PDA

View Full Version : Mixfight.nl in gesprek met The MPL vechter: Nathan 'Carnage' Corbett



payap
02-11-2011, 16:31
A.s. zondag zal de Australische MuayThai superster Nathan Corbett eindelijk te bewonderen zijn in Nederland. Veel promotors zijn er al mee bezig geweest om hem naar ons land te halen maar geen een van hen heeft dit voor mekaar weten te krijgen. Maar a.s. zondag is het dan eindelijk zo ver. En op de regels waarop Nathan Corbett op zijn best is en eigenlijk bijna altijd op vecht: MuayThai rules. Dus met zijn gevreesde ellebogen.

Nathan Corbett wordt gezien als de beste MuayThai vechter ter wereld buiten Thailand. En niet voor niets! Want buiten dat is hij ook een echt KO monster. Van zijn 57 partijen won hij er 53 waarvan 42 op KO. Slechts 2 maal verloor hij en 2 maal werd het een no contest. Zijn laatste verlies partij dateert al weer van vijf en half jaar geleden.

Diverse Nederlanders hebben hem al bevochten in het verleden zoals Ashwin Balrak, Frank Munoz, Michel Andrade en natuurlijk de beruchte partij tussen Nathan Corbett en Tyrone Spong op Jamaica.

Via The MPL kreeg mixfight.nl de gelegenheid om deze superster uit Australie te interviewen en spraken wij hem over The MPL, zijn komende gevecht in Nederland en over zijn geruchtmakende gevecht tegen Tyrone Spong.


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/The%20MPL/Holland/NathanCorbettposter-1.jpg


Hoi Nathan, hoe gaat het er mee?

Mij alles goed. Dank je.


Je vecht nu in the MPL (The MuayThai Premier League). Wat vindt je van het concept van The MPL?

The MPL is een grote stap vooruit in de ontwikkeling van de MuayThai sport. En niet alleen voor de sport maar ook voor de vechters. Er zijn zoveel verschillende gewichtsklassen en zoveel verschillende bonden dat het moeilijk is voor een vechter om zich te onderscheiden van alle andere kampioenen. Met de competitie van The MPL hebben we nu deze mogelijkheid om te laten zien wie de ware kampioen is. Alle vechters die meedoen zijn sterke tegenstanders, die grossieren in titels en die bewezen hebben dat ze tot de besten van de wereld behoren. Het winnen van The MPL zal dus een hele prestatie zijn met uiteindelijk een echte kampioen.


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/The%20MPL/Holland/2.jpg


Je vecht in het zwaargewicht met zeven andere vechters. Welke vechter zie je als je grootste concurrent voor de titel?

Het is nog erg vroeg om daar wat over te zeggen. Ik heb het idee dat Filip Verlinden en Ramazan Ramazanov erg sterke tegenstanders zijn. Maar om er echt iets van te zeggen moet ik eerst nog zien wat de anderen vechters in hun mars hebben.


In je eerste gevecht voor The MPL in Los Angeles maakte je gelijk een ijzersterke start door op KO te winnen van Thomas Hron. Kan je ons vertellen over dit gevecht?

Ja, het was natuurlijk een droomstart door gelijk de eerste partij op KO te winnen en daarmee ook drie punten te pakken. En heb ook geen blessures opgelopen wat ook belangrijk is. Ik heb er gelijk een hard gevecht van gemaakt want Thomas Hron is een goede tegenstander en het gevecht was snel voorbij met een KO overwinning.


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/The%20MPL/Holland/3.jpg


Je volgende partij in The MPL is a.s. zondag op 6 november tegen de Fransman Abdarhmane Coulibaly. Hoe zijn de voorbereidingen gegaan op deze partij?

Ik heb mij goed kunnen voorbereiden. Ik verspeel ook niet veel tijd om mij aan te passen aan allerlei tegenstanders en strategieën te bedenken hoe hen te bevechten. Ik doe mijn eigen ding en in mijn voorbereiding richt ik mijzelf daar op met mijn trainer om mijzelf steeds verder te blijven verbeteren.


Wat weet je van je komende tegenstander Abdarhmane Coulibaly?

Voor dat ik wist dat ik hem in The MPL zou ontmoeten eigenlijk heel weinig. Ik ben kort geleden pas zwaarder gaan vechten waardoor ik nog niet alle vechters ken in mijn nieuwe gewichtsklasse. De afgelopen tijd heb ik op youtube gevechten van hem bekeken en zijn fight record bestudeerd. Het is een pittige jongen en zal een interessant gevecht worden.


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/The%20MPL/Holland/tegenstander-1.jpg


En hoe zal de partij verlopen als het aan jou ligt?

CARNAGE ;)


Je hebt ook enkel malen in de ring gestaan met Nederlandse tegenstanders. De bekendste partij hiervan is zonder twijfel het gevecht op Jamaica tegen Tyrone Spong. Een controversieel gevecht waar van alles gebeurde. Wat gebeurde er allemaal vanuit jouw standpunt?

Op zich is het wel grappig want die partij is al weer een paar jaar geleden en nog steeds zorgt die partij voor veel gespreksstof tegenwoordig. Tyrone Spong is een geweldige vechter en een van mijn sterkste tegenstanders die ik heb bevochten. In de 2e ronde wist hij me met een stoot neer te halen en 8-tellen te bezorgen. Ik kwam echter sterk terug in de 3e ronde en wist hem neer te slaan met een rechtse hoek. Vervolgens gebeurde er van alles wat tot veel ophef leidde. Uiteindelijk werd de partij gestopt door de scheidsrechter. Ondanks dat later de partij werd omgezet in een No contest weet ik voor me eigen dat ik die partij gewonnen heb en dat is voor mij het belangrijkste.


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/The%20MPL/Holland/nathan2-1.jpg


De Nederlandse fans zullen je nu voor het eerst live kunnen zien vechten in ons land. Je kijkt er zelf ook na uit om in Nederland te vechten?

Ja, zeker weten. De Nederlanders zijn goede vechters en het kickboksen is erg populair hier. Ik kijk er dan ook erg na uit om de Nederlandse fans te kunnen laten zien wat ik als vechter kan en hun spektakel te bieden in de ring.


Opvallend aan je fight record is je hoge aantal KO’s die je scoor. Je hebt 53 partijen gewonnen en slechts 2 verloren. Van je 53 overwinningen waren er maar liefst 42 op KO! Je stapt ook echt de ring in met de instelling om je tegenstander op een KO te trakteren?

Ja! Als ik de ring stap zie ik dat niet als dat ik een partijtje ga sporten of zo. Dan is het voor mij echt van dit is mijn slagveld en mijn tegenstander zal deze niet staande verlaten.


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/The%20MPL/Holland/1.jpg


Je bent ook een vechter die veel gebruik maakt van de veel gevreesde elleboog technieken. Dit is een van je sterkste wapens en waarom gebruik je deze techniek veel?

Het is inderdaad een van mijn sterkste wapens. Toen ik met MuayThai begon zag ik veel partijen waar in de ellebogen veelvuldig werden gebruikt. En ik zag ook wat voor sterk en vooral vernietigend wapen dit is die veel schade kan aanrichten. Sindsdien ben ik mijn hele carrière dit wapen blijven trainen en vooral perfectioneren om toe te passen in mijn gevechten. Het is een korte en snelle beweging waarmee je grote kans hebt om een partij in je voordeel te beslissen. Is het niet door en KO dan wel door een blessure waardoor je tegenstander moet opgeven.


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/The%20MPL/Holland/Corbett.jpg


Je bent een vechter die eigenlijk zo goed als altijd op MuayThai rules vecht. Wat betekent MuayThai voor je?

Toen ik jonger was, was ik echt een vechtsporter. Een beoefenaar van Martial arts. Toen ik echter ouder werd ben ik op zoek gegaan naar een manier die van mij een echte warrior zou maken en een sterkere en succesvollere vechter. MuayThai was voor mij echt een way of life toen ik mijzelf naar de top vecht. Maar nu is het puur business!


Nathan, bedankt voor het interview en heb je nog een boodschap voor de fans in Holland?

Ik hoop, en ga er alles aan doen om jullie een geweldige show en spektakel te geven die jullie blij maken. Ik hoop dat jullie allemaal komen kijken a.s. zondag naar deze geweldige MuayThai show. Jullie zullen dan onderdeel en getuige zijn van hoe er MuayThai geschiedenis wordt geschreven.


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/The%20MPL/Holland/Poster-Round3-Holland.jpg

TheSpeaker
02-11-2011, 16:40
Leuk intervieuw en die Carnage is echt een monster.. Wordt een zware pot want abdarahmane is ook niet voor de poes

Richelieu
02-11-2011, 16:42
Voor mij de reden om naar Den Haag te komen. De "Carnage" laat vuurwerk zien, de statistieken zeggen genoeg hierover ;)

Mr 1 Leg
02-11-2011, 16:43
kijk er naar uit !!!!

rafi
02-11-2011, 16:51
wil hem graag tegen saki zien.

Slome
02-11-2011, 18:12
thanks payap!
reps

Kemal
02-11-2011, 18:46
Thanks Payap, mooi interview!

Mauro
02-11-2011, 22:34
wil hem graag tegen saki zien.
Ik ook nog altijd, hoop echt dat die partij er nog eens komt.

marcelt
02-11-2011, 23:48
THnx blij om hem eindelijk te zien.

payap
03-11-2011, 09:56
Ik kijk zelf ook erg uit om Nathan Corbett te zien vechten. De line up van zondag is zo wie zo al gruwelijk met een hoop vechters waar ik echt naar uit kijk. Maar Corbett is echt de man waar van ik zeg: die moet ik ooit nog eens in het echt zien vechten.

Richelieu
03-11-2011, 10:23
Ik ook nog altijd, hoop echt dat die partij er nog eens komt.

x2 Mauro! Een rematch echter tegen Spong is voor mij de enige echte rematch die er nu echt toe zou doen. Een partij die destijds (2009) enorm werd gehyped en uiteindelijk eindige in een no contrest in de derde ronde?? was echt een anti-climax.


Ik kijk zelf ook erg uit om Nathan Corbett te zien vechten. De line up van zondag is zo wie zo al gruwelijk met een hoop vechters waar ik echt naar uit kijk. Maar Corbett is echt de man waar van ik zeg: die moet ik ooit nog eens in het echt zien vechten.

Zeker Chris, samen met JWP is Corbett een absolute topper van formaat met een ongelofelijk KO ratio, word genieten zondag!

Anderson
03-11-2011, 10:58
Tegen Saki zou de partij van het jaar zijn. zeker weten

Richelieu
03-11-2011, 16:44
Corbett is in ieder geval gearriveerd;

http://img163.imageshack.us/img163/8284/corbett.jpg

payap
04-11-2011, 00:11
CARNAGE!!

http://www.youtube.com/watch?v=zmz4nGk-mOM

Highline
04-11-2011, 00:18
word echt super vet om hem live te zien vechten!

Richelieu
04-11-2011, 08:41
word echt super vet om hem live te zien vechten!

x2

Wheelie
04-11-2011, 10:16
Wat een wrede vechter die Corbett, ben blij dat ik 'm eindelijk aan het werk kan zien ;)
De hele MPL is echt te gek.