PDA

View Full Version : “Gewoon Charmant” – Marieke Post (SportsArt Den Helder)



Richelieu
16-09-2011, 13:42
“Gewoon Charmant” – Marieke Post (SportsArt Den Helder)
Tekst: Harmen Bakker | Fotografie: Bas Uterwijk, Buddy Freet & Harmen Bakker

DEN HELDER – Begin volgende maand zal Marieke Post op het thaiboksgala RINGS “the Untouchables” acte de présence geven in de langverwachte B-klasse partij tegen de lokale favoriet Bregje “the HeJeNa Lady” Pol. Marieke Post is een vechtster die in de luwte van Den Helder uitgegroeid is naar een zeer technische vechter met een behoorlijk CV en als absolute doel voor ogen heeft om mee te kunnen draaien in de A-klasse. Een debuut in november is één van de mogelijkheden. Op dit moment heeft Post al haar partijen in de B-klasse gewonnen en ook haar laatste C gevechten sloot ze winnend af. Om de lezers en bezoekers van Mixfight.nl meer inzicht te geven in de kwaliteiten van de dame in kwestie besloten we voor dit artikel contact op te nemen met een drietal prominenten in de vechtsportwereld om zodoende een goed beeld te kunnen neerzetten.

http://i549.photobucket.com/albums/ii362/Richelieu/Hoogwoud/IMG_153.jpg

Eén van de mensen achter Marieke Post is Dennis Coelingh, die met zijn bedrijf BCIP Trainingen (Bureau Coelingh Interim Professionals) verbonden is als kleding- en materiaal sponsor. Coelingh begon jaren geleden met het sponsoren van een enkele dame, maar nu heeft hij een aantal meiden die hij voorziet van materiaal en die regelmatig workshops geven en weerbaarheidtrainingen. “Tot een aantal jaar geleden liep het erg goed met mijn bedrijf, maar toen het woord economische crisis viel stortte het bijna in.” Het ging langzaam beter, maar dames als Denise (Kielholtz) en Sara (Debaieb) hebben mijn zaak alleen maar goed gedaan. Coelingh kwam er snel achter dat BCIP niet gebaat was bij het sponsoren van de grootste, sterkste en best verkopende mannelijke vechters, maar zijn atleten moesten representatief zijn voor zijn bedrijf en dit ook kunnen uitstalen. “Neem vaak klanten mee naar gala’s, om ze deze bijzondere wereld te laten zien en om mijn scala aan diensverlenende producten te kunnen aanbieden aan deze mensen. Vaak vloeien daar projecten uit waar ik één van mijn sporters op kan zetten om een workshop e.d. te geven.” Wel moeten de dames voldoen aan een bepaald opleidingsprofiel en de interactie tussen de klanten en docent moet gewoon goed zijn. “Ik zie ze als vertegenwoordigers, of beter gezegd visitekaartjes van mijn bedrijf en dus is een eerste indruk enorm belangrijk naar mijn klantenkring toe”. Tot dusver scoort Coelingh met deze formule en zijn gesponsorde dames zijn door heel Nederland aan het werk als trainer voor civiele bedrijven. Via zijn contacten in de vechtsport kwam Coelingh in contact met Marieke Post waarmee het gevoel meteen goed zat. “Marieke is een vlotte dame, spontaan, welbespraakt, totaal niet arrogant en soms iets te laagdunkend over zichzelf. “Marieke is gewoon charmant Marieke”, en met haar capaciteiten ideaal voor mijn bedrijf. In het dagelijks leven is Marieke Post werkzaam bij het Commando Zeestrijdkrachten (Koninklijke Marine) als fysiotherapeut en volgt ze tussen haar werk en trainingen door een masteropleiding manuele therapie aan de SOMT. Coelingh ging vervolgens naar Leeuwarden om na de sportieve verhalen van zijn contact het zelf te beleven en hij was zeer verrast over het resultaat. “Vaak zie ik de mannelijke thaiboksers al na één ronde zonder lucht, compleet kapot zijn, maar hier stond een dame vijf rondes technisch hoogstaand werk af te leveren en elke ronde pakte ze op punten”. Hoewel Coelingh ook tegenstander Adamus steunt is hij objectief in zijn oordeel: “Marieke was die avond gewoon de betere, de hoeveelheid conditie die ze bezit is haar sterkste wapen….ongelofelijk wat een tempo”. Vol vertrouwen ziet Coelingh dan ook de aanstaande partij tussen Marieke en Bregje Pol in: “Op conditie en op haar gedoseerde agressie zal ze de partij naar zich toe trekken, ik twijfel daar geen moment aan”.

http://i549.photobucket.com/albums/ii362/Richelieu/D110618/IMG_84.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii362/Richelieu/D110618/IMG_117.jpg

In juni van dit jaar vocht Marieke Post inderdaad tegen de talentvolle Rachel Adamus van sportschool Aihato in Leeuwarden op een evenement van promotor Dennis Dörfel , die we ook hierover spraken. “Op de avond zelf was ik zo druk dat ik niet de partij in zijn geheel heb kunnen zien, maar de video naderhand bevestigde mijn gevoel wat ik vooraf had”. In de week voorafgaand van het evenement zegde de oorspronkelijke tegenstander van Rachel af en dus moest matchmaker Ellen Bruins op zoek naar een vervanger. Voor promotor Dörfel was het belangrijk dat een betrouwbare sportschool werd gevonden waar hij van op aan kon, aangezien één van de doelstellingen van zijn organisatie het promotoren van noordelijke talent is, en het dus belangrijk was om voor Rachel een tegenstander te regelen. Uiteindelijk werd Marieke Post van SportsArt Den Helder benaderd die op een eerder evenement van promotor Dörfel in Leeuwarden in de eerste ronde op een technische KO van Danielle Gart won. In het Kalverdijkje zette Marieke een technisch hoogstaande partij neer en won terecht van Rachel Adamus.

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/10-06-26_Fight058/fight029.jpg

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/10-06-26_Fight058/fight032.jpg

Ook promotor Milco Lambrecht van RINGS Holland beaamt dat. “Beide dames hebben aan aanvallende vechtstijl, wachten niet af en vechten als mannen”. Hoewel Lambrecht Bregje Pol meerdere malen heeft zien op zijn eigen evenementen heeft hij hoge verwachtingen van beide dames. “Vaak word er laagdunkend door de mannen over de damespartijen gesproken, maar ik kan de bezoekers verzekeren dat beide dames als mannen vechten!” Al enige tijd heeft RINGS Holland een zogenaamde KO bonus in het leven geroepen voor diegene die zijn tegenstander KO slaat. Onlangs is dit bedrag verhoogd naar 200 euro en hoewel dit bedrag nog nooit naar een dame is gegaan verwacht Lambrecht de kans hoog dat hij op 1 oktober extra zijn portemonnee moet trekken na het treffen van Marieke Post en Bregje Pol!

de Stiep
16-09-2011, 17:26
Marieke rocks !!

Kemal
16-09-2011, 21:37
Leuk stukje! Ben benieuwd naar de partij tzt

johnmixfight
16-09-2011, 23:42
Mariek winnares door opgave of ko

warieke !!

Richelieu
17-09-2011, 12:18
Mariek winnares door opgave of ko

warieke !!

Das een variant die ik nog niet kende, houden we erin ;)

E.Ouwerkerk
17-09-2011, 12:24
Al enige tijd heeft RINGS Holland een zogenaamde KO bonus in het leven geroepen voor diegene die zijn tegenstander KO slaat. Onlangs is dit bedrag verhoogd naar 200 euro en hoewel dit bedrag nog nooit naar een dame is gegaan verwacht Lambrecht de kans hoog dat hij op 1 oktober extra zijn portemonnee moet trekken na het treffen van Marieke Post en Bregje Pol!

Wat zal dat em zeer doen,hahaha.

Richelieu
17-09-2011, 12:40
Al enige tijd heeft RINGS Holland een zogenaamde KO bonus in het leven geroepen voor diegene die zijn tegenstander KO slaat. Onlangs is dit bedrag verhoogd naar 200 euro en hoewel dit bedrag nog nooit naar een dame is gegaan verwacht Lambrecht de kans hoog dat hij op 1 oktober extra zijn portemonnee moet trekken na het treffen van Marieke Post en Bregje Pol!

Wat zal dat em zeer doen,hahaha.

hahaha! Inderdaad Erik. De promotors hebben het tegenwoordig al zo zwaar, komt dit er ook nog bij. Het gaat echt een knalpartij worden!

jojo
18-09-2011, 11:51
Marieke gaat echt super lekker de laatste tijd!!!

Denk ook dat de partij tegen Bregje een hele leuke partij gaat worden!!!

:thup::thup::thup::thup::thup::thup::thup::thup::t hup::thup::thup:
TOPPERTJEEEEEEEEEE

RINGS INFO
18-09-2011, 14:35
Al enige tijd heeft RINGS Holland een zogenaamde KO bonus in het leven geroepen voor diegene die zijn tegenstander KO slaat. Onlangs is dit bedrag verhoogd naar 200 euro en hoewel dit bedrag nog nooit naar een dame is gegaan verwacht Lambrecht de kans hoog dat hij op 1 oktober extra zijn portemonnee moet trekken na het treffen van Marieke Post en Bregje Pol!

Wat zal dat em zeer doen,hahaha.

Bij deze loof ik een KO Bonus uit aan jouw tegenstander op 26 november....

Richelieu
13-02-2012, 08:05
Gisteravond heeft Marieke Post haar eerste A-klasse partij winnend op KO afgesloten in de derde ronde. Tijdens het jaarlijkse damesgala in Wormer bleek ze in de derde ronde te sterk voor Jalessa Alfons van Scorpio Gym. Na een aftastend begin van beide vechters opende Post het offensief in de derde ronde, waartegen Alfons niet opgewassen bleek. Op naar de 2de A-partij!

Glen
13-02-2012, 08:27
@Richelieu:
Het was een lekkere pot!
Echt wel keihard.
Ik heb al eerder gezegd, de tijd dat je een patatje gingen halen als er een meiden partij aan de gang was is allang voorbij!
Gisteren ook weer een paar super partijen gezien hoor.
'Ma'Sheena van Hoyer Gym en dan Deborah Doubli van Oosterbaan Gym, 17 jaar, wat een beuker en wat een leuke technieken liet die zien. (Zij heeft ook de stijlprijs gewonnen.)

KO.YOU.FOOL
13-02-2012, 08:38
Marieke Post vs Bregje Pol
B-klasse 3x3
oktober 2011

Ronde 1

http://www.youtube.com/watch?v=jpDlgp93jPg (http://youtu.be/jpDlgp93jPg)

Ronde 2 & 3

http://youtu.be/slzV2aeGtrk

Richelieu
13-02-2012, 10:09
Thanks voor de beelden!

KO.YOU.FOOL
18-02-2012, 10:08
http://youtu.be/Ylz2izo7LGM

KO.YOU.FOOL
18-02-2012, 10:09
edit

Glen
18-02-2012, 11:27
edit
Ik heb gefilmd...
De partij is onderweg naar Fightstar-tv, komt in de loop van volgende week online!

Richelieu
20-02-2012, 21:22
Ik heb gefilmd...
De partij is onderweg naar Fightstar-tv, komt in de loop van volgende week online!

Thanks Glen, ben benieuwd!