PDA

View Full Version : K1 wordt FIKA (Bas Boon co-promotor?)



rollermanskunk
03-11-2011, 09:58
FIKA: a new K1

http://i2.itc.cn/20111103/85b_d1cb39dd_0330_50ab_d2f2_626f99a317cc_1.jpg

Kazuyoshi Ishii officially announced FIKA today, and has promised it will be a new day for K-1 worldwide. FIKA is the Federation International K-1 Association, and will apparently be the new governing body for K-1. There will be a K-1 World Grand Prix in 2012, but to fully grasp what Ishii and his new partners have planned, think big. FIKA is to be headquartered in Hong Kong and they are going to appeal big time to Chinese audiences by having some of their biggest shows take place in China. There will still be a "World Stage" event in Japan, but it doesn't appear to be the Finals. They are looking to hold events around the world to bring a 'World Cup' feeling and will try to be the FIFA of Kickboxing. FIKA has also brought on famous Chinese folk singer Song Zuying to sing the official FIKA theme song, which was apparently the big headline grabber in China in regards to this announcement, on top of the list of famous people at the event. The theme song will apparently be recorded in English as well, which Zuying was quoted saying it would help FIKA have a global appeal.
Seven Star Entertainment Fund, a branch of Sun Redrock Investment Group will serve as a partner in FIKA, owning about 60%, with the rest of the management team comprising the remaining 40%. Who is actually a part of this team outside of Ishii is not clear, but with the rumors of Bas Boon looking to invest in K-1 and this looking to be the future of K-1 and Bas Boon was on stage for the announcement with Semmy Schilt, it would be hard not to make connections. FIKA is looking to make for a much stronger push into the United States and China for K-1 and be less Japan-centric.
As of press time there is no firm details on a schedule or possible television deals. The only schedule is a rough one on the FIKA website's press release, which states April for the world qualifiers, May/June for the 32 stage, Sept/Oct for the 16 stage and Oct to December for the Final 8. This will be in three weight classes; 63kg, 70kg and 95kg.


Bron: Liverkick,


FIKA - FEDERATION INTERNATIONAL K-1 ASSOSIATION - (http://www.fika-world.com/)

Kemal
03-11-2011, 10:03
Nou ben erg benieuwd!

justsomeone
03-11-2011, 10:39
Wat stelt die K1 of FIKA nou voor zonder jongens als Hari en Overeem.

MadMike
03-11-2011, 10:44
Begrijp ik het goed dat ze op max 95 kg gaan vechten? Dat zou wel minder zijn...

A-team
03-11-2011, 10:45
Wat stelt die K1 of FIKA nou voor zonder jongens als Hari en Overeem.

x2 dat was bij de laatste max ook al!

Richelieu
03-11-2011, 10:45
Wat stelt die K1 of FIKA nou voor zonder jongens als Hari en Overeem.

Met Schilt, Aerts, Saki, Zimmerman, Spong, Corbett, etc etc komen ze een heel eind ;)

de Stiep
03-11-2011, 10:45
Wel goed voor bv Spong

justsomeone
03-11-2011, 10:47
Met Schilt, Aerts, Saki, Zimmerman, Spong, Corbett, etc etc komen ze een heel eind ;)

Schilt zijn toekomst was onzeker
Aerts is waarschijnlijk ook zijn laatste jaar.
Zimmerman is subtop

hou je Spong, Saki en corbett over

justsomeone
03-11-2011, 10:48
x2 dat was bij de laatste max ook al!

Klopt, een k1 max zonder de echte toppers is geen k1 max

Bromios
03-11-2011, 10:58
1. dit staat los van officiele k1 dus ik denk dat de bestaande vechters naar hun centen kunnen fluiten. (en dus niet willen vechten)
2. ze beginnen eigenlijk weer helemaal op 0 dus als ze een aantal jaren draaien komen er weer nieuwe talenten boven.

Vince
03-11-2011, 11:04
http://www.youtube.com/watch?v=9sV3iSWa2rQ

Maakt me niet uit wat jullie ervan vinden. Dit nieuws maakt mijn dag!!!
BB als co promotor is ook alleen maar goed nieuws.
Als er echt 32 deelnemers komen kunnen we nog worden verrast.

Hoop nu wel dat Saki Spong Schilt en Aerts blijven.
Ik zie Sergei ook nog wel naar de K1 gaan met BB als co-promotor.

Heb er nu al vreselijk veel zin in!

Justinian
03-11-2011, 11:04
1. dit staat los van officiele k1 dus ik denk dat de bestaande vechters naar hun centen kunnen fluiten. (en dus niet willen vechten)
Dat laatste vraag ik me af, want zoveel alternatieven zijn er volgens mij niet.

Budokan
03-11-2011, 11:17
waarom staat Schilt op het podium als het max 95 kg is? Of toch ook een + klasse?

blackadder
03-11-2011, 11:32
Hopelijk wordt het nu niet China centric.

Richelieu
03-11-2011, 11:40
Dat laatste vraag ik me af, want zoveel alternatieven zijn er volgens mij niet.

x2, afgezien van Showtime zijn er voor zwaargewichten erg weinig opties meer open in het staande gevecht. De zeven rijke jaren zijn al enige tijd achter ons ben ik bang.

FightstarTV
03-11-2011, 11:41
waarom staat Schilt op het podium als het max 95 kg is? Of toch ook een + klasse?

Uit betrouwbare bron vernomen dat Semmy Schilt het gezicht van de K-1 gaat worden.

Soulbringer320
03-11-2011, 11:47
Spong en Saki zouden toch ook wat anders gaan doen?

justsomeone
03-11-2011, 11:53
Zoiets hoorde ik ook ja.
Dan blijft er weinig top materiaal over.

En we hebben tegenwoordig de MPL, dus dat FIKA kan me gestolen worden.

faro
03-11-2011, 11:56
er lopen zat jongens nog rond die het kunnen maken !! Frankrijk en Rusland hebben aardige zwaargewichten rond lopen.
Verder zal het me niet verbazen als ze het concept naar de USA brengen dat er daar weer mensen overstappen op het kickboksen.

Dit is voor iedereen goed nieuws !!

micha
03-11-2011, 12:36
Go Bas Boon!

Mister T.
03-11-2011, 12:39
Aerts nog? dacht dat vorig jaar zn laatste jaar was.
Ben erg benieuwd.

Redwhitewarrior
03-11-2011, 12:53
er lopen zat jongens nog rond die het kunnen maken !! Frankrijk en Rusland hebben aardige zwaargewichten rond lopen.
Verder zal het me niet verbazen als ze het concept naar de USA brengen dat er daar weer mensen overstappen op het kickboksen.

Dit is voor iedereen goed nieuws !!

Juist

rollermanskunk
03-11-2011, 13:47
Die FIKA-logo is een copie van de FIFA-logo. Als er een soort van World Cup gaat komen kan dit ook gaan betekenen dat de Nederlandse hegemonie afgelopen zal zijn. Als er bijv. per land maar 1 vechter mag worden afgevaardigd in een bepaalde gewichtsklasse heb je statistisch gezien minder kansen.

Simon's reactie op Facebook is ook veelzeggend. Moet het nog maar zien of het echt doorgaat.

Ik verwacht eerder een split-off van organisaties.

Het idee an sich (mondiale exposure) is wel ok maar dan moeten wel eerst alle schulden voldaan zijn.

blackadder
03-11-2011, 13:51
Simon's reactie op Facebook is ook veelzeggend. Moet het nog maar zien of het echt doorgaat.

Wat zegt ie dan? Ik zie niks.

Bromios
03-11-2011, 14:11
Wat zegt ie dan? Ik zie niks.

Ik ook niet, maar misschien is dat wel veelzeggend.

FOCUS
03-11-2011, 14:18
persoonlijk vind ik dat K1 of hoe-ze-zich-ook-willen-noemen allereerst de openstaande rekeningen moet gaan betalen
dat is wel zo netjes

appelsap
03-11-2011, 14:28
persoonlijk vind ik dat K1 of hoe-ze-zich-ook-willen-noemen allereerst de openstaande rekeningen moet gaan betalen
dat is wel zo netjes

Welcome to the real world.........

Mauro
03-11-2011, 14:32
Idd, zo gaat dat in de grote mensen wereld.
Slecht nieuws voor veel ex-K1 vechters die definitief kunnen fluiten naar hun centen, maar goed nieuws voor fans van het staande werk. (ikke)
Congratz Bas Boon ! Beter je geld hier in stoppen dan hollywoodje spelen.

rollermanskunk
03-11-2011, 14:37
Wat zegt ie dan? Ik zie niks.


Zoek maar goed. Iets met poppenkast

blackadder
03-11-2011, 14:56
Ah. Commentaar bij eerste foto.

Westpaw
03-11-2011, 14:58
Gaat zeker over een andere Simon dan ik dacht want de Simon die ik in gedachten had zijn laatste comments (allerlaatste van 26 okt!) gaan over de aanstaande show van 28 januari.

blackadder
03-11-2011, 14:59
Gaat zeker over een andere Simon dan ik dacht want de Simon die ik in gedachten had zijn laatste comments (allerlaatste van 26 okt!) gaan over de aanstaande show van 28 januari.
Eerste foto op zijn FB.

Bobson
03-11-2011, 15:55
Eerst maar eens afwachten wat ervan terecht komt. Mooie verhalen zijn er al genoeg geweest. En het klinkt gewoon als een nieuwe naam voor een oud verhaal met hetzelfde yakuza-Japje aan de leiding dus uiteindelijk zullen er wel weer vechters niet betaald of anderszins benadeeld worden.

micha
03-11-2011, 16:44
We gaan naar China toe We gaan naar China toe

Richelieu
03-11-2011, 16:48
Idd, zo gaat dat in de grote mensen wereld.
Slecht nieuws voor veel ex-K1 vechters die definitief kunnen fluiten naar hun centen, maar goed nieuws voor fans van het staande werk. (ikke)
Congratz Bas Boon ! Beter je geld hier in stoppen dan hollywoodje spelen.

Klopt, als de FEG defenitief over is dan is de schuld plotseling verdampt geraakt.

Mastenbroek
03-11-2011, 16:59
Als internationaal zelfs in hun naam zit mogen ze de site ook wel in het engels doen

FOCUS
03-11-2011, 21:39
Welcome to the real world.........


-tumbling down the rabbithole-

micha
04-11-2011, 08:05
dat is toch gewoon goed nieuws? Dit FIKA verhaal gaat de k1 wereldwijd promoten dus ik zie dit als een nieuwe goede start!

Richelieu
04-11-2011, 08:50
dat is toch gewoon goed nieuws? Dit FIKA verhaal gaat de k1 wereldwijd promoten dus ik zie dit als een nieuwe goede start!

Ja en nee ;)

lopez86
04-11-2011, 08:57
Klinkt tot nu toe als een hoop gebakken lucht.
En als het klopt dat Schilt het gezicht van de K-1 wordt zie ik t helemaal somber in.
Eerst zien, dan geloven.

robbertnmgn
04-11-2011, 10:02
Het is jammer voor de sport dat Overeem + Hari vertrokken zijn want als je eerlijk kijkt naar 't niveau wat er na/naast hun in de K-1 was, is het qua kwaliteit + kracht na Gökhan Saki en Peter Aerts allemaal toch middelmatig tot slecht, vind ik zelf een organisatie als Strikeforce op dit moment veel mooier + attractiever.

reefer
04-11-2011, 10:22
Voor de vechtsport valt het alleen maar toe te juichen dat er nog mensen zijn die er geld en tijd willen insteken in deze "commercieel gezien" crisis tijd.Verder betekend het voor de vechters dat ze weer aan de bak kunnen,en dat is voor hun en hun team ook heel positief toch?Heel makkelijk om het nieuwe initiatief nu gelijk af te breken maar ik denk zelf dat het voor de vechters een win/win situatie is en dat is voor hun en de sport toch het belangrijkste.Tuurlijk is het niveau minder zonder de bekende vechters maar nu krijgen waarschijnlijk anderen een kans om internationaal hun naam te vestigen en vers bloed is wat de sport ook van tijd tot tijd nodig heeft.Dus geef de nieuwe organisatie de tijd om zich te ontwikkelen en wellicht zitten we over 2 of 3 jaar weer met een kwalitatief hoge finale in december!

rafi
04-11-2011, 11:20
een k1 zonder badr is saai.

BvdB
04-11-2011, 12:08
Het is jammer voor de sport dat Overeem + Hari vertrokken zijn want als je eerlijk kijkt naar 't niveau wat er na/naast hun in de K-1 was, is het qua kwaliteit + kracht na Gökhan Saki en Peter Aerts allemaal toch middelmatig tot slecht, vind ik zelf een organisatie als Strikeforce op dit moment veel mooier + attractiever.

Dus jij vind Ghita, Gerges, Spong middelmatig tot slecht? Wat heeft Strikeforce trouwens met kickboksen te maken?

micha
04-11-2011, 12:42
Dus jij vind Ghita, Gerges, Spong middelmatig tot slecht? Wat heeft Strikeforce trouwens met kickboksen te maken?


x2

FOCUS
04-11-2011, 14:12
natuurlijk is het een goede zaak dat K1 mogelijk blijft bestaan

maar het is wel een middelvinger naar de vechters

laat ze knokken maar betaal ze vooral niet
dat hou je makkelijk een jaartje vol, want er zijn er maar een paar die dan vertrekken
de rest is al blij als ze mogen knokken
en als het dan echt niet meer vol te houden is, dan ga je gewoon failliet
en dan ga je onder een andere naam weer verder/opnieuw beginnen

beetje wrang voor de mensen die nog steeds op hun geld zitten te wachten

micha
04-11-2011, 14:15
beter dan failliet gaan en niet doorstarten.

Falliet waren ze sowieso

blackadder
04-11-2011, 14:27
En dan nu met die max 95 kg. Wat moet dat? Willen ze alleen nog maar Aziatische vechters? Wat moeten lui als Ghita of Gerges dan? Spong kan dat waarschijnlijk nog wel halen. Maar de rest dan?

Bromios
04-11-2011, 15:11
Als de oude garde er uit gaat dan is er ruimte voor nieuwe vechters die het moeten gaan maken. Dus ik zie het wel poistief in. In de tussentijd heeft de mpl meer exposure gekregen dan dat ze anders gehad zouden hebben. Dus dat is ook goed nieuws.

En als het uiteindelijk weer loopt dan krijgen de HW's ook wel weer een plekje.

Sneu voor de gasten die niet betaald hebben gekregen en de nieuwe tarieven zullen ook wel lager zijn maar beter dan dat het ophoud te bestaan.

micha
04-11-2011, 15:15
En dan nu met die max 95 kg. Wat moet dat? Willen ze alleen nog maar Aziatische vechters? Wat moeten lui als Ghita of Gerges dan? Spong kan dat waarschijnlijk nog wel halen. Maar de rest dan?


ik denk dat dit 95+ moet zijn niet meer dan logisch als je Sem bij hebt

Budokan
04-11-2011, 16:28
Uit betrouwbare bron vernomen dat Semmy Schilt het gezicht van de K-1 gaat worden.

Beetje raar dat je ergens het gezicht van wordt terwijl je er zelf nooit aan mee zou kunnen doen ivm max 95kg. Maarja, je moet ergens de huur van betalen

Richelieu
04-11-2011, 20:01
En dan nu met die max 95 kg. Wat moet dat? Willen ze alleen nog maar Aziatische vechters? Wat moeten lui als Ghita of Gerges dan? Spong kan dat waarschijnlijk nog wel halen. Maar de rest dan?

WAR "Carnage"! ;)

rollermanskunk
04-11-2011, 21:46
Het zou mij niet verbazen als er binnenkort een rechtszaak in Japan komt tegen Ishii en consorten. Het zou denk ik wel zo slim zijn als alle vechters die nog geld krijgen gezamenlijk die rechtszaak beginnen en bijv. een claim laten leggen. Ishii is het overigens wel gewend om in de rechtszaal te vertoeven.

http://www.staredown.nl/images/stories/thumbnails/images-img-20111103-wa0001-550x413.jpg

blackadder
05-11-2011, 00:14
WAR "Carnage"! ;)
Dat zou één partij zijn by the Emperor!!!

FOCUS
05-11-2011, 10:50
beter dan failliet gaan en niet doorstarten.

Falliet waren ze sowieso

:twak:


zo kan je alles recht praten


wat dacht je van doorstarten en dan van de winst die ze behalen alsnog de vechters uitbetalen ....

of vechters uitbetalen vóór ze failliet gaan

of failliet gaan en dan de vechters uitbetalen van het geld dat mogelijk nog vrijkomt

of geen vechters laten knokken als je ze niet kunt betalen


neuh.....

Mauro
05-11-2011, 10:54
:twak:


zo kan je alles recht praten


wat dacht je van doorstarten en dan van de winst die ze behalen alsnog de vechters uitbetalen ....

of vechters uitbetalen vóór ze failliet gaan

of failliet gaan en dan de vechters uitbetalen van het geld dat mogelijk nog vrijkomt

of geen vechters laten knokken als je ze niet kunt betalen


neuh.....
....dan is je laatste optie de enige reële.

micha
05-11-2011, 12:39
:twak:


zo kan je alles recht praten


wat dacht je van doorstarten en dan van de winst die ze behalen alsnog de vechters uitbetalen ....

of vechters uitbetalen vóór ze failliet gaan

of failliet gaan en dan de vechters uitbetalen van het geld dat mogelijk nog vrijkomt

of geen vechters laten knokken als je ze niet kunt betalen


neuh.....


jij bent een dromer

easy01
05-11-2011, 14:15
Ik zou de slingers en de champagne nog maar even in de kast laten liggen:wacko:.
Van een aantal mensen in Japan die dicht bij het vuur staan, hoor ik in ieder geval dat dit waarschijnlijk een fake verhaal is en dat er helemaal geen doorstart gaat komen.

Laten we hopen dat zij ernaast zitten.

Soulbringer320
05-11-2011, 15:44
Ik zou de slingers en de champagne nog maar even in de kast laten liggen:wacko:.
Van een aantal mensen in Japan die dicht bij het vuur staan, hoor ik in ieder geval dat dit waarschijnlijk een fake verhaal is en dat er helemaal geen doorstart gaat komen.

Laten we hopen dat zij ernaast zitten.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQCc_PbSk7Qa-6dQwrobBWEBuTTwYBBG466GiWoXK2WD0F-BmP1Cp-m7kjAFw

blackadder
05-11-2011, 19:00
Sinds de cut van GG fighters in Zuffa, heeft BB wat handboeien gekregen.
En wat heeft dat met de FIKA te maken?

FOCUS
05-11-2011, 21:54
jij bent een dromer


omdat ik vind dat de K1 vechters heeft benadeeld en dat zij alsnog -linksom of rechtsom- hen het verschuldigde bedrag moet betalen?

....:confused:

ik snap heus wel dat dat niet gaat gebeuren, zeker niet als BB of GG erbij betrokken is :whistling:

maar dan vind ik het nog wel oneerlijk :smash:

micha
05-11-2011, 22:48
Dat je dat vind is je goed recht. Maar in de grote mensenwereld worden financiele zaken geregeld door mensen die niet geleid worden door emotionele redenen. Ik ben het ook met je eens dat iedereen zijn geld moet krijgen.

maar die laatste opmerking over BB en GG is niet terecht. Ik denk dat zonder BB een hele hoop mensen een hele hoop geld minder hadden verdiend.

FOCUS
06-11-2011, 15:02
ik denk dat zonder BB een klein aantal mensen een hele hoop geld minder hadden verdiend

smike
06-11-2011, 16:41
Eerst zien dan geloven, afwachten maar, in dit wereldje weet je het nooit.