PDA

View Full Version : welke jaarlijks terugkerende BJJ toernooien zijn er in NL?



Lumpinigym
20-10-2011, 21:16
welke jaarlijks terugkerende BJJ toernooien zijn er in NL en wanneer vinden die plaatsen waar?

Greetz,

Stephan

basblue
20-10-2011, 21:36
BJJ en grappling Toernooien na de zomerstop 2010 (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?107220-BJJ-en-grappling-Toernooien-na-de-zomerstop-2010&highlight=toernooien)

Hier de toernooien van najaar 2010, die bijna allemaal jaarlijks worden gehouden. Grappling ede en HBN houden ook toernooien in het voorjaar. Dus na de Amsterdam open van as zondag en de dutch open op 19 november, kan je voor 2012 een mooie planning maken. Succes!

Aanvulling website HBN 2011:

19th February – Rotterdam Grappling Tournament

20th March – White Belts Only

10th April – Holland Gi Challenge

12th June -*Amsterdam Grappling Tournament

25th September – Den Haag GT – Grappling Tournament

23rd*October – Amsterdam Open BJJ -*Tournament

Lumpinigym
20-10-2011, 21:39
Thanks man,

ik ben echt op zoek naar de BJJ toernooien in NL en de Limburg open van Belgie. mss dat ik het ga aanvullen met een nieuw BJJ toernooi. maar dan wil ik eerst weten wie wanneer zijn toernooi heeft. het is ff lobbyen ;)

Greetz,

Stephan

basblue
20-10-2011, 21:45
Graag gedaan en idd slim om eerst een overzicht te maken. En waar wil je dat gaan houden?

remco pardoel
20-10-2011, 22:42
3e week januari: EK BJJ
Juni: King of the Beach
Eind Juni: Mundials

Ik zie een spot voor november om een mooi toernooi in het zuiden op te zetten ;)

Lumpinigym
21-10-2011, 14:07
Thanks,

@ Remco ik ga jou een hele vragenlijst sturen. haha
maar november zou een mooie zijn alleen is dan al de dutch open. ik wil alle toernooien op een rij zetten en dan kijken wat de beste datum gaat worden. als alles op elkaar is afgestemd des te beter het gaat zijn voor de BJJ wereld in NL en Belgie.

Greetz,

Stephan

Lumpinigym
21-10-2011, 14:08
@ basbleu,

in het mooie Roermond!!

Greetz,

Stephan

PinPoint
21-10-2011, 14:11
Ahh lekker centraal ook. Krijg je hetzelfde probleem als in Hellevoetsluis.....heel weinig opkomst! (misschien wel veel Duitse vechters?)

Toch succes ermee....

Briant
21-10-2011, 15:28
Ahh lekker centraal ook. Krijg je hetzelfde probleem als in Hellevoetsluis.....heel weinig opkomst! (misschien wel veel Duitse vechters?)

Toch succes ermee....

De meeste BJJ scholen zitten in het zuiden dacht ik zo. Daarbij heb je onze belgische vrienden toch niet over het hoofd gezien he ;)

Hellevoetsluis bedoel je Kime open, dat is ook een goed toernooi, maar daar spelen volgens mij wat andere zaken. Daarnaast zijn er ook regelmatig toernoois in Amsterdam en Den Haag, die toch ook goed bezocht worden.

Lumpinigym
21-10-2011, 15:56
qua locatie kan je niet iedereen plezieren maar, zoals Briant al zegt er zitten heel wat scholen in het zuiden. dan komt er ook nog eens bij dat er niet zo heel erg veel BJJ toernooien zijn in NL. dus denk dat de afstand dan wel te overzien valt. en idd vergeet onze Belgische broeders niet.

Greetz,

Stephan

FightingDutchman
21-10-2011, 17:55
Wat betreft de locatie is Roermond denk ik niet eens zo slecht. Wanneer je kijkt naar deelnemers uit Nederland is het misschien niet centraal, maar vergeet niet dat er op goed georganiseerde toernooien ook vaak deelnemers uit Belgie, Duitsland, Luxemburg en misschien zelfs noord Frankrijk afkomen. Voor deze is Roermond echt niet slecht.

Wat betreft de datum, het is steeds lastiger om een periode uit te zoeken waarin nog niets georganiseerd word. Desondanks wel een super initiatief dat je wilt proberen om uit het vaarwater van anderen te blijven Stephan! Dit weekend is bijvoorbeeld Ede op zaterdag en de Amsterdam Open op zondag, dat was voor de zomer ook al zo met Ede en White belts only, dat is opzich jammer.

Lumpinigym
21-10-2011, 19:37
daarom vraag ik ook de hulp van jullie om een beter inzicht te krijgen zodat we hopelijk volgend jaar een BJJ toernooi rijker zijn ;)

Greetz,

Stephan

Briant
21-10-2011, 19:50
Hoe meer toernooien des te beter als je het mij vraagt. Je kan Sandy Ni (impulse ophet forum) even contacteren om op de hoogte gebracht te worden van de planning van de Grappling Ede toernooien. Daarnaast plant HBN ook regelmatig toernooien vooruit.

Veel jongens waaronder ikzelf doen namelijk net zo veel nogi als gi toernooien. Dus het is verstandig om niet alleen met Gi toernooien rekening te houden, maar ook met No gi.

Ik hoop volgend jaar een nieuw toernooi te zien!!!

Lumpinigym
21-10-2011, 20:18
thanks Briant

Solar
02-11-2011, 14:22
Wat is er trouwens mis met een toernooi in december?
Ik snap wel dat je dat niet in de laatste week moet doen, maar 3,4, 10,11, 17,18 december kan toch best?
In die periode wordt er nooit iets georganiseerd, dus zit je zeker in niemands vaarwater.

Ik schrijf me wel in ;)

Mr 1 Leg
02-11-2011, 15:50
mooi zo. we weten weer wat te doen grtz !

Lumpinigym
03-11-2011, 23:48
Thanks, voor het meedenken. december klinkt zeker goed alleen, gaan we dat dit jaar niet meer redden. ik ben niet van plan om snel snel een toernooi op te zetten.

we willen een toernooi opzetten wat goed en blijvend is.

Greetz,

Stephan

King of the Beach
02-12-2011, 11:21
kleine correctie: King of the Beach: 2de zaterdag van Juli. Be there!

remco pardoel
02-12-2011, 11:26
1e zondag na sinterklaas
Dat kan iedereen onthouden en dan is het ook nog ruim voor de vakanties denk ik

Goed voorstel Solar!

FightingDutchman
02-12-2011, 17:32
Ergens midden januari lijkt me trouwens ook een prima moment. Ideale opwarmer voor het EK en heb je meteen alle mensen met goede voornemens die mee doen...