PDA

View Full Version : EPIC FAIL TELEGRAAF



remco pardoel
22-09-2011, 12:23
5-jarige in kooigevecht - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland] (http://www.telegraaf.nl/buitenland/10600087/__5-jarige_in_kooigevecht__.html?sn=binnenland,buitenl and)

Het gaat om een partij grappling tijdens een mma event
Wat hebben ze weer slecht hun huiswerk gedaan..

Lekker tendineus artikel
Kooigevecht ipv van mma event
dat kinderen zogenaamd een MMA partij doen.

Walgelijke roddelmagazine is de enige conclussie

remco pardoel
22-09-2011, 12:24
Met zijn allen retweeten en er een bom op los laten.
zo met zijn allen hun er even op wijzen dat het al sinds tijden mma heet en dat het toch een grappling partij is?

remcopardoel Remco Pardoel
#fail@telegraaf! Het gaat om een partij grappling (variatie op #bjj #worstelen) tijdens een #mma event. ..artikel..telegraaf.nl/buitenland/106…

remco pardoel
22-09-2011, 12:29
en Geen Stijl nam het blind over... sukkels hahahha
geen_stijl GeenStijl
Ziek. Kooivechtende kinderen in Engeland: Het ooit zo trotse Albion is hard bezig het morele failliet van de westers... bit.ly/pZpaP0

MilfhunterMMA
22-09-2011, 12:37
Ik heb het ook gezien. Wat een stemmingmakerij, die kids zijn gewoon aan het grapplen. Weliswaar in een kooi, maar het aard van het beestje is niet anders dan op een mat.

Kemal
22-09-2011, 12:42
wat een FAIL!

Fyodor
22-09-2011, 12:45
Ik heb het ook gezien. Wat een stemmingmakerij, die kids zijn gewoon aan het grapplen. Weliswaar in een kooi, maar het aard van het beestje is niet anders dan op een mat.

Haha, inderdaad. Net even op geenstijl gekeken en de grofweg de helft van de reacties is van mensen die begrijpen wat het is (grappling) en de andere helft is zó dom en onwetend dat je het met gekrulde tenen leest.

Bromios
22-09-2011, 12:54
Dat krijg je nou als je kinderen in de ring/kooi zet. Dat moet je gewoon ook niet doen.

99% van de mensen ziet een kooi of ring en denkt dat er geslacht wordt.

Goolings
22-09-2011, 12:56
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/09/22/video-controverse-in-groot-brittannie-over-kooivechtende-kinderen/

Hierbij het stukje in de NRC.nl

maartenjackie
22-09-2011, 13:01
Had meer verwacht van de telegraaf. Echt belachelijk dit

A-team
22-09-2011, 13:04
Dat krijg je nou als je kinderen in de ring/kooi zet. Dat moet je gewoon ook niet doen.

99% van de mensen ziet een kooi of ring en denkt dat er geslacht wordt.

x2

Garcia
22-09-2011, 13:05
Op Twitter heeft @RTLNieuwsnl het ook overgenomen. Wat een onzin zeg!

lodewijk
22-09-2011, 13:07
De standaard in België neemt het ook klakkeloos over ... :(

Uit het artikel: "In tegenstelling tot volwassen kooiworstelaars mogen de kinderen niet slaan of schoppen, al wordt die regel vaak met de voeten getreden". Ik vraag me af waarop de journalist deze stelling baseert?

En laat ons ondertussen ook vlug alle Judo, worstel, karate, TKD en worstelwedstrijden voor kinderen verbieden. Of wordt er met twee maten en gewichten gewerkt?

McClane
22-09-2011, 13:14
Ik heb ook even een berichtje gestuurd naar de auteur, Hans Klis, van het artikel op de website van het NRC. Wellicht anders verwoordt maar klakkeloos het artikel van de Telegraaf overgenomen.

@rechterhans Art. "Video: controverse in GB [..]" Op de hype train gestapt? Het gaat om een partij grappling (variatie op #bjj #worstelen)

Dennuz
22-09-2011, 13:19
Kansloos weer... Geenstijl al helemaal.. Die idioten lopen normaal als hardst te roepen als andere media klakkeloos iets overnemen van internet en nu doen ze precies hetzelfde,,

Mule-Kick
22-09-2011, 13:29
Dikke faal idd, kansloze journalistiek.

respect
22-09-2011, 14:13
Had meer verwacht van de telegraaf. Echt belachelijk dit
haha serieus van de telegraaf kut sensatie krant

Lionheart
22-09-2011, 14:41
Geen Stijl en de Telegraaf daar moet echt een bom op worden gegooid, kranten/weblog die alles overnemen van andere bronnen.

Riooljournalistiek en puur stemmingmakerij!

De krant de Telegraaf is net zo walgelijk als de directeur Sjuul Paradijs!

Tsuki
22-09-2011, 15:06
Als je weet dat je de massa al tegen hebt dan is de meest ongelukkige keuze, die van 2 kinderen tegen elkaar laten grapplen in een kooi ;-)

iWJ
22-09-2011, 15:30
televaag

Silat
22-09-2011, 15:32
Al had Prins Willem Alexander een prijs uitgerijkt in de kooi, dan had er gestaan:

Prins Willem Alexander in kooi gevecht.

Vechtsport NL weet nu zo langzamerhand wel wat media gaat schrijven? gewoon domme actie om kids in kooi te laten grapplen.

KN
22-09-2011, 15:38
Dit stond ook al uitgebreid op andere forums.

Ik moet zeggen dat ik het ook geen goed idee vind om 8 jarige (jankende) kinderen in een kooi te flikkeren met wat half naakte dames er omheen. Tuurlijk is het geen MMA, maar net zo goed als ik gala's geen plek vind voor kinderen, vind ik de setting van kids in een kooi helemaal niet passend.
Neemt natuurlijk niet weg dat de 'feiten' niet kloppen en dat het slordige journalistiek is.

remco pardoel
22-09-2011, 15:42
Ik kan me deels vinden in de bovenstaande reply.
Kinderen horen inderdaad naar mijn mening niet thuis op gala's, minimaal veertien jaar zou een fatsoenlijke leeftijd zijn en er zijn genoeg andere manieren om kinderen aan grappling competitie te kunnen laten deelnemen.

elpappi
22-09-2011, 15:43
Het gaat er veel bovendien veel relxater aan toe dan in een ballenbak bij Ikea. De telegraaf probeer ik al 10 jaar niet meer te lezen. Maar ik doe het toch steeds om daarna weer snel de pagina te sluiten als ik al die kloteartikelen met dito tokkie reakties heb gezien.

micha
22-09-2011, 16:08
pfffffff wat een journalistiek weer

FOCUS
22-09-2011, 16:50
Had meer verwacht van de telegraaf. Echt belachelijk dit


wat zegt dit over jou :fp:

de Stiep
22-09-2011, 17:28
wat een FAIL!
X10 !!

Slome
22-09-2011, 17:36
Ooit had ik een leraar Nederlands, die zei: Al was de Telegraaf toiletpapier; ik zou me reet er nog niet mee afvegen...

Leventdepevent
22-09-2011, 18:09
Als je weet dat je de massa al tegen hebt dan is de meest ongelukkige keuze, die van 2 kinderen tegen elkaar laten grapplen in een kooi ;-)
een hele dikke x2

blackadder
22-09-2011, 18:30
Cages, kids and the media | Combat Sports Clinic (http://combatsportsclinic.com/2011/09/22/cages-kids-and-the-media/)

Garcia
22-09-2011, 18:33
RTL Nieuws heeft het zelfs op tv uitgezonden tijdens het 6 uur journaal. Zal mij niets verbazen als ze het om half 8 weer gaan herhalen.

123trisweat
22-09-2011, 18:40
zag het item voorbij komen op RTLZ en op nu.nl.
Onwetenheid is nogal groot van de non sporters, maar ontwetenheid/naiviteit van de gala organisatie is natuurlijk nog groter. Je weet 99% ckr dat je iets uitlokt als je kinderen in een kooi laat grapplen. Als je het nu overdag in een gymzaal met allemaal Tatami's in een tournooi vorm laat zien.

Ronald
22-09-2011, 19:46
Tja, wat sommigen ook al zeggen: 2 kinderen in een kooi tegen elkaar laten knokken is gewoon vragen om problemen. Als de organisator zich dat niet van tevoren had kunnen bedenken... tja...

iconian
22-09-2011, 19:47
precies. Kinderen op dansles is ook niks mis mee, maar je laat ze niet dan in een stripclub dansen.

ongelofelijk stom van de organisatie

remco pardoel
22-09-2011, 20:34
hahahaha Iconian classic!!

marcelt
22-09-2011, 22:22
Wat ik gezien heb was grappling. Maar volgens het interview was het een MMA demo van die kinderen. Vind zelf het grapplen geen probleem is tenslotte net als grondgevecht judo. DE Nederlanders schrikken nogal van een kooi. Dat is nou eenmaal zo. Verder als het 's avonds laat is vind ik het geen goede tijd voor een kinderwedstrijd. Ook het vrij harde geweld van MMA ervoor of erna vind ik niet echt bedoeld voor 8-9 jarigen.

blackadder
22-09-2011, 22:30
Wat ik gezien heb was grappling. Maar volgens het interview was het een MMA demo van die kinderen. Vind zelf het grapplen geen probleem is tenslotte net als grondgevecht judo. DE Nederlanders schrikken nogal van een kooi. Dat is nou eenmaal zo. Verder als het 's avonds laat is vind ik het geen goede tijd voor een kinderwedstrijd. Ook het vrij harde geweld van MMA ervoor of erna vind ik niet echt bedoeld voor 8-9 jarigen.
Niet alleen DE Nederlanders. En elke keer als er weer een smeuig artikel over 'free-fighting' wordt geschreven zijn er altijd 2 dingen waar het altijd om schijnt de draaien. GnP en de kooi. Er wordt lang niet zoveel ophef gemaakt wanneer het in een ring plaatsvindt.

lodewijk
23-09-2011, 09:33
De standaard in België neemt het ook klakkeloos over ... :(

Uit het artikel: "In tegenstelling tot volwassen kooiworstelaars mogen de kinderen niet slaan of schoppen, al wordt die regel vaak met de voeten getreden". Ik vraag me af waarop de journalist deze stelling baseert?

En laat ons ondertussen ook vlug alle Judo, worstel, karate, TKD en worstelwedstrijden voor kinderen verbieden. Of wordt er met twee maten en gewichten gewerkt?

Update: gisteren nog een mail gestuurd naar De Standaard met een aantal van de punten die hier al aangehaald zijn (en het feit gehekeld dat ze klakkeloos artikels overnemen zonder ze te controleren) en het artikel is aangepast. Het is nog altijd niet wat het zou moeten zijn maar het is tenminste al wat genuanceerder. :)

Italian*Berlusconi*
23-09-2011, 10:41
zelfs hier in italie op het nieuws... had gelijk ook wat uit te leggen omdat iedereen niet door had dat het idd om grappling ging.. wel vind ook ik dat kinderen niet thuis horen op een MMA event, ook niet om te grapplen.. juist door de ringgirls, de hele setting en toch het publiek wat voor MMA - Vechten komt.. maar idd, wat een journalistiek...

remco pardoel
23-09-2011, 11:56
en vandaag gaan ze weer in de fout.. :(
mensen gooi het twitter als een bom tegen de Telegraaf. Wat een faal blad.

retweet:
#epic#fail@telegraaf!!!! telegraaf.nl/buitenland/106… Het is een partij GRAPPLING ipv MMA. Beter jullie huiswerk doen!!

Dalton
23-09-2011, 14:17
precies. Kinderen op dansles is ook niks mis mee, maar je laat ze niet dan in een stripclub dansen.

ongelofelijk stom van de organisatie

:thup:

Dalton
23-09-2011, 14:29
Niet alleen DE Nederlanders. En elke keer als er weer een smeuig artikel over 'free-fighting' wordt geschreven zijn er altijd 2 dingen waar het altijd om schijnt de draaien. GnP en de kooi. Er wordt lang niet zoveel ophef gemaakt wanneer het in een ring plaatsvindt.

Nu is het ook zo dat 80% van de "fans" (lees bezoekers) komen voor een liefst zo bloedig mogelijke GnP. Bij een mooi technisch grondgevecht blijven alleen de kenners geinteresseerd, de rest gaat bier halen. Zodra er, liefst zo wild en a-technisch mogelijk gemaaid wordt gaat het dak eraf bij de meeste gala's.

Beetje het probleem van "kenners". Zij genieten van techniek en tactiek. Minder ingewijden, die de techniek niet kennen en snappen, vinden het dan al lang saai geworden.

Heb je trouwens soms ook last van als bokser die hier de commentaren van niet boksers leest op wedstrijden ;) (Alhoewel vanzelfsprekend alle posters hier, in ieder geval voor hun eigen idee, een geweldige en diepgaande kennis van het boksen hebben).

Bromios
23-09-2011, 14:31
Nu is het ook zo dat 80% van de "fans" (lees bezoekers) komen voor een liefst zo bloedig mogelijke GnP. Bij een mooi technisch grondgevecht blijven alleen de kenners geinteresseerd, de rest gaat bier halen. Zodra er, liefst zo wild en a-technisch mogelijk gemaaid wordt gaat het dak eraf bij de meeste gala's.

Beetje het probleem van "kenners". Zij genieten van techniek en tactiek. Minder ingewijden, die de techniek niet kennen en snappen, vinden het dan al lang saai geworden.

Heb je trouwens soms ook last van als bokser die hier de commentaren van niet boksers leest op wedstrijden ;) (Alhoewel vanzelfsprekend alle posters hier, in ieder geval voor hun eigen idee, een geweldige en diepgaande kennis van het boksen hebben).

Ik denk / hoop dat TUF14 daar een beetje verandering in gaat brengen. Die lichtgewichten maken er ook op de grond spektakel van.

Dalton
23-09-2011, 14:40
De lichtere gewichtsklasses vind ik bij de meeste vechtsporten veel mooier om te zien. Moeten het minder van kracht en meer van techniek hebben en kunnen ook meer proberen omdat het risico om met 1 aktie op pure kracht uitgeschakeld te worden kleiner is.

Toch blijven de grote zware jongens altijd de publiekslievelingen,de boegbeelden en de grootverdieners van de sport. Als we het bijvoorbeeld over de beste boksers hebben denken we automatisch aan zwaargewichten en nooit aan een mexicaantje van 57 kg.

FOCUS
23-09-2011, 15:59
Dat mensen die graag naar grondwerk kijken kenners zijn, betekent nog niet dat mensen die graag stoten zien, geen kenners zijn.
Ik waardeer het grondwerk enorm, omdat ik -met het kleine beetje wat ik er van weet en het kleine beetje ervaring wat ik er mee heb- besef hoe moeilijk het is, en hoe goed die gasten zijn. Ik vond het ook altijd erg leuk om te doen.
Maar dan vind ik het nog steeds saai om naar te kijken.

Voetval vind ik ook enorm saai om naar te kijken, maar voor een potje voetbal ben ik altijd wel te porren...



En zwaargewichten zijn 'the top of the foodchain'.
Dat dwingt respect af

mama
24-09-2011, 16:39
Ik kan me deels in de mening vinden dat dit belachelijk is. Men heeft nu eenmaal een vooroordeel over vechten in een kooi. Men denkt nog steeds dat daar 1 minstens dood de kooi verlaat. Maar aan de andere kant als je kijkt wat die kids doen..... is het idd niet meer dan grappling. Maar laat ze dat gewoon lekker op de mat doen ipv in een kooi. Dit is zo negatief voor de sport weer.
Moet wel zeggen dat ik dit liever zie, dan kids van die leeftijd die aan het kickboksen zijn.

Asura
24-09-2011, 16:56
Een paar mensen die ik ken waren ook echt geschrokken ervan. Het verschil tussen grappling en MMA zien mensen niet eens haha.
Canvas had het ook uitgezonden trouwens.

Het was gewoon dom van de organisatie, je weet dat het tegen je word gebruikt als de media je niet mag, beetje zoals... ^^