PDA

View Full Version : Gecertificeerde MMA scheidsrechter en jurylid cursus door Herb Dean in Nederland.



G_tjin
28-11-2011, 13:39
http://herbdean.com/images/mma_referee_school/mmars_newletter_top_ABCrecognized.jpg

Hallo peoples!

Misschien wisten jullie dat al, maar Herb Dean geeft gecertificeerde trainingen voor MMA scheidsrechter en juryleden in Amerika.

Nu had ik een email verzonden om te vragen als deze man ook wel eens dit soort trainingen geeft in het buitenland.

En ja..dat doet hij..

Het is prijzig dat wel, maar als er 28 kandidaten zijn, dan zou hij met zijn team over willen vliegen om een training te geven.

Dit is het email verkeer tussen mij en de Operations Manager.
------------------------------------------

Hi Giovanni,

It would be wonderful to have a training in Holland. To have the training courses there needs to be enough students interested in attending.

A minimum 28 course signups are needed to bring Herb with the MMA Referee and MMA Judge training to Holland.

Courses are calculated with the following key:
Judge candidates take MMA Official 1 = 1 course
Referee candidates take MMA Official 1 & 2 = 2 courses
Sign ups can be any combination for example:
14 referee candidates = 28 courses
8 judge candidates + 10 referee candidates = 28 courses
12 judge candidates + 8 referee candidates = 28 courses

MMARS will arrange training location, travel and accommodations when signups are secured.
We also provided all digital art for internet and print marketing.

MMARS course fees are as follows:
Judge - MMA Official 1 - $600 US (€ 452)
Referee - MMA Official 1 & 2 - $1100 US (€ 828)
---------------------------------------------------
Experience the benefits of training with MMARS:
MMARS offers the ABC recognized training courses required for MMA Judge and Referee licensing. Your first step towards officiating MMA is to attend and pass the certification training courses. With certification you can apply for a variety of licenses, please note that passing the courses does not guarantee licensing.
MMARS Shadow program offers live in the cage and in the judge seat experience to put on your resume.
Program graduates are placed on the Official Dean’s List. Graduates who pass all courses and demonstrate superb officiating at live events have a bio with pictures on the website.
MMARS has relationships with licensing agencies and commissions. MMA is a growing sport and the need for more new officials is growing too.

The Complete MMA Official Program includes:
MMA Official 1 - ABC Unified Rules, ethics, scoring criteria, judging guidelines, video mock judging fights with discussion and student demonstration of MMA techniques.
Written, video and technique tests - 8 hours
MMA Official 2 - ABC Unified Rules, ethics, duties, bout results, referee mechanics in the cage and student demonstration of MMA techniques.
Written, video and technique tests - 8 hours
MMA Shadow Event Official - Shadow Herb at two live events. Get practical "in the field" training. Witness all aspects of officiating an event from the rules meeting to debriefing at the close of the event. Transition smoothly from the classroom to the cage while having the most experienced official on hand for any questions.
Event dates permitting, it is recommended to attend one shadow event before taking the classroom courses and the second afterwards.
All are encouraged to take the shadow course, the information gained by observing the mechanics of a live event cannot be duplicated in the classroom. Only MMARS certificate holders will be allowed to officiate at the event. Scheduled on an individual basis, space is very limited.
All certification training courses are recognized by the Association of Boxing Commissions (ABC).

The ABC (Association of Boxing Commissions) draws its membership from state and tribal combative sports commissions from the United States and Canada. MMARS certification courses meet all requirements for Certified MMA Official training and Herb Dean is an approved trainer (http://abcboxing.com/approved_trainers.htm). Passing an ABC certified training course is a requirement for licensing.

We are passionate about teaching MMA Officiating!
All with a passion for learning, no matter what level, are welcome to attend and participate. The purpose of the training is to teach and distribute accurate information about officiating MMA.Those seeking certification are required to physically demonstrate MMA technique.
Passing MMA Official 1 earns certification for MMA Judge Training.
Passing MMA Official 1 & 2 earns certification for MMA Referee Training.
-------------------------------------------------------


Duur dus..!!! maar ok.. graag hoor als er mensen zijn die dit interessant vinden, en er even voor willen sparen.Ik heb 28 nodig in totaal, dus laat het maar weten!

Ook sponsoren zijn welkom, zo kunnen we de prijs misschien wel omlaag krijgen.

Stuur maar een privebericht voor mijn emailadres!

p.s. het is al duur genoeg, dus zelf maak ik geen winst

Richelieu
28-11-2011, 14:18
En wie erkent dit certificaat in Nederland?

G_tjin
28-11-2011, 14:19
Geen idee.. maar ik weet ook niet wat je in Nederland moet doen om gecertificeerd scheidsrechter te worden..

Garcia
28-11-2011, 14:25
En wie erkent dit certificaat in Nederland?

Ik dacht precies hetzelfde

Boem Boem
28-11-2011, 14:38
Ik dacht precies hetzelfde

x3!

Leuk zo'n initiatief, maar wie erkend dit??

Briant
28-11-2011, 14:51
Wij hebben op dit forum een goede scheidsrechter rondlopen, misschien dat hij ons daarover kan inlichten.

G_tjin
28-11-2011, 15:05
Ja ik ben ook best benieuwd hoe dat in Nederland gaat qua erkenning.. wie informeerd de scheids?

PinPoint
28-11-2011, 15:10
Waarom benader je niet betrokken bonden of die interesse hebben?

Briant
28-11-2011, 15:31
Ja ik ben ook best benieuwd hoe dat in Nederland gaat qua erkenning.. wie informeerd de scheids?

View Profile: Marco (scheids) - MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/member.php?4630-Marco-(scheids))

G_tjin
28-11-2011, 15:41
Ik heb geen idee welke bonden er in Nederland zijn om hierover te informeren...

remco pardoel
28-11-2011, 16:18
Als Herb er voor kan zorgen dat ik scheids word in de UFC is het mijn geld waard om te investeren
Ik word nog steeds gewoon gevraagd op diverse gala's omdat er geen betere voor handen zijn op dat moment.
Dus de erkenning internationaal heb ik al op gebouwd.

Het zou goed zijn om een wereld federatie te hebben en daar alles in te gieten
En wie dan de cursus verzorgd is mij dan om het even.
Dan heb je wel een standaard kwaliteit

G_tjin
28-11-2011, 16:28
Remco!! weet jij hoe het zit met erkenning van zo een certificaat? hoe moet je hier in NL gecertificeerd zijn?

KN
28-11-2011, 17:56
Ik denk dat het ook handig is om te vermelden wat een vergelijkbare normale cursus in Nederland kost (ik neem dat die er wel zijn?).

Marco (scheids)
29-11-2011, 19:57
Ik heb een scheidsrechters/jury cursus in Nederlands gevolgt, toen was dat een MT en KB opleiding via de MTBN/WMTA.
Dit waren, dacht ik, 6 zaterdagen met als afsluiting een examen voor een commissie.
Ik heb extra les gehad van Nick Bloemberg, en nadat ik stage had gelopen (12x met begeleiding) ben ik wekelijks aan de slag gegaan als scheids (en jury).
Vanaf het moment dat MMA in Nederland begon ben ik dat erbij gaan doen, zonder enige cursus (behalve official trainingen van Shooto).
Ook heb ik af en toe aan MMA trainingen meegedaan om te voelen hoe een klem/verwurging aanvoelt.

Buiten de USA (ik heb inmiddels overal gescheidst in heel Europa, Rusland, Tokyo, Korea, Aruba en ga nog maar even door) heb je nergens een certificaat nodig.
Wel om in USA te scheidsen heb ik een licensie moeten aanvragen (dit gaat via de ASC van de desbetreffende staat en is een berg werk), ik denk als je een certificaat hebt van Herb Dean's opleiding, dat je dan makkelijker je licensie van een State Commission krijgt, maar dus alleen in de USA.

Maar verder heb je er weinig aan, behalve de ervaring.

Maar voor dat geld wil ik ook wel een training geven ... lol .....

Boem Boem
30-11-2011, 11:23
Ik heb een scheidsrechters/jury cursus in Nederlands gevolgt, toen was dat een MT en KB opleiding via de MTBN/WMTA.
Dit waren, dacht ik, 6 zaterdagen met als afsluiting een examen voor een commissie.
Ik heb extra les gehad van Nick Bloemberg, en nadat ik stage had gelopen (12x met begeleiding) ben ik wekelijks aan de slag gegaan als scheids (en jury).
Vanaf het moment dat MMA in Nederland begon ben ik dat erbij gaan doen, zonder enige cursus (behalve official trainingen van Shooto).
Ook heb ik af en toe aan MMA trainingen meegedaan om te voelen hoe een klem/verwurging aanvoelt.

Buiten de USA (ik heb inmiddels overal gescheidst in heel Europa, Rusland, Tokyo, Korea, Aruba en ga nog maar even door) heb je nergens een certificaat nodig.
Wel om in USA te scheidsen heb ik een licensie moeten aanvragen (dit gaat via de ASC van de desbetreffende staat en is een berg werk), ik denk als je een certificaat hebt van Herb Dean's opleiding, dat je dan makkelijker je licensie van een State Commission krijgt, maar dus alleen in de USA.

Maar verder heb je er weinig aan, behalve de ervaring.

Maar voor dat geld wil ik ook wel een training geven ... lol .....

Thanks Marco voor je uitleg! En mooi te lezen hoe je je hebt opgewerkt tot een bekend gezicht in de vechtsportwereld!!
Mocht ik ooit scheids willen worden, weet ik je te vinden!!

Osu

chris

G_tjin
30-11-2011, 12:48
Zou het dan geen idee zijn om zelf een cursus te geven Marco?? Ik zou echt wel iemand zijn die zich daarvoor zou aanmelden

Marco (scheids)
30-11-2011, 14:14
Ik heb al vaker aangeboden een training/cursus te geven, maar niets meer van gehoord ��

G_tjin
30-11-2011, 14:16
Bij dezen! ik meld me aan! misschien een nieuw topic maken? ik zou het echt cool vinden om parttime te scheidsen..

Secret Weapon
30-11-2011, 22:53
Ik ben ook zeker geïnteresseerd.

M. vr. gr. Frank Heuberger

blackadder
30-11-2011, 22:55
Ik heb al vaker aangeboden een training/cursus te geven, maar niets meer van gehoord ��
Misschien vraag je er niet genoeg geld voor.;)

Lionheart
30-11-2011, 23:33
Herb Dean, de beste MMA ref ooit!

BoerHarms
03-12-2011, 00:51
Ik denk dat Herb zijn opleiding handig is als de UFC je doel is. Een MBO/HBO opleiding hier in Nederland zou denk ik een goede stap zijn. Het is tijdrovend om een goede scheids te worden, als je er sowieso met een diploma weg kan lopen is dat wel zo prettig. Misschien stuurt het ook de reglementen aan om MMA gestroomlijnder te krijgen in Nederland.

Helaas kan ik niet meer aan MMA doen, problemen met mijn netvlies. Als er een kans was om toch wat in the fastest growing sport te doen dan lijkt me dat zeker tof!

justsomeone
03-12-2011, 00:59
Herb Dean, de beste MMA ref ooit!

haha ik neem hem ook altijd als ik UFc op de ps3 speel :D

basblue
28-03-2013, 15:17
Oud topic, maar heeft Marco (scheids) de cursus scheidsrechter Mma nog gegeven? Of gaat het binnenkort nog gebeuren? Anders wil ik mij ook graag inschrijven.

Marco (scheids)
28-03-2013, 20:36
Nee Bas heb ik nog niet gegeven, ik ben niet lid van een sportschool waar ik de cursus zou kunnen geven, er is wel belangstelling vanuit Nederland en Duitsland, maar ik heb de tijd echt niet om het alleen op te zetten. De training uiteraard wel, maar er zit nog al wat organisatie om heen :-)

Als er een bond of organisatie is die het zou willen organiseren met mij kunnen ze me altijd contacten :-)

Overgens is een certificaat van mij ook geen reet waard :-)))))

basblue
29-03-2013, 19:28
Ah, jammer! Bedankt voor de reactie. Als ik de reglementen van bonden lees, dan moet je als scheidsrechter een Officiële cursus volgen. Zie bv. Artikel 9 http://www.wmta.nl/regelement.htm. Maar je kan dus nergens hiervoor inschrijven. Lastig om zo een keer te beginnen.