PDA

View Full Version : Sergei Kharitonov (spoiler)



RedDawn
11-09-2011, 08:36
Het lijkt er op dat sinds Sergei Kharitonov in Nederland is gaan trainen hij er alleen maar op achter uit is gegaan. Hij is een stuk langzamer geworden en wat is er gebeurd met zijn takedowns en groundskills? Ik snap er niets van!

micha
11-09-2011, 08:38
ik baal er echt van

Leventdepevent
11-09-2011, 08:59
hij had weinig in te brengen

Justinian
11-09-2011, 09:06
Dat was inderdaad niet best. Maar ja, Josh Barnett blijft toch een lastige tegenstander. Zat net nog ff naar zijn fightrecord te kijken en hij heeft 5 partijen verloren, waarvan 3 tegen Crocop...

micha
11-09-2011, 09:32
Barnett is gewoon echt goed en was superieur aan Kharitonov

R.H.
11-09-2011, 09:48
Barnett is gewoon gevaarlijk op de grond, maar nadat ik Silva-Cormier heb gezien geef ik hem eigenlijk weinig kans.

D1987
11-09-2011, 09:49
Net als Fedor, lijkt wel alsof ze door de kickbox training hier een stuk minder aan hun worstel/kracht doen. Leek nergens op. Wat een schijt partijen, alle 3 de partijen waar ik naar uitkeek vielen tegen.

maartenjackie
11-09-2011, 10:33
Cormier was wel een mooie

lopez86
11-09-2011, 10:39
Ik vind het een beetje overdreven om te zeggen dat Kharitonov zwaar achteruit is gegaan sinds hij hier traint.
Barnett is gewoon een hele ervaren maar bovenal professionele vechter, die in de voorbereiding Kharitonov uitgepluist heeft.
En dat zag je ook in de partij.

Justinian
11-09-2011, 10:56
Ik vind het een beetje overdreven om te zeggen dat Kharitonov zwaar achteruit is gegaan sinds hij hier traint.
Barnett is gewoon een hele ervaren maar bovenal professionele vechter, die in de voorbereiding Kharitonov uitgepluist heeft.
En dat zag je ook in de partij.
Hier ben ik het mee eens.

Devilprince
11-09-2011, 10:57
ik zag alleen John Olav Einemo in zijn corner waar waren de GG trainers?

Naj85
11-09-2011, 11:02
Zodra Barnett iemand op de grond heeft weet je al dat hij gaat winnen. Verder ben ik het ook met Lopez86 eens

Jeru
11-09-2011, 11:08
Dit is wel een beetje onderschatting van Josh Barnett denk ik. Misschien omdat ie altijd wat chubby is en niet de uitstraling heeft van een topper, maar die gast is bijna zijn hele carrière gewoon een top 10 vechter geweest. Hij zal het de top van de UFC HW zeer moeilijk gaan maken.

TOON
11-09-2011, 11:30
het was over op het moment dat Barnett on top zat....denk dat maar heel weinig vechters daar zonder de einde-ronde-bel onderuit kunnen komen....

Italian*Berlusconi*
11-09-2011, 11:44
wat Jeru zegt x100!

basblue
11-09-2011, 12:07
Dit is wel een beetje onderschatting van Josh Barnett denk ik. Misschien omdat ie altijd wat chubby is en niet de uitstraling heeft van een topper, maar die gast is bijna zijn hele carrière gewoon een top 10 vechter geweest. Hij zal het de top van de UFC HW zeer moeilijk gaan maken.

x100

Ik was even vergeten hoe goed Barnett was en zijn hele geschiedenis met steroids hielp ook niet echt mee. Maar in dit gevecht was hij gewoon ontzettend goed! Zijn stand-up was goed, zijn takedowns super en zijn groundgame bijna perfect. Barnett gaat dat toernooi denk ik wel wel winnen. Maar Cormier maakte ook indruk.... Heb nu al zin in de finale.

Over Karitonov kan ik op basis van deze pot weinig zeggen. Barnett kwam na de Takedown meteen mount en dan is het lastig om te ontsnappen. Hij heeft weinig kans gehad om iets te laten zien van zijn groundgame.

ijsbier
11-09-2011, 12:45
Barnett is goed op de grond, dat weet iedereen ja. Maar wat kharitonov deed heeft NIKS met mma te maken; laat hem maar gaan kickboxen ofzo.

Serieus, waar zijn die gasten bij Golden Glory echt mee bezig? hoe kun je iemand zo in een wedstrijd tegen Josh Barnett gooien?

univers1l
11-09-2011, 12:50
barnett is gewoon heel goed. had ook niet verwacht dat hij zou verliezen.
cormier is echt een verassing, vond hem tegen monson ook heel erg goed met z'n standing skills.
dana zal hem ook weer wegpikken, let maar op.

Naj85
11-09-2011, 13:20
barnett is gewoon heel goed. had ook niet verwacht dat hij zou verliezen.
cormier is echt een verassing, vond hem tegen monson ook heel erg goed met z'n standing skills.
dana zal hem ook weer wegpikken, let maar op.
Des te beter. Wil hem wel in de UFC zien tegen de toppers. Wie is er nog over bij Strikeforce..

Lionheart
11-09-2011, 13:59
Ik hoop Cormier ook asap in de UFC te zien! Topvechter!!

En Barnett natuurlijk , maar dat is geen nieuws, Barnett is altijd al een top 10 vechter geweest en dat zal niet snel veranderen!

appelsap
11-09-2011, 14:55
Op zich was het staand niet zo slecht en raakte hij Barnett een paar keer aarddig. Op de grond was echter een drama en ik snap niet dat je daar niet op traint als je tegen Barnett vecht. Door zijn sambo achtergrond was het enige waar hij echt aan moest werken het verdedigen als hij een td om zijn oren zou krijgen..... En dat lijkt niet gebeurt te zijn...

Barnett is top, maar ik denk dat Cormier een hele slechte matchup voor hem is. Hij zal hem naar de grond moeten slaan, of uit de clinch tegen het hek iets moeten proberen. Maar een echte TD zit er natuurlijk niet in tegen Cormier. En die is sneller met zijn handen, met een stevige tik in zijn knuistjes.

Harrie Nak
11-09-2011, 15:18
Ik zal wel de enige zijn die nog steeds niet overtuigd is door Cormier. Leuk hoor die KO, maar ik weet niet waar Silva gisteren was met zijn gedachten. Die door iedereen benoemde stalen kin was in ieder geval nergens. Ik denk dat Barnett de GP gewoon gaat pakken, en wel op sub.

justsomeone
11-09-2011, 15:59
Barnett is gewoon echt goed en was superieur aan Kharitonov

barnett was niet super goed, Kharitonov was super slecht, zag er echt niet uit
had hij uberhaupt wel getraint

Briant
11-09-2011, 16:08
Ik zal wel de enige zijn die nog steeds niet overtuigd is door Cormier. Leuk hoor die KO, maar ik weet niet waar Silva gisteren was met zijn gedachten. Die door iedereen benoemde stalen kin was in ieder geval nergens. Ik denk dat Barnett de GP gewoon gaat pakken, en wel op sub.

Silva kopte er wel een paar flinke terug, maar dat kan je niet de hele avond.

Barnett wordt gewoon de winnaar, dat is me wel duidelijk na deze avond.

R.H.
11-09-2011, 16:20
ik snap niet dat mensen zo zeker zijn van Barnett Hij is inderdaad heel goed op de grond maar daar hangt ook alles vanaf; de takedown. En ik zie hem cormier gewoon niet naar de grond krijgen

deco'o
11-09-2011, 16:48
Het gat tussen scholen hier en de VS wordt toch steeds groter. Ik zou eigenlijk wel een paar sterke worstelaars uit Europa de Amerikanen zien terugpakken in hun eigen spelletje, maar dat zal wel een tijdje duren.
Ik zou trouwens wel Mousasi-Rockhold willen zien, denk niet dat Rockhold het lang volhoudt.

Tony Galento
11-09-2011, 16:56
ik snap niet dat mensen zo zeker zijn van Barnett Hij is inderdaad heel goed op de grond maar daar hangt ook alles vanaf; de takedown. En ik zie hem cormier gewoon niet naar de grond krijgen


barnett kan staand ook aardig uit de voeten. en hij heeft een goede kin.

Biiyen
11-09-2011, 17:00
ik snap niet dat mensen zo zeker zijn van Barnett Hij is inderdaad heel goed op de grond maar daar hangt ook alles vanaf; de takedown. En ik zie hem cormier gewoon niet naar de grond krijgen

Barnett is gewoon een goeie knokker, zou zonder enig probleem een contender in de UFC voor de HW titel.

basblue
11-09-2011, 17:04
Het gat tussen scholen hier en de VS wordt toch steeds groter. Ik zou eigenlijk wel een paar sterke worstelaars uit Europa de Amerikanen zien terugpakken in hun eigen spelletje, maar dat zal wel een tijdje duren.
Ik zou trouwens wel Mousasi-Rockhold willen zien, denk niet dat Rockhold het lang volhoudt.

Als je met Europa ook de voormalige Oostbloklanden en Rusland bedoelt, dan is het gat op worstelgebied denk ik niet eens zo heel groot. Waar ik mij over verbaas is dat ik relatief zo weinig Russen in de ufc/strikeforce zie.

basblue
11-09-2011, 17:07
Barnett is gewoon een goeie knokker, zou zonder enig probleem een contender in de UFC voor de HW titel.

Met alle respect voor Barnett, ik heb hem hoog zitten, maar ik zie hem een JDS, Cain, Overeem, Mir, Brock niet verslaan. Hij zit denk ik wel op niveau Kongo, Nelson, ed. Daar zou ik hem heel graag tegen willen zien!

Tony Galento
11-09-2011, 17:14
Met alle respect voor Barnett, ik heb hem hoog zitten, maar ik zie hem een JDS, Cain, Overeem, Mir, Brock niet verslaan. Hij zit denk ik wel op niveau Kongo, Nelson, ed. Daar zou ik hem heel graag tegen willen zien!


hij is op de grond beter dan de vijf die je opnoemt.

en om nu te zeggen dat barnett een slechte stand-up heeft..

Tony Galento
11-09-2011, 17:14
barnett komt de UFC niet in!! 3x gepakt op roids, dat is a no go in de ufc!

dat is rossen in het ziekenhuis ook.

deco'o
11-09-2011, 17:24
Als je met Europa ook de voormalige Oostbloklanden en Rusland bedoelt, dan is het gat op worstelgebied denk ik niet eens zo heel groot. Waar ik mij over verbaas is dat ik relatief zo weinig Russen in de ufc/strikeforce zie.

Ja ik begrijp er ook niets van


Met alle respect voor Barnett, ik heb hem hoog zitten, maar ik zie hem een JDS, Cain, Overeem, Mir, Brock niet verslaan. Hij zit denk ik wel op niveau Kongo, Nelson, ed. Daar zou ik hem heel graag tegen willen zien!

ben ik ook met je eens (wat betreft JDS, Cain), staand had hij het vandaag toch wel lastig.

wrestler_nl
11-09-2011, 19:59
Ik gaf Kharitonov van te voren weinig kans maar Josh Barnett maakte het wel te makkelijk.
Partij tgen Cormier zal idd heel moeilijk worden, Barnett zal Cormier niet naar de grond kunnen brengen dus hij zal het staand moeten doen!

Asura
11-09-2011, 22:58
Kharitanov zou wel winnen tegen Cormier staand. Barnett weet ik niet, vond hem niet echt slim of technisch staand.

bananenplukster
11-09-2011, 23:09
Ik weet waaraan het ligt, hij verliet als laatste de gym, overmoeidheid micha?

lopez86
11-09-2011, 23:17
Als je met Europa ook de voormalige Oostbloklanden en Rusland bedoelt, dan is het gat op worstelgebied denk ik niet eens zo heel groot. Waar ik mij over verbaas is dat ik relatief zo weinig Russen in de ufc/strikeforce zie.

Niet zo groot?
Op worstelgebied ownt Rusland (en alle oostbloklanden) de USA ver-uit.
Vrije stijl kan men aardig meekomen in de grote toernooien, maar in het Grieks-Romeins (Greco-Roman) heeft de USA weinig tot niks in te brengen.
Dit is onder andere omdat men in Amerika niet op FILA regels worstelt, maar hun eigen folkstyle regels (College/High School wrestling) hanteert, een aangepaste versie van het "echte" worstelen waarbij de nadruk op veiligheid ligt.

blackadder
12-09-2011, 00:35
barnett komt de UFC niet in!! 3x gepakt op roids, dat is a no go in de ufc!
Da's bijna zo erg als niet komen opdagen voor een persconferentie.

blackadder
12-09-2011, 00:36
Dit is onder andere omdat men in Amerika niet op FILA regels worstelt, maar hun eigen folkstyle regels (College/High School wrestling) hanteert, een aangepaste versie van het "echte" worstelen waarbij de nadruk op veiligheid ligt.
Dat verklaart het een en ander.

Bromios
12-09-2011, 10:22
Als je met Europa ook de voormalige Oostbloklanden en Rusland bedoelt, dan is het gat op worstelgebied denk ik niet eens zo heel groot. Waar ik mij over verbaas is dat ik relatief zo weinig Russen in de ufc/strikeforce zie.

Dat heeft denk ik voor een groot gedeelte met marketingwaarde te maken. PPV waarde bepaald een groot deel van je carriere...

De russen/oostblokkers zullen eerst een soort Oostblok UFC (OFC ;)) moeten hebben waarin hun eigen toppers groot worden en de sport zich commercieel ontwikkeld en dan komt dat allemaal goed.

Tony
12-09-2011, 10:26
Zojuist de partij even gekeken (barnett/sergei)... moet zeggen dat Sergei het echt niet verkeerd deed hoor (staande).. op de grond was het wel een ander verhaal. Maar zolang beide op hun voeten stonden deed ie t prima.

YoMarK
12-09-2011, 10:59
Wat een gezeur in dit topic. Barnett heeft een fantastisch goede mount, en helaas trapte Kharitonov is deze arm-triangle val. Barnett had een goede dag, Kharitonov een mindere, maar wat heeft dat precies met z'n trainers van doen?

loubamif
12-09-2011, 11:04
Barnett is a very good wreslter , Sergei is a very good striker and not good défense takedown and grappling , Barnett is a monster , Sergei vs ??? moscou Glory Fightcard please ???

micha
12-09-2011, 11:44
Wat een gezeur in dit topic. Barnett heeft een fantastisch goede mount, en helaas trapte Kharitonov is deze arm-triangle val. Barnett had een goede dag, Kharitonov een mindere, maar wat heeft dat precies met z'n trainers van doen?

precies

basblue
12-09-2011, 12:09
Dat verklaart het een en ander.

Die gasten kunnen er wel wat van...


http://www.youtube.com/watch?v=ptaNak1B3_Q&sns=em

Vince
12-09-2011, 12:10
Erg jammer, maar na deze partij verw8 ik hem wel op de united glory card. Persoonlijk denk ik dat barnett 1 van de beste hw worstelaars ter werels is kijk maar hoe hij rogers een worstelles gaf. Al met al jammer dat sergei de pot niet staande heeft weten te houden.

War sergei op de united glory card!!!

ijsbier
12-09-2011, 13:50
Wat een gezeur in dit topic. Barnett heeft een fantastisch goede mount, en helaas trapte Kharitonov is deze arm-triangle val. Barnett had een goede dag, Kharitonov een mindere, maar wat heeft dat precies met z'n trainers van doen?

Kharitonov gebruikte z'n benen niet in het grondgevecht en bleef als een zak aardappelen liggen, dat kun je tegenwoordig echt niet meer maken als MMA-vechter.

superfreak
12-09-2011, 13:57
Wat een gezeur in dit topic. Barnett heeft een fantastisch goede mount, en helaas trapte Kharitonov is deze arm-triangle val. Barnett had een goede dag, Kharitonov een mindere, maar wat heeft dat precies met z'n trainers van doen?

Inderdaad. Kharitonov z'n stoten kwamen goed door en de stoten van Barnett deden hem toch een stuk minder. Takedown wist hij redelijk af te weren maar de trip was toch net een brug te ver. Dan gelijk in mount. Daar is Barnett gewoon echt sterk.

Cormier is nel en krachtig in de stand up. Had verwacht dat big foot hem wel zou verslaan. Onderschatting blijft een lastig iets.

YoMarK
12-09-2011, 14:23
Kharitonov gebruikte z'n benen niet in het grondgevecht en bleef als een zak aardappelen liggen, dat kun je tegenwoordig echt niet meer maken als MMA-vechter.
Kharitonov kent echt de standaard dingetjes vanuit gemounte positie wel hoor. We hebben het hier over iemand die al vaker tegen BJJ blackbelts heeft gevochten en gewonnen, en train met Jon Olav Eimemo. Je hebt een aantal opties en escapes, maar ik denk dat ie ie daar niet zoveel trek in had gezien de zeer gevaarlijke submissions van Barnett vanuit die positie(die sowieso als een blok beton op je zit volgens mij). Waarschijnlijk was het zelfs het gameplan om niks geks te proberen op de grond.
Anyway, toen ie uiteindelijk wel wat probeerde werd hem dat ook meteen fataal.

Briant
12-09-2011, 14:30
Kharitonov kent echt de standaard dingetjes vanuit gemounte positie wel hoor. We hebben het hier over iemand die al vaker tegen BJJ blackbelts heeft gevochten en gewonnen, en train met Jon Olav Eimemo. Je hebt een aantal opties en escapes, maar ik denk dat ie ie daar niet zoveel trek in had gezien de zeer gevaarlijke submissions van Barnett vanuit die positie(die sowieso als een blok beton op je zit volgens mij). Waarschijnlijk was het zelfs het gameplan om niks geks te proberen op de grond.
Anyway, toen ie uiteindelijk wel wat probeerde werd hem dat ook meteen fataal.

Als je onderin mount ligt, ben je al enorm de sjaak. Door de klappen draaide Kharitonov naar zn buik, dat was geen escape. Hij had in mijn ogen wel meer en beter mogen verdedigen. Ik kan me voorstellen dat je in de voorbereiding tegen Barnett, veel mount escapes oefent, want dat is toch een beetje zijn ding.

lopez86
12-09-2011, 15:37
Erg jammer, maar na deze partij verw8 ik hem wel op de united glory card. Persoonlijk denk ik dat barnett 1 van de beste hw worstelaars ter werels is kijk maar hoe hij rogers een worstelles gaf. Al met al jammer dat sergei de pot niet staande heeft weten te houden.

War sergei op de united glory card!!!

Barnett is bij lange na niet 1 van de beste hw worstelaars ter wereld, maar wel 1 die succesvol de koppeling kan maken het met MMA spelletje.
En dat is een kunst opzich.

Asura
12-09-2011, 16:07
Barnett is wel een van de beste CACC worstelaars van de wereld,hoewel het moelijk te bepalen is omdat CACC helaas geen echte grote organisaties/toernooien heeft noch een groot aantal beoefenaars. Hij traint ook met Erik Paulson, wat toch een van de weinige high level CACC trainers is.Op de grond zie je ook hoe ervaren hij is, hij kan rustig de tijd nemen om zijn tegenstander uit te putten zonder positie kwijt te raken. Dit doet hij anders dan Fitch of GSP die vooral bezig zijn toppositie te behouden.

ijsbier
12-09-2011, 16:14
Kharitonov kent echt de standaard dingetjes vanuit gemounte positie wel hoor. We hebben het hier over iemand die al vaker tegen BJJ blackbelts heeft gevochten en gewonnen, en train met Jon Olav Eimemo. Je hebt een aantal opties en escapes, maar ik denk dat ie ie daar niet zoveel trek in had gezien de zeer gevaarlijke submissions van Barnett vanuit die positie(die sowieso als een blok beton op je zit volgens mij). Waarschijnlijk was het zelfs het gameplan om niks geks te proberen op de grond.
Anyway, toen ie uiteindelijk wel wat probeerde werd hem dat ook meteen fataal.

Ik vond die escapes van Kharitonov toch echt niet zo veel voorstellen hoor.

En BJJ mist sowieso op dat punt de aansluiting met MMA in my opinion; Positioneren en al helemaal de mount escapes worden zwaar verwaarloosd, men lijkt zich niet te beseffen dat op je rug liggen in een MMA-/straatgevecht gewoon helemaal KUT is.

FightingDutchman
12-09-2011, 16:32
En BJJ mist sowieso op dat punt de aansluiting met MMA in my opinion; Positioneren en al helemaal de mount escapes worden zwaar verwaarloosd, men lijkt zich niet te beseffen dat op je rug liggen in een MMA-/straatgevecht gewoon helemaal KUT is.

Say what? Ik weet niet waar jij traint maar voor zover ik weet/bij onze club zijn mount escapes toch een behoorlijk belangrijk onderdeel van BJJ. Daarnaast is position before submission een van de belangrijkste principes in BJJ, dus ik snap niet hoe je aan de wijsheid komt dat positionering en mount escapes verwaarloosd worden binnen BJJ.

Waar ik het dan wel weer mee eens ben is dat op je rug liggen in MMA niet zo handig is, maar dan heb ik het meer over het vechten vanuit Guard binnen MMA, dan onderop in Mount want dat is in BJJ net zo goed een slechte positie als in MMA. Tenzij je echt van een uitzonderlijk niveau op de grond bent is top positie in MMA gewoon gruwlijk belangrijk.

Remco
12-09-2011, 16:47
Barnett weet er inderdaad altijd goed voor te zorgen dat hij lekker uitkomt op de grond. Als die roze dijen eenmaal op je liggen is het lastig bewegen.

ijsbier
12-09-2011, 16:59
Say what? Ik weet niet waar jij traint maar voor zover ik weet/bij onze club zijn mount escapes toch een behoorlijk belangrijk onderdeel van BJJ. Daarnaast is position before submission een van de belangrijkste principes in BJJ, dus ik snap niet hoe je aan de wijsheid komt dat positionering en mount escapes verwaarloosd worden binnen BJJ.



Mijn ervaring is toch dat de gemiddelde BJJ'er wel erg gemakkelijk op z'n rug gaat liggen, en dat er niet echt heel veel wordt ondernomen om on top te komen/blijven; wat ook niet zo vreemd is aangezien dat geen enkel probleem is in een BJJ wedstrijd, maar daardoor zijn ze daar ook automatisch minder in getraind. begrijp me niet verkeerd hoor; voor een zwarte bander in BJJ loop ik liever een blokje om, maar voor Josh Barnett loop ik wel twee blokjes om ;) .

FightingDutchman
12-09-2011, 17:14
Mijn ervaring is toch dat de gemiddelde BJJ'er wel erg gemakkelijk op z'n rug gaat liggen, en dat er niet echt heel veel wordt ondernomen om on top te komen/blijven; wat ook niet zo vreemd is aangezien dat geen enkel probleem is in een BJJ wedstrijd, maar daardoor zijn ze daar ook automatisch minder in getraind. begrijp me niet verkeerd hoor; voor een zwarte bander in BJJ loop ik liever een blokje om, maar voor Josh Barnett loop ik wel twee blokjes om ;) .

Daar ben ik het dan wel weer helemaal mee eens. Zoals ik in mijn vorige post ook al aangaf is het manco van veel BJJ vechters dat ze te makkelijk vanaf hun rug vechten, wat inderdaad in MMA een risico is, terwijl dat in BJJ wedstrijden een zeer effectieve en geaccepteerde tactiek is. Het verschil is alleen dat BJJ vechters vanuit hun Guard vechten, en niet onderop in Mount ;). Een guard situatie was er niet in deze partij. Maar volgens mij bedoelen we hetzelfde.

deco'o
12-09-2011, 17:17
Ze moeten gewoon upkicks naar het hoofd toestaan, dat zou het gevecht ook leuker maken

blackadder
12-09-2011, 17:20
Die gasten kunnen er wel wat van...


http://www.youtube.com/watch?v=ptaNak1B3_Q&sns=em
Japan scoort onder FILA regels ook hoger dan de VS. Maar eigenlijk bedoelde ik dat verklaart waarom de meeste worstelaars in de UFC zo tergend boring zijn.

Briant
12-09-2011, 17:24
Mijn ervaring is toch dat de gemiddelde BJJ'er wel erg gemakkelijk op z'n rug gaat liggen, en dat er niet echt heel veel wordt ondernomen om on top te komen/blijven; wat ook niet zo vreemd is aangezien dat geen enkel probleem is in een BJJ wedstrijd, maar daardoor zijn ze daar ook automatisch minder in getraind. begrijp me niet verkeerd hoor; voor een zwarte bander in BJJ loop ik liever een blokje om, maar voor Josh Barnett loop ik wel twee blokjes om ;) .

Ik denk dat je de termen Mount en Guard door elkaar gehaald hebt.

dietrik
12-09-2011, 18:32
dat zou wel een faal zijn

sjaakie'tje
12-09-2011, 22:00
Ik vind Kharitonov een erg leuke vechter. Dynamiet in zijn handen en een goede instelling. Zou hem wel liever in K-1 zien want het is zonde om een vechter met zo'n goede handen meteen geneutraliseerd te zien in mma doordat hij naar de grond gesleurd wordt. Boksen, kickboksen en wrestling zijn eigelijk 3 verschillende sporten en vind het dan ook een beetje wazig ze te combineren in mma. Een fantastische bokser heeft niets in te brengen zodra hij naar de grond gesleurd wordt door een wrestler die niet kan boksen.

Vince
12-09-2011, 22:00
Uiteraard had ik het over mma. Denk dat barnett de gasten van gg aardig wat kan bijbrengen. Gezien zijn catchwrestling erg effectief is.

Jeru
12-09-2011, 22:22
Ik vind Kharitonov een erg leuke vechter. Dynamiet in zijn handen en een goede instelling. Zou hem wel liever in K-1 zien want het is zonde om een vechter met zo'n goede handen meteen geneutraliseerd te zien in mma doordat hij naar de grond gesleurd wordt. Boksen, kickboksen en wrestling zijn eigelijk 3 verschillende sporten en vind het dan ook een beetje wazig ze te combineren in mma. Een fantastische bokser heeft niets in te brengen zodra hij naar de grond gesleurd wordt door een wrestler die niet kan boksen.

Nou hij draait toch al een paar jaartjes mee in het MMA. Dus hij had wel wat meer kunnen oppikken van het grond vechten in die tijd...

Bromios
12-09-2011, 22:27
Ik vind Kharitonov een erg leuke vechter. Dynamiet in zijn handen en een goede instelling. Zou hem wel liever in K-1 zien want het is zonde om een vechter met zo'n goede handen meteen geneutraliseerd te zien in mma doordat hij naar de grond gesleurd wordt. Boksen, kickboksen en wrestling zijn eigelijk 3 verschillende sporten en vind het dan ook een beetje wazig ze te combineren in mma. Een fantastische bokser heeft niets in te brengen zodra hij naar de grond gesleurd wordt door een wrestler die niet kan boksen.

Dat is nou juist het mooie van MMA. Proberen jouw spelletje aan een ander op te dringen en de ander zijn sterke punten te neutraliseren. Met als doel te ontdekken wie de sterkste vechter is.

makavelli
12-09-2011, 23:36
kharitonov heeft van werdum op beslissing gewonnen en van noguira op beslissing verloren.. twee hele goede blackbelts dus beetje raar om nu te zeggen dat hij niks kan op de grond

Briant
13-09-2011, 00:14
Ik vind Kharitonov een erg leuke vechter. Dynamiet in zijn handen en een goede instelling. Zou hem wel liever in K-1 zien want het is zonde om een vechter met zo'n goede handen meteen geneutraliseerd te zien in mma doordat hij naar de grond gesleurd wordt. Boksen, kickboksen en wrestling zijn eigelijk 3 verschillende sporten en vind het dan ook een beetje wazig ze te combineren in mma. Een fantastische bokser heeft niets in te brengen zodra hij naar de grond gesleurd wordt door een wrestler die niet kan boksen.

Geen mma fan dus?

sjaakie'tje
13-09-2011, 20:00
Dat is nou juist het mooie van MMA. Proberen jouw spelletje aan een ander op te dringen en de ander zijn sterke punten te neutraliseren. Met als doel te ontdekken wie de sterkste vechter is.

Daar LIJKT het op ja. De realiteit is dat wanneer de wrestler de meest waanzinnig goede bokser of kickbokser meteen naar de grond kan brengen en daar ZIJN spelletje kan spelen. Voor de bokser of kickbokser is het dan meteen game over. Daarom dat ik ook niet graag naar partijen kijk van goede van (kick)boksers die in mma gaan vechten; behoorlijk frustrerend.

The Company
13-09-2011, 20:16
Dan is MMA niks voor jou.

Briant
13-09-2011, 20:23
Daar LIJKT het op ja. De realiteit is dat wanneer de wrestler de meest waanzinnig goede bokser of kickbokser meteen naar de grond kan brengen en daar ZIJN spelletje kan spelen. Voor de bokser of kickbokser is het dan meteen game over. Daarom dat ik ook niet graag naar partijen kijk van goede van (kick)boksers die in mma gaan vechten; behoorlijk frustrerend.

Ik vind het ook flauw als een geweldige worstelaar ko geslagen wordt en geen mooie takedowns kan laten zien. Maar dat is mma nu eenmaal he.

BC1983
13-09-2011, 21:07
de mount van barnett is gewoon gruwelijk daar is bijna niet aan te ontsnappen! perfecte balans en positie! Daarnaast is het ook echt een knokker en een zeer intelligente man, geniet altijd erg van zijn intervieuws. De manier waarop hij gevechten analyseerd echt de kennis en ervaring druipt ervan af.

Vince
13-09-2011, 21:42
Ik vind het ook flauw als een geweldige worstelaar ko geslagen wordt en geen mooie takedowns kan laten zien. Maar dat is mma nu eenmaal he.

Smaken verschillen. Ik kan ook niet genoeg krijgen van highlights van semmy in mma. natuurlijk niet te vergelijken met hedendaagse vechtters maar toch.

Bromios
13-09-2011, 22:39
Daar LIJKT het op ja. De realiteit is dat wanneer de wrestler de meest waanzinnig goede bokser of kickbokser meteen naar de grond kan brengen en daar ZIJN spelletje kan spelen. Voor de bokser of kickbokser is het dan meteen game over. Daarom dat ik ook niet graag naar partijen kijk van goede van (kick)boksers die in mma gaan vechten; behoorlijk frustrerend.

Een kickbokser heeft volgens de huidige regels een stukje voordeel omdat het staand begint, en bij inactiviteit het gevecht weer staande wordt gebracht. Hij doet er dus goed aan een goede take-down defence te hebben.

Op dit moment is lay and pray vrij populair maar ik twijfel er niet aan dat daar wel weer wat op gevonden wordt en dan is er weer wat anders een tijdje dominant.