PDA

View Full Version : Overeem sleept Golden Glory voor de rechter!!! (engels)



delightone
10-11-2011, 00:48
Bron: UFC Badass Alistair Overeem Sues -- My Managers are Morons | TMZ.com (http://www.tmz.com/2011/11/09/alistair-overeem-sues-managers/#.TrsQL2BOr5F)

MMA pain machine Alistair Overeem -- the guy who's set to fight Brock Lesnar next month -- claims he's been stabbed in the back by his management team ... and he almost paid the price in the ring.

Long story short -- Overeem filed a lawsuit against his Netherlands-based management team -- claiming they duped him into signing the worst MMA contract ever ... and then tried to book him into high profile fights when he wasn't healthy enough to perform.

According to the lawsuit, filed in L.A. County Superior Court, Overeem stupidly agreed to give his managers 35% of his pre-tax income in exchange for their services -- but the managers failed him miserably.

Overeem claims the managers have refused to pay him more than $151,000 in earnings -- including a bigtime bonus he was supposed to rake in when he signed with the UFC.

Overeem is suing for unspecified damages -- and he wants a court order to break his contract with the management team ASAP.

Overeem is scheduled to fight Lesnar on Dec. 30 -- a fight worth millions of dollars that he clearly doesn't want his managers to get their hands on.


Als ik het goed begrijp kan hij maar 151.000 dollar verdienen als wordt hij bij wijze van een miljoen uitbetaalt.
Zou toch best gaar zijn en terecht dat hij ze aanklaagt dan.
Goed ik denk dat we het allemaal vanzelf gaan horen uit de beide kampen en dat de waarheid dan ergens in het midden ligt.

Ben benieuwd hoe dit zich gaat afspelen.

justsomeone
10-11-2011, 00:55
#paktpopcorn#

Ralph
10-11-2011, 01:04
Hoppa! 35% van de IBIT.... Holy shit!! Dan verdiende GG na tussenkomst van de belasting (ik gok 52%) meer dan Alistair zelf aan zijn gevechten (voor de belasting voor GG). Puik stukje management :(
Als dit waar is snap ik dat Dana de vechters van GG niet via het management wilde betalen. Vrij schandalig en achteraf ook niet echt slim; is een beetje als de kip met de gouden eieren slachten.
Ben benieuwd wat er in de rechtzaal wordt besloten... Ik vind het nog steeds wel jammer dat dit soort managementzaken een breuk tussen Alistair en bv Martijn de Jong teweeg heeft gebracht.

justsomeone
10-11-2011, 01:18
Ik vind het nog steeds wel jammer dat dit soort managementzaken een breuk tussen Alistair en bv Martijn de Jong teweeg heeft gebracht.

precies, aan de ene kant ben ik blij dat Alistair van die Bas Boon verlost is, maar vind het aan de andere kant dood en dood zonde dat dit ook tot een breuk met Martijn heeft geleid

blackadder
10-11-2011, 01:20
Wat ik niet snap is dat ie naar een Amerikaanse rechter stapt. Zoiets hoort toch door een Nederlandse rechtbank beslist te worden?

micha
10-11-2011, 01:30
onzin het is precies andersom

justsomeone
10-11-2011, 01:35
onzin het is precies andersom

wat is precies andersom Micha?

The Bulldog
10-11-2011, 01:46
ja micha vertel.....zo te horen is er een reden voor je booshweid....

delightone
10-11-2011, 02:01
onzin het is precies andersom

En daar hebben we hem weer........

Verklaar u nader.

Is het complete verhaal onzin of alleen een gedeelte.
Wat is er precies andersom, houd Alistair geldt van GG vast in plaatst van dat GG geld van alistair vast houdt.
En als het precies andersom was waarom klaagt AO GG aan en niet andersom.
En wat is je bron.
Dus verklaar je aub nader.


Ps. vindt je alistair nu hij niet meer bij GG zit, niet meer lief en de beste van de wereld zoals voorheen :)

Ralph
10-11-2011, 02:23
wat is precies andersom Micha?

Alistair krijgt maar 35% van GG? :D

Als Alistair 35% afstond aan GG vóór belastingen dan houdt ie zelf ongeveer 32% over na belastingen en GG ongeveer 18%. Maar percentages zeggen ook niet alles; er zullen vast ook wel aparte deals zijn geweest voor sponsoring, verdeling van kosten, andere inkomsten, etc.

Ben benieuwd hoe het precies zit, maar als er een rechtzaak komt gaat er vast duidelijkheid komen.

justsomeone
10-11-2011, 02:36
jammer dat die rechtzaak niet in NL is, anders was ik zeker even een kijkje gaan nemen op de publieke tribune :D

delightone
10-11-2011, 02:37
Ik denk omdat de contracten waar over het gaat Amerikaans zijn UFC/Strikeforce.

Ben benieuwd hoe dit alles afloopt denk dat de waarheid ergen in het midden ligt..

joost
10-11-2011, 04:50
Dan moet ik in sommige gevallen altijd denken aan deze qoute: No one can earn a million dollars honestly. - William Jennings Bryan :D

Mauro
10-11-2011, 07:03
onzin het is precies andersom
Kom er maar in Micha......Wat is andersom?

Kemal
10-11-2011, 07:12
Nou dat kan nog een langdurige kwestie gaan worden ben ik bang.. Waarom ook nu in de voorbereidingen naar Lesnar toe..

Report: Alistair Overeem Files Lawsuit Against Former Managers (http://www.mmafighting.com/2011/11/09/report-alistair-overeem-files-lawsuit-against-former-managers/)

blade
10-11-2011, 07:23
hoelang heeft Overeem nou bij GG gezetten dit soort zaken zullen wel vaker voor gevallen zijn of leest die zijn contracten niet?maar goed komt wel vaker voor dat vechters uitgeknepen worden door het Management

blackadder
10-11-2011, 07:29
Als ik het goed begrijp
Je begrijpt het niet goed.

Wiebe
10-11-2011, 07:43
Zeker nu Bas Boon samen met Mr Iishi een nieuwe organisatie opzet weet ik zeker dat hij nooit geprofiteerd heeft van zijn personeel die 2 komen zo betrouwbaar over.

MMAFAN-1122
10-11-2011, 08:00
Wel triest, beiden zitten fout denk ik. Weet me nog te herinneren dat Allistar ook wel eens in het verleden met team hardcore om de tafel gezeten heeft!!! Het gaat alleen maar om geld!!! Succes voor beiden, hoop dat beiden partijen eruit komen. Hoop niet dat dit invloed heeft op zijn UFC debut, want hij moet natuurlijk wel winnen.

Richelieu
10-11-2011, 08:07
Wel triest, beiden zitten fout denk ik. Weet me nog te herinneren dat Allistar ook wel eens in het verleden met team hardcore om de tafel gezeten heeft!!! Het gaat alleen maar om geld!!! Succes voor beiden, hoop dat beiden partijen eruit komen. Hoop niet dat dit invloed heeft op zijn UFC debut, want hij moet natuurlijk wel winnen.

Dat ging destijds om de verkoop van zijn magazine Royal Rumble aan Dhr Kuipers. Voor de liefhebbers nog een hele aardige topic om eens door te lezen - Royal Rumble... watskeburt? (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?83433)

El Bambino
10-11-2011, 08:18
Wel triest, beiden zitten fout denk ik. Weet me nog te herinneren dat Allistar ook wel eens in het verleden met team hardcore om de tafel gezeten heeft!!! Het gaat alleen maar om geld!!! Succes voor beiden, hoop dat beiden partijen eruit komen. Hoop niet dat dit invloed heeft op zijn UFC debut, want hij moet natuurlijk wel winnen.

Beiden zitten fout?
Wie vecht, wie vang de klappen op, wie riskeert zijn gezondheid, voor wie komen de toeschouwers ?
De vechters hebben altijd gelijk, de managers, zaakwaarnemers etc etc, bij hun gaat het alleen maar om geld het zijn net als POOIERS, de dames het vuilen werk laten doen !

MMAFAN-1122
10-11-2011, 08:22
Beiden zitten fout?
Wie vecht, wie vang de klappen op, wie riskeert zijn gezondheid, voor wie komen de toeschouwers ?
De vechters hebben altijd gelijk, de managers, zaakwaarnemers etc etc, bij hun gaat het alleen maar om geld het zijn net als POOIERS, de dames het vuilen werk laten doen !

Er zal wel meer gebeurd zijn dan wij weten......

MMAFAN-1122
10-11-2011, 08:23
Dat ging destijds om de verkoop van zijn magazine Royal Rumble aan Dhr Kuipers. Voor de liefhebbers nog een hele aardige topic om eens door te lezen - Royal Rumble... watskeburt? (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?83433)

Idd.. Maar wat ik begrepen heb, had Allistar toen ook al wat problemen met GG!!

Ch3f1
10-11-2011, 08:37
Wat een voorbereiding heeft Overeem op deze manier... Ik kan me niet voorstellen dat dit samen met alle andere veranderingen hem gaat helpen voor 31 december.

Biiyen
10-11-2011, 08:47
Als Alistair dat contract al heeft getekend dan wordt het een zware dobber... a contract is a contract is a contract.... Je hebt het zelf getekend

Tony
10-11-2011, 08:52
Als Alistair dat contract al heeft getekend dan wordt het een zware dobber... a contract is a contract is a contract.... Je hebt het zelf getekend

Ik weet ook niet meer wat ik moet denken...

Stel dat het zo is dat GG hem bezeikt heeft middels een kut contract... nou fijn, dan moet je een contract van te voren lezen en niet ondertekenen...

Vroeger heeft een werkgever mij ook wel eens een arbeidsovereenkomst gestuurd waar zaken in stonden waar ik het niet mee eens was... heb dan ook niet getekend.

Maar goed... kan ook zijn dat er bewuste misleiding of dwaling aan te pas is gekomen. Dan is het een andere zaak.

Weet je wat... ik ga me er niet mee bemoeien.. Ik wens Martijn en de crew (oprecht) het allerbeste! En ik gun Alistair een mooie tijd in de Ring of kooi.

Collina
10-11-2011, 09:06
onzin het is precies andersom

@ MICHA,

Zoals vele de vraag stellen, verklaar je nader. Ook ik ben erg benieuwd wat juist jij hier op te zeggen hebt.

Je publiceert à cliffhanger post vanuit oogpunt GG dat t onzin is. Je kunt je wellicht voorstellen waar Alistair kennelijk geld mist, missen wij een stukje content van jou.

Alles heeft zin, zelfs onzin. Verklaar je nader....

Budokan
10-11-2011, 09:29
jammer dat die rechtzaak niet in NL is, anders was ik zeker even een kijkje gaan nemen op de publieke tribune :D

voordeel van een rechtzaak in de VS is dat je het waarschijnlijk op FOX live kan volgen..........

FOCUS
10-11-2011, 09:34
#paktpopcorn#


#komt ernaast zitten, zet 3d brilletje op en graait handje popcorn mee#


Verdomme, dit is niet gunstig voor de voorbereiding van Overeem mannen!!@#$

Marchant
10-11-2011, 09:46
Jammer dat een lange samenwerking en denk zelfs een vriendschap weer kapot gaat om geld!
Wie zijn fout het ook is blijft jammer!

A-team
10-11-2011, 09:52
Die vriendschap en samenwerking is toch ook ontstaan door geld!

Biiyen
10-11-2011, 09:52
#komt ernaast zitten, zet 3d brilletje op en graait handje popcorn mee#


Verdomme, dit is niet gunstig voor de voorbereiding van Overeem mannen!!@#$

Tuurlijk is dit KUT, dit soort gezeik in je voorbereiding is ronduit KUT.. Dat spookt toch de hele tijd in je achterhoofd rond, of je wil of niet.

MICHA, verklaar je nader. Je schreeuwt iets maar onderbouw het dan ook aub.

Boelly92
10-11-2011, 10:13
Jammer dat een lange samenwerking en denk zelfs een vriendschap weer kapot gaat om geld!
Wie zijn fout het ook is blijft jammer!

er was ooit een film kan me alleen 1 2 3 niet herinneren welke waar ze zeggen Friends and money, Oil and water.

wens overeem het beste voor zijn wedstrijd dat lijkt mij voor hem op het moment het belangrijkste.

Harrie Nak
10-11-2011, 10:17
Ik snap niet waarom Alistair hier naderhand pas achter komt. Je gaat toch niet blindelings alles ondertekenen zonder dat je eigenlijk weet wat je tekent? Het is toch geen kind.
Dat kun je GG niet kwalijk nemen, en een rechter zal waarschijnlijk hetzelfde menen.

ijsbier
10-11-2011, 10:24
Ik snap niet waarom Alistair hier naderhand pas achter komt. Je gaat toch niet blindelings alles ondertekenen zonder dat je eigenlijk weet wat je tekent? Het is toch geen kind.
Dat kun je GG niet kwalijk nemen, en een rechter zal waarschijnlijk hetzelfde menen.

MMA vechters hebben nog altijd niet zo veel keus als voetballers

Biiyen
10-11-2011, 10:35
MMA vechters hebben nog altijd niet zo veel keus als voetballers

Minder keus om te lezen? Waarom? Omdat ze soms dichtgeslagen ogen hebben?

Silat
10-11-2011, 10:38
Belangrijke contracten altijd eerst door een advocaat laten checken.
Dat doe je toch ook als je een auto koopt van iemand. In je proefrit eerst even langs een garage rijden voor de waarheid.

Neemt niet weg dat het gewoon allemaal smerige spelletjes zijn.
En ja alweer om money, money, money!

Fucked up stress voor je belangrijkste wedstrijd ooit.
Ik hoop dat ie z'n mind clear kan houden.

Mastenbroek
10-11-2011, 10:40
Zijn haast Don King praktijken die Bas Boon laat zien als dit allemaal waar is...

el bastardo
10-11-2011, 10:42
Jammer dat een lange samenwerking en denk zelfs een vriendschap weer kapot gaat om geld!
Wie zijn fout het ook is blijft jammer!

Als ik Alistair's verhaal goed lees, dan gaat het hem niet eens om het geld (ik kan me ook niet voorstellen waarom hij anders dat contract getekend zou hebben), maar om vertrouwen dat zwaar beschadigd is en zaakjes die achter zijn rug om besproken worden. Dit zijn wel dusdanig essentiële dingen, waar een relatie met een management op valt of staat. Is dat vertrouwen weg, dan moet je ermee stoppen. Als dan blijkt dat je bent opgelicht, dan kan je er idd voor kiezen om terug te krijgen wat van jou is.

Hoop zoals iedereen dat het Alistair zelf niet zal beïnvloeden in zijn voorbereiding op Lesnar. Hij zal alle energie nodig hebben.

Tykill
10-11-2011, 10:46
Belangrijke contracten altijd eerst door een advocaat laten checken.
Dat doe je toch ook als je een auto koopt van iemand. In je proefrit eerst even langs een garage rijden voor de waarheid.

Neemt niet weg dat het gewoon allemaal smerige spelletjes zijn.
En ja alweer om money, money, money!

Fucked up stress voor je belangrijkste wedstrijd ooit.
Ik hoop dat ie z'n mind clear kan houden.


True maar ik neem aan dat je elkaar wil gaan vertrouwen. Dat GG dingen achter houdt voor Alistair is smerig. Ik denk dat Alistair idd dicht bij de waarheid zit.

marrilia
10-11-2011, 11:11
er was ooit een film kan me alleen 1 2 3 niet herinneren welke waar ze zeggen Friends and money, Oil and water.

wens overeem het beste voor zijn wedstrijd dat lijkt mij voor hem op het moment het belangrijkste.

Godfather 3 ...pas nog gezien

basblue
10-11-2011, 11:45
Beiden zitten fout?
Wie vecht, wie vang de klappen op, wie riskeert zijn gezondheid, voor wie komen de toeschouwers ?
De vechters hebben altijd gelijk, de managers, zaakwaarnemers etc etc, bij hun gaat het alleen maar om geld het zijn net als POOIERS, de dames het vuilen werk laten doen !

Ga je hier wat kort door de bocht? Natuurlijk zijn het de vechters die de risico's nemen en het spectakel brengen. Daar moeten ze in het algemeen goed voor worden gecompenseerd. Maar managers/zakenwaarnemers zijn vaak ook de mensen die de contacten leggen, de onderhandelingen voeren, ervoor zorgen dat vechters qua reizen, trainingslocaties, promotie, marketing, etc, etc. en daarmee ervoor zorgen dat vechters zich optimaal kunnen richten op de sport. En natuurlijk zou het werk v/d manager voornamelijk en mede in het belang van de vechter moeten zijn.

Dat het hier anders lijkt te zijn, wil niet zeggen dan andere managers/zakenwaarnemers ook zo zijn.

En verder vind ik dat als je een contract tekent je altijd goed moeten kijken wat het gaat inhouden financieel etc etc. En als het niet weet, take your time en vraag het aan bv een advocaat. Vriendschappelijke en zakelijke relaties kunnen hier nog wel eens door elkaar heen lopen en leiden tot mis(ver)standen...

Facade
10-11-2011, 11:55
Overeem z'n denkwijze is iets in de lijn van: alleen omdat ik de deur niet op slot heb gedaan, hoef je nog niet direct het hele huis leeg te roven.
Blijkbaar vertrouwde hij z'n management en is ie er achteraf achter gekomen dat dit ten onrechte was.

Maar goed, ik weet niet in hoeverre deze breuk met GG hem meer vrijheid geeft om in de VS te opereren bij andere teams etc. Dus er zijn nog wel andere motieven te bedenken voor deze gang van zaken. Het feit dat hij al een aantal mensen in eigen dienst had om op eigen benen te staan, doet mij vermoeden dat hij wel voorbereid was op een breuk met GG. Maarja dat is natuurlijk pure speculatie :P

Bromios
10-11-2011, 12:12
Alistair moet wel naar de rechter want zijn contract moet ontbonden worden. Dat gaat GG niet doen natuurlijk want dan krijgen ze geen geld meer.

Micha gaat hier toch niet meer op reageren want dat zal de GG advocaat ten stelligste afraden dus daar hoef je niet meer om te vragen.

GG zal zeggen dat ze jaren op eigen kosten geïnvesteerd hebben en daarom recht hebben op dat geld, en de vechter dat recht heeft op dat geld omdat hij de klappen opvangt.

Een betrouwbaar management is goud waard maar de praktijk wijst uit dat iedereen hebberig wordt juist als het geld voor het opscheppen ligt terwijl je dan juist gemakkelijk kan delen.

ijsbier
10-11-2011, 12:17
Minder keus om te lezen? Waarom? Omdat ze soms dichtgeslagen ogen hebben?

er is nog te weinig concurrentie in de MMA wereld, daardoor hebben veel vechters niet echt de luxe om een degelijk contract te kunnen tekenen, als je MMA Pro wilt worden zul je jezelf er bij neer moeten leggen dat je genaaid wordt. Zelfs in de UFC moeten veel vechters het nog doen met een appel en een ei.

justsomeone
10-11-2011, 12:25
Als je al meer dan 10 jaar een goede vertrouwensband hebt met je management en die vragen je of je een contract wilt tekenen, dan teken je die blindelings, omdat je denkt dat je elkaar 100% kan vertrouwen.
Blijkbaar was het management toch niet te vertrouwen.

ijsbier
10-11-2011, 12:26
maar ik begrijp de ergernis van sommige mensen hier niet zo, als Alistair naar de rechter wilt gaan, dan mag die dat doen toch? daarvoor zijn we in Nederland.

KN
10-11-2011, 13:42
Als je al meer dan 10 jaar een goede vertrouwensband hebt met je management en die vragen je of je een contract wilt tekenen, dan teken je die blindelings, omdat je denkt dat je elkaar 100% kan vertrouwen.
Blijkbaar was het management toch niet te vertrouwen.
Het enkele feit dat AO een zaak heeft ingediend betekent niet dat hij gelijk heeft. Ik als jurist zie vaak genoeg zaken van een arm stelletje dat in gemeenschap van goederen trouwt. 1 van de 2 begint een bedrijf en verdient miljoenen. De partner past op het huis en coördineert de schoonmaker. 1 van de twee wil toch leuker jonger ding en gaat scheiden. En dan wil de partner, die als primaire hobby shoppen heeft, 50%. Billijk? Tja. Juridisch correct? Ja.
Ik heb geen idee hoe het staat in deze zaak, dat zullen slechts enkele weten.


maar ik begrijp de ergernis van sommige mensen hier niet zo, als Alistair naar de rechter wilt gaan, dan mag die dat doen toch? daarvoor zijn we in Nederland.
Het ligt bij een Amerikaanse rechter ;).

micha
10-11-2011, 15:48
Breach of contract Fraud and deceit Totrious interference. Allemaal woorden die in zulke zaken gaan vallen.

Pahlavan
10-11-2011, 16:01
Breach of contract Fraud and deceit Totrious interference. Allemaal woorden die in zulke zaken gaan vallen.

leuk en aardig dat jij hier telkens een "cliffhanger" komt droppen... maar kun je ook nog gewoon een fatsoenlijk, uitgebreid uitleg geven of zit dat er niet in?

Bromios
10-11-2011, 16:31
Breach of contract Fraud and deceit Totrious interference. Allemaal woorden die in zulke zaken gaan vallen.

De woorden what, and, en or zullen ook wel vallen denk ik.
Nog even en we kunnen wordfeud spelen bij de rechtzaak.

Zeg of niks of spreek je mening uit maar dit gelul hebben we niks aan.

basblue
10-11-2011, 16:37
TMZ, of all outlets, has more details on Alistair Overeem’s beef with his former Golden Glory management.

According to the report published earlier this evening, Overeem has filed a lawsuit in L.A. County Superior Court against Golden Glory, claiming they owe him over $150,000.

According to the lawsuit, filed in L.A. County Superior Court, Overeem stupidly agreed to give his managers 35% of his pre-tax income in exchange for their services — but the managers failed him miserably.

Overeem claims the managers have refused to pay him more than $151,000 in earnings — including a bigtime bonus he was supposed to rake in when he signed with the UFC.

Overeem is suing for unspecified damages — and he wants a court order to break his contract with the management team ASAP.

35% sounds pretty ridiculous, but LiverKick.com points out that Golden Glory provided “free” training, which can be costly for fighters, and 25-30% isn’t unheard of in Europe. In other words, it may not be “the worst MMA contract ever” as TMZ sensationalized it, but clearly Overeem wasn’t happy with at least something in the contract since he left the team. My first question is did Overeem leave the team because they wouldn’t pay him his $150k or did GG withhold the $150k because they believe he breached their contract?

There’s definitely a lot of questions and surely more to come as both sides give their side of the story. We’ll keep you posted.

Alistair Overeem Sues Golden Glory For Over $150,000 In Unpaid Earnings (http://www.mmaconvert.com/2011/11/09/alistair-overeem-sues-golden-glory-for-over-150000-in-unpaid-earnings/)

Justinian
10-11-2011, 16:53
Ik heb vandaag contact gehad met Ron Nyqvist en andere betrokkenen (trainers) en zij hebben me hun kant van het verhaal gegeven. Dat ben ik nu aan het verwerken in een stuk. Ik probeer het vandaag of anders morgen te plaatsen.

Pahlavan
10-11-2011, 16:58
Ik heb vandaag contact gehad met Ron Nyqvist en andere betrokkenen (trainers) en zij hebben me hun kant van het verhaal gegeven. Dat ben ik nu aan het verwerken in een stuk. Ik probeer het vandaag of anders morgen te plaatsen.

ben benieuwd

justsomeone
10-11-2011, 17:28
Ik heb vandaag contact gehad met Ron Nyqvist en andere betrokkenen (trainers) en zij hebben me hun kant van het verhaal gegeven. Dat ben ik nu aan het verwerken in een stuk. Ik probeer het vandaag of anders morgen te plaatsen.

Thnx Justi,

Mijn voorkeur gaat uit naar vandaag, morgen duurd nog zoooooo lang haha

MaartenManaus
10-11-2011, 17:29
Ik heb vandaag contact gehad met Ron Nyqvist en andere betrokkenen (trainers) en zij hebben me hun kant van het verhaal gegeven. Dat ben ik nu aan het verwerken in een stuk. Ik probeer het vandaag of anders morgen te plaatsen.

Kijk,. nu wordt het interessant, ben benieuwd

blackadder
10-11-2011, 18:09
Kijk,. nu wordt het interessant, ben benieuwd
Anders ik wel.
Oh. En hoezo een Amerikaanse rechter? Wat hebt die daarmee te maken?

delightone
10-11-2011, 18:29
Ik heb vandaag contact gehad met Ron Nyqvist en andere betrokkenen (trainers) en zij hebben me hun kant van het verhaal gegeven. Dat ben ik nu aan het verwerken in een stuk. Ik probeer het vandaag of anders morgen te plaatsen.


Oke netjes man ben benieuwd wat GG hier als reactie op heeft.

En justin ik weet niet of je ook in contact kan komen met Alistair :pimp:

Ben ook heel erg benieuwd naar zijn kant van het verhaal. TMZ is en blijft een celebs/roddelsite.

Ralph
10-11-2011, 18:40
Ik heb vandaag contact gehad met Ron Nyqvist en andere betrokkenen (trainers) en zij hebben me hun kant van het verhaal gegeven. Dat ben ik nu aan het verwerken in een stuk. Ik probeer het vandaag of anders morgen te plaatsen.

Topactie! Ben benieuwd naar hun kant van het verhaal.

Kan natuurlijk ook een preventieve actie van Alistair zijn om een onderhandelingspositie te creëren voor ontbinding van zijn contract met GG... the plot thickens!

The Bulldog
10-11-2011, 18:50
kijk.....een reactie ,van Ron zelf is helemaal ok........nu ben ik benieuwd...

Richelieu
10-11-2011, 19:05
Top Roy, ben heel benieuwd naar de reactie van de betrokken partijen.

blackadder
10-11-2011, 19:29
Topactie! Ben benieuwd naar hun kant van het verhaal.

Kan natuurlijk ook een preventieve actie van Alistair zijn om een onderhandelingspositie te creëren voor ontbinding van zijn contract met GG... the plot thickens!
Of om makkelijker aan een greencard te komen. Hij wil ja toch weg.

Kameleon
10-11-2011, 19:33
pfff.....wat een story weer.

TOON
10-11-2011, 19:43
Overeem is sinds jaar en dag bij GG en traint al jaren met M. de Jong en Cor etc etc
Overeem moet zich voorbereiden voor de allerbelangrijkste partij van z'n carriere.
Dan kan ik alleen maar concluderen dat ie zich zwaar maar dan ook zwaar genept voelt door GG of iemand specifiek van het management van GG, anders neem je zo'n beslissing niet op dit moment in je carriere...

ik ben zeeeeeeeer benieuwd naar de andere kant van het verhaal, maar weet niet zeker of ik alvast een korreltje zout klaar moet leggen....

bazooka
10-11-2011, 19:43
onzin het is precies andersom

Als jij dat zegt moet het wel zo zijn, want jij bent heel objectief.

Italian*Berlusconi*
10-11-2011, 20:00
hoe denk je dat BB dat paradijsje in o.a. thailand heeft "Gefinancierd"?? niet door bollen te pellen ;)

TOON
10-11-2011, 20:09
het lijkt me sterk dat ie al tien jaar lang z'n vechters afzet....daar doe je z'n vechters mee tekort....en dan was GG ook echt niet zo'n major force in de vechtsport geworden, want dat zijn ze of je ze mag of niet.....

Dat het nu met Overeem en het UFC contract mis is gelopen wil niet zeggen dat ze al tien jaar hun vechters afzetten of streken leveren...das me wat te kort door de bocht...

FOCUS
10-11-2011, 22:07
nou ik kan je verzekeren dat dat wel het geval is

blackadder
10-11-2011, 22:08
nou ik kan je verzekeren dat dat wel het geval is
Kun je dat nader toelichten?

Bromios
10-11-2011, 22:47
Ik heb vandaag contact gehad met Ron Nyqvist en andere betrokkenen (trainers) en zij hebben me hun kant van het verhaal gegeven. Dat ben ik nu aan het verwerken in een stuk. Ik probeer het vandaag of anders morgen te plaatsen.

Ik ben blij dat ze allemaal hun verhaal doen maar ik kan er echt met de pet niet bij hoe het kan dat een veroordeelde crimineel vanuit zijn cel interviews kan gaan geven (laat staan zijn zaken runnen).

Pahlavan
10-11-2011, 22:54
Ik ben blij dat ze allemaal hun verhaal doen maar ik kan er echt met de pet niet bij hoe het kan dat een veroordeelde crimineel vanuit zijn cel interviews kan gaan geven (laat staan zijn zaken runnen).

X2

Boelly92
10-11-2011, 23:00
Godfather 3 ...pas nog gezien

ahhhh jaja dat was hem ! thx

-=AL CAPONE=-
10-11-2011, 23:14
Tja criminelen hebben hun bezoekuurtjes en telefoontijd!

En als die zijn documenten krijgt bij de post o.i.d. dan heeft die genoeg tijd en weinig afleiding om zijn zaak te runnen! opzich niet vreemd dus!

The Bulldog
11-11-2011, 00:12
Ik ben blij dat ze allemaal hun verhaal doen maar ik kan er echt met de pet niet bij hoe het kan dat een veroordeelde crimineel vanuit zijn cel interviews kan gaan geven (laat staan zijn zaken runnen).

Wat een onzin...... hoeveel mensen die een eigen zaak hebben blijven hoofdlijnen bepalen als ze binnen zitten....

delightone
11-11-2011, 00:15
En we hebben een reactie uit het Golden Glory kamp, dit stond zojuist op MMAJUNKIE:


In a statement released by The Law Offices of Roderick J. Lindblom, KOI and Golden Glory allege their own issues:

"This lawsuit is a preemptive action on the part of Mr. Overeem and his counsel in response to KOI's recent notification to Mr. Overeem of numerous violations by him of his management agreement with KOI, including but not limited to his failure to pay commissions for past fights and endorsement deals secured by KOI and Golden Glory.

"KOI and Golden Glory are respected organizations committed to securing the best fight deals and training for their team of fighters. Mr. Overeem's continued suggestions to the contrary are scurrilous and will be vigorously defended in the proper forum.

"Alistair Overeem is a striker – he wants to throw the first punch. But this misguided decision to file a lawsuit as a preemptive strike leaves Mr. Overeem vulnerable in ways our clients wished to avoid."

In July, Overeem was cut from his Strikeforce contract in the midst of his participation in the promotion's heavyweight grand prix. UFC president Dana White cited Golden Glory's insistence on routing fighter payments through their company as the reason the fighter was released from the Zuffa-owned company.

Golden Glory head Bas Boon later told MMAjunkie.com he had no issues paying fighters directly. He did, however, threaten legal possible legal action if Overeem did not fulfill the terms of the contract he negotiated.


Beetje vaag allemaal maar in iedergeval iets tot justinian ons van verdere info voorziet vanuit het GG kamp :)

delightone
11-11-2011, 00:20
Ik ben blij dat ze allemaal hun verhaal doen maar ik kan er echt met de pet niet bij hoe het kan dat een veroordeelde crimineel vanuit zijn cel interviews kan gaan geven (laat staan zijn zaken runnen).

Heb ik trouwens helemaal niet bij stilgestaan ik ging ervan uit dat hij al vrij was, zo kwam het tenminste op mij over.
Knap hoor zaak runnen vanuit je cel, wel veel tijd om te werken en nadenken maar dan moet je vervolgens BB gaan bellen in dat uurtje en alles door spreken.

Italian*Berlusconi*
11-11-2011, 00:22
Wat een onzin...... hoeveel mensen die een eigen zaak hebben blijven hoofdlijnen bepalen als ze binnen zitten....

niet zo heel veel, want het heeft natuurlijk een reden dat zij "binnen zitten"......

blackadder
11-11-2011, 01:33
En we hebben een reactie uit het Golden Glory kamp, dit stond zojuist op MMAJUNKIE:


In a statement released by The Law Offices of Roderick J. Lindblom, KOI and Golden Glory allege their own issues:

"This lawsuit is a preemptive action on the part of Mr. Overeem and his counsel in response to KOI's recent notification to Mr. Overeem of numerous violations by him of his management agreement with KOI, including but not limited to his failure to pay commissions for past fights and endorsement deals secured by KOI and Golden Glory.

"KOI and Golden Glory are respected organizations committed to securing the best fight deals and training for their team of fighters. Mr. Overeem's continued suggestions to the contrary are scurrilous and will be vigorously defended in the proper forum.

"Alistair Overeem is a striker – he wants to throw the first punch. But this misguided decision to file a lawsuit as a preemptive strike leaves Mr. Overeem vulnerable in ways our clients wished to avoid."

In July, Overeem was cut from his Strikeforce contract in the midst of his participation in the promotion's heavyweight grand prix. UFC president Dana White cited Golden Glory's insistence on routing fighter payments through their company as the reason the fighter was released from the Zuffa-owned company.

Golden Glory head Bas Boon later told MMAjunkie.com he had no issues paying fighters directly. He did, however, threaten legal possible legal action if Overeem did not fulfill the terms of the contract he negotiated.


Beetje vaag allemaal maar in iedergeval iets tot justinian ons van verdere info voorziet vanuit het GG kamp :)
Wat is KOI?

delightone
11-11-2011, 01:51
Wat is KOI?


Knockout Investments blijkbaar een bedrijf dat samen met GG "zijn belangen" behartigde.
Ik had er ook nog nooit wat van gehoord.

blackadder
11-11-2011, 02:05
Knockout Investments blijkbaar een bedrijf dat samen met GG "zijn belangen" behartigde.
Ik had er ook nog nooit wat van gehoord.
Hebben die ook een website? Ik vind alleen een bedrijf wat zich gespecialiseert heeft in vastgoedschade.

Justinian
11-11-2011, 08:00
Ik heb gisteren niet alleen met Ron maar ook (en voornamelijk) met Cor Hemmers gesproken. Ik ga proberen e.e.a. vandaag af te ronden!

Kemal
11-11-2011, 08:05
Ik heb gisteren niet alleen met Ron maar ook (en voornamelijk) met Cor Hemmers gesproken. Ik ga proberen e.e.a. vandaag af te ronden!

Top, ben erg benieuwd!

Justinian
11-11-2011, 09:27
Heb je ook met Alistair gesproken?
Gisteren via zijn woordvoerder.

FOCUS
11-11-2011, 12:01
Kun je dat nader toelichten?

Ik ken mensen die een tijd geleden een contract aangeboden hebben gekregen van GG, maar dit niet hebben getekend omdat vijwel alle winst naar GG zou gaan, ze allerlei beperkingen oplegd kregen (waar je wel/niet mag trainen, sponsoring, wedstrijden enz enz enz).
Een echt wurgcontract.


Overigens begrijp ik niet dat GG zich een respectabele organisatie durft te noemen, als je in de gevangenis zit dan ben je een boef.

KN
11-11-2011, 12:12
Overigens begrijp ik niet dat GG zich een respectabele organisatie durft te noemen, als je in de gevangenis zit dan ben je een boef.
Ik wist niet dat bedrijven de bak in konden.

Sowieso, zijn er genoeg mensen in de vechtsport wereld met een strafblad.

Hans Vos
11-11-2011, 12:33
Ik wist niet dat bedrijven de bak in konden.

Sowieso, zijn er genoeg mensen in de vechtsport wereld met een strafblad.wat een gelul weer , ron zat al in gg voor dat hij ondeugend was dus waarom zou hij er mee stoppen als hij binnen zit , ook zijn gezin heeft geld nodig om te leven toch ??gr hans

Marchant
11-11-2011, 12:39
Kom op het is gewoon een zakelijk geschil, niets vreemd hoor gebeurt wel vaker tussen werkgevers en werknemers....
Om nu GG helemaal tot aan de grond af te branden is ook overdreven.
Ik heb geen idee wie er gelijk of ongelijk heeft.
De waarheid zal ergens in het midden liggen.............
En GG heeft toch nog meer vechters dan Alistair, ik hoor nu pas voor het eerst dit verhaal dat het zulke beroerde contracten zijn....
Denk dat het allemaal wel mee valt

SacredHeart
11-11-2011, 12:45
Overeem heeft toch al het recht om KOI bv / GG aan te klagen, net als dat KOI bv / GG al het recht heeft om Overeem aan te klagen. Persoonlijk denk ik dat Overeem zijn doel is ontbinding van het contract en niet een schadeloosstelling. Gelijk heeft hij. En KOI bv / GG hen doel zal het nakomen van de contractuele afspraken zijn neem ik aan. Gelijk hebben ze. Het interessante is of Overeem juridische gronden heeft om het contract te laten ontbinden.

Voor de rest hebben de reacties hier voornamelijk betrekking op pro-GG / Bas Boon of anti-GG / Bas Boon, welke ik zelf minder interessant vind. (waarschijnlijk vinden anderen mijn reactie weer minder interessant hahaha)..

Anyway ieder staat in zijn recht om wie dan ook aan te klagen en time will tell wat de uitkomst is.

TOON
11-11-2011, 12:46
Kom op het is gewoon een zakelijk geschil, niets vreemd hoor gebeurt wel vaker tussen werkgevers en werknemers....
Om nu GG helemaal tot aan de grond af te branden is ook overdreven.
Ik heb geen idee wie er gelijk of ongelijk heeft.
De waarheid zal ergens in het midden liggen.............
En GG heeft toch nog meer vechters dan Alistair, ik hoor nu pas voor het eerst dit verhaal dat het zulke beroerde contracten zijn....
Denk dat het allemaal wel mee valt

dit dus
het gaat ook alleen om overeem en z'n UFC contract

alsof Schilt, Saki, Coenen etc etc allemaal zo'n wurgcontract getekend hebben....geloof ik niks van....

Bromios
11-11-2011, 12:54
wat een gelul weer , ron zat al in gg voor dat hij ondeugend was dus waarom zou hij er mee stoppen als hij binnen zit , ook zijn gezin heeft geld nodig om te leven toch ??gr hans

Dat ben ik met je eens. En als het goed is staat dat allemaal los van zijn misdaden. Ik snap alleen niet hoe je met 10 minuten telefoontijd per week elke week kunt lezen dat ze uitgebreid met ron hebben gesproken.

SacredHeart
11-11-2011, 12:57
alsof Schilt, Saki, Coenen etc etc allemaal zo'n wurgcontract getekend hebben....geloof ik niks van....

En als ze dat wel hebben, dan is het zo. Ze hebben allemaal zelf hun contracten ondertekend.

Petrosyan188
11-11-2011, 13:11
ik moet wel zeggen dat ik totaal geen medelijden heb met GG.... de arrogantie en de houding stond me de afgelopen jaren erg tegen, en nu worden ze gestraft, jammer dat het ten koste van de vechters gaat maar voor basboontje en die hele criminelen bende daar kan ik alleen leedvermaak voor hebben. wordt tijd dat martijn en cor samen met een aantal vechters er voor gezien houden en zelf iets gaan beginnen. overigens vind ik het belachelijk dat een moordenaar hier ons gaat uitleggen vanuit jail hoe het precies zit. zo'n bron moet je vind ik ook nooit hier vermelden zeg dan gewoon een anonieme bron ofzo(of gewoon cor, als je zelf al zegt dat hij het meest heeft verteld)

FOCUS
11-11-2011, 13:22
over gelul gesproken:whistling:


het tekenen van een wurgcontract doe je zelf, had je maar niet moeten tekenen...jaja, uitbuiten van mensen is goed, omdat ze zelf de keuze maken... jezus, moet ik dit echt uitleggen?...laat maar, als je zo beredeneert, dan kan je zelfs kinderslavernij nog goed praten :sleep1:


En omdat vechters als Schilt geen wurgcontract hebben/hadden, kunnen anderen dat nog wel hebben..
domdomdom, misschien heeft Schilt een betere onderhandelingspositie dan menig ander vechter???


En nog meer gelul: criminelen moeten ook hun gezin onderhouden.. jaja, en in de regel doen ze dat door hun geld te verdienen in de criminaliteit :twak:.

Alsof die mensen een afweging maken: ja ik ben crimineel, maar niet met zaken die gaan over de vechtsport.... een crimineel heeft die moraliteit echt niet hoor. Als een of meerdere criminelen een organisatie leiden dan is de kans groot dat ze die organisatie bezien op dezelfde manier als ze de wereld zien: een manier om geld te verdienen, al dan niet legaal, als het maar maximaal geld oplevert.


Nog meer gelul: de vechtsport zit vol met criminelen. JUIST en dat is een probleem, geen reden om de zaak goed te praten...

blade
11-11-2011, 13:35
wat een gelul weer , ron zat al in gg voor dat hij ondeugend was dus waarom zou hij er mee stoppen als hij binnen zit , ook zijn gezin heeft geld nodig om te leven toch ??gr hans


als jij het ondeugend noemt wat die gedaan heeft vraag ik me af wat je dan moet doen wat in jouw ogen erg is?

Pahlavan
11-11-2011, 13:36
over gelul gesproken:whistling:


het tekenen van een wurgcontract doe je zelf, had je maar niet moeten tekenen...jaja, uitbuiten van mensen is goed, omdat ze zelf de keuze maken... jezus, moet ik dit echt uitleggen?...laat maar, als je zo beredeneert, dan kan je zelfs kinderslavernij nog goed praten :sleep1:


En omdat vechters als Schilt geen wurgcontract hebben/hadden, kunnen anderen dat nog wel hebben..
domdomdom, misschien heeft Schilt een betere onderhandelingspositie dan menig ander vechter???


En nog meer gelul: criminelen moeten ook hun gezin onderhouden.. jaja, en in de regel doen ze dat door hun geld te verdienen in de criminaliteit :twak:.

Alsof die mensen een afweging maken: ja ik ben crimineel, maar niet met zaken die gaan over de vechtsport.... een crimineel heeft die moraliteit echt niet hoor. Als een of meerdere criminelen een organisatie leiden dan is de kans groot dat ze die organisatie bezien op dezelfde manier als ze de wereld zien: een manier om geld te verdienen, al dan niet legaal, als het maar maximaal geld oplevert.


Nog meer gelul: de vechtsport zit vol met criminelen. JUIST en dat is een probleem, geen reden om de zaak goed te praten...

reps!

MXM
11-11-2011, 13:51
Wat een gejank. Typisch overeem weer. Domheid en nalatigheid van hemzelf.

Bromios
11-11-2011, 14:19
over gelul gesproken:whistling:


het tekenen van een wurgcontract doe je zelf, had je maar niet moeten tekenen...jaja, uitbuiten van mensen is goed, omdat ze zelf de keuze maken... jezus, moet ik dit echt uitleggen?...laat maar, als je zo beredeneert, dan kan je zelfs kinderslavernij nog goed praten :sleep1:


En omdat vechters als Schilt geen wurgcontract hebben/hadden, kunnen anderen dat nog wel hebben..
domdomdom, misschien heeft Schilt een betere onderhandelingspositie dan menig ander vechter???


En nog meer gelul: criminelen moeten ook hun gezin onderhouden.. jaja, en in de regel doen ze dat door hun geld te verdienen in de criminaliteit :twak:.

Alsof die mensen een afweging maken: ja ik ben crimineel, maar niet met zaken die gaan over de vechtsport.... een crimineel heeft die moraliteit echt niet hoor. Als een of meerdere criminelen een organisatie leiden dan is de kans groot dat ze die organisatie bezien op dezelfde manier als ze de wereld zien: een manier om geld te verdienen, al dan niet legaal, als het maar maximaal geld oplevert.


Nog meer gelul: de vechtsport zit vol met criminelen. JUIST en dat is een probleem, geen reden om de zaak goed te praten...

En dan nog de vraag met welk geld dat legale bedrijf is opgestart....

Op zich top geregeld natuurlijk. Je stopt een bak crimineel geld in een legaal bedrijf. Gaat achter de tralies en als je eruit komt is je geld schoon en heeft ook nog wat opgebracht.

Ik vermoed dat als je een paar criminelen ombrengt die je auto op willen blazen dat die gasten geen willekeurige auto hadden uitgezocht. Als ik ruzie heb met de bakker om een halfje wit blaast ie mijn auto tenminste niet op ;)

Collina
11-11-2011, 14:26
Wat een gejank. Typisch overeem weer. Domheid en nalatigheid van hemzelf.

@MXM

Over "Domheid" gesproken,

Praat met verstand, niet met wat je (denkt) te weten.

Collina

KN
11-11-2011, 14:32
wat een gelul weer , ron zat al in gg voor dat hij ondeugend was dus waarom zou hij er mee stoppen als hij binnen zit , ook zijn gezin heeft geld nodig om te leven toch ??gr hans
Je hebt mijn post verkeerd gelezen, ik kom juist op voor Ron/GG.

Ik bedoelde dat Ron heeft een strafblad, sure, net als zo veel anderen. Alleen bij GG wordt dat constant aangehaald, zonder dat het ook maar iets toevoegt. En ik zie ook geen problemen met dat hij werkt, ook al zit hij in de gevangenis.

Italian*Berlusconi*
11-11-2011, 14:43
wat een gelul weer , ron zat al in gg voor dat hij ondeugend was dus waarom zou hij er mee stoppen als hij binnen zit , ook zijn gezin heeft geld nodig om te leven toch ??gr hans

dus bij GG is hij "ondeugend" geworden?

Marchant
11-11-2011, 15:03
Als ik ruzie heb met de bakker om een halfje wit blaast ie mijn auto tenminste niet op ;)

Haha je moet eens weten wat er met je kan gebeuren om een "halfje wit" :lol:

rollermanskunk
11-11-2011, 15:11
Haha je moet eens weten wat er met je kan gebeuren om een "halfje wit" :lol:

Keith Bakker weet er meer van

Bromios
11-11-2011, 15:28
Haha je moet eens weten wat er met je kan gebeuren om een "halfje wit" :lol:

Kan ik hier uit concluderen dat bakker bart & bakkertje deeg door Ron zijn omgebracht ? :)

Maar even resumee overflakkee: Ik probeerde GG niet in diskrediet te brengen maar ik lees op de site van justitie dat een veroordeelde in Nederland 10 minuten per week mag bellen en ik lees niet anders dan dat er telefonisch contact en overleg en contractbesprekingen etc. zijn dus ik vroeg me gewoon af hoe of dat werkt. Maar wellicht zit hij in een half open instituut of zo.

The Bulldog
11-11-2011, 15:43
Pcies, zakelijke geschillen heb je altijd...... van die randfiguren die zich dan raar uitlaten hangen eromheen....

Laten we wel stellen GG heeft ook veeel dingen aantoonbaar goed gedaan voor de sport..... deze aantijgingen moeten nog feitelijk worden gemaakt....
Ik hoop dat GG gewoon positief doorknalt.....zat goede atleten......goede trainers(top van de wereld)..... en een goed draaiende organisatie.....

AO en GG zullen hun woord voor een rechter doen en dan zal het duidelijk worden...

Maar voor nu hoop ik op mooie partijen en zo min mogelijk soap!!!!!!

delightone
12-11-2011, 00:09
Justinian laat ons wel in spanning wachten met zijn reactie.

justsomeone
12-11-2011, 00:13
Kan ik hier uit concluderen dat bakker bart & bakkertje deeg door Ron zijn omgebracht ? :)

Maar even resumee overflakkee: Ik probeerde GG niet in diskrediet te brengen maar ik lees op de site van justitie dat een veroordeelde in Nederland 10 minuten per week mag bellen en ik lees niet anders dan dat er telefonisch contact en overleg en contractbesprekingen etc. zijn dus ik vroeg me gewoon af hoe of dat werkt. Maar wellicht zit hij in een half open instituut of zo.

Die 10 minuten is waar je minimaal recht op hebt.
Ron zit aan het einde van zijn straf, een milder regime, dus die kan bellen wat ie wil

blackadder
12-11-2011, 00:26
Justinian laat ons wel in spanning wachten met zijn reactie.
Uiterlijk gisteren was het toch?

Pahlavan
12-11-2011, 00:28
Uiterlijk gisteren was het toch?

Dat dacht ik ook ja...

Justinian
12-11-2011, 08:08
Excuses mensen, duurde wat langer dan ik had ingeschat omdat ik het ook nog heb vertaald. Ik heb het vertaald zodat het makkelijker is over te nemen door andere internationale sites. Anyway, het staat er nu op: Golden Glory Gate – the trial! (http://www.mixfight.nl/portal/2011/11/12/golden-glory-gate-%E2%80%93-the-trial/)

Kemal
12-11-2011, 08:12
Bedankt Roy, mooi stukje!

Nu hebben we in iedergeval beide kanten van het verhaal gehoord!

micha
12-11-2011, 08:14
Thanks Justinian. Cor Hemmers heeft een hoop duidelijk gemaakt in dit interview

Justinian
12-11-2011, 08:17
Graag gedaan. Vertalen is lastig en tijdrovend werk als je niet dagelijks Engels spreekt ;)

bryan
12-11-2011, 08:26
Ik ben blij dat ze allemaal hun verhaal doen maar ik kan er echt met de pet niet bij hoe het kan dat een veroordeelde crimineel vanuit zijn cel interviews kan gaan geven (laat staan zijn zaken runnen).

Joh die gast is een veroordeelde moordenaar maar iedereen hier doet net alsof dat niets is.. Ron boven en Ron onder... Dit soort mensen hoor gewoon nooit vrij te komen..

lanski
12-11-2011, 09:00
Ik gaf het eerder aan in een ander topic, dat ik golden glory gewoon crooks vind. en ik ben blij voor AO dat hij zijn eigen ding doet waar hijrecht op heeft. AO moet uiteindelijk wel het harde werk doen en niet het management en trainers.

Een management is altijd geldbewust bezig (wolfen) en de vechter wil alleen de sterkste wezen.
AO mag ook voor zichzelf kiezen!

Richelieu
12-11-2011, 09:31
Top Roy!

FOCUS
12-11-2011, 09:57
in een land waar veroordeelde pedofielen gewoon weer kunnen werken met kinderen

waar je schaduwboekhouding beloond wordt met een baantje in de commissie die schaduwboekhoudingen moet voorkomen

waar psychopatische verkrachters met TBS porno mogen kijken en downloaden in de inrichting
en in het weekend met de trein op verlof worden gestuurd

zou het toch niet eerlijk zijn als moordenaars hun criminele organisatie niet mogen aansturen vanuit de cel

:fp:

Hans Vos
12-11-2011, 09:58
Joh die gast is een veroordeelde moordenaar maar iedereen hier doet net alsof dat niets is.. Ron boven en Ron onder... Dit soort mensen hoor gewoon nooit vrij te komen..ben jij erbij geweest ??? nee waarschijnlijk?? ken je het hele verhaal ???? waarschijnlijk niet ???? wie ben jij dan wel om over iemand te oordelen ???? dan is ron bijna afgestraft dus heb je helemaal geen recht van spreken . gr hans

Justinian
12-11-2011, 09:59
in een land waar veroordeelde pedofielen gewoon weer kunnen werken met kinderen

waar je schaduwboekhouding beloond wordt met een baantje in de commissie die schaduwboekhoudingen moet voorkomen

waar psychopatische verkrachters met TBS porno mogen kijken en downloaden in de inrichting
en in het weekend met de trein op verlof worden gestuurd

zou het toch niet eerlijk zijn als moordenaars hun criminele organisatie niet mogen aansturen vanuit de cel

:fp:
Ontopic svp, geldt voor iedereen. Onderwerp is het vertrek van Alistair bij Golden Glory en de rechtszaak die erop volgt.

Jeru
12-11-2011, 10:15
Zou het overigens mogelijk zijn dat deze zaak al dit jaar voor gaat komen? Stel rond 28, 29 of 30 december? :confused:

yuko
12-11-2011, 11:53
Alistair wanted to discuss a new compensation system more in the form of a fixed fee and not based on percentages. Although we have no say in this – it’s a deal between the management and Alistair – he talked about this with Martijn de Jong and me after a training session. I am disappointed in the way he acts now and the financial proposal that he made to Martijn which was way below the regular percentage for trainers. I have always felt it’s a team effort to get these boys including Alistair to the highest level of the sport.

Ik vind dit echt een niets zeggende reactie van GG... Een lager percentagen is in absolute bedragen waarschijnlijk nog steeds een groter bedrag dan dat ze ooit hebben gehad van een vechter. Bovendien heb je door in de hoek te staan van Overeem ook nog een stuk exposure wat ook nog wel aardig wat kan opleveren op de lange termijn. Ik denk dat wanneer het om de bedragen gaat die Overeem nu gaat verdienen, het helemaal niet meer zo gebruikelijk is om je gym in percentages te betalen. Overeem zal zich vast wel hebben ingelicht bij mensen die het kunnen weten. Het feit dat hij niet veel moeite heeft om een andere gym te vinden onderstreept dat wel. Overeem wilde een contract vergelijkbaar met andere grootverdieners in de UFC en GG wilde vasthouden aan percentages. Wat ik niet begrijp is dat er niet eerst is uitonderhandeld hoe Overeem en GG de poet zouden verdelen voordat er een UFC contract wordt getekend.... Als ze beiden wisten van elkaar dat ze het niet eens waren dan is dat het eerste punt om uit de weg te ruimen lijkt mij.

Ik denk niet dat alle kaarten op tafel liggen....

Justinian
12-11-2011, 12:24
Ik dacht dat ik duidelijk was; ontopic blijven! Ik heb net een aantal posts moeten verwijderen en ik was niet van plan om dat nog een keer te moeten doen, want ik begin er een beetje moe van te worden... Volgende die offtopic gaat krijgt een warning/ban. Uiteraard ben ik graag bereid om je per pm te woord te staan!

rollermanskunk
12-11-2011, 12:28
Ik dacht dat ik duidelijk was; ontopic blijven! Ik heb net een aantal posts moeten verwijderen en ik was niet van plan om dat nog een keer te moeten doen, want ik begin er een beetje moe van te worden... Volgende die offtopic gaat krijgt een warning/ban. Uiteraard ben ik graag bereid om je per pm te woord te staan!

Tja, het is wel logisch dat je het 1 en ander verwijderd. Sorry voor het het off-topic gaan.

The Bulldog
12-11-2011, 12:29
Tnx Justi......


jammer dat er nu van alles bij getrokken word wat niks te maken heeft met de deal van GG en AO.....

Hoop dat Allistair gaat knallen de 30ste......

justsomeone
12-11-2011, 12:30
Justi, Kan jij niet proberen om een reactie van bas Boon te krijgen.
Hij is toch degene geweest die onderhandeld heeft met de UFC over dat contract.
Ik denk dat Alistair echt wel goed zijn huiswerk heeft gedaan voor ie een rechtzaak in gang zette, of het alleen om percentage gaat betwijfel ik.

Justinian
12-11-2011, 12:32
Justi, Kan jij niet proberen om een reactie van bas Boon te krijgen.
Hij is toch degene geweest die onderhandeld heeft met de UFC over dat contract.
Ik denk dat Alistair echt wel goed zijn huiswerk heeft gedaan voor ie een rechtzaak in gang zette, of het alleen om percentage gaat betwijfel ik.
Ik heb hier ook met Bas contact over gehad. Het verhaal van Bas is inhoudelijk niet anders dan dat van Cor, dus ik denk dat we het hier voorlopig even mee moeten doen. Mogelijk volgt nog wel een reactie van Alistair!

justsomeone
12-11-2011, 12:40
Ik heb hier ook met Bas contact over gehad. Het verhaal van Bas is inhoudelijk niet anders dan dat van Cor, dus ik denk dat we het hier voorlopig even mee moeten doen. Mogelijk volgt nog wel een reactie van Alistair!
Ok, bedankt.
Hopen dat we spoedig iets van Alistair vernemen.

yuko
12-11-2011, 14:45
Wat ik heb gehoord is dat er over het standaard contract is onderhandeld, de percentages die erin staan, maar wel op een eerder tijdstip dan dat Alistair in de states was, er zijn lagere bedragen\percentages overeengekomen.
Alleen is GG dit vergeten aan te passen in het contract.
waardoor er in goed vertrouwen het standaard contract is getekend met de standaard percentages\bedragen.

Een denkbeeldig voorbeeld daarvan zou zijn:

50% van een jaarinkomen van 500.000 dollar is 250.000 dollar
in de UFC 1.000.000 dollar per jaar is dezelfde 50% ineens 500.000 dollar
dus kan je zeggen 25% vind ik genoeg, heb je nog altijd 250.000 dollar,wat ruim voldoende is voor jullie werk.
dit werkt dus ook voor bonussen, sponsorgelden.
Volgens mij was dit de druppel voor Alistair, in zijn clip zegt hij dat hij 2 jaar lang al niet helemaal tevreden was.
Daarbij komt ook nog het drama van het ontslag van alle GG vechters door Zuffa, waardoor er meerdere personen zouden kunnen spreken van slecht management.

Zoals jij de zaken nu stelt heeft GG een percentage mondeling afgesproken maar hebben ze Overeem genaaid door het niet in het contract te zetten.

Dit lijkt me iets te simplistisch, je kan toch niet verwachten dat iemand daar in trapt?

Maar misschien interpreteer ik je verhaal verkeerd.

Justinian
12-11-2011, 14:47
Wat ik heb gehoord is dat er over het standaard contract is onderhandeld, de percentages die erin staan, maar wel op een eerder tijdstip dan dat Alistair in de states was, er zijn lagere bedragen\percentages overeengekomen.
Alleen is GG dit vergeten aan te passen in het contract.
waardoor er in goed vertrouwen het standaard contract is getekend met de standaard percentages\bedragen.

Een denkbeeldig voorbeeld daarvan zou zijn:

50% van een jaarinkomen van 500.000 dollar is 250.000 dollar
in de UFC 1.000.000 dollar per jaar is dezelfde 50% ineens 500.000 dollar
dus kan je zeggen 25% vind ik genoeg, heb je nog altijd 250.000 dollar,wat ruim voldoende is voor jullie werk.
dit werkt dus ook voor bonussen, sponsorgelden.
Volgens mij was dit de druppel voor Alistair, in zijn clip zegt hij dat hij 2 jaar lang al niet helemaal tevreden was.
Daarbij komt ook nog het drama van het ontslag van alle GG vechters door Zuffa, waardoor er meerdere personen zouden kunnen spreken van slecht management.
Ik heb zowel met Martijn, als met Cor, Ron, Bas en een woordvoerder van Alistair gesproken en ik kan je melden dat ik op basis daarvan concludeer dat men wel over percentages heeft gesproken maar er geen nieuwe deal is gemaakt. De overeenkomst is ongewijzigd in stand gebleven! Dus dat wat je hebt gehoord is volgens alle betrokkenen niet correct. Hebben we dat verhaal ook meteen uit de wereld geholpen voordat het een eigen leven gaat leiden ;)

yuko
12-11-2011, 15:12
Ik heb zowel met Martijn, als met Cor, Ron, Bas en een woordvoerder van Alistair gesproken en ik kan je melden dat ik op basis daarvan concludeer dat men wel over percentages heeft gesproken maar er geen nieuwe deal is gemaakt. De overeenkomst is ongewijzigd in stand gebleven! Dus dat wat je hebt gehoord is volgens alle betrokkenen niet correct. Hebben we dat verhaal ook meteen uit de wereld geholpen voordat het een eigen leven gaat leiden ;)

Dit is idd een stuk plausibeler, maar wel een beetje vreemd. Als bekend is dat Overeem niet meer de tot dan toe standaard percentages wil afdragen dan moet je het toch eerst daarover voordat je hem een contract voorlegt met diezelfde percentages...
Of heeft Overeem een managing contract getekend bij GG voor onbepaalde/bepaalde tijd waarin alle percentages voor alle toekomstige deals waren vastgelegd?

wrestler_nl
12-11-2011, 15:23
http://www.mmafighting.com/2011/11/11/alistair-overeem-wants-to-send-brock-lesnar-back-to-wwe/

Alistair Overeem calls Golden Glory ''Mickey Mouse Management''.

FOCUS
12-11-2011, 15:28
oke, het roddelt zo lekker weg he ..

hoe dan ook, als je ziet hoe druk wij er ons al over maken,
dan kan je op je vingers natellen dat er ook aardig wat in het koppie van Allistair Overeem omgaat

en dat is niet goed :cry:


maar misschien kan hij het omzetten in :lifting: en :box: zodat hij tijdens de partij :headbang:
en Brockie volop :smash: waarop Brockie :cripple:en Overeem zelf :hooray:


Ik moet wel ff 1 ding nog kwijt
ik zit er altijd naast met voorspellingen, maar jongens, Brock is een beest ja...
Maar Overeem heeft kracht, techniek, overzicht, brains
EN is een beest

dus ik hoop dat Brock wint, want dan wint Overeem ten minste

blackadder
12-11-2011, 15:30
oke, het roddelt zo lekker weg he ..

hoe dan ook, als je ziet hoe druk wij er ons al over maken,
dan kan je op je vingers natellen dat er ook aardig wat in het koppie van Allistair Overeem omgaat

en dat is niet goed :cry:


maar misschien kan hij het omzetten in :lifting: en :box: zodat hij tijdens de partij :headbang:
en Brockie volop :smash: waarop Brockie :cripple:en Overeem zelf :hooray:


Ik moet wel ff 1 ding nog kwijt
ik zit er altijd naast met voorspellingen, maar jongens, Brock is een beest ja...
Maar Overeem heeft kracht, techniek, overzicht, brains
EN is een beest

dus ik hoop dat Brock wint, want dan wint Overeem ten minste
Neger zwart???
Hairmastubator??? That you???

Marchant
12-11-2011, 15:32
vindt het ook niet raar dat de percentages gewoon blijven gelden....
als jij meer gaat verdienen en je hebt percentages afgesproken dan is het toch niet meer dan normaal dat de ander ook meer gaat verdienen?
Je hebt hier toch samen met je team/trainers naar toe gewerkt zodat je meer gaat verdienen?
Vindt zoals ik het lees een beetje kinderachtig....
verdien je 100.000 en je hebt bijv. afgesproken dat je management 10% krijgt krijgt je management 10.000.
je houd dus zelf 90.000 over en dat vindt je prima.........
nu ben je bij de top aanbeland en ga je ineens 1.000.000 verdienen en krijgt je management 100.000 vindt je dat te veel terwijl je nu 900.000 overhoudt.
Ik vindt dat ook het GG recht heeft op dit geld ze hebben jaren lang tijd en geld in hem gestoken , trainer hebben keihard met hem gewerkt om hem op deze plek te krijgen. waarom mogen ze er dan niet samen de vruchten van plukken?
Zeker als het gewoon zwart op wit staat !
maar buiten dat vindt ik het niet netjes, als hij minder was gaan verdienen had GG het percentage toch ook niet omhoog gebracht , dan had Alistair toch ook gewoon gezegd we hebben een contract......

micha
12-11-2011, 15:35
Alistair moet wel naar de rechter want zijn contract moet ontbonden worden. Dat gaat GG niet doen natuurlijk want dan krijgen ze geen geld meer.

Micha gaat hier toch niet meer op reageren want dat zal de GG advocaat ten stelligste afraden dus daar hoef je niet meer om te vragen.

GG zal zeggen dat ze jaren op eigen kosten geïnvesteerd hebben en daarom recht hebben op dat geld, en de vechter dat recht heeft op dat geld omdat hij de klappen opvangt.

Een betrouwbaar management is goud waard maar de praktijk wijst uit dat iedereen hebberig wordt juist als het geld voor het opscheppen ligt terwijl je dan juist gemakkelijk kan delen.

correct

Justinian
12-11-2011, 16:05
Daar is Alistair het dus niet mee eens, gezien zijn acties,kan ik mij het bovenstaande dus niet voorstellen.
verder moesten we eerst afwachten op een reactie van de woordvoerder van Alistair en nu ineens heb je die wel gesproken,maar niet in je artikel verwerkt? ik snap het even niet meer.
Zo moeilijk is het niet en als je goed had gelezen dan had je het ongetwijfeld ook begrepen. Ik heb met de woordvoerder van Alistair gesproken, zie eerder in deze thread. Deze woordvoerder vertelde me onder meer dat Alistair waarschijnlijk zelf ook met een reactie komt. Daarnaast hebben we een inhoudelijke discussie gevoerd, onder meer over de percentages. Omdat jij het nu aanhaalde leek het me goed om hierop te reageren.

Edit: zie hier: Overeem sleept Golden Glory voor de rechter!!! (engels) (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?118248-Overeem-sleept-Golden-Glory-voor-de-rechter!!!-(engels)&p=1095179#post1095179)

Italian*Berlusconi*
12-11-2011, 16:22
even voor Micha, gaat het jouw enkel om de GG logo die de betreffende vechter heeft of gaat het jou ook om de vechter zelf? in het verleden prijs je alle GG vechters de hemel in maar zodra deze weg zijn bij GG zijn ze ineens niks meer? ben jij een fan van de vechters en hun prestaties of gewoon van de GG club?

sta met smart te wachten op een reactie van het kamp van Ali nu, leuk die goede tijden slechte tijden drama nu...

Vergeet niet dat het de vechter is die in de ring / kooi staat om te presteren, niet het management ook al zijn zij onderdeel van de voorbereidingen.. Don King is een goed voorbeeld van het misbruiken van de vechters en hoop niet dat het hier ook zo is gegaan.

Italian*Berlusconi*
12-11-2011, 16:24
en om maar ff in te haken gelijk, toen Remy weg ging bij MejiroGym vond ik het nog steeds een aantrekkelijke vechter om te zien qua zijn vechtkunsten en prestaties en zou hem niet de grond in boren zoals Micha dat doet bij ex GG vechters... (niet dat het erg van belang is maar een voorbeeldje)/

FOCUS
12-11-2011, 16:47
Neger zwart???
Hairmastubator??? That you???


LOL :lol:

nee echt niet.. maar shit, je hebt gelijk, mijn post leek er wel op :wacko:

Justinian
12-11-2011, 17:02
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?116443-Golden-Glory-kiest-voor-carriere-Alistair-Overeem&highlight=
Welk punt probeer je te maken?

Justinian
12-11-2011, 17:06
de tegenstrijdigheid der tijd
Hahaha 'tegenstrijdigheid der tijd'?? Je bedoelt het kan verkeren en daar heb je gelijk in inderdaad! Denk niet dat veel mensen het vertrek hebben zien aankomen, ik in ieder geval niet.

Justinian
12-11-2011, 17:12
Nogmaals: ontopic blijven!

rollermanskunk
12-11-2011, 18:59
GG en Overeem moeten deze zaak gewoon regelen ruim voor de Lesnar-gevecht. Het contract afkopen moet kunnen. Elk contract is af te kopen.

- beiden hebben denk ik schuld
- Overeem tekende het contract met z'n volle verstand
- de vraag is alleen of Overeem wel goed is geïnformeerd door GG (te goeder trouw?)

Ik snap nu ook waarom Overeem plotseling last had van een rib-blessure... ;)

MARLOES
12-11-2011, 19:22
GG-vechters dragen MINDER dan 35% af aan het management. Ook worden de trainers uit het afgedragen percentage betaald. Amerikaanse vechters betalen hun trainers, PR-agent en management ieder apart.
Marloes

Marchant
12-11-2011, 19:35
http://www.youtube.com/watch?v=ci_6CQ5R558&feature=related

micha
12-11-2011, 19:47
GG-vechters dragen MINDER dan 35% af aan het management. Ook worden de trainers uit het afgedragen percentage betaald. Amerikaanse vechters betalen hun trainers, PR-agent en management ieder apart.
Marloes


Thanks voor je reactie Marloes

123trisweat
12-11-2011, 23:00
GG-vechters dragen MINDER dan 35% af aan het management. Ook worden de trainers uit het afgedragen percentage betaald. Amerikaanse vechters betalen hun trainers, PR-agent en management ieder apart.
Marloes

Voor of na belasting ;)

justsomeone
13-11-2011, 18:06
ik moet wel zeggen dat ik totaal geen medelijden heb met GG.... de arrogantie en de houding stond me de afgelopen jaren erg tegen, en nu worden ze gestraft, jammer dat het ten koste van de vechters gaat maar voor basboontje en die hele criminelen bende daar kan ik alleen leedvermaak voor hebben. wordt tijd dat martijn en cor samen met een aantal vechters er voor gezien houden en zelf iets gaan beginnen. overigens vind ik het belachelijk dat een moordenaar hier ons gaat uitleggen vanuit jail hoe het precies zit. zo'n bron moet je vind ik ook nooit hier vermelden zeg dan gewoon een anonieme bron ofzo(of gewoon cor, als je zelf al zegt dat hij het meest heeft verteld)

waarom heeft hij een ban?

Marchant
13-11-2011, 18:11
waarom heeft hij een ban?


Waarschijnlijk hierdoor lijkt mij.....


Ik dacht dat ik duidelijk was; ontopic blijven! Ik heb net een aantal posts moeten verwijderen en ik was niet van plan om dat nog een keer te moeten doen, want ik begin er een beetje moe van te worden... Volgende die offtopic gaat krijgt een warning/ban. Uiteraard ben ik graag bereid om je per pm te woord te staan!


Nogmaals: ontopic blijven!

blackadder
13-11-2011, 18:55
Geeft niet. Hij staat toch voor in de poll van: Meest gehate Mixfight user. En het was zijn eigen voorstel dat de winnaar daarvan een levenslange ban krijgt.

Powerr
15-11-2011, 22:31
ik vind dat ik nu toch maar is een keer moet reageren want ik volg GG al een hele tijd en ik zit dichterbij dan iedereen denkt. allistair heeft gg gewoon in de steek gelaten!er is zoveel voor m gedaan het enige wat ik verder kan zeggen is dat ik het heel smerig vind het lykt wel of mensen bang zyn voor allistair bah!er is er maar een een echte warrior en dat is semmy schilt! powerrrrrrrrrrrrrrrr

justsomeone
15-11-2011, 22:36
LOL

Anderson
15-11-2011, 22:49
GG-vechters dragen MINDER dan 35% af aan het management. Ook worden de trainers uit het afgedragen percentage betaald. Amerikaanse vechters betalen hun trainers, PR-agent en management ieder apart.
Marloes


Dan weten we nog niks wordt een het managment team per gevecht betaald of 1 keer in het jaar. Volgens mij betalen de Amerikaanse vechters die bij een team zitten de trainers plus het managment van dit team is gewoon precies hetzelfde als Golden Glory.

MaTo
23-11-2011, 13:53
Fotos Marloes en Alistair in Thailand (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?112754-Fotos-Marloes-en-Alistair-in-Thailand&highlight=pads)

Goede tijden, slechte tijden,..

The Company
20-11-2012, 23:53
Ik lees net op mmajunkie dat beide partijen een schikking hebben getroffen.

Volgens mij hadden ze dat beter een jaar eerder kunnen doen. In plaats van elkaars namen een jaar lang door het slijk halen.

blackadder
21-11-2012, 00:07
En hier het verhaal:
http://mmajunkie.com/news/31730/ufc-heavyweight-alistair-overeem-settles-lawsuits-with-former-golden-glory-reps.mma

rollermanskunk
21-11-2012, 00:55
Dat is toch wel goed nieuws. Misschien gaan we Overeem nog in de hoek zien van Spong tijdens Dream 18 of Glory 5.

Rashad Evans en Overeem in je corner dan heb je als vechter al gewonnen voordat je moet beginnen.

Kemal
21-11-2012, 06:58
Gelukkig, is dat ook weer geregeld!

Leventdepevent
21-11-2012, 07:43
Volgens mij hadden ze dat beter een jaar eerder kunnen doen. In plaats van elkaars namen een jaar lang door het slijk halen.
x2 maar ja eind goed al goed

ramoontjuh
10-12-2012, 14:47
wat een gedoe weer idd.....we zullen wel horen en lezen hoe verder.....denk ik!

Sato
10-12-2012, 17:56
wat een gedoe weer idd.....we zullen wel horen en lezen hoe verder.....denk ik!

Ik denk het niet, omdat de zaak gesettled is.

Slotje?

Wheelie
10-12-2012, 18:04
Topic Locked