PDA

View Full Version : Kickboxers vs Boxers



micha
10-10-2011, 19:18
Ik lees hier over het algemeen dat kickboxers geen potten kunnen breken in het prof boksen. Kan iemand dat mij uitleggen want de kickboxers zelf denken daar schijnbaar heel anders over.
Een bokstrainer vertelde me dat ze geen schijn van kans zouden maken. Maar dat lijkt me toch ook wel heel sterk. Je kunt toch omswitchen van de ene sport andere.
Een vechtershart is al aanwezig plus de conditie.

Experts geef uw mening aub.

Mattie73
10-10-2011, 19:25
Ik lees hier over het algemeen dat kickboxers geen potten kunnen breken in het prof boksen. Kan iemand dat mij uitleggen want de kickboxers zelf denken daar schijnbaar heel anders over.
Een bokstrainer vertelde me dat ze geen schijn van kans zouden maken. Maar dat lijkt me toch ook wel heel sterk. Je kunt toch omswitchen van de ene sport andere.
Een vechtershart is al aanwezig plus de conditie.

Experts geef uw mening aub.

Ik ben geen expert, maar ik kan je wel bewijzen dat het bullshit is.
Hier heb je een aantal voorbeelden van kickboksers die later zijn gaan boksen. En niet alleen dat, ze lieten de meeste boksers alle hoeken van de ring zien:

Nordin Bensalah
Eddie Smulders
Lucia Rijker
Said Ouali
Vitali klitscko
Wladimir Klitschko
Samart Payakaroon
Najim Ettouhlali
Hassan Aitbassou

Nog iets!! Kennen jullie Innocent Anyanwu? Hij is de Nederlands Kampioen boksen die zelfs bijna Europees Kampioen werd. Hij werd door Martin Jansen weleens meegenomen naar Mousid Gym omdat daar voldoende sparringspartners waren. Nou hij werd door deze kickboksers (o.a. Younnes en Mosab Amrani) regelmatig alle hoeken van de ring gewezen.

mocro9
10-10-2011, 19:30
Ik ben geen expert, maar ik kan je wel bewijzen dat het bullshit is.
Hier heb je een aantal voorbeelden van kickboksers die later zijn gaan boksen. En niet alleen dat, ze lieten de meeste boksers alle hoeken van de ring zien:

Nordin Bensalah
Eddie Smulders
Lucia Rijker
Said Ouali
Vitali klitscko
Wladimir Klitschko
Samart Payakaroon
Najim Ettouhlali
Hassan Aitbassou

Nog iets!! Kennen jullie Innocent Anyanwu? Hij is de Nederlands Kampioen boksen die zelfs bijna Europees Kampioen werd. Hij werd door Martin Jansen weleens meegenomen naar Mousid Gym omdat daar voldoende sparringspartners waren. Nou hij werd door deze kickboksers (o.a. Younnes en Mosab Amrani) regelmatig alle hoeken van de ring gewezen.


Wladimir Klitschko heeft voor zover ik weet nog nooit gekickbokst.

Mattie73
10-10-2011, 19:34
Wladimir Klitschko heeft voor zover ik weet nog nooit gekickbokst.

Jazeker wel. Hij is zelfs een keer KO geslagen door William van Roosmalen (vader van Robin).

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?100942-Hammerkick-archief-William-van-Roosmalen-dompelt-Oekra%EFne-in-rouw

micha
10-10-2011, 19:48
kijk 1-0 voor de kickbox theorie.

rollermanskunk
10-10-2011, 20:05
Eddy Smulders moest trouwens noodgedwongen overstappen naar boksen vanwege zijn rotte enkels. Die overstap ging trouwens niet echt makkelijk maar uiteindelijk had hij toch een mooie bokscarriere.

GM
10-10-2011, 20:06
kijk 1-0 voor de kickbox theorie.

Ik denk; geen schijn van kans ! Maar ik hoop het zo..... en dan live op televisie...... alleen worden wij dan niet uit bed gehaald door onze pa om naar Ali te kijken maar wij halen onze kinderen uit bed om naar Badr, Tyrone, Gokhan te kijken.

pfff dat zou wat wezen !

Mattie73
10-10-2011, 20:09
Eddy Smulders moest trouwens noodgedwongen overstappen naar boksen vanwege zijn rotte enkels. Die overstap ging trouwens niet echt makkelijk maar uiteindelijk had hij toch een mooie bokscarriere.

Hoe bedoel je mooie bokscariere; deze man is Europees kampioen geworden. Goede knokker was dat zeg. (Hij heeft zelfs voor de wereldtitel gebokst, maar helaas verloren)

GM
10-10-2011, 20:13
Ik lees hier over het algemeen dat kickboxers geen potten kunnen breken in het prof boksen. Kan iemand dat mij uitleggen want de kickboxers zelf denken daar schijnbaar heel anders over.
Een bokstrainer vertelde me dat ze geen schijn van kans zouden maken. Maar dat lijkt me toch ook wel heel sterk. Je kunt toch omswitchen van de ene sport andere.
Een vechtershart is al aanwezig plus de conditie.

Experts geef uw mening aub.

Ik sprak Peter trouwens hierover en hij zei dat er bij hem een 8 voudig Nederlands kampioen traint van 80 kg die gewoon iedereen naar huis tikt Peter incluis, ik denk dat geen 1 kick bokser iets te zoeken heeft in de ring tegen de wereldtop in het boksen, netzomin als andersom trouwens......maar hopen mag altijd toch ?

micha
10-10-2011, 20:25
Boxers beweren dat Kickboxers geen kans hebben maar waarom niet dan?

blade
10-10-2011, 20:27
de reden dat de Nederlandse kick/Thai boxers in de begin jaren toen de sport op kwam de Thai's alle hoeken van de ring lieten zien was toch wel omdat de meeste gewoon op boksles zaten in combinatie met kick/Thai boksen.boksen is gewoon een andere discipline

Mattie73
10-10-2011, 20:38
ik denk dat geen 1 kick bokser iets te zoeken heeft in de ring tegen de wereldtop in het boksen, netzomin als andersom trouwens......maar hopen mag altijd toch ?

En waarom hebben de kickboksers die ik genoemd heb het wel gered dan?????

BB
10-10-2011, 21:15
En waarom hebben de kickboksers die ik genoemd heb het wel gered dan?????

Ik zie er geen wereldtopper boksen bijstaan, hoor. Of jij wel ? Het vrouwenboksen stelt sowieso op mondiaal niveau weinig voor. En die klitschov broertjes hebben nooit in de (sub) top van het kickboksen meegedraaid. Denk dat ze vroeger ook wel hebben gevoetbald. Dus kan een voetballer wereldkampioen boksen worden? Ja, dus.

Silat
10-10-2011, 21:30
Als het andersom is lachen wij ook allemaal.

Stel je voor dat Vitali nu opeens K1 wil gaan doen en het gemunt heeft op Badr.

Dan lacht hier iedereen zich scheel.
(Al denk ik dat ie Badr zelfs in k1 pakt.)

Different rules, Different game.
Iedereen kan ergens in groeien en kampioen worden.
Heeft gewoon tijd nodig, ze mogen allemaal dromen om de top te verslaan.
En meteen smacktalk opzetten hoort toch bij het boksen? Stiekem vinden we het allemaal entertaining.

So time will tell..


Ik ga er zeker voor zitten tegen die tijd!

Nee ik ben helemaal geen expert op dit gebied.

Mattie73
10-10-2011, 21:35
Ik zie er geen wereldtopper boksen bijstaan, hoor. Of jij wel ? .

Ja ik wel:

Samart Payakaroon (Wereldkampioen)
Nordin Bensalah (Europees Kampioen)
Eddie Smulders (Europees Kampioen en absolute wereldtop)
Lucia Rijker (Wereldkampioen)
Vitali klitscko (Wereldkampioen)
Wladimir Klitschko (Wereldkampioen)

Dit zijn feiten, en dan hoef je geen smoesjes er bij halen dat het vrouwenboksen nbiet voorstelt etc. Het gaat erom dat ze succesvol de overstap hebben gemaakt van het kickboksen naar het boksen. Terwijl sommige hier beweren dat dat onmogelijk is!

Bromios
10-10-2011, 21:43
Ik zou me voor kunnen stellen dat als iemand zijn hele leven alleen gebokst heeft dat het lastig is dat in te halen voor een kick-bokser. Maar volgens mij hebben de meeste kickboksers ook bokstraining dus ik zie het probleem niet zo.

In ieder geval heb ik nog niemand gezien hier die met goede argumenten komt waarom het niet zou kunnen.

ijsbier
10-10-2011, 21:54
het zal een kickbokser gewoon een aantal jaren kosten om te switchen naar boksen, er zijn hele grote verschillen tussen beide sporten. bovendien vergeten we hier in Nederland nog wel eens hoeveel groter boksen mondiaal gezien is als kickboksen, boksen is vrij populair over de hele wereld en kickboksen eigenlijk vooral in Nederland, Thailand en Japan; de boks 'poule' is veel groter als die van het kickboksen, dus daarom is het ook veel moeilijker om tot de top door te breken. Wladimir Klitschko heeft bijvoorbeeld voordat hij ging profboksen zo'n 140(!) amateur partijen gedraaid waarvan hij er maar iets van 6 verloren en nu zit hij op 56 prof partijen waarvan maar 3 heeft verloren; dat geeft wel een beetje aan hoe groot de concurrentie is.

Spong, Hari en Saki zijn allemaal getalenteerde vechtsporters, maar ze hebben niet de zelfde beproevingen doorgemaakt als Klitschko, Adamek en Haye. Veel mensen zeggen wel lekker makkelijk dat het zwaargewicht boksen helemaal niets meer voorstelt tegenwoordig; naar mijn idee wordt er niet echt minder hard gebokst als vroeger, maar is vooral de media aandacht een stuk minder geworden, daardoor lijkt het misschien wat minder.

dus ik wens ze veel succes, maar ze kunnen hun borst maar beter nat maken.

Tony Galento
10-10-2011, 22:03
Ik ben geen expert, maar ik kan je wel bewijzen dat het bullshit is.
Hier heb je een aantal voorbeelden van kickboksers die later zijn gaan boksen. En niet alleen dat, ze lieten de meeste boksers alle hoeken van de ring zien:

Nordin Bensalah
Eddie Smulders
Lucia Rijker
Said Ouali
Vitali klitscko
Wladimir Klitschko
Samart Payakaroon
Najim Ettouhlali
Hassan Aitbassou

Nog iets!! Kennen jullie Innocent Anyanwu? Hij is de Nederlands Kampioen boksen die zelfs bijna Europees Kampioen werd. Hij werd door Martin Jansen weleens meegenomen naar Mousid Gym omdat daar voldoende sparringspartners waren. Nou hij werd door deze kickboksers (o.a. Younnes en Mosab Amrani) regelmatig alle hoeken van de ring gewezen.


Khaosai Galaxy is ook een mooi voorbeeld.

dat wil niet zeggen dat ik badr veel kans zie maken.

BB
10-10-2011, 22:03
het zal een kickbokser gewoon een aantal jaren kosten om te switchen naar boksen, er zijn hele grote verschillen tussen beide sporten. bovendien vergeten we hier in Nederland nog wel eens hoeveel groter boksen mondiaal gezien is als kickboksen, boksen is vrij populair over de hele wereld en kickboksen eigenlijk vooral in Nederland, Thailand en Japan; de boks 'poule' is veel groter als die van het kickboksen, dus daarom is het ook veel moeilijker om tot de top door te breken.
Wladimir Klitschko heeft bijvoorbeeld voordat hij ging profboksen zo'n 140(!) amateur partijen gedraaid waarvan hij er maar iets van 6 verloren en nu zit hij op 56 prof partijen waarvan maar 3 heeft verloren; dat geeft wel een beetje aan hoe groot de concurrentie is.

Spong, Hari en Saki zijn allemaal getalenteerde vechtsporters, maar ze hebben niet de zelfde beproevingen doorgemaakt alKlitschko, Adamek en Haye. Veel mensen zeggen wel lekker makkelijk dat het zwaargewicht boksen helemaal niets meer voorstelt tegenwoordig; naar mijn idee wordt er niet echt minder hard gebokst als vroeger, maar is vooral de media aandacht een stuk minder geworden, daardoor lijkt het misschien wat minder.

dus ik wens ze veel succes, maar ze kunnen hun borst maar beter nat maken.

X2

@mattie

Eddy Smulders absolute wereld top? Met alle respect!, dat kun je niet menen.

Mattie73
10-10-2011, 22:05
dus ik wens ze veel succes, maar ze kunnen hun borst maar beter nat maken.

Tuurlijk makkelijk zal het niet worden. Ze zullen heel hard moeten trainen, en heel veel wedstrijden moeten vechten voordat ze misschien wereldtop kunnen worden. Misschien lukt het wel, misschien ook niet. De tijd zal het leren.

Ik wordt alleen een beetje moe van die betweters die beweren dat het absoluut onmogelijk is. Terwijl het verleden anders heeft aangetoond.

(Bovendien, in elk zichzelf respecterende kickboksschool wordt ook veel aan bokstraining gedaan. Het is niet zo dat ze van het turnen naar het voetbal overstappen.)

ijsbier
10-10-2011, 22:08
Tuurlijk makkelijk zal het niet worden. Ze zullen heel hard moeten trainen, en heel veel wedstrijden moeten vechten voordat ze misschien wereldtop kunnen worden. Misschien lukt het wel, misschien ook niet. De tijd zal het leren.

Ik wordt alleen een beetje moe van die betweters die beweren dat het absoluut onmogelijk is. Terwijl het verleden anders heeft aangetoond.

(Bovendien, in elk zichzelf respecterende kickboksschool wordt ook veel aan bokstraining gedaan. Het is niet zo dat ze van het turnen naar het voetbal overstappen.)

die reactie kun je ook wel een beetje verwachten als je hoog van de daken gaat schreeuwen dat je al die boksers wel eventjes gaat neer hoeken.

en boksen is echt wel wat meer dan kickboksen zonder trappen.

Sadix
10-10-2011, 22:11
Broeder Mattie,

Ik dacht er ook precies zo over tot ik me een beetje er in ging verdiepen. En boksen is toch echt een heel andere sport. Als simpel voorbeeld, barry groenteman, amsterdamse bokser. Heeft 2 weken terug tegen robert van nimwegen, een respectable A klasser gestaan tijdens een boks partij en heeft zoals je in de vid kan zien, robert alle hoeken laten zien. Ik dacht toen dus echt van, zooo he , die barry , die is gewoon heel erg goed. Toen zie ik ene paar dagen later de zelfde barry tegen een andere bokser vechten. EN nu was die barry kansloos. Boksen zit naar mijn mening echt op een ander niveau. Een doorsnee B klasse bokser kan de beste A klasse kickbokser alle hoeken laten zien in een bokspartij ben ik bang.

Maar toch sta ik er achter dat badr, saki en spong wel potten zouden kunnen breken. Niet nu maar over 3 jaar echt zeker wel!

http://www.fightstartv.com/videos/barry-groenteman-vs-robert-van-nimwegen-boxing/ (http://www.fightstartv.com/videos/barry-groenteman-vs-robert-van-nimwegen-boxing/)en barry vs bokser : Video Boxing Barry Groenteman vs Ghulliam Houssain - FightstarTV.com (http://www.fightstartv.com/videos/barry-groenteman-vs-ghulliam-houssain-boxing/)

Sadix
10-10-2011, 22:14
Tuurlijk makkelijk zal het niet worden. Ze zullen heel hard moeten trainen, en heel veel wedstrijden moeten vechten voordat ze misschien wereldtop kunnen worden. Misschien lukt het wel, misschien ook niet. De tijd zal het leren.

Ik wordt alleen een beetje moe van die betweters die beweren dat het absoluut onmogelijk is. Terwijl het verleden anders heeft aangetoond.

(Bovendien, in elk zichzelf respecterende kickboksschool wordt ook veel aan bokstraining gedaan. Het is niet zo dat ze van het turnen naar het voetbal overstappen.)

Ja klopt maar toch is het boksen dat een kickboks trainer geeft anders als het boksen dat je in een boks school krijgt. De stand, afstand etc is toch allemaal anders. Als je net zo gaat kickboksen zoals je tijdens een boks wedstrijd bokst, dan worden je benen er sowieso afgetrapt en als je die jab heel de tijd blijft gooien, loop je ook op mawashi's.

Hoeveel het ook op elkaar lijkt, het zijn in mijn ogen net die kleine cruciale verschillen die een kickbokser bijna kansloos maakt.

Mattie73
10-10-2011, 22:19
die reactie kun je ook wel een beetje verwachten als je hoog van de daken gaat schreeuwen dat je al die boksers wel eventjes gaat neer hoeken. .

Dat is een ander verhaal, dat ben ik met je eens dat is nergens voor nodig. Maar misschien doen ze dat wel uit marketingtechnische overwegingen, dat weet ik niet.

Mattie73
10-10-2011, 22:21
Broeder Mattie,

Ik dacht er ook precies zo over tot ik me een beetje er in ging verdiepen. En boksen is toch echt een heel andere sport. Als simpel voorbeeld, barry groenteman, amsterdamse bokser. Heeft 2 weken terug tegen robert van nimwegen, een respectable A klasser gestaan tijdens een boks partij en heeft zoals je in de vid kan zien, robert alle hoeken laten zien. Ik dacht toen dus echt van, zooo he , die barry , die is gewoon heel erg goed. Toen zie ik ene paar dagen later de zelfde barry tegen een andere bokser vechten. EN nu was die barry kansloos. Boksen zit naar mijn mening echt op een ander niveau. Een doorsnee B klasse bokser kan de beste A klasse kickbokser alle hoeken laten zien in een bokspartij ben ik bang.

Maar toch sta ik er achter dat badr, saki en spong wel potten zouden kunnen breken. Niet nu maar over 3 jaar echt zeker wel!

http://www.fightstartv.com/videos/barry-groenteman-vs-robert-van-nimwegen-boxing/ (http://www.fightstartv.com/videos/barry-groenteman-vs-robert-van-nimwegen-boxing/)en barry vs bokser : Video Boxing Barry Groenteman vs Ghulliam Houssain - FightstarTV.com (http://www.fightstartv.com/videos/barry-groenteman-vs-ghulliam-houssain-boxing/)

Op dat zelfde gala, vocht Hassan Ait Bassou (een kickbokser) tegen een proffesionele bokser uit Duitsland van wie ik de naam nu even kwijt ben. Hassan won op KO.

Sadix
10-10-2011, 22:23
Op dat zelfde gala, vocht Hassan Ait Bassou (een kickbokser) tegen een proffesionele bokser uit Duitsland van wie ik de naam nu even kwijt ben. Hassan won op KO.

dat klopt ook. 3e jaar achter elkaar dat Hassan daar wint volgens mij ook.

basblue
10-10-2011, 22:27
Ja klopt maar toch is het boksen dat een kickboks trainer geeft anders als het boksen dat je in een boks school krijgt. De stand, afstand etc is toch allemaal anders. Als je net zo gaat kickboksen zoals je tijdens een boks wedstrijd bokst, dan worden je benen er sowieso afgetrapt en als je die jab heel de tijd blijft gooien, loop je ook op mawashi's.

Hoeveel het ook op elkaar lijkt, het zijn in mijn ogen net die kleine cruciale verschillen die een kickbokser bijna kansloos maakt.

Ik vind dat Sadix het hier goed uitlegd. Zelf heb ik ooit gebokst en de overstap gemaakt naar kickboksen. Bij boksen zijn de stand van het lichaam, voetenwerk, bokshouding, bob and weaving, blokken, tactiek ea anders aangeleerd. En in veel situaties "vertrouw" je als kickbokser op je benen/knieën. Daarnaast moet je wel efficiënt vechten door de grote hoeveelheid rondes...

Maar er zijn altijd multitalenten.

Mattie73
10-10-2011, 22:27
Ja klopt maar toch is het boksen dat een kickboks trainer geeft anders als het boksen dat je in een boks school krijgt. De stand, afstand etc is toch allemaal anders. Als je net zo gaat kickboksen zoals je tijdens een boks wedstrijd bokst, dan worden je benen er sowieso afgetrapt en als je die jab heel de tijd blijft gooien, loop je ook op mawashi's.

Hoeveel het ook op elkaar lijkt, het zijn in mijn ogen net die kleine cruciale verschillen die een kickbokser bijna kansloos maakt.

Ik las een keer interview van Najim Etouhlali. Hem werd de vraag gesteld hoe het kwam dat hij zo makkelijk kon switchen van kickboksen nar boksen. Hij antwoorde dat hij boksen makkelijker vond omdat hij maar op 1 ding hoefde te letten namelijk de vuisten van zijn tegenstander. Bij het kickboksen moet je veel gefocuster zijn omdat je op een knie kan lopen of tegen een trap. Er zijn meer dingen waar je op moet letten waardoor het moeilijker is.

Dat is ook een manier om het te bekijken.

Marijn Boran
10-10-2011, 22:36
Ik las een keer interview van Najim Etouhlali. Hem werd de vraag gesteld hoe het kwam dat hij zo makkelijk kon switchen van kickboksen nar boksen. Hij antwoorde dat hij boksen makkelijker vond omdat hij maar op 1 ding hoefde te letten namelijk de vuisten van zijn tegenstander. Bij het kickboksen moet je veel gefocuster zijn omdat je op een knie kan lopen of tegen een trap. Er zijn meer dingen waar je op moet letten waardoor het moeilijker is.

Dat is ook een manier om het te bekijken.

Ik ben zelf overgestapt van het kickboksen naar het boksen en vind boksen vele malen moeilijker. Boksen is meer een spelletje, wegstappen, bob and weaving wat je in het kickboksen toch een stuk minder ziet. Kickboksen is meestal druk zetten naar voren, blokken en stoten/trappen waar minder tactiek bij komt kijken. Logisch te verklaren als je ziet dat er tig meer boksers zijn dan kickboksers.

Sadix
10-10-2011, 22:40
Ik las een keer interview van Najim Etouhlali. Hem werd de vraag gesteld hoe het kwam dat hij zo makkelijk kon switchen van kickboksen nar boksen. Hij antwoorde dat hij boksen makkelijker vond omdat hij maar op 1 ding hoefde te letten namelijk de vuisten van zijn tegenstander. Bij het kickboksen moet je veel gefocuster zijn omdat je op een knie kan lopen of tegen een trap. Er zijn meer dingen waar je op moet letten waardoor het moeilijker is.

Dat is ook een manier om het te bekijken.

dat is idd ook een goed punt. Maar hoe je het went of keert een kickbokser moet zich heel erg aanpassen en hard trainen wil hij tegen een bokser kunnen boksen.

de Stiep
10-10-2011, 22:51
dat is idd ook een goed punt. Maar hoe je het went of keert een kickbokser moet zich heel erg aanpassen en hard trainen wil hij tegen een bokser kunnen boksen.

Inderdaad (ernstig gedateerd) ook mijn ervaring. Toen er nog dinos op de aarde liepen mocht ik als een WAKO kickbokser tegen een B klasse bokser trainen die keihard in de lach schoot en mij vertelde dat het leek alsof hij in een snoepwinkel stond " Waar zal ik je NU weer eens raken, je dekking is echt bagger!" Fijn bedankt. Is echt een ander spelletje zoals je kon zien in de wedstrijd van Barry tegen Robin. Van Nimwegen is toch op kickboksgebied echt geen panekoek !!

Mattie73
10-10-2011, 22:52
dat is idd ook een goed punt. Maar hoe je het went of keert een kickbokser moet zich heel erg aanpassen en hard trainen wil hij tegen een bokser kunnen boksen.

Tuurlijk dat zo ie zo. En je moet er ook aanleg voor hebben. Niet elke kickbokser zou die overstap kunnen maken.

Facade
10-10-2011, 22:52
Ik denk dat het niet voor niks is dat de zwaargewichten kansen zien in het boksen. Iedereen weet namelijk dat juist deze klasse het op het moment niet geweldig doet.

Ik denk dat de kickboksers echt niet bij voorbaat kansloos zijn. Alles hangt af van in hoeverre je je bereid bent aan te passen aan de stijl. Als je hetzelfde spelletje blijft spelen zonder te trappen, dan red je het natuurlijk niet.

Maar ik denk dat boksers stiekem natuurlijk ook wel wat zenuwachtig zijn dat een kickbokser het plotseling heel goed doet tegen deze oeroude illustere sport. Dan voel je je toch een beetje in je hemd gezet, een beetje net als toen Overeem zogenaamd van MMA naar K-1 kwam om iedereen naar huis te sturen, toen ging iedereen ook op z'n achterste benen staan. Begrijpelijk overigens.

De waarheid is dat het onmogelijk is beide zaken te vergelijken. Badr is net zo min representatief voor het niveau van boksen in Kickboksen als Overeem dat is voor het niveau van kickboksen in MMA. Als iemand wint of verliest, doet die dat zelf en is dat niet representatief voor de sport in z'n geheel. Ik wuif dan ook bij voorbaat elke stelling weg dat de ene sport zich op een hoger niveau bevindt dan de ander. Dat is gewoon onmogelijk aan te tonen. Maar een beetje rivaliteit kan geen kwaad natuurlijk ;)

Mattie73
10-10-2011, 22:54
Ik wuif dan ook bij voorbaat elke stelling weg dat de ene sport zich op een hoger niveau bevindt dan de ander. Dat is gewoon onmogelijk aan te tonen. Maar een beetje rivaliteit kan geen kwaad natuurlijk ;)

X2

Emilio
10-10-2011, 23:30
Denk dat je sws een punchter moet hebben als kickboxer.

Als je iemand zonder KO power op boksregels gaat laten vechten wordt het erg moeizaam vermoeid ik.

rollermanskunk
10-10-2011, 23:47
Ik denk ook dat het afhangt van de aangeboren skills van de kickbokser. Een Mighty Mo, Ben Edwards of een andere kickbokser met een duidelijkere aanleg voor boksen zou wat sneller in het metier boksen kunnen inschuiven dan een allrounder als bijv. Ghita. De één zal een langere weg moet afleggen dan de ander. Hari en Saki hebben 100 procent de (buitengewone) kwaliteiten om te kunnen slagen in het boksen maar hebben ze ook het geduld en de discipline om in eerste instantie op een lager niveau in te stappen en langzaam naar een topniveau te groeien?

Surrender
11-10-2011, 00:34
Het zou zeker wel kunnen, alleen moet de kickboxer wel veel aanpassingen gaan maken. Als hij met zijn dekking hoof blijft staan zonder head-movement bv. zal hij getoopt worden. Het zelfde als een Bokser zijn voorste been laat hangen, dan wordt hij ook mishandelt met low-kicks! Het zal tijd en energie kosten, maar kan zeker wel!

Hyram

Anderson
11-10-2011, 10:49
Nordin Bensalah
Eddie Smulders
Lucia Rijker
Said Ouali
Vitali klitscko
Wladimir Klitschko
Samart Payakaroon
Najim Ettouhlali
Hassan Aitbassou


Van de namen die je noemt hebben het Internationaal alleen deze vechters het goed gedaan.

Samart, Rijker, Klitchko,
Nordin was in opkomst maar kreeg z'n Internationale top partijen dus laten we zeggen net aan 4 vechters. Ik vind het niet veel.

Van de kickboksers van nu denk ik alleen Yod kan echt boksen. Tarik El idrssi kon het ook wel.

Mattie73
11-10-2011, 10:56
Van de namen die je noemt hebben het Internationaal alleen deze vechters het goed gedaan.

Samart, Rijker, Klitchko,
Nordin was in opkomst maar kreeg z'n Internationale top partijen dus laten we zeggen net aan 4 vechters. Ik vind het niet veel.

Van de kickboksers van nu denk ik alleen Yod kan echt boksen. Tarik El idrssi kon het ook wel.

Eddy Smulders was ook wereldtop hoor. Hij was nummer 1 contender voor de wereldtitel. Helaas verloor hij het gevecht om de wereldtitel. Hij was wel Europees kampioen.

D1987
11-10-2011, 11:25
Ik ben geen expert, maar ik kan je wel bewijzen dat het bullshit is.
Hier heb je een aantal voorbeelden van kickboksers die later zijn gaan boksen. En niet alleen dat, ze lieten de meeste boksers alle hoeken van de ring zien:

Nordin Bensalah
Eddie Smulders
Lucia Rijker
Said Ouali
Vitali klitscko
Wladimir Klitschko
Samart Payakaroon
Najim Ettouhlali
Hassan Aitbassou

Nog iets!! Kennen jullie Innocent Anyanwu? Hij is de Nederlands Kampioen boksen die zelfs bijna Europees Kampioen werd. Hij werd door Martin Jansen weleens meegenomen naar Mousid Gym omdat daar voldoende sparringspartners waren. Nou hij werd door deze kickboksers (o.a. Younnes en Mosab Amrani) regelmatig alle hoeken van de ring gewezen.


Het is maar hoe je het zelf ziet. Lucia Rijker is een vrouw natuurlijk, niets negatiefs, maar dat is niet te vergelijken met het mannen boksen/kickboksen. Je kan hier wel mensen gaan vergelijken, maar het is voor iedereen anders. Om het maar een simpel voorbeeldje te geven; De ene kickbokser kan beter slaan, de ander beter trappen. Wie van de 2 zou je het boksen afraden? En ook al had hij een sterke drang om te boksen?

D1987
11-10-2011, 11:27
Ja ik wel:

Samart Payakaroon (Wereldkampioen)
Nordin Bensalah (Europees Kampioen)
Eddie Smulders (Europees Kampioen en absolute wereldtop)
Lucia Rijker (Wereldkampioen)
Vitali klitscko (Wereldkampioen)
Wladimir Klitschko (Wereldkampioen)

Dit zijn feiten, en dan hoef je geen smoesjes er bij halen dat het vrouwenboksen nbiet voorstelt etc. Het gaat erom dat ze succesvol de overstap hebben gemaakt van het kickboksen naar het boksen. Terwijl sommige hier beweren dat dat onmogelijk is!

Waar is dat lijstje met meer dan duizend namen die gefaald hebben?

Mattie73
11-10-2011, 11:33
Waar is dat lijstje met meer dan duizend namen die gefaald hebben?

Ik beweer toch niet dat het iedereen lukt. Ik wil alleen aangeven dat het wel degelijk mogelijks is. Volgens jouw redenatie was het schier onmogelijk en ik heb je bewezen dat er wel degelijk voorbeelden te noemen zijn waar het wel geslaagd is.

D1987
11-10-2011, 11:37
Heb trouwens echt het gevoel dat Mattie73 niet beter weet, hoe hard het hier ook wordt uitgelegd.

Ik heb het ook wel eens aan mijn trainer gevraagd, die vertelde me dat er weinig sporten zijn die kans maken tegen een positief ingesteld bokser die barst van het zelfvertrouwen en het spelletje kent. Volgens hem maakte kickboksers weinig kans, tenzij de kickbokser veel afstand hielt en het met zijn benen probeerde, anders was de kickbokser hoe dan ook kansloos.

Mattie73
11-10-2011, 11:48
Heb trouwens echt het gevoel dat Mattie73 niet beter weet, hoe hard het hier ook wordt uitgelegd..

Wat heb jij nou in godsnaam uitgelegd dan?? Jij komt veronderstellingen en wijsheden van jouw zogenaamde bokstrainer.

Terwijl ik met keiharde feiten kom die jij niet kan weerleggen. Alle punten die ik gepost heb, heb ik onderbouwd met bewijzen en feiten. En omdat jij
mijn feiten niet kunt weerleggen ga je smoesjes verzinnen:

- Als ik zeg Lucia Rijker ---------> dan zeg jij maar het vrouwenboksen stel niets voor
- Als ik zeg Eddy Smulders -------> dan zeg jij dat hij zogenaamd geen wereldtopper was
- Als ik zeg Vitali Klitschko --------> dan zeg jij, ja maar die is heel vroeg overgestapt naar boksen
- Als ik zeg Samart ----------------> dan zeg jij dat er altijd uitzonderingen mogelijk zijn

Tja op deze manier is het moeilijk discusseren met jou.

(Nogmaals ik zeg niet bij voorbaat dat Badr en Saki het zullen redden in het boksen, maar ik sluit het ook niet bij voorbaat uit zoals jij doet.)

D1987
11-10-2011, 11:51
Nee je moet niet woorden van andere in mijn mond stoppen, weet je.. het is een eindeloze discussie en dat begrijp je niet

Mattie73
11-10-2011, 11:59
Nee je moet niet woorden van andere in mijn mond stoppen, weet je.. het is een eindeloze discussie en dat begrijp je niet

Je hebt gelijk, sommige woorden waren van andere forumbroeders (excuus)

Maar ik erger me eraan dat volgens sommige het onmogelijk is om als kikckbokser te slagen bokser terwijl het verleden anders heeft aangetoond.
(Dit geldt natuurlijk niet voor iedere kickbokser, je moet wel aanleg hebben voor het boksen om de overgang te maken)

Bromios
11-10-2011, 12:06
Nee je moet niet woorden van andere in mijn mond stoppen, weet je.. het is een eindeloze discussie en dat begrijp je niet

Hoe kan iemand die banned onder zijn naam heeft staan reageren hier eigenlijk ?

gimgamgommetje
11-10-2011, 12:15
Waarschijnlijk kwam de ban na zijn reactie??? dat gok ik tenminste.

Boksen is wel een heel ander spelletje dan kickboksen, maar dat wil niet zeggen dat kickboksers daar geen talent in kunnen hebben.
Ik denk dat de bokswereld in Nederland ook wel wat stimulans kan gebruiken.

Mattie73
11-10-2011, 12:22
Boksen is wel een heel ander spelletje dan kickboksen, maar dat wil niet zeggen dat kickboksers daar geen talent in kunnen hebben..

X2

Kijk een kickbokser als Remy Bonjasky zou nooit een goede bokser kunnen worden, vanwege het simpele feit dat hij daar geen aanleg voor heeft; hij is meer een trapper (en een verdomd goede ook nog).

Maar een kickbokser als Badr heeft die aanleg veel meer. (Wat overigens niet wil zeggen dat hij het gaat redden hoor.)

De tijd zal het leren!

Danco
11-10-2011, 18:49
is het dan mogelijk dat en judo topper (kick boxer) die van jongs af judo trainde ???? met wat worsteltraining een worstel topper (boxer) verslaat die ook van jongsaf aan train

micha
11-10-2011, 19:42
Rollermaskunk had teminste een technissch verhaal. Waarom is het voor een kickboxer technisch niet haalbaar. Door de vele amatuerwedstrijden? Andere spelletje watschijnbaar voor kickboxers niet te leren is?