PDA

View Full Version : Boksen meest corrupte sport?



RedDawn
04-12-2011, 00:11
Jezus, net Europees titelgevecht tussen Helenius en Chisora gekeken.

Weer een schandalige jurybeslissing. Waarom wordt er uberhaupt gevochten als de vechters uit de stal van Sauerland toch altijd de overwnning geschonken krijgen?! :(

redjuh
04-12-2011, 00:14
moet je de jaren 80 en 90 in thailand bekijken

Vinand
04-12-2011, 00:38
moet je de jaren 80 en 90 in thailand bekijken

Neem de enigste verloren partij van petrosyan... toen die vergif in zijn water kreeg voor de wedstrijd..

Djani
04-12-2011, 01:05
Denk t wel. Boksen gaat iig t meeste geld in om. Dus dat is dan ook een logisch gevolg. Robberies zijn niet ongewoon. Julio Cesar Chavez Jr. bijv. begint een aardige vechter te worden, maar hij is een goed voorbeeld van een vechter die voorgetrokken wordt in moeilijke situaties simpelweg omdat hij door de reputatie van zn vader erg marketable is.

blackadder
04-12-2011, 02:34
Jezus, net Europees titelgevecht tussen Helenius en Chisora gekeken.

Weer een schandalige jurybeslissing. Waarom wordt er uberhaupt gevochten als de vechters uit de stal van Sauerland toch altijd de overwnning geschonken krijgen?! :(
Waarvoor kijk je überhaupt nog?

T15Boxing
04-12-2011, 05:01
valt wel mee. boksen is al eeuwen heel actief en als je zoveel gevechten per jaar hebt zijn er heus weleens blunders. ook met mma. Machida-shogun1, garcia-zombie, sanchez-kampmann etc.

Anderson
04-12-2011, 08:03
Denk t wel. Boksen gaat iig t meeste geld in om. Dus dat is dan ook een logisch gevolg. Robberies zijn niet ongewoon. Julio Cesar Chavez Jr. bijv. begint een aardige vechter te worden, maar hij is een goed voorbeeld van een vechter die voorgetrokken wordt in moeilijke situaties simpelweg omdat hij door de reputatie van zn vader erg marketable is.

Welke partij dan? ik kan me niet herrineren dat die een partij onterecht won.

basblue
04-12-2011, 09:55
Als we het over sport hebben, en niet specifiek vechtsport, dan zou ik voetballen wel boven boksen willen zetten. Omkoopschandalen in Italië, Turkije, etc en de verhalen in de media over de FIFA ( WK, EK, etc) maken dat voetbal naar mijn idee het meest corrupt is. En iig voert deze sport de boventoon als het gaat om aantallen, omdat voetbal zo'n grote sport is. Waar overigens nog veel meer geld in omgaat als bij boksen... Percentueel weet ik het niet...

Volgens mij is elke sport waar veel geld mee is gemoeid en die internationaal wordt bedreven en waar geen transparantie is en goede regels, vatbaar voor corruptie...En misschien zijn de "mannelijke" sporten daar weer extra gevoelig voor....

Nog nooit iets gehoord over corruptie bij ballet, curling of schaken. Wat zeker in het voordeel spreekt van deze sporten!

micha
04-12-2011, 10:37
duivensport

ijsbier
04-12-2011, 11:01
Neem de enigste verloren partij van petrosyan... toen die vergif in zijn water kreeg voor de wedstrijd..

wuh? serieus?

ijsblok
04-12-2011, 17:20
Nog nooit iets gehoord over corruptie bij ballet, curling of schaken. Wat zeker in het voordeel spreekt van deze sporten!

zonder dollen: bij ritmische gymnastiek, turnen en meer jurysporten in corruptie een groot probleem hoor (elkaar / bevriende landen punten toekennen)

basblue
04-12-2011, 17:56
zonder dollen: bij ritmische gymnastiek, turnen en meer jurysporten in corruptie een groot probleem hoor (elkaar / bevriende landen punten toekennen)

Dat is waar, daarom heb ik ze ook niet in het rijtje gezet... ;) Maar ik snap je punt. Misschien valt er wel geen lijn te trekken. Ik denk dat voetbal iig op 1 staat.

Briant
04-12-2011, 18:21
zonder dollen: bij ritmische gymnastiek, turnen en meer jurysporten in corruptie een groot probleem hoor (elkaar / bevriende landen punten toekennen)

En het songfestival dan :P

blackadder
04-12-2011, 18:30
En het songfestival dan :P
Da's niet echt een sport.

basblue
04-12-2011, 21:44
Da's niet echt een sport.

Hoezo? Is vals zingen en uit de maat dansen niet een prestatie?

Djani
05-12-2011, 01:20
Welke partij dan? ik kan me niet herrineren dat die een partij onterecht won.


Tegen Sebastian Zbik vond ik dat Zbik had gewonnen of op zijn minst een draw verdiende. Ook de compubox stats waren in favor of Zbik, hoewel dit natuurlijk niet altijd alles zegt. Tegen Manfredo Jr. zag Chavez Jr. er wel goed uit. Het is een goede vechter, maar zeker geen elite en hij is gewoon een paper champ. Ik ben benieuwd wanneer hij tegen iemand met echte klasse moet vechten.

Anderson
05-12-2011, 11:01
Tegen Sebastian Zbik vond ik dat Zbik had gewonnen of op zijn minst een draw verdiende


Ik vond dat die gewonnen had Chavez net aan. Het is misschien wel een paper champ maar hij wint gewoon terecht niet zoals Sergio Martinez - Paul Williams eerste gevecht of Juan Manuel Marquez - Manny Paqiuo 3.

dandy danny
07-12-2011, 02:15
ik schat in dat voetball 2x zo corrupt is zit ook veel meer geld in voetbal en waar geld is zijn boefjes kijk maar naar italie met juve paar seizoenen geleden of het dynamo omkoopp schandaal gokkende scheidsrechters maffia wat clubs opkoopt enz boksen is erg maar het vooroordeel op alle vechtsporten is zowiezo de grootse en de pers houd ervan er naar uit te halen maar voetbal is heilig bah

blackadder
07-12-2011, 02:27
ik schat in dat voetball 2x zo corrupt is zit ook veel meer geld in voetbal en waar geld is zijn boefjes kijk maar naar italie met juve paar seizoenen geleden of het dynamo omkoopp schandaal gokkende scheidsrechters maffia wat clubs opkoopt enz boksen is erg maar het vooroordeel op alle vechtsporten is zowiezo de grootse en de pers houd ervan er naar uit te halen maar voetbal is heilig bah
x2
Een klein evenementje in Almelo zou de openbare orde in gevaar brengen. Maar in Utrecht gaat men lekker een risico-wedstrijd spelen. Met alle gevolgen van dien.