PDA

View Full Version : Judoleraar Rotterdam blijkt viespeuk....



Biiyen
13-09-2011, 17:53
Kent iemand deze man?

FOK.nl / Nieuws / Rotterdammer opgepakt voor misbruik jonge judoka's / FOK!frontpage (http://frontpage.fok.nl/nieuws/463530/1/1/100/rotterdammer-opgepakt-voor-misbruik-jonge-judoka-s.html)


Een 58-jarige Rotterdammer is aangehouden op verdenking van seksueel misbruik van minderjarige judoka's. Het misbruik zou hebben plaatsgevonden in zijn judoschool en tijdens buitenlandse reizen van de wedstrijdselectie van die school.
Hij geeft nu overigens geen les meer, meldt het Openbaar Ministerie in Rotterdam. Zedenrechercheurs hielden de man maandagochtend aan in zijn woning in Rotterdam. Daar en in de sportschool zijn spullen in beslag genomen.
Een inmiddels 23-jarige man vertelde de politie een paar weken geleden dat hij vanaf zijn veertiende zou zijn misbruikt door zijn toenmalige judoleraar. Volgens hem zijn er mogelijk meer slachtoffers. Sindsdien heeft de politie met enkele potentiële slachtoffers gesproken. Ook deze oud-leden van de wedstrijdselectie zijn inmiddels meerderjarig. Het misbruik begon volgens de melder toen de slachtoffers een jaar of 12 waren.
De ouders van de huidige minderjarige selectieleden in de leeftijd van 12 tot 18 jaar zijn dinsdag per brief uitgenodigd voor een besloten bijeenkomst, die dinsdagavond wordt gehouden in het kantoor van de deelgemeente IJsselmonde. Daar geven politie en Openbaar Ministerie een toelichting op de zaak.
De judoschoolhouder wordt donderdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Het onderzoek wordt voortgezet.

Petrosyan188
13-09-2011, 18:37
vent misbruikt judosport voor zijn walgelijke praktijken zie ik altijd bij dit soort dingen liever als titel....

Kemal
13-09-2011, 19:17
Vreselijk nieuws! als dit zo is, dan mogen ze hem ophangen aan zn eigen judoband..

Gab
13-09-2011, 19:18
kerel word misbruikt vanaf zijn 14e? waarom zegt die gast niks dan!

Pansier
13-09-2011, 19:40
Hij's verdacht, dus niet meteen oordelen...

Lionheart
13-09-2011, 20:19
Vreselijk nieuws! als dit zo is, dan mogen ze hem ophangen aan zn eigen judoband..

x2!!!

Mauro
13-09-2011, 20:26
Dood aan alle pedo's. No mercy.

rollermanskunk
13-09-2011, 22:50
In de zoutzuur met dat ongedierte

Pahlavan
13-09-2011, 23:15
Dood aan alle pedo's. No mercy.

x2

colossus
13-09-2011, 23:25
Hij's verdacht, dus niet meteen oordelen...

idd ik heb het vermoeden dat ik hem ken er is maar een judoleraar die zo oud is. hij gaf eerst judoles aan kids in schuttersveld. later is hij overgegaan bij de oostelijk zwembad club. ik weet niet of hij het is.

maar in elk geval niet oordelen inderdaad want er is nog geen bewijs.

colossus
13-09-2011, 23:25
x2

x2

de Stiep
13-09-2011, 23:35
kerel word misbruikt vanaf zijn 14e? waarom zegt die gast niks dan!

Het is niet altijd gemakkelijk om als 12-14 jarig kind, die onder invloed staat van iemand die ouder is en tegen wie je opkijkt, op te komen als je er bang van bent of onder invloed van enige machtsverhouding of afhankelijkheid staat tot die persoon. Kijk naar menig incestslachtoffer, of een slachtoffer van huiselijk geweld ! Met jouw opmerking zeg je eigenlijk "eigen schuld, moet je maar iets er van zeggen tegen een ander, nu ben je er zelf debet aan.". Als het voor slachtoffers van sexueel geweld zo gemakkelijk was, zouden de gevangenissen uitpuilen. Helaas is het niet zo. Ik vind jouw reactie dus uitermate kwetsend en niet doordacht naar het slachtoffer of de slachtoffers toe.

Bert Kops
13-09-2011, 23:39
Is jammer genoeg veel voorkomend in de judowereld, ken er nog wel een aantal...!

Vinand
14-09-2011, 08:18
Is jammer genoeg veel voorkomend in de judowereld, ken er nog wel een aantal...!

Waar wacht je op dan!!! Hup, naar de politie ermee, en opsturen naar alaska die moncholen.
En dit soort mensen verdienen het om publiekelijk met naam voluit op internet te komen staan.

Bobson
14-09-2011, 09:24
Waar wacht je op dan!!! Hup, naar de politie ermee, en opsturen naar alaska die moncholen.
En dit soort mensen verdienen het om publiekelijk met naam voluit op internet te komen staan.

Daar zou ik dus maar even mee uitkijken. Er gaat op dit gebied nogal eens wat mis. Het RTL nieuws liet gisteren beelden zien van de verkeerde judoschool, waarvoor ze later excuses aanboden. Bovendien worden juist op dit gebied de meeste valse aangiftes gedaan omdat je zo erg makkelijk iemand kunt beschadigen. We kennen nog het verhaal van de politieman die door de hele wereld werd uitgekotst omdat hij zijn dochter zou hebben misbruikt, wat later een verzonnen verhaal bleek. Nu roept iedereen wat er moet gebeuren terwijl nog niemand de feiten kent. Gedegen onderzoek is prima, want daar hebben eventuele slachtoffers recht op. En als onomstotelijk vast staat dat dit allemaal gebeurd is mogen ze hem van mij ook ophangen. Maar tot die tijd lijkt het me beter om even te wachten met blaten.

Mauro
14-09-2011, 09:26
Dood aan alle pedo's. No mercy.
Ok, dan nuanceer ik het :
Dood aan alle veroordeelde pedo's. No Mercy.

Leventdepevent
14-09-2011, 09:29
Dood aan alle pedo's. No mercy.

x3 doodstraf invoeren voor die lui.......t liefst op de middeleeuwse manier

Sjaak
14-09-2011, 09:56
Is jammer genoeg veel voorkomend in de judowereld, ken er nog wel een aantal...!

Mag toch hopen dat dat niet zo is Bert want anders moet je inderdaad even de politie tippen voordat er nog meer schade wordt aangericht.

We moeten onze kinderen beschermen tegen deze zwaar zieke mensen !!!!

Osu

Mule-Kick
14-09-2011, 10:48
Waar wacht je op dan!!! Hup, naar de politie ermee, en opsturen naar alaska die moncholen.
En dit soort mensen verdienen het om publiekelijk met naam voluit op internet te komen staan.

Wat hebben de mensen in Alaska jou misdaan dan? :P

On-topic: indien schuldig, opknopen die handel

PinPoint
14-09-2011, 11:31
Is jammer genoeg veel voorkomend in de judowereld, ken er nog wel een aantal...!


Is dit niet een hele zinloze opmerking? Wat moeten we hier nou van denken. Plaats het hele verhaal, bv wat je hiermee gedaan heb, of zwijg er over!

amilster
14-09-2011, 13:37
pfff lijkt wel of er steeds meer smerige pedo zaken naar buiten komen, Robert M hier, zwemleraar daar, nu weer een judo leraar en als toetje de allerhoogste man van justitie (SG) Joris Demmink in onderzoek wegens sadistische kinderverkrachtingen door heel Europa

joris demmink - Google zoeken (http://www.google.nl/search?hl=nl&q=joris+demmink&meta=)


Wordt er kots misselijk van, deze mensen leiden aan een ziekte waar nog geen geneesmiddel behalve castratie voor is

the butcher
14-09-2011, 13:44
Vreselijk nieuws! als dit zo is, dan mogen ze hem ophangen aan zn eigen judoband..

x2

NielsN
14-09-2011, 14:12
Is dit niet een hele zinloze opmerking? Wat moeten we hier nou van denken. Plaats het hele verhaal, bv wat je hiermee gedaan heb, of zwijg er over!

Dit zijn er vast twee: :)

Het Parool (http://www.parool.nl/nieuws/2004/JUL/03/ams5.html), 3 juli 2004
Door: Paul Vugts AMSTERDAM - De Amsterdamse judoleraar Richard van D. (38) heeft pupillen volgens de justitie gedurende vele jaren seksueel misbruikt, ook tijdens logeerpartijtjes bij hem thuis.

10/07/97, 00:00
BREDA - Judocoach Peter Ooms uit Tilburg blijft ontkennen dat hij zijn oud-pupillen seksueel heeft misbruikt.

Biiyen
14-09-2011, 16:47
Je wordt ondertussen doodsbang om je kind nog überhaupt ergens alleen achter te laten! het kutte is dat de smeerlappen het ook altijd opzoeken...

Ik ben echt serrieus voor een wet die voorschrijft dat lessen aan kinderen altijd voorzien moeten zijn van tenminste 2 volwassenen leraren.

Sjaak
14-09-2011, 18:19
Die is er al, ik geef regelmatig les en seminars op basis scholen en je MOET met zijn 2en aanwezig zijn en anders een getuigschrift van goed gedrag overleggen (niet dat dat veel voorsteld) maar zo zijn de regels

Osu

Ronald
14-09-2011, 19:07
Je wordt ondertussen doodsbang om je kind nog überhaupt ergens alleen achter te laten! het kutte is dat de smeerlappen het ook altijd opzoeken...

Ik ben echt serrieus voor een wet die voorschrijft dat lessen aan kinderen altijd voorzien moeten zijn van tenminste 2 volwassenen leraren.
Daar zou ik juist tegen zijn. Sowieso laat je angst dan regeren, maar je moet ook geen regelgeving maken op basis van uitzonderingen. In 1000 gevallen gaat het goed.

HUNTER
14-09-2011, 19:13
Ronald = correct.

Ik voel zeker wel voor een stukje veiligheid inbouwen. Maar als je het dan praktisch bekijkt dan is het nauwelijks uitvoerbaar om 2 docenten op een les te zetten. En dan nog... Als je Robert M. en zijn handlanger er dan neerzet dan heb je nog niets bereikt....

Helaas wordt de judosport hierdoor weer behoorlijk in een kwaad daglicht gezet.......

ijsblok
15-09-2011, 11:41
Jongens, niet te overhaast reageren aub. Mocht deze man inderdaad schuldig worden bevonden verdiend hij een zware straf, maar tot die tijd is hij onschuldig. Zeker nu er ook geruchten opduiken dat het om aangiften van mensen die met ruzie bij de betreffende judoclub zijn vertrokken (en ik vind het vies van mezelf dat ik nu meedoe met het verspreiden van geruchten).

GM
15-09-2011, 13:19
Daar zou ik dus maar even mee uitkijken. Er gaat op dit gebied nogal eens wat mis. Het RTL nieuws liet gisteren beelden zien van de verkeerde judoschool, waarvoor ze later excuses aanboden. Bovendien worden juist op dit gebied de meeste valse aangiftes gedaan omdat je zo erg makkelijk iemand kunt beschadigen. We kennen nog het verhaal van de politieman die door de hele wereld werd uitgekotst omdat hij zijn dochter zou hebben misbruikt, wat later een verzonnen verhaal bleek. Nu roept iedereen wat er moet gebeuren terwijl nog niemand de feiten kent. Gedegen onderzoek is prima, want daar hebben eventuele slachtoffers recht op. En als onomstotelijk vast staat dat dit allemaal gebeurd is mogen ze hem van mij ook ophangen. Maar tot die tijd lijkt het me beter om even te wachten met blaten.


Juist...eerst zekerheid ! Ga jezelf na wat het met je zou doen als je valselijk van het meest smerige wat je kan bedenken wordt beschuldigd !!

Indien schuldig: gelijk afknallen aub

NO GUTS NO GLORY
15-09-2011, 15:09
Het gaat om Judo club Rotterdam GOSH sport met diverse dependances in de regio. Wij hebben deze week al een aantal leerlingen overgenomen. Jammergenoeg klopt de berichtgeving wel, naar wij nu weten.

amilster
15-09-2011, 15:43
ik zou gewoon zeggen een voor de ouders toegankelijke webcam op alle gelegenheden waar kinderen alleen bij "vreemden" zit, dat je gewoon vanaf je werk kan inloggen op de webcam van de kinderopvang om te zien wat er gebeurd, maar ja dan krijg je weer dat die smeerlappen opzoek gaan naar niet gedekte plekjes, het zal misschien toch helpen, erg dat het moet maar ik zou ervoor pleiten mocht ik een kind op een creche oid zetten

Biiyen
15-09-2011, 16:14
Ik ga microfoontjes in de kleding van mijn kinderen stoppen later, en ik ga alles beluisteren

justsomeone
26-10-2011, 14:11
Judoleraar langer vast wegens misbruik
ROTTERDAM - De judoleraar (58) uit Rotterdam-IJsselmonde, die wordt verdacht van seksueel misbruik, moet langer vastzitten. Zijn voorlopige hechtenis is met een maand verlengd.

De man, die eigenaar was van een judoschool, zou ontucht hebben gepleegd met oud-leerlingen. Er zijn vijf aangiftes tegen hem gedaan.
Volgens justitie zou het misbruik enige jaren geleden hebben plaatsgevonden. Een 23-jarige man verklaarde weken geleden tegenover de politie dat hij door zijn toenmalige judoleraar zou zijn misbruikt vanaf zijn 14e.