PDA

View Full Version : Muhammad Ali niet lang te leven



kmr
02-12-2011, 17:17
Muhammad Ali (69) werd op 19 november met een ambulance afgevoerd nadat zijn vrouw Yolanda in paniek het alarmnummer belde met de mededeling dat haar echtgenoot bewusteloos was geraakt. Dat schrijft het Amerikaanse tijdschirft Star. Muhammad Ali, die in het echt Cassius Marcellus Clay heet, is inmiddels weer thuis, maar volgens het blad lag hij vorige week nog in een ziekenhuisbed

Muhammad Ali's familie vreest dat hij nog maar een aantal maanden te leven heeft. "Het gaat niet goed met hem", vertelt een bron. Zijn dochter Laila liet in een eerder interview weten: "Hij heeft goede en slechte dagen. Parkinson is een zeer progressieve ziekte en dat moeten we accepteren."

- Privé | Het laatste Privé nieuws leest u op Prive.nl van De Telegraaf [prive] (http://www.telegraaf.nl/prive/11046947/___Vrees_voor_leven_Muhammad_Ali___.html)

Kemal
02-12-2011, 17:41
Nou das niet best...

Facade
02-12-2011, 17:58
Nouja laten we hopen dat het vals alarm is. Een absoluut sporticoon niet alleen voor het boksen. Stak hij ook niet de Olympische vlam aan in Salt Lake City?

MRNijman
02-12-2011, 18:04
Nouja laten we hopen dat het vals alarm is. Een absoluut sporticoon niet alleen voor het boksen. Stak hij ook niet de Olympische vlam aan in Salt Lake City?

Nee, Atlanta 1996

http://www.youtube.com/watch?v=5TaITzi64Sw

univers1l
02-12-2011, 18:05
hoop dat hij zijn 70ste anniversary nog haald. GOAT.

de Stiep
02-12-2011, 19:11
De man is een icoon. Dat zal iedereen beamen. Jaren geleden ontdekte ik dat hij op dezelfde dag jarig is als ik en als jong pikkie volgde ik hem daarom zoveel als mogelijk als hij op tv kwam. In de loop van de jaren zag ik hem zo veel partijen winnen (jullie toch ook?) totdat hij op toch vrij jonge leeftijd werd gepakt door de ziekte van Parkinson. Zo verschrikkelijk veel klojo's, sorry, zeiden dat het kwam door alle klappen die hij had gehad in al die jaren boksen, maar dat heeft niets met de ziekte te maken.
Al ik dit bericht nu lees stemt mij dit met droefenis. Gezeik dat hij had met de dienstplicht, met zijn overstap naar de Islam, bespaar me uw grappen over de Islam, en alle tegenwerking die hij in het blanke Amerika als "zwarte" had.
Ik hoop dat Ali nog vele jaren bij ons blijft en als dit niet zo is zal hij echt in die vechtershemel een hoge plaats innemen, want die verdiend hij !!
Ik begin verdomme nog te janken hier ook.

BvdB
02-12-2011, 19:19
Muhammad Ali (69) werd op 19 november met een ambulance afgevoerd nadat zijn vrouw Yolanda in paniek het alarmnummer belde met de mededeling dat haar echtgenoot bewusteloos was geraakt. Dat schrijft het Amerikaanse tijdschirft Star. Muhammad Ali, die in het echt Cassius Marcellus Clay heet, is inmiddels weer thuis, maar volgens het blad lag hij vorige week nog in een ziekenhuisbed

Muhammad Ali's familie vreest dat hij nog maar een aantal maanden te leven heeft. "Het gaat niet goed met hem", vertelt een bron. Zijn dochter Laila liet in een eerder interview weten: "Hij heeft goede en slechte dagen. Parkinson is een zeer progressieve ziekte en dat moeten we accepteren."

- Privé | Het laatste Privé nieuws leest u op Prive.nl van De Telegraaf [prive] (http://www.telegraaf.nl/prive/11046947/___Vrees_voor_leven_Muhammad_Ali___.html)

Nee Televaag zo heette hij voorheen.

de Stiep
02-12-2011, 19:22
Nee Televaag zo heette hij voorheen.

WTF

R.H.
02-12-2011, 19:27
hij wil zeggen dat Muhammad Ali tegenwoordig zijn echte naam is , omdat hij zijn naam heeft veranderd van Cassius marcellus Clay naar Muhammad Ali. Dus het is niet een één of andere show naam van hem, zoals het wel lijkt in dit artikel.

univers1l
02-12-2011, 20:11
hij wil zeggen dat Muhammad Ali tegenwoordig zijn echte naam is , omdat hij zijn naam heeft veranderd van Cassius marcellus Clay naar Muhammad Ali. Dus het is niet een één of andere show naam van hem, zoals het wel lijkt in dit artikel.

x2
telegraaf he

Ronald
02-12-2011, 20:32
Muhammad Ali, die in het echt Cassius Marcellus Clay heet
Ali heet gewoon Ali, ook in het echt. Voorheen heette hij Cassius Clay


In de loop van de jaren zag ik hem zo veel partijen winnen (jullie toch ook?) totdat hij op toch vrij jonge leeftijd werd gepakt door de ziekte van Parkinson. Zo verschrikkelijk veel klojo's, sorry, zeiden dat het kwam door alle klappen die hij had gehad in al die jaren boksen, maar dat heeft niets met de ziekte te maken.
Wat ik begrepen heb heeft Ali het syndroom van Parkinson, wat schijnbaar iets anders is dan de ziekte van Parkinson. Schijnbaar zijn de geleerden het er niet over eens maar er zijn artsen die er vanuit gaan dat het syndroom van Parkinson veroorzaakt kan worden door boksen. Als ik het goed heb is dat ook de mening van Ali zelf.

Maar even wat anders... hoezo heeft Ali niet lang meer te leven? Weten ze bij de Prive dan niet dat Ali onsterfelijk is??

FOCUS
02-12-2011, 20:49
http://1.bp.blogspot.com/-XslSVtglHsA/TVmXiqhOAqI/AAAAAAAAASw/YxejXdsVlSI/s1600/ali_mohammed_8_20100115_1914955764.jpg

FOCUS
02-12-2011, 20:49
http://www.wrestlescoop.com/anonymousjunkyard/wallpaper/uploads/Sports/Boxing/mohammad_ali_01.jpg

FOCUS
02-12-2011, 20:49
http://tundratabloids.com/wp-content/uploads/2011/11/Joe-Frazier.jpg

FOCUS
02-12-2011, 20:50
http://static.musictoday.com/store/bands/1997/product_large/4UAP021.JPG

FOCUS
02-12-2011, 20:50
http://sportsblog.projo.com/alifrazier0410.jpg

FOCUS
02-12-2011, 20:51
http://www.americanmemorabilia.com/pics/51997_01_lg.jpg

FOCUS
02-12-2011, 20:52
http://www.boxingwallpapers.com/wallpapers/muhammad-ali-hit.jpg

FOCUS
02-12-2011, 20:52
http://4.bp.blogspot.com/_q5JUjw3rw-M/S8N2S0iL80I/AAAAAAAAADw/vRzLai8JNks/s1600/muhammad_ali01.jpg

FOCUS
02-12-2011, 20:53
http://www.britannica.com/blogs/wp-content/uploads/2011/01/ali-liston2.jpg

Aaplet
02-12-2011, 21:47
Echt jammer om dit nieuws te horen, maar wie weet overleeft hij de ziekte alsnog. want hij is namelijk een vechter =]

FOCUS
02-12-2011, 21:56
ai, parkinson overleef je niet Aaplet..

Pahlavan
02-12-2011, 22:01
Damn, kut om te horen. Wens hem het beste

fightlove
02-12-2011, 22:30
Ik zag hem net op tv en schrok me kapot.Wat is hij achteruit gegaan.Wat een klote ziekte.Mooie foto's Focus van een echte bokslegende.

Silat
03-12-2011, 00:30
Sad but true... 69... Bruce Lee zou onlangs ook 70 geworden zijn..

People, we are getting OLD!!

Een hele generatie van "Famous People" is aan het uitdunnen.

Wiseguy
03-12-2011, 00:38
hij wil zeggen dat Muhammad Ali tegenwoordig zijn echte naam is , omdat hij zijn naam heeft veranderd van Cassius marcellus Clay naar Muhammad Ali. Dus het is niet een één of andere show naam van hem, zoals het wel lijkt in dit artikel.

Hier heb ik me over op zitten winden. Wat een klotejournalist.

wrestler_nl
03-12-2011, 00:46
Muhammad Ali ik hoop dat je nog lang en gezond zal leven Champ

Lionheart
03-12-2011, 03:20
Muhammad Ali ik hoop dat je nog lang en gezond zal leven Champ

x2

The REAL GOAT is Ali!

BvdB
03-12-2011, 12:29
hij wil zeggen dat Muhammad Ali tegenwoordig zijn echte naam is , omdat hij zijn naam heeft veranderd van Cassius marcellus Clay naar Muhammad Ali. Dus het is niet een één of andere show naam van hem, zoals het wel lijkt in dit artikel.

Dat bedoel ik.


Ali heet gewoon Ali, ook in het echt. Voorheen heette hij Cassius Clay




Dat zeg ik net een paar post boven je.

dandy danny
03-12-2011, 15:44
als ie dit jaar nog gaat dan is het een heel donker jaar in de boksgeschiedenis van de hw's.
eerst fraizer dan ali . en de hw divisie is officeel gestorven met de jab jab grab brothers aan de top net als semmy de k1 vermoord heeft hebben de jab brothers de hw divisie vermoord in boksen
2 nieuwe aankomende sterren een straatvechter en een kickboxer :fp:
ik gun kimbo en badr allebij maar waar gaat dit nog over ??

Leventdepevent
03-12-2011, 18:56
Muhammad Ali ik hoop dat je nog lang en gezond zal leven Champ
ik hoop het maar op de herdenking voor frazier zag ie er al heel erg slecht uit iig

Naj85
03-12-2011, 19:26
Ali heet gewoon Ali, ook in het echt. Voorheen heette hij Cassius Clay
x2
lelijk dat er nog steeds mensen zijn die weigeren hem Ali te noemen. vroeger wist ik niet eens dat hij ooit Cassius Clay heette

En dit is echt klote nieuws, Joe Frazier pas overleden en nu Ali die niet lang meer te leven heeft, maar het komt niet aan als verassing. De laatste jaren ging Ali steeds meer achteruit en verscheen minder in het openbaar, ik verwachtte al slecht nieuws..
Hij is en blijft GOAT!

Geijhan
03-12-2011, 21:53
x2
lelijk dat er nog steeds mensen zijn die weigeren hem Ali te noemen. vroeger wist ik niet eens dat hij ooit Cassius Clay heette


Die journalist zal een Liston-fan geweest zijn, zeker?:twak:

Glen
04-12-2011, 10:57
http://i253.photobucket.com/albums/hh78/farlan_2008/book-goat.jpg
Voor de echte fans....dit is het boek dat je moet hebben: GOAT
(Gehad van mijn dochter...)
Te koop bij De slegte, normale prijs was 400 euro, kost nu 100 euro.
@Danny Danny:
(als ie dit jaar nog gaat dan is het een heel donker jaar in de boksgeschiedenis van de hw's.
eerst fraizer dan ali) Je vergeet Ron Lyle...die is ook net overleden...

Marijn Boran
04-12-2011, 12:57
als ie dit jaar nog gaat dan is het een heel donker jaar in de boksgeschiedenis van de hw's.
eerst fraizer dan ali . en de hw divisie is officeel gestorven met de jab jab grab brothers aan de top net als semmy de k1 vermoord heeft hebben de jab brothers de hw divisie vermoord in boksen
2 nieuwe aankomende sterren een straatvechter en een kickboxer :fp:
ik gun kimbo en badr allebij maar waar gaat dit nog over ??

Kimbo en Badr zijn echt niet de aankomende sterren. De hw is achteruit gegaan maar er zijn wel anders prospects.

Voetvankoe
05-12-2011, 01:13
Jammer dat je er waarschijnlijk niet meer bij bent, wanneer Badr Hari over een paar jaar wereldkampioen boksen is.
Ik weet dat je teleurgesteld bent over de kwaliteit en niveau van het boksen van tegenwoordig.
Als het je tijd is en je gaat ga dan met een gerust hart, en weet dat Badr Hari de bokswereld weer in extase zal brengen zoals jij dat ook deed in je gloriedagen.

R.H.
05-12-2011, 09:13
Jammer dat je er waarschijnlijk niet meer bij bent, wanneer Badr Hari over een paar jaar wereldkampioen boksen is.
Ik weet dat je teleurgesteld bent over de kwaliteit en niveau van het boksen van tegenwoordig.
Als het je tijd is en je gaat ga dan met een gerust hart, en weet dat Badr Hari de bokswereld weer in extase zal brengen zoals jij dat ook deed in je gloriedagen.

Ik heb niks tegen Badr en het lijkt me goed om hem succes te zien hebben in het boksen, maar puur om jou hoop ik dat die keihard KO geslagen word.

Loading...
05-12-2011, 12:54
Jammer dat je er waarschijnlijk niet meer bij bent, wanneer Badr Hari over een paar jaar wereldkampioen boksen is.
Ik weet dat je teleurgesteld bent over de kwaliteit en niveau van het boksen van tegenwoordig.
Als het je tijd is en je gaat ga dan met een gerust hart, en weet dat Badr Hari de bokswereld weer in extase zal brengen zoals jij dat ook deed in je gloriedagen.

over een paar jaar zeker... ik denk (nja hoop) dat hij K.O. gaat als hij gaat boksen en dat dan zn "attitude" ook eens normaal word. (verder dan zn attitude is het een goede kickboxer)

OT: altijd klote om dit soort berichten te lezen hoop dat ze er naast zitten!

Triangleman
05-12-2011, 13:59
typisch om te lezen dat er nog altijd mensen zijn die denken dat zijn vorm van Parkinsonisme niet
door het boksen kan komen. Dit kan meerdere oorzaken hebben en bij Ali wijst alles in deze richting.
Als je dit niet onderkent ben je een struisvogel.
Ik zie sowieso weinig heldere profboksers ouder dan 65 jaar. Op jongere leeftijd hebben ze de hersencapaciteit
om te compenseren voor het cellenverlies, maar op latere leeftijd wordt dit steeds problematischer.
Daarom merk je tijdens je carriere weinig van hersenschade en komt de kater later.
Ali sterkte!

wrestler_nl
05-12-2011, 14:22
ik hoop het maar op de herdenking voor frazier zag ie er al heel erg slecht uit iig


http://www.youtube.com/watch?v=Ttua0GJB4VU

Pansier
05-12-2011, 14:30
Heb gister nog een schilderij van hem gekocht!
http://4.bp.blogspot.com/_2gu7dLmFphk/SZNvL0nr6uI/AAAAAAAANDg/4c9T80FX8GI/s400/Mohammed+ali+2.jpg

Ik hoop dat hij er overheen komt!

FOCUS
05-12-2011, 18:25
een vriend van me heeft eens een avondje doorgevracht met een aantal UFC knokkers waaronder Couture en nog wat anderen
en hij zei dat je goed kon merken dat de koppies van die gasten teveel klappen hadden gehad

lodewijk
05-12-2011, 18:43
Jammer dat je er waarschijnlijk niet meer bij bent, wanneer Badr Hari over een paar jaar wereldkampioen boksen is.
Ik weet dat je teleurgesteld bent over de kwaliteit en niveau van het boksen van tegenwoordig.
Als het je tijd is en je gaat ga dan met een gerust hart, en weet dat Badr Hari de bokswereld weer in extase zal brengen zoals jij dat ook deed in je gloriedagen.

http://images.lolfly.com/images/231/source/how_about_a_nice_cup_of-345-1.jpeg

mr.smokey1980
05-12-2011, 18:52
Ik hoop dat die beter wordt! maar de opvolger Badr Ali staat al klaar

Leventdepevent
05-12-2011, 19:09
http://www.youtube.com/watch?v=Ttua0GJB4VU
ja thanks dit stukje bedoelde ik...echt erg om iemand zo te zien zeg

Naj85
05-12-2011, 21:13
Denken sommigen hier serieus dat Badr de opvolger is? lijkt mij een flauwe grap..

mr.smokey1980
05-12-2011, 21:33
Denken sommigen hier serieus dat Badr de opvolger is? lijkt mij een flauwe grap..

Ik meen het echt! als er een iemand anno 21e eeuw de opvolger kan zijn van de allerbeste ooit van de 20e eeuw is dat Badr Hari, hij was al de beste kickbokser en nu wordt die dat hopelijk ook in het boksen en het niveau is zo triest gesteld deze tijd dat hari daar binnen no time door heen walst!

lodewijk
05-12-2011, 21:39
Ik meen het echt! als er een iemand anno 21e eeuw de opvolger kan zijn van de allerbeste ooit van de 20e eeuw is dat Badr Hari, hij was al de beste kickbokser en nu wordt die dat hopelijk ook in het boksen en het niveau is zo triest gesteld deze tijd dat hari daar binnen no time door heen walst!

Hoe je dit kan zeggen van iemand die nog aan zijn bokscarrière moet beginnen is me een raadsel. Het hele Badr Hari onderwerp laat me redelijk koud, maar om hem nu al in één zin te noemen met Mohamed Ali lijkt me meer een affront voor Ali dan een compliment voor Badr. Bovendien, je doet er Badr geen plezier mee volgens mij.

The Company
05-12-2011, 21:42
Ik meen het echt! als er een iemand anno 21e eeuw de opvolger kan zijn van de allerbeste ooit van de 20e eeuw is dat Badr Hari, hij was al de beste kickbokser en nu wordt die dat hopelijk ook in het boksen en het niveau is zo triest gesteld deze tijd dat hari daar binnen no time door heen walst!

Hij is nooit de beste kickbokser geweest.

Facade
05-12-2011, 21:43
Opzouten met die kansloze Badr discussie, wordt het topic weer verkracht door die ongein

Voetvankoe
06-12-2011, 00:06
Ik heb niks tegen Badr en het lijkt me goed om hem succes te zien hebben in het boksen, maar puur om jou hoop ik dat die keihard KO geslagen word.

Zit je ergens mee?

kooivechter
06-12-2011, 00:11
http://i253.photobucket.com/albums/hh78/farlan_2008/book-goat.jpg
Voor de echte fans....dit is het boek dat je moet hebben: GOAT
(Gehad van mijn dochter...)
Te koop bij De slegte, normale prijs was 400 euro, kost nu 100 euro.
@Danny Danny:
(als ie dit jaar nog gaat dan is het een heel donker jaar in de boksgeschiedenis van de hw's.
eerst fraizer dan ali) Je vergeet Ron Lyle...die is ook net overleden...

ziet er goed uit. wt een zwaar boek zeg. 100 euro veel geld, maar heb het er wel voor over. is het een te lezen waard boek?

waarel
06-12-2011, 00:17
Het blijft natuurlijk verschrikkelijk, maar hoeveel waarde haalt Ali nou uit zijn leven. Lijkt me echt verschrikkelijk om er zo aan toe te zijn met parkinson en alleen maar te weten dat het nog veel erger gaat worden. Zou echt bizar zijn als Frazier en Ali in het zelfde jaar zouden overlijden. Twee legendes

mr.smokey1980
06-12-2011, 00:23
Hoe je dit kan zeggen van iemand die nog aan zijn bokscarrière moet beginnen is me een raadsel. Het hele Badr Hari onderwerp laat me redelijk koud, maar om hem nu al in één zin te noemen met Mohamed Ali lijkt me meer een affront voor Ali dan een compliment voor Badr. Bovendien, je doet er Badr geen plezier mee volgens mij.

Hari heeft gewoon alles in huis om de opvolger te worden, hij is nog jong,fit,sterk,goeie babbel,heeft de bouw van ali,KO Power, de spectaculairste vechter in alle sporten wat dan ook de afgelopen jaren en hij is al de beste kickbokser allertijden en ik denk dat het niet lang zal duren voordat hij dat in het boksen ook zo is

iedereen die overigens ontkent dat badr hari niet de allerbeste kickboxer was/is, is gewoon een hater!! PUNT!

Mack
06-12-2011, 03:31
ziet er goed uit. wt een zwaar boek zeg. 100 euro veel geld, maar heb het er wel voor over. is het een te lezen waard boek?

Absoluut. Zelfs als je het niet helemaal leest, zijn de foto's en de quotes alleen al de moeite en het geld waard.

Glen
06-12-2011, 08:40
Elk gevecht uit zijn carriere staat er echt uitgestippeld in....gage's, echt alles.
Heel veel inside story's en echt super foto's.
Ali had al vrij vroeg een eigen fotograaf bij zich en die kon 'aardig' knippen...

dandy danny
07-12-2011, 02:57
om badr in de kickboxwereld een van de hotste prospect of all times te noemen ben ik het zeker met je eens.
Om hem nou met eenn adem met muhamed ali te noemen vind ik wel heel wat . de manier van ali van boksen en badr nee heel anders andere karakter ali stond echt voordingen badr alleen voor spectakel en opspraak .
ik denk dat ie geslacht word met ze kinnetje en ze conditie ik hoop et niet maar een klitisko of valuev neer stompen i echt wat anders dan een hesdy of semmy (met hesdy lukte het al iet en gaste hij snel ) nee ali is een level waar badr in mijn opzicht niet mag aankomen ondanks dat ik het badr wel gun en het echt voor em hoop maar realistish nee

dandy danny
07-12-2011, 02:58
there will never be a second ali

Sadix
07-12-2011, 04:03
there will never be a second ali

x2
dat kan idd echt niet

kees_nmg
08-12-2011, 16:23
Ik vind het echt teringtriest om een topic over de voor mij grootste sportman aller tijden te verkrachten met een discussie over een Badr Hari die nog niks maar dan ook helemaal niks voor de bokssport heeft betekend en het kickboksen enkel een slechte naam heeft bezorgd met natrappen, burenruzies en mishandelingen.

Daar waar Badr enkel voor de knaken de overstap heeft gemaakt naar het boksen had Ali idealen. Idealen die stonden voor vrede en respect, waarvoor hij een kapitaal heeft laten schieten. Voor deze idealen heeft hij zijn beste jaren onbenut gelaten, zolang hij maar geen aandeel hoefde te hebben in een smerige oorlog.

En dát is persoonlijkheid.

sidenote; Misschien weet iedereen het al wel, maar de eerder geposte foto van Ali onderwater is een trucje van hem geweest. Hij heeft die foto van zichzelf laten maken en verspreiden om zijn tegenstanders op het verkeerde been te zetten. Na deze foto ging opeens elke bokser onder water trainen!

ZakKa!
08-12-2011, 17:35
sidenote; Misschien weet iedereen het al wel, maar de eerder geposte foto van Ali onderwater is een trucje van hem geweest. Hij heeft die foto van zichzelf laten maken en verspreiden om zijn tegenstanders op het verkeerde been te zetten. Na deze foto ging opeens elke bokser onder water trainen!

Ik was er zelf ook ingetrapt. Toen ik een klein jochie was ging ik altijd proberen onder water te schaduwboksen :D

Mooie foto's op de eerste pagina zeg. Ali is een legende en een van de grootste sporthelden aller tijden.

Lionheart
08-12-2011, 17:41
[QUOTE=kees_nmg;1105343]

Daar waar Badr enkel voor de knaken de overstap heeft gemaakt naar het boksen had Ali idealen. Idealen die stonden voor vrede en respect, waarvoor hij een kapitaal heeft laten schieten. Voor deze idealen heeft hij zijn beste jaren onbenut gelaten, zolang hij maar geen aandeel hoefde te hebben in een smerige oorlog.

En dát is persoonlijkheid.
QUOTE]

Precies zo is het! Geweldige man Ali!