PDA

View Full Version : Medewerking gevraagd voor vechtsportfans.



EUROPOL
17-09-2011, 00:45
Beste Forumgenoten,

Sinds een jaar volgen wij uw posts op dit forum op de voet. Wij zijn blij met uw mening over vechtsport in het algemeen.

Wij zullen ons voorstellen:
Wij zijn Jacq, Ine en Rombout. Wij zitten op een academy in Belgie en willen graag informatie over het wel en wee in de
vechtsport. Deze informatie willen wij gebruiken voor een proefschrift, danwel onderzoek.

Wij zouden het zeer op prijs stellen als u de volgende vragen willen beantwoorden:

a. Doet u zelf aan vechtsport?
b. Volgt u alle takken van vechtsport?
c. Wordt u zelverzekerder na het bedrijven, cq trainen van vechtsport?

In fase twee zullen wij nog een aantal vragen voor u hebben.

Uiteraard begrijpen wij dat u niet alles persoonlijk openbaar wenst te maken. Wij maken u erop attent dat u ook
een prive mail kunt sturen naar het PM adres op dit forum.

Met vriendelijke groeten,

Jacqueline, Ine en Rombout

Pansier
17-09-2011, 01:28
A: Ja, Muaythai
B: Nee, alleen kickboks, muaythai & mma
C: Ja.

Djani
17-09-2011, 02:28
a. Ja, boksen. Voorheen thaiboksen.
b. Alle takken van de vechtsport volgen is praktisch onmogelijk. Ik volg alleen 'ringsporten' zoals thai-/kickboksen, boksen en MMA.
c. Ja.

Asura
17-09-2011, 02:36
Een jaar lang heeft jullie onderzoeksbureau nauwgezet elk woordje op dit forum ontleed en geanalyseerd om een goed beeld te krijgen van de doelgroep.Jullie hebben er wel 3 goeie vragen uit weten te pompen zeg, jezus.

rollermanskunk
17-09-2011, 03:08
Europol? Ik wordt toch niet weer gezocht?

blackadder
17-09-2011, 03:43
Ik verzeker u dat alle erotica op mijn harde schijf legaal is verkregen. Door een onbekende derde partij. Ik zelf zou zoiets nooit erop zetten. I love Jesus!!!

A: Muay Thai
B: Nee, alleen kickboks, muaythai & mma
C: Ja/Nee

marcelt
17-09-2011, 06:23
A Ja kickboksen, boksen, taekwondo, mma
B Nee, alleen muaythai, kickboksen en MMA, maar niet alle organisaties; dat is veel te veel
C Ja

BC1983
17-09-2011, 08:08
A: MMA, kickboksen
B: MMA, kick- en thai boksen
C: Ja

El Bambino
17-09-2011, 08:37
A. JA, BJJ, Kickboxen
B. Nee, alleen MMA, en Kickbox/Muay Thai
C Ja

Secret Weapon
17-09-2011, 09:59
Medewerking voor of medewerking VAN?
Vage shizzle dit..

EUROPOL
17-09-2011, 16:56
Omdat wij nogal wat reakties kregen van u forumgenoten, nog even een kleine informatieve aanvulling:

Wij zijn studenten op de voortgezette opleiding voor
"Hogere studies Politie, Justitie en bedrijfsbeveiliging" in België.

Verder zijn wij zelf vechtsportfans,zoals u, derhalve ook de titel "..voor vechtsportfans" en aangezien
het niveau in nederland vele malen hoger ligt dan elders in europa, zijn wij met name nieuwsgierig naar
de beleving en achtergrond van de fans, sporters, trainers en recreant sporters van de vechtsport in
het algemeen in nederland. Nederland is in deze een trendsetter.

Aangezien wij een opbouw in het onderzoek(je) hebben, welke verscheidene kanten op kan gaan,
denken wij dat het noodzakelijk is een vooropgestelde hypothese bewust achterwege te laten,
aangezien wij niet beïnvloed willen worden door een onderzoeksdoelstelling.

Verder danken wij u hartelijk voor uw openheid en medewerking en hopen dat u enthousiast
mee blijft doen aan onze komende vragen sessies.

Rest ons nog te melden dat wij, als fans en liefhebbers, aanwezig zullen zijn op het prachtige,
door u hollanders georganiseerde gala volgende week in ons Brussel.

Met een vriendelijke sportieve groet aan u,

Jacqueline, Ine en Rombout

Justinian
17-09-2011, 17:08
A: Ja (MMA, BJJ/grappling en judo)
B: Nee (alleen MMA, K-1/Kickboksen, Muay Thai en BJJ/grappling)
C: Ja

Vince
17-09-2011, 17:23
A) ja karate
B) nee dit is simpelweg teveel. Ik volg mma kick/thai boksen.
C) ja

MaartenManaus
17-09-2011, 17:59
A) Thai boksen
B) K1/ thai boksen / MMA
C) ja

Leventdepevent
17-09-2011, 19:47
Een jaar lang heeft jullie onderzoeksbureau nauwgezet elk woordje op dit forum ontleed en geanalyseerd om een goed beeld te krijgen van de doelgroep.Jullie hebben er wel 3 goeie vragen uit weten te pompen zeg, jezus.
whaahaha inderdaad ja....daar heb je toch geen jaar onderzoek voor nodig

Danielos
17-09-2011, 21:17
1. Kickboksen/Krav Maga
2. Impossible alles te volgen, volg alleen MMA/kickboks en een beetje het boksen.
3. Ja

Bagheera
17-09-2011, 21:31
Een jaar lang heeft jullie onderzoeksbureau nauwgezet elk woordje op dit forum ontleed en geanalyseerd om een goed beeld te krijgen van de doelgroep.Jullie hebben er wel 3 goeie vragen uit weten te pompen zeg, jezus.


hahahaha Had een antwoord van mij kunnen zijn...

maartenjackie
17-09-2011, 21:55
1. Internet Mma
2. Ja
3. Ja

EUROPOL
17-09-2011, 22:24
Een jaar lang heeft jullie onderzoeksbureau nauwgezet elk woordje op dit forum ontleed en geanalyseerd om een goed beeld te krijgen van de doelgroep.Jullie hebben er wel 3 goeie vragen uit weten te pompen zeg, jezus.

Welnu, kennelijk hebben wij elkander fout begrepen. Wij zijn geen onderzoeksbureau en hebben hebben het forum niet ontleed en hebben geen analyse gemaakt.

groet Jacqueline


whaahaha inderdaad ja....daar heb je toch geen jaar onderzoek voor nodig

Nee, dat klopt. Maar misschien kunt u de moeite nemen het een en ander te lezen. Dat is maar een
klein onderzoek, leventdepent.

groet Jacqueline


hahahaha Had een antwoord van mij kunnen zijn...

Allez, ik begrijp uw aller humor.
Wij hadden het wellicht niet zo serieus moeten brengen.

In ieder geval bedank ik de forumleden, die de moeite hebben genomen vragen te beantwoorden.

groet Jacqueline

lodewijk
17-09-2011, 22:38
1. BJJ en MMA
2. Neen, enkel MMA en MT
3. Ja

EUROPOL
17-09-2011, 22:49
Conclusie 1: Alle meewerkende forummembers worden zekerder door training van een
vechtsport.
Conclusie 2: Alle meewerkende forummembers prevaleren een ringsport, zoals kickboksen,
muay thai, K1 of MMA.
Met een uitzondering van een verleden of combinatie van/met
taekwando, karate, BJJ grappling en het klassieke boksen(ring).

Bevinding: Klassieke vechtsporten zullen langzaam verdwijnen. Modernere vechtsporten
nemen deze plaats in.

Samenvatting: U bent op jongere leeftijd in aanraking gekomen met vechtsport. U bent begonnen
met judo, boksen, karate, taekwando, worstelen en bijvoorbeeld kung fu.
Door de eigentijdse omstandigheden bent u geïnteresseerd geraakt in modernere
"combat" sporten.

Stelling: "Ondanks dat u een gevecht moet leveren en u eventueel gewond kunt raken,
voelt u zich veiliger in een afgebakende situatie met strikte regels."

(edit: Het gaat ons om de situatie. Vergelijkende omstandigheden.)


A. Mee eens
B Oneens

lodewijk
17-09-2011, 23:03
A: mee eens (ik zou niet graag tegen een doorwinterde straatvechter staan, dat is een heel ander spelletje)

Bagheera
17-09-2011, 23:54
B Oneens

Heb in de ring gestaan en op straat mijn mannetje gestaan... (het maakt niet uut, als et mot gebeuren, dan mot het gebeuren)...

Silat
18-09-2011, 02:40
Stelling: "Ondanks dat u een gevecht moet leveren en u eventueel gewond kunt raken,
voelt u zich veiliger in een afgebakende situatie met strikte regels."

(edit: Het gaat ons om de situatie. Vergelijkende omstandigheden.)


A. Mee eens
B Oneens

Ondanks je "edit" vind ik het alsnog een rare vergelijking deze stelling.

Natuurlijk is dat veiliger, dat kan iedereen verzinnen. Straat kent geen wet of regels.

Dus je zegt, vecht je liever in de ring of op straat?
Het zijn twee totaal verschillende dingen.
Het onderwerp is toch sport?

Een normaal mens met normen en waarden wil helemaal nooit vechten op straat.
De situatie kan zich voordoen, maar dan heb je altijd nog een keuze. Slaan of je verstand gebruiken.
In de ring knokken kost je zware discipline en ballen. Daar werk je naar toe, je kiest er voor.

Nogal een verschil imo.

Edit: in de ring weet je zeker dat het er maar één is.. zonder wapen.

Asura
18-09-2011, 03:19
Zijn jullie eerste jaars studenten of wat. Niet dat het erg is maar dan begrijp ik ook het een en ander

redjuh
18-09-2011, 17:12
ja, (deed) judo , bjj, kickboxen
nee, volg MMA, boxen, K1, kickboksen, muay thai, judo, grappling/bjj voor zover mogelijk (adcc/mundials panams) verder weinig
ja, icm rust. als je zelfverzekerder bent, voel je je minder snel geïntimideerd/bedreigd, hetgeen 99,9% van evt problemen voorkomt.
NB. behalve in het verkeer. moest de afgelopen 2 weekenden 2 x mijn auto op de weg parkeren vanwege wat idioten die mij bijna aanreden, en die mij niet af wilden laten slaan terwijl zij zelf in een file stonden. gelukkig voor hen beseften ze waar ze mee bezig waren en was het na een excuus weer goed.

Leventdepevent
18-09-2011, 19:47
Nee, dat klopt. Maar misschien kunt u de moeite nemen het een en ander te lezen. Dat is maar een
klein onderzoek, leventdepent.

groet Jacqueline

nou ik heb t gelezen hoor,Jacqueline..... idd klein onderzoek met de nadruk op klein.

Soulbringer320
18-09-2011, 20:40
a. Ja, MMA
b. Nee, alleen MMA en K-1
c. JA

McClane
19-09-2011, 04:09
a. Doet u zelf aan vechtsport?
b. Volgt u alle takken van vechtsport?
c. Wordt u zelverzekerder na het bedrijven, cq trainen van vechtsport?

A) Boksen, incidenteel kickboksen.
B) Voornamelijk boksen maar ook ringsporten als thai-/kickboksen en mma.
C) Ja

MaTo
19-09-2011, 05:11
Ondanks je "edit" vind ik het alsnog een rare vergelijking deze stelling.

Natuurlijk is dat veiliger, dat kan iedereen verzinnen. Straat kent geen wet of regels.

Dus je zegt, vecht je liever in de ring of op straat?
Het zijn twee totaal verschillende dingen.
Het onderwerp is toch sport?

Een normaal mens met normen en waarden wil helemaal nooit vechten op straat.
De situatie kan zich voordoen, maar dan heb je altijd nog een keuze. Slaan of je verstand gebruiken.
In de ring knokken kost je zware discipline en ballen. Daar werk je naar toe, je kiest er voor.

Nogal een verschil imo.

Edit: in de ring weet je zeker dat het er maar één is.. zonder wapen.

x2 Sport

Asura
08-12-2011, 22:58
Europol is dus van een koude kermis thuisgekomen. Die lul heeft me nog -reps gegeven ook xD

Sadix
09-12-2011, 01:57
is hij nou ook gebanned?

Boran
09-12-2011, 11:45
Conclusie 1: Alle meewerkende forummembers worden zekerder door training van een
vechtsport.
Conclusie 2: Alle meewerkende forummembers prevaleren een ringsport, zoals kickboksen,
muay thai, K1 of MMA.
Met een uitzondering van een verleden of combinatie van/met
taekwando, karate, BJJ grappling en het klassieke boksen(ring).

Bevinding: Klassieke vechtsporten zullen langzaam verdwijnen. Modernere vechtsporten
nemen deze plaats in.

Dit klopt voor geen meter. Je gaat op een forum voor moderne vechtsporten vragen welke sporten ze doen en welke ze gedaan hebben. Natuurlijk zie je dan dat er veel mensen aan moderne vechtsporten doen en ook dat een hoop mensen zijn overgestapt van een traditionele vechtsport naar een moderne vechtsport. Nu kun je toch niet concluderen dat traditionele (klassieke) vechtsporten zullen verdwijnen? Je selecteert al op moderne vechtsporters.

Boem Boem
09-12-2011, 11:53
Pffff.......dubieus onderzoek! Waste of time...

osu

chris