PDA

View Full Version : Sommige ouders en mensen zijn echt van padje af



Sjaak
15-11-2011, 11:47
Mij vielen vandaag een 3tal berichten op waarvan ik denk dat sommige ouders en bepaalde mensen echt behoorlijk in war zijn. Vind ht echt onvorstelbaar dat dit kan en mag gebeuren hier in Nederland.

Boze ouders bedreigen en schelden 12 jarige scheids van het veld af !!! Als je langs de lijn staat begrijp je pas waarom sommige kinderen agressief gedrag als normaal gaan beschouwen omdat de ouders helemaal de weg kwijt zijn. En dan hebben we het over kleine kinderen die sporten voor hun plezier. weet ook niet de oplossing maar weet wel dat termen als "schop hem dood" enz niet thuis horen bij kleine kinderen die een sport beoefenen.

Curacao noemt politie bij intocht Sint Racistisch !! Die minister van Curacao kan je niet serieus nemen als je zulke uitspraken doet. We hebben het over een kinderfeest dat hoort bij Nederland en dan moeten een paar Antilianen lekker popi komen doen met een "zwarte Piet is racisme"T-shirt. Nog effe en dan mag ik geen bakje zwarte koffie meer bestellen. Moeten we dit nog serieus nemen of is alles wat we tegenwoordig zeggen al snel gerelateerd aan rascisme ???

Schooldirecteur wordt gearresteed omdat hij leerling uit klas zet !! Helemaal erg dit en onvoorstelbaar dat de politie die man in de boeien heeft geslagen en in een cel gezet. Ze hadden dat jong mee moeten nemen net als zijn vader die de weg helemaal kwijt is. Als een leraar 10 x vraagt of je aub weg wil gaan dan heeft die het al 9 x teveel gevraagd. Nog effe en dan gaan leerlingen uitmaken wat er op school gebeurd ! En die ouders zouden dat ventje straf moeten geven ipv moeten steunen want een volgende keer gaat die helemaal niet meer weg.

3 voorbeelden van mensen die erg in de war zijn en situaties die keihard anagepakt moeten worden want we glijden steeds verder af naar en wel zeer bedenkelijk niveau in Nederland.

Alles wat je hierboven leest heeft te maken met opvoeding en respect tonen !!!

Kemal
15-11-2011, 11:49
tja de negerzoen is ook verboden, terwijl je wel jodenkoeken kan kopen... ;)

PinPoint
15-11-2011, 11:52
Laten we de blanke vla niet vergeten....


allemaal kansloos, net als die berichten

Bromios
15-11-2011, 12:10
Vroeger gebeurde dat ook alleen kon je het lokaal lezen. Door internet is de verspreiding sneller.
Niet druk over maken. Zijn incidenten.

Wat maak je je toch kwaad de laatste tijd Sjaak.

Cave
15-11-2011, 12:10
Sjaak, jij moet je echt minder druk maken man, eerst die Euro en nu dit. Chillax!

Sjaak
15-11-2011, 12:35
Ik maak me er niet druk om, breng het alleen ter sprake !!! Het valt me alleen op hoeveel mensen zulke incidenten als normaal gaan beschouwen .............................................. en dat is juist het probleem want dat is het niet !!

En die Euro is iets gewoon iets "tijdelijks" wat vanzelf oplost en verdwijnt ..... en hoe meer economen roepen een terugkeer is niet mogelijk en we moeten doorgaan, hoe meer landen er om pleuren !!!

Mister T.
15-11-2011, 12:52
tja de negerzoen is ook verboden, terwijl je wel jodenkoeken kan kopen... ;)

Idd, ik wil ook palestijnenspritsen

Leventdepevent
15-11-2011, 18:13
stja die piet, of ie nou zwart,geel of groen is....als ik me kados maar krijg ;)

micha
15-11-2011, 18:22
Tja rood-wit uit
ST willebrord (Theike voor ingewijden) staat al niet zo goed bekend

cholitzu
15-11-2011, 21:36
Mij vielen vandaag een 3tal berichten op waarvan ik denk dat sommige ouders en bepaalde mensen echt behoorlijk in war zijn. Vind ht echt onvorstelbaar dat dit kan en mag gebeuren hier in Nederland.

Boze ouders bedreigen en schelden 12 jarige scheids van het veld af !!! Als je langs de lijn staat begrijp je pas waarom sommige kinderen agressief gedrag als normaal gaan beschouwen omdat de ouders helemaal de weg kwijt zijn. En dan hebben we het over kleine kinderen die sporten voor hun plezier. weet ook niet de oplossing maar weet wel dat termen als "schop hem dood" enz niet thuis horen bij kleine kinderen die een sport beoefenen.

Curacao noemt politie bij intocht Sint Racistisch !! Die minister van Curacao kan je niet serieus nemen als je zulke uitspraken doet. We hebben het over een kinderfeest dat hoort bij Nederland en dan moeten een paar Antilianen lekker popi komen doen met een "zwarte Piet is racisme"T-shirt. Nog effe en dan mag ik geen bakje zwarte koffie meer bestellen. Moeten we dit nog serieus nemen of is alles wat we tegenwoordig zeggen al snel gerelateerd aan rascisme ???

Schooldirecteur wordt gearresteed omdat hij leerling uit klas zet !! Helemaal erg dit en onvoorstelbaar dat de politie die man in de boeien heeft geslagen en in een cel gezet. Ze hadden dat jong mee moeten nemen net als zijn vader die de weg helemaal kwijt is. Als een leraar 10 x vraagt of je aub weg wil gaan dan heeft die het al 9 x teveel gevraagd. Nog effe en dan gaan leerlingen uitmaken wat er op school gebeurd ! En die ouders zouden dat ventje straf moeten geven ipv moeten steunen want een volgende keer gaat die helemaal niet meer weg.

3 voorbeelden van mensen die erg in de war zijn en situaties die keihard anagepakt moeten worden want we glijden steeds verder af naar en wel zeer bedenkelijk niveau in Nederland.

Alles wat je hierboven leest heeft te maken met opvoeding en respect tonen !!!

1 gebeurd niet alleen bij voetbal ook bij andere sporten en over het algemeen kan je dit gedrag ook in de wijk tegen komen. maar heeft inderdaad t emaken met opvoeding.

2 kan je niet over mee praten hoe dat voelt. (je zou je eens moeten verdiepen in de geschiedenis van de kleur en het woord zwart.) Of doe je nu een beroep op je vrijheid van menings uiting?

3 Hier weet je niet wat er precies gebeurd is. als mijn zoon thuis komt met blauwe plekken door de directeur of een leraar mogen ze erg blij zijn dat de politie eerder ter plaatste is.

Een leraar dient ter alle tijde afteblijven van zijn leerlingen. Als er een probleem is wat de school niet kan oplossen verwacht ik een telefoontje.

justsomeone
15-11-2011, 21:43
punt 1 en 2 gelijk

punt 3, als iemand met 1 vingers aan mijn kinderen zit heb ik een verassing voor hem, niemand zit aan mijn kinderen, wat ze ook gedaan hebben.

micha
16-11-2011, 07:11
ouders mogen van de club negen jaar geen wedstrijden volgen

PinPoint
16-11-2011, 09:10
@justsomeone&Cholitzu;


Kom op zeg; dus jullie vinden dat als een kind het te bond maakt en aan zijn arm de klas uit wordt getrokken dat jullie die leraar moeten aanpakken?


jantje tegen leraar; meneer hoe bent een grote ********
Leraar tegen jantje: jantje je moet nu de klas verlaten, meld je bij de directeur
Jantje tegen leraar; haha ouwe gek....ga zelf naar de directeur huilebalk
Leraar belt naar ouder; Best papa van Jantje, Jantje wilt niet luisteren en moet daarom de klas uit
Pappie tegen leraar; Ow ik kom er meteen aan en zal die bengel eens een lesje leren. Maar tot die tijd blijft Jantje in de klas want als je aan hem komt maak ik je een kopje kleine, begrepen meneer de leraar....??


Gevolg;
Leraar verlies compleet zijn grip over Jantje en daar zullen naast Jantje veel kinderen misbruik van gaan maken....
En als de leraar pech heeft blijft Janjte tot dat pappie er is de les verstoren....

Of........is er hoop en valt het bij de arm de klas uit sleuren niet onder 'aan Jantje komen'. In dit geval vergeet bovenstaande :)

Bromios
16-11-2011, 09:29
@justsomeone&Cholitzu;


Kom op zeg; dus jullie vinden dat als een kind het te bond maakt en aan zijn arm de klas uit wordt getrokken dat jullie die leraar moeten aanpakken?


jantje tegen leraar; meneer hoe bent een grote ********
Leraar tegen jantje: jantje je moet nu de klas verlaten, meld je bij de directeur
Jantje tegen leraar; haha ouwe gek....ga zelf naar de directeur huilebalk
Leraar belt naar ouder; Best papa van Jantje, Jantje wilt niet luisteren en moet daarom de klas uit
Pappie tegen leraar; Ow ik kom er meteen aan en zal die bengel eens een lesje leren. Maar tot die tijd blijft Jantje in de klas want als je aan hem komt maak ik je een kopje kleine, begrepen meneer de leraar....??


Gevolg;
Leraar verlies compleet zijn grip over Jantje en daar zullen naast Jantje veel kinderen misbruik van gaan maken....
En als de leraar pech heeft blijft Janjte tot dat pappie er is de les verstoren....

Of........is er hoop en valt het bij de arm de klas uit sleuren niet onder 'aan Jantje komen'. In dit geval vergeet bovenstaande :)

Als een van mijn kinderen dat zou doen dan geven ze hem maar gewoon een lel voor zijn kop hoor. Moet ie maar luisteren.
Het probleem is dat kinderen die niet luisteren dat van hun ouders hebben dus die zijn ook niet voor rede vatbaar.

Helaas is intelligentie erfelijk.

Marchant
16-11-2011, 09:34
Waarom nu weer Jantje? waarom nu weer een Nederlandse naam ??
Waarom niet Regilio, Turay, Akaash of Mohamed......Racisten hierzo!!!;)

Mauro
16-11-2011, 10:11
Waarom nu weer Jantje? waarom nu weer een Nederlandse naam ??
Waarom niet Regilio, Turay, Akaash of Mohamed......Racisten hierzo!!!;)
Idd, Mohamed is trouwens tegenwoordig meer van toepassing...
*zoekt dekking*

PinPoint
16-11-2011, 10:17
Waarom nu weer Jantje? waarom nu weer een Nederlandse naam ??
Waarom niet Regilio, Turay, Akaash of Mohamed......Racisten hierzo!!!;)



Omdat die meteen een mes trekken. Papa hoeft dan niet meer te komen ;)
En wat ik regelmatig hoor is dat deze ouders niet zo veel te vertellen hebben over hun kroost,.....

justsomeone
16-11-2011, 10:23
@justsomeone&Cholitzu;


Kom op zeg; dus jullie vinden dat als een kind het te bond maakt en aan zijn arm de klas uit wordt getrokken dat jullie die leraar moeten aanpakken?


jantje tegen leraar; meneer hoe bent een grote ********
Leraar tegen jantje: jantje je moet nu de klas verlaten, meld je bij de directeur
Jantje tegen leraar; haha ouwe gek....ga zelf naar de directeur huilebalk
Leraar belt naar ouder; Best papa van Jantje, Jantje wilt niet luisteren en moet daarom de klas uit
Pappie tegen leraar; Ow ik kom er meteen aan en zal die bengel eens een lesje leren. Maar tot die tijd blijft Jantje in de klas want als je aan hem komt maak ik je een kopje kleine, begrepen meneer de leraar....??


Gevolg;
Leraar verlies compleet zijn grip over Jantje en daar zullen naast Jantje veel kinderen misbruik van gaan maken....
En als de leraar pech heeft blijft Janjte tot dat pappie er is de les verstoren....

Of........is er hoop en valt het bij de arm de klas uit sleuren niet onder 'aan Jantje komen'. In dit geval vergeet bovenstaande :)

Zeker, mijn zoon zit gelukkig nog op de basisschool, en hij gedraagt zich nog keurig, hoop ook dat het zo blijft.
Mijn dochter gaat al wel bijna naar de middelbare school.
Die begint zo nu en dan al wel puberale trekjes te vertonen, hell no dat een leraar haar met 1 vinger aan hoeft te raken.
Niet aan een arm pakken, helemaal niks.
Dan bellen ze de politie maar als ze de klas niet uit wil.

PinPoint
16-11-2011, 10:24
Als een van mijn kinderen dat zou doen dan geven ze hem maar gewoon een lel voor zijn kop hoor. Moet ie maar luisteren.
Het probleem is dat kinderen die niet luisteren dat van hun ouders hebben dus die zijn ook niet voor rede vatbaar.

Helaas is intelligentie erfelijk.

Dat is natuurlijk wel erg kort door de bocht of ben je aan het trollen nu.....want ik ben sinds gisteren op mijn hoede :)
Slaan is natuurlijk uit den boze....terecht strafbaar. Ouders die het recht vervolgens in eigen hand nemen mogen wat mij betreft harder gestraft worden dan de leraar die te ver ging....

PinPoint
16-11-2011, 10:25
Zeker, mijn zoon zit gelukkig nog op de basisschool, en hij gedraagt zich nog keurig, hoop ook dat het zo blijft.
Mijn dochter gaat al wel bijna naar de middelbare school.
Die begint zo nu en dan al wel puberale trekjes te vertonen, hell no dat een leraar haar met 1 vinger aan hoeft te raken.
Niet aan een arm pakken, helemaal niks.
Dan bellen ze de politie maar als ze de klas niet uit wil.

Ik kan er alleen maar om lachen of vind ik het eigenlijk heel triest om dit te lezen.....maar goed iedereen zijn mening

justsomeone
16-11-2011, 10:26
Ik kan er alleen maar om lachen of vind ik het eigenlijk heel triest om dit te lezen.....maar goed iedereen zijn mening

Hoezo triest om dit te lezen.
Wie heeft er het recht om aan mijn kind te zitten? Helemaal niemand gast. helemaal niemand.
En als ze het wel doen, moeten ze de consequenties ook aanvaarden.

PinPoint
16-11-2011, 10:28
Nou gast.........deze discussie is zinloos om voort te zetten dus ik laat het hierbij.

justsomeone
16-11-2011, 10:41
Het is triest dat jij het zou accepteren dat jij andere je kinderen lichamelijk laat straffen.
leuke vader ben je.
of heb je zelf nog geen kids? dan kan ik zo`n reactie begrijpen.

PinPoint
16-11-2011, 10:45
oke oke nog 1 reactie dan.......


Lichamelijk laten straffen....grapje toch hoop ik....trollen misschien zelfs?


Wat ik mij ook nog afvraag is wat de consequentie is als een leraar jou dochter aan d'r arm mee de klas uit sleurt / trekt?

justsomeone
16-11-2011, 11:05
De docent zou woensdag het 13-jarige kind te hardhandig op de gang hebben gezet. Dat gebeurde nadat hij de klas niet wilde verlaten, hoewel hem dat diverse keren was gevraagd.


Volgens een woordvoerder is het niet de bedoeling dat fysiek geweld tegen leerlingen wordt gebruikt. Maar de school begrijpt waarom dat in dit geval wel is gebeurd.

http://nos.nl/op3/artikel/312646-van-bijsterveldt-opsluiten-docent-zeer-ingrijpend.html

Als dit met mijn dochter gebeurt was dan had ik ook even een stukje fysiek geweld op die leraar toegepast.

Een leraar dient ten alle tijden met zijn handen van leerlingen af te blijven.
Ouders zijn ervoor om dat te dien indien nodig.

mijn vraag, heb jij zelf kinderen?

PinPoint
16-11-2011, 11:14
Ik had het over bij de arm pakken en kinderen overdrijven altijd........maar laat maar joh.


Ik denk dat het er totaal niet toe doet of iemand kinderen heeft om hier over te oordelen.
Maar jij je zin....ja 1 van onder de 2 ;)

Sjaak
16-11-2011, 14:28
Natuurlijk nog effe en dan maken de kinderen de dienst uit op school met moet je bij elke opdracht of straf die een leraar uitdeeld en het kind weigerd ............ eerst de ouders of de politie bellen ........... trieste ouders als je zo'n visie hebt ! En school wordt heerlijk werkbaar zo, raar he dat er zo weinig mensen leraar willen worden. En agressief verhaal gaan halen bij de docent of hem zelfs mishandelen omdat je kind niet doet wat elk normaal kind zou doen is een tikkie afwijkend gedrag, rara he dat kinderen zo op hun ouders gaan lijken !!

justsomeone
16-11-2011, 14:32
je hoort mij niet zeggen dat de leerlingen die dienst uit moeten gaan maken.
ik zeg alleen dat als je als leraar fysiek geweld gaat gebruiken, je ook fysiek geweld terug kunt verwachten

PinPoint
16-11-2011, 14:34
Nogmaals......


definieer dat fysieke geweld is dan. Wat is er in jouw ogen wel toegestaan.
Zoals ik het nu begrijp mag er totaal geen fysiek contact plaats vinden.....en daar zijn Sjaak en ik het wel over eens, dat is echt onzin!

Richelieu
16-11-2011, 14:40
Nogmaals......


definieer dat fysieke geweld is dan. Wat is er in jouw ogen wel toegestaan.
Zoals ik het nu begrijp mag er totaal geen fysiek contact plaats vinden.....en daar zijn Sjaak en ik het wel over eens, dat is echt onzin!

x2, hele vreemde gang van zaken. Als men een leerling na herhaaldelijk verzorgd te worden niet een klas uitkrijgt is dat behoorlijke gezagsondermijning. Wie is er nu de baas in een klaslokaal? Wat er recentelijk met deze adjunct-directeur is gebeurd is bizar en typisch Nederlands. Vertrutting ten top! Waarom denk je dat het onderwijs zelf loopt te schreeuwen naar de ouderwetse "meesters" voor de klas?

justsomeone
16-11-2011, 14:40
Nogmaals......


definieer dat fysieke geweld is dan. Wat is er in jouw ogen wel toegestaan.
Zoals ik het nu begrijp mag er totaal geen fysiek contact plaats vinden.....en daar zijn Sjaak en ik het wel over eens, dat is echt onzin!

In mijn ogen is elke vorm van fysiek contact niet toegestaan.
Als een leerling de klas niet uit wil, dan laat je hem lekker zitten tot de les is afgelopen, nodig de ouders op school uit, en schors hem voor een week.

Ik zie het al voor me dat een leraar mijn kind ff grof beetpakt en hem de klas uit sleurt. No way

PinPoint
16-11-2011, 14:45
Ik geef het (nog een keer) op :)

Biiyen
16-11-2011, 14:47
Ik kan er alleen maar om lachen of vind ik het eigenlijk heel triest om dit te lezen.....maar goed iedereen zijn mening

Ik zit in dit geval best in tweestrijd.

Ja, ik vind dat leraren redelijk tot streng mogen zijn als een kind echt debiel doet.

Nee, ik vind niet dat leraren een vrijbriefje moeten krijgen om kinderen te mogen slaan. Denk persoonlijk dat ik het ook niet zou kunnen verkroppen als een leraar mijn kinderen zou gaan slaan.

Er zijn andere oplossingen om een vervelende persoon in een klas aan te pakken, net als in het leger. Je straft de hele klas, zolang hij in de klas zit gaat iedereen strafregels schrijven en/of wordt er geen les gegeven.

justsomeone
16-11-2011, 14:53
Ik geef het (nog een keer) op :)

Hoezo geef je het op?
Trachte je mij van visie te veranderen ofzo?

Uit jouw posts maak ik op dat jij het acceptabel vind dat jou kind aangepakt word door een leraar, dat vind ik triest.
Ieder zijn mening.

Als mijn kind zich misdraagt op school en ik word op school ontboden, reken er maar op dat ie dan van mij op ze sodemieter krijgt.

Richelieu
16-11-2011, 14:53
Er zijn andere oplossingen om een vervelende persoon in een klas aan te pakken, net als in het leger. Je straft de hele klas, zolang hij in de klas zit gaat iedereen strafregels schrijven en/of wordt er geen les gegeven.

Is een hele goede, groepscorrectie werkt prima ;)

Facade
16-11-2011, 14:54
Wat ik ervan lees, had de jongen gevochten. Het moet voor alle leerlingen een veilige (leer)omgeving zijn, dus moet de jongen verwijderd worden uit de klas en/of de hele school. Maar die ouders zien die blauwe plekken en schrikken zich rot natuurlijk en trekken hun eigen conclusies.

Mijn moeder is lerares. De leraar moet te allen tijde baas in eigen schoollokaal blijven, zeker op vmbo scholen kan het anders helemaal uit de klauwen lopen en kan het zelfs gevaarlijk worden voor de leraar. Je staat er toch in je eentje. Vaak zijn het echter eerder de ouders die heel erg overdreven reageren en ook intimideren. Ik kan daar heel pissig over worden. Iedereen is iemands zoon, kind,vrouw, moeder, vader. Daarom klinkt het heel leuk om te zeggen als je aan mij kind zit dan pak ik je, maar er zit ook een andere kant aan het verhaal.

Maar goed, volgens haar kan je in dit soort gevallen het beste meerdere leraren erbij halen en dan gaat vaak alsnog iemand dmv een soort peer pressure eruit en anders is de overmacht zo groot dat zonder een worsteling iemand eruit getild kan worden. En zoals Bliyen zegt, zijn er andere manieren.

Je kan niet hebben dat een leerling de klas in gijzeling neemt. Dan verspreid het woord door de hele school en worden alle lessen oncontroleerbaar. Kinderen gaan grenzen opzoeken, als ze merken dat er geen consequenties zijn als ze die grenzen overschrijden wordt het leuk...

justsomeone
16-11-2011, 14:57
Als die jongen gevochten had, dan had die leraar allang de politie moeten bellen of niet soms.

cholitzu
16-11-2011, 15:01
In mijn ogen is elke vorm van fysiek contact niet toegestaan.
Als een leerling de klas niet uit wil, dan laat je hem lekker zitten tot de les is afgelopen, nodig de ouders op school uit, en schors hem voor een week.

Ik zie het al voor me dat een leraar mijn kind ff grof beetpakt en hem de klas uit sleurt. No way

gelijk heb je, die leraar is niet voor niets gearresteerd ook lijkt me.

Want waar ligt de grens, van de een mag die een klap op zijn hoofd krijgen van de ander mag die de klas worden uitgesleurd....

Gewoon afblijven. Als de kinderen niet luisteren en je het gezag verliest, en daardoor je heil gaat zoeken in kinderen de klas uitsleuren en of slaan heb je de verkeerde baan gekozen.

Ik leer mijn zoon ook niet om zijn problemen met geweld optelossen.

Facade
16-11-2011, 15:01
Nouja niet per definitie er zijn wel vaker opstootjes op een school die ze prima op kunnen lossen.

PinPoint
16-11-2011, 15:02
Ja de politie is dé oplossing........NOT! Maar je hebt gelijk, ieder zijn mening. Maar als 'de wet' zegt dat dit moet kunnen, het aan de arm uit de klas werken, wat doe jij dan? Leg je je daar dan bij neer of moet de leraar nog steeds bang zijn voor jou?

Geef je ook nog antwoord op mijn vraag? Wat zijn de consequenties als een leraar jouw kind uit de klas werkt aan de arm?

Tevens vraag ik mij af wat de consequenties voor jouw kind zijn als ze van school worden gestuurd dan wel geschorst.

@Facade; als dat kind onder de blauwe plekken zat door toe doen van de leraar, natuurlijk moet die man dan de cel in. Maar DAN heb je dus politie nodig en geen ouder die het recht in eigen hand neemt....

Facade
16-11-2011, 15:16
Nee ik zeg ook niet dat dat objectief de beste oplossing is, maar wel begrijpelijk.

cholitzu
16-11-2011, 15:21
Natuurlijk nog effe en dan maken de kinderen de dienst uit op school met moet je bij elke opdracht of straf die een leraar uitdeeld en het kind weigerd ............ eerst de ouders of de politie bellen ........... trieste ouders als je zo'n visie hebt ! En school wordt heerlijk werkbaar zo, raar he dat er zo weinig mensen leraar willen worden. En agressief verhaal gaan halen bij de docent of hem zelfs mishandelen omdat je kind niet doet wat elk normaal kind zou doen is een tikkie afwijkend gedrag, rara he dat kinderen zo op hun ouders gaan lijken !!

Sjaak ik denk dat je hier de plank volledig misslaat, als ouder en als vechtsport leraar. Ik vind jou reacties echt te triest voor woorden.
Je gooit ook weer vanalles doorelkaar om je gelijk te bewijzen. Het gaat er niet om dat een kind iets niet wilt doen wat de leraar vraagt.

Het gaat erom dat de leraar ten alle tijde van een kind moet afblijven. (muv zelfverdediging)

Leraren mogen streng zijn, strafwerk geven schoolplein laten vegen etc etc, maar blijf van ze af!!!


Want als de leraar het mag, mag je buurman het zeker ook, en de trainer van de voetbalclub ook want hij wilt niet van het veld af dus sleuren we hem gewoon naar de kleedkamer of we geven hem een klap op zijn hoofd. Echt zielig hoor jou manier van denken. Niet echt een goed voorbeeld.
En juist jou aanpak maakt van die kinderen iets wat je niet wilt.
Over afwijkend gedrag gesproken.

Even voor de duidelijkheid..Ik ben de vader, ik straf hem als hij dat verdiend heeft. Voor de rest blijft iedereen van hem af.

justsomeone
16-11-2011, 15:39
Geef je ook nog antwoord op mijn vraag? Wat zijn de consequenties als een leraar jouw kind uit de klas werkt aan de arm?



Probeer je me nou uitspraken te laten doen als : Dan timmer ik hem in elkaar.
Jammer voor je dat gaat niet gebeuren.

Als mijn kind blauwe plekken over houd aan dat uit de klas worden getrokken aan de arm, dan kan de leraar ook wat blauwe plekken terug verwachten.

justsomeone
16-11-2011, 15:40
Even voor de duidelijkheid..Ik ben de vader, ik straf hem als hij dat verdiend heeft. Voor de rest blijft iedereen van hem af.

Amen

Sjaak
16-11-2011, 16:20
Sjaak ik denk dat je hier de plank volledig misslaat, als ouder en als vechtsport leraar. Ik vind jou reacties echt te triest voor woorden.
Je gooit ook weer vanalles doorelkaar om je gelijk te bewijzen. Het gaat er niet om dat een kind iets niet wilt doen wat de leraar vraagt.

Het gaat erom dat de leraar ten alle tijde van een kind moet afblijven. (muv zelfverdediging)

Leraren mogen streng zijn, strafwerk geven schoolplein laten vegen etc etc, maar blijf van ze af!!!


Want als de leraar het mag, mag je buurman het zeker ook, en de trainer van de voetbalclub ook want hij wilt niet van het veld af dus sleuren we hem gewoon naar de kleedkamer of we geven hem een klap op zijn hoofd. Echt zielig hoor jou manier van denken. Niet echt een goed voorbeeld.
En juist jou aanpak maakt van die kinderen iets wat je niet wilt.
Over afwijkend gedrag gesproken.

Even voor de duidelijkheid..Ik ben de vader, ik straf hem als hij dat verdiend heeft. Voor de rest blijft iedereen van hem af.

Jij bent dus een van die trieste ouders die kinderen kweken zoals die jongen waar het over gaat. Jij bent het er mee eens dat als jou kind een order van de leraar weigerd om bv de klas te verlaten dat die daar het recht toe heeft. Als een leraar dat 10 x heeft gevraagd en hij wil nog niet weg dan zal dat kind aan zijn arm gewoon uit de klas gezet moeten kunnen worden gezet zonder dat daar lichamelijk geweld bij aan te pas komt of zonder dat er een randdebiel van een vader verhaal komt halen bij de leraar met de mededeling : Je blijft ten alle tijden van mijn kind af ! Niemand heeft het over een klap voor zijn kop want dat is fout, dat maak jij er van.

En wat is de volgende stap de leerling slaat de leraar en wat dan ...... dan mag er nog steeds niemand aan je kind zitten of alleen gepast zelfverdediging toepassen en hoe zie jij dat dan ?. Door jou soort mensen creeer je een onwerkbare en hele gevaarlijke en onveilige situatie op scholen. Jij snapt er echt geen sikkepit van door dit soort dingen te roepen wordt een kind gesteund om nog gekkere dingen uit te gaan halen omdat zijn vader hem ten alle tijden beschermd wat die ook doet want niemand doet hem wat, hij mag niet aangeraakt worden en hij hoeft geen orders op te volgen !!

Jij bent flink in de war en ik begrijp dus uit jou stoere reactie dat als jou kind door een leraar aan zijn arm uit de klas wordt gezet dat jij de leraar wel met een fikse tik gaat corrigeren.

Er is er maar 1 de baas in de klas en dat is de leraar of de lerares en als kinderen nu de macht gaan krijgen en nog eens gesteund worden door een paar ouders die flink in de war zijn dan is het hek van de dam.

En even voor de duidelijkheid zodat iedereen het begrijpt een leerling mag NOOIT met blauwe plekken thuiskomen van school door een leraar maar tussen smeken en blauwe plekken zit nog een hele lange weg.

Over volledig de plank mis slaan gesproken pffff

Mauro
16-11-2011, 16:24
Het gaat erom dat de leraar ten alle tijde van een kind moet afblijven. (muv zelfverdediging)

Leraren mogen streng zijn, strafwerk geven schoolplein laten vegen etc etc, maar blijf van ze af!!!


..Ik ben de vader, ik straf hem (fysiek) als hij dat verdiend heeft. Voor de rest blijft iedereen van hem af.
(met een kleine aanpassing..)
X 2

Pansier
16-11-2011, 16:48
Even voor de duidelijkheid..Ik ben de vader, ik straf hem als hij dat verdiend heeft. Voor de rest blijft iedereen van hem af.

Wanneer verdien je het? Zijn de meningen over verschillend. Je praat hetzelfde als Sjaak, maar dan in een andere vorm...

Facade
16-11-2011, 16:50
Pansier verdient natuurlijk per definitie een pak slaag :P

Pansier
16-11-2011, 16:52
Pansier verdient natuurlijk per definitie een pak slaag :P

Omdat jij een andere mening hebt?

Facade
16-11-2011, 16:56
lol, grapje toch

cholitzu
16-11-2011, 17:09
Jij bent dus een van die trieste ouders die kinderen kweken zoals die jongen waar het over gaat.

Jij kweekt misschien kinderen, ik voed ze op. zou je eens moeten proberen.

Jij bent het er mee eens dat als jou kind een order van de leraar weigerd om bv de klas te verlaten dat die daar het recht toe heeft.

Waar lees je dat sjaak? Waar heb ik dat gezegd? Je ziet spoken.!



Als een leraar dat 10 x heeft gevraagd en hij wil nog niet weg dan zal dat kind aan zijn arm gewoon uit de klas gezet moeten kunnen worden gezet zonder dat daar lichamelijk geweld bij aan te pas komt

Blauwe plekken krijg je niet zomaar, dus dat is al lichamelijk geweld. Door een kind gewoon de klas uitzetten krijgt dat kind geen blauwe plekken.


of zonder dat er een randdebiel van een vader verhaal komt halen bij de leraar met de mededeling : Je blijft ten alle tijden van mijn kind af ! Niemand heeft het over een klap voor zijn kop want dat is fout, dat maak jij er van.

Als je de rest van dit topic ook leest zie je dat een forumbroeder dit weldegelijk heeft gezegd, troll of niet. Niet alles draait om jou .


En wat is de volgende stap de leerling slaat de leraar en wat dan ...... dan mag er nog steeds niemand aan je kind zitten of alleen gepast zelfverdediging toepassen en hoe zie jij dat dan ?.

Ik heb hem al geleerd dat als je kaatst de bal terug kan verwachtten. Ook heb ik hem geleerd dat hij niemand mag slaan, of pesten. Dat doet hij echt heel goed, en is heel behulpzaam naar andere kinderen toe zowel op school als op straat/judo, hij helpt kinderen die gepest worden en komt voor ze op. Als hij zelf word geslagen gaat hij netjes naar de leraar om dit te melden.


Door jou soort mensen creeer je een onwerkbare en hele gevaarlijke en onveilige situatie op scholen. Jij snapt er echt geen sikkepit van door dit soort dingen te roepen wordt een kind gesteund om nog gekkere dingen uit te gaan halen omdat zijn vader hem ten alle tijden beschermd wat die ook doet want niemand doet hem wat, hij mag niet aangeraakt worden en hij hoeft geen orders op te volgen !!

Jou aannamens slaan nergens op en orders krijg je in het leger, niet op school.

Jij bent flink in de war en ik begrijp dus uit jou stoere reactie dat als jou kind door een leraar aan zijn arm uit de klas wordt gezet dat jij de leraar wel met een fikse tik gaat corrigeren.

Waar lees je dat, weer aannamens.

Er is er maar 1 de baas in de klas en dat is de leraar of de lerares en als kinderen nu de macht gaan krijgen en nog eens gesteund worden door een paar ouders die flink in de war zijn dan is het hek van de dam.

Mee eens.

En even voor de duidelijkheid zodat iedereen het begrijpt een leerling mag NOOIT met blauwe plekken thuiskomen van school door een leraar maar tussen smeken en blauwe plekken zit nog een hele lange weg.

Huh????? Ik dacht toch echt te hebben gelezen dat je hier geen problemen mee had, en wel achter die lijfstraffen staat.


Over volledig de plank mis slaan gesproken pffff

Over volledig de plank mis slaan gesproken

justsomeone
16-11-2011, 17:14
Kortom, een leraar dient zijn gezag verbaal te handhaven, niet fysiek.

cholitzu
16-11-2011, 17:15
Wanneer verdien je het? Zijn de meningen over verschillend.

Nee hoor daar kunnen de meningen niet over verschillen, want dat bepaal ik, en niemand anders.

Je praat hetzelfde als Sjaak, maar dan in een andere vorm...

Ga eerst eens leren lezen en zorg dat je slaagt als taaltijger, dan wil ik je best wel het een en ander uitleggen...

RamonaS
16-11-2011, 17:51
Adjunct-directeur school Nieuwegein onschuldig | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/binnenland/2669757/adjunct-directeur-school-nieuwegein-onschuldig.html)

cholitzu
16-11-2011, 17:57
Adjunct-directeur school Nieuwegein onschuldig | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/binnenland/2669757/adjunct-directeur-school-nieuwegein-onschuldig.html)

Blauwe plekken op de arm zijn dus niet veroorzaakt door de leraar, want dat kan niet als iemand in de kraag word gepakt.

Blij dat het probleem is opgelost.

Sjaak
16-11-2011, 18:09
http://www.mixfight.nl/forum/images/misc/quote_icon.png Originally Posted by Pansierhttp://www.mixfight.nl/forum/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?p=1097765#post1097765)Wanneer verdien je het? Zijn de meningen over verschillend.

Nee hoor daar kunnen de meningen niet over verschillen, want dat bepaal ik, en niemand anders.


Jij bepaald helemaal niks cholitzu want op een school gelden alleen de schoolregels en de Nederlandse wet en niks anders dus jou mening is totaal onbelangrijk !!

Op je eerdere post reageer ik later want moet nu wat anders doen .........

PinPoint
16-11-2011, 18:37
@justsomeone & Cholitzu;


Volgens het OM heeft de adjunct-directeur ''de jongen na hem meermalen gesommeerd te hebben de klas te verlaten stevig bij de kraag gepakt en uit de klas gezet''. Daaruit blijkt geen enkel strafbaar handelen en de adjunct is dan ook niet schuldig aan mishandeling, aldus justitie.


Dat dus......diegene die gaan zitten dat zijn jullie. Mag papa uitleggen waarom hij in de gevangenis zit.....mooi voorbeeld ben je dan niet?
Daarom dus....niet voor eigen rechter spelen....ook al snap ik emoties ook wel....

cholitzu
16-11-2011, 19:07
@justsomeone & Cholitzu;


Volgens het OM heeft de adjunct-directeur ''de jongen na hem meermalen gesommeerd te hebben de klas te verlaten stevig bij de kraag gepakt en uit de klas gezet''. Daaruit blijkt geen enkel strafbaar handelen en de adjunct is dan ook niet schuldig aan mishandeling, aldus justitie.


Dat dus......diegene die gaan zitten dat zijn jullie. Mag papa uitleggen waarom hij in de gevangenis zit.....mooi voorbeeld ben je dan niet?
Daarom dus....niet voor eigen rechter spelen....ook al snap ik emoties ook wel....

Ik heb al eerder aangegeven dat in de kraag pakken geen blauwe plekken op de arm kan achterlaten, en het dus goed is dat hij is vrijgesproken, want er is duidelijk geen sprake van een strafbaar feit.

Maar geloof me dat ik er geen problemen mee heb om te gaan zitten als het gaat om het beschermen van mijn familie of het wreken van onrecht wat is aangedaan aan mijn familie, als ik op die manier kan voorkomen dat andere hetzelfde onrecht word aangedaan.

Maar ik spreek voor mezelf. De jongen waar het om gaat was al een tijdje een probleem geval blijkbaar, dus misschien toch wat opvoeding gemist, of de school heeft niet goed gereageerd op bepaalde signalen, waardoor dit misschien voorkomen had kunnen worden door het joch naar een speciale school te sturen zoals nu, na dat het leed al is geschied gaat gebeuren. Who knows??

Maar je hebt wel gelijk hoor pinpoint het is niet goed om eigen rechter te spelen, maar soms...

Wat ik me dan wel weer afvraag is hoe de politie zo heeft kunnen reageren, hadden ze niet beter de leraar naschooltijd kunnen verzoeken om even langs het buro te komen voor een gesprek en zijn kant van het verhaal te horen.

cholitzu
16-11-2011, 19:35
Jij bepaald helemaal niks cholitzu want op een school gelden alleen de schoolregels en de Nederlandse wet en niks anders dus jou mening is totaal onbelangrijk !!

Op je eerdere post reageer ik later want moet nu wat anders doen .........


Dit is het hele verhaal,


Even voor de duidelijkheid..Ik ben de vader, ik straf hem als hij dat verdiend heeft. Voor de rest blijft iedereen van hem af.


Wanneer verdien je het? Zijn de meningen over verschillend. Je praat hetzelfde als Sjaak, maar dan in een andere vorm...


Nee hoor daar kunnen de meningen niet over verschillen, want dat bepaal ik, en niemand anders.


Wat ik hiermee bedoel (dat ik dat nog ga uitleggen zeg) is dat geen ekele leraar of lerares het recht heeft mijn kind blauwe plekken te bezorgen.


Volgens mij staat er in de nederlandsche wet dat als je iemand mishandeld (blauwe plekken bezorgd) je een strafbaar feit pleegt. Of je nou leraar bent of ouder, daar kan je voor aangeklaagd worden. (al dan niet terecht)

Of leef jij in een andere wereld waar iedereen die het niet eens is met het gedrag van je kinderen maar te pas en te onpas je kinderen mag straffen doormiddel van fysiek geweld omdat dat volgens jou schoolregels zijn en in de nederlandsche wet vermeld staat.

Sadix
17-11-2011, 15:29
ben het zoals altijd eens met Cholitzu.

redjuh
17-11-2011, 15:31
Idd, ik wil ook palestijnenspritsen

zijn er al

http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/taart_en_gebak/zandkoekjes-3408.html

redjuh
17-11-2011, 15:34
Als inwoner van Nederland, die je de Nederlandse wet te kennen en na te leven. Breek jij de wet? Breekt het rechtssysteem jo... ehm geeft het rechtssysteem jou een boete, vermaning of een spreekwoordelijke tik op de vingers. lijkt me duidelijk geregeld dus.

smike
18-11-2011, 18:36
1 3 Hier weet je niet wat er precies gebeurd is. als mijn zoon thuis komt met blauwe plekken door de directeur of een leraar mogen ze erg blij zijn dat de politie eerder ter plaatste is.

Een leraar dient ter alle tijde afteblijven van zijn leerlingen. Als er een probleem is wat de school niet kan oplossen verwacht ik een telefoontje.

Dan ben jij zeker ook tegen islamitische scholen?

cholitzu
18-11-2011, 20:16
Dan ben jij zeker ook tegen islamitische scholen?


Nee hoor, wel tegen racistische eikels.

justsomeone
18-11-2011, 20:28
Nee hoor, wel tegen racistische eikels.

Ik wilde je nog een PM sturen om niet te reageren.
Don`t do it bro, it isn't worth it

cholitzu
18-11-2011, 21:14
Ik wilde je nog een PM sturen om niet te reageren.
Don`t do it bro, it isn't worth it

Hahaha thanks but don't worry. Ik laat me soms graag uit de http://www.marokkokids.nl/images/woestijn-tent_groot.jpg lokken. :)

Bromios
18-11-2011, 21:17
cool, kamperen op het strand ;)

cholitzu
18-11-2011, 21:24
cool, kamperen op het strand ;)

lol

smike
19-11-2011, 18:25
Nee hoor, wel tegen racistische eikels.

Hypocriet, daar slaan ze namelijk kinderen, schijnbaar als degene die slaat van hetzelfde geloof is dan mag het van jou.

smike
19-11-2011, 18:31
Ouders doen geen aangifte mishandeling!
Klappen met stok in Koranles
door Eric de Brouwer en Gerda Frankenhuis

ROTTERDAM - In Rotterdam blijkt begin vorige maand een kind te zijn mishandeld tijdens Koranles. De leerling kreeg stokslagen van een medewerker van een islamitische basisschool, die buiten schooltijd vrijwillig de les verzorgde.

Met het incident in Rotterdam lijken de mishandelingen die vorig jaar in Den Haag aan het licht kwamen tijdens Koranlessen in moskeeën, niet op zichzelf te staan. De GGD Nederland gaat in opdracht van het kabinet onderzoek doen naar kindermishandeling tijdens godsdienstonderwijs in moskeeën in de grote steden. De mishandeling in Rotterdam is, hoewel anderhalve maand geleden gebeurd, nu pas bekendgemaakt. Het college van B en W maakt er melding van in antwoord op vragen van de gemeenteraadsfractie van de VVD.

Volgens een woordvoerster van de gemeente Rotterdam zijn de stokslagen niet tijdens schooltijd uitgedeeld. De islamitische school had een ruimte verhuurd aan een organisatie die Koranlessen geeft aan kinderen. De mishandelaar was wel werkzaam op deze school, maar niet als docent.

"De leiding van de school heeft adequaat gehandeld door het voorval te melden bij de GGD", aldus de gemeentezegsvrouw. "De betreffende medewerker heeft inmiddels een berisping gekregen." Ook de GGD stelt dat de school in dit geval niets te verwijten valt. "Die heeft zijn maatschappelijke plicht gedaan door het incident te melden", zegt Denis Wiering, teamleider jeugdbeleid bij de GGD Rotterdam-Rijnmond.

De GGD heeft de melding vervolgens doorgegeven aan het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK) van Bureau Jeugdzorg. Algemeen directeur René Meuwissen van Bureau Jeugdzorg in de stadsregio Rotterdam: "Er zijn inderdaad contacten over geweest. Maar voor zover wij op dit moment hebben kunnen nagaan, hebben de ouders van het kind geen aanleiding gezien aangifte te doen." Het AMK heeft geen nader onderzoek gedaan naar de gezinssituatie van het kind, omdat er geen signalen zouden zijn van eventuele mishandeling binnen het betreffende gezin. De Rotterdamse onderwijswethouder Lamers (CDA) laat weten dat hij scholen niet kan verbieden om ruimtes te verhuren aan organisaties.

Klappen met stok in Koranles - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] (http://www.telegraaf.nl/binnenland/6134084/__Klappen_met_stok_in_Koranles__.html)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ben benieuwd of meneertje cholitzu dit ook hard durft te veroordelen.

cholitzu
19-11-2011, 19:37
Ouders doen geen aangifte mishandeling!
Klappen met stok in Koranles
door Eric de Brouwer en Gerda Frankenhuis

ROTTERDAM - In Rotterdam blijkt begin vorige maand een kind te zijn mishandeld tijdens Koranles. De leerling kreeg stokslagen van een medewerker van een islamitische basisschool, die buiten schooltijd vrijwillig de les verzorgde.

Met het incident in Rotterdam lijken de mishandelingen die vorig jaar in Den Haag aan het licht kwamen tijdens Koranlessen in moskeeën, niet op zichzelf te staan. De GGD Nederland gaat in opdracht van het kabinet onderzoek doen naar kindermishandeling tijdens godsdienstonderwijs in moskeeën in de grote steden. De mishandeling in Rotterdam is, hoewel anderhalve maand geleden gebeurd, nu pas bekendgemaakt. Het college van B en W maakt er melding van in antwoord op vragen van de gemeenteraadsfractie van de VVD.

Volgens een woordvoerster van de gemeente Rotterdam zijn de stokslagen niet tijdens schooltijd uitgedeeld. De islamitische school had een ruimte verhuurd aan een organisatie die Koranlessen geeft aan kinderen. De mishandelaar was wel werkzaam op deze school, maar niet als docent.

"De leiding van de school heeft adequaat gehandeld door het voorval te melden bij de GGD", aldus de gemeentezegsvrouw. "De betreffende medewerker heeft inmiddels een berisping gekregen." Ook de GGD stelt dat de school in dit geval niets te verwijten valt. "Die heeft zijn maatschappelijke plicht gedaan door het incident te melden", zegt Denis Wiering, teamleider jeugdbeleid bij de GGD Rotterdam-Rijnmond.

De GGD heeft de melding vervolgens doorgegeven aan het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK) van Bureau Jeugdzorg. Algemeen directeur René Meuwissen van Bureau Jeugdzorg in de stadsregio Rotterdam: "Er zijn inderdaad contacten over geweest. Maar voor zover wij op dit moment hebben kunnen nagaan, hebben de ouders van het kind geen aanleiding gezien aangifte te doen." Het AMK heeft geen nader onderzoek gedaan naar de gezinssituatie van het kind, omdat er geen signalen zouden zijn van eventuele mishandeling binnen het betreffende gezin. De Rotterdamse onderwijswethouder Lamers (CDA) laat weten dat hij scholen niet kan verbieden om ruimtes te verhuren aan organisaties.

Klappen met stok in Koranles - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] (http://www.telegraaf.nl/binnenland/6134084/__Klappen_met_stok_in_Koranles__.html)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ben benieuwd of meneertje cholitzu dit ook hard durft te veroordelen.



Ik blijf bij mijn standpunt geert, jij bent een racistische eikel, en geen ekele leraar of lerares het recht heeft mijn kind blauwe plekken te bezorgen.