PDA

View Full Version : Atleten: Dopingzondaars levenslang schorsen



Devilprince
11-10-2011, 18:27
Sporters die voor dopegebruik zijn geschorst, verdienen levenslange uitsluiting van de Olympische Spelen. Die harde aanbeveling is afkomstig van het Atleten Forum van het internationaal olympisch comité IOC, dat in Colorado Springs bijeenkwam.

De atleten uit de werkgroep antidoping spraken zich met hun advies uit tegen het veelbesproken vonnis van het internationaal sporttribunaal CAS. Dat bepaalde vorige week dat sporters na een dopingschorsing welkom zijn op de eerstkomende Olympische Spelen.

Atleten: Dopingzondaars levenslang schorsen - AD Sportwereld - AD (http://www.ad.nl/ad/nl/1001/AD-Sportwereld/article/detail/2963880/2011/10/11/Atleten-Dopingzondaars-levenslang-schorsen.dhtml)

ArjanV
11-10-2011, 18:31
Stelletje schijnheiligen....

Asura
11-10-2011, 18:36
Van het OS begrijp ik wel, het moet ook wel aan het type PED liggen. Dat zijn mensen die alles opgeven voor de sport, vaak weinig verdienen, als iemand dan 900 ladingen HGH kan betalen per week is dat niet netjes.

Leventdepevent
11-10-2011, 18:56
of gewoon toestaan zodat het voordeel ervan wegvalt...maar ja zie je dat al voor je :S

ijsbier
11-10-2011, 19:03
doping moet gewoon bestreden worden, waarom? omdat het niet eerlijk is voor de mensen die niet hun gezondheid extra willen riskeren om maar te winnen.

Thunder1991
11-10-2011, 19:32
Niet mee eens. De verleiding tot het gebruik is enorm groot zodra je weet dat je concurrent WEL een middeltje heeft gevonden wat langs de onderzoeken komt en je daardoor geen kans meer maakt. Veel topsporters maken de fout het eens te proberen. Als je van die fout iets hebt geleerd vind ik dat je weer een kans verdiend.

Veel strenger onderzoeken zou wel welkom zijn.

Asura
11-10-2011, 19:34
of gewoon toestaan zodat het voordeel ervan wegvalt...maar ja zie je dat al voor je :S

Tjah maar niet iedereen kan de beste qualiteit betalen, vind daar weinig eerlijks aan als iemand meer talent heeft, even hard traint maar de gast die uit een rijker land of betere sponsor heeft wint.

basblue
11-10-2011, 20:21
Levenslang.... Dat is wel heel lang! Maar een serieuze straf van 3 jaar mag van mij wel.
2de keer overigens gewoon wel levenslang. Het verhaal van de ezel....

Kemal
11-10-2011, 20:46
Levenslang.... Dat is wel heel lang! Maar een serieuze straf van 3 jaar mag van mij wel.
2de keer overigens gewoon wel levenslang. Het verhaal van de ezel....

x2!

de Stiep
11-10-2011, 21:03
Levenslang.... Dat is wel heel lang! Maar een serieuze straf van 3 jaar mag van mij wel.
2de keer overigens gewoon wel levenslang. Het verhaal van de ezel....

x 4

Facade
11-10-2011, 21:26
doping moet gewoon bestreden worden, waarom? omdat het niet eerlijk is voor de mensen die niet hun gezondheid extra willen riskeren om maar te winnen.

+1!
Ik ben voor levenslang. Blijkbaar is er een afschrik effect nodig. Zonder een echte consequentie, blijven mensen dit dus proberen.