PDA

View Full Version : [NPU] Burgemeester Almelo verbiedt mma-gala 22 oktober



Dragon Tail
11-10-2011, 12:19
http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/6/207222.jpg

http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/6/205623.jpg (http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=176280)

addicted2ink.nl
11-10-2011, 12:22
Dank je DragonTail.
Heel erg zuur dat het zo heeft moeten lopen.

Kemal
11-10-2011, 12:24
jammer zeg, dacht juist dat het allemaal goed zat..

The Company
11-10-2011, 12:25
Word zo moe van de term kooivechten. Als er in een kooi gevochten word denk men gelijk dat er 2 slagers in de ring staan die elkaar dood proberen te slaan.

CainUFC
11-10-2011, 12:33
Ik ben heel erg teleurgesteld in Jon. Ik vind dit gewoon te afschuwelijk om aan te horen.
Mevrouw de burgermeester gebruikt ook alleen maar drogredenen. Ik irriteer me echt aan de onozele mensen, die niks van (vecht)sport weten en toch kunnen beoordelen dat het barbaars is ofzo.
MMA is een sport die op wereldniveau verschikkelijk snel groeit, het is een succes in USA. Hoop dat Nederland zich meer opsteld voor MMA.

En was er vorige keer iets mis gegaan in Almelo dan?

DragonTail veel succes in toekomst in ieder geval, vind het erg zuur voor je.

PinPoint
11-10-2011, 13:05
Ik denk dat er overwogen moet worden om een advocaat de schade te laten verhalen op de gemeente. Deze besluit namelijk wel erg laat dat het niet doorgaat en er zullen ongetwijfeld veel kosten gemaakt zijn.

Triest verhaal!

Mr 1 Leg
11-10-2011, 13:37
wat een loser die burgermeester. het is en blijft een sport simpel.

MMAFAN-1122
11-10-2011, 13:49
Sterkte! En bedankt voor de info!

Asura
11-10-2011, 13:53
Lekker op het laatste moment, wtf

Facade
11-10-2011, 13:54
Ik zou het hier niet bij laten als ik jou was hoor. Lijkt me niet dat de gemeente hier rechtmatig handelt en belangrijker jij als organisator hebt hier financieel schade van lijkt me.

Bobson
11-10-2011, 14:19
Helaas. Domheid regeert.

jopke
11-10-2011, 15:28
zoooo jammer dit, voor mij en vele met mij die hard getraint hebben voor dit evenement is dit een flinke domper!

Kameleon
11-10-2011, 15:55
WFCA aangesloten bij FOG??????

The Bulldog
11-10-2011, 15:59
Stephen, Dit is zwaar onverdiend.

vorige keer had jhe het top voor elkaar...waarbij je zelfs al ruimte en mogelijkheden had meegenomen om een volgende editie mooier aan te kleden en uit te breiden.....

sfeer was super en echte leuke partiujen gezien in een ZEEEER ontspannen sfeer....

maar goed dat zal wel beestachtig zijn dan.....ze bedenken gewoon wat....
Hoop dat je via advocaat nog je onkosten terug kunt halen....

Dit is te triest...

een achteruitgang voor NL na de euforie na laatste x......

TheSpeaker
11-10-2011, 16:09
Dit is wel heel diep triest.. heel spijtig Stephen!

Veel sterkte!

Khanom Thom
11-10-2011, 16:12
Belachelijk! Dacht juist dat de gemeente Almelo wat makkelijker zou zijn dan andere gemeentes... hoeveel gala's heb jij de laatste jaren gegegeven, en allemaal soepel verlopen! Laatste gala met octagon was super, klein van opzet maar een goede sfeer. Nu wilde je het groter en profesioneler oppakken en gooien de bobo's roet in het eten.

Vindt het echt kut... voor jou als promotor; die bloed, zweet en tranen heeft gestopt in de voorbereidin. Voor de vechters die zich al maanden aan het voorbereiden zijn en voor vechtsport Nederland.

Wat een domper!

angelo
11-10-2011, 16:17
Belachelijk! Dacht juist dat de gemeente Almelo wat makkelijker zou zijn dan andere gemeentes... hoeveel gala's heb jij de laatste jaren gegegeven, en allemaal soepel verlopen! Laatste gala met octagon was super, klein van opzet maar een goede sfeer. Nu wilde je het groter en profesioneler oppakken en gooien de bobo's roet in het eten.

Vindt het echt kut... voor jou als promotor; die bloed, zweet en tranen heeft gestopt in de voorbereidin. Voor de vechters die zich al maanden aan het voorbereiden zijn en voor vechtsport Nederland.

Wat een domper!
Bloed zweet en tranen???? dat zeg je om mij te klieren hé? .....;-)

Bagheera
11-10-2011, 16:32
wat een klote bericht... :(

TwanVB
11-10-2011, 16:40
Echt zonde dit...

Mijn eerste gedachte was ook "*&&%^$%^ k^t h03r, beetje mij en alle mede sporters voor beesten uit maken en onze hobby willen verbieden, en dan het liefst in een zo groot mogelijk gebied"

Maar daarna bedacht ik dat uit het commentaar van mevrouw blijkt dat zij geen kennis ban of ervaring met vechtsport heeft.
Zou het geen idee zijn als één van de gym's die een beetje in de regio liggen mevrouw uitnodigt voor het bijwonen van een training en een kopje koffie, waarbij juist de menselijke kant van de vechtsport getoond wordt.
Daarbij kan het geen kwaad te benadruken dat oa door jeugd en jongeren werk vechtsport juist als heel positief wordt gezien. Zo zijn er bij ons in Utrecht (team Duncan) een aantal jongens op initiatief van jeugdwerk begonnen met trainen.

Iemand die zich geroepen voelt?
(helaas zitten we zelf niet echt in de regio...)

Fyodor
11-10-2011, 16:46
Bloed zweet en tranen???? dat zeg je om mij te klieren hé? .....;-)

lol! :lol:

OT: Toch bijzonder dat er in Helmond 500 agenten worden ingezet voor een korte demonstratie van 25 man, maar een succesvol verlopen vechtsport gala (vraag maar aan die ambtenaren die er zelf bij waren) wordt ijskoud de nek omgedraaid vanwege de persoonlijke mening van mevr. Hermans.

Ontzettend jammer voor de promotor, vechters, trainers en andere liefhebbers.

Danco
11-10-2011, 17:14
waarvoor verbieden ze voetbal niet daar schoppen ze elkaar het ziekenhuis ! in wielrennen met velen valpartijen ! ijs hockey met vele vechtpartijen waarbij met slagwapens(sticks)gewerkt wort !judo met de vele blessurens(kijk naar de toppers) !en vele andere sporten waar meerderen ongevalen zijn dan bij een goed georganiseerd MMA gala burgemeesters hebben geen eigen mening meer ???? misschien willen ze op dezen manier in het voetlicht komen (wat mag er straks nog wel in NL)

lopez86
11-10-2011, 17:34
Stephen,
Intriest dat de gemeente dit op de valreep nog ff beslist.
Hopelijk kan je alle schade op hen verhalen.
Iig sterkte ermee!!

PeterMMA
11-10-2011, 17:44
De gemeente Almelo wilde vandaag niet reageren op mijn vragen. Hopelijk kan ik morgen met een artikel komen dat dieper gaat dan: "Het zijn net beesten". Bah!

Hans Vos
11-10-2011, 17:48
heb hier met de gemeente gesproken en als je het gala wil laten doorgaan ben je vanharte welkom , we hebben hier namelijk geen pvda burgemeester . ook de eigenaar van de sporthal heet je van harte welkom . bel me maar gr hans

Asura
11-10-2011, 17:49
Een sport waarbij men elkaars hoofd inslaat en elkaars arm probeert te breken is ook enigzins beestachtig. Dit laat weer zien hoe belangrijk het is dat trainers hun vechters onder controle houden, als er niet steeds negatieve berichten over vechtsporters zouden uitkomen zouden gemeentes minder reden hebben om het zomaar af te kappen. Sportscholen moeten binnen KB & MMA zowiezo meer verantwoordelijkheid nemen voor hun vechters, mijn strafblad is ook niet bepaald schoon maar ook al toen ik een jaar of 16 was zou ik het echt niet flikken om mijn sportschool in een kwaad daglicht te zetten. Ikzelf instrueerde ook bepaalde toekijkers waarvan ik wist dat ze problemen zouden veroorzaken zich te gedragen.Beetje offtopic, maar irriteer me er toch aan en je zou eens moeten weten hoeveel impact een trainer kan hebben niet alleen op vechters maar ook op de aanhang. Algemene opmerking en zeker niet gericht aan Angelo.

Daarom, kleine/middelgrote mma organisaties moeten samen de sport gaan promoten en als 1 man relaties opbouwen met gemeentes. Als ze je niet kennen geven ze je ook geen respect.

Asura
11-10-2011, 17:50
heb hier met de gemeente gesproken en als je het gala wil laten doorgaan ben je vanharte welkom , we hebben hier namelijk geen pvda burgemeester . ook de eigenaar van de sporthal heet je van harte welkom . bel me maar gr hans

Top

Leventdepevent
11-10-2011, 17:54
Top
x2.....wel schandalig dat een burgemeester zomaar ff een besluit kan nemen over een sportevenement, waarschijnlijk heeft dat loeder nog nooit de moeite genomen om zich te verdiepen in de sport zelf.

Danco
11-10-2011, 18:08
waarom alle sportscholen waar vechtsporten gegeven wort ( judo-worstelen-bjj-kick en engels boxen enz)niet gewoon verbieden!!!!!!het is toch niet zo dat een enkeling zijn of haar zin kan krijgen (dit is toch niet democraties) ik baal gewoon van deze mensen

Thunder1991
11-10-2011, 18:27
Het probleem IS en BLIJFT dat mensen met een hoge functie kontlikkers zijn van de meerderheid. En de meerderheid vind vechtsport maar niets. Daarnaast is het probleem dat veel mensen helemaal niks snappen van vechtsport. Vooral de technieken. Wanneer je zonder enige kennis van de technieken naar MMA kijkt kan ik me voorstellen dat je het als gewelddadig en foute boel ervaart. Pas wanneer je het spelletje snapt begrijp je dat het een sport is.

Erg jammer in ieder geval. Die burgemeester moet maar een spoedcursus MMA techniques ondergaan. Misschien dat ze dan wat milder denkt over deze uiteeerst brute sport ...

$un$hine
11-10-2011, 19:18
TC Tubantia (http://www.tctubantia.nl/incoming/9651569/Organisator-vechtsporttoernooi-begrijpt-verbod-burgemeester-niet.ece)

Schrijf een mooie reactie, dan vindt het z'n weg naar de gemeente wel.

Richelieu
11-10-2011, 19:43
heb hier met de gemeente gesproken en als je het gala wil laten doorgaan ben je vanharte welkom , we hebben hier namelijk geen pvda burgemeester . ook de eigenaar van de sporthal heet je van harte welkom . bel me maar gr hans

Lees nog eens de stukken Hans, Almelo heeft namelijk ook geen pvda burgemeester.....

Asura
11-10-2011, 20:42
PVDA & VVD, allebei paars:P

Hans Vos
11-10-2011, 21:16
Lees nog eens de stukken Hans, Almelo heeft namelijk ook geen pvda burgemeester.....nou vvd dan , blijft een bekrompen persoon . erg jammer dit . gr hans

Dragon Tail
11-10-2011, 22:31
De krant heeft getracht mij een weerwoord te laten doen.
Het komt niet helemaal uit de verf, maar de journalist heeft zijn best gedaan.

http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/6/206858.jpg (http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=177515)

blackadder
11-10-2011, 22:35
Ik vind die laatste alinea toch echt niet kunnen.

Dragon Tail
11-10-2011, 22:51
Ik vind die laatste alinea toch echt niet kunnen.

Zoals ik al zei, de journalist heeft zijn best gedaan, m.a.w. het zijn niet letterlijk mijn woorden.
De journalist is zelf ooit in Amsterdam bij een gala geweest waar 'mensen met gouden kettingen om' zaten en heeft blijkbaar met zijn belevenissen iets duidelijk willen maken t.a.v. Almelo.

Hans Vos
12-10-2011, 09:06
Zoals ik al zei, de journalist heeft zijn best gedaan, m.a.w. het zijn niet letterlijk mijn woorden.
De journalist is zelf ooit in Amsterdam bij een gala geweest waar 'mensen met gouden kettingen om' zaten en heeft blijkbaar met zijn belevenissen iets duidelijk willen maken t.a.v. Almelo.
tja voor zo,n journalist uit het verre oosten is het de eerste keer in zo,n grote stad wel schrikken natuurlijk (lol) erg jammer van al je werk stephan , vooral omdat het vorige keer zo,n succes was . gr hans

Dragon Tail
12-10-2011, 09:11
Even ter aanvulling m.b.t. bonden en het FOG (citaat):

De WFCA is (nog) niet aangesloten cq erkend door het FOG en is derhalve (nog) geen rijkserkende organisatie in Nederland.
Voor de sectie kickboksen bij het FOG zijn thans de WAKO en NOVER (w.o. NKBB/ RINGS) aangesloten en rijkserkend voor de discipline kickboksen.
Noch de WAKO en noch de NOVER kunnen aanspraak maken op de erkende status vwb het faciliteren van een kooigevecht event in Nederland.

Baske
12-10-2011, 09:23
Ik benieuwd hoe de gemeente reageert op dit soort berichten, als ze het uberhaupt de moeite vinden. Dit is natuurlijk enorm klote nieuws... Ik leef met de pijn mee, Stephen... Het vorige evenement beloofde veel.

Ongetwijfeld heb je al rondgekeken in andere gemeentes, al een idee?

Boem Boem
12-10-2011, 10:25
Hey Stephen,

Er jammer en spijtig dat het geplande Gala van 22 okt niet door gaat! Afgelopen zondag hebben we met elkaar nog openhartig en met veel enthousiasme gesproken over vechtsporten en ringvechten.....veel mensen hadden zin in een leuk en strak georganiseerd gala......en nu krijg je dit!
Jammer van je energie en tijd die je erin hebt gestoken, laat staan het geld dat je kwijt bent!

Ik blijf hopen op andere gala's en keep up the good work!!

reps....

Osu

Team Makoto Gym

Dragon Tail
12-10-2011, 22:18
Uit de Twentsche Courant/Tubantia (regio Almelo) van vandaag 12 oktober
Dit is een uitgebreider stuk dan het internetstukje dat hier al eerder is geplaatst, dus sommige teksten komen daarmee overeen.

http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/6/208228.jpg (http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=178885)http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/6/208499.jpg (http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=179157)
http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/6/208500.jpg (http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=179158)

lopez86
12-10-2011, 22:47
Heel mooi stuk Stephen, al zal dit de mening van de burgemeester niet wijzigen.
Kortzichtig, bevoordeeld, en hypocriete politica.

Dragon Tail
12-10-2011, 22:58
Heel mooi stuk Stephen, al zal dit de mening van de burgemeester niet wijzigen.
Kortzichtig, bevoordeeld, en hypocriete politica.

Is niet allemaal van mij. Heel veel info is door de journalist op eigen initiatief opgezocht.
Dus geen sensatie-journalist, maar doet zijn huiswerk. Iemand waar de burgemeester dus een voorbeeld aan kan nemen.

blackadder
12-10-2011, 23:30
als er niet steeds negatieve berichten over vechtsporters zouden uitkomen zouden gemeentes minder reden hebben om het zomaar af te kappen.
Laat dit nou het enigste soort berichten zijn waarin de media geïnteresseerd zijn mbt vechters.

Richelieu
13-10-2011, 07:53
Laat dit nou het enigste soort berichten zijn waarin de media geïnteresseerd zijn mbt vechters.

Logisch, want dat verkoopt

addicted2ink.nl
13-10-2011, 13:03
Blijft een schande dat dit gewoon kan en mag gebeuren in Nederland.
Zag dat er wel al een alternatief is gevonden voor 22 oktober, maar moeten we nou echt in het vervolg naar Duitsland om een MMA-gala te bezoeken?
[NPU] mogelijk alternatief cage-gala in Duitsland aangeboden 22 oktober (http://www.chief108.com/showthread.php?t=17470)

jury
13-10-2011, 14:22
Denk dat de Burgemeester van Almelo mischien over een halv jr wel bij Scorpio Gym op de koffie gaat met mischien wel de excuuses aanbied dat hij ook fouten kan maken , en dat het idd niet bedoelt was om deze vechtsport in een kwaadlicht te zetten .

Net zoals de Burgemeester vd Laan uit Amsterdam deed bij de heropening van Pancration....... zie

http://www.fighttalk.nl/vforum/showthread.php?12953-Fotoverslag-burgermeester-Amsterdam-heropent-Pancration

blackadder
13-10-2011, 14:41
Logisch, want dat verkoopt
Dus. Tenzij journalisten inderdaad weer eerlijke, onparttijdige verslaggevers van nieuws worden die niet alleen een kant belichten zoals nu gebeurt kan men geen positieve berichten verwachten.