PDA

View Full Version : Welke nieuwe telefoon?



lopez86
18-10-2011, 17:29
Oke, het verhaal is als volgt.
Ik heb al bijna 2 jaar een iPhone 3GS waar ik behoorlijk content over ben.
Nu loopt begin december mijn contract af, en is het geen iPhone 5 die uitgekomen is maar een magere 4S waar nu al een hoop batterijklachten over zijn.
Naast dat de abonnementen voor internet een stuk duurder zijn geworden weet ik niet of de eigenlijk weinig nieuwe opties het waard zijn om een duur internetabonnement te nemen met een telefoon die schijnbaar weinig nieuws brengt ivg met zijn voorganger.

Dus wat nu?
Toch wachten op de 4S of maar voor een 4 gaan, of een compleet andere telefoon?
Na al die ellende met Blackberry weet ik niet of dat een optie is en met toestellen die op Android draaien heb ik helemaal geen ervaring.
2 jaar lang iPhone is lang.
Wat zouden jullie doen.

Starjohn
18-10-2011, 18:09
Eh

Ik zoukiezen tussen de gewone Iphone 4 of de Nokia N8, de n8 is een super toestelletje van Nokia, ik heb zelf de Iphone 4 en die doet het perfect, dus neem de Iphone 4 of de Nokia n8 zou mijn advies zijn.

Die 4 s is niet veel beter dan de 4

Tony
18-10-2011, 19:34
De iphone 4 is een flinke stap vooruit op de 3s. Weet niet wat t prijsverschil tussen de 4 en de 4s is... maar de 4 is nog steeds een top foontje.

Maar android is ook echt fijn hoor. Ik heb zelf een iphone4 zakelijk en een htc desire prive.

Vinand
18-10-2011, 20:21
Als je geen ihpone wilt maar als je Android een leuke keuze vind dan moet je kijken naar de binnenkort uitkomende Sony Xperia Duo (1.5 ghz dual core + 12mp Carl Zeiss supercamera met 2500 mha batterij :o dat is gewoon oldschool 2 dagen volle gebruik met je telefoon zonder opladen.), of de Samsung Galaxy S3. 2000 mah battery, 1.8 ghz dual core en het moooiste super amoled nieuwe scherm die binnenkort uit zal komen.

rollermanskunk
19-10-2011, 00:07
Ik hou sterk de ontwikkelingen van de Windows Phones in de gaten, dit besturingssysteem heeft echt potentieel (alhoewel het nu nog wat buggy is), hier een review van de HTC Radar en Titan waarbij ik de Titan wel interessant vindt.
http://tweakers.net/reviews/2296/htc-radar-titan-met-windows-phone-size-matters.html


Ik twijfel zelf tussen de Samsung Galaxy S2 en de HTC Titan

Hendy
19-10-2011, 09:05
Heb sinds een paar maand een iphone via de zaak.. werkt mooi moet ik zeggen.
Prive heb ik een htc desire hd, aangezien mn abbo afloopt kan ik vandaag mn sensation verwachten.

Mijn tip: ga voor de htc!;) (meer waar voor je geld)

micha
19-10-2011, 09:06
Nokia N8

Silat
19-10-2011, 15:08
Terug naar Nokia is Neukia..

Blijf gewoon bij de ontwikkelingen van Apple man.. Stabiel en een mega keuze in je apps en natuurlijk jailbreak.

-=AL CAPONE=-
19-10-2011, 20:12
Ik geef zelf nog steeds de voorkeur aan Ios, dat werkt vind ik een stuk fijner dan Android.

De 4s schijnt echt stukken sneller te zijn er zou meer verschil zitten tussen de 4s en de 4 dan tussen de 3gs en de 4! Enige reden dat deze 4s heet is omdat die dezelfde case heeft, de binnenkant is totaal anders!
De film kwaliteit schijnt echt top te zijn ze hebben de 4s een keer vergeleken met de 5d van canon en de 4s kon daar redelijk mee concurreren.
Ook de spraak besturing schijnt goed te zijn, nu nog in het Engels maar over niet al te lange tijd zou deze ook met nederlands overweg moeten kunnen!

Daarnaast is het weer een top telefoon waar je zeker twee jaar mee kunt doen!

Tony
19-10-2011, 21:10
De film kwaliteit schijnt echt top te zijn ze hebben de 4s een keer vergeleken met de 5d van canon en de 4s kon daar redelijk mee concurreren.


Duidelijk dat die test niet gedaan is door iemand met verstand van fotografie ;)

Richelieu
19-10-2011, 21:29
De film kwaliteit schijnt echt top te zijn ze hebben de 4s een keer vergeleken met de 5d van canon en de 4s kon daar redelijk mee concurreren.

hahaha, you gotta be shitting me.......dat lijkt me wel heel sterk.

Ronald
20-10-2011, 00:25
De film kwaliteit schijnt echt top te zijn ze hebben de 4s een keer vergeleken met de 5d van canon en de 4s kon daar redelijk mee concurreren.
Vanaf vandaag vertrouw ik jouw posts niet meer :lol:;)

micha
20-10-2011, 07:23
mey I-phone kun je niet eens inzoomen als je een foto maakt. Be batterij van een I-phone is echt heel snel leeg. Ik kan geen visitekaartjes naar een I-phone terwijl dit naar andere merken wel gaat.

weet er iemand nog meer nadelen van aple?

Tony
20-10-2011, 09:43
weet er iemand nog meer nadelen van aple?

Ja, dat er maar 1 'p' in zit.

A-team
20-10-2011, 10:53
bluetooth bestanden uitwisselen, accu moeilijk te vervangen, Itunes. Ik tweak liever een beetje met android maar eerlijk is eerlijk IOS is wel heel erg stabiel en gebruiksvriendelijk!

remco pardoel
20-10-2011, 11:10
4s

Tony
20-10-2011, 12:47
mey I-phone kun je niet eens inzoomen als je een foto maakt. Be batterij van een I-phone is echt heel snel leeg. Ik kan geen visitekaartjes naar een I-phone terwijl dit naar andere merken wel gaat.

weet er iemand nog meer nadelen van aple?

Trouwens, ik kan gewoon inzoomen met mijn iphone hoor (gewoon door te pinchen op het scherm... alsof je inzoomed op een webpagina)

Vinand
20-10-2011, 13:23
Ik geef zelf nog steeds de voorkeur aan Ios, dat werkt vind ik een stuk fijner dan Android.

De 4s schijnt echt stukken sneller te zijn er zou meer verschil zitten tussen de 4s en de 4 dan tussen de 3gs en de 4! Enige reden dat deze 4s heet is omdat die dezelfde case heeft, de binnenkant is totaal anders!
De film kwaliteit schijnt echt top te zijn ze hebben de 4s een keer vergeleken met de 5d van canon en de 4s kon daar redelijk mee concurreren.
Ook de spraak besturing schijnt goed te zijn, nu nog in het Engels maar over niet al te lange tijd zou deze ook met nederlands overweg moeten kunnen!

Daarnaast is het weer een top telefoon waar je zeker twee jaar mee kunt doen!
http://originalhoopla.files.wordpress.com/2009/03/bitch-please-even-a-7-year-old-can-see-youre-full-of-shit-demotivational-poster.jpg

-=AL CAPONE=-
20-10-2011, 14:53
http://vimeo.com/30606785

En tuurlijk snap ik wel dat de 5d veel meer opties heeft etc..
verwisselbare lens, instelbare sluitertijd, diafragma & iso, grotere sensor etc.. maar de 4s komt redelijk mee als je niet veel verstand hebt van film ik denk dat als je een amateur een 5d in zijn handen geeft er een minder goed filmpje uitkomt dan wanneer hij/zij een Iphone moet bedienen.

edit: hoewel dat van die lenzen klopt ook niet helemaal je kunt nu ook je canon lens op een Iphone zetten An iPhone SLR Mount for Canon and Nikon Lenses | Fstoppers (http://fstoppers.com/the-iphone-slr-mount-for-canon-and-nikon-lenses) LOL :P

-=AL CAPONE=-
20-10-2011, 15:13
Hier trouwens nog een filmpje van de 'oude' iphone4


http://vimeo.com/12819723

Vinand
20-10-2011, 17:31
Al Capone, je snapt er helemaal niks van, Probeer je hersens niet te spoelen met deze Apple propagande. Het gaat om wat voor een lens in combinatie met een sensor je in een camera hebt zitten. Die bepaald wat de uiteindelijk opname word. Ik heb er nu ff geen zin om er nu een uitgebreide fototraining voor dummy's te gaan geven. Dat heb ik de gehele week al moeten doen op me werk... :(

-=AL CAPONE=-
20-10-2011, 18:35
Ik ben bekend met fotografie ;) Heb op mijn stage met zowel tc als standaard middenformaat geschoten ;) (en gefilmd met een 5d en 550d)
Ik ben ook op de hoogte van het feit dat de sensor belangrijk is, net als de kwaliteit van het glas, licht, model, visagie etc...

Ik zeg alleen dat de kwaliteit van dit mobiele apparaat voor consumenten voortreffelijke filmpjes maakt! Ik overdreef misschien een beetje toen ik zei dat ze konden concurreren met elkaar maar ik blijf bij mijn standpunt dat een consument waarschijnlijk betere filmpjes maakt met zijn Iphone dan met een 5d, 7d als die er een in zijn handen krijgt gedouwd. De bovenstaande filmpjes bewijzen het!

Leventdepevent
20-10-2011, 18:46
Santi ben je dr al uit wat je gaat doen?

Wheelie
20-10-2011, 19:05
Ik ga de nieuwe 4s halen

micha
20-10-2011, 19:25
apple propaganda....

lopez86
20-10-2011, 19:33
Klopt het trouwens dat ik mijn huidige abonnement kan verlengen met dezelfde voorwaarden?
Dus met behoudt van mijn onbeperkte internet... ipv 1 of andere gare datalimiet.


Santi ben je dr al uit wat je gaat doen?

Hangt o.a. van bovenstaande vraag af...

Vinand
20-10-2011, 20:08
Ik ben bekend met fotografie ;) Heb op mijn stage met zowel tc als standaard middenformaat geschoten ;) (en gefilmd met een 5d en 550d)
Ik ben ook op de hoogte van het feit dat de sensor belangrijk is, net als de kwaliteit van het glas, licht, model, visagie etc...

Ik zeg alleen dat de kwaliteit van dit mobiele apparaat voor consumenten voortreffelijke filmpjes maakt! Ik overdreef misschien een beetje toen ik zei dat ze konden concurreren met elkaar maar ik blijf bij mijn standpunt dat een consument waarschijnlijk betere filmpjes maakt met zijn Iphone dan met een 5d, 7d als die er een in zijn handen krijgt gedouwd. De bovenstaande filmpjes bewijzen het!

Canon zuigt ook zwaar met filmen (full frame he dan krijg je een chip die niet meer dan 30 fps aankan ;) ). Maar als je alleen een instap sony alpha neemt of leica/sigma/olympus....
Canon maakt full frame camera's, iphone niet. Canon en Nikon worden verkocht om de fotokwaliteit vanwege de full frame sensor niet het filmkwaliteit. dus het is appels met peren vergelijken. Neem een instap APS-C Camera en dan praat je over iets anders.

Richelieu
20-10-2011, 20:51
Klopt het trouwens dat ik mijn huidige abonnement kan verlengen met dezelfde voorwaarden?
Dus met behoudt van mijn onbeperkte internet... ipv 1 of andere gare datalimiet.



Hangt o.a. van bovenstaande vraag af...

Nee, alle nieuwe abbonementen zijn volgens mij met een data-limiet.

Richelieu
20-10-2011, 20:52
Canon zuigt ook zwaar met filmen (full frame he dan krijg je een chip die niet meer dan 30 fps aankan ;) ). Maar als je alleen een instap sony alpha neemt of leica/sigma/olympus....
Canon maakt full frame camera's, iphone niet. Canon en Nikon worden verkocht om de fotokwaliteit vanwege de full frame sensor niet het filmkwaliteit. dus het is appels met peren vergelijken. Neem een instap APS-C Camera en dan praat je over iets anders.

Euh.....Wat is nu je punt?

lopez86
20-10-2011, 21:37
Nee, alle nieuwe abbonementen zijn volgens mij met een data-limiet.

Dat denk ik ook, maar ik neem geen nieuw abonnement, ik verleng mijn oude.
Een collega zei vandaag dus tegen mij, dat ik mijn oude abonnement kan verlengen, onder dezelfde voorwaarden.
Kan iemand dit bevestigen?

Richelieu
20-10-2011, 21:42
Dat denk ik ook, maar ik neem geen nieuw abonnement, ik verleng mijn oude.
Een collega zei vandaag dus tegen mij, dat ik mijn oude abonnement kan verlengen, onder dezelfde voorwaarden.
Kan iemand dit bevestigen?

Zou wel tof zijn, data-limiteten zijn ruk.

el bastardo
21-10-2011, 11:01
Nee, heb laatst dit geprobeerd, maar dit ging niet. Je krijgt nieuwe voorwaarden! Santi, het hangt er vanaf wat je wil. Waar gebruik je het ding voor? Ik kan je alleen zeggen dat je GEEN Neukia moet pakken, omdat dit op smartphone gebied gewoon bagger is. Als je veel met leuke apps wil spelen, spelletjes doen en niet veel hoeft te typen, dan blijft bij de iPhone. Moet je veel typen, dan zou ik m niet pakken. Ik kan niks met van die touchscreens (heb verder wel alles van apple btw). Ik heb de BB 9900 en die is super! Ja, BB lag er ff uit, maar dat kan altijd wel eens imo. Ben zeer tevreden met het dingetje, maar nogmaals, ik gebruik m vooral zakelijk. Ik heb trouwens een los toestel gekocht en een sim only abo genomen. Aanrader...

Bagheera
21-10-2011, 11:26
Ik heb sinds een paar maanden een BB, maar ik ga terug naar |HTC| of naar iphone... Het is geen slecht ding (BB) maar ik vindt het toch een
saai apparaat.. Keypad is wel fijn! (moest wel wennen hoor) met sms'en /pingen.

BB 9780 Bold

BTW heb veel apple spullen alleen nog geen phone ;)

el bastardo
21-10-2011, 13:22
Voor de apps moet je idd geen BB pakken...

Vinand
21-10-2011, 16:36
Euh.....Wat is nu je punt?

Dat het een rare opmerking is dat een Iphone moet nemen vanwege dat die een "relatief" goede camera is. Dat is die namelijk niet ;).

lopez86
21-10-2011, 17:21
Heb zojuist een 4S gereserveerd :)
Kon toevallig ook pas vanaf vandaag dus ik ben er op tijd bij!
T-mobile hanteert geen datalimiet trouwens, maar wel een snelheidsvermindering als je eroverheen gaat waarna je geen youtube of andere zware programma's meer kan gebruiken maar nog wel kan whatsappen, fb'en e.d.

Leventdepevent
21-10-2011, 18:07
Heb zojuist een 4S gereserveerd :)
Kon toevallig ook pas vanaf vandaag dus ik ben er op tijd bij!
T-mobile hanteert geen datalimiet trouwens, maar wel een snelheidsvermindering als je eroverheen gaat waarna je geen youtube of andere zware programma's meer kan gebruiken maar nog wel kan whatsappen, fb'en e.d.
mooi man!!