PDA

View Full Version : Een vraag voor de Gamerts hier



The_Rock
22-09-2011, 11:20
Ik ben niet echt een diehard gamer, en ben al jaren bezig om een xbox 360 te kopen. Ik had geen reden om er een te kopen ..tot de dag van gisteren. Ik heb een nieuwe TV gekocht en daar past een xbox wel bij. Vooral als ik kijk naar de MMA spellen en nog een paar spellen, waardig genoeg om te kopen.

Maar mijn vraag aan jullie is:
Ik zie verschillende Xbox 360 type's, maar ze verschillen niet heel veel. Het enige wat ik zie is:

Eentje heeft 4GB Harddrive
En de andere heeft 250GB
etc. etc.

Ook al ben ik niet een extreme gamer, wil ik wel het beste uit een spel uithalen.

Wie kan mij uitleggen wat het verschill is tussen al die xboxen? waarom is dat Harddrive capacity zo belangrijk?

ARMENIA
22-09-2011, 11:55
je moet ps3 kopen

TOON
22-09-2011, 12:19
je moet ps3 kopen

whahahaha das niet echt een antwoord op z'n vraag volgens mij hahahaha
maar ik kan het je ook niet zeggen, ben niet van de consoles

justsomeone
22-09-2011, 12:26
Inderdaad een PS3 is beter
Xbox zuigt

Kemal
22-09-2011, 12:28
Welk model heb jezelf op het oog dan..?

Heb zelf de eerste editie XBOX 360 de witte en de XBOX 360 S editie met 250 gb harddisk, vooral de laatste is aan te raden omdat dat deze stukken stiller is en dat er veel games blijvend op de schijf kunnen staan. verder is deze ook kleiner en uitgevoerd met touch knoppen.

Vinand
22-09-2011, 12:51
je moet ps3 kopen

x2


Ik werd gister uitgelachen toen iemand me binnen op me xdoos zag spelen ach ja, neem de goedkoopste xdoos als je er toch eentje gaat nemen, verschil in functionaliteit heb je toch niet

Peter0711
22-09-2011, 13:02
Je moet gegarandeerd Forza 4 kopen die over ong. 3 weekies uitkomt. :D Zeker de klapper van 2011 op de 360. Verder is het net wat je wilt,ik persoonlijk hou ervan om nog wel is wat op te slaan op me harde schijf zodat ik wat minder laad-herrie uit dat ding overhou, :D dus dan heb je wel een aardige schijf nodig. Ik doen nog niet aan connect dus daar kan ik je geen advies over geven :)

Peter0711
22-09-2011, 13:04
x2


Ik werd gister uitgelachen toen iemand me binnen op me xdoos zag spelen ach ja, neem de goedkoopste xdoos als je er toch eentje gaat nemen, verschil in functionaliteit heb je toch niet

Playstation kopen is een kwestie van smaak en welke spellen je wilt spelen,ik speel veel op me ps3 maar xbox is gebruiksvriendelijker en dan heb ik het nog geeneens over PSN :S

Kemal
22-09-2011, 13:11
Ik doen nog niet aan connect dus daar kan ik je geen advies over geven :)

Nou ik doe wel aan Kinect en kan je zeggen dat het geweldig is hoor, leuke spellen die stiekem toch intensief zijn.

justsomeone
22-09-2011, 13:21
ik speel veel op me ps3 maar xbox is gebruiksvriendelijker en dan heb ik het nog geeneens over PSN :S

Wat wou je erover zeggen?
Dat ze gehackt waren?
kan gebeuren, het is gratis, kan je van de xbox niet zeggen als je online wilt spelen

lopez86
22-09-2011, 14:58
PS3 ownt Xbox.
Daarbij zit de Xbox hardwarematig aan ze max, hij is al veel ouder dan de PS3 die op technisch vlak gewoon nieuwer is.

Facade
22-09-2011, 15:08
Playstation kopen is een kwestie van smaak en welke spellen je wilt spelen,ik speel veel op me ps3 maar xbox is gebruiksvriendelijker en dan heb ik het nog geeneens over PSN :S

Dit.
Je moet gewoon kijken welke spellen je wilt spelen, sommige spellen zijn er alleen voor de xbox en anderen alleen voor de Ps3.
Volgens mij maakt het qua beleving niet veel uit welke xbox je hebt, in principe kunnen ze grafisch allemaal hetzelfde. Kheb der zelf ook een staan, maar doe er niet heel erg veel mee, dus kben geen expert ofzo.

The_Rock
22-09-2011, 15:15
Ja ik dacht aan een nieuwere Xbox versie ..die kleinere, stille ..zwarte.

Maar nu moet ik wel twijfelen over PS3 vs Xbox 360.

WAAROM is een PS3 volgens sommigen van jullie beter dan?

Mauro
22-09-2011, 15:22
je moet ps3 kopen
Idd ;)
Inruilen nu het nog kan, heb je het bonnetje nog ?

Silat
22-09-2011, 15:47
ze zuigen allebei... ten opzichte van elkaar.

Ik ben er ook nog steeds niet uit, na zo'n 5 jaar...
Je moet echt de tijd er voor hebben en zoveel tijd heb ik nu ook weer niet en om daar nu dan 300 ballen aan uit te geven...

Ben blij dat iphone flink in de ontwikkeling zit qua games.
Anytime anywhere...

misschien krijg er ooit een kado ofzo...

Vinand
22-09-2011, 16:36
Ja ik dacht aan een nieuwere Xbox versie ..die kleinere, stille ..zwarte.

Maar nu moet ik wel twijfelen over PS3 vs Xbox 360.

WAAROM is een PS3 volgens sommigen van jullie beter dan?
;)
neem ze beide (marktplaats = cheeepyyy as sheep), dan kom je er wel achter op welke je het meest zal spelen en op welke bijna helemaal niet.

ieatsoul
22-09-2011, 16:56
Ik heb ze allebei, eerst heb ik de Xbox360 gekocht vanwege de prijs. Ben altijd al een Playstation fan geweest, vanaf de 1e console. Later toch nog de PS3 aangeschaft, toen deze goedkoper werd.

Ik vind de games op de PS3 toch leuker, dan de spellen die uitkomen voor de Xbox. En het ziet er een stukje beter uit op de PS3 vind ik. Je hebt ook meteen een Blu-ray speler. Zoals La Noire, op de ps3 is het op één blu-ray dvd schijf, terwijl als je La Noire op de Xbox speelt, dat je dan 3 dvd's hebt vanwege de grootte van het spel :P.

Maar beiden consoles hebben hun voor en nadelen, en beiden hebben ze vette games. Fable, Gears of War, Uncharted, InFamous, God of War etc.

Ik zou gewoon op Marktplaats even kijken, genoeg goedkope ps3's en xbox'en te vinden.

iWJ
22-09-2011, 17:20
xbox is toch meer voor de hardcore gamer, dat kan je ook zien aan de exclusives etc, de ps3 vind ik meer casual

Leventdepevent
22-09-2011, 18:20
het is maar net wat je gewend bent...ps3 vind/vond ik zelf echt niks, als je naast gamen ook blu-rays kijkt zou ik voor de ps3 gaan.....en als je voor de x360 gaat dan idd slim 250gb. stiller en je kan downloaden wat je wil wat die 250 zit zomaar niet vol.je kan de xbox ook gebruiken als mediacentre dus muziek en films streamen, das ook wel leuk.iig succes met je keuze.
@lopez: is je ps3 mee naar t zuiden? ;)

Peter0711
22-09-2011, 18:48
Wat wou je erover zeggen?
Dat ze gehackt waren?
kan gebeuren, het is gratis, kan je van de xbox niet zeggen als je online wilt spelen

Dat het gehacked was is al oud nieuws toch? Ik weet niet of jij vaak online gamed,maar naar mijn ervaringen ligt het netwerk er elke week wel weer is uit tegenwoordig,en gewoon het feit dat ik niet kan chatten met me vrienden die online zijn zonder dat ze niet bij mij in de game / room zitten.. Erg jammer.. Je moet voor X-box live betalen inderdaad,maar toch kies ik liever voor X-box live! Zeker straks met Forza 4 als we gaan Top Gear voetballen met ze allen haha :D


http://www.youtube.com/watch?v=3L__xtEoIb8

Het voetballen in die kleine auto'tjes komt er in,bowlen,rijden in geprijsde auto tegen celeb tijden enz enz. Ik heb er zin in!

Biiyen
22-09-2011, 19:00
Als je alleen wil gamen zijn beide goed, wil je meer dan is PS3 de betere keus. Vooral nu Sony de PS3 in prijs heeft verlaagd.

De PS3 is ook een media speler die je heel gemakkelijk via de windows media player kan koppelen, je kunt dan films, muziek en foto's via je computer streamen naar je televisie.

Verder is je PS3 ook direct een blu ray speler

PlayStationNetwork is gratis en Xbox Live kost 50 euro per jaar

Playstation heeft ook een gratis muziek service waarmee je muziek video's on-demand kan afspelen. Zelf een playlist samenstellen en je hebt je eigen TMF.

Beide consoles hebben spellen die exclusief zijn, PS3 heeft betere en een gevarieerder aanbod daarvan, echter ben je gek op First Person shooters dan is de XboX beter.

Tot en paar jaar geleden was de Xbox de leading console voor ontwikkeling en werden de spellen naar de PS3 gepoort, nu is het andersom, de PS3 is de sterkere console en is nu voor veel ontwikkelaars het ontwikkelplatform en worden ze gepoort naar de xbox. Dit houdt in dat veel spellen op de PS3 technisch beter zijn.

Een ander voordeel is dat veel spellen tegenwoordig groot zijn, op de XboX krijg je dan 2 of 3 disks voor 1 spel. De playstation past alles op 1 disk, wat inhoudt dat je tijdens het spelen niet van disk hoeft te wisselen. Ook zet de PS3 vaak delen op de harde schijf waardoor laadtijden tussen levels lager zijn.

The_Rock
22-09-2011, 20:07
Kijk hier heb ik wat aan. Thanks Biiyen.

Ik denk toch dat ik een nieuwe xbox koop, met 4 gb harddrive ..tenzij ik een PS3 onder de 200 euro vind.

Gilaiir
23-09-2011, 01:00
Als je alleen wil gamen zijn beide goed, wil je meer dan is PS3 de betere keus. Vooral nu Sony de PS3 in prijs heeft verlaagd.

De PS3 is ook een media speler die je heel gemakkelijk via de windows media player kan koppelen, je kunt dan films, muziek en foto's via je computer streamen naar je televisie.

Verder is je PS3 ook direct een blu ray speler

PlayStationNetwork is gratis en Xbox Live kost 50 euro per jaar

Playstation heeft ook een gratis muziek service waarmee je muziek video's on-demand kan afspelen. Zelf een playlist samenstellen en je hebt je eigen TMF.

Beide consoles hebben spellen die exclusief zijn, PS3 heeft betere en een gevarieerder aanbod daarvan, echter ben je gek op First Person shooters dan is de XboX beter.

Tot en paar jaar geleden was de Xbox de leading console voor ontwikkeling en werden de spellen naar de PS3 gepoort, nu is het andersom, de PS3 is de sterkere console en is nu voor veel ontwikkelaars het ontwikkelplatform en worden ze gepoort naar de xbox. Dit houdt in dat veel spellen op de PS3 technisch beter zijn.

Een ander voordeel is dat veel spellen tegenwoordig groot zijn, op de XboX krijg je dan 2 of 3 disks voor 1 spel. De playstation past alles op 1 disk, wat inhoudt dat je tijdens het spelen niet van disk hoeft te wisselen. Ook zet de PS3 vaak delen op de harde schijf waardoor laadtijden tussen levels lager zijn.

Oh boy... daar gaan we dan!

Ten eerste: De Xbox is ook een media center aangezien het ook van Microsoft is zijn er hele mooie software voor als je een windows oc hebt.

Ten tweede: Fuck blu ray... als je illigale films download in 1080p blu ray formaat kan je ze via het media center afspelen.

Ten derde: XBL is 10x zo stabieler dan Playstation Network, dit is bewezen uit tests dus de flapdrol die nu zegt dat het niet zo is neem ik niet serieus. En daarom betaal je er ook voor.

Ten vierde: De Xbox en de PS3 Hebben alle twee ong hetzelfde asortiment exclusives, dus dat de ps3 zogenaamd betere heeft is onzin. Noem er anders maar een paar, zal ik er weer op in gaan.

Ten vijfde: Games worden nogsteeds gemaakt op Xbox en geport naar ps3, dis is omdat het coderen voor de Xbox makkelijker is. Qua Graphics/physics zijn bijde platvormen ong gelijk aan elkaar

Ten zesde: Veel spellen groot? Nou... Naar mijn ervaring alleen nogmaar L.A. Noire, en zown gek japans spel waarvan ik de naam niet meer weet.

Verders om je vraag te beantwoorden:
Als ik jou was zou ik de nieuwe Xbox 360 Slim kopen, met 250 GB, gaat allemaal net iets sneller etc.

Stefano~
23-09-2011, 11:06
Nog een een verschil zijn de controllers de Xbox 360 is een echte shooter console de controler is beter geschik om shooters mee te spelen de PS3 heeft echt een button bash controller goed voor fight games als tekken/street fighter en zo.

Stefano~
23-09-2011, 11:07
Nog een een verschil zijn de controllers de Xbox 360 is een echte shooter console de controler is beter geschik om shooters mee te spelen de PS3 heeft echt een button bash controller goed voor fight games als tekken/street fighter en zo.

The_Rock
23-09-2011, 12:42
Fuck..

Ik heb dit een maand uitgesteld omdat ik gek word van keuze maken. Ik geef mezelf een maand tijd en dan moet ik een keuze maken.

Kalikula
23-09-2011, 13:55
Speel Gears of War 3, net 20 september uitgekomen op de Xbox 360, en u krijgt uw antwoord. Wat moddervet. Multiplatform spellen zijn vaak op de Xbox mooier, en anders wel identiek (kijk naar Battlefiel 3). Moelijk toe te geven PS3 fanboys!

bush1do
23-09-2011, 14:02
enige goede xbox versie die je zeker moet nemen is van sony...en hij heet de playstation 3.
waarom betalen bij xboxlive om online te mogen gaan als je met een ingebouwde wifi op de ps3 meteen online bent..

en nog een detail...de ps3 is tevens een 3d bluray speler...dus met een nieuwe tv die waarschijnlijk 3d ondersteund kun je echt leuk bluray kijken.

Peter0711
23-09-2011, 15:26
Dat de ps3 een BlueRay Speler is is een enorm voordeel inderd. Verder blijft het gewoon een mening,je kan op beide consoles prima gamen,ik persoonlijk vind Xbox fijner als de PS3,en dat basseer ik puur op gebruik en niet de games zelf.

Biiyen
23-09-2011, 16:06
Oh boy... daar gaan we dan!

Ten eerste: De Xbox is ook een media center aangezien het ook van Microsoft is zijn er hele mooie software voor als je een windows oc hebt.

Ten tweede: Fuck blu ray... als je illigale films download in 1080p blu ray formaat kan je ze via het media center afspelen.


"Fuck Blu ray" is een mening, geen feit.



Ten derde: XBL is 10x zo stabieler dan Playstation Network, dit is bewezen uit tests dus de flapdrol die nu zegt dat het niet zo is neem ik niet serieus. En daarom betaal je er ook voor.


Ik heb nooit beweerd dat het ene beter is dan het ander, ik zeg alleen fat PSN gratis is en XboX Live moet je betalen.



Ten vierde: De Xbox en de PS3 Hebben alle twee ong hetzelfde asortiment exclusives, dus dat de ps3 zogenaamd betere heeft is onzin. Noem er anders maar een paar, zal ik er weer op in gaan.


PS3 Exclusief:

Resistance II
Resistance III
God Of War I & II Collection HD
God Of War III
Gran Turismo 5
Heavy Rain
Killzone II
Killzone III
The Last Guardian
Little Big Planet
Little Big Planet II
Demon Souls
Metal gear Solid 4
Mod Nation Racers
Infamous
Infamous 2
Ratched and Clack series
Uncharted I
Unchrated II
Uncharted III

Afgezien van JOU eigen smaak, alles spellen halen dikke cijfers bij Metacritic en het aanbod is zeer gevarieerd.



Ten vijfde: Games worden nogsteeds gemaakt op Xbox en geport naar ps3, dis is omdat het coderen voor de Xbox makkelijker is. Qua Graphics/physics zijn bijde platvormen ong gelijk aan elkaar


Dit is een leugen! doordat spellen voorheen werden gepoort naar de PS3 waren spellen op de PS3 kwalitatief veel minder... voorbeelden zijn Bayonetta en de Orange box... Developers gebruiken nu ook PS3 om te ontwikkelen, en dat is niet omdat het gemakkelijker is, maar omdat het ze omzet kost als ze het niet doen.



Ten zesde: Veel spellen groot? Nou... Naar mijn ervaring alleen nogmaar L.A. Noire, en zown gek japans spel waarvan ik de naam niet meer weet.

Rage worden ook al 3 disks...



Verders om je vraag te beantwoorden:
Als ik jou was zou ik de nieuwe Xbox 360 Slim kopen, met 250 GB, gaat allemaal net iets sneller etc.

Wij van wc-eend adviseren wc-eend....

Marchant
23-09-2011, 16:15
Kijk hier heb ik wat aan. Thanks Biiyen.

Ik denk toch dat ik een nieuwe xbox koop, met 4 gb harddrive ..tenzij ik een PS3 onder de 200 euro vind.

http://www.eplaza.com/playstation-3-slim-160-gb

Tot en met morgen 229.99 bij eplaza.
Ik heb beide zowel 360 als de ps3 speel alleen meer op de 360 omdat deze omgebouwd is en ik hier kopies op speel.
Persoonlijk als ik niet kijk naar wat het mij kost 3euro voor xbox kopie of 59euro voor orgineel op de ps3 speel ik liever op de ps3.
Maar dit is een kwestie van smaak denk ik.
net als je hier vraag welke is de lekkerste krijg je van iedereen een andere (zijn persoonlijke) mening

http://i622.photobucket.com/albums/tt308/TheRedHeadRiter/The%20Redhead%20Riter/2009%20RR/2009-09-12victorias-secret-bikinis.jpg

The_Rock
23-09-2011, 17:12
Dus wacht even?

Om op de xbox online te kunnen spelen moet je betalen? en op de PS3 is dat gratis?
Dit is wel een grote minpunt.
En wat als ik een Xbox 360 arcade met 4 gig koop die ook een stillere versie is, en er een fifa 12 erbij krijg ..en dat allemaal bij elkaar voor maar 188,- euro? ik kan toch altijd nog 20 gig harddrive kopen als het nodig zou zijn, toch?

En welke console speelt dit soort spellen lekkerder: Vechtspellen en shooters.

Kemal
23-09-2011, 17:17
xbox gold membership kan je goedkoop bij forumbroeder Dennuz (http://www.mixfight.nl/forum/member.php?4589-Dennuz)aanschaffen ;)

Vinand
23-09-2011, 19:02
Kijk ik heb een xdoos en een speelstation3 en me xdoos staat er letterlijk stof te happen. Ik heb hem alleen gebruikt voor de exclusives (Halo wars, en ninja gaiden).

The_Rock
23-09-2011, 19:10
Ik heb mijn keuze 100% gemaakt jongens. Het wordt een PS3!

Topic mag op slot.

justsomeone
23-09-2011, 19:50
Kijk ik heb een xdoos en een speelstation3 en me xdoos staat er letterlijk stof te happen. Ik heb hem alleen gebruikt voor de exclusives (Halo wars, en ninja gaiden).

hier precies hetzelfde

justsomeone
23-09-2011, 19:50
Ik heb mijn keuze 100% gemaakt jongens. Het wordt een PS3!

Topic mag op slot.

goede keus gozert, als je je online account aanmaakt, geef je naam dan ff dan voeg ik je toe, zal ik je ff in maken met wat voor spel dan ook :D

The_Rock
23-09-2011, 19:56
goede keus gozert, als je je online account aanmaakt, geef je naam dan ff dan voeg ik je toe, zal ik je ff in maken met wat voor spel dan ook :D

Haha, doen we

justsomeone
23-09-2011, 20:21
ik zit te wachten op me fifa 12
en natuurlijk op modern warfare 3
en de nieuwe ufc
ufc 2010 hebben ze nu overal in de aanbieding voor 24,95
of voor goedkope spellen moet je op marktplaats kijken

rollermanskunk
23-09-2011, 20:55
Ik zou gaan voor een jtag, lekker goedkoop

lopez86
23-09-2011, 23:36
het is maar net wat je gewend bent...ps3 vind/vond ik zelf echt niks, als je naast gamen ook blu-rays kijkt zou ik voor de ps3 gaan.....en als je voor de x360 gaat dan idd slim 250gb. stiller en je kan downloaden wat je wil wat die 250 zit zomaar niet vol.je kan de xbox ook gebruiken als mediacentre dus muziek en films streamen, das ook wel leuk.iig succes met je keuze.
@lopez: is je ps3 mee naar t zuiden? ;)

De PS3 is idd mee hier in t zuuden en komt volledig tot z'n recht op m'n samsung 3D tv'tje x)

ARMENIA
24-09-2011, 00:54
beter ga je voor battlefield 3.. mw3 is eigenlijk gewoon mw2 maar met extra maps..


ik zit te wachten op me fifa 12
en natuurlijk op modern warfare 3
en de nieuwe ufc
ufc 2010 hebben ze nu overal in de aanbieding voor 24,95
of voor goedkope spellen moet je op marktplaats kijken

ARMENIA
24-09-2011, 00:55
goedzo mien jong


Ik heb mijn keuze 100% gemaakt jongens. Het wordt een PS3!

Topic mag op slot.

Kemal
24-09-2011, 06:14
Ik heb mijn keuze 100% gemaakt jongens. Het wordt een PS3!

Topic mag op slot.

ok, iig veel plezier ermee!