PDA

View Full Version : Daar is-ie weer: Pro Fight Karate



ageingshinbone
23-11-2011, 14:26
Osu allen,

Dit zijn de highlights van het nieuwe Pro Fight Karate (gala in Parijs afgelopen week), waar ik al eerder mee op het forum heb gestaan. Mix van kyokushin, kickboksen en MMA, met beperkt grondgevecht (5 seconden). Sterk in opkomst in Frankrijk, veel televisie erbij en BF-ers (Bekende Fransen) etc.

Nog steeds zijn ze op zoek naar goede Nederlandse vechters. Gezien het niveau kunnen die nog wel wat potten breken daar denk ik. Reis en vebrlijf natuurlijk vergoed, startgeld is minimaal 500 euro, prijzen varieren en kunnen oplopen tot 2500 - 5000 euro. In de toekomst nog meer. Volgend jaar is er een groot gala in Bercy, Parijs, met CanalPlus erbij en veel grote sponsors.

Info is te vinden op Pro Fight Karat professionnel (http://www.profightkarate.com).

De link met highlights:

voici le best de l’événement

http://www.youtube.com/watch?v=Yfm-GtBBoZg (best of karate pro fight levallois)

Wie meer wil weten kan altijd even PM-en.

Koen

Kemal
23-11-2011, 15:19
Mooie highlights, bedankt Koen!

fightlove
23-11-2011, 15:34
Mooi filmpje.Ik vind het ook een mooie stijl van vechten.

Vince
23-11-2011, 15:44
Mooie highlight. Regels spreken me ook erg aan.

goro
23-11-2011, 15:44
Mooi filmpje.Ik vind het ook een mooie stijl van vechten.

Oef, dat is wel wat hard... mooi om te zien wel.
Durf ik nog niet aan mee doen...

blade
23-11-2011, 16:03
mooi om te zien heeft alleen weinig met Karate te maken maar goed dat is mijn mening:lol:

TheSpeaker
23-11-2011, 16:15
No shit... Wel hard hoor!

Vince
23-11-2011, 16:21
mooi om te zien heeft alleen weinig met Karate te maken maar goed dat is mijn mening:lol:

Wat is jou visie van karate? Grondvechten? Karate is volgens mij voornamelijk staand weet niet of kyokushin grondwerk heeft andere stylen sowiso wel.

ageingshinbone
23-11-2011, 16:28
Blade heeft gelijk wat betreft de beelden op het filmpje: het lijkt vooral op kickboksen en MMA (met dan die 5 seconden op de grond). De kyokushin-component zit er vooral in voor wat betreft de discipline en etiquette en het vechten op de mat, alsmede veel gevarieerde (ook hoge) beentechnieken.

Net als de vorige keer: ze willen graag goede Nederlandse vechters hebben, kijk eens om je heen als je wilt!

Osu

Sadix
23-11-2011, 16:36
is er een klasse systeem?

dus A B C klasse etc?

Mule-Kick
23-11-2011, 16:38
Vette shit!

ageingshinbone
23-11-2011, 16:42
Sadix,

in beginsel is het 'open', dus eigenlijk A-klasse.

Koen

goro
23-11-2011, 16:48
Blade heeft gelijk wat betreft de beelden op het filmpje: het lijkt vooral op kickboksen en MMA (met dan die 5 seconden op de grond). De kyokushin-component zit er vooral in voor wat betreft de discipline en etiquette en het vechten op de mat, alsmede veel gevarieerde (ook hoge) beentechnieken.

Net als de vorige keer: ze willen graag goede Nederlandse vechters hebben, kijk eens om je heen als je wilt!

Osu

Ik vermoed dat je in de karate in Nederland/ België niet zoveel gaat vinden omdat we dat niet gewoon zijn. Wel wat doorsnee mmaer die een witten band aan doet maar die gaan hun spel tegen deze gasten niet kunnen spelen. Met een takedown zijn ze niks met 5 sec.

Ik vermoed dat mmaers daar en pakslaag gaan krijgen en doorsnee Kyokushiners ook vanwege het stoten naar gezicht. Misschien gewoon wat B-klasse Thai boxers.

Jammer dat het Daido Jukku niet goed is doorgekomen of het systeem van Royama met stoten naar het hoofd...

ageingshinbone
23-11-2011, 17:13
Klopt Goro.
Ik denk zelf met name aan kickboksers met karate-achtergrond (dat zijn er relatief veel in Nederland, kijk maar naar de leraren) en/of MMA-ers die heel goed staande uit de voeten kunnen. Sommige kyokushin-vormen (zoals IBK e.d.) hebben veel overeenkomsten met deze vorm.

We wachten af, het is wel een erg interessante ontwikkeling. Omdat MMA in Frankrijk heel moeilijk ligt is de markt erg groot, ook met sponsoren en media-aandacht.

blade
23-11-2011, 17:13
Ik vermoed dat je in de karate in Nederland/ België niet zoveel gaat vinden omdat we dat niet gewoon zijn. Wel wat doorsnee mmaer die een witten band aan doet maar die gaan hun spel tegen deze gasten niet kunnen spelen. Met een takedown zijn ze niks met 5 sec.

Ik vermoed dat mmaers daar en pakslaag gaan krijgen en doorsnee Kyokushiners ook vanwege het stoten naar gezicht. Misschien gewoon wat B-klasse Thai boxers.

Jammer dat het Daido Jukku niet goed is doorgekomen of het systeem van Royama met stoten naar het hoofd...



dat dacht ik ook ook al omdat het weinig heeft met karate. alleen de slagen wisselingen al is meer boksen .Thai/kick boksers komen meer tot hun recht met deze vorm.maar goed desalniettemin is het wel leuk en spectaculair om naar te kijken het heeft wel een toekomst iig

Goolings
23-11-2011, 17:56
Ik vind het een erg mooi concept maar ik vraag me af wie of welke bond in Nederland dit zou durven en kunnen organiseren.
Het is niet onbekend dat verschillende karate bonden niet met elkaar door één deur kunnen.

ageingshinbone
23-11-2011, 18:05
Goolings,

het is een 'open' concept. Net zoals K-1 dat was/is. Iedereen kan meedoen, ongeacht achtergrond en stijl, mits de regels natuurlijk worden gerespecteerd.

Koen

Goolings
23-11-2011, 18:12
Oké dat is duidelijk. thanx!!
Ik ben benieuwd, hopelijk slaat het aan in Nederland..

Roque
23-11-2011, 18:22
Leuk concept. Heeft ook wel wat weg van Sanda.

Bromios
23-11-2011, 19:01
Dit moet je combineren met shooto. gewoon op zondag op de mat in een sporthal.
veel (korte) partijen.

Nodig je voor de shooto de grondcollega's van judo, worstelen, jui-jitsu uit en voor dit de staande jongens (pencak, karate kickboxen etc)

Geen gezeur met burgemeesters en mma groeit ondergronds.

goro
23-11-2011, 19:06
Het is jammer dat het kyokushin / shinkyokushin zich niet met de tijd hebben aangepast in hun wedstrijd systemen. Anders konden we nu meer vuist bieden op wat mma betreft. En hadden we meer GSP´s. En had de kyokushin zwaarder kunnen doorwegen in het hele mma gebeuren.

De Bjjers deden dat wel met dit resultaat tot gevolg. MMAers zeggen dat ze hun Bjj gaan aanscherpen.

Misschien met deze Pro fight systeem kan het knockdown karate zich toch meer ontwikkelen naar mma toe, maar betwijfel de overgang.

FOCUS
23-11-2011, 20:20
ik vind het wel een goede ontwikkeling

Ik kan me trouwens ook nog herinneren dat er ooit in een of ander MA tijdschrift een interview stond met een of andere Japanse sensei vanuit het Kyokushin of Ashihara (shit kan het nog vager, excuses:blush: ), die ook ontevreden was over het full contact wedstrijden systeem en dat vanwege het feit dat er niet naar het hoofd gestoten mocht worden. (tering wat een zin, sorry hoor mensen).

Hij probeerde een wedstrijdsysteem te promoten, waarbij de vechters body armor droegen zoals in het taekwondo gebruikt wordt -met bijpassende hoofdbescherming- en er voluit naar het lichaam en het hoofd geslagen mocht worden. Hij wilde per se geen bokshandschoenen, omdat de impact van de karatestoten dan beter tot zijn recht kwam.

Ik vond het best een mooie gedachtegang, maar ik heb er nooit meer iets van gehoord. Helaas, want hoe mooi en hard karate ook is, het niet mogen slaan naar het hoofd is in mijn ogen een groot gemis.

Grondwerk...ach het is is 'in' ;)
gaat wel weer over..:lol:

Bromios
23-11-2011, 20:24
Onder invloed van de mainstream gaat in de ufc het lay n pray er wel weer af. je hoort de mensen in de zaal al fluiten als ze langer dan 30sec op de grond liggen en onder invloed van fox gaan ze dan vast de regels veranderen want anders gaat de gemiddelde amerikaan zappen.

Dus ik zie in deze vorm van mixed martial arts (want dat is het uiteindelijk toch) wel toekomst.

de Stiep
23-11-2011, 20:51
Gaaaaaaaaaaf deze highlights. Smaakt naar meer !! Dank je wel.

bush1do
23-11-2011, 21:10
zo dit ziet er gaaf uit....

The Bulldog
23-11-2011, 21:14
Osu Koen.

Ik vind het een leuke stijkl zo... maakt het compleet en dynamisch

Ik denk dat Samir Boerekba (achternaam zal ik fout spellen....sorry Samir) die nog steeds les geeft bij Kancho Kuipers zich zeer goed uit de voeten zou kunnen.... Enne Rodney Glunder ouwe reus....die heeft op overeenkomstige regels toen goed gepresteed .....

Er zijn denk ik meer MMA pro jongens die op deze regels goed uit de voeten kunnen gezien hun budo achtergrond...zou kicken zijn als die weer eens naam gaan maken in de wereld . lijkt een mooi groeiend concept toch?

succes ermee Koen...

Osu

Kalikula
23-11-2011, 22:22
Dit is vet. Is het niet wat voor Souwer en Kuku?

marcelt
23-11-2011, 22:24
Ziet er erg dynamisch uit!

basblue
23-11-2011, 22:35
Mooie partijen hoor! Het is het beste van Kyokushin alleen met als toevoeging dat er naar het hoofd mag worden gestoten en ook takedowns kunnen worden gedaan. Je ziet daardoor wat minder het tegenover elkaar blijven inhakken op het lichaam en van die trappen die je erin gooit zonder na te denken wat de gevolgen zijn als je op de grond terecht komt. In deze vorm kan je dan nog 5 sec GnP krijgen....

Hiermee kan het mma eindelijkvan de grond komen in Frankrijk!

ageingshinbone
23-11-2011, 22:39
Osu Ralph, andere reageerders,

klopt, die namen komen ook bij mij naar boven, ook mensen met een echte spirit, Rodney heeft inderdaad in Emmen bij Henk ook al eens een dergelijk toernooi gewonnen. Probleempje is, dat dit toppers zijn die voor degelijke gages, omdat de sport nog in zijn kinderschoenen staat, niet kunnen vechten denk ik. Maar graag meer namen, informeer eens bij in de omgeving, maak mensen erop attent als je kunt.

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken!

Koen

RedDawn
24-11-2011, 09:01
Ik moet hard lachen als mensen Souwer en Faverus als opties noemen. Net alsof die voor 500 euro de ring instappen.

Het lijkt me als het zo'n groot evenement is, met Canal+ en veel Franse beroemdheden, ze wel wat meer mogen betalen.

ageingshinbone
24-11-2011, 09:22
Zoals gemeld, het staat in de kinderschoenen en is nog helemaal geen groot evenement, dit is het tweede gala. Als het goed is wordt het volgende gala in Bercy groter, de startgelden worden dan weer bekeken. Nu al meer betalen is lastig als je niet meer geld hebt, maar hopelijk/naar verwachting zal dat veranderen als er goede vechters komen die goede partijen neerzetten, waardoor de sponsors weer blijer worden, de tv ook etc.

Iedereen investeert nu nog, zullen we maar zeggen, maar voordeel als je er in het begin bij bent is duidelijk, dan schuif je gemakkelijker door. De vraag is natuurlijk, of het zich blijft ontwikkelen maar de voortekenen zijn goed.

goro
24-11-2011, 10:04
Zoals gemeld, het staat in de kinderschoenen en is nog helemaal geen groot evenement, dit is het tweede gala. Als het goed is wordt het volgende gala in Bercy groter, de startgelden worden dan weer bekeken. Nu al meer betalen is lastig als je niet meer geld hebt, maar hopelijk/naar verwachting zal dat veranderen als er goede vechters komen die goede partijen neerzetten, waardoor de sponsors weer blijer worden, de tv ook etc.

Iedereen investeert nu nog, zullen we maar zeggen, maar voordeel als je er in het begin bij bent is duidelijk, dan schuif je gemakkelijker door. De vraag is natuurlijk, of het zich blijft ontwikkelen maar de voortekenen zijn goed.

Osu Shihan,

Ik zou er niet te veel geld mee laten moeien. Dan blijft het zo als het kyokushin. Mensen gaan gratis of de karateclub betaald de vliegticket om een lekker potje te mogen knokken. Kyokushin toppers bij ons doen dat toch ook gratis en uit idealisme!

Misschien kan je wel een uitnodiging sturen naar:
-Royama bond
-daido juku
-sambo

Rusland is wel goed vertegenwoordigd in deze bonden.

Royama:
http://www.youtube.com/watch?v=ye_Cq_cNon0
Daido Juku:
http://www.youtube.com/watch?v=EDJu8HRWDj0
Sambo:
http://www.youtube.com/watch?v=lm79Ig05i_c&feature=related

De Russen vliegen zo over als ze horen dat er cash valt te winnen.

Of een nieuw generatie (shin) kyokushiners opleiden...
Maar met deze regels ligt het kwa blesure gevoeligheid wel enorm hoog... Hoger dan mma, muay thai (dikke handschoenen), boksen en normale Knock down karate.

Ik denk niet dat je deze vorm voor 10 jaren jaren kan doen met gemiddelde van 4 wedstrijden per jaar.

ageingshinbone
24-11-2011, 18:23
Osu Goro,

bedankt voor de uitgebreide info. Blijft inderdaad afwachten hoe het zich ontwikkelt, zou leuk zijn als een paar Nederlanders eens mee deden. Heb al wel wat namen gekregen, kan dus interessant worden.

Koen

Mister T.
24-11-2011, 18:26
danku, mooi filmpje! mooie stijl en sport

ageingshinbone
25-11-2011, 10:35
Meer filmpjes plus de regels: Pro Fight Karat professionnel (http://www.profightkarate.com)

Osu

kmr
21-02-2012, 16:00
Waar maakt iedereen zich hier druk om? Zo bijzonder is het allemaal ook niet. Dit zie je in elke mma-wedstrijd.