PDA

View Full Version : Alistair Overeem says new camp is on track at Xtreme Couture



Slome
15-11-2011, 20:47
Alistair Overeem says new camp is on track at Xtreme Couture

http://www.cdn.sherdog.com/thumbnail_crop/600/_images/pictures/20101228012232_Paul_Benjamin__Overeem292.JPG

Alistair Overeem has spent the bulk of his MMA career training on home soil in the Netherlands.

Now he's switched things up in advance of what's arguably the biggest fight of his career when he meets Brock Lesnar in the main event of December's UFC 141 event. Instead of training with the fighters of his longtime team Golden Glory, he's in Las Vegas training with Xtreme Couture.

"I'm just finding my way around," Overeem said.

Overeem, a former Strikeforce, DREAM, and K-1 champion, broke from Golden Glory this past month after 12 years in its stable. He is now suing to free himself from a management contract he signed with the MMA team in 2007. Golden Glory representatives have called his suit "scurrilous" and hinted at a countersuit.

http://www.5thround.com/wp-content/uploads/2011/09/UFCAlistairOvereem.jpg
A video from Overeem's ongoing web series "The Reem" showed him moving out of Fight and Power Academy in Amersfort, Netherlands, a gym in which he'd trained side by side with other Golden Glory fighters.

"There's been a little bit of a scuffle, but I'm very happy and very proud to now join the UFC family, and I'm ready to get it on," he said.

Overeem was seen at a number of Las Vegas gyms prior to his signing with the UFC, but he chose Xtreme Couture, which is owned by UFC Hall of Famer Randy Couture.

Heavyweight grappling coach Neil Melanson and former K-1 star Ray Sefo are two heavyweight trainers who work with dozens of pro fighters at the gym.

Despite the abrupt change in environment, Overeem said his new home is working out well. In his split from Golden Glory, the heavyweight complained about a lack of support in finding sparring partners and scheduling his training for fights.

"I have more sparring guys," Overeem said of the difference between his old and new homes. "(I'm) just having a good camp so far."

A little more than a month remains until Overeem (35-11 MMA, 0-0 UFC) steps into the octagon for the first time when he meets Lesnar (5-2 MMA, 4-2 UFC), who returns to action after a second bout of diverticulitis scratched his title eliminator with now-champion Junior Dos Santos at UFC 131.

http://cdn.bleacherreport.net/images_root/images/photos/001/424/944/141_crop_650x440.jpg?1320155566

Overeem noted that he has "10 times" the experience of Lesnar, a former NCAA Division I wrestling champion and WWE professional wrestler. The winner of the bout, which takes place Dec. 30 at the MGM Grand Garden Arena in Las Vegas, earns the right to meet Dos Santos.

"I'm going to tear this guy apart, piece by piece," Overeem said of Lesnar

Kemal
15-11-2011, 21:23
Thanks Slome, ben ook wel benieuwd naar wat video beelden, misschien in de volgende episode van the reem dat we wat beelden uit amerika te zien krijgen..

Mule-Kick
16-11-2011, 11:02
Dan Overeem vs Lensnar maar voor Interem title maken en daarna winner tegen JDS om titels te unifyen

dirk5
16-11-2011, 11:25
lekker sparren met al die HW's bij xtreme Couture...

Todd Duffee (haha)
Ray Sefo (haha)
Heath Herring (traint die nog?)
Randy zelf (beter, alleen geen echte HW)

Tony
16-11-2011, 11:47
Ik kan alleen maar hopen dat Alistair van Brock weet te winnen. Maar terwijl Brock zich helemaal naadje werkt in een perfect trainingskamp gaat Overeem naar Extreme couture waar geen echte HW's rondlopen. En met een Gray Maynard, Frank Trigg en Todd Duffee komt ie er niet.

Er is geen enkele vechter die in de buurt van Brocks formaat en kracht komt... Behalve Shane Carwin.... En die zit niet bij Xtreme Couture...

Neemt niet weg dat ik hoop dat Alistair een Nederlandse stempel op de avond weet te drukken. 30 december. WAR!

Dirk was me voor... spot on

remco pardoel
16-11-2011, 13:05
Good luck ...

blackadder
16-11-2011, 13:06
Ik kan alleen maar hopen dat Alistair van Brock weet te winnen. Maar terwijl Brock zich helemaal naadje werkt in een perfect trainingskamp gaat Overeem naar Extreme couture waar geen echte HW's rondlopen. En met een Gray Maynard, Frank Trigg en Todd Duffee komt ie er niet.

Er is geen enkele vechter die in de buurt van Brocks formaat en kracht komt... Behalve Shane Carwin.... En die zit niet bij Xtreme Couture...

Neemt niet weg dat ik hoop dat Alistair een Nederlandse stempel op de avond weet te drukken. 30 december. WAR!

Dirk was me voor... spot on
Vergeet Ray Sefo niet.
edit: Dirk was m niet vergeten

The Bulldog
16-11-2011, 13:10
ja ja is nog maar paar weekjes...khoop dat ie zijn shit in orde heeft en Lesnar kan hebben....

Marchant
16-11-2011, 13:16
Dan Overeem vs Lensnar maar voor Interem title maken en daarna winner tegen JDS om titels te unifyen

Waarom zou Overeem nu al een title shot verdienen?

Dit kan niet vindt ik als je nog geen partij gevochten heb in de UFC, puur ook ten opzichten van de andere vechters die ook graag een shot willen.

NielsN
16-11-2011, 13:17
Ik kan alleen maar hopen dat Alistair van Brock weet te winnen. Maar terwijl Brock zich helemaal naadje werkt in een perfect trainingskamp gaat Overeem naar Extreme couture waar geen echte HW's rondlopen. En met een Gray Maynard, Frank Trigg en Todd Duffee komt ie er niet.

Er is geen enkele vechter die in de buurt van Brocks formaat en kracht komt... Behalve Shane Carwin.... En die zit niet bij Xtreme Couture...

Neemt niet weg dat ik hoop dat Alistair een Nederlandse stempel op de avond weet te drukken. 30 december. WAR!

Dirk was me voor... spot on

... maar Shane Carwin zit ook niet in Breda.

Ik heb ook geen idee hoe dit allemaal uitpakt en die partij kan wat mij betreft sowieso alle kanten op, maar het zal niet aan de verandering wat betreft trainingspartners liggen, IMHO. Couture heeft betere MMA-vechters dan GG in huis, waaronder een stel stevige jongens (Vinny Magalhaes, Forrest Griffin). Hoe zwaar is Saki nou helemaal?

033
16-11-2011, 13:41
[QUOTE]... maar Shane Carwin zit ook niet in Breda.

Ik heb ook geen idee hoe dit allemaal uitpakt en die partij kan wat mij betreft sowieso alle kanten op, maar het zal niet aan de verandering wat betreft trainingspartners liggen, IMHO. Couture heeft betere MMA-vechters dan GG in huis, waaronder een stel stevige jongens (Vinny Magalhaes, Forrest Griffin). Hoe zwaar is Saki nou helemaal? [/QUOTE

NielsN is 100% right!

justsomeone
16-11-2011, 13:56
Waarom zou Overeem nu al een title shot verdienen?

Dit kan niet vindt ik als je nog geen partij gevochten heb in de UFC, puur ook ten opzichten van de andere vechters die ook graag een shot willen.

Omdat ie de Strikeforce HW champ was.
Diaz kreeg in eerste instantie ook een title shot.

Niet dat ik er voorstander van ben, maar zo gaat het nou eenmaal.
Vind het wel baas van Alistair dat hij die title shot heeft afgewezen en om een gevecht te vragen op een eerdere datum.
Als ie die verliest kan ie een title shot voorlopig vergeten.
Als ie had gewacht had ie na 1 gevecht al UFC HW champ kunnen worden.

Marchant
16-11-2011, 14:02
Omdat ie de Strikeforce HW champ was.
Diaz kreeg in eerste instantie ook een title shot.

Niet dat ik er voorstander van ben, maar zo gaat het nou eenmaal.
Vind het wel baas van Alistair dat hij die title shot heeft afgewezen en om een gevecht te vragen op een eerdere datum.
Als ie die verliest kan ie een title shot voorlopig vergeten.
Als ie had gewacht had ie na 1 gevecht al UFC HW champ kunnen worden.

Serieus, heeft hij een title shot afgewezen?
Dat wist ik echt niet.
Dat is dan wel weer sterk van hem.
Tja en dat hij diaz ook gelijk een shot kreeg..... ik ben er geen fan van maar dat is persoonlijk denk ik...
Ondanks dat ik wel graag GSP - Daiz had gezien....

justsomeone
16-11-2011, 14:04
Serieus, heeft hij een title shot afgewezen?
Dat wist ik echt niet.
Dat is dan wel weer sterk van hem.
Tja en dat hij diaz ook gelijk een shot kreeg..... ik ben er geen fan van maar dat is persoonlijk denk ik...
Ondanks dat ik wel graag GSP - Daiz had gezien....

Ja wat ik er van begreep is dat Alistair zijn debuut zou maken tegen de winnaar van Cain/JDS.
Alistair gaf aan het liefst al eerder te willen vechten om actief te blijven.
Don`t shoot me if i`m wrong

Zal zo eens kijken of ik het filmpje kan vinden waarin ie dat zegt.

justsomeone
16-11-2011, 14:09
Alsjeblieft marchant


Was Brock the only fight offered to you for your debut?
I got offered to fight for the championship belt but that would mean I had to wait, because of course dos Santos is fighting Velasquez Nov. 12, it's going to be a great fight, then probably these guys are going to need some healing time, relaxing time, so November plus six months, that will probably be May. I'm a fighter, I like to be active, so then some names came rolling out and Brock Lesnar was among them and I think it's a dream match-up. The fans wants to see it; I want to see it. I'm very excited about this fight, so I immediately said yes.



http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?116592-Interview-Alistair-Overeem-over-UFC-contract!&highlight=interview+alistair

MXM
16-11-2011, 14:30
Lesnar gaat verrassen, wedden?

Marchant
16-11-2011, 14:31
Alsjeblieft marchant




http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?116592-Interview-Alistair-Overeem-over-UFC-contract!&highlight=interview+alistair
Thanks

superfreak
16-11-2011, 14:46
Als JDS inderdaad zo lang uit de running is dan zou ik (als Overeem weet te winnen natuurlijk) hem nog eerder willen zien tegen Cain dan tegen Carwin.

tidelot
16-11-2011, 16:37
ik dacht dat ali en sefo geen vriendjes waren, nadat sefo voor badr ging juichen.
in ieder geval good luck :fp::fp::fp:

Pansier
16-11-2011, 16:43
Lesnar gaat verrassen, wedden?

x2, dat dacht ik dus ook al.

MaartenManaus
16-11-2011, 16:57
ik dacht dat ali en sefo geen vriendjes waren, nadat sefo voor badr ging juichen.
in ieder geval good luck :fp::fp::fp:

Ja klopt dacht ik ook nog aan
Als ik me goed herinner zijn ze elkaar ook al eens bijna aangevlogen, correct me if I am wrong

Pahlavan
16-11-2011, 17:33
Ja klopt dacht ik ook nog aan
Als ik me goed herinner zijn ze elkaar ook al eens bijna aangevlogen, correct me if I am wrong

klopt, maar later gaf alistair in een interview met mike shiavello (of hoe je het ook schrijft) aan dat ze het achteraf weer goed hadden gepraat.

justsomeone
16-11-2011, 17:35
Lesnar gaat verrassen, wedden?

lesnar gaat verrassen in de vorm van, Lesnar gaat na 2 seconde al KO
of gaat lesnar verrassen door pas in de 2e ronde KO te gaan :D