PDA

View Full Version : Update AFAV



Ervani
15-12-2011, 13:19
Een kleine update rondom AFAV dit omdat wij de laatste tijd een stuk minder films beschikbaar stellen. Het maken van de reportages zoals wij dat deden is altijd erg tijdrovend geweest en heeft van ons een flinke investering in tijd, apparatuur en geld gekost. Dat vonden wij nooit erg omdat wij 'iets' hebben met de sport. Op een gegeven moment kom je echter op het punt dat je alles al een keer gedaan hebt. Wij kunnen wel bij elk gala in de kleedkamer of aan de ring gaan staan maar dat brengt op een gegeven moment niet meer de voldoening die je er in het begin uit krijgt.

Vanaf het begin heb ik altijd gezegd dat één interview boven aan de het wensenlijstje stond en dat was een interview met Rob Kaman. Als je dat vervolgens ook hebt gedaan en daarnaast een hele grote groep bekende namen voor de camera hebt gehad en daarnaast ook series zoals Souwer vs Aussie en Mosab vs Mootje hebt gemaakt dan staat de bron qua motivatie op een gegeven moment droog.

Het is ons ook tegen gevallen dat er gewoon geen bedrijven zijn die zich als sponsor willen binden aan het kickboksen. Heeft veel zo niet alles te maken met de vaak negatieve publiciteit rondom vechtsporten. Waarom sponsoren? Nee niet omdat wij er echt geld mee willen verdienen maar nu kosten de series ons best veel geld. Dat zit 'm indirect in de uren die ik aan de opnames en montages besteedt en op dat moment niet kan besteden aan mijn commerciële werk als filmmaker maar het zit 'm ook in afschrijving van de apparatuur.

Anyway de activiteiten staan dus even op een laag pitje. Dat betekend niet dat wij niet meer bezig zijn met AFAV sterker op de achtergrond zijn wij bezig met nieuwe activiteiten en concepten. Een ambitieus plan hebben wij echter helaas de afgelopen week afgebroken en dus kunnen wij daar nu wel meer over zeggen. Het was het plan om met aangepaste regels evenementen te organiseren. Als wij back-stage trainers en vechters spreken horen wij heel vaak dat men liever Muay Thai ziet en vecht dan de 3x3 K1 regels. Daarnaast is er zo vaak discussie over uitslagen van partijen.. twijfels over jurering etc etc. En ten slotte komen wij allemaal natuurlijk naar een gala vanwege het spektakel. Dat bracht ons een aantal maanden geleden tot het AFAV True Gladiator concept. Let op:

- Last man standing, dus een partij gaat door totdat één van de vechters niet meer kan of wil vechten. Dus geen puntentellingen door een jury maar alleen een scheidsrechter die alles in goede banen leidt.
- Tag team competitie, een ingewikkeld verhaal dat ik niet verder zal omschrijven maar je zou naar Amerikaans model te maken krijgen met verschillende teams waarbij met behulp van aangepaste regels een aantal leuke verrassingen naar voren zouden komen.

Etc etc... veel grote plannen, helaas hebben wij besloten dit project af te breken. het hele Last man Standing is ongetwijfeld iets dat de meeste vechtsport liefhebbers wel zien zitten. Maar je voelt de bui al hangen als de media en/of de overheid hier lucht van krijgt. je kan de krantenkoppen bij wijze van spreken al voor je zien.

Hoe nu verder? Vanaf januari komen er zeker weer AFAV reportages uit, wij gaan echter wel de krenten uit de pap pikken. En dan doelen wij op de grotere namen of bijzondere vechters/partijen waar meer achter zit dan een willekeurig ander verhaal.

Daarnaast gaan wij ons ook bezig houden met andere vechtsporten en om een tipje van de sluier op te lichten: wij komen ook met een serie over Krav Maga.

En ten slotte komen wij met iets dat interessant is voor sporters en organisatoren van evenement. Er gaat een AFAV team komen dat de naam AFAV True Gladiators zal gaan dragen. Dat betekend dat wij management, promotie, begeleiding en trainingen gaan regelen voor een selecte groep vechters die verbonden zullen zijn aan AFAV. Het zal NIET gaan om een reguliere sportschool! Wij formeren een team en zullen daarvoor wel op regelmatige basis bootcamps gaan organiseren. Een aantal bekende trainers hebben reeds aangegeven mee te willen werken aan dit project.

Het gehele traject zal in januari vorm gaan krijgen, vechters die denken dat zij deel uit moeten/kunnen maken van AFAV True Gladiators kunnen zich bij ons aanmelden (alleen via email, en alleen vechters zelf dus niet ik ken iemand die ook geschikt is.. maar concreet de vechters zelf).

Alle mensen die zich aanmelden worden tzt uitgenodigd voor een van de openbare AFAV bootcamps en dan zal er door middel van een selectie gekeken worden of je deel uit kan maken van het team. Wij richten ons niet alleen op de toppers dus ook B en C-klassers zijn welkom. Belangrijk om te melden is dat het om een wedstrijdteam gaat dus wij gaan niet aan de slag met recreanten.

Organisatoren van evenementen kunnen vanaf het eerste kwartaal van 2012 bij ons terecht voor vechters.

Tot slot kunnen wij vermelden dat AFAV ook seminars en openbare bootcamps zal gaan organiseren hierbij gaat het om zowel kickboksen/muay thai als om MMA. Meer informatie hierover volgt spoedig.

Nu kan de vraag opkomen: waar blijven die films dan? Het zal duidelijk zijn dat wij al onze projecten op beeld vast gaan leggen. Sterker nog het ziet er naar uit dat wij op regelmatige basis afleveringen uit een lange serie gaan uitbrengen.

AFAV True Gladiators wil de sport weer terug brengen naar de basis, geen nieuwelinge partijen waarbij vechters met hun eigen muziekje opkomen, dat is iets wat je moet verdienen. Goede mentaliteit, sportiviteit en geen gelazer! Back to basic vechten als een gladiator en met geheven hoofd de ring verlaten!

Team AFAV,
Paul, Ramzi, Ervani

Kemal
15-12-2011, 13:23
Bedankt voor de update! Ik ben erg benieuwd hoe alles gaat uitpakken!

Asura
15-12-2011, 13:28
Het gladiator concept was een vet idee, maar ik vraag me af of je daar een vergunning voor kan krijgen.

Richelieu
15-12-2011, 16:26
Het gladiator concept was een vet idee, maar ik vraag me af of je daar een vergunning voor kan krijgen.

Tag Team heb ik in het verleden al eens vaker langs zien komen, dus dat lijkt me niet echt een probleem.

Danielos
15-12-2011, 19:12
Ben benieuwd, met name naar de Krav Maga series. Wellicht kan ik iets betekenen m.b.t sponsoring hiervoor in de toekomst, neem even contact op.

Bromios
15-12-2011, 20:17
Last man standing heeft in mijn optiek een paar nadelen en de belangrijkste ervan is de planning. Doe je 3 partijen op een avond dan kan het zijn dat we anderhalf uur zitten of dat we met 3 minuten weer buitenstaan.

Dus als 2e partij kun je bijna geen warming up doen want je hebt geen idee wanneer je op moet. Maakt het saai voor het publiek net als lange partijen waarbij beide partijen compleet kapot zijn en op elkaar in staan te hakken waarbij er niet meer verdedigd wordt. Terecht dat je daar geen vergunning voor zou kunnen krijgen (my 2 cents)

Ik ben altijd voor korte partijen met veel actie. nadeel daarvan is inderdaad de jury.

Verder niks dan lof voor de initiatieven !!

MMAFAN-1122
16-12-2011, 10:17
Bedankt voor de update. Succes!!

smike
16-12-2011, 15:02
Thx voor de update jongens.
Ik vroeg me inderdaad al af waar de nieuwe reportages waren.

Wel zouden jullie nog een kickbox girls reportage door Fabienne laten doen als ik me niet vergis, wanneer komt die?

Jullie reportages zijn altijd van prachtige kwaliteit en ik vind dat een groot compliment waard!

Ervani
17-12-2011, 03:28
Aanvullend nieuws. AFAV is trots dat wij vanaf 1 januari 2012 het management en de promotie van onder andere Youness 'The Matrix' El Mhassani gaat regelen. Wij realiseren ons dat het de laatste tijd erg stil is geworden rondom Youness maar als het aan ons (Youness en AFAV) ligt wordt 2012 het jaar van de comeback van 'The Matrix'. Het is aan andere vechters om de uitdaging die Youness neer zal gaan leggen aan te nemen.