PDA

View Full Version : UFC bij DWDD



basblue
15-09-2011, 19:42
Zit net op de achtergrond De Wereld Draait Door te kijken en zie ik daar Arie Boomsma zijn passie delen over de UFC! Ondanks de kritieken van Mathijssen vd N, maakte hij er een goed verhaal van! Ze lieten wat ko's zien. Later de beelden..

http://www.destentor.nl/multimedia/archive/01056/EO_schorst_Arie_Bo_1056567a.jpg

Zou bijna fan worden van Arie ;)

Mauro
15-09-2011, 19:44
Shit, net gemist, wordt gelukkig vaak herhaald. :)

el bastardo
15-09-2011, 20:17
Net gemist idd. Zo ff checken

McClane
15-09-2011, 20:49
Ah cool. Even Uitzendinggemist opzoeken.

Lionheart
15-09-2011, 21:12
Arie is zoiezo een topgozer!! En nu helemaal!!

Devilprince
15-09-2011, 21:35
Uitzendingen detail: De Wereld Draait Door (http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/index.php?id=630&tx_ttnews)[tt_news]=22683&calendartime=1316131200&cHash=fc8a91c29e50cf81b8559f90a385ae89

XanaduNL
15-09-2011, 22:07
Wat een held, ben benieuwd naar de beelden. :)

Slome
15-09-2011, 22:56
Vet, arie voor president..!!!

zal die hier een account hebben?

ijsbier
15-09-2011, 23:53
Van Nieuwkerk: "maar de edele sport van het boksen, bla bla bla, Mohammed Ali, bla bla bla, dan zijn dit toch slagers!?" jezus... heeft die gast überhaupt ooit een bokswedstrijd gezien?

Gilaiir
16-09-2011, 00:45
He jammer, het was niet lang! Ook geen mooie discussie... Achja! Ben blij dat zo een persoon als Arie het positief brengt op tv, en zeker op zown programma als DWDD!!

Emilio
16-09-2011, 07:29
Van Nieuwkerk: "maar de edele sport van het boksen, bla bla bla, Mohammed Ali, bla bla bla, dan zijn dit toch slagers!?" jezus... heeft die gast überhaupt ooit een bokswedstrijd gezien?

o jee. is het weer zo ver.

Ja Matthijs. 12 rondes lang tegen Brainshaking Jabs aanlopen is gezond!!!

vandaag eens even uitzending gemist kijken dus.

basblue
16-09-2011, 07:46
He jammer, het was niet lang! Ook geen mooie discussie... Achja! Ben blij dat zo een persoon als Arie het positief brengt op tv, en zeker op zown programma als DWDD!!

Nee, idd kort stukje, maar wel aan het begin van een uitzending met 927000 kijkers. Als 1% van de kijkers nieuwsgierig wordt nav de beelden en Google erop na slaat, dan is dat prima.

Verder lijkt het mij een goed idee als mixfight een interview gaat regelen met Arie Boomsma en zijn passie voor Mma. Dit verdient een folllow-up!

Mauro
16-09-2011, 07:59
Nee, idd kort stukje, maar wel aan het begin van een uitzending met 927000 kijkers. Als 1% van de kijkers nieuwsgierig wordt nav de beelden en Google erop na slaat, dan is dat prima.

Verder lijkt het mij een goed idee als mixfight een interview gaat regelen met Arie Boomsma en zijn passie voor Mma. Dit verdient een folllow-up!
X 2 !
Bring it on !
Ik kan me idd herinneren dat Arie vroeger aan KB deed....ergens gelezen.

Kemal
16-09-2011, 08:41
Nee, idd kort stukje, maar wel aan het begin van een uitzending met 927000 kijkers. Als 1% van de kijkers nieuwsgierig wordt nav de beelden en Google erop na slaat, dan is dat prima.

Verder lijkt het mij een goed idee als mixfight een interview gaat regelen met Arie Boomsma en zijn passie voor Mma. Dit verdient een folllow-up!

x2 ;)

Hendy
16-09-2011, 08:47
Nee, idd kort stukje, maar wel aan het begin van een uitzending met 927000 kijkers. Als 1% van de kijkers nieuwsgierig wordt nav de beelden en Google erop na slaat, dan is dat prima.

Verder lijkt het mij een goed idee als mixfight een interview gaat regelen met Arie Boomsma en zijn passie voor Mma. Dit verdient een folllow-up!

Word aan gewerkt;)

Net ff terug gekeken en idd een erg positief stukje van Boomsma! Reps voor Arie!

basblue
16-09-2011, 09:04
Holy Mac! Arie is een ruwe diamant, check dit filmpje!


http://www.youtube.com/watch?v=4IJiEAwCuro&feature=youtube_gdata_player

Richelieu
16-09-2011, 09:21
Goed bezig Arie (en Alex natuurlijk!)

Toogjes
16-09-2011, 10:37
Hierbij een link naar de uitzending, het bewuste gesprek begint op 3:18.

20110915-dwdd_uitzending - Uitzending Gemist: VARA (http://omroep.vara.nl/media/71628)

Mastenbroek
16-09-2011, 11:11
Mooi stukje van arie! als die langer de tijd had gehad had die ze mischien overtuigd want hij brengt het erg goed!

universele
16-09-2011, 12:14
+1 voor arie!!!

Emilio
16-09-2011, 12:43
Kort stukje. Maar wel leuk gebracht.

Dat van in de cultuur gezogen worden is heel herkenbaar.

en altijd dat gerefereer naar Ali. Volgens is dat zo'n zelfde iets als dat de oudere generatie nog steeds over de Beatles spreekt. Overgeromantiseerd.

D1987
16-09-2011, 14:12
heumeu

deco'o
16-09-2011, 14:55
Ik vond toch dat hij het wat beter had kunnen brengen, maar natuurlijk leuk dat hij erover begon

Hendy
16-09-2011, 15:13
heumeu Fantastische bijdrage weer.. wees blij als vechtsportliefhebber dat er eens iemand positief is over onze sport in de media.

basblue
16-09-2011, 17:54
heumeu

Zucht.................

lopez86
16-09-2011, 18:07
Ik vond toch dat hij het wat beter had kunnen brengen, maar natuurlijk leuk dat hij erover begon

Graag meer feedback over hoe, want het is heel makkelijk om te zeggen "dat kon beter", ik vond namelijk dat hij het heel goed deed en kan 1,2,3 niet iets verzinnen over hoe je zoiets "bruuts" genuanceerd kan uitleggen aan een leek.
Daarbij zou ik het wel willen weten.

Budokan
16-09-2011, 18:32
heel goed dat hij het noemt maar 'subcultuur'? ? Je hoeft er ook niet zo academisch over te doen. Uiteindelijk is het gewoon hetzelfde als boksen maar dan met meer technieken.

SanderM
16-09-2011, 19:32
Ik ben benieuwd. Matthijs van Nieuwkerk: "De volgende x gaan we door met dit gesprek."..

Toch wel weer een teken van het doorsijpelen van de sport (=subcultuur ja) naar mainstream. Het gaat niet snel, maar je kunt ook niet anders verwachten.

deco'o
16-09-2011, 21:12
Graag meer feedback over hoe, want het is heel makkelijk om te zeggen "dat kon beter", ik vond namelijk dat hij het heel goed deed en kan 1,2,3 niet iets verzinnen over hoe je zoiets "bruuts" genuanceerd kan uitleggen aan een leek.
Daarbij zou ik het wel willen weten.

Hij deed het niet slecht, maar je moet ook niet meteen een video met brute ko's laten zien, hij had het beter kunnen inleiden. Bijvoorbeeld een video waarbij je ziet dat de scheidsrechter gewoon op tijd ingrijpt.
En de term barbarij had hij beter weg kunnen laten. Of zou jij het precies op dezelfde manier hebben uitgelegd?

KN
17-09-2011, 00:05
Op dit moment wordt de sport in de mainstream media dus vertegenwoordigd door Ben Saunders en Arie Boomsma. Dat hadden we 10 jaar geleden ook niet gedacht ;).

lopez86
17-09-2011, 08:40
Hij deed het niet slecht, maar je moet ook niet meteen een video met brute ko's laten zien, hij had het beter kunnen inleiden. Bijvoorbeeld een video waarbij je ziet dat de scheidsrechter gewoon op tijd ingrijpt.
En de term barbarij had hij beter weg kunnen laten. Of zou jij het precies op dezelfde manier hebben uitgelegd?

Het is ook een vorm van barbarij, als je niet uit de sport komt.
Of je nu een filmpje laat zien waarbij de scheidsrechter ingrijpt (volgens mij gebeurt er dan ook iets bruuts?) of een harde KO, of een submission, het enige wat gewone mensen zien is 2 mensen die elkaar op hun bek willen rossen met veel te kleine handschoentjes.
Daar is niets subtiels aan uit te leggen, dan is het veel makkelijker om de koe bij de horens te vatten en gewoon te zeggen waar het op staat want dan is de kans op acceptatie veel groter, ipv eromheen te draaien.
Dan krijg je de "jaaaah maar"s.
En daarvanuit kan je dan verder gaan "opvoeden" en uitleggen en dat is wat Arie (hopelijk) doet de volgende keer dat ie er zit.

TOON
17-09-2011, 08:54
arie bracht het prima! je hoeft de UFC ook niet anders neer te zetten dan het is.....het blijven toch gewoon twee kerels in een kooi die het liefst zsm op KO of submission willen winnen....keihard....

edit: wat er wel geshowt had kunnen worden waren die trainingsschema's/filmpjes van die vechters, zodat de mensen ook kunnen zien dat ze er echt heeeeeeeeel veel voor over moeten hebben om op dat niveau te kunnen komen....

Ulis-E
17-09-2011, 09:06
respect 4 arie, 'k hoor dat ie al een aardig tijdje traint bij xena sports

basblue
17-09-2011, 09:49
arie bracht het prima! je hoeft de UFC ook niet anders neer te zetten dan het is.....het blijven toch gewoon twee kerels in een kooi die het liefst zsm op KO of submission willen winnen....keihard....

edit: wat er wel geshowt had kunnen worden waren die trainingsschema's/filmpjes van die vechters, zodat de mensen ook kunnen zien dat ze er echt heeeeeeeeel veel voor over moeten hebben om op dat niveau te kunnen komen....

Precies! Arie benadrukte ook hoe hard deze mannen ervoor moeten werken en wat ze allemaal moeten laten voordat ze in de ufc staan. En daar hadden wat mooi beelden bij gemogen.

Daarnaast had DWDD naast de Ko's ook wel wat mooie takedowns, staande trappen, overnames, etc kunnen laten zien. Een ko is vaak ook maar een resultaat van een opeenstapeling van technieken en/of tactieken.

Bij voetbal zie je ook het positiespel, de dieptepaas en de voorzet, voordat de spits 'm erin kopt. Maar goed daar moet je wel de zendtijd voor hebben natuurlijk.

D1987
18-09-2011, 20:21
Fantastische bijdrage weer.. wees blij als vechtsportliefhebber dat er eens iemand positief is over onze sport in de media.

Het ging over Arie Boomsma, deze populaire jongen kan alles, hij moet voorop in de mode meelopen, in het geloof, in het tattoowereldje en omdat hij van aerobics naar boksaerobics is gegaan heeft hij nu ook verstand van UFC e.d.

Tijd voor nieuwe gezichten op de tv die iets te melden hebben.

Richelieu
18-09-2011, 20:38
Het ging over Arie Boomsma, deze populaire jongen kan alles, hij moet voorop in de mode meelopen, in het geloof, in het tattoowereldje en omdat hij van aerobics naar boksaerobics is gegaan heeft hij nu ook verstand van UFC e.d.

Tijd voor nieuwe gezichten op de tv die iets te melden hebben.

?? Welke nieuwe gezichten zouden dat volgens jou moeten zijn ??

Briant
18-09-2011, 20:45
Een vriendelijk gezicht zoals Arie Boomsma die heeft die wat vriendelijks over onze sport zegt, en dan nog mensen die klagen. Ik zeg +1 Arie.

Ik heb wel eens filmpjes gezien datie stond te kickboxen (pads/zaktraining maar toch).

D1987
18-09-2011, 20:52
Mensen van hier bijvoorbeeld, of van andere sites. Waarom iemand die al bekend is die ineens zijn nieuwe passie gaat delen? Er zijn genoeg mensen met kennis op de Nederlandse vechtsportsites, denk aan mensen die artikelen voor Mixfight maken of Ringsports. Mensen die zichzelf hebben ontpopt als journalist in vechtsport, zoals Ariel Helwani, Bloodstain Lane of Elie Seckbach of wie dan ook

R.H.
18-09-2011, 21:07
Mensen van hier bijvoorbeeld, of van andere sites. Waarom iemand die al bekend is die ineens zijn nieuwe passie gaat delen? Er zijn genoeg mensen met kennis op de Nederlandse vechtsportsites, denk aan mensen die artikelen voor Mixfight maken of Ringsports. Mensen die zichzelf hebben ontpopt als journalist in vechtsport, zoals Ariel Helwani, Bloodstain Lane of Elie Seckbach of wie dan ook

....

D1987
18-09-2011, 21:20
....

Bijvoorbeeld, ik noem namen op van mensen die zelf initiatief nemen om de sport op internet de bekritiseren. Wij hebben hier toch ook mensen? Het is toch zuur dat we geen MMA-journalist op tv hebben en er weinig aandacht aan wordt besteedt? Of niet?

Bij DWDD hebben ze ook Nalden, die zelf via zijn blogje mode aankondigt op internet, dus zo raar is het niet.

Richelieu
18-09-2011, 21:33
....

hahaha

TOON
18-09-2011, 22:24
Bijvoorbeeld, ik noem namen op van mensen die zelf initiatief nemen om de sport op internet de bekritiseren. Wij hebben hier toch ook mensen? Het is toch zuur dat we geen MMA-journalist op tv hebben en er weinig aandacht aan wordt besteedt? Of niet?

Bij DWDD hebben ze ook Nalden, die zelf via zijn blogje mode aankondigt op internet, dus zo raar is het niet.

het begint er mee dat mensen uit de mainstream de sport onder aandacht brengen.....wat denk je dat DWDD-publiek denkt als BSL met z'n shotgun en petje en hoody een hosanna over de UFC loopt te verkondigen met de ene fuck na de ander.....

ja dat helpt....

kijk ariel helwani, oke, die zal echt een zinnig verhaal kunnen vertellen, maar toch niet in NL, iedereen heeft dan zoiets van wie is die gozert in godsnaam....

Bas Rutten zou misschien wel kunnen, maar de meeste zijn te zeer verbonden met de vechtsport dat je het verwijt kunt krijgen dat ze aan het preken zijn voor hun eigen parochie....een positief verhaal van een objectief persoon die in principe niks te winnen heeft met wat ie verkondigd staat zoveel sterker...

Je kunt ook gewoon een mail sturen naar DWDD om een stukje over de UFC te verkondigen.......

werkt niet!

UFC kwam bij DWDD omdat Arie er zat, niet omdat DWDD het zo'n interessant onderwerp vind

D1987
19-09-2011, 02:23
Ik zeg niet dat Ariel Helwani op de Nederlands tv moet of Bloodstaine lane? Maar mensen die zoiets als zij doen, maar dan in Nederland wonen.

Er zitten hier genoeg lief/verstandhebbers van MMA, Kickboksen e.d.

Briant
19-09-2011, 10:29
Ik zeg niet dat Ariel Helwani op de Nederlands tv moet of Bloodstaine lane? Maar mensen die zoiets als zij doen, maar dan in Nederland wonen.

Er zitten hier genoeg lief/verstandhebbers van MMA, Kickboksen e.d.

Je denkt al een aantal stappen te ver. Eerst zal er een fanbasis moeten ontstaan. En dan eentje die wil luisteren naar analyses en niet alleen op kickboxgalas verschijnt om bloed te zien en "homos" te roepen zodra het gevecht op de grond plaats vindt. Daarnaast moet de tv geinteresseerd zijn in het uitzenden van wedstrijden, maar de galas staan bekend als criminele bijeenkomsten.

In USA is UFC net als NBA, NFL of noem maar op. Daar zijn we in Nederland nog lang niet. DUS mogen we in onze handjes knijpen als een meneer uit de mainstream media onze sport positief belicht.

lopez86
19-09-2011, 15:40
Mensen van hier bijvoorbeeld, of van andere sites. Waarom iemand die al bekend is die ineens zijn nieuwe passie gaat delen? Er zijn genoeg mensen met kennis op de Nederlandse vechtsportsites, denk aan mensen die artikelen voor Mixfight maken of Ringsports. Mensen die zichzelf hebben ontpopt als journalist in vechtsport, zoals Ariel Helwani, Bloodstain Lane of Elie Seckbach of wie dan ook

Kerel, je snapt t niet.
Arie Boomsma kan MMA en UFC exposure geven omdat ie een BN'er is.
Mensen als Ariel Helwani, Bloodstain Lane (hoe durf je in godsnaam???) of wie dan ook komen niet op tv bij DWDD, laat staan mensen hier op t forum omdat daar geen draagvlak voor is.
99% van de kijker zal wegzappen als er iets als UFC op tv komt, maar omdat Arie er zit en HIJ erover verteld blijven die mensen kijken.
Normaal gesproken zit niemand zit erop te wachten! Ze zullen wegzappen bij iets als MMA.
Daarom moeten we blij zijn dat Arie positief is over onze sport ipv azijn te zeiken zoals jij hier doet.

Marchant
19-09-2011, 15:53
Ik zeg niet dat Ariel Helwani op de Nederlands tv moet of Bloodstaine lane? Maar mensen die zoiets als zij doen, maar dan in Nederland wonen.

Er zitten hier genoeg lief/verstandhebbers van MMA, Kickboksen e.d.

http://www.united4you.nl/images/solliciteer-hier.gif

Vince
19-09-2011, 15:56
Zoals al eerder gezegd heeft het een andere impact als een BNer het zegt dan iemand die uit de sport zelf komt.
Mensen vanuit de sport zelf worden al snel gezien als bevooroordeeld.

Ik vind het erg leuk om een persoon die juist bekend staat om zijn geloof zijn ervaring met mma te horen delen.
Doordat hij juist een persoon is die niet wordt geassocieerd met mma (voor een leek nog steeds freefighters) gaan er mogelijk mensen anders over denken.

Daarnaast kan ik me heel goed vinden in wat hij zegt. Zo heb ik ooit ook mijn vooroordelen gehad en zag niet meer dan 2 gasten op elkaar inbeuken. (gelukkig weet ik nu beter :) )

Mijn complimenten voor Arie B !

Mule-Kick
19-09-2011, 16:45
Ik zeg niet dat Ariel Helwani op de Nederlands tv moet of Bloodstaine lane? Maar mensen die zoiets als zij doen, maar dan in Nederland wonen.

Er zitten hier genoeg lief/verstandhebbers van MMA, Kickboksen e.d.

Doen zoals Bloodstain Lane doen? Daar is nu toch zelfs een heel programma van?

http://www.holland-in-da-hood.nl/wp-content/uploads/2011/08/deelnemers-holland-in-da-hood-bron-hyves.jpeg

D1987
19-09-2011, 17:09
Ik heb nergens gezegd dat BSL of Ariel Helwani in DWDD moet komen? TYPE MENSEN ZOALS ZIJ DIE OOK ALS HOBBY MMA VERSLAGGEVEN HEBBEN! leer lezen ffs

-=AL CAPONE=-
20-09-2011, 01:21
Ik heb nergens gezegd dat BSL of Ariel Helwani in DWDD moet komen? TYPE MENSEN ZOALS ZIJ DIE OOK ALS HOBBY MMA VERSLAGGEVEN HEBBEN! leer lezen ffs

Ik denk zelf dat dit geen tot weinig effect zal hebben op de publieke opinie. De mening van Arie Boomsma is een stuk effectiever! Maar ook die van andere Bn'ers zoals Gerard Joling & Jeroen Post o.i.d. doen de sport erg veel goed! Deze 'artiesten' hebben namelijk al iets bereikt en zijn populair bij veel mensen!

Richelieu
20-09-2011, 17:08
Ik heb nergens gezegd dat BSL of Ariel Helwani in DWDD moet komen? TYPE MENSEN ZOALS ZIJ DIE OOK ALS HOBBY MMA VERSLAGGEVEN HEBBEN! leer lezen ffs

Denk dat het voor Ariel Helwani al een tijdje geen hobby meer is ;)

knift
20-09-2011, 18:56
Je kan zeggen wat je wil van Arie maar hij bevooroordeeld nooit iemand en hij staat altijd open om dingen van 2 kanten te bekijken dat is een eigenschap die maar weinig mensen beheersen en een hoop mensen vinden hem daar door gay maar imo ben je dan precies het zelfde als Martijn van Nieuwkerk die (zoals gewoonlijk) weer erg kort door de bocht reageert op de beelden.
Als meer mensen de wereld zouden bekijken als Arie Boomsma dan zou onze sport veel minder onder vuur liggen en het de waardering krijgen die het verdient.

redjuh
20-09-2011, 19:06
Er is maar 1 persoon die zelfs van nieuwkerk en zijn schanknaapje marie overmehuigbrechts kan overtuigen van de de edele sport MMA. dat is Antoni Hardonk.