PDA

View Full Version : Dames EK boksen bij de DWDD



basblue
24-10-2011, 19:59
Net bij de DWDD/Jakhalzen een item over dames EK boksen en welke van de twee dames naar de OS2012 in Londen mag. Blijkbaar mag maar 1 kandidaat worden uitgezonden namens NL.... De Jakhalzen heeft soms een beetje een flauwe manier van presenteren, maar ik vond het best een positief stuk!

Later meer bij uitzending gemist....

MXM
24-10-2011, 22:44
Twijfel zelf ook wie er naar de OS zou moeten. Marichelle als bekroning op haar carriere en afscheid als bokster of Nouchka op jonge leeftijd en gewoon gaan knallen daar. Een partij tegen elkaar zou toch het verschil moeten maken naar mijn mening. Als de coaches kiezen is de verliezer sowieso meer teleurgesteld omdat je zonder onderling rechtstreeks duel geen duidelijke winnaar hebt.

basblue
25-10-2011, 21:32
hier zijn de beelden..

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Video-list.627.0.html?&tx_ttnews%5Bcat%5D=146&tx_ttnews%5Btt_news%5D=23573&calendartime=1319571221&cHash=b310ad4e652ca949d171e472fb119992

marcelt
25-10-2011, 22:53
Moeilijk idd. Nouschka bokste niet erg goed, maar vocht wel als een leeuw in de finale en Marichelle bokste wel goed, maar komt heel wat kilootjes te kort.
Qua uiterlijk moeit het igg. Nouschka worden;-)

Ch3f1
25-10-2011, 23:15
We kunnen tot nu toe alleen maar speculeren. Marichelle moet gewoon snel partijen tegen wereldtop in de -75kg klasse gaan draaien. Dan wordt denk ik snel duidelijk waar ze wel en niet toe instaat is.

Ik vond het wel opvallend dat ze in de -69kg klasse tijdens het EK steeds kleiner was dan haar tegenstandsters. Dit verschil zal in de -75kg klasse niet kleiner worden, daarentegen is Nouchka echt fysiek geschapen voor die klasse. Maar goed Marichelle combineerde veel beter, waar Nouchka enkelvoudig en weinig verrassend was. Maar goed de vorm van het moment zal ook vast meespelen, want heb Nouchka ook betere partijen zien neerzetten dan het afgelopen EK.

The Company
26-10-2011, 00:55
Ik kijk nooit boksen en ik heb er 0 verstand van: Waarom boksen ze hier met helmen? Is dit alleen zo bij vrouwen?
Want ik zie de Klichko's en ander bekende boksers altijd gewoon zonder boksen.

Jeru
26-10-2011, 06:58
Ik kijk nooit boksen en ik heb er 0 verstand van: Waarom boksen ze hier met helmen? Is dit alleen zo bij vrouwen?
Want ik zie de Klichko's en ander bekende boksers altijd gewoon zonder boksen.

Olympisch (amateur) boksen is altijd met helm.

Ch3f1
26-10-2011, 08:49
Voorwaarde van de Olympische commissie, anders kon boksen niet een Olympische sport blijven. Tevens de leeftijdsregel die bepaald dat Olympische boksers wedstrijden mogen boksen tot en met hun 34ste levensjaar en de afspraak dat boksers geen wedstrijdgeld mogen ontvangen, zijn door de Olympische commissie gestelde voorwaarden. Vandaar ook een duidelijke scheiding tussen profboksen en Olympisch boksen.

basblue
26-10-2011, 09:12
Voorwaarde van de Olympische commissie, anders kon boksen niet een Olympische sport blijven. Tevens de leeftijdsregel die bepaald dat Olympische boksers wedstrijden mogen boksen tot en met hun 34ste levensjaar en de afspraak dat boksers geen wedstrijdgeld mogen ontvangen, zijn door de Olympische commissie gestelde voorwaarden. Vandaar ook een duidelijke scheiding tussen profboksen en Olympisch boksen.

Thanx. Misschien een lastige vergelijking, maar ik heb de indruk dat amateurboksers echt technisch een stuk beter is dan profboksers. In de top 3 zal het verschil niet eens zo heel groot zijn, maar als je de top 10 bij de olympische spelen met de top 10 profboksen, bij alle gewichtklassen, vergelijkt. Dan is er wel een verschil.

FOCUS
26-10-2011, 11:34
het niveau ligt veel hoger in profland hoor
misschien lijkt het zo omdat ze in profland ook echt elkaars lichtje uit kunnen en willen slaan

Ch3f1
26-10-2011, 17:36
het niveau ligt veel hoger in profland hoor
misschien lijkt het zo omdat ze in profland ook echt elkaars lichtje uit kunnen en willen slaan

persoonlijk denk ik dat wanneer een profbokser vs Olympische bokser 3x3 draaien, de prof minder kans op succes heeft. Anderzijds als een Olympische bokser op meer dan drie rondes moet gaan draaien hij het niet redt zonder aanpassing van techniek en tactiek tegen een prof.

Olympische boksen maakt tijdens 3x3 over het algemeen veel maar acties dan een profbokser over 3 rondes doet. Dan doel ik niet specifiek op het stoten zetten, maar juist ook op het in- en uit verplaatsen en het wegdraaien e.d.. Dit gaat niet altijd op en er zullen vast voorbeelden zijn wanneer dit juist andersom het geval is. Maar over het algemeen is bovenstaande situatie wel het geval, dit omdat het Olympisch boksen simpelweg binnen drie rondes beslist moet worden.