PDA

View Full Version : Big Nog **SPOILER**



wrestler_nl
11-12-2011, 16:26
Na Big Nog's verliespartij tegen Frank Mir heeft hij z'n elleboog en schouder zwaar geblesseerd door Mir's Kimura. Hij tapte niet en Mir liet niet los dus arm gebroken. Voor zijn partij tegen Schaub had hij al 2 operaties aan zijn rechter en linker knie. Hij had ook een heup operatie voor zijn partij tegen Schaub en was ook niet 100% @ UFC 134. Hij wordt volgens mij vandaag weer ge-opereerd aan zn arm/schouder/elleboog (?) en zal er waarschijnlijk een hele lange tijd eruit liggen. Ik denk niet we hem eerder zullen zien dan September 2012 als hij nog wilt vechten. Imo kan Big Nog beter stoppen. Jammer genoeg zal hij de absoluute top niet meer halen. Hij heeft een hoop legendarische partijen achter de rug & is een van de meest succusvolle HW's aller tijden ondanks het feit dat ie niet de beste UFC carriere heeft gehad.

wrestler_nl
11-12-2011, 16:33
http://1.bp.blogspot.com/-ojdIBmQf3ms/TuQmJfBdnwI/AAAAAAAAGrg/QN2zG4PF6-8/s1600/2.gif

Sadix
11-12-2011, 16:37
wat me gewoon gek maakt is hoe zo een ervaren vechter voor een klote choke gaat als zn tegenstander voor 75% KO is. Mir was nog maar met een halve been op aarde. Hij had hem er gewoon uit moeten rossen zoals zn broertje deed.

Maakt me gewoon gek dit.

DanaWhiteFan
11-12-2011, 16:46
eeuwig zonde inderdaad, voor hetzelfde geldt pakt die gewoon die KO in de 1e ronde en zitten we vandaag te discussiëren dat big nog helemaal terug is en of die tegen zijn vriend JDS moet vechten

The Company
11-12-2011, 16:56
Hopelijk nog een afscheidswedstrijd tegen iemand die hij makkelijk pakt en de hall of fame in.

DanaWhiteFan
11-12-2011, 17:07
Hopelijk nog een afscheidswedstrijd tegen iemand die hij makkelijk pakt en de hall of fame in.

mwah dat hoeft niet, ondanks zijn loss vind ik het nog geen fedor,crocop etc. die helemaal teruggezakt zijn. meer een soort van rampage doet het in zijn divisie goed zijn beide top10 vechters en zitten dicht in de top5 of zelfs erin. ik vind JDS,cain,lesnar en overeem duidelijk de betere dan nog maar ik zag nog tot gisteravond nog hem in de bovenste rijtje tussen namen als werdum,barnett,mir,carwin,cormier en bigfoot. alleen gaat die helaas denk ik deze injury hem de top kosten en zie ik hem niet meer terugkomen bij de eerste 10

dennisyzf
11-12-2011, 17:17
plain en simple 2x heel stom! Eerst stoppen met G&P en een choke met veel risico inzetten (had dan mir z'n rug gepakt) vervolgens in een onredbare situatie toch volhouden en niet Tappen....
Hier zouden ze iets over moeten zeggen... niet tappen resulteert vaak in de grote blessures die de sport voor het grote publiek zo gewelddadig maken. en negen van de tien keer wordt er niet getapt vanuit toch al onhoudbare posities.

DanaWhiteFan
11-12-2011, 17:25
dacht je nou echt dat de BJJ HELD NOG uberhaupt gaat tappen? iedereen weet toch dat Nog sowieso nooit zal gaan tappen al wou die ze nek breken

R.H.
11-12-2011, 17:52
Hij zag er eerlijk gezegt wel geweldig uit vanacht, vind het jammer dat hij voor de choke ging, maar vond het ook wel dat Herb hem hier toe dwong, nog was aan het slaan tegen de zijkant van Mir's hoofd en Herb zat hem heletijd te pushen dat hij niet achter op zijn kop mag slaan. maar goed wel een heel mooie kimura van Mir zeg.

En over zijn blessure heb ik dit van sherdog afgehaald (dus dan weet ik ook niet of het betrouwbaar is maar goed), 16 weken maar, valt reuze mee het zag er een stuk erger uit
http://www.sherdog.net/forums/f2/big-nog-breaks-humerus-x-ray-pic-why-good-news-believe-not-1923989/


DISCLAIMER: a fairly long read. If you are intelligent and have the capability to read books higher than the 8th grade reading level, you should enjoy it though. Hopefully at least. If you can't do that, I have the summarized 1 sentence version in bold toward the bottom that you can read instead.

So as a self-admitted and classified "PRIDE fanboy", it was very sad to see Minotauro be finished yesterday. Not only finished, but in devastating fashion. If you are one of the many "UFC > PRIDE AND ALWAYS WAS" guys, please take the next several moments to basque in glory before moving on. For everybody else, go ahead and keep reading.

Today it was revealed that the actual injury that Big Nog sustained was a broken humerus. This is, in simplest terms, a huge fucking bone in your arm and very tough to break. I guess that is what happens when you have 260+ pound black belts cranking on your arm. Here is the X-Ray photo released UFC 140 Photo: X-Ray of Antonio Rodrigo Nogueira's Broken Arm From Bout Against Frank Mir - Bloody Elbow (http://sherdognet.craveonline.com/index.php#http://www.bloodyelbow.com/2011/12/11/2627746/ufc-140-results-photo-big-nog-broken-arm-x-ray-frank-mir)

Judging from the possibilities, this is actually GOOD NEWS FOR MINOTAURO FANS. Well, kinda, but I'll start with the bad news first.

The bad news:

Like I said, the humerus is a huge fucking bone in the arm and pretty tough to break. He will be prohibited from training for approximately 16 weeks in order to repair the damages sustained.

The Good News

From watching the fight yesterday, although the submission was a kimura, it was clear that the damage done was not to the shoulder. This in itself is very fortunate. The shoulder is a ball-and-socket joint infamously tough for repairs as it is a very complicated fix. Many people believed it to be the elbow. The elbow is another joint which can be hyperextended for serious injury. Ligaments in the elbow can be torn, which are also very tough to repair. In the case of joint injuries, the joint rarely ever returns to "full strength" (See Shogun Rua after first Mark Coleman fight. Not making excuses to his recent losses, but in my opinion he has never re-gained that extra snap in his punches he used to have. If you disagree, simply disregard this statement. I was just trying to make a point!)

Big Nog broke his humerus, a BONE. Yes he will be out for a long time, but BONES are known to repair back to full strength, sometimes even stronger than it was before. If you don't believe me, you can do some research yourself or see it here Humerus Fractures (http://sherdognet.craveonline.com/index.php#http://www.athleticadvisor.com/injuries/UE/humerus_fractures.htm) . If he decides he wants to still fight, which I believe he will because he is fucking awesome and a warrior, he will be able to do that after a full recovery.

For Minotauro fans, I believe this is the best he has looked in the UFC (maybe the fight vs Couture could be argued). Even in his wins over Herring and Sylvia, I believed he looked very sluggish, and obviously his first fight with Mir was just terrible. But I thought his boxing looked crisp and dominated Mir in that aspect. He simply made a mistake vs another BJJ black-belt known for devastating submissions and paid for it... big time. Another thread commented on the fact that Herb Dean screwed Big Nog by constantly warning him not to hit the back of the head when he wasn't. I must say I completely agree with the thread, as Nog immediately switched to the guillotine AFTER Herb Dean kept saying it. But I'm going to move on before I get flamed too badly for this.

Simple one sentence conclusion for illiterate assholes Minotauro looked great tonight and will be back to 100% after his recovery.

Other Comments:

-Unlike Minotauro, Tito Ortiz did not look good at all tonight. Not hating on the guy, but the one-sided beatdown was pretty brutal to watch. He pretty much got punished the entire time until the referee showed mercy and stopped it. Was sad to see him get beat that bad, although I was rooting for Lil Nog. Hope the UFC does the right thing and lets him finish out his contract with a W. Rubber match with Forrest sounds good to me. Or possibly a fight with Rich Franklin. A winnable opponent yet still a big name and big fight.

-Big Nog fight kinda reminded me of Chuck Liddell, in the way that they both looked awesome up until the very end. In Liddell's retirement fight vs. Franklin, he showed solid boxing and better footwork than ever. Then, well, you know what happened....

-Great exciting PPV, but with sad results. Who can stop Jon Jones? I thought Lyoto's style would give him trouble, and he didn't make it out of the second round. Rashad has a pretty weak chin and would get mauled. Henderson has the infamous H-Bomb, but conditioning is going to be a big problem.

If you made it to this point, congratulations! Pat yourself on the back and reward yourself with cookies, it's winter break.

TOON
11-12-2011, 18:00
wat me gewoon gek maakt is hoe zo een ervaren vechter voor een klote choke gaat als zn tegenstander voor 75% KO is. Mir was nog maar met een halve been op aarde. Hij had hem er gewoon uit moeten rossen zoals zn broertje deed.

Maakt me gewoon gek dit.

dit dus!

dom....2x dom om niet te tappen overigens....dan hadden we hem weer redelijk snel in de ring gezien....nu is het nog maar de vraag...

Kemal
11-12-2011, 18:43
Denk dat hij gaat stoppen...

Fyodor
11-12-2011, 22:39
dacht je nou echt dat de BJJ HELD NOG uberhaupt gaat tappen? iedereen weet toch dat Nog sowieso nooit zal gaan tappen al wou die ze nek breken

Jawel hoor, Rico Rodriguez heeft Big Nog al eens laten tappen in ADCC.

Vond het er nasty uitzien en hier is het resultaat:
http://s1-03.twitpicproxy.com/photos/large/469883841.jpg

Turboknecht
11-12-2011, 23:22
Tering. Heb het net ook even zitten kijken, en het zag er inderdaad niet best uit. Jammer hoor, hij had hem net zo goed kunnen winnen.

SpelPlan
11-12-2011, 23:32
Doodziek. Dacht echt even dat het klaar was en Mir op z'n plaats gezet werd.

Ben met R.H. eens dat Herb Dean de k.o. wel een beetje in de weg zat. Denk dat als Big Nog door had mogen gaan daar Mir niks meer had kunnen doen en de partij gestopt was.

Zonde zonde zonde. Op de een of andere manier heb ik een antipathie tegen Mir opgebouwd de laatste tijd. Wel een goede submission. Beetje een Lesnar - Mir 1 gevoel.

rollermanskunk
11-12-2011, 23:45
Niks aan het handje
http://twitter.com/danawhite/status/145886322203168768/photo/1/large
http://twitter.com/danawhite/status/145886322203168768/photo/1/largehttps://p.twimg.com/AgZK1kzCEAAtjop.jpg:large

Turboknecht
12-12-2011, 00:11
Mooi interieur daarbinnen. :pimp:

kooivechter
12-12-2011, 00:55
wat me gewoon gek maakt is hoe zo een ervaren vechter voor een klote choke gaat als zn tegenstander voor 75% KO is. Mir was nog maar met een halve been op aarde. Hij had hem er gewoon uit moeten rossen zoals zn broertje deed.

Maakt me gewoon gek dit.

compleet mee eens. dacht ook wat doet die nu?!! gaat ie voor een choke terwijl mir al out is, en ook niet bekend staat om snelle recovery. dat is nog nooit bij een partij van hem gebeurd. noguiera had moeten blijven pounden. doodzonde denk echt dat noguiera het heeft weg gegeven, en zich nog wel even achter zij elleboog krapt. noguiera zag er wel scherp uit in deze partij. hoop wel voor hem dat hij stopt, zoveel beschadiging aan het lichaam opgelopen in de loop der jaren.

Silat
12-12-2011, 09:48
Valt dus mee deze breuk, beter een breuk als dat alle pezen in z'n schouder waren gescheurd..
Dan had ik hem bijna afgeschreven. Een breuk heelt in 6 weken, ziet eruit als een clean cut.

Nog komt gewoon terug, mark my words.

Briant
12-12-2011, 10:09
Nog ging voor de choke omdat hij blindelings vertrouwd op die guillotine choke. Hij laat iedereen er mee kloppen in de gym, maar ja een gevecht is altijd anders en er zal al flink wat zweet bij geweest zijn. Daarbij is big nog nooit echt van de gnp geweest, dit was gewoon een reflex van hem.

amilster
12-12-2011, 10:38
Ik baal er ook vreselijk van, 1 omdat NOg voor mij een MMA held is die ik tegen wie dan ook (behalve Fedor) graag zoie verliezen en 2 omdat ik zoals velen hier een hekel aan Mir begin te krijgen (los van dat het een goede vechter is)

Hoop op een comeback maar ik weet het niethoor met dat gehavende lijf van hem.

The_Rock
12-12-2011, 10:49
Ik ben helemaal teleurgesteld.

1. Tito werd afgemaakt in de 1e ronde.

2. Machida werd gewurgd en viel in slaap, viel als een zak ballen. en Jones liep arrogant door. Die f'n kut Jones. Wat haat ik die gast.

3. Frank Mir bewees dat hij de betere grondvechter was op zaterdag. Gewoon kut hoe Nog een schone winst uit de handen gooide. Wat ik niet snap is ..toen Mir 90% weg was en op zijn gezicht leunde ..waarom kon Nog niet dat extra kracht behalen om hem weg te stoppen.

amilster
12-12-2011, 15:12
http://cdn1.sbnation.com/entry_photo_images/2442532/AgXOcTaCMAAB-5o_large.jpg

smike
12-12-2011, 15:45
wat me gewoon gek maakt is hoe zo een ervaren vechter voor een klote choke gaat als zn tegenstander voor 75% KO is. Mir was nog maar met een halve been op aarde. Hij had hem er gewoon uit moeten rossen zoals zn broertje deed.


Inderdaad, hij maakte Mir helemaal af, echt kut.

Hij moet nu wel stoppen, want zijn lichaam hodut het niet meer, hij heeft geld zat en een mooie carriere gehad, hij is een legende die niet de CroCop kant op moet gaan.

MaartenManaus
12-12-2011, 16:58
Inderdaad, hij maakte Mir helemaal af, echt kut.

Hij moet nu wel stoppen, want zijn lichaam hodut het niet meer, hij heeft geld zat en een mooie carriere gehad, hij is een legende die niet de CroCop kant op moet gaan.

Zīn lichaam houd het niet meer??
Niet mee eens
Volgens mij heeft ie net een complete revisie achter de rug, zegt ie zelf dat ie fit is als nooit tevoren en heeft ie deze breuk compleet aan zichzelf te danken door niet te tappen.
Scars heeft ie zeker, maar dit is gewoon een simpele armbreuk waarvan je 100% geneest. en een ieder ander zou zijn arm ook breken als er een Mir op je ligt en op volle kracht een kimura inzet.
Vond hem juist erg scherp ogen en hij had gewoon de winst in handen. Deze Big Nog is een warrior en zie ik graag nog wat dikke partijen draaien.
En geloof ook echt dat ie dat zeker nog in zich heeft.

TOON
12-12-2011, 18:41
ik snap overigens echt niet waarom iemand met zoveel ervaring niet tapt....juist hij zou op dat moment toch moeten weten dat ie er niet uit kon komen en dat z'n arm zou breken....heat of the moment wsl, maar vind het niet slim....en dan kan er wel gezegd worden wat voor een knokker het is, vechtershart enzo, maar hij zit nu met een gebroken arm thuis....gewoon tappen, accepteren dat je een domme fout hebt gemaakt door het niet af te maken met een GnP en de week erna weer vol in training gaan voor de volgende pot...

lukashenko
13-12-2011, 02:13
ik heb net de party terug gekeken en hij tapte wel degelijk alleen franky crankte hij door tot de ref em stopte en hij knak zei