PDA

View Full Version : Aantal partijen op één gala? Jullie mening graag...



jeronimow
09-10-2011, 19:54
Hi Folks,

Ik merk dat er de laatste tijd regelmatig gala's gepland staan met heel veel partijen op het programma! (soms tot meer dan 50 partijen per gala)

Zijn er velen onder jullie die dit aantal partijen op 1 gala apprecieren of is dit toch van het goeie teveel?

Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar gala's waar tussen de 15 en max 20 partijen op het programma staan wat vinden jullie?

HARDnickCORE
09-10-2011, 19:55
helemaal mee eens! voor de vechters ook leuker

blackadder
09-10-2011, 20:11
Yup. Helemaal mee eens. Teveel van het goeie. Soms zijn ze pas om half twee of zelfs twee uur klaar.

jeronimow
09-10-2011, 20:14
Yup. Helemaal mee eens. Teveel van het goeie. Soms zijn ze pas om half twee of zelfs twee uur klaar.

Je zal daar de hoofdpartij maar draaien :-/

Rverm
09-10-2011, 20:35
Alle gala's precies zoals de rings-gala's. Beginnen altijd stipt, maximaal 18 partijen in verschillende klasses en altijd max half 11 afgelopen. Top geregeld!

Justinian
09-10-2011, 20:36
15 a 20 partijen is het beste

Asura
09-10-2011, 20:37
Je zal daar de hoofdpartij maar draaien :-/

Om 2 uur s'nachts vechten lol. Iets te veel van het goede idd

basblue
09-10-2011, 21:05
Alle gala's precies zoals de rings-gala's. Beginnen altijd stipt, maximaal 18 partijen in verschillende klasses en altijd max half 11 afgelopen. Top geregeld!

Daar raak je een goed punt. Als gala's op tijd beginnen, dan scheelt dat al weer een hoop ongeduld. En het aantal keren dat ik meer dan een uur moest wachten overstijgt het aantal vingers op 1 hand... Jammer dus.

Verder vind ik een maincard van 10-15 partijen goed, maar mag in het voorprogramma ruimte zijn voor n- klasse en jeugd om hun partijtjes te draaien. Het is toch stimulerend voor beginnende vechters om op leuke gala's te staan. En als het goed gecommuniceerd wordt naar de bezoekers, dan heeft niemand "last" van een uitgebreid voorprogramma. Kan je zelf kiezen of je eerder aanschuift...

Asura
09-10-2011, 21:09
Idd Bas, mee eens

MadMike
09-10-2011, 21:15
Ligt ook aan t niveau en aan de regels! Als je 25 partijen op topniveau kickboksen neerzet blijf ik graag zitten. Maar als je 15 partijen met een aantal beginners hebt en FMT regels wordt het al een lange zit!

blackadder
09-10-2011, 21:38
Je zal daar de hoofdpartij maar draaien :-/
Dat was het geval op een Ring Rage gala vorig jaar. Diender en die Georgiër van Golden Glory vochten daar de hoofdpartij. Om kwart over een. De aandacht in de zaal was niet echt meer 100%.

blackadder
09-10-2011, 21:40
Daar raak je een goed punt. Als gala's op tijd beginnen, dan scheelt dat al weer een hoop ongeduld. En het aantal keren dat ik meer dan een uur moest wachten overstijgt het aantal vingers op 1 hand... Jammer dus.

Verder vind ik een maincard van 10-15 partijen goed, maar mag in het voorprogramma ruimte zijn voor n- klasse en jeugd om hun partijtjes te draaien. Het is toch stimulerend voor beginnende vechters om op leuke gala's te staan. En als het goed gecommuniceerd wordt naar de bezoekers, dan heeft niemand "last" van een uitgebreid voorprogramma. Kan je zelf kiezen of je eerder aanschuift...
Ja. Maar begin dan met de jeugd, N en C al om een uur of 4. Nu worden deze partijen vaak tussen de hoofd, B en eventueel andere A partijen door gedaan. Zit je er eindelijk een beetje goed in komt er ineens een jeugd partij voorbij om een uur of 11.

micha
09-10-2011, 21:55
het hoofdprogramma mpet om kwaliteit gaan niet kwantiteit. Het voorprogramma daar integen mag langer zijn maar daar begin je dan eerder mee.

Briant
09-10-2011, 21:59
Ik denk altijd MMA dus als ik het dan over een gala heb denk ik aan een MMA gala.

toen ik de topic nog niet geopend had, dacht ik hardop 15 tot 20 partijen, en daarmee sluit ik dus aan bij de topic starter.

Je kan het niet maken naar de vechters en het publiek om eindeloos lang te wachten. Elk gevecht verdiend voldoende aandacht en er moet een acceptabele wachttijd zijn voor de vechters. Ik kan me niet voorstellen dat het nog druk is om 2u snachts en dat de vechters dan nog op hun top presteren.

PD_EC
09-10-2011, 22:42
tussen de 20 en 25 partijen is goed

Atila
09-10-2011, 22:54
Als de maincard om 16:00 begint (20 partijen max), dan mag de undercard (N-klasse en jeugd) al om 14:00 beginnen. Met max 4 gevechten per uur, ben je mooi rond 22:00 klaar (inc pauze)

johnmixfight
09-10-2011, 23:11
though is not enough


need i say more?

basblue
09-10-2011, 23:17
though is not enough


need i say more?

Haha, daar ben ik volgens mij in 2007 of 2008 nog in slaap gevallen op de tribune in Ahoy. Volgens mij was het na éénen...

TheSpeaker
09-10-2011, 23:47
Het beste is als je een duidelijk onderscheid maakt tussen het voor en hoofd programma.. Wil je wat jeugd vechters laten vechten prima maar geef dat duidelijk aan met de tijd..

bv


Deuren open 1500

Voorprogramma 1630

Hoofdprogramma 1730

En dan met de hoeveelheid partijen niet teveel kloten hou het max op 20.. met +- 5 jeugd

Asura
09-10-2011, 23:52
Alleen hardcore fans en pedo's willen kids zien vechten

tjengtjeng
10-10-2011, 00:04
15 C tot A partijen......paar jeugd ervoor.....20 max idd prima

Rverm
10-10-2011, 00:31
Nou is het natuurlijk wel zo dat een hoop N-klasse partijen vaak voor het "gewone" publiek qua sensatie een stuk hoger liggen dan een technische A-partij. Hoe vaak zie je niet een A-klasser een partij draaien ergens ver buiten zijn woonplaats ergens waar dan op de tribune papa, mama en zijn jongere broertje voor hem klappen, terwijl een nieuweling tientallen kaarten verkoopt. Die partijen zijn vaak alles of niets, iets wat het gewone publiek heel erg waardeert omdat zij simpelweg "bloed en ko's" willen zien... Dus de keuze om veel N-partijen op een gala te plaatsen is niet zo vreemd gedacht.

remco pardoel
10-10-2011, 00:45
15 max...
(mijn mening)

marcelt
10-10-2011, 00:45
Vandaag Mike's Gym Gala van tevoren op papier 50 partijen. Niet normaal. gingen er trouwens een hoop niet door. Erg triest en dat is ook weer een discussie apart. De dochter van mijn vriendin moest vechten en had met veel moeite gewicht gemaakt. Zegt haar tegenstander af wegens te licht??? OOk enkele nadere vechters van Gym Haarlem kwamen voor JL .

blackadder
10-10-2011, 01:21
Nou is het natuurlijk wel zo dat een hoop N-klasse partijen vaak voor het "gewone" publiek qua sensatie een stuk hoger liggen dan een technische A-partij. Hoe vaak zie je niet een A-klasser een partij draaien ergens ver buiten zijn woonplaats ergens waar dan op de tribune papa, mama en zijn jongere broertje voor hem klappen, terwijl een nieuweling tientallen kaarten verkoopt. Die partijen zijn vaak alles of niets, iets wat het gewone publiek heel erg waardeert omdat zij simpelweg "bloed en ko's" willen zien... Dus de keuze om veel N-partijen op een gala te plaatsen is niet zo vreemd gedacht.
Zal wel ook ermee te maken hebben dat nieuwelingen, of ze nou kaarten verkopen of niet, gewoonweg goedkoper zijn dan een gala waar 15 A-klasse partijen gehouden worden.

Glen
10-10-2011, 08:26
Gisteren gala bij Bob Schreiber in Wormer, 21 partijen, half 3 begonnen, half 7 klaar!! Helemaal super!

Mister bokito
10-10-2011, 09:01
Helaas hebben wij dit probleem ook gehad in Oostzaan :-( Zaterdag laat je je vechters wegen zondag morgen worden er voor deze vechter nog 4 kaartjes gekocht door fam. kom je in Oostzaan en wanneer de lijst wordt uitgedeelt staat onze vechter er niet op"wordt er gezegd "Oh die jongen is al een week ziek".Laten we niet de discussie starten over de bond UMC pffffffffffffffffffff gewoon niet normaal

Kemal
10-10-2011, 09:33
Denk zelf ook, wat er al eerder is gezegd in deze thread, 15 a 20 partijen

Bromios
10-10-2011, 10:04
Splits het gewoon op. 11.00 uur wegen. doe je in de middag een stuk of wat N partijen tegen gereduceerd bezoekerstarief. stop je om 17.00 uur en start je om 19.00 uur het avondprogramma met een stuk of 12 (4 per uur) hogere klasses.

Kan de familie komen kijken en is het voor de rest niet zo'n lange zit.

Maak vervolgens de opkomsten wat korter en het gelul er omheen (duurt meestal langer als de partij) en je hebt een leuke avond.
Sommige gasten doen wel 10 minuten over hun opkomst. Kom op zeg, waar gaat het over.

Richelieu
10-10-2011, 10:33
Splits het gewoon op. 11.00 uur wegen. doe je in de middag een stuk of wat N partijen tegen gereduceerd bezoekerstarief. stop je om 17.00 uur en start je om 19.00 uur het avondprogramma met een stuk of 12 (4 per uur) hogere klasses.

Kan de familie komen kijken en is het voor de rest niet zo'n lange zit.

Maak vervolgens de opkomsten wat korter en het gelul er omheen (duurt meestal langer als de partij) en je hebt een leuke avond.
Sommige gasten doen wel 10 minuten over hun opkomst. Kom op zeg, waar gaat het over.

Op zich leuk plan, maar waar ga je de juryleden vinden die de hele dag hiervoor in touw zijn?

Richelieu
10-10-2011, 10:35
Laten we niet de discussie starten over de bond UMC pffffffffffffffffffff gewoon niet normaal

Niet of wel? Als bepaalde zaken niet bespreekbaar worden gemaakt zal er nooit enige verandering komen, en roepen we over 3 jaar nog dat het niet normaal is............;)

superfreak
10-10-2011, 10:53
Volgens mij is het vaak ook zo dat er veel partijen geboekt worden om uitval tegen te gaan. Komen ze allemaal wel opdagen dan heb je inderdaad een probleem.
Voorprogramma moet inderdaad lekker vroeg beginnen. Opkomst kort en krachtig en familie en vrienden komen dan kijken. Zeker nog geen drank schenken aan de vip tafels want iemand die dan al aan de baco gaat die is om 11 uur niet helemaal scherp meer gok ik zo.
Hoofprogramma inderdaad een partij of 15. Wel kwalitatief goede match ups dan is iedereen wel bij de les.

Richelieu
10-10-2011, 11:10
Alle gala's precies zoals de rings-gala's. Beginnen altijd stipt, maximaal 18 partijen in verschillende klasses en altijd max half 11 afgelopen. Top geregeld!

Zo zou ik het ook graag willen zien, alleen een groot verschil met bijv. RINGS is dat de meeste promotors in Nederland goedbedoelde amateurs zijn en RINGS Holland in alle opzichten een zeer professionele organisatie is, die jaren hebben gewerkt om te komen naar het punt waar ze nu staan.


though is not enough

need i say more?

Dat waren destijds (oktober 2008) gewoon twee gala's. Het begon volgens mij toen rond 10 uur in de morgen met een voorprogramma met 25 partijen, waaronder ook A- en B klasse. Daarna begon het daadwerkelijke hoofdprogramma pas rond 18.00 met tig A-klasse partijen. Weet niet meer precies hoe laat de hoofdpartij tussen Schreiber en Patterson afgelopen was, maar het was in ieder geval nachtwerk!

Bromios
10-10-2011, 13:15
Op zich leuk plan, maar waar ga je de juryleden vinden die de hele dag hiervoor in touw zijn?

sterk punt. dan zal je in 2 ploegen moeten gaan werken. en dan heb je weer dubbele kosten.

Ik vraag me trouwens serieus af waarom alles in een gala moet. waarom draai je tot aan de a niet alles gewoon in een sportzaal af net als bij karate, judo etc. Kun je evt. in 2 ringen tegelijk draaien.
Scheelt enorm in beveiliging etc. en de vechters kunnen veel gemakkelijker meer partijen draaien.

Pansier
10-10-2011, 15:41
Ik denk op amateur gala's, 25 á 30 partijen.

blackadder
10-10-2011, 17:39
Op zich leuk plan, maar waar ga je de juryleden vinden die de hele dag hiervoor in touw zijn?
Randstad.

Richelieu
10-10-2011, 17:49
Randstad.

Ook daar ga je bot vangen ben ik bang. Jury zit al onder kostprijs op alle gala's ;)

cobra
10-10-2011, 19:00
Is natuurlijk alles over te zeggen: van de kant van de promotor gezien die wil voor de zekerheid natuurlijk zoveel mogelijk partijen van te voren matchen. Er zijn altijd wel scholen die helemaal niet komen opdagen of vechters die niet opgewicht zijn of 1 week van te voren vechten en dan geblesseerd raken. Ik denk dat elke promotor vrede zou hebben als hij zeker wist dat er 20 à 25 partijen overbleven. Om alles te spitsen over twee gala's gaan natuurlijk hoge kosten mee gepaard. Te denken aan zaalhuur beveiliging etc. Zelf ben ik ook voorstander van 20 à 25 partijen want 40 à 50 partijen aan de ring staan om foto's te maken valt ook niet mee. De dag na het gala moeten de foto's ook nog eens verwerkt worden. Ik denk dat Harmen, Bas etc
weten wat ik bedoel.

Rverm
10-10-2011, 19:39
Splits het gewoon op. 11.00 uur wegen. doe je in de middag een stuk of wat N partijen tegen gereduceerd bezoekerstarief. stop je om 17.00 uur en start je om 19.00 uur het avondprogramma met een stuk of 12 (4 per uur) hogere klasses.

Kan de familie komen kijken en is het voor de rest niet zo'n lange zit.

Maak vervolgens de opkomsten wat korter en het gelul er omheen (duurt meestal langer als de partij) en je hebt een leuke avond.
Sommige gasten doen wel 10 minuten over hun opkomst. Kom op zeg, waar gaat het over.

Ik zie de opstootjes wel weer ontstaan als je voor een prikkie binnenkomt smorgens en de hele dag blijft zitten...Wie gaat ze eruit zetten dan? Discussies krijg je zoiezo...je plan is op zich best wel goed, alleen zitten teveel haken en ogen aan. Als iemand zich beter voor kan bereiden met een lange opkomst kan je het die persoon moeilijk afnemen. Als die dan verliest is het altijd weer de schuld van de organiserende bond die zijn voorbereiding " verpest"...

Yogi1
10-10-2011, 22:07
rond de 15 partijen vind ik altijd goed. Zijn er meer partijen dan moet zorgen dat het opkomen niet te lang duurt bv. 1 nummer waarop bijde vechters opkomen.

NO GUTS NO GLORY
10-10-2011, 22:26
Beste heren,

Bij deze nodig ik jullie uit om op zaterdag 29 oktober te komen kijken naar no guts no glory in hellevoetsluis. Europees titelgevecht, 8 B- partijen en 2 A- partijen. Start gala exact om 17:00 uur en eindigt 25 partijen verder om 22.45 inclusief pauze. Strakke planning en een goede organisatie is het halve werk, dus kom kijken en ervaar....

Bromios
10-10-2011, 22:46
Beste heren,

Bij deze nodig ik jullie uit om op zaterdag 29 oktober te komen kijken naar no guts no glory in hellevoetsluis. Europees titelgevecht, 8 B- partijen en 2 A- partijen. Start gala exact om 17:00 uur en eindigt 25 partijen verder om 22.45 inclusief pauze. Strakke planning en een goede organisatie is het halve werk, dus kom kijken en ervaar....

Jij hebt lef... mag ik wel.
Ik ben de 30e benieuwd of het gelukt is.

Bromios
10-10-2011, 22:52
Ik zie de opstootjes wel weer ontstaan als je voor een prikkie binnenkomt smorgens en de hele dag blijft zitten...Wie gaat ze eruit zetten dan? Discussies krijg je zoiezo...je plan is op zich best wel goed, alleen zitten teveel haken en ogen aan. Als iemand zich beter voor kan bereiden met een lange opkomst kan je het die persoon moeilijk afnemen. Als die dan verliest is het altijd weer de schuld van de organiserende bond die zijn voorbereiding " verpest"...

Dat lijkt me niet zo'n probleem. Je moet toch schoonmaken etc. tussendoor. Duidelijk communiceren et voila. Laat dat er eentje per gala zijn.

Ik vind sowieso die lange opkomsten idioot. Bereid je dan langer voor in de kleedkamer. Als je als N niet beter weet dan dat het een halve minuut mag duren dan weet je als A inmiddels niet meer beter.

Ik vind van beide kanten uit tegelijk naar de ring het beste. Dan scheids uitleg geven en knallen. Gooi je de fightstats maar op de projector tijdens de opkomst.

Sadix
10-10-2011, 23:02
Dat lijkt me niet zo'n probleem. Je moet toch schoonmaken etc. tussendoor. Duidelijk communiceren et voila. Laat dat er eentje per gala zijn.

Ik vind sowieso die lange opkomsten idioot. Bereid je dan langer voor in de kleedkamer. Als je als N niet beter weet dan dat het een halve minuut mag duren dan weet je als A inmiddels niet meer beter.

Ik vind van beide kanten uit tegelijk naar de ring het beste. Dan scheids uitleg geven en knallen. Gooi je de fightstats maar op de projector tijdens de opkomst.

Ben het met al je plannen eens behalve het stukje van de opkomsten.

Juist als N kijk je op tegen de A klassers. A klassers krijgen vooral de waardering door de lange opkomst, je eigen opkomst muziek etc
Als gemiddelde kickbokser verdien je toch amper wat, laat die jongens dan op zn minst even shinen voor dat ze aan het werk gaan. Moet ze gegund worden vind ik.

En 2 ringen is echt niks, de open jeugd kampioen schappen zijn met 2 ringen en daar is totaal geen sfeer of iets te vinden dan. Geen opkomst muziek etc helemaal niets, de ring in stappen, knokken en gaan. (omdat het een open jeugd kampioen schap is en er zo een 100 partijen zijn die dag, kan het ook niet anders, dus met alle respect naar de promoters) Maar veel jongens willen juist die aandacht van het opkomen, aandacht van gezien worden etc daar doe je het ook wel een beetje voor, de waardering.

de Stiep
10-10-2011, 23:25
http://www.mixfight.nl/forum/images/misc/quote_icon.png Originally Posted by NO GUTS NO GLORY http://www.mixfight.nl/forum/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?p=1086664#post1086664)
Beste heren,

Bij deze nodig ik jullie uit om op zaterdag 29 oktober te komen kijken naar no guts no glory in hellevoetsluis. Europees titelgevecht, 8 B- partijen en 2 A- partijen. Start gala exact om 17:00 uur en eindigt 25 partijen verder om 22.45 inclusief pauze. Strakke planning en een goede organisatie is het halve werk, dus kom kijken en ervaar....


Jij hebt lef... mag ik wel.
Ik ben de 30e benieuwd of het gelukt is.

Ik ook. Sta aan de ring te fotograferen EN te filmen en wil het zsm online hebben. Rond 23 uur zou voor mij een first zijn. Kan ik om 04 uur "al" gaan slapen ;-)

ps ik heb Bromios nu al een paar x betrapt op een slim antwoord of oplossing en lees veel " ja maar`s " op zijn ideeën. Dont kick it till you´ve tried it !

Bromios
10-10-2011, 23:44
Ben het met al je plannen eens behalve het stukje van de opkomsten.

Juist als N kijk je op tegen de A klassers. A klassers krijgen vooral de waardering door de lange opkomst, je eigen opkomst muziek etc
Als gemiddelde kickbokser verdien je toch amper wat, laat die jongens dan op zn minst even shinen voor dat ze aan het werk gaan. Moet ze gegund worden vind ik.

En 2 ringen is echt niks, de open jeugd kampioen schappen zijn met 2 ringen en daar is totaal geen sfeer of iets te vinden dan. Geen opkomst muziek etc helemaal niets, de ring in stappen, knokken en gaan. (omdat het een open jeugd kampioen schap is en er zo een 100 partijen zijn die dag, kan het ook niet anders, dus met alle respect naar de promoters) Maar veel jongens willen juist die aandacht van het opkomen, aandacht van gezien worden etc daar doe je het ook wel een beetje voor, de waardering.

In de N zou je ook niks betaald moeten krijgen in mijn optiek. Net als bij voetbal. Grote amateurbasis en de besten worden a en komen op gala's etc. te staan. De rest gewoon in een sporthal.

In mijn optiek is de sport helemaal kapot aan het gaan omdat iedereen een veel te grote broek aanheeft. Waarom ga je kickboksen ? Om te knokken.

Waarom aan een judo toernooi meedoen ? Praktisch allemaal amateurs

Maar ik schiet maar wat proefballonnetjes af. Ik ga er niet over.

de Stiep
10-10-2011, 23:54
In de N zou je ook niks betaald moeten krijgen in mijn optiek. Net als bij voetbal. Grote amateurbasis en de besten worden a en komen op gala's etc. te staan. De rest gewoon in een sporthal.

In mijn optiek is de sport helemaal kapot aan het gaan omdat iedereen een veel te grote broek aanheeft. Waarom ga je kickboksen ? Om te knokken.

Waarom aan een judo toernooi meedoen ? Praktisch allemaal amateurs

Maar ik schiet maar wat proefballonnetjes af. Ik ga er niet over.

In de N of in de C krijg je ook niks nakkes nada buiten een beker en de eer om, maar laat jij maar vaker proefbalonnen op gozer. Komt vast wel goed als we maar feedback geven die ons allen aan het denken zet.