PDA

View Full Version : Nick Diaz rebooked to meet B.J. Penn in UFC 137



GilbertYvelFan24
09-09-2011, 02:49
Shortly after he booted Nick Diaz from a title fight with UFC welterweight champ Georges St-Pierre, UFC president Dana White told MMAjunkie.com (http://mmajunkie.com/) (UFC blog for UFC news, UFC rumors, fighter interviews and event previews/recaps | MMAjunkie.com
(http://www.mmajunkie.com)) that reporters would "flip out" if they knew whom he was putting opposite B.J. Penn, whose original opponent Carlos Condit was promoted to meet St-Pierre.

http://www.mma-scraps.com/wp-content/uploads/2011/02/nick-diaz-double-bird.jpg

And considering the past 48 hours, White is not too far off the mark.

The UFC president today tweeted that Diaz (25-7 MMA, 6-4 UFC) has been re-booked to meet Penn (16-7-2 MMA, 12-6-2 UFC) in the co-main event of UFC 137, which takes place on Oct. 29 at the Mandalay Bay Events Center in Las Vegas.

Diaz lost the opportunity to fight St-Pierre when he no-showed two press conferences in support of the fall event including one Wednesday in Las Vegas, where White announced his decision to give Condit the fight.

"I'm still blown away by this thing," White told MMAjunkie.com (http://mmajunkie.com/news/25132/white-unsure-on-whether-to-cut-diaz-says-financial-blow-from-diaz-absence-pretty-big.mma). "I've got to take a couple of days and figure this thing out."

On Wednesday, White said he hadn't decided whether to cut Diaz in light of his misbehavior but said this week's episode had been costly to the UFC.

As the announcement of the replacement main event took place, Diaz's manager Cesar Gracie told MMAjunkie.com (http://mmajunkie.com/news/25128/nick-diaz-trainer-cesar-gracie-on-ufc-137-removal-he-got-what-he-deserved.mma) that the fighter "got what he deserved" but was unsure on whether the UFC had cut him.

The answer is now clear as day.

Diaz this past June signed a new contract with the UFC that gave him the fight with St-Pierre and relieved him of his duties as Strikeforce welterweight champion. It also put the kibosh on a professional boxing career, which he had been within an inch of pursuing before Zuffa came calling.

In a video released after his ouster, Diaz showed little remorse (http://mmajunkie.com/news/25135/diaz-apologizes-for-missing-ufc-137-beauty-pageant-proclaims-hes-ready-to-fight.mma) for missing the Las Vegas press conference other than to say he was sorry for missing the "beauty pageant."

Diaz brings a 10-fight win streak into the fight that included three defenses of his Strikeforce belt. This past April, he dispatched Paul Daley at "Strikeforce: Diaz vs. Daley" in an action-packed slugfest that piqued White's interest in signing him.

Penn, meanwhile, returns to action for the first time since a disappointing draw with Jon Fitch at UFC 127.

Bron : MMAJUNKIE

justsomeone
09-09-2011, 02:51
klopt ik poste het net al in die andere thread
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?116639-Penn-vs&p=1076566#post1076566

erg jammer dit, of zou het weer een meesterspel van ZUFFA/dana zijn?

GilbertYvelFan24
09-09-2011, 02:53
Ik weet het niet, maar je mag het op zijn minst raar noemen.
Iemand eerst uit het titelgevecht zetten. En nog geen dikke 24u later hem weer inzetten voor het Co-Mainevent.

Hoe is Dana er nu wel zo zeker van dat hij komt opdagen dan?

Ik weet het niet hier speelt meer denk ik.

justsomeone
09-09-2011, 02:56
Precies, hier moet wat achter zitten, alleen wat?
Ik heb geen idee op het moment, maar dit is op zijn zachtst gezegt erg vreemd te noemen.

Vinand
09-09-2011, 03:23
klopt ik poste het net al in die andere thread
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?116639-Penn-vs&p=1076566#post1076566

erg jammer dit, of zou het weer een meesterspel van ZUFFA/dana zijn?

yeap ik denk het wel...

Marijn G.
09-09-2011, 03:33
Dana zit er voor iets achter, sowiso

GilbertYvelFan24
09-09-2011, 03:42
Is dit ook voor de #1 contender? Of is dat Shields vs. Ellenberger?

Leventdepevent
09-09-2011, 07:25
ongelooflijk raar nieuws dit...

Kemal
09-09-2011, 07:58
Vind het ook vreemd..

Yogi1
09-09-2011, 08:05
Dit is onverwacht nieuws. Erg vreemd ?!? Ik had hem liever tegen JSP zien vechten.

Jeru
09-09-2011, 08:06
Erg vaag....

Tony
09-09-2011, 08:34
Ik kan dit (zakelijk gezien) absoluut begrijpen.. NIck diaz trekt veel ppv buys met zijn grote mond. Of ie nu tegen Penn of tegen GSP staat.

Door hem niet de title fight te geven geeft Dana toch een signaal af...

basblue
09-09-2011, 08:35
Ik kan dit (zakelijk gezien) absoluut begrijpen.. NIck diaz trekt veel ppv buys met zijn grote mond. Of ie nu tegen Penn of tegen GSP staat.

Door hem niet de title fight te geven geeft Dana toch een signaal af...

X2

Biiyen
09-09-2011, 08:45
Nou ja.... wat een gedoe allemaal... maar eerlijk is eerlijk Penn Vs Diaz is wel vet!

el bastardo
09-09-2011, 08:51
http://www.youn00b.com/local.php?image=2210

Alles voor de kijkcijfers. Blijft jammer. Had Nick liever tegen GSP gezien!

micha
09-09-2011, 08:53
wow die zag ik niet aankomen

lopez86
09-09-2011, 09:01
Precies, hier moet wat achter zitten, alleen wat?
Ik heb geen idee op het moment, maar dit is op zijn zachtst gezegt erg vreemd te noemen.

Ik snap niet zo goed waarom er iets achter moet zitten.
Er is heel veel tijd in promotie gestoken, uren aan videomateriaal gemonteerd en ontelbare dollars aan tv-minuten in gestoken, waarvoor loon betaald moet worden.
Niemand zit er dan op te wachten dat het niet doorgaat.

Nick is gewoon een zak en is niet op komen dagen, maar is te kostbaar.
De UFC past zich daarom aan de omstandigheden aan, en komen snel met een goeie oplossing.

The Company
09-09-2011, 09:33
Mooizo.

Penn vs Diaz is sowiezo een betere matchup. Hij word in ieder geval niet gelaynprayed.

Tony
09-09-2011, 09:34
spijker op zijn kop Lopez.

Harrie Nak
09-09-2011, 09:39
Mooie pot, maar ik denk dat Diaz zijn reach en lengte iets teveel is voor BJ. Bovendien zal BJ op WW waarschijnlijk sneller gassen dan normaal.

Volgens mij hebben de heren samen getrained vroeger, niet?

Tony Galento
09-09-2011, 09:48
mooi toch, kan diaz hierna tegen gsp.

slim van dana.

YoMarK
09-09-2011, 09:58
Onverwacht, maar ik ben eigenlijk toch wel blij. Diaz is een geweldige vechter om te zien, en het zou jammer zijn als hij zou worden gecut.
Ik kan de strategie wel begrijpen, Dana vind dat Diaz geen titleshot meer verdient door z'n gedrag, en op zich kan ik me daar in vinden.

Petrosyan188
09-09-2011, 10:00
als diaz wint krijgen we wat moois te zien na gsp vs condit. alleen ik vind BJ voor nick een lastigere tegenstander. gsp kan nick gewoon mee gaan staand of op de grond vechten, BJ wordt een ander verhaal op de grond, ik denk dat BJ net dat iets betere BJJ heeft maar als dit partij op de grond komt wordt het 50/50

The_Rock
09-09-2011, 10:09
Haha, Diaz gaat KO.

The Company
09-09-2011, 10:13
Haha, Diaz gaat KO.

De laatste keer dat Diaz KO is gegaan was in 2002 in de finale van een 1 dags toernooi.

Ik denk 3 rounds war met Diaz die de dec pakt.

YoMarK
09-09-2011, 10:16
BJ Penn gaat gewoon gassen in ronde 3 of 4. Diaz's conditie is fenomenaal. Qua grond en striking is het ongeveer gelijk denk ik.

XanaduNL
09-09-2011, 10:18
Dana hinte hier gisteren al aan.

-Een co-main event heeft veel minder pers/promotie verplichtingen.
-Een nieuwe kans voor Diaz, hij is tenslotte al gestraft.
-Een goede tegenstander voor Penn.
-Kijkcijfers

@YoMark
Het zal geen 5 rondes zijn denk ik.
Alleen main events en championships.

Petrosyan188
09-09-2011, 10:19
BJ Penn gaat gewoon gassen in ronde 3 of 4. Diaz's conditie is fenomenaal. Qua grond en striking is het ongeveer gelijk denk ik.

ik neem aan dat deze match gewoon 3rondes zijn... overigens een nadeel voor diaz want anders win je bij BJ altijd ronde 3,4 en 5...

The Company
09-09-2011, 10:21
ik neem aan dat deze match gewoon 3rondes zijn... overigens een nadeel voor diaz want anders win je bij BJ altijd ronde 3,4 en 5...

Gewoon 3 ja.

Devilprince
09-09-2011, 10:28
deze pakt ''The Prodigy'' Ik zie niet waarmee Diaz kan winnen

Tony Galento
09-09-2011, 10:37
deze pakt ''The Prodigy'' Ik zie niet waarmee Diaz kan winnen


diaz is de betere bokser.

Tony
09-09-2011, 10:52
Dat durf ik tegen te spreken.... Denk dat Penn de beste bokser binnen zijn mma klasse is.
Maar Diaz lust er ook wel pap van.

Ik vind dit echt een gruwelijk vette matchup.... dit kan niet anders dan vuurwerk worden... staand, grond of in de lucht...

univers1l
09-09-2011, 11:02
haha wat een toestand.

dana wil gewoon dat gsp de titel behoud, niet dat condit geen kans maakt, maar diaz zou iets meer kans maken denk ik.
want dan kan gsp vs silva op fox gepromoot worden. that's it.

Pahlavan
09-09-2011, 11:02
Dat durf ik tegen te spreken.... Denk dat Penn de beste bokser binnen zijn mma klasse is.
Maar Diaz lust er ook wel pap van.

Ik vind dit echt een gruwelijk vette matchup.... dit kan niet anders dan vuurwerk worden... staand, grond of in de lucht...

idd een vette matchup... beide vechters zijn wellrounded maar ik denk dat diaz's reach een probleem kan zijn voor bj... maar we zullen het zien

Lionheart
09-09-2011, 11:02
Dat durf ik tegen te spreken.... Denk dat Penn de beste bokser binnen zijn mma klasse is.
Maar Diaz lust er ook wel pap van.

Ik vind dit echt een gruwelijk vette matchup.... dit kan niet anders dan vuurwerk worden... staand, grond of in de lucht...

x2

YoMarK
09-09-2011, 11:08
@YoMark
Het zal geen 5 rondes zijn denk ik.
Alleen main events en championships.
Ik dacht dat co-main events ook 5 ronden zouden gaan worden.
Dt maakt voor de uitkomst van de partij wel uit. Als het 3 ronden zijn neig ik naar winst voor Penn.

Emilio
09-09-2011, 11:39
Ik hoop dat Penn hem sloopt. zou er geen geld op durven in te zetten.

Mule-Kick
09-09-2011, 11:49
Op de orginele matchups na is dit toch wel het meest vette alternatief. Hulde voor Dana, alsnog 2 super WW partijen.

Marijn G.
09-09-2011, 12:55
Voor mij is dit de Main event, GSP-Condit wordt waarschijnlijk weer hoersaaie matchup.

Slome
09-09-2011, 12:57
http://het2012fenomeen.files.wordpress.com/2010/01/conspiracy.jpg

El Bambino
09-09-2011, 13:10
Bj Penn zijn beste tijd is voorbij. Diaz zijn handen zijn veels te snel voor Penn!
Ik voorspel een KO voor Diaz in de 1e ronde!

Petrosyan188
09-09-2011, 13:42
Bj Penn zijn beste tijd is voorbij. Diaz zijn handen zijn veels te snel voor Penn!
Ik voorspel een KO voor Diaz in de 1e ronde!

dat dacht ik na edgar ook maar vond BJ echt wel goed tegen fitch. als GSP inderdaad na deze match naar MW gaat dan is de WW echt super stacked!! BJ,nick,shields,condit,fitch en koscheck kunnen alle 6 van elkaar winnen maar ook zomaar verliezen. alleen denk ik wel dat nick er net iets boven uit steekt van deze 6 en een goede kans maakt tegen GSP die ik ook trouwens niet zo heel veel beter vind als de rest van de divisie... ik bedoel maar GSP zou zomaar kunnen verliezen van condit, zou mij niks verbazen . natuurlijk heeft GSP wel de meeste kans

D1987
09-09-2011, 15:27
Mooie partij, wel lastiger voor diaz denk ik. Tegen penn wordt een hardere en spectaculairdere partij dan gsp waarschijnlijk, kan alle kanten op. Maar volgens mij waren alle co-events ook 5 ronde vanaf uc brazil of deze zelf

Devilprince
09-09-2011, 15:42
Mooie partij, wel lastiger voor diaz denk ik. Tegen penn wordt een hardere en spectaculairdere partij dan gsp waarschijnlijk, kan alle kanten op. Maar volgens mij waren alle co-events ook 5 ronde vanaf uc brazil of deze zelf

is niet waar vanaf ufc 138 zijn alle partijen 5 rondes, en zoals ik al zei BJ Penn pakt'm ik vraag mij af van alle Diaz fanboys, tegen wie heeft Diaz wel allemaal niet gestaan dat zij hem als favoriet zien tegen GSP of Penn. Tohmas denny, Frank shamrock,Scott Smith,Zaromskis, sakurai,K.J. Noons, Evangalista Santos

hou toch op Diaz fanboys!

B.J Penn gaat 'm verwoesten

justsomeone
09-09-2011, 15:43
BJ gaat KO

Devilprince
09-09-2011, 15:46
BJ gaat KO

is nog nooit K.O. gegaan, Diaz wel!!

The Company
09-09-2011, 15:53
is nog nooit K.O. gegaan, Diaz wel!!

In 2002. Erg relevant ja......


is niet waar vanaf ufc 138 zijn alle partijen 5 rondes, en zoals ik al zei BJ Penn pakt'm ik vraag mij af van alle Diaz fanboys, tegen wie heeft Diaz wel allemaal niet gestaan dat zij hem als favoriet zien tegen GSP of Penn. Tohmas denny, Frank shamrock,Scott Smith,Zaromskis, sakurai,K.J. Noons, Evangalista Santos

hou toch op Diaz fanboys!

B.J Penn gaat 'm verwoesten

Je vergeet Daley die hij KO sloeg.

Devilprince
09-09-2011, 15:57
ik bedoel daarmee te zeggen dat BJ een betere chin heeft, Nick heeft ook een goede kin, maar wordt toch vaak gedropt kijk maar naar Daley fight of tegen Noons. BJ daarentegen is nog nooit K.O gegaan en is naar mij weten ook nog nooit gedropt

The Company
09-09-2011, 16:02
IMO heeft Nick een betere chin. Want BJ heeft niet echt tegen mensen gevochten die bekend stonden om hun power.

Biiyen
09-09-2011, 16:08
is niet waar vanaf ufc 138 zijn alle partijen 5 rondes, en zoals ik al zei BJ Penn pakt'm ik vraag mij af van alle Diaz fanboys, tegen wie heeft Diaz wel allemaal niet gestaan dat zij hem als favoriet zien tegen GSP of Penn. Tohmas denny, Frank shamrock,Scott Smith,Zaromskis, sakurai,K.J. Noons, Evangalista Santos

hou toch op Diaz fanboys!

B.J Penn gaat 'm verwoesten

Nee hoor! Alleen Main Events worden ALTIJD 5 rondes.

Alle overige partijen zijn en blijven 3 rondes.

BJ Penn Vs Diaz is gewoon 3 rondes.

Devilprince
09-09-2011, 16:12
IMO heeft Nick een betere chin. Want BJ heeft niet echt tegen mensen gevochten die bekend stonden om hun power.


Diaz vocht tegen mensen die niet bekend stonden als de ''TOP'' vechters

Devilprince
09-09-2011, 16:13
Nee hoor! Alleen Main Events worden ALTIJD 5 rondes.

Alle overige partijen zijn en blijven 3 rondes.

BJ Penn Vs Diaz is gewoon 3 rondes.

ja klopt,

Tony
09-09-2011, 16:29
IMO heeft Nick een betere chin. Want BJ heeft niet echt tegen mensen gevochten die bekend stonden om hun power.

Say what?

GSP
Matt Hughes
Sean Sherk
Diego Sanchez...

hoeveel power knokkers wil je hebben? :)

K-1sunstarr
09-09-2011, 17:24
Penn Vs Diaz is helemaal geen slecht mach, zie deze liever.

K.O. in de tweede ronde voor ( Diesel ) leest Diaz, als die eenmaal op gang komt is hij niet meer te stoppen.

The Company
09-09-2011, 17:26
Say what?

GSP
Matt Hughes
Sean Sherk
Diego Sanchez...

hoeveel power knokkers wil je hebben? :)

Ze hebben wel veel power maar niet in hun staande stoten. Met uitzondering van GSP dan maar die laat het bijna nooit zien.

Gomi is de enige vechter die BJ verslagen heeft met echte KO power in zijn handen.

Ik zeg niet dat BJ een slechte chin heeft. BJ heeft een erg sterke kin maar die van Diaz is minstens net zo sterk.

Devilprince
09-09-2011, 19:26
Ze hebben wel veel power maar niet in hun staande stoten. Met uitzondering van GSP dan maar die laat het bijna nooit zien.

Gomi is de enige vechter die BJ verslagen heeft met echte KO power in zijn handen.

Ik zeg niet dat BJ een slechte chin heeft. BJ heeft een erg sterke kin maar die van Diaz is minstens net zo sterk.


je bent gek, kijk Matt Hughes vs BJ Penn 2 of BJ Penn vs St Pierre 2, BJ ging maar niet K.O terwijl hij in goede positie lag om K.O te gaan BJ Penn heeft een granieten kin kijk zijn gevecht tegen Machida

The Company
09-09-2011, 19:30
je bent gek, kijk Matt Hughes vs BJ Penn 2 of BJ Penn vs St Pierre 2, BJ ging maar niet K.O terwijl hij in goede positie lag om K.O te gaan BJ Penn heeft een granieten kin kijk zijn gevecht tegen Machida

Kijk naar Diaz zijn gevecht tegen Lawlor. Toch een van de hardste hitters ooit in de WW en MW divisie. Het zelfde geld voor Daley.

Lawlor 18 wins 15 wins by KO. Daley 27 wins 20 wins by KO.

http://www.mma-core.com/videos/_UFC_47_It_s_On_Nick_Diaz_Vs_Robbie_Lawler?vid=100 18221&tid=100

kmr
09-09-2011, 19:32
Jammer, Penn zeker en ook Diaz behoren tot mijn favoriete vechters.

In het gevecht met Lawler wordt Nick nooit echt goed geraakt.

The Company
09-09-2011, 19:33
Jammer, Penn zeker en ook Diaz behoren tot mijn favoriete vechters.

In het gevecht met Lawler wordt Nick nooit echt goed geraakt.

Kijk het nog maar is terug. Hij word echt een paar keer op de kin geraakt.

wrestler_nl
09-09-2011, 19:48
Ik heb Nick Diaz via tko in de derde ronde.
Diaz zal een te hoge temp neerzetten die BJ niet aankan, hij zal gassen na de tweede ronde en in de derde maakt Diaz het af.
Close Thread///

Harrie Nak
09-09-2011, 19:53
Kijk het nog maar is terug. Hij word echt een paar keer op de kin geraakt.Zeker te weten inderdaad.

http://www.youtube.com/watch?v=upM6GnVmX8Y

Kemal
10-09-2011, 07:45
http://www.youtube.com/watch?feature=player_profilepage&v=ZC8fh5BjH6Y

Tony Galento
07-11-2011, 22:55
Dat durf ik tegen te spreken.... Denk dat Penn de beste bokser binnen zijn mma klasse is.
Maar Diaz lust er ook wel pap van.

Ik vind dit echt een gruwelijk vette matchup.... dit kan niet anders dan vuurwerk worden... staand, grond of in de lucht...

ik zei toch dat diaz de betere bokser is. :wink: