PDA

View Full Version : Kharitonov cut by Strikforce



el bastardo
14-09-2011, 00:04
Als het al ergens gepost is, dan haal het maar weg.


Sergei Kharitonov just lined up with the Golden Glory MMA fighters that got cut by Zuffa. With this he joins former Strikeforce women's bantamweight champion Marloes Coenen, UFC heavyweight Jon Olav Einemo and Strikeforce heavyweight Valentijn Overeem.

Despite two intriguing world-grand-prix semifinal fights and a middleweight championship bout, this past weekend's "Strikeforce: Barnett vs. Kharitonov" event averaged just 274,000 Showtime viewers.

Of the 18 Strikeforce "Arena Series" events that have aired on Showtime, "Strikeforce: Barnett vs. Kharitonov" ranks 17th in ratings history.

"Strikeforce: Barnett vs. Kharitonov" is the only 2011 broadcast that scored fewer than 412,000 viewers.

In addition to the low ratings, the event also drew few fans live. MMAjunkie.com estimated fewer than 2,000 people attended the show, though official attendance figures won't be released until later in the week. The poor attendance and minimal media attention drew the ire of some fighters, including main-card competitor Muhammed "King Mo" Lawal, who felt the star-studded card deserved a better showing.

Martin de Jong got a punch to the gut when he checked his email Tuesday morning.

In his inbox was a letter forwarded from Golden Glory manager Bas Boon that stated the Russian fighter under the Zuffa umbrella had been cut due to his recent loss.

"This is a big blow for us," de Jong today told MMAjunkie.com (UFC blog for UFC news, UFC rumors, fighter interviews and event previews/recaps | MMAjunkie.com
(http://www.mmajunkie.com)). "I feel it's kind of unfair to the him and all of our fighters. Why are they picking on the Golden Glory atletes? They train hard. They put on exciting performances."

Are the cuts related to the recent strife between Bas Boon and Zuffa?
De Jong can't be sure.

"You tell me," he said. "I have no idea, but it doesn't look good. Of course, for us, it's really bad. I'm very disappointed. What can I say?"
With Ubereem leaving Holland to settle in Los Angeles to train for his upcoming fight in UFC 141 against Brock Lesnar, it seems like the Golden Glory team has lost it's grip on the MMA world.

blackadder
14-09-2011, 00:20
Goh. Verrassend. Not.
Was alleen een vraag van tijd totdat Zuffa ook de laatste GG vechter eruit gooit.

breahule
14-09-2011, 00:27
wat ik dan wel weer verrassend vind is dat er nog geen GG vechters naar andere scholen zijn gegaan.

blackadder
14-09-2011, 00:43
wat ik dan wel weer verrassend vind is dat er nog geen GG vechters naar andere scholen zijn gegaan.
Omdat Dana White een klootzak is?

blackadder
14-09-2011, 01:00
nee, dat is ie niet, alleen selectief!
Een selectieve klootzak dan. En Strikeforce de vernieling in helpen moet ook nog gebeuren. It's still a work in progress.

basblue
14-09-2011, 08:24
Lees ik het in de laatste zin nou goed? Gaat Overeem mogelijk weg bij GG? Speculaties of ....

Leventdepevent
14-09-2011, 08:32
ik maak eruit op dat ie daar een tijdje gaat trainen, ben benieuwd bij welke gym

Vinand
14-09-2011, 09:11
Dana White is als kanker voor de sport, zo een machtspersoon is gewoon slecht voor de sport. Ik hoop dat er een waardige organisatie komt om te concurreren met de UFC. Dit is gewoon te oneerlijk voor de vechters op dit moment en de vechters zijn veel te afhankelijk van 1 persoon/gezwel. Sterkte GG! Ik ben geen grote fan van jullie aangezien jullie zeker ook het spelletje vies kunnen spelen maar zelf jullie verdienen zo een oneerlijke powerplay niet!

En als dit met de gg al kan gebeuren dan what's next?

Kemal
14-09-2011, 09:27
Ja de cut was wel te verwachten, ben benieuwd waar, (buiten Alistair), de andere GG vechters terecht komen/kunnen..

marrilia
14-09-2011, 10:05
goh verrassend ...

YoMarK
14-09-2011, 10:33
Slecht hoor....Kharitonov hoor echt op dat niveau thuis.

superfreak
14-09-2011, 10:59
Kharitonov zet op z'n tijd best aardige partijen neer. Zelfs als hij verliest doet hij dit redelijk spectaculair. Echter is het niet een grote PPV draw dus een show kan je om hem niet heen bouwen. Dan is het niet zo gek dat ze hem laten gaan. Ze moeten al zo van de vechters af om dat hele Strikeforce op te doeken.

Vind het wel vreemd om te horen dat Ali in Amerika gaat trainen. Stand up and striking zijn we hier toch licht jaren verder behalve als je op puur boksen neer komt maar dat is niet waar ali zich op moet gaan focussen. Als het om worstelen gaat kan je in NL ook wel een paar coaches vinden. Voor je het weet heeft hij daar een staph infection op gelopen dan krijg je dat weer.

justsomeone
14-09-2011, 11:06
Valentijn was ook 1-1 in SF en mocht ook vertrekken.

Mule-Kick
14-09-2011, 11:39
Niet verrassend idd wel teleurstellend. Maar goed als ik zie dat hij voor partij van afgelopen weekend $100.000 dollar kreeg dan kan ik begrijpen dat Strikeforce/Zuffa hem niet het geld waard vind en daar kan ik ze geen ongelijk in geven. Ik vind hem een goede vechter hoor daar niet van maar hij is geen kijkcijfer kanon, en er zijn genoeg ufc vechters wat heel wat minder krijgen.

Slome
14-09-2011, 12:06
helaas,

niet raar dat ali in usa gaat trainen, logisch toch, tegen het worstel geweld van brock zit ie daar het beste..

Harrie Nak
14-09-2011, 12:48
Lees ik het in de laatste zin nou goed? Gaat Overeem mogelijk weg bij GG? Speculaties of ....Frapant inderdaad. Mag toch aannemen dat hij Martijn mee zal nemen naar zijn trainingskamp in de US?

Bromios
14-09-2011, 12:57
Hij wilde toch met sterkere worstelaars gaan trainen ? Sinds andy er niet meer is heeft ie op worstelgebied weinig tegenstand hier denk ik.
Lijkt me verder geen probleem.

GG gaat toch een kamp opzetten in LA ?

micha
14-09-2011, 15:57
Er komt een GG gym in LA die is zo goed als klaar.

wesleybekkers
14-09-2011, 17:11
carlo dekkers toch....?

Slome
14-09-2011, 17:18
Er komt een GG gym in LA die is zo goed als klaar.

pics or it didn't happen.... !!;-)

blackadder
14-09-2011, 18:25
Dana White is als kanker voor de sport, zo een machtspersoon is gewoon slecht voor de sport. Ik hoop dat er een waardige organisatie komt om te concurreren met de UFC. Dit is gewoon te oneerlijk voor de vechters op dit moment en de vechters zijn veel te afhankelijk van 1 persoon/gezwel. Sterkte GG! Ik ben geen grote fan van jullie aangezien jullie zeker ook het spelletje vies kunnen spelen maar zelf jullie verdienen zo een oneerlijke powerplay niet!

En als dit met de gg al kan gebeuren dan what's next?
x2

micha
14-09-2011, 18:31
carlo dekkers toch....?

klopt de vergunningen zijn zo goed als rond. Sponsors worden op dit moment gezocht en er zijn al gesprekken.

Justinian
14-09-2011, 18:41
Ik sprak net met Martijn en die liet weten dat hij niet naar aanleiding van deze 'cut' heeft gesproken met MMAJunkie. Kennelijk is het losjes gebaseerd op de eerdere cuts.