PDA

View Full Version : Exclusief: Mixfightmembers Q&A met Tyrone Spong!**Antwoorden**



Slome
22-09-2011, 18:09
Exclusief: Mixfightmembers Q&A met Tyrone "King of the Ring" Spong!


Mixfight.nl biedt nu de kans aan forummembers om vragen te stellen aan Tyrone Spong, Spong trainde recent in de U.S.A. met o.a. UFC vechter Rashad Evans. En bleek zelf ook niet vies te zijn van potje MMA. Stapt Tyrone over en zal hij zijn trainingen meer focussen op MMA, gaat hij dit combineren met zijn K-1 gevechten in Japan en Europa, of is dit alles een fabeltje?


http://www.mixfight.nl/portal/wp-content/uploads//2011/08/TyroneSpong3_original_crop_340x234.jpg


Wil je weten wat Tyrone Spong zijn toekomst plannen zijn, hoe hij zich voorbereid op de K-1 Final 16 in Nanjing 29 oktober in Japan. Misschien wil je wel weten wat zijn favoriete muziek is, waar zijn liefde voor honden vandaan komt. Mixfight.nl maakt het mogelijk!


http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTsw5E7_bmhVS6d4GIY0bcE1C43tY5A1 yyh9UzAK6R5Arg-CcRYFNCyJJ4Q



Stel nu je vraag:


- Er zal een selectie worden gemaakt uit de gestelde vragen; dus zorg dat je een originele vraag stelt -

Slome
22-09-2011, 18:09
http://www.youtube.com/watch?v=m9yc_4Y9HBw

Kemal
22-09-2011, 18:23
Wederom top dat dit is mogelijk gemaakt :thup:

Vraag: Hoe bereid je jezelf op dit moment voor, voor de K-1 finale en met wie..?

Bartju
22-09-2011, 18:27
wil je tegen badr hari vechten?
zoja welke ronde gaat hij neer!?

Garcia
22-09-2011, 18:32
Wat is je het meest bijgebleven aan je periode in Amerika?
Hoe was het om in de hoek van Rashad Evans te staan?
Wat heb je voor tips aan Rashad gegeven tijdens de wedstrijd?
Er gaan geruchten dat je wellicht de overstap wilt maken naar het MMA. Kan je dit bevestigen of er iets meer over vertellen?

MoCCino
22-09-2011, 21:19
-Je bent overgestapt naar de heavyweight. Op welke gewicht voel je, je het beste. Toen je nog 'lichtgewicht'' was of nu je een zwaargewicht bent.
-Buiten jezelf om, wie maakt de meeste kans om er dit jaar met de K-1 2011 troon vandoor te gaan?
-Is het niet moeilijk dat als je getrained word door Hoost je niet teveel bezig bent om een tweede Hoost te worden?
-Stel er komen aanbiedingen vanuit de bokswereld, zou je overwegen erop in te gaan?

MadMike
22-09-2011, 21:21
Ben benieuwd naar je dag en weekplanning! Hoe ziet een (trainings) weekje er voor jou uit?
Stel je gaat over naar het MMA, naar welke gewichtklasse gaat jouw voorkeur uit? HW of LHW?
Volg je het MMA gebeuren op de voet? Kijk je bijvoorbeeld ook net als wij uit naar UFC 135 Rampage - Jones?

Zou je een ranking willen maken met de volgende 5 vechters? Niet op huidig nivau maar alltime gezien?
Hari - Hoost - Aerts - Bonjasky - Schilt

Mauro
22-09-2011, 21:50
Stel je gaat over naar het MMA, naar welke gewichtklasse gaat jouw voorkeur uit? HW of LHW?

Dat wil ik ook graag weten !

FOCUS
22-09-2011, 21:51
in welk opzicht ben je gegroeid nadat je weg bent gegaan met Lucien?
Wat zijn momenteel je sterke en je zwakke punten?

marcelt
22-09-2011, 22:14
Train je veel mma?

Wil je graag een rematch tegen Corbett?

Hoe denk je Badr te gaan aanpakken?

jay-elijah
22-09-2011, 22:44
Hoe voelt het als jonge atleten/vechters naar jou opkijken als een rolmodel en ster ?

the art of muay thai
23-09-2011, 10:45
Hoe kijk je terug op je ontwikkeling sinds je bij Hoost zit?
Ben je op een andere manier gaan vechten?
Je bent de laatste jaren aanzienlijk groter geworden, maar daardoor ook iets langzamer en explosief lijkt het. Ook maak je, naar mijn mening, minder flitsende combinaties. Hoe kijk jij hier tegen aan?
In welk jaar win jij de K-1 (of een soort gelijk toernooi)?

Mattie73
23-09-2011, 10:53
- Kun je wat vertellen over de periode dat je in Amerika bokstrainingen volgde bij Mayweather?

- Waar zit 'm precies het verschil, in training van Lucien Carbin en in training van Ernesto Hoost (technisch, tactisch, conditioneel etc).

FOCUS
23-09-2011, 12:39
Mayweather vragen FTW!!!

wat is het belangrijkste dat je daar geleerd hebt?
Is je manier van stoten veranderd? hoe?

MoCCino
23-09-2011, 13:42
-Stel Tanikawa zou je uitnodigen voor een wildcard Final 16. Je zou hem persoonlijk (in woorden) moeten overtuigen dat je een wildcard verdiend. Wat zou je dan precies tegen hem zeggen?

-Hoe ga je om met je zwaktes?

-Hoe ga je om met zenuwen?

connect
23-09-2011, 17:17
wat vind je van de mpl ?

en zou je ook op deze regels willen vechten? en/of volgend seizoen mee willen doen in de mpl ?

Yaboy
26-09-2011, 12:30
Tegen wie zou je graag willen vechten

kmr
26-09-2011, 12:44
Ook hier een vraag over het gewicht, met een iets andere insteek dan de andere vragen.


Ben je al gewend aan je nieuwe gewicht?
Zo ja, hoe lang heeft het geduurd voor je je lekker voelde op je nieuwe gewicht.

Ben je het met me eens dat je er in het begin, toen je zwaarder werd, wat minder in vorm uitzag?
Zo ja, wat heb je ervoor gedaan om dat gewicht te houden maar dan toch gespierder en beter in vorm te zijn?
Als je er daadwerkelijk bewust iets voor gedaan hebt, waarom heeft het even geduurd voor je dat gedaan hebt?

Mike_T
26-09-2011, 23:08
Is een overstap naar MMA niet interssanter voor jou? Valt toch veel meer te verdienen bij UFC/strikeforce dan bij de K1?

arielhelwani
26-09-2011, 23:55
Tyrone,hoe kijk jij als kickboxer naar de GOAT of MMA Fedor?

MaTo
27-09-2011, 02:18
Wat zijn je verwachtingen van K1 GP 2011, wellicht de nieuwe champ?
Indien de overstap naar MMA plaats vind、zien we je dan nog in de K1?
Zou je in TheMPL deel willen nemen?

kmr
27-09-2011, 11:50
Ook hier een vraag over het gewicht, met een iets andere insteek dan de andere vragen.


Ben je al gewend aan je nieuwe gewicht?
Zo ja, hoe lang heeft het geduurd voor je je lekker voelde op je nieuwe gewicht.

Ben je het met me eens dat je er in het begin, toen je zwaarder werd, wat minder in vorm uitzag?
Zo ja, wat heb je ervoor gedaan om dat gewicht te houden maar dan toch gespierder en beter in vorm te zijn?
Als je er daadwerkelijk bewust iets voor gedaan hebt, waarom heeft het even geduurd voor je dat gedaan hebt?

Mijn vragen komen over alsof ik wil weten hoe je in vorm komt, dat is niet zo. Het was de bedoeling om vragen te stellen over op de juiste manier zwaarder worden en in een hogere gewichtsklasse vechten.

Soulbringer320
27-09-2011, 13:57
Wat voor conditietrainingen doe je precies?

FOCUS
27-09-2011, 14:12
Mijn vragen komen over alsof ik wil weten hoe je in vorm komt, dat is niet zo. Het was de bedoeling om vragen te stellen over op de juiste manier zwaarder worden en in een hogere gewichtsklasse vechten.


krijg je toch nooit een eerlijk antwoord op

Slome
13-10-2011, 18:22
Broeders,

Tot zondag hebben jullie nog de tijd om Tyrone het hempt van zijn lijf te vragen.
Dan worden zal hij namlijk de tijd nemen om het een en ander zo goed mogelijk te beatnwoorden.



Sorry broeders het heeft even geduurt, dit is mijn fout, niet van Tyrone, hij heeft direct de antwoorden verzonden en zo te zien ook uitgebreid te tijd genomen, Stay Tuned!

Slome
13-10-2011, 18:39
Exclusief: Mixfightmembers Q&A met Tyrone Spong!

http://94.100.122.71/665200001-665250000/665241001-665241100/665241021_5_PzCI.jpeg


Twee weken lang konden Mixfightmembers vragen stellen aan niemand minder dan Tyrone Spong.
Spong heeft de tijd genomen om deze vragen zo goed en duidelijk mogelijk voor ons te beantwoorden.


Tyrone; bedankt namens Mixfight.nl!:thup:

Check nu de Q&A:

Hoe bereid je jezelf op dit moment voor, voor de K-1 finale en met wie..?
Op dit moment ben ik lekker aan het trainen en zorg ik dat ik goed mijn basis conditie goed is. er is voor mij niet echt duidelijk wat er nu daadwerkelijk gaat gebeuren met de K-1, het zijn speculaties wel kan ik 1 ding zeggen en dat is ik ga de ring niet in voordat ik betaald ben en van tegenstanders is dus nog geen sprake op dit moment. en het had me ook niet echt veel uitgemaakt tegen wie ik gematch wordt zolang ze betalen.

http://94.100.116.66/582850001-582900000/582855701-582855800/582855712_5_GonM.jpeg

Had je tegen Badr Hari willen vechten?
Ja natuurlijk, er wordt veel opheff gemaakt over badr maar mij boeit het allemaal niet zoveel eerlijk gezegd, men vergeet dat ik al 12 jaar vecht waarvan zeker 10 jaar op top niveau dus ik lig nergens wakker van!

Wat is je het meest bijgebleven aan je periode in Amerika?
Dat de sport heel erg leeft hier, de fans zijn enthousiast en de vechters, athleten worden gewaardeerd.
http://www.prokick.com/images/uploads/cache/spong-cosmo-rashad-260-260x217.jpg

Hoe was het om in de hoek van Rashad Evans te staan?
Ja rashad en ik zijn hele goeie vrienden en bij hem in de hoek staan ja voelt normaal ik heb wel vaker in de hoek gestaan, sta ik bij iemand in de hoek dan leef je mee en heb je meestal met zo iemand gewerkt dus dan hoop je dat waar je op getraind heb er ook uitkomt. En dat lukte dus ik was erg tevreden en blij voor hem.

Asura
13-10-2011, 18:40
Chill

Slome
13-10-2011, 18:48
Wat heb je voor tips aan Rashad gegeven tijdens de wedstrijd?
Dat hij goed gebruik moest maken van zijn snelheids voordeel en zelf druk moest zetten op tito, en de stoten en knieen kwamen er goed uit waar we op getraind hadden.

Er gaan geruchten dat je wellicht de overstap wilt maken naar het MMA. Kan je dit bevestigen of er iets meer over vertellen?
Ik ben me inderdaad aan het orienteren en ben aan het bekijken wat mijn opties zijn ook omdat ik wat aanbiedingen heb gehad dus het klopt.

http://mmajunkie.com/dyn/images/fighters/tyrone-spong.jpg

Je bent overgestapt naar de heavyweight. Op welke gewicht voel je, je het beste. Toen je nog 'lichtgewicht'' was of nu je een zwaargewicht bent.
Op dit moment voel ik me goed rond de 103 kilo, en ja het is verschillend hangt ervan af hoe goed je voorbereid bent dan maakt het mij niet echt uit.

Buiten jezelf om, wie maakt de meeste kans om er dit jaar met de K-1 2011 belt vandoor te gaan?
Moeilijk te zeggen het blijft een toernooi als ik zo kijk naar de mensen die meedoen Ghita of Badr.

Is het niet moeilijk dat als je getrained word door Hoost je niet teveel bezig bent om een tweede Hoost te worden?
Oh nee, ik heb totaal geen moeite mezelf te blijven.

http://cdn1.sbnation.com/imported_assets/276868/spong-hoost.jpg

Stel er komen aanbiedingen vanuit de bokswereld, zou je overwegen erop in te gaan?
Ja er word tegenwoordig veel gespeculeert omdat de k1 heel slecht ervoor staat, en overeem, badr, saki bepaalde uitspraken hebben gedaan en ook aangegeven hebben te willen gaan boxen, dan lees ik wat er geschreven wordt ik weet niet door wie dat badr een mix is van ali en tyson? Alsjeblieft weten ze wel waar ze over praten, badr is een goeie vechter maar sorry hoor dat is bullshit, we hebben het hier over 2 legendes, ik heb het al meegemaakt heb al meerdere keren getraind en gebokst in amerika en heb er ook ervaring mee. aan de hand van mijn ervaringen en de mensen waarmee ik getraind heb kan ik zeggen dat ik het wel kan ja zeker, ik heb de juiste contacten in zowel het boksen als het mma, het is alleen een hele andere wereld en er moet brood op de plank bij het boksen verdien je uiteidelijk goed maar de weg ernaar toe is niet altijd even verdienstelijk, nou heb ik wel een naam en dat geeft wel een voorsprong. dus om antwoord op je vraag te geven ja ik zou als het een goed aanbod was er mischien wel op ingaan.

Slome
13-10-2011, 18:56
Hoe ziet een (trainings) week er voor jou uit?
Verschillend hangt ervan af welke periode ik zit van mijn voorbereiding maar ik vind het lekker hard te trainen en de trainingen zijn zwaar.

Stel je gaat over naar het MMA, naar welke gewichtklasse gaat jouw voorkeur uit? HW of LHW?
Ik zou dan waarschijnlijk op 205 vechten.

http://farm5.static.flickr.com/3579/3323039385_0b572a4e26.jpg

Volg je het MMA gebeuren op de voet? Kijk je bijvoorbeeld ook net als wij uit naar UFC 135 Rampage - Jones en andere UFC/Strikeforce events?
Jazeker ik volg het mma gebeuren al jaren, ben ook al jaren bevriend met een hele hoop mma vechters heb met heel veel getraind en geholpen bij hun voorbereiding. En ik kijk ook uit naar bepaalde wedstrijden.

In welk opzicht ben je gegroeid nadat je weg bent gegaan met Lucien?
Lucien is een van de beste trainers in de wereld hij heeft zijn eigen manier en dat werkt om kampioenen te maken. Ik denk dat ik een stuk volwassener ben geworden ik was al in de spotlights vanaf me 18e en still going strong..

Wat zijn momenteel je sterke en je zwakke punten?
Sterke punten zijn dat ik aan me zwakke punten werk, en mentaal de sterkste ben van allemaal.

http://a2.l3-images.myspacecdn.com/images02/80/5ba12ea9ffc14e5e94a51168a7a3c125/l.jpg

Wil je graag een rematch tegen Corbett?
Ja tuurlijk een ieder die die wedstrijd heeft gezien zal begrijpen waarom.

Hoe voelt het als jonge atleten/vechters naar jou opkijken als een rolmodel en ster?
Ja dat voelt goed is een vorm van erkenning en dat voelt altijd goed, verder probeer ik er zo goed als mogelijk naar op te leven en zal ik ze altijd aanvuren nooit op te geven en altijd te gaan voor iets waar je in gelooft of van droomt.

Slome
13-10-2011, 19:06
Hoe kijk je terug op je ontwikkeling sinds je bij Hoost zit?
Alles gaat lekker zoals ik al vaker heb aangegeven vechten hoeft ie mij niet te leren ik knok wel het zijn de juiste aanwijzingen op het juiste moment en ik heb Ernesto er graag bij, verder doe ik me trainingen met harry Hooft en hij word wel ondergesneeuwd want hij doet het meeste werk met mij en hij is een top trainer.

Ben je op een andere manier gaan vechten?
Tegen zwaarder jongens moet je anders vechten maar verder niet veel veranderd

Je bent de laatste jaren aanzienlijk groter geworden, maar daardoor ook iets langzamer en explosief lijkt het. Ook maak je, naar mijn mening, minder flitsende combinaties. Hoe kijk jij hier tegen aan?
Bepaalde dingen zijn juist sneller geworden, natuurlijk hangt het er ook vanaf hoe goed je getraind heb voor een partij door omstandigheden blessures of wat dan ook, maar dat je moet wennen en leren omgaan met zo een gewichts toename dat zeker ja.

http://www.mixfight.nl/portal/wp-content/uploads//2010/12/spong1.png

In welk jaar win jij de K-1 (of een soort gelijk toernooi)?
Het jaar dat ze alles op tijd betalen!! Nee weet ik veel als ze nog bestaan en alles gaat goed zie ik het gauw gebeuren.

Kun je wat vertellen over de periode dat je in Amerika bokstrainingen volgde bij Mayweather?
Ja, was een leuke periode heb veel geleerd en een ander talent van me kwam naar boven toen namelijk dat ik goed kon boksen, ik heb veel met Maywheater getraind op de pads elke dag en opgegeven moment nadat ik het goed deed met sparen ging het als een lopend vuurtje en moest ik elke dag sparren omdat er een soort van competitie was tussen de twee maywheater broers roger en floyd en ik sloeg elke sparring sessie roger zijn jongens inmekaar, ik heb genoten en er goeie contacten aan overgehouden.

Verder noemden ze me "Amsterdam" daar omdat ik uit Amsterdam kwam ik heb er veel geleerd en ik ze boden me een bokscontract aan uiteindelijk, waarom ik het niet heb aangenomen was omdat ik toch best bang was ik was net 20 ik was pas vader ik was de top vechter op dat moment in Nederland en was bang dat alles op te geven plus ik hield teveel van kickboksen toen.

http://cdn1.sbnation.com/entry_photo_images/2048507/294403_2431437267645_1303041540_2913200_412592946_ n_large_medium.jpg

Slome
13-10-2011, 19:16
Waar zit 'm precies het verschil, in training van Lucien Carbin en in training van Ernesto Hoost (technisch, tactisch, conditioneel etc).
Manier van stoten niet, harder stoten wel.

Hoe ga je om met zenuwen?
Zenuwen heb ik niet echt meer is meer gezonde
spanning ik ga er goed mee om heb er niet echt last van.

http://en.susumug.com/k-1/090328/susumu05.jpg

Wat vind je van de MPL (Muay Thai Premier league)?
Ik vind het leuk initiatief wie weet groeit het wel door tot iets heel groots.

Zou je ook op deze regels willen vechten? en/of volgend seizoen mee willen doen in de MPL?
Als ze me kunnen betalen vecht ik wel voor ze, en de regels enz maken me niet zoveel uit. de tijd dat ik vocht allen om erkenning of wat dan ook is voorbij ik heb drie kinderen en daar vecht ik nu voor.

http://www.fightmag.net/wp-content/uploads/tyrone-spong.jpg

Tegen wie zou je graag willen vechten?
Maakt mij niet uit tegen wie ik vecht. ik heb ondanks me leeftijd van 26 jaar het allemaal wel gezien, ik heb al meer als honderd partijen gevochten en hoef mezelf niet meer te bewijzen ik heb alleen als ik ergens een uitdaging in zie mezelf wat te bewijzen.

Is een overstap naar MMA niet interssanter voor jou? Valt toch veel meer te verdienen bij UFC/strikeforce dan bij de K1?
Klopt is intressant, ik sta er open voor.

Tyrone,hoe kijk jij als kickboxer naar Fedor?
Dat is toch wel een legende in de sport, is een persoonlijke vriend van mij waar ik ook contact mee heb en hij is ook buiten de ring/kooi een kampioen ik heb heel veel respect voor hem ik heb vaak met hem getraind en hij is de grootste kampioen in het mma gebeuren van onze tijd wat men ook zegt.


http://www.youtube.com/watch?v=4md81XXJOH4

Mixfight.nl bedankt Tyrone Spong voor dit openhartige en uitgebreide interview!:thup:

Asura
13-10-2011, 19:51
Goed interview, thanks Slome

Kemal
13-10-2011, 19:52
Thanks Slome en natuurlijk ook Tyrone!

Leventdepevent
13-10-2011, 20:53
Thanks MF,Slome en natuurlijk Tyrone

MoCCino
13-10-2011, 21:02
Bedankt iedereen voor de antwoorden en natuurlijk de vragen.

Keep doing the good work!

basblue
13-10-2011, 21:07
Nice, thanx!

Mauro
13-10-2011, 21:12
Tanx !!

nanni149
13-10-2011, 21:14
Thanks mixfight heel leuk zo'n Q&A

MaTo
16-10-2011, 04:41
Dankjewel leuk interview!

Richelieu
16-10-2011, 08:07
Erg leuk interview. Volgens Spong zijn de problemen in Japan dus verre van over, nog even afwachten dus.

marcelt
16-10-2011, 09:24
Super Sjoerd !

FOCUS
16-10-2011, 10:35
gaaf thnx

Hendy
16-10-2011, 11:10
Top interview! Thanks Slome & Tyrone!

Tov
16-10-2011, 12:31
Top! Thanks.

Tony
16-10-2011, 12:38
1 woord: super

Slome
16-10-2011, 14:18
leuke reacties :D thnks

amilster
16-10-2011, 16:48
heel leuk om te lezen dank broeder slome :)
Ik ben ook heel benieuwd om Tyrone in MMA te laten zien wat hij kan, 205 is perfecte gewichtsklasse denk ik en hij schijnt aanleg voor het grondwerk te hebben.wat trainigs video's van wat MMA sparring zou cool zijn.