maken heeft met een nieuw op te richten team ;)

rafi
26-08-2011, 14:32
alistair overheem

The Company
26-08-2011, 14:53
Ik hoop Spong.

joostje
26-08-2011, 15:01
succes kuiper! goed nieuws meer nederlanders in de ufc, maakt het toch weer ietsje leuker om naar te kijken!

Vision
26-08-2011, 15:06
Heeft hij niet een lange tijd onder de vlag van JJF gevochten op BJJ tornooien?
Ik zie hier nogal wat teamnamen voorbij komen....
Team Perfect, GG, nu blijkbaar bij GB...
Iemand die het precies weet?

Natuurlijk super dat hij de UFC in gaat!
Hoop dat hij er mooi kan doorgroeien en niet meteen voor de leeuwen wordt geworpen.
Succes!

Asura
26-08-2011, 15:10
Dus met welke gyms/teams heeft Remco goede connecties? ^^

edit:naast gg

el bastardo
26-08-2011, 15:33
Dus met welke gyms/teams heeft Remco goede connecties? ^^

edit:naast gg

Haha, met welke niet?!

Top voor deze jongen! Ik moet heel eerlijk bekennen, dat ik hem niet ken. Ik hoop dat dit ook perspectief biedt voor andere Nederlandse vechters. Iig gefeliciteerd Michael! Hopelijk gaan we nog veel van je horen!

spen
26-08-2011, 16:02
Kuipers is naast Struve toch al nummer twee?

Fasada
26-08-2011, 16:13
Gefeliciteerd voor Michael, alleen de manier waarop het is gebeurt verdiend geen schoonheidsprijs.
Ik dacht namelijk altijd dat hij voor GG uitkwam omdat ik hem altijd zag trainen bij hun. Dus toen ik het las belde ik Martijn op om hem te feliciteren, tot mijn verbazing wist hij van niks!!

Zij hebben dus zonder overleg via een ander kanaal een contract afgedwongen terwijl Martijn een contract had klaar staan bij een andere organisatie. Ik begrijp best wel dat het om je eigen carrière gaat maar om dit op deze manier te doen is niet echt sportief. Martijn baalde wel aangezien hij 2 jaar lang gratis met de wedstrijdgroep heeft mee getraind en hem niet eens op de hoogte stelt van het nieuws... Maar goed elk verhaal zal wel weer twee kanten hebben maar het blijft altijd leuk om een Nederlander te zien vechten in een grote organisatie.

justsomeone
26-08-2011, 16:49
Gefeliciteerd voor Michael, alleen de manier waarop het is gebeurt verdiend geen schoonheidsprijs.
Ik dacht namelijk altijd dat hij voor GG uitkwam omdat ik hem altijd zag trainen bij hun. Dus toen ik het las belde ik Martijn op om hem te feliciteren, tot mijn verbazing wist hij van niks!!

Zij hebben dus zonder overleg via een ander kanaal een contract afgedwongen terwijl Martijn een contract had klaar staan bij een andere organisatie. Ik begrijp best wel dat het om je eigen carrière gaat maar om dit op deze manier te doen is niet echt sportief. Martijn baalde wel aangezien hij 2 jaar lang gratis met de wedstrijdgroep heeft mee getraind en hem niet eens op de hoogte stelt van het nieuws... Maar goed elk verhaal zal wel weer twee kanten hebben maar het blijft altijd leuk om een Nederlander te zien vechten in een grote organisatie.

Als dat waar is is dat redelijk smerig

Slome
26-08-2011, 17:18
een kans om voor een 4 fight deal t krijgen bij UFC krijg je niet vaak... bij beide handen aanpakken, maybe was zijn gedachten ff niet @ gg...
Hoelang geleden heeft hij @ GG getraind?

Fasada
26-08-2011, 17:31
Ik kan mij heel goed voorstellen dat iemand zo'n mogelijkheid niet laat schieten maar op z'n minst maak je dit bespreekbaar en overleg je zo'n stap. Als je eigen team niet in staat is om zo'n contract te krijgen dan kan je dit best kenbaar maken en zeggen dat er via een andere manier wel een mogelijkheid is om er te vechten. Dan zal een team of trainer nooit moeilijk kunnen doen want het gaat om je eigen succes.

De vraag is echter wel, is hij wel klaar voor de UFC. Hij heeft weliswaar een undefeated record van 11-0 maar daar zitten niet echt aansprekende namen bij. Zie zo'n jonge liever eerst vechten in promoties buiten Europa aangezien die toch hoger staan aangeschreven. Maar ja dat is hetzelfde zeggen tegen Drenthe dat ie niet meteen naar Real moest gaan ;)

Briant
26-08-2011, 17:38
Heeft hij niet een lange tijd onder de vlag van JJF gevochten op BJJ tornooien?
Ik zie hier nogal wat teamnamen voorbij komen....
Team Perfect, GG, nu blijkbaar bij GB...
Iemand die het precies weet?

Natuurlijk super dat hij de UFC in gaat!
Hoop dat hij er mooi kan doorgroeien en niet meteen voor de leeuwen wordt geworpen.
Succes!

Michael traint bij ons (Gracie Barra Eindhoven) sinds een paar maanden. Hij is met onenigheid weg gegaan bij JJF. Door de contacten die Jochem heeft opgedaan is het mogelijk gemaakt om voor de UFC te vechten. Wat hij natuurlijk dik verdient en ik weet zeker dat hij mooie dingen gaat laten zien.

topfighter
26-08-2011, 17:47
Feli Micheal! Als ik eerlijk ben ik ben ook benieuwd, ik had hem graag eerst zien vechten tegen andere ned. topvechters zoals Stringer, Manhoef enz..
how!!! manhoef vind ik er echt over ...

topfighter
26-08-2011, 18:00
michael is begonnen onder mij, heeft 10 partijen gedraaid onder Topfighter , en ik heb veel tijd in hem gestoken toen hij ging voor zwarte gordel judo , heb zelf met hem het examen mee afgelegd ,hij had een goed team achter hem ,hij is net hetzelfde bij ons weggegaan,zonder te verpinken en zonder respect voor zijn collega's...wel onder druk van papa want die betaalt alles...nu ik ben van mening als je een jongen niets meer kunt leren moet je samen overleggen hoe het verder moet, al moet je hem dan laten gaan...maakt niet uit zolang er overleg geweest is een er een beetje respect overblijft tov de trainer maar vooral tegenover je trainingsmakkers die er mee voor gezorgd hebben dat je beter werd....
Als trainer leer je altijd bij, ook op menselijk vlak ....en dan verschieten ze als je als persoon afstand neemt.......Respect ,een les dat je zelf moet leren....of niet...

the boxer
26-08-2011, 20:42
Hij traint BJJ / grond sinds een paar maandjes bij Gracie Barra / Eindhoven
Daar is het balletje aan het rollen gegaan in een ander temoo

Het neemt niet weg dat de oudere trainers wel degelijk aan de basis hebben gestaan voor zijn succes

Veel succes in de UFC!!

p.s. Misschien komt er binnenkort een tweede Nederlander in de USA onder contract :)


Dat klopt , maar we gaan er 3de Nederlander van maken. Want we mogen Stefan Struve niet vergeten.
Zo zie je maar dat samenwerken zeer zeker vruchten afwerpt.

PinPoint
26-08-2011, 21:43
http://www.youtube.com/watch?v=uKiIbWx6b_k&feature=youtube_gdata_player


Hij is dus in de ring net zo sportief als daar buiten?

Tering wat gaat hij veel en veel te lang door. Om maar te zwijgen over de scheids die eerst een marathon moest lopen voordat hij er tussen kon.

joostje
26-08-2011, 22:07
@PinPoint

De scheids had er hier wel eerder tussen kunnen springen ja (de scheids lijkt even te twijfelen...), maar je kan het de vechter toch niet kwalijk nemen dat hij doorgaat totdat de scheids er tussen springt? Stel dat je stopt met G&P en je tegenstander krijgt tijd om te herstellen, dat kan je je wedstrijd kosten.

topfighter
26-08-2011, 22:53
yep , maar ging wel snel , denk dat scheids even verrast was ...

Slome
26-08-2011, 22:55
leuke discussie dit, maar probeer ontopic te blijfen..

basblue
27-08-2011, 00:27
Ik kan mij heel goed voorstellen dat iemand zo'n mogelijkheid niet laat schieten maar op z'n minst maak je dit bespreekbaar en overleg je zo'n stap. Als je eigen team niet in staat is om zo'n contract te krijgen dan kan je dit best kenbaar maken en zeggen dat er via een andere manier wel een mogelijkheid is om er te vechten. Dan zal een team of trainer nooit moeilijk kunnen doen want het gaat om je eigen succes.

Kan mij best voorstellen dat vechters ervoor kiezen om afstand te nemen van GG, na al die mediaberichten over een clash tussen de UFC/Strikeforce en GG. Je wil toch op het hoogste podium komen. Ook al blijkt dat nu wel weer mee te vallen, als ik andere threads zo lees. Maar dat je even samen om de tafel gaat zitten om netjes afscheid te nemen van een trainer die veel tijd en energie in je heeft gestoken, dat lijkt mij ook wel zo netjes en iig professioneel.

Verder kan ik nooit zoveel met verhalen als "hij staat onder druk van papa, want die betaalt alles". Nogmaals niet professioneel om zo weg te gaan. Maar ook fijn voor michael dat zijn vader dat doet, en ik hoop dat hij daarmee nog beter in de UFC gaat presteren!

Succes Michael!

appelsap
27-08-2011, 00:58
Als ie alleen (met alle respect) een zwarte band Judo heeft en een paar maanden op de grond traint, moeten zijn stand up en take down defense wel van zeer hoog niveau zijn, om niet opgegeten te worden in de UFC.
Verhaal over hoe hij daar gekomen is lijkt wat vaag. De UFC neemt niet snel nieuwe vechters obv een youtube videotje (zelfs Kimbo niet:)), maar proficiat met het contract.

Asura
27-08-2011, 01:09
Een steek onder water richting GG wellicht. "Het komt door jullie manier van zakendoen dat GG vechters op straat staan".

gimgamgommetje
27-08-2011, 01:11
Gefeliciteerd Michael !!!
Zo'n kans moet je inderdaad niet laten schieten.

basblue
27-08-2011, 01:12
Op zijn site staat dat hij naast een zwarte band judo ook een paarse band BJJ heeft, dan moet je toch wel wat kunnen op de grond. Zijn stand up traint hij blijkbaar bij Marco v.d Broek (Kick boksen) en Frans Pasztjerik.

bron, zijn eigen website: http://www.michaelkuiper.org/michael.html

Hier nog een partij:

http://youtu.be/CG7zIHg3ZlQ

Asura
27-08-2011, 01:14
Hij is ook Europees kampioen bjj dus dat zal wel goed zitten. Hoewel paars niet voldoende is als je tegen hoog kaliber worstelaars staat.

MMAFAN-1122
27-08-2011, 01:45
how!!! manhoef vind ik er echt over ...

Als hij dat nivo niet aankan, wat heeft hij dan met alle respect te zoeken in de UFC?

The Company
27-08-2011, 04:12
Undefeated doet het altijd goed in de UFC. Hopelijk zijn 1e 2 partijen tegen mindere tegenstanders die hij finished zodat hij wat hype met zich mee krijgt. Zoals bijvoorbeeld Rory Macdonald en niet zoals Struve die gelijk aan de bak moet tegen JDS.

Surrender
29-08-2011, 20:37
Awo Micheal ik hoor het nu pas. Congratzzz broertje, we staan 100% achter je je weet zeluf. Ben nog steeds gestrand op Aruba ;-), maar zodra ik terug ben kom ik langs!! Yooo voor alle haters, hij zal laten zien wat ie in huis heeft!! Tilburg in da house Brotha he's the first of many, and we will continue. Echte vechters komen van het ZUIDEN!!!! Lets Scrap!!!

Hyram