PDA

View Full Version : Reactie Bas Boon op vertrek Alistair Overeem



Justinian
21-09-2011, 07:35
Het nieuws over het vertrek van Alistair Overeem bij Golden Glory is nog geen dag oud en de geruchtenmachine draait op volle toeren! Alistair zelf heeft in een verklaring laten weten dat hij de vuile was niet buiten wil hangen. Mixfight.nl nam contact op met Golden Glory manager Bas Boon en vroeg hem om een reactie. Omdat Bas naar eigen zeggen ‘de juridisch kant’ moet afwachten kan hij niet op alle vragen antwoord geven. Toch geeft Bas een aantal interessante zaken prijs! Lees hieronder verder.

Op het internet doen zoals gezegd allerlei geruchten de ronde. Recentelijk werden vier Golden Glory vechters gecut, zowel bij Strikeforce als de UFC. Het ontslag van Einemo kwam voor vriend en vijand onverwacht. Nadat hij voor zijn eerste optreden in de UFC de ‘Fight of the Night’ bonus in de wacht wist te slepen, kreeg hij het ontslag aangezegd. Ook voor het ontslag van Marloes na een verloren titelstrijd lijkt iedere objectieve grond te ontbreken. Nog vreemder was het ontslag van de Strikeforce Heavy Weight kampioen Alistair Overeem die al vier jaar ongeslagen is. De cuts zouden volgens velen niet alleen het einde van de relatie tussen Golden Glory en Strikeforce betekenen; ook het vertrek van Alistair zou hiermee te maken hebben. Sommige theorieën gaan zelfs zo ver dat de UFC hem hiertoe zou hebben gedwongen. Onzin, volgens Bas Boon. “Diezelfde Alistair Overeem heeft daarna een mega deal nu bij de UFC, John Olav Einemo is recentelijk terug bij de UFC en Siyar Bahadurzada heeft net een contract aangeboden gekregen bij de UFC.” zegt Boon en hij vervolgt “De relatie met de UFC is dus goed”. Goed nieuws dus niet alleen voor Einemo, maar ook voor Shooto wereldkampioen Siyar Bahadurzada, die enige tijd geleden nog een flinke aanvaring had met Strikeforce.



Op de vraag of de UFC, zoals door sommige mensen wordt beweerd, iets verkeerd heeft gedaan is Bas Boon helder. “De UFC heeft niks verkeerd gedaan en Golden Glory heeft uitstekend gehandeld. Zoals je hebt kunnen lezen doet de UFC alleen zaken met de vechter en moet de vechter alles tekenen en ook zelf het geld in ontvangst nemen (daar is genoeg over te lezen geweest in de pers) (…) alle correspondentie die er is geweest van Golden Glory met de UFC om de beste deal van Alistair zijn leven te maken is ook een CC naar Alistair gegaan en hij moest dus ook alles tekenen.” Wat de oorzaak is geweest van de vertrouwensbreuk tussen Alistair Overeem en het management blijft dus giswerk. “Het zijn moeilijke tijden in vechtsportland, met FEG die nog steeds niet heeft betaald en een onzekere toekomst voor FEG en de Wet Bibob in Nederland maakt het je werk als manager niet makkelijker op. Het is moeilijk een imperium en successen om te bouwen maar veel makkelijker om het af te breken. Ook ben ik met goede zaken bezig in Japan maar daarvoor hoor je meer in de toekomst, ook die zaak ligt heel gecompliceerd en kan ik simpelweg, hoe graag ik het ook van de daken wil schreeuwen, niks zeggen.” Of Bas hiermee doelt op zijn rol in de reanimatie van de K-1 of mogelijke nieuwe zaken is dus nog even afwachten.

Bas Boon over vertrek Alistair Overeem en nieuwe UFC-contracten voor Siyar Bahadurzada en John Olav Einemo! (http://www.mixfight.nl/portal/2011/09/21/bas-boon-over-vertrek-alistair-overeem-en-nieuwe-ufc-contracten-voor-siyar-bahadurzada-en-john-olav-einemo/)

blackadder
21-09-2011, 08:11
Haast net zo duidelijk als Alistairs verklaring.

Justinian
21-09-2011, 08:20
Haast net zo duidelijk als Alistairs verklaring.
Ach, ik begrijp het op zich wel. Als men een juridische procedure verwacht dan kan men niet zoveel kwijt. In ieder geval goed om te lezen dat Einemo terug is bij de UFC en dat Siyar een contractaanbod heeft gekregen! Ben benieuwd of Marloes mogelijk ook terugkomt bij Strikeforce. Zou wel terecht zijn.

Leventdepevent
21-09-2011, 08:21
Haast net zo duidelijk als Alistairs verklaring.

x2 veel woorden maar er wordt weinig gezegd

Leventdepevent
21-09-2011, 08:22
Ach, ik begrijp het op zich wel. Als men een juridische procedure verwacht dan kan men niet zoveel kwijt. In ieder geval goed om te lezen dat Einemo terug is bij de UFC en dat Siyar een contractaanbod heeft gekregen! Ben benieuwd of Marloes mogelijk ook terugkomt bij Strikeforce. Zou wel terecht zijn.

ja ik hoop ook voor marloes dat ze weer snel terug kan komen daar!

blackadder
21-09-2011, 08:28
Ach, ik begrijp het op zich wel. Als men een juridische procedure verwacht dan kan men niet zoveel kwijt. In ieder geval goed om te lezen dat Einemo terug is bij de UFC en dat Siyar een contractaanbod heeft gekregen! Ben benieuwd of Marloes mogelijk ook terugkomt bij Strikeforce. Zou wel terecht zijn.
Weet niet hoor of het wel zo leuk is voor haar om weer te worden ontslagen wanneer SF wordt opogeheven.

Kemal
21-09-2011, 09:02
Ok, wel goed dat Bas een reactie geeft. Zit volgens mij contractueel niet helemaal goed in orde, is mijn denkwijze..

Ben erg benieuwd wat Martijn gaat doen, die zit jammer genoeg overal tussen in op het moment..

Justinian
21-09-2011, 09:14
Ik heb Bas ook gevraagd naar Saki en van zijn eventuele vertrek is hem niks bekend.


Bas Boon: Mij niet bekend, er zal ongetwijfeld een hoop onvrede zijn, als je lang moet wachten op betalingen en onzekerheid over hoeveel gevechten je gaat vechten kan ik mij de frustratie goed voorstellen.

Als er aardbevingen tsnuamies en nucleiare rampen zijn in Japan boven op een slecht financiel klimaat wereldwijd en een inval bij 20 kantoren van full tilt wereldwijd (hoofdsponsor van vele vechtsport evenementen) word het er allemaal niet makkenlijker op.

Iedereen moet zijn eigen weg bewandelen in het leven en afwegen wat wel of niet goed is voor hun.
Vaak kun je pas achteraf oordelen wat de conseqentie daarvan is.

You don't know what you miss till its gone!

Motley Crue

Bromios
21-09-2011, 09:24
welk een toeval dat martijn net een paar weken naar japan is ;)

FOCUS
21-09-2011, 11:15
ik zou het bijna lezen





bijna

XanaduNL
21-09-2011, 11:53
Nouja, het is in ieder geval duidelijk dat het niet UFC related is.
Dat scheelt een hoop drama.

rollermanskunk
21-09-2011, 12:24
Dit is mijn theorie:

- Alistair krijgt nog een miljoen dollar van de K1/FEG
- FEG organiseert weer een K1 WGP in oktober in december in samenwerking met It's Showtime
- FEG/Rutz probeert ook een deal met GG-fighters Schilt/Saki/Zimmerman te maken
- Overeem eist dat er niet wordt onderhandelt met FEG over deelname aan de K1 zolang hij zijn geld nog niet heeft gehad
- Bas Boon gaat toch akkoord met FEG en wordt zelf ook co-promotor (samen met Rutz) van de K1-toernooi
- Overeem is pissed off en zegt toedeledoki

Bromios
21-09-2011, 12:36
Ik denk gewoon dat bas boon door zijn centen heen is en geen voorschotten meer kan betalen.

Hij heeft ik weet niet hoeveel high-payed vechters, trainers en ondersteunend personeel onder contract en geen van hen draait een partij en als ze dat wel doen krijgen ze niet betaald.

D1987
21-09-2011, 12:40
Als Bas Boon nu ook even in het Amsterdam Heavy topic reageert

Peter0711
21-09-2011, 13:25
Zou het niet zo zijn dat Allistair nu hij een deal heeft bij de UFC en alles zelf moet ondertekenen en regelen Golden Glory niet meer zo nodig heeft? En dus ook niet een bepaald deel van zijn winst / loon wil afstaan en Golden Glory nog wel wil mee genieten van deze goudmijn??

Het blijft gissen want zelfs in een officiele reaktie van Bas Boon staat weer is helemaal niks in over de daadwerkelijke breuk zelf. Erg knap!!

Wat een poppenkast wordt het zo mannen.. Jammer

Justinian
21-09-2011, 14:38
Zou het niet zo zijn dat Allistair nu hij een deal heeft bij de UFC en alles zelf moet ondertekenen en regelen Golden Glory niet meer zo nodig heeft? En dus ook niet een bepaald deel van zijn winst / loon wil afstaan en Golden Glory nog wel wil mee genieten van deze goudmijn??
Eerlijk gezegd kan ik me dat moeilijk voorstellen.

wrestler_nl
21-09-2011, 15:18
Veel duidelijk wordt er niet gemaakt met Bas Boon's reactie maar toch bedankt!

Fyodor
21-09-2011, 18:22
Siyar Bahadurzada: I've been offered a UFC contract (http://mmajunkie.com/news/25325/siyar-bahadurzada-ive-been-offered-a-ufc-contract.mma)

by MMAjunkie.com Staff on Sep 21, 2011 at 10:05 am ET
http://mmajunkie.com/dyn/images/fighters/siyar-bahadurzada-1.jpg

Reigning Shooto light-heavyweight champion and current 170-pounder Siyar Bahadurzada (20-4-1 MMA, 0-0 UFC) says he's been offered a UFC contract.

The fighter, who recently accepted a Strikeforce deal but never debuted with the organization, today announced the deal.

"Nothing is signed yet," he tweeted (https://twitter.com/#%21/SiyarTheKiller/status/116494192871616512). "My team and I will discuss it and let you know when it's signed."

The Team Golden Glory fighter and Afghanistan native can be seen as one of Jason "Mayhem" Miller's assistant coaches on "The Ultimate Fighter 14," which debuts tonight on Spike TV. The confident fighter recently joined MMAjunkie.com Radio (http://ww.mmajunkie.com/radio) (MMAjunkie.com Radio | MMAjunkie.com
(http://www.mmajunkie.com/radio)) and made a bold prediction.

"I don't promise a lot of things to people or whoever, but the one thing I promise the fight fans here in the U.S. is that I will knock so many people out that you will never forget my name," the 27-year-old Bahadurzada recently said (http://mmajunkie.com/news/24356/bahadurzada-beefing-with-bisping-itching-for-chance-to-impress-u-s-audience.mma).

Bahadurzada's current six-fight win streak includes knockouts of notables John Alessio and Derrick Noble, among others. Most recently, he won Ultimate Glory's multi-event welterweight grand prix.

In his past 16 fights, his only losses have come to notables Kazuo Misaki and Jorge Santiago under the World Victory Road/Sengoku banner.

Bahadurzada agreed to a deal with Strikeforce in early 2010, though a fight and finalized contract never materialized. He fell out of favor with the promotion when he took his complaints public.

After Zuffa LLC, the UFC's parent company, acquired Strikeforce, Bahadurzada saw it as a ray of hope.

"I'm glad that the new company took them over and are going to send them home with their office stools in a box in short time," Bahadurzada told MMAjunkie.com.Die laatste zin! :lol:

rollermanskunk
21-09-2011, 21:00
De poen is gewoon op bij GG en de compensatiedeal met FEG heeft bij sommige fighters kwaad bloed gezet.

sjaakie'tje
21-09-2011, 21:11
Zoiets. Maar het is wel ergens begrijpelijk. K-1 blijft een fantastische sport. Als ze geen geld hebben, dan kan je ook niet verwachten dat de vechters meteen betaald zullen worden. Je kan dan enkel hopen dat ze er na een aantal GPs terug bovenop komen en dan alsnog de vechters betalen ...
Zoals Rutz reeds zei, van een kale kip kan je niet plukken. Begrijpelijk dus dat Boon de K-1 in de toekomst wil zien verder gaan, zoals zoveel fans overigens - en dat dit ergens op onbegrip stuit bij de vechters die nog geld moeten krijgen.

cholitzu
21-09-2011, 22:37
"I don't promise a lot of things to people or whoever, but the one thing I promise the fight fans here in the U.S. is that I will knock so many people out that you will never forget my name," the 27-year-old Bahadurzada recently said (http://mmajunkie.com/news/24356/bahadurzada-beefing-with-bisping-itching-for-chance-to-impress-u-s-audience.mma).


Lol.
Hoop echt dat dit doorgaat, gun Siyar deze kans 1000.