PDA

View Full Version : Voorbereiding Overeem?????



Mesut
03-11-2011, 11:29
Is het al bekend bij welke gym Overeem zich zal gaan voorbereiden voor Lesnar nu hij weg is bij Golden Glory?

Bromios
03-11-2011, 11:41
uit een ander topic blijkt dat hij bij de fpa te traint.

Mesut
03-11-2011, 12:40
Ok. Ik dacht dat hij in Amerika zou gaan trainen. Ben benieuwd wie zijn trainingspartners zijn

Asura
03-11-2011, 14:32
uit een ander topic blijkt dat hij bij de fpa te traint.

FPA?

el bastardo
03-11-2011, 14:39
FPA?

FPA Amersfoort - Fight & Power Academy (http://www.fight-poweracademy.nl/)

http://i.qkme.me/353uak.jpg

Mauro
03-11-2011, 14:42
FPA Amersfoort - Fight & Power Academy (http://www.fight-poweracademy.nl/)

http://i.qkme.me/353uak.jpg
Lol
Idd, had ik ook begrepen, FPA voorlopig.

Soulbringer320
03-11-2011, 14:58
FPA Amersfoort - Fight & Power Academy (http://www.fight-poweracademy.nl/)

http://i.qkme.me/353uak.jpg
:D

Asura
03-11-2011, 17:24
Ik dacht FAP verkeerd gespeld, hoopte dat mijn tijd besteed aan redtube me ook op een hoger niveau zou brengen, niet dus.

Kemal
03-11-2011, 17:34
Ik dacht FAP verkeerd gespeld, hoopte dat mijn tijd besteed aan redtube me ook op een hoger niveau zou brengen, niet dus.

:lol:

Leventdepevent
03-11-2011, 17:35
FPA Amersfoort - Fight & Power Academy (http://www.fight-poweracademy.nl/)
http://i.qkme.me/353uak.jpg
LOL !!

micha
03-11-2011, 18:21
Ok. Ik dacht dat hij in Amerika zou gaan trainen. Ben benieuwd wie zijn trainingspartners zijn

Joop Kasteel?

Mastenbroek
03-11-2011, 19:12
Joop Kasteel?

Hij heeft eens gezegd in de ringsport volgens mij, als ik tegen brock lesnar zou moeten vechten zou joop kasteel een goede trainingspartner zijn.

Rverm
03-11-2011, 23:18
Hij traint al lange tijd bij fpa. Hier trainen oa Jones, Staring, Valentijn Overeem en er trainen nog wel wat zwaardere jongens. Kasteel geeft er oa les.

basblue
03-11-2011, 23:29
Hij heeft eens gezegd in de ringsport volgens mij, als ik tegen brock lesnar zou moeten vechten zou joop kasteel een goede trainingspartner zijn.

Met alle respect voor Joop Kasteel, de man heeft een fantastische staat van dienst en een ton aan ervaring, maar als trainingspartner/sparringspartner zou ik toch wat zwaardere jongens binnen halen. Zeker op het gebied van worstelen.

Er schijnen wat Russen in Nederland te zijn... Iets met Fedor of zo ;)

Fyodor
03-11-2011, 23:38
Met alle respect voor Joop Kasteel, de man heeft een fantastische staat van dienst en een ton aan ervaring, maar als trainingspartner/sparringspartner zou ik toch wat zwaardere jongens binnen halen. Zeker op het gebied van worstelen.

Er schijnen wat Russen in Nederland te zijn... Iets met Fedor of zo ;)

http://www.deweekkrant.nl/images/library/pictures/27/e5/98/2b/3_50lnuhighlight_13_dec_alistair_kampioen.jpg

Ik weet niet hoe oud die foto is...

basblue
03-11-2011, 23:49
http://www.deweekkrant.nl/images/library/pictures/27/e5/98/2b/3_50lnuhighlight_13_dec_alistair_kampioen.jpg

Ik weet niet hoe oud die foto is...

Haha, Nice pic! Die Joop kan er nog wel wat van...

Mr 1 Leg
04-11-2011, 08:29
mooie foto !

Collina
04-11-2011, 08:39
Joop Kasteel?

Spraak hem net via FaceTime, ... Ze zitten nu in Amerika en hij laat de aller beste overkomen all over the place. De Gym zit zo'n 5 min van zijn (Joop) Kasteel vandaan... Wat een riante huizen daar zeg, pffff.

Maar goed, de voorbereiding is idd begonnen. Zag creatieve Eldar ook, laat The Reem Movie maar komen :)

Goed bezig!

Collina

Kemal
04-11-2011, 17:22
Bij de allerbeste hoort Martijn de Jong toch ook zeker bij, blijf het nog steeds jammer vinden!

Ik hoop dat de andere trainers ook het beste in hem kunnen boven halen!

En idd laat de volgende episode maar komen :thup:

Briant
04-11-2011, 17:36
Beste stuurlui staan aan wal en zo, maar ik wou toch maar even gezegd hebben dat ik vind dat Alistair naar een worstelschool in Amerika moet om daar de komende tijd zijn worstelen op te vijzelen. Het liefst tegen zware jongens natuurlijk. Alle respect voor Joop Kasteel, maar die heeft bij lange na niet de kennis en ervaring in het worstelen dat Lesnar heeft.

maar ja, beste stuurlui staan aan wal en ik word graag ongelijk gewezen, want ik gun Alistair alle succes.

basblue
04-11-2011, 21:03
Beste stuurlui staan aan wal en zo, maar ik wou toch maar even gezegd hebben dat ik vind dat Alistair naar een worstelschool in Amerika moet om daar de komende tijd zijn worstelen op te vijzelen. Het liefst tegen zware jongens natuurlijk. Alle respect voor Joop Kasteel, maar die heeft bij lange na niet de kennis en ervaring in het worstelen dat Lesnar heeft.

maar ja, beste stuurlui staan aan wal en ik word graag ongelijk gewezen, want ik gun Alistair alle succes.

Idd beste stuurlui aan wal, maar ik zou als ik Overeem was niet al mijn tijd stoppen in worstelen. Het niveau van Lesnar ligt op het gebied van worstelen stukken hoger. Die man doet dat vanaf z'n jeugd. Overeem moet werken aan zijn TDD, ontsnappingen op de grond en verder staande op niveau blijven..

Briant
04-11-2011, 22:35
Idd beste stuurlui aan wal, maar ik zou als ik Overeem was niet al mijn tijd stoppen in worstelen. Het niveau van Lesnar ligt op het gebied van worstelen stukken hoger. Die man doet dat vanaf z'n jeugd. Overeem moet werken aan zijn TDD, ontsnappingen op de grond en verder staande op niveau blijven..

En waar leertie die tdd en ontsnappingen op de grond? Daarnaast gaat het ook om sparringspartners, het niveau van worstelen is het hoogst in Amerika. Als je tegen een worstelaar gaat vechten, kun je toch het beste tegen worstelaars sparren?

basblue
05-11-2011, 01:56
En waar leertie die tdd en ontsnappingen op de grond? Daarnaast gaat het ook om sparringspartners, het niveau van worstelen is het hoogst in Amerika. Als je tegen een worstelaar gaat vechten, kun je toch het beste tegen worstelaars sparren?

Om zijn TDD te oefenen zal hij veel moeten sparren tegen zware jongens met worstelskills. Eens. Maar denk dat hij even minder tijd moet steken in takedowns, positioneren op de grond, etc. Omdat z'n gameplan wrs op het staande spelletje gericht zal zijn.

Overigens is Het worstelniveau in de vs hoog, maar niet zo hoog als in Rusland, Iran, Azerbeidzjan ea.

Briant
05-11-2011, 10:27
Om zijn TDD te oefenen zal hij veel moeten sparren tegen zware jongens met worstelskills. Eens. Maar denk dat hij even minder tijd moet steken in takedowns, positioneren op de grond, etc. Omdat z'n gameplan wrs op het staande spelletje gericht zal zijn.

Overigens is Het worstelniveau in de vs hoog, maar niet zo hoog als in Rusland, Iran, Azerbeidzjan ea.

Ok dan zijn we het wel eens over wat er moet gebeuren. Hoe denk jij dat Alistair dit gaat bereiken dan?

basblue
05-11-2011, 18:00
Ok dan zijn we het wel eens over wat er moet gebeuren. Hoe denk jij dat Alistair dit gaat bereiken dan?

Nou ik denk door op korte termijn in de vs zich voor te bereiden. Hij heeft nu de tijd niet voor een alternatief. Hij moet winnen in december.

Maar ik hoop echt dat hij op de langere termijn zich in Nederland gaat vestigen. Of anders de UK. Hiermee kan hij zich wat stand up prima voorbereiden. Wat worstelen betreft zou ik proberen wat russen/oostblok-atleten naar Nederland te halen. Qua BJJ geloof ik dat we in Nederland nog niet voldoende op niveau zitten van Brazilië/VS, maar voor nu voldoende voor Overeem.

Met die drie ingrediënten (Kb, worstelen, BJJ) kan Overeem vanuit NL/Europa echt in de top meedraaien. En waar het mij om gaat is dat een topper in NL niet steeds verdwijnt en daarmee de groei qua Mma in NL en halt toe roept.

We hebben nog geen overkoepelende bond of NOC/NSF die deze impuls geef, dus ik hoop via deze weg op een stimulerend effect van een voorbeeld/talent zoals Overeem die de kar kan trekken.

Maar ik dwaal wat af.... Sorry.

033
05-11-2011, 21:38
Idd beste stuurlui aan wal, maar ik zou als ik Overeem was niet al mijn tijd stoppen in worstelen. Het niveau van Lesnar ligt op het gebied van worstelen stukken hoger. Die man doet dat vanaf z'n jeugd. Overeem moet werken aan zijn TDD, ontsnappingen op de grond en verder staande op niveau blijven..


Hij zal ook moeten trainen op submissions vanaf zijn rug.
Ik heb wel het idee dat veel mensen zo wel in Amerika als in Nederland Allistairs grondniveau onderschatten....

Ralph
05-11-2011, 23:00
Volgens mij is het helemaal niet zo'n probleem als Alistair op zijn rug belandt... Als ie maar actief naar submissions blijft zoeken! Brock kan natuurlijk prima iemand naar de grond brengen, maar verder dan wat GnP zie ik 'm niet komen bij Alistair.

micha
05-11-2011, 23:29
Ik ken geen vechter die zo goed naar zijn hoek luistert als Overeem

Briant
06-11-2011, 00:26
Ik ken geen vechter die zo goed naar zijn hoek luistert als Overeem

Wat heeft dat met de voorbereiding te maken?

el bastardo
06-11-2011, 00:36
Las op twitter dat hij bij Extreme Coulture trainde

lopez86
06-11-2011, 00:41
Nou ik denk door op korte termijn in de vs zich voor te bereiden. Hij heeft nu de tijd niet voor een alternatief. Hij moet winnen in december.

Maar ik hoop echt dat hij op de langere termijn zich in Nederland gaat vestigen. Of anders de UK. Hiermee kan hij zich wat stand up prima voorbereiden. Wat worstelen betreft zou ik proberen wat russen/oostblok-atleten naar Nederland te halen. Qua BJJ geloof ik dat we in Nederland nog niet voldoende op niveau zitten van Brazilië/VS, maar voor nu voldoende voor Overeem.

Met die drie ingrediënten (Kb, worstelen, BJJ) kan Overeem vanuit NL/Europa echt in de top meedraaien. En waar het mij om gaat is dat een topper in NL niet steeds verdwijnt en daarmee de groei qua Mma in NL en halt toe roept.

We hebben nog geen overkoepelende bond of NOC/NSF die deze impuls geef, dus ik hoop via deze weg op een stimulerend effect van een voorbeeld/talent zoals Overeem die de kar kan trekken.

Maar ik dwaal wat af.... Sorry.

Niet helemaal mee eens kwa worstelen.
Het europese (FILA) worstelen is namelijk heel anders als de folkstyle worstelvorm die gehanteerd wordt in Amerika.
Een NCAA kampioen, All-American, div1/2/3 worstelaar zal een andere stijl hanteren dan een europese worstelaar, met name de manier van controleren op de grond zit groot verschil in.
Om zich optimaal voor te bereiden op de Amerikaanse scene, en met name op het niveau waar Alistair op draait zal hij zich voor moeten bereiden met Amerikaanse worstelaars.
Daarbij zijn ze kwa worstelen voor MMA jaren vooruit op Europa, das ook weer een spel apart.


Volgens mij is het helemaal niet zo'n probleem als Alistair op zijn rug belandt... Als ie maar actief naar submissions blijft zoeken! Brock kan natuurlijk prima iemand naar de grond brengen, maar verder dan wat GnP zie ik 'm niet komen bij Alistair.

"Wat GnP"? Seriously? Heb je gezien wat er gebeurt met mensen die onderop belanden met Brock?

boxer17
06-11-2011, 00:41
ik hoop zo dat overeem wint. maar brock is echt een beest in worstelen dus hij zal en moet goeie spar partners krijgen.
maarr cain velasquez die man is de reall deall sjonge jongee wat een beest

marcelt
06-11-2011, 08:05
Submissions of your back zie ik niet zoveel in MMA hoor 033 . Ze hebben het meestal veel te druk met de G&P die ze krijgen. Als deze dan ook nog ewens door Brock gegeven wordt pffff.

superstucie
06-11-2011, 08:09
http://www.deweekkrant.nl/images/library/pictures/27/e5/98/2b/3_50lnuhighlight_13_dec_alistair_kampioen.jpg

Ik weet niet hoe oud die foto is... klopt i.v.m postuur

basblue
06-11-2011, 10:18
Niet helemaal mee eens kwa worstelen.
Het europese (FILA) worstelen is namelijk heel anders als de folkstyle worstelvorm die gehanteerd wordt in Amerika.
Een NCAA kampioen, All-American, div1/2/3 worstelaar zal een andere stijl hanteren dan een europese worstelaar, met name de manier van controleren op de grond zit groot verschil in.
Om zich optimaal voor te bereiden op de Amerikaanse scene, en met name op het niveau waar Alistair op draait zal hij zich voor moeten bereiden met Amerikaanse worstelaars.
Daarbij zijn ze kwa worstelen voor MMA jaren vooruit op Europa, das ook weer een spel apart.

"Wat GnP"? Seriously? Heb je gezien wat er gebeurt met mensen die onderop belanden met Brock?

Okay, daar heb je een punt. Er zijn verschillen, maar toch denk dat andere topworstellanden ook een bijdrage kunnen leveren aan Overeem zijn worstelkwaliteiten. Als ik mannen uit landen als Rusland etc zie, dan zie ik wel mogelijkheden...
Wat ik was vergeten is dat Amerikanen idd de transitie hebben gemaakt van het pure worstelen naar een Mma variant, waar aansluiting is gezocht bij de standup game. Daar hebben andere worstellanden (nog) geen kaas van gegeten. idd een voordeel.

Maar ik hoop dat een aantal Amerikaanse topworstelaars/Mma atleten naar Europa komt, zodat Nl topatleten op eigen bodem kunnen doorgroeien.

Rverm
06-11-2011, 13:14
Even wat anders, is Valentijn nou eigenlijk ook weg bij GG?