PDA

View Full Version : Medewerking gevraagd "voor" vechtsportfans II



EUROPOL
18-09-2011, 22:06
Wij hopen dat u wederom wilt meewerken.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline, Ine en Rombout.


Deel II

1. A. Bent u begonnen met vechtsport om weerbaarder te zijn in de samenleving?
B. Bent u begonnen met vechtsport op aanraden van ouders/vrienden?
C. Anders, namelijk..

2. A. Schrikt u als u een zware K.O. ziet?
B. Geniet u als u een zware K.O. ziet?

3. A. Bent u wel eens K.O. gegaan?
B. Bent u wel eens zwaar aangeslagen geweest?
C. Nee, nooit.

4. A. Heeft u een ander wel eens K.O. geslagen/getapt?
B. Zo ja, gaf dat u een euforisch gevoel?
C. Zo ja, schrok u daar van?
D. Nee, nooit.

5. A. Bent u graag in gezelschap van anderen?
B. Bent u graag alleen?

6. A. Zien uw vrienden u als stoer en sterk?
B. Zien uw vrienden u als rustig en bedachtzaam?

7. A. Zien uw vrienden u als een leider?
B. Zien uw vrienden u als een volgzaam type met een hoog aanpassingsvermogen?

8. A. Heeft u problemen met autoriteit in het algemeen en ergert u zich hier aan?
B Vindt u autoriteit in het algemeen prettig en past u zich graag aan?

9. A. U heeft wel eens op straat gevochten
B. U heeft meerdere malen op straat gevochten
C. U heeft geweld vermeden, alhoewel de conflictsituatie ernstig was.
D. U heeft geweld vermeden en bent weggelopen van een conflict.

10. Heeft u wel eens angst gehad in conflictsituaties?
A. Ja
B. Nee

blackadder
18-09-2011, 22:13
Deel II

1.

C. Anders, namelijk..
Ik haat voetballen.

2.
B. Geniet u als u een zware K.O. ziet?
Dat.

3. A. Bent u wel eens K.O. gegaan?
TKO op plexus en lever. Telt dat?
B. Bent u wel eens zwaar aangeslagen geweest?
Ja.

4. A. Heeft u een ander wel eens K.O. geslagen/getapt?
Ja.
B. Zo ja, gaf dat u een euforisch gevoel?
Best wel.
C. Zo ja, schrok u daar van?
Neuh. Eventjes maar omdat je het niet verwacht.


5. A. Bent u graag in gezelschap van anderen?
B. Bent u graag alleen?
Zowel A en B

6.
B. Zien uw vrienden u als rustig en bedachtzaam?
Denk ik.
7. A. Zien uw vrienden u als een leider?
Neuh.
B. Zien uw vrienden u als een volgzaam type met een hoog aanpassingsvermogen?
Neuh.
8. A. Heeft u problemen met autoriteit in het algemeen en ergert u zich hier aan?
Ja.
B Vindt u autoriteit in het algemeen prettig en past u zich graag aan?
Soms,

9.
D. U heeft geweld vermeden en bent weggelopen van een conflict.
Dat.
10. Heeft u wel eens angst gehad in conflictsituaties?

B. Nee
Een adrenaline rush is niet hetzelfde als angst.

Silat
19-09-2011, 00:38
Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken als jullie stelling in die vorige topic ook al niet klopte.

Vreemde vragen.

Pahlavan
19-09-2011, 02:40
wtf... wat voor vragen zijn dit?
mag ik ook vragen waar jullie "onderzoek" over gaat?!

Leventdepevent
19-09-2011, 09:43
weer erg stereotype vragen dit zeg, WTF......vraag 5 en 6?? is dit nou echt serieus

Facade
19-09-2011, 10:25
Ze deden een studie politie, beveiliging en bedrijfsbeveiliging dacht ik. Het onderzoek zal zich dus ook wel richten op die aspecten. Waarschijnlijk iets van hoe een vechtsport invloed heeft op persoonlijke dan wel maatschappelijke veiligheid of iets in die trant.

De vragen zijn wat zwart wit, maar ik denk niet dat ze op zoek zijn vechtsport in een kwaad daglicht te stellen ofzo.

MaTo
19-09-2011, 10:28
Dit is net zo serieus lijkt me als de topics van die wielrenner van Gaal/amstelman....

Leventdepevent
19-09-2011, 11:55
Dit is net zo serieus lijkt me als de topics van die wielrenner van Gaal/amstelman....

"heeft u weleens gevochten op straat?" zou idd zomaar een vraag van Louis "cameltoe" Amstelman/van rood kunnen zijn ja

FOCUS
19-09-2011, 12:09
lachen dit,

het lijken net multiple choice vragen, maar dan moet je uiteindelijk toch nog bij alle vragen antwoorden met ja/nee :lol:

zijn in ieder geval geen studenten marketing :whistling:

en dan die vragen!
geweldig!!!
hulde mensen, waarom vullen we dit niet gewoon massaal in, en laat je van je slechtste kant zien he!!
ik ga alvast ff gek doen

FOCUS
19-09-2011, 12:17
Deel II

1. A. Bent u begonnen met vechtsport om weerbaarder te zijn in de samenleving?
nee, om mijn voorsprong als belager te kunnen behouden

B. Bent u begonnen met vechtsport op aanraden van ouders/vrienden? nee
C. Anders, namelijk.. tijdens een poging tot mishandeling door klein meisje in elkaar geslagen, is heel lastig vechten met je broek op je enkels, hoor!

2. A. Schrikt u als u een zware K.O. ziet? in het stadion niet nee
B. Geniet u als u een zware K.O. ziet? in het stadion wel

3. A. Bent u wel eens K.O. gegaan? nee, ik ben wel bewusteloos geslagen
B. Bent u wel eens zwaar aangeschoten geweest? nee, wel dronken
C. Nee, nooit. nee, nooit.

4. A. Heeft u een ander wel eens K.O. geslagen/getapt? getapt???
B. Zo ja, gaf dat u een euforisch gevoel? alleen icm drugsgebruik
C. Zo ja, schrok u daar van? ja ik had niet verwacht dat het me zou lukken, ik was aangenaam verrast
D. Nee, nooit. nee, nooit

5. A. Bent u graag in gezelschap van anderen? tijdens het in elkaar meppen of tijdens het poepen?
B. Bent u graag alleen? tijdens het in elkaar meppen of tijdens het poepen?

6. A. Zien uw vrienden u als stoer en sterk? even aan ze vragen
B. Zien uw vrienden u als rustig en bedachtzaam? even aan ze vragen

7. A. Zien uw vrienden u als een leider? even aan ze vragen
B. Zien uw vrienden u als een volgzaam type met een hoog aanpassingsvermogen? even aan ze vragen

8. A. Heeft u problemen met autoriteit in het algemeen en ergert u zich hier aan? nee, wel in het bijzonder, maar ik erger me er niet aan
B Vindt u autoriteit in het algemeen prettig en past u zich graag aan? in het algemeen vind ik ze wel prettig en pas ik me graag aan

9. A. U heeft wel eens op straat gevochten ja
B. U heeft meerdere malen op straat gevochten ja
C. U heeft geweld vermeden, alhoewel de conflictsituatie ernstig was. ja ik was een blauwhelm in Sebrenica
D. U heeft geweld vermeden en bent weggelopen van een conflict. Ja ik was blauwhelm in Sebrenica

10. Heeft u wel eens angst gehad in conflictsituaties? ja ik was blauwhelm in Sebrenica
A. Ja ja
B nee nee

lachen dit! ik vermaak me kostelijk hoor

MOAR!!!!!

Peter0711
19-09-2011, 13:59
Waar willen jullie in godsnaam naar toe met dit onderwerp? Ik heb een beetje het idee dat jullie naar antwoorden opzoek zijn die uiteindelijk verwoord gaan worden in een verslag wat voor de vechtsport helemaal niet zo positief zal uitpakken.. Dus sorry,ik werk hier niet aan mee zolang ik het idee het dat ik gewoon bespeelt word. (Ben gelukkig niet de enige :D ) Succes met jullie onderzoek!

Vince
19-09-2011, 14:30
Ook ik vind de vragen slecht geformuleerd, weet nog steeds niet of het multipegok is.

Laat me je een tip geven. Vraag aan een paar sportscholen of ze willen meehelpen met je onderzoek. Ga met mensen in gesprek. Dit bovenstaande onderzoek geeft een veelste zwart wit en waarschijnlijk verkeerd beeld.

Bijna iedere vechtsporter heeft zijn of haar eigen reden om te trainen.
Bijna bij elke sportschool hangt een andere sfeer.

Om de relatie tussen vechtsport en maatschappij vast te stellen moet je naar mijn mening niet op het internet zijn maar veldonderzoek doen.
(gezien de vele stoere keyboardwarriors en mensen die op een blauwe maandag een x in de gym zijn heweest)

ps. lol @ focus

Djani
19-09-2011, 14:36
Ook ik vind de vragen slecht geformuleerd, weet nog steeds niet of het multipegok is.

Laat me je een tip geven. Vraag aan een paar sportscholen of ze willen meehelpen met je onderzoek. Ga met mensen in gesprek. Dit bovenstaande onderzoek geeft een veelste zwart wit en waarschijnlijk verkeerd beeld.

Bijna iedere vechtsporter heeft zijn of haar eigen reden om te trainen.
Bijna bij elke sportschool hangt een andere sfeer.

Om de relatie tussen vechtsport en maatschappij vast te stellen moet je naar mijn mening niet op het internet zijn maar veldonderzoek doen.
(gezien de vele stoere keyboardwarriors en mensen die op een blauwe maandag een x in de gym zijn heweest)

ps. lol @ focus

x2

RamonaS
19-09-2011, 14:38
FOK!profiel van Louis1988 / FOK!fotoboek (http://fotoboek.fok.nl/Louis1988)

Bromios
19-09-2011, 14:38
Ik heb toevallig vorige week een uitgebreid interview met Hans van Maanen gehoord over onderzoeksresultaten en de problemen erbij.

Veel onderzoekers zijn op zoek naar bepaalde antwoorden en verwoorden (al dan niet bewust) de vragen zo dat de hypotheses die ze hebben gesteld beantwoord worden.

Voorbeeld:
8. A. Heeft u problemen met autoriteit in het algemeen en ergert u zich hier aan?
B Vindt u autoriteit in het algemeen prettig en past u zich graag aan?

Bijna niemand zal zich in B kunnen vinden dus als je wat in moet vullen zullen de meeste mensen dan maar A doen bij afwezigheid van een beter alternatief. Conclusie: Vechtsporters zijn anti-autoritair.

Dit kun je alleen oplossen door:
1. Dit onderzoek uit te voeren bij zowel vechtsporters als niet-vechtsporters.
2. Een goede vraagstelling te hanteren.

Dit onderzoek zorgt er in ieder geval voor dat de stigmatisering van de vechtsport prima gehandhaafd blijft.

MaTo
20-09-2011, 11:53
x2

x3

EUROPOL
20-09-2011, 23:08
Wij danken u hartelijk voor uw medewerking.

Wij hebben een mooi beeld van de vechtsportfans op een vechtportsite in Nederland
gekregen. Eigenlijk nog mooier als wij voordien voor ogen hadden.

Speciale dank gaat uit naar Facade, Vince en Bromius, die daadwerkelijk, met een
heldere visie, verbeteringen trachtten aan te brengen in het onderzoek

Echter, de reden van keuze voor deze confronterende vraagstelling is bewust gekozen.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline, Ine en Rombout
Hogere studies Politie, Justitie en bedrijfsbeveiliging
nationale officierenschool(DSEO)

Ronald
20-09-2011, 23:20
Wij danken u hartelijk voor uw medewerking.

Wij hebben een mooi beeld van de vechtsportfans op een vechtportsite in Nederland
gekregen. Eigenlijk nog mooier als wij voordien voor ogen hadden.

Speciale dank gaat uit naar Facade, Vince en Bromius, die daadwerkelijk, met een
heldere visie, verbeteringen trachtten aan te brengen in het onderzoek

Echter, de reden van keuze voor deze confronterende vraagstelling is bewust gekozen.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline, Ine en Rombout
Hogere studies Politie, Justitie en bedrijfsbeveiliging
nationale officierenschool(DSEO)
Ik wil niet zeuren hoor (doe het toch even uiteraard)... maar deze reactie vergroot alleen maar mijn weerstand om de vragenlijst in te vullen i.p.v. dat ie die wegneemt...

Fyodor
20-09-2011, 23:42
Wij danken u hartelijk voor uw medewerking.

Wij hebben een mooi beeld van de vechtsportfans op een vechtportsite in Nederland
gekregen. Eigenlijk nog mooier als wij voordien voor ogen hadden.

Speciale dank gaat uit naar Facade, Vince en Bromius, die daadwerkelijk, met een
heldere visie, verbeteringen trachtten aan te brengen in het onderzoek

Echter, de reden van keuze voor deze confronterende vraagstelling is bewust gekozen.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline, Ine en Rombout
Hogere studies Politie, Justitie en bedrijfsbeveiliging
nationale officierenschool(DSEO)

Is dit één grote grap of zo?

Leventdepevent
20-09-2011, 23:47
""we hebben een mooi beeld van de vechtsportfans op een vechtsportsite" ?? das knap na, pak hem beet, 20 reacties

EUROPOL
21-09-2011, 00:14
Ik wil niet zeuren hoor (doe het toch even uiteraard)... maar deze reactie vergroot alleen maar mijn weerstand om de vragenlijst in te vullen i.p.v. dat ie die wegneemt...

Misschien is uw probleem dat u hem niet kunt beantwoorden. Dat geeft niet


""we hebben een mooi beeld van de vechtsportfans op een vechtsportsite" ?? das knap na, pak hem beet, 20 reacties

Misschien is uw probleem hetzelfde. Dat geeft niet. Gebrek aan ervaring, maar een mondvol mening helpt u wellicht ook.


Met vriendelijke groet,

Rombout

Djani
21-09-2011, 01:09
Ik heb toevallig vorige week een uitgebreid interview met Hans van Maanen gehoord over onderzoeksresultaten en de problemen erbij.

Veel onderzoekers zijn op zoek naar bepaalde antwoorden en verwoorden (al dan niet bewust) de vragen zo dat de hypotheses die ze hebben gesteld beantwoord worden.

Voorbeeld:
8. A. Heeft u problemen met autoriteit in het algemeen en ergert u zich hier aan?
B Vindt u autoriteit in het algemeen prettig en past u zich graag aan?

Bijna niemand zal zich in B kunnen vinden dus als je wat in moet vullen zullen de meeste mensen dan maar A doen bij afwezigheid van een beter alternatief. Conclusie: Vechtsporters zijn anti-autoritair.

Dit kun je alleen oplossen door:
1. Dit onderzoek uit te voeren bij zowel vechtsporters als niet-vechtsporters.
2. Een goede vraagstelling te hanteren.

Dit onderzoek zorgt er in ieder geval voor dat de stigmatisering van de vechtsport prima gehandhaafd blijft.

Hoe kan de hypothese correct beantwoord worden als er van zowel kwalitatief- als kwantitatiefonderzoek geen sprake is? Er zijn sowieso te weinig reacties om de onderzoeksresultaten te kunnen generaliseren. Heel veel van de antwoorden die gegeven kunnen worden op de gestelde vragen dienen te worden toegelicht om een duidelijk beeld te kunnen geven. Daardoor is kwalitatief onderzoek doormiddel van diepte interviews een stuk beter op zijn plek. Zoals eerder is gezegd; dit is te zwart/wit. Als ik iemand een knockdown geef dan denk/voel ik tien dingen tegelijkertijd bij wijze van spreken. Op deze manier, en dat is ook aan de reacties te zien, gaat dit hele onderzoek nergens heen.

biggz
21-09-2011, 01:15
Misschien is uw probleem dat u hem niet kunt beantwoorden. Dat geeft niet



Misschien is uw probleem hetzelfde. Dat geeft niet. Gebrek aan ervaring, maar een mondvol mening helpt u wellicht ook.


Met vriendelijke groet,

Rombout

Ik zal jou eens een mondvol geven

Asura
21-09-2011, 02:43
Ik zal jou eens een mondvol geven

:lol::lol:

Ik denk dat je Rombout daar wel blij mee maakt

Asura
21-09-2011, 02:51
Hoe kan de hypothese correct beantwoord worden als er van zowel kwalitatief- als kwantitatiefonderzoek geen sprake is? Er zijn sowieso te weinig reacties om de onderzoeksresultaten te kunnen generaliseren. Heel veel van de antwoorden die gegeven kunnen worden op de gestelde vragen dienen te worden toegelicht om een duidelijk beeld te kunnen geven. Daardoor is kwalitatief onderzoek doormiddel van diepte interviews een stuk beter op zijn plek. Zoals eerder is gezegd; dit is te zwart/wit. Als ik iemand een knockdown geef dan denk/voel ik tien dingen tegelijkertijd bij wijze van spreken. Op deze manier, en dat is ook aan de reacties te zien, gaat dit hele onderzoek nergens heen.

Ik denk dat een hypothese, doelstelling,onderzoeksfilosofie, controlevragen, mate van interpretatie,kansberekeningen en dergelijke niet eens bij ze opgekomen zijn.Kwalitatief onderzoek is al zelden representatief als je wel een degelijk onderzoek opzet.En dan ook nog lopen beledigen hier haha.

GilbertYvelFan24
21-09-2011, 03:28
Ik zal jou eens een mondvol geven

Hahaha master!!!!

Leventdepevent
21-09-2011, 08:47
Misschien is uw probleem hetzelfde. Dat geeft niet. Gebrek aan ervaring, maar een mondvol mening helpt u wellicht ook.
ik heb geen probleem, aan die achtelijke vraagstelling te zien jij wel!!

Kemal
21-09-2011, 09:04
vreemde gang van zaken op deze manier..

Justinian
21-09-2011, 09:23
Beetje onzinnige thread dit. Gesloten.