PDA

View Full Version : Nieuw en interessant: PROfight karate. Vechter gezocht + 90 kilo



ageingshinbone
14-10-2011, 18:20
Osu,

In Frankrijk zijn, zoals we weten, veel problemen om MMA te doen (dus niet alleen in Almelo ..). Een nieuwe ontwikkeling is het ProFight Karate. Als basis is er de discipline van het kyokushin en de traptechnieken, dan stoten en knietechnieken van het kickbpksen en tenslotte judo/worstelen/MMA. Op de grond mag je 5 seconden vechten, niet trappen naar het hoofd.

Is twee keer geweest, belooft veel: televisie en sponsors raken enthousiast. Ik heb het zelf gezien, in Toulon en het niveau is zeker niet slecht.

Nu is op 18 november in Frankrijk, Levallois, een gala, wordt uitgezonden op Canal+. Volgend jaar een groot gala in Stade Coubertin in Parijs. Per gewichtscategorie (- 70, 70-80, 80-90, 90+) vechten ze viermans toernooitjes. Startgeld 500 euro, winnaar krijgt 2500. Alle kosten vergoed natuurlijk. De organisator is een oude legende in het kyokushin, Alain Setrouk, samen met een 'gewone' karateka, Guy Sauvin.

Op Pro Fight Karate professionnel (http://www.profightkarate.com) staan de regels, videootjes etc. Kijk ernaar en je ziet het niveau.

Ik ben er dus geweest en het heeft potentie; Setrouk kent de hele televisie- en sponsorwereld en heeft veel contacten in andere landen (waaronder ik dus). Het ziet ernaar uit dat de prijzengelden flink zullen stijgen. Ik denk zelf niet naar K-1 niveau natuurlijk, maar het wordt nog beter.

Gezocht nog, voor 18 november: een vechter in de categorie 90 +. Interesse?

Daarnaast: als andere vechters op goed niveau interesse hebben in de andere gewichtscategorien, stuur mij ook even een mail of PM.

Centraal staat dus ook de etiquette van het kyokushin, groeten, beleefdheid naar de tegenstander, respect enz. OOk de Fransen hechten eraan, en op die manier onderscheiden ze zich van de 'gewone' MMA, die nog steeds moeizaam van de grond komt daar.

Zoals gezegd, het kan wat worden en dan zit je dichtbij het vuur.

Osu,

Koen

basblue
14-10-2011, 18:49
Interessant concept. Ben benieuwd of het het "echte" Mma helpt van de grond te krijgen in Frankrijk.

Maar hoe meer van dit soort initiatieven, hoe beter. Vooral de etiquette spreken mij aan. Succes!

Goolings
15-10-2011, 07:30
Zeer interessant...lijkt het niet op het Daido Juko systeem?

Justinian
15-10-2011, 08:39
Volgens mij hebben forumbroeder Dennuz en Joost hier een paar jaar geleden een keer aan mee gedaan, regels zijn in ieder geval hetzelfde. 5 seconden op de grond is wel erg weinig, maar als ik me niet vergis wist Dennuz er nog een te laten kloppen met een armklem ;)

Dennuz
15-10-2011, 09:27
Joost en ik hebben idd. een paar jaar geleden ook gevochten in Frankrijk op deze regels. Wel ff wennen, maar zeker een leuke ervaring!
Er mocht toen staand wel getrapt en geknied worden naar het hoofd.

Zal eens zoeken of ik het originele verslag van toen nog ergens heb.

Hendy
15-10-2011, 10:00
Volgens mij hebben forumbroeder Dennuz en Joost hier een paar jaar geleden een keer aan mee gedaan, regels zijn in ieder geval hetzelfde. 5 seconden op de grond is wel erg weinig, maar als ik me niet vergis wist Dennuz er nog een te laten kloppen met een armklem ;)

Was dat die beruchte flying armbar? of haal ik dennuz met joost door de war?? ;)

on-topic: Klinkt goed Koen! zijn er beelden van deze tak beschikbaar?

Jeru
15-10-2011, 10:02
Misschien iets voor 1 van die jongens die zo graag het kickboksen willen verlaten. Startgeld van €500 gegarandeerd, das beter dan bij de K-1 ;)

Budokan
15-10-2011, 10:34
[QUOTE=basblue;1087868]Interessant concept. Ben benieuwd of het het "echte" Mma helpt van de grond te krijgen in Frankrijk.

Ben bang van niet, heb de filmpjes gezien en op de grond wordt echt niet gevochten. Kan ook niet echt in 5 seconden.

ageingshinbone
15-10-2011, 11:07
Ha Budokan,

klopt wat je zegt, die vijf seconden is nog optioneel, een verlenging naar 30 seconden is ook al ter sprake gekomen. Waar Setrouk c.s. eigenlijk mee bezig zijn, is een vorm zoeken die 'alles' in zich heeft. In Frankrijk vindt men MMA ook 'bestiaal' (dank aan de burgemeester) en op deze manier krijg je een soort tussenvorm. Overigens gewoon met trappen en knietechnoeken naar het hoofd bij het staande gevecht, denk aan 'gewoon' MMA, maar dan met etiquette van kyokushin.

De vraag blijft: wie wil het proberen?

de Stiep
15-10-2011, 11:25
Video´s van de gevechten zij erg leuk. Goede vechters, leuke stijl. De 5 seconden op de grond regel werd echter inderdaad niet toegepast. De scheids stopte het direct. neemt niet weg dat het respect, (wat Bas al schreef) en de vorm mij aanspreekt

FOCUS
15-10-2011, 15:06
het 5 seconden grondgevecht is inderdaad wel wat een kunstgreep, maar de etiquette vanuit het karate vind ik mooi

Budokan
15-10-2011, 16:57
[QUOTE=ageingshinbone;1087964]Ha Budokan,

klopt wat je zegt, die vijf seconden is nog optioneel, een verlenging naar 30 seconden is ook al ter sprake gekomen. Waar Setrouk c.s. eigenlijk mee bezig zijn, is een vorm zoeken die 'alles' in zich heeft. In Frankrijk vindt men MMA ook 'bestiaal' (dank aan de burgemeester) en op deze manier krijg je een soort tussenvorm. Overigens gewoon met trappen en knietechnoeken naar het hoofd bij het staande gevecht, denk aan 'gewoon' MMA, maar dan met etiquette van kyokushin.


Dan jou ik grondwerk zonder stoten adviseren, dus het echte BJJ/Judogrondwerk. In dat geval heb je staand en grond gescheiden en combineer je sporten die allen wel als algemeen geaccepteerd worden beschouwd in Frankrijk.

ageingshinbone
16-10-2011, 19:55
Tot op heden 1 geinteresseerde. Zegt het voort, zegt het voort als jullie willen. En kijk op Pro Fight Karat professionnel (http://www.profightkarate.com), interessant.

Wie kan en wil?

ageingshinbone
18-10-2011, 18:13
Nou heren,

weten jullie nog kandidaten?

Starjohn
18-10-2011, 18:16
Tja je zou sensei Titus jansen kunnen vragen

Strange Cutbean
18-10-2011, 18:27
Kom er vanavond op terug!

Glen
18-10-2011, 19:39
Tot op heden 1 geinteresseerde. Zegt het voort, zegt het voort als jullie willen. En kijk op Pro Fight Karat professionnel (http://www.profightkarate.com), interessant.

Wie kan en wil?
Goedenavond Ageingshinbone...
Vorig weekend bij het gala van Bob Schreiber in Wormer heb ik 7 van dergelijke partijen gezien.. wat jeugd, lichtgewichten en zwaargewichten aan de gang gezien...erg leuk. Stijlen waren Shindokan, Kyokushin en karate met grondgevecht tot 15 seconden.
Misschien een optie om contact te zoeken met Bob.