PDA

View Full Version : Pacquiao vs. Marquez 3 Results **Spoiler**



Kemal
13-11-2011, 08:49
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/80/Manny_Pacquiao_vs_Juan_Manuel_Marquez_III.jpg (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/80/Manny_Pacquiao_vs_Juan_Manuel_Marquez_III.jpg)

Main Event
Manny Pacquiao def. Juan Manuel Marquez by majority decision

Luis Cruz vs. Juan Carlos Burgos
Juan Carlos Burgos wins by majority decision. 95-95, 97-93 and 98-92.

Mike Alvarado vs. Breidis Prescott
Alvarado wins by 10th round TKO.

Timothy Bradley vs Joel Casamayor
Bradley wins by Round 8 TKO.

Kemal
13-11-2011, 08:50
Manny Pacquiao Beats Juan Manuel Marquez

In an action-packed fight that lived up to the billing, Manny Pacquiao beat Juan Manuel Marquez by majority decision on Saturday night in Las Vegas, the third time these two boxers have battled for 12 rounds and fought a fight that easily could have gone either way.

One judge scored it a draw, 114-114, while one judge scored it for Pacquiao 115-113, and one scored it for Pacquiao 116-112. There will be some complaints -- Marquez and his corner were furious after the fight -- but this was too close a call for either fighter to have been confident he won. These boxers are essentially equals, but Pacquiao managed, for the second time against Marquez, to do just enough to win in the judges' eyes.

"The fans of Marquez, of course they're not happy," Pacquiao said as the pro-Marquez crowd booed him after the fight. "But my fans are very happy because it's clear I won the fight. ... It's very clear I won the fight."

This was the third fight between these two great boxers, and the third time that it was a closely matched, exciting affair. Their first bout, in 2004, ended in a draw. Their second fight, in 2008, was a split decision win for Pacquiao. And now Pacquiao has a majority decision win as well.

This time there were no knockdowns and no points in the fight in which either man even looked like he was in any real trouble. Instead, it was just 12 rounds of close, competitive, exciting boxing. Pacquiao was the more active boxer, while Marquez tended to land with a little more authority when he did land, but neither fighter could say he definitively deserved the victory.

But that didn't stop Marquez from saying afterward that he had been robbed.

"It's the second robbery of the fights we've had, and I think this one was even more clear than the first," Marquez said afterward. "It's hard when you're fighting against a rival and you're fighting against three judges also."

But no matter what Marquez thought, two judges went for Pacquiao, who improved his record to 54-3-2. Marquez falls to 53-6-1.

Pacquiao said he'd love to have a fight with Floyd Mayweather Jr. -- the fight that every boxing fan wants to see -- but that he'd also be willing to step into the ring with Marquez a fourth time.

"Any time, any time," Pacquiao said. "Let's get it on, make the fight happen. Let's give the people a good fight."

Giving the people a good fight is what Pacquiao and Marquez have now done three times.

DAWK1D
13-11-2011, 11:02
Marquez heeft gewonnen, alweer.. Bob Arum is echt zielig, een grote corrupte bende!! Mayweather? Die vernietigd Manny lol.. no doubt about that.
Heel sneu voor Marquez echt niet te geloven alleen maar omdat Manny het poedelhondje van Bob is.. WAR MARQUEZ een echte warrior.

Manny en froach houden zich zelf voor de gek, een echte warrior wil zo toch niet winnen???

The_Rock
13-11-2011, 11:27
Ik denk al een tijdje dat Mayweather Manny zal verslaan en nu weet ik dat zeker.

Anderson
13-11-2011, 11:42
Triest dit nou waren er geen 8tellen om achter te schuilen, Marquez mocht gewoon niet winnen. Waarschijnlijk omdat FMW anders niet zou willen vechten tegen Manny.

Ch3f1
13-11-2011, 14:00
Wat een politiek *Shameless*

Danielos
13-11-2011, 14:09
Jammer..Marquez had moeten winnen

MXM
13-11-2011, 14:39
Ik zie hetzelfde berichtje in 2 verschillende topics lol. Nee maar ik had als manny fan 114-114 gescoord en als ik eerlijk was toch 113-115 voor jmm. Toen buffer zei dat de eerste 114-114 had gescoord was ik blij voor pac, toen ineens 115-113 en 116-112, toen wist ik zeker dat jmm had gewonnen, hoor je ineens: "and still champion of the world" en ik dacht echt wtfffff? Marquez got robbed

redjuh
13-11-2011, 14:56
tja anders krijgen ze nooit meer Mayweather vs Pacquiao voor elkaar.
het geld dat daarmee verdiend kan gaan worden, of in om zal gaan, zal echt wel tegen de 10 cijfers kunnen lopen.

MXM
13-11-2011, 15:15
Een miljard? Je bent niet helemaal goed haha, may kreeg 50 mil voor zijn laatste gevecht. Pac kreeg gister 22 mil, en al die ppv opbrengsten enz kom je nooit aan 1 miljard, maar goed

Fightfan
13-11-2011, 15:20
Mischien een stomme vraag: Maar kan Marquez geen protest aantekenen? Jullie zeggen hier onafhankelijk dat Marquez won en bestolen is.
Wel jammer dat men zo doet: Ik vind beide vechters echte warriors en had eigenlijk gedacht dat Pacquiou Marquez duidelijk zou verslaan door zijn snelheid, maar ik vind het een ultieme prestatie van Marquez, zo veel omhoog in gewicht en dan zo vechten......Als hij bestolen is dan zou ik als Pacquiou niet blij zijn met de overwinning.
Maar wachten op de beelden, wie heeft het gezien?

Danielos
13-11-2011, 15:22
Mischien een stomme vraag: Maar kan Marquez geen protest aantekenen? Jullie zeggen hier onafhankelijk dat Marquez won en bestolen is.
Wel jammer dat men zo doet: Ik vind beide vechters echte warriors en had eigenlijk gedacht dat Pacquiou Marquez duidelijk zou verslaan door zijn snelheid, maar ik vind het een ultieme prestatie van Marquez, zo veel omhoog in gewicht en dan zo vechten......Als hij bestolen is dan zou ik als Pacquiou niet blij zijn met de overwinning.
Maar wachten op de beelden, wie heeft het gezien?

De beelden zijn al te zien hoor, gewoon op het forum te vinden.

Facade
13-11-2011, 15:35
Sowieso was het niet een robbery. Het was echt spannend. Compubox zegt ook dat Manny meer geraakt heeft dan Marquez. Dus dan lijkt het mij zo goed als onmogelijk om te zeggen dat het zo duidelijk als wat is dat Marquez gewonnen heeft. Ik vond dat Marquez de hardere stoten had, maar dat Manny de agressor was en dus zoals aangegeven ook meer raakte. Dat wordt natuurlijk ook meegenomen door de jury

Op HBO zeiden ze dat de hoek van Marquez zei dat ie voor stond op alle kaarten. Misschien dat Marquez daarom die laatste ronde wat terughield. Wat Emmanuel Steward op het laatst zei ben ik het ook mee eens. JMM deed te weinig om echt te overtuigen. Sowieso was het close, maar kvind het voorbarig om te zeggen dat het allemaal corrupte zooi is.

Anderson
13-11-2011, 15:39
Duidelijk geen verstand van boksen als Khan nota bene in de camp van Manny zegt dat die denkt dat Marquez gewonnen lijkt mij het wel duidelijk.

Facade
13-11-2011, 15:57
wanargument. Als ik zeg dat Emmanel Steward op HBO zegt dat Manny duidelijk heeft gewonnen, zou jij geen verstand van boksen hebben. Sowieso was die versie van primetime of wat het ook was van schijt kwaliteit.

Marijn Boran
13-11-2011, 16:07
Het was niet eens een close fight, Marquez won duidelijk. Een schande voor de sport!

MXM
13-11-2011, 16:53
Lol, zegt iemand met jmm als plaatje. Ik twijfel nu ook meer, als ik het zo lees kan ik me er helemaal in vinden dat jmm niet overtuigde maar alleen maar aan het counteren was en manny de agressor was en veel meer stootte. Moeilijk allemaal, maar bestolen is jmm niet, een draw was op zijn plaats geweest, zo heb ik het ook gescoord, beide 6 rondes gewonnen

ICON
13-11-2011, 19:25
Een miljard? Je bent niet helemaal goed haha, may kreeg 50 mil voor zijn laatste gevecht. Pac kreeg gister 22 mil, en al die ppv opbrengsten enz kom je nooit aan 1 miljard, maar goed

hij zegt toch ook niet dat de vechters een miljard krijgen...

Leventdepevent
13-11-2011, 22:07
ben een pacquiao fan maar dit was echt een schande

citrusfruit
13-11-2011, 23:14
We zijn blijkbaar een beetje verwend door Manny (in acht gewichtsklassen wereldkampioen, een beter fight record dan Ali en Tyson), hij heeft inderdaad een mindere wedstrijd gevochten. Toch blijft het een held. Vorig jaar was ik in de Filipijnen, hij is daar echt een symbool geworden. Ze noemen hem daar "Pasambang Kamao" (the national fist), hij zit daar in het congres, wat op zich een fulltime baan is, als je dan ook nog tijd vind om op het hoogste niveau te boksen...

Hij heeft trouwens met zijn eerste partij die hij vocht ongeveer tien dollar verdiend. Daardoor is hij gestopt met het op straat verkopen van flesjes water omdat hij vond dat er in het boksen meer te verdienen was. Hij is helemaal onderaan de lat begonnen en heeft zich helemaal omhoog geknokt. Give the guy a break, als hij een keer niet alle verwachtingen waarmaakt.

DAWK1D
14-11-2011, 10:05
We zijn blijkbaar een beetje verwend door Manny (in acht gewichtsklassen wereldkampioen, een beter fight record dan Ali en Tyson), hij heeft inderdaad een mindere wedstrijd gevochten. Toch blijft het een held. Vorig jaar was ik in de Filipijnen, hij is daar echt een symbool geworden. Ze noemen hem daar "Pasambang Kamao" (the national fist), hij zit daar in het congres, wat op zich een fulltime baan is, als je dan ook nog tijd vind om op het hoogste niveau te boksen...

Hij heeft trouwens met zijn eerste partij die hij vocht ongeveer tien dollar verdiend. Daardoor is hij gestopt met het op straat verkopen van flesjes water omdat hij vond dat er in het boksen meer te verdienen was. Hij is helemaal onderaan de lat begonnen en heeft zich helemaal omhoog geknokt. Give the guy a break, als hij een keer niet alle verwachtingen waarmaakt.

Het gaat niet zo zeer om de verwachtingen.. maar om de keuze die de scheidsrechters hebben gemaakt.. Verder respecteer ik Manny zeker te weten.. wie niet? Marquez had gewoon moeten winnen, ik heb de wedstrijd nu 4x gezien, en 8 rondes zijn zeker voor Marquez. Maar ja, Bob Arum wilt natuurlijk zoveel geld mogelijk uit z'n melk koe persen, dus het gevecht Mayweather zou met een verlies partij tegen Marquez een aantal miljoenen worden gedowngrade. De scorecards zijn ronduit belachelijk een schande voor de sport..

En ik vond Manny en Roach altijd eerlijk van aard.. dus ik heb zoiets van man-up en hou je zelf en de fans niet voor de gek.. en geef toe dat Marquez de betere was die avond.

DAWK1D
14-11-2011, 10:10
http://i40.tinypic.com/30blhdi.png

6 - 6 ->Robert Hoyle
7 - 5 ->Dave Moretti
8 - 4 ->Glenn Trowbridge

superfreak
14-11-2011, 10:51
Ben een fan van Pacquiao maar dit vind ik gewoon jammer. Marquez had duidelijk gewonnen. Pacman kwam er gewoon niet uit. Hij liep zo vaak op een rechtse directe dat het niet normaal meer was. Zeer jammer dit.

MXM
14-11-2011, 15:39
Die laatste ronde heeft judge 3 zelfs voor marquez en tussenronde 2 en 7 bijna niets voor marquez. Hahaha sdchandalig, weet echt niet hoe dit mogelijk is

MXM
14-11-2011, 16:09
Even serieus, vinden jullie dat JMM overtuigde om de belt van Pac af te pakken? Ik absoluut niet, hij counterde en reageerde alleen maar, nergens zoekt hij de aanvsal. In wat JMM deed was hij goed en scoorde hij punten, maar voor de rest heb ik JMM niet zien overtuigen, en al helemaal niet zien aanvallen. Helaas voor Marquez, niet volledig gameplan denk ik zo

Ronald
14-11-2011, 23:45
Pacman heeft gewoon gewonnen in mijn ogen. Maar goed, zo lang er niemand KO geslagen wordt blijft vechtsport net kunstschaatsen, gewoon een jury-sport.

Marijn Boran
14-11-2011, 23:50
Welke rondes kan jij dan aan Pacquiao geven? de HBO commentatoren waren allemaal pro pacquiao en op boxingscene.com is er al een hype dat het een robbery is. Marquez won in mijn ogen rondes 2 t/m 10 waarbij er hoogstens twee daarvan zo close waren om aan pacquiao te geven.

appelsap
15-11-2011, 05:22
Heb ook en paar keer gekeken nu en het was natuurlijk zeker geen robbery. Je kan bij en stuk of 5 rondes van mening verschillen en in mijn ogen won Manny er zeker 2 meer dan Marquez. Als Marquez wat meer voorruit gevochten had dan was het een ander verhaal geweest, maar Manny scoorde meer, Marquez harder. Manny heeft 12 ronden achter Marquez aangelopen en veel meer gestoten. Bij rondes die erg close zijn telt dat.

Anderson
15-11-2011, 15:00
lucht stoten tellen niet.

MXM
15-11-2011, 20:17
Marquez kwam om te winnen door te counteren, alleen maar afwachten en achteruit lopen. Ik had het in eerste instantie ook aan marquez gegeven, maar in dit geval snap ik dat het naar pac is gegaan. Er kwam er maar 1 om te vechten marijn

Anderson
15-11-2011, 21:11
Jij bent zeker de broer van William Diender.

MXM
15-11-2011, 21:38
Broertje, hoe weet jij dat?

Marijn Boran
15-11-2011, 22:59
Boksen = geen vechten. Marquez is een counter-puncher dus wat je zegt slaat nergens op.

lildragon64
16-11-2011, 00:04
Mischien een stomme vraag: Maar kan Marquez geen protest aantekenen? Jullie zeggen hier onafhankelijk dat Marquez won en bestolen is.
Wel jammer dat men zo doet: Ik vind beide vechters echte warriors en had eigenlijk gedacht dat Pacquiou Marquez duidelijk zou verslaan door zijn snelheid, maar ik vind het een ultieme prestatie van Marquez, zo veel omhoog in gewicht en dan zo vechten......Als hij bestolen is dan zou ik als Pacquiou niet blij zijn met de overwinning.
Maar wachten op de beelden, wie heeft het gezien?


Pacquiao vs Marquez III en alle toppartijen uit het heden en verleden zijn te krijgen op Neerlands enige boks DVD site www.boxingkodvds.com (http://www.boxingkodvds.com).

DAWK1D
16-11-2011, 11:30
Pacquiao vs Marquez III en alle toppartijen uit het heden en verleden zijn te krijgen op Neerlands enige boks DVD site www.boxingkodvds.com (http://www.boxingkodvds.com).

Je hebt het recht niet eens om daar geld voor te vragen.

MXM
16-11-2011, 15:27
Boksen = geen vechten. Marquez is een counter-puncher dus wat je zegt slaat nergens op.
Wat?? Doe die marquez bril eens af en kijk nog eens naar de parrtij, en nu eerlijk!

McClane
16-11-2011, 16:05
Ze waren aan elkaar gewaagd, maar een robbery vind ik het in mijn ogen niet. Ik vond het wel vreemd te horen dat Beristain, in een dergelijk close gevecht, Marquez herhaaldelijk vertelt dat hij 'ruim' voor staat. Wanneer Marquez de laatste 2 ronden door had gebokst, in plaats van het ogenschijnlijk uit te boksen, had hij wellicht wel gewonnen.

---

Enkele statistieken vanuit de HBO uitzending.

http://i40.tinypic.com/wipkif.jpg
http://i39.tinypic.com/qzewjb.jpg

http://i44.tinypic.com/fco776.jpg

http://i42.tinypic.com/28v63i9.jpg

MXM
16-11-2011, 19:46
Thanks, hoop dat marijn het nu begrijpt

Marijn Boran
16-11-2011, 22:33
Ja het is mij inderdaad duidelijk maar volgens mij is het nog niet echt duidelijk voor jou. Als je ronde voor ronde kijkt zie je dat Marquez de betere bokser was. Zelfs jij zou dat moeten kunnen. Succes!

MXM
17-11-2011, 00:24
In eerste instantie dacht ik ook Marquez, maar na 2x kijken was het duidelijk, pacquiao was de winnaar. Goed gezien van de scheidsrechters. Jammer dat je het niet toe kan geven.