PDA

View Full Version : Joop Ubeda stopt met scheidsen!



S.imon
19-12-2011, 17:45
Met beetje nog schaamrood op me wangen tik ik dit berichtje.... Joop Ubeda belde mij net op met de verzoek om dit op kickbox.nl te posten.

"ik stop per direct met scheidsen, ik ben er klaar mee". ... Aldus Joop. Ik vroeg hem waar deze onverwachte beslissing vandaan kwam, het antwoord was niet wat ik had verwacht.

(Ik kan en wil niet dieper op de reden ngaan en hoop dat jullie mij er ook niet om zullen vragen. Ik hoop dat Joop dit zelf wil en zal posten.)

Het ligt zowieso in het feit dat It'S Showtime voor aankomende evenement van 28 januari 2012 geen gebruik wil en zal maken van zijn diensten.

Ik heb Joop proberen over te halen om te zijn besluite enigzins te wijzigen in "voorlopig". Maar Joop kennende, "ik stop en klaar uit hakim"

Ik spreek uit persoonlijke titel als ik zeg dat dit een groot verlies zal zijn voor onze sport, die al een tijd in een negatief spiraal zit. Ik hoop dat ik Joop op korte termijn (met anderen) kan en zal ompraten....

Tot dan respecteer ik Joop zijn Besluit om te stoppen.

Joop namens de kickboxwereld bedankt voor alles....

Hakim

Bron; Klik hier (http://www.kickbox.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=36507)

blackadder
19-12-2011, 17:47
Wow. WTF?

RedDawn
19-12-2011, 18:00
Vreemd in de afgelopen dagen heeft Joop nog op kickbox.nl zitten spammen dat It's Showtime zo goed bezig was. ;)

Marchant
19-12-2011, 18:01
Ik lees graag de uitleg waarom....
Sowieso jammer!

kendamac
19-12-2011, 18:04
Jammer dat ze hem er de 28ste er niet bij willen hebben. Bij een gala waar topvechters het tegen elkaar opnemen hoort een topscheids als Joop. Hoop dat hij snel terugkomt op zijn beslissing. Het zou idd een groot verlies zijn voor kickboxwereld.

Sjaak
19-12-2011, 18:04
Jammer dat Joop stopt was een van de allerbeste scheidsen die ik gezien heb. Deed wat die moest doen en was niet bang om belangrijke en goede beslissingen te nemen in het belang van de vechters, groot verlies en jammer dat Its Showtime hem niet meer wil gebruiken

Osu !

justsomeone
19-12-2011, 18:04
#confused#

remco pardoel
19-12-2011, 19:10
Joop is een van de allerbeste.
Hij is voor het Kickboksen wat Big John is voor MMA

Lionheart
19-12-2011, 20:22
Hij komt er wel op terug hoop/denk ik..

The Bulldog
19-12-2011, 20:30
ehm...

betreft dat joop stopt..... erg jammer.....goeie scheids op kickboks gebied....en ik heb hem altijd als een goeie gast ervaren...

betreft het bericht op zich....... wat is de betekenis/bedoeling van het ik wil niet op bla bla bla ingaan.... zeg dan alleen dat ie stopt....zonder enige vorm van aanjagen van gevis en geraad naar de reden....

JOOP succes met wat je nu gaat doen.... OSU!!!

Marchant
19-12-2011, 20:33
Hij komt er wel op terug denk ik..
dat denk ik ook ... had al een beetje een déjà vu gevoel hoeveelste keer is dit eigenlijk?

Zei:
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?87813-Joop-Ubeda-stopt-per-direct/page3&highlight=Joop+Ubeda

Justinian
19-12-2011, 20:36
Joop is een van de allerbeste.
Hij is voor het Kickboksen wat Big John is voor MMA
x2! Zonde wanneer hij inderdaad zou stoppen. Topscheidsrechter met overwicht op de vechters en bovendien een hele aardige gast!

Justinian
19-12-2011, 20:38
dat denk ik ook ... had al een beetje een déjà vu gevoel hoeveelste keer is dit eigenlijk?

Zei:
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?87813-Joop-Ubeda-stopt-per-direct/page3&highlight=Joop+Ubeda
Dat was bij de bond. Hij heeft toen niet gezegd dat hij ook als scheidsrechter zou stoppen voor zover ik weet.

Richelieu
19-12-2011, 20:45
Vreemd in de afgelopen dagen heeft Joop nog op kickbox.nl zitten spammen dat It's Showtime zo goed bezig was. ;)

Dat was inderdaad frappant!

Italian*Berlusconi*
19-12-2011, 20:46
Een goede ref dat zeker, maar had ook zijn favorieten wat je ook vaak terug zag in bepaalde partijen.. jammer dat hij stopt dat wel, maar om nou te zeggen de Big John van het kickboxen.. niet echt.. Wel een gemis voor de NL'dse vechtsport!!

bush1do
19-12-2011, 21:07
reps voor joop!!!!

Bromios
19-12-2011, 21:12
Wat zijn dit toch altijd een belachelijk berichten.
Of je zegt dat je stopt en punt. Of je zegt niks....

E.Ouwerkerk
19-12-2011, 21:18
Joop is voor mij de beste en eerlijkste scheidsrechters die er in Nedeland rondloopt!!
Mijn wens voor 26 november was,dat Joop mijn laatste partij zou scheidsen.
Als deze man,om wat voor een reden ook,zou stoppen als scheidsrechter,zou dit een verlies zijn voor onze sport!!

Joop,je zal voor voor mij altijd de beste zijn en blijven!!!!
Heel veel respect voor jouw als mens!!!!

gr Erik en Martina van Ouwerkerk.

Kemal
19-12-2011, 21:29
Erg jammer. Het zou wel mooi zijn als hij als scheids een laatste partij kan doen, als afscheid..

Hans Vos
19-12-2011, 21:30
heel erg jammer , er zijn er maar weinig zo concequent als hij . zeker bij toppartijen als bij it,s showtime heb je een leider nodig en dat is joop zeker . hoop dat ze er op terugkomen . gr hans

Marchant
19-12-2011, 21:31
Dat was bij de bond. Hij heeft toen niet gezegd dat hij ook als scheidsrechter zou stoppen voor zover ik weet.

ah my bad, topic begon wel het zelfde;)

lopez86
19-12-2011, 22:20
Volgens mij had Joop ook al langer gezondheidsproblemen toch?
Het lijkt mij een nogal emotionele reactie op een beslissing van It's Showtime waar hij het klaarblijkelijk niet mee eens is, en hij zal er daarom wel op terugkomen.
Zo niet dan is het heel jammer, maar zonder Joop gaat kickboksen ook gewoon door.

victor45
19-12-2011, 23:44
Lekker belangrijk

VetteVis
20-12-2011, 00:28
Lekker belangrijk

Sadix
20-12-2011, 01:17
Lekker belangrijk

als je op korfbal zit niet nee.

Joop is zeker een Icoon in de sport. Jammer dat hij op deze manier stopt.

Bartju
20-12-2011, 01:25
als je op korfbal zit niet nee.

Joop is zeker een Icoon in de sport. Jammer dat hij op deze manier stopt.

x2

gieloe
20-12-2011, 07:14
Misschien dat ik de enige ben hier op het forum maar ik persoonlijk stoorde me altijd aan zijn bazige houding in de ring en dat geschreeuw altijd. Zo hoeft het niet te gaan in ieder geval.

Bobson
20-12-2011, 08:07
Misschien dat ik de enige ben hier op het forum maar ik persoonlijk stoorde me altijd aan zijn bazige houding in de ring en dat geschreeuw altijd. Zo hoeft het niet te gaan in ieder geval.

Je bent niet de enige. Bovendien waren zijn persoonlijke voorkeuren wat al te duidelijk. Net zoals bijv zijn afkeer van de clinch, ook bij partijen waar dat was toegestaan. En nu is zijn plotselinge Simon-verering, en vervolgens -afkeer op zijn minst opmerkelijk. Het ziet eruit als een sollicitatie, waar vervolgens een afwijzing op is gekomen. Maar hoe dat ook zit, dat boeit me verder ook niet. Bovendien zal het me niet verbazen als hij over een tijdje gewoon weer staat de scheidsen.

MMAFAN-1122
20-12-2011, 08:58
Hij komt er wel op terug hoop/denk ik..

X2

RedDawn
20-12-2011, 09:24
Misschien dat ik de enige ben hier op het forum maar ik persoonlijk stoorde me altijd aan zijn bazige houding in de ring en dat geschreeuw altijd. Zo hoeft het niet te gaan in ieder geval.

Helemaal mee eens. Een scheidsrechter moet zoveel mogelijk onzichtbaar zijn in de ring en Joop was vaak te schreeuwerig aanwezig.

Ach.....en over een paar maanden staat hij gewoon weer in de ring. Trust me!

A-team
20-12-2011, 11:23
Misschien dat ik de enige ben hier op het forum maar ik persoonlijk stoorde me altijd aan zijn bazige houding in de ring en dat geschreeuw altijd. Zo hoeft het niet te gaan in ieder geval.

Nee, ben je niet!

de Stiep
20-12-2011, 12:37
Tja, een ieder heeft zijn mening, of voorspeld dat Joop "wel weer terug komt in de ring", desondanks vind ik het dus wel een aderlating voor de kickbokssport.
Joop veel succes in wat je verder gaat doen.

OSU !

PinPoint
20-12-2011, 14:02
Wat zijn dit toch altijd een belachelijk berichten.
Of je zegt dat je stopt en punt. Of je zegt niks....

Dat zegt hij toch ook. Ik stop per direct. punt............dus wat is je punt?



Misschien dat ik de enige ben hier op het forum maar ik persoonlijk stoorde me altijd aan zijn bazige houding in de ring en dat geschreeuw altijd. Zo hoeft het niet te gaan in ieder geval.

Hierin sta je zeker niet alleen. Ik erger mij al jaren aan zijn aanwezigheid in de ring.

Marco (scheids)
20-12-2011, 19:27
Joop is een topper, maar ik kan de beslissing van Its showtime wel begrijpen.

Ik heb t zelf twee weken geleden zelf meegemaakt bij de M-1 Fedor vs Monson show.
De hoofdparty hebben ze aan Shimada gegeven, en natuurlijk is dat jammer voor mij, maar mij zien ze als de scheids van M-1 zoals ze Joop zien als de scheids van Its showtime (ondanks dat we beide free lance zijn).
En iedereen ziet natuurljk de link Showtime/Badr en M-1/Fedor.
Shimada en ik hebben gewoon de partijen samen verdeeld.

Kop op Joop, tis ff een tegenslag, maar we staan er uiteindelijk voor de vechters, dus hup in 2012 gewoon de ring weer in!!

Wens je rustige en fijne kerstdagen toe en tot volgend jaar (in de ring) !

PinPoint
20-12-2011, 20:56
Welke beslissing precies?

Of mis ik nu iets.....

blackadder
20-12-2011, 20:58
Joop is een topper, maar ik kan de beslissing van Its showtime wel begrijpen.

Wat is de reden van deze beslissing?

Marco (scheids)
20-12-2011, 21:05
De beslissing om een scheids uit Japan te halen voor de match Badr vs Saki

PinPoint
20-12-2011, 21:19
Ah juist!

We gaan er dus nu vanuit dat hij stopt vanwege deze beslissing?
Hij voelt zich dus enorm gepasseerd.....

blackadder
20-12-2011, 21:21
De beslissing om een scheids uit Japan te halen voor de match Badr vs Saki
Uuuh...ok...en hoezo doen ze dat?

Marco (scheids)
20-12-2011, 21:27
Copy van de reactie van Its showtime op kickbox.nl




Ik heb hierover contact gehad met Simon Rutz en zijn verhaal is als volgt:

"Joop kon en kan gewoon scheidsen op 28 januari, maar voor de partij tussen Badr Hari en Gokhan Saki willen we geen Nederlandse scheidsrechter gebruiken, omdat we iedere vorm en schijn van partijdigheid willen voorkomen.
We hebben gekozen voor een Japanse scheidsrechter van de K-1. Dat wil dus absoluut niet zeggen dat Joop niet goed genoeg is. Integendeel zelfs. We zeggen dus ook niet dat Joop bevooroordeeld zou zijn, maar we willen gewoon geen enkel risico nemen met deze partij."

Kemal
20-12-2011, 21:30
duidelijke reactie!

blackadder
20-12-2011, 21:32
Ik vraag me alleen af waarom ze dan niet gewoon een andere scheids voor die partij nemen maar speciaal eentje uit Japan invliegen. T'is ja niet alsof Joop de enigste scheids is die er in NL rondloopt.

R.D.N
20-12-2011, 21:38
Misschien dat ik de enige ben hier op het forum maar ik persoonlijk stoorde me altijd aan zijn bazige houding in de ring en dat geschreeuw altijd. Zo hoeft het niet te gaan in ieder geval.

je ben zeker niet de enige....stoor me zwaar altijd aan hem,hij denkt dat ie heel wat is.... en scheelt me geen moer dat ie stopt

PinPoint
20-12-2011, 22:09
duidelijke reactie!

Zeker!




Ik vraag me alleen af waarom ze dan niet gewoon een andere scheids voor die partij nemen maar speciaal eentje uit Japan invliegen. T'is ja niet alsof Joop de enigste scheids is die er in NL rondloopt.

Misschien moet je het dan nog eens lezen?

Ze willen geen scheids uit NL.....vanwege mogelijke partijdigheid

Richelieu
20-12-2011, 22:11
Zeker!





Misschien moet je het dan nog eens lezen?

Ze willen geen scheids uit NL.....vanwege mogelijke partijdigheid

Dus de organisatie twijfels dus aan de integriteit van één van hun scheidsrechters? Erg wazig allemaal. Is ook volgens mij de enige sport waarin dit kan ;)

RamonaS
20-12-2011, 22:14
Volgens mij ook een beetje overbodig want de een komt voor marokko uit en de ander voor turkije...zie het probleem niet zo!

blackadder
20-12-2011, 22:19
Misschien moet je het dan nog eens lezen?

Ze willen geen scheids uit NL.....vanwege mogelijke partijdigheid
Beiden wonen en trainen in NL. Dus over wat voor een soort partijdigheid heb je het?

PinPoint
20-12-2011, 22:20
Dus de organisatie twijfels dus aan de integriteit van één van hun scheidsrechters? Erg wazig allemaal. Is ook volgens mij de enige sport waarin dit kan ;)

Je quote de verkeerde hoor ;)

Ik zeg niet dat ik het snap of mee eens ben.....

PinPoint
20-12-2011, 22:21
Beiden wonen en trainen in NL. Dus over wat voor een soort partijdigheid heb je het?

Ook jij quote de verkeerd hoor hahaha....zie mijn reactie hierboven....


Dat de scheids ook uit NL komt en mogelijk een voorkeur heeft. Dat zeg ik niet.....!

PinPoint
20-12-2011, 22:23
Volgens mij ook een beetje overbodig want de een komt voor marokko uit en de ander voor turkije...zie het probleem niet zo!

Hier heb ik persoonlijk altijd wel moeite mee. Maar dan gaan we wel erg off topic....

Illest
20-12-2011, 22:28
Misschien ben ik de enige..

maar ik heb altijd het idee dat wanneer dit soort nieuws er is, Joop met een gele rakker achter zijn pc zit met z'n muis op auto-scroll en met die sluwe blik van hem zit te genieten over hoe hij word opgehemeld..

Joop stoppen? om zoiets stoms....ga toch weg joh:thup:


Tot volgend jaar Jopie...:lol:

kempenboi
20-12-2011, 22:49
Héél nadrukkelijk aanwezig. Maar ik vond 't mooi. Het is óók entertainment.

lopez86
20-12-2011, 23:17
Copy van de reactie van Its showtime op kickbox.

Ik heb hierover contact gehad met Simon Rutz en zijn verhaal is als volgt:

"Joop kon en kan gewoon scheidsen op 28 januari, maar voor de partij tussen Badr Hari en Gokhan Saki willen we geen Nederlandse scheidsrechter gebruiken, omdat we iedere vorm en schijn van partijdigheid willen voorkomen.
We hebben gekozen voor een Japanse scheidsrechter van de K-1. Dat wil dus absoluut niet zeggen dat Joop niet goed genoeg is. Integendeel zelfs. We zeggen dus ook niet dat Joop bevooroordeeld zou zijn, maar we willen gewoon geen enkel risico nemen met deze partij."

Als dit zo is is dat een totaal te begrijpen en een legitieme reden om een andere scheids te nemen dan Joop.

En dan loopt Joop gewoon als een klein kind te stampvoeten, "papa ik ga krijsen als ik mn zin niet krijg!!!", zo ongeveer :confused: :fp:
Deed ik ook, toen ik 4 was ofzo...


Beiden wonen en trainen in NL. Dus over wat voor een soort partijdigheid heb je het?

De partijdigheid dat Joop de uitstraling van een "Its Showtime" scheidsrechter heeft, en bovendien nauw betrokken is geweest bij het wedstrijdverloop van beide vechters, omdat hij deze jongens al van kinds af aan scheidst.
Ook bij It;s Showtime is hij niet weg te denken als scheids.
Omdat deze partij zo enorm is en daarmee de nodige internationale exposure meebrengt, is de kans dat men Its Showtime beticht van het beïnvloeden van eventuele scheidsrechter beslissingen aanwezig.
It's Showtime wil dat risico niet lopen, het zou hun merknaam grote schade kunnen toebrengen wanneer dit gebeurt (er zullen miljoenen mensen kijken naar deze wedstrijd) en daarom nemen ze voorzorgsmaatregelen.

Bromios
20-12-2011, 23:39
Als dit zo is is dat een totaal te begrijpen en een legitieme reden om een andere scheids te nemen dan Joop.

En dan loopt Joop gewoon als een klein kind te stampvoeten, "papa ik ga krijsen als ik mn zin niet krijg!!!", zo ongeveer :confused: :fp:
Deed ik ook, toen ik 4 was ofzo...



De partijdigheid dat Joop de uitstraling van een "Its Showtime" scheidsrechter heeft, en bovendien nauw betrokken is geweest bij het wedstrijdverloop van beide vechters, omdat hij deze jongens al van kinds af aan scheidst.
Ook bij It;s Showtime is hij niet weg te denken als scheids.
Omdat deze partij zo enorm is en daarmee de nodige internationale exposure meebrengt, is de kans dat men Its Showtime beticht van het beïnvloeden van eventuele scheidsrechter beslissingen aanwezig.
It's Showtime wil dat risico niet lopen, het zou hun merknaam grote schade kunnen toebrengen wanneer dit gebeurt (er zullen miljoenen mensen kijken naar deze wedstrijd) en daarom nemen ze voorzorgsmaatregelen.

Miljoenen kijkers, grote schade. We hebben het niet over de championsleague hoor.
De enige reden waarom honderduizenden nederlanders dit gaan zien is omdat de zaal wordt afgebroken door de supporters en dit dus de laatste kickboxwedstrijd op nederlandse bodem is. Dus wat maakt het uit welke scheids er staat.

respect
20-12-2011, 23:53
Miljoenen kijkers, grote schade. We hebben het niet over de championsleague hoor.
De enige reden waarom honderduizenden nederlanders dit gaan zien is omdat de zaal wordt afgebroken door de supporters en dit dus de laatste kickboxwedstrijd op nederlandse bodem is. Dus wat maakt het uit welke scheids er staat.
Denk dat je zelf vergist. Alleen vanuit Turkije al genoeg kijkers, ze houden van badr en van saki.

blackadder
20-12-2011, 23:54
Denk dat je zelf vergist. Alleen vanuit Turkije al genoeg kijkers, ze houden van badr en van saki.
En de rest van de wereld.

respect
20-12-2011, 23:58
En de rest van de wereld.
Idd en de rest. Ik heb Ubeda nooit partijdig gezien kan fout zitten hoor.

joostje
21-12-2011, 10:24
De partijdigheid dat Joop de uitstraling van een "Its Showtime" scheidsrechter heeft, en bovendien nauw betrokken is geweest bij het wedstrijdverloop van beide vechters, omdat hij deze jongens al van kinds af aan scheidst.
Ook bij It;s Showtime is hij niet weg te denken als scheids.
Omdat deze partij zo enorm is en daarmee de nodige internationale exposure meebrengt, is de kans dat men Its Showtime beticht van het beïnvloeden van eventuele scheidsrechter beslissingen aanwezig.
It's Showtime wil dat risico niet lopen, het zou hun merknaam grote schade kunnen toebrengen wanneer dit gebeurt (er zullen miljoenen mensen kijken naar deze wedstrijd) en daarom nemen ze voorzorgsmaatregelen.

{\complot theorie modus aan}
Of zou "It's Showtime" die japanse scheidsrechter juist makkelijker kunnen beïnvloeden dan dat ze Joop kunnen beïnvloeden¿?¿? :confused:
Zou wel een goede verklaring zijn waarom Joop zo boos reageert!
{\complot theorie modus uit}

Joop was de scheidsrechter van mijn 1e kickboks partij, dat maakte het voor mij nog eens extra gaaf om voor de 1e keer de ring in te stappen! Bedankt voor het scheidsen van die wedstrijd Joop!!

FOCUS
21-12-2011, 12:09
nou gaat Jopie nog een verklaring geven, of moeten we weer op andere fora gaan rondneuzen?

Glen
21-12-2011, 12:17
nou gaat Jopie nog een verklaring geven, of moeten we weer op andere fora gaan rondneuzen?
Andere fora dus....
Bron: kickbox.nl



Joop Ubeda

http://www.kickbox.nl/forums/images/postbitedge2.gifhttp://www.kickbox.nl/forums/images/profile.gif (http://www.kickbox.nl/forums/member.php?s=&action=getinfo&userid=134) http://www.kickbox.nl/forums/images/sendpm.gif (http://www.kickbox.nl/forums/private.php?s=&action=newmessage&userid=134) http://www.kickbox.nl/forums/images/find.gif (http://www.kickbox.nl/forums/search.php?s=&action=finduser&userid=134) http://www.kickbox.nl/forums/images/buddy.gif (http://www.kickbox.nl/forums/member2.php?s=&action=addlist&userlist=buddy&userid=134)http://www.kickbox.nl/forums/images/space11.gif




Junior lid
BERICHTEN: 475LID SINDS: Jan 2002 Locatie: nymegenSTATUS: Offline
http://www.kickbox.nl/forums/images/edit.gif (http://www.kickbox.nl/forums/editpost.php?s=&action=editpost&postid=387297) http://www.kickbox.nl/forums/images/quote.gif (http://www.kickbox.nl/forums/newreply.php?s=&action=newreply&postid=387297)




quote: Originally posted by I_LOVE_K.O.'S Ik heb hierover contact gehad met Simon Rutz en zijn verhaal is als volgt:

"Joop kon en kan gewoon scheidsen op 28 januari, maar voor de partij tussen Badr Hari en Gokhan Saki willen we geen Nederlandse scheidsrechter gebruiken, omdat we iedere vorm en schijn van partijdigheid willen voorkomen.
We hebben gekozen voor een Japanse scheidsrechter van de K-1. Dat wil dus absoluut niet zeggen dat Joop niet goed genoeg is. Integendeel zelfs. We zeggen dus ook niet dat Joop bevooroordeeld zou zijn, maar we willen gewoon geen enkel risico nemen met deze partij."

ja daar komen we met de draaikonten politiek, ik heb alle sms,jes nog.

het gaat er bij mij om op wat voor een manier het mij wers duidelijk gemaakt.
letterlijk de jap is te duur voor een party dus doet hij er zes.

nou van mij mag hij ze allemaal doen.

dit is voorlopig het laatste wat ik er over zeg, geen mob aan geen internet tot na de feestdagen.


prettige feest dagen allemaal.


joopubeda

Marchant
21-12-2011, 12:29
Kinderachtig.............meer kan ik er niet van maken.
Is Joop een beetje jaloers ?
krijg die Japanse scheids te veel aandacht en Joop niet?
Ik bedoel Showtime is toch niet verplicht om Joop de partijen te geven alleen omdat hij dat altijd kreeg.
Ik neem aan dat Joop gewoon ingehuurd wordt en een gage krijgt.
Dus niet zo zeuren als iemand anders een keer wordt gekozen.
maar dit is hoe ik het zie,
een beetje een Ego probleempje met een kinderachtige reactie

FOCUS
21-12-2011, 12:38
http://www.youtube.com/watch?v=OV4ELtTzccU&feature=related

PinPoint
21-12-2011, 12:40
Misschien reageert hij wel zo omdat er afspraken niet na gekomen zijn?


ja daar komen we met de draaikonten politiek, ik heb alle sms,jes nog.

Beetje vreemd om dit soort zaken via de sms te bespreken?

Rverm
21-12-2011, 12:43
Joop gaat al jaren mee met its showtime gala's en kent jongens als Badr Hari heel goed denk ik. Dus is het logisch dat hij zo'n partij niet mag doen om elke vorm van partijdigheid en ophef achteraf tegen te gaan, mocht het discutabel zijn. Snap zijn ophef ook niet zo want als die er normaal over nadenkt moet ie het ook wel snappen. Verder hoort ie gewoon bij de beste scheidsrechters ter wereld en straalt ie een enorme dominantie uit in de ring want soms wel nodig is.

Onlangs ook het nieuws dat Bjorn Kuipers (voetbalscheidsrechter) Nederland gaat vertegenwoordigen op een groot toernooi, dus in elke tak van sport worden niet altijd de beste scheidsrechters geplaatst/gestuurd.

Rverm
21-12-2011, 12:45
Beetje vreemd om dit soort zaken via de sms te bespreken?

of het laat zien hoe close its showtime en Joop zijn, dus dan is de reden voor een andere scheidsrechter meer dan terecht aangezien badr uitkomt voor its showtime.

Italian*Berlusconi*
21-12-2011, 13:04
ben blij dat ik niet de enige was die af en toe partijdigheid zag bij de wedstrijden die Joop heeft geref't... maar wel logisch van It's Showtime en je geeft er een extra international tintje aan als het idd een japanse scheids is, juist omdat Showtime altijd de tegenhanger van K1 is geweest.

Richelieu
21-12-2011, 13:13
nou gaat Jopie nog een verklaring geven, of moeten we weer op andere fora gaan rondneuzen?

Weet dat Joop problemen heeft om een account aan te maken, hij probeert het al enige tijd maar helaas nog niet gelukt.

RedDawn
21-12-2011, 13:14
Echt die reactie van Joop is van het niveau van een kind van 5. :(

Richelieu
21-12-2011, 13:14
ben blij dat ik niet de enige was die af en toe partijdigheid zag bij de wedstrijden die Joop heeft geref't... maar wel logisch van It's Showtime en je geeft er een extra international tintje aan als het idd een japanse scheids is, juist omdat Showtime altijd de tegenhanger van K1 is geweest.

Maar wel frappant dat hij dan al jaren ervoor enorm veel partijen, ook Showtime titelgevechten, als scheidsrechter in de ring stond ;)

Marchant
21-12-2011, 13:23
Weet dat Joop problemen heeft om een account aan te maken, hij probeert het al enige tijd maar helaas nog niet gelukt.


Heeft tie een IP ban? Is hij Amstelman/Louis?? :lol:

Italian*Berlusconi*
21-12-2011, 13:25
Maar wel frappant dat hij dan al jaren ervoor enorm veel partijen, ook Showtime titelgevechten, als scheidsrechter in de ring stond ;)

ik denk dat dat onder de noemer "vriendjes politiek" valt.. ik wil niet zeggen dat hij een slechte scheids was hoor, maar wel dat het overduidelijk was / is dat hij favorieten heeft en dat mag een scheids niet laten blijken tijdens een partij imo..

Marchant
21-12-2011, 13:34
.... ik wil niet zeggen dat hij een slechte scheids was hoor, maar wel dat het overduidelijk was / is dat hij favorieten heeft en dat mag een scheids niet laten blijken tijdens een partij imo..

2x

Sadix
21-12-2011, 13:52
wie was zijn favoriet dan bijv? heb dat nooit opgemerkt.

Richelieu
21-12-2011, 13:56
Heeft tie een IP ban? Is hij Amstelman/Louis?? :lol:

Nope, maar sprak Joop regelmatig op gala's. Hij leest zeker mee, maar het lukte hem simpelweg destijds niet.

Italian*Berlusconi*
21-12-2011, 14:10
wie was zijn favoriet dan bijv? heb dat nooit opgemerkt.

ik wil niet de Micha uithangen maar laten we het erop houden dat het overduidelijk in flink wat wedstrijden van bijvoorbeeld Sem Braan te zien was waar hij de ref was.. maar er zullen vast meer voorbeelden zijn... maar nogmaals, absoluut geen slechte scheids alleen een beetje te aanwezig in de ring..

Bobson
21-12-2011, 15:32
Hoop lawaai om niks. Joop solliciteert bij Rutz en ondersteunt dit met een Rutz-lofzangberichtje op kickbox. Rutz neemt echter een andere scheids. Pech voor Joop, die vervolgens met een kinderachtige jank-reactie komt. Die bovendien waarschijnlijk inhoudelijk niets voorstelt, want of hij echt stopt met scheidsen moeten we nog maar afwachten. Ik geloof daar iig niets van.

univers1l
21-12-2011, 17:04
duidelijke verklaring van showtime en klinkt begrijpelijk, vind zelf joop een goede scheids maar soms te aanwezig idd. De laatste paar gala's vond ik zelf die marokkaan met die moeilijke naam zelfs beter en zie hem zelfs joop overnemen.

Marchant
21-12-2011, 21:15
Ik denk dat Joop kwaad is omdat hij als een partijdige scheids wordt neergezet,daar is geen enkele scheids blij mee.

Een beetje scheids kan daar wel mee omgaan verwacht ik.....

king
21-12-2011, 21:24
Bij de partij tussen Badr en Gokhan moet het draaien om de vechters en niet de scheids. Joop staat graag in het middelpunt en dat kan bij deze partij (en m.i. ook andere partijen) gewoon niet worden geaccepteerd. Denk dat dat ermee te maken heeft.

Glen
21-12-2011, 23:06
duidelijke verklaring van showtime en klinkt begrijpelijk, vind zelf joop een goede scheids maar soms te aanwezig idd. De laatste paar gala's vond ik zelf die marokkaan met die moeilijke naam zelfs beter en zie hem zelfs joop overnemen.
Mufadel Elghazaoui = MOE-FA-DEL EL-GA-ZAU-WIE....valt wel mee toch...

Marchant
21-12-2011, 23:46
Mufadel Elghazaoui = MOE-FA-DEL EL-GA-ZAU-WIE....valt wel mee toch...

Moe-Fa-Sa :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=peEkaiRNZoM

TheSpeaker
22-12-2011, 00:23
Mufadel Elghazaoui = MOE-FA-DEL EL-GA-ZAU-WIE....valt wel mee toch...

Of gewoon Moef toch Glen..

Glen
22-12-2011, 00:52
Of gewoon Moef toch Glen..
Ja, dat ook....

univers1l
22-12-2011, 12:01
Mufadel Elghazaoui = MOE-FA-DEL EL-GA-ZAU-WIE....valt wel mee toch...

:thup: die vergeet ik niet meer.

Jamila
23-12-2011, 17:01
Als allereerste wil ik mn respect uiten tegenover Joop. Hij die al jaren mee gaat en , en niet voor niets meest gerespecteerde scheids is..

Ik heb hier alleen zo'n onderbuik gevoel bij... want zeg nou zelf, wie is nu de perfect aangewezen persoon om te scheidsen op zo'n gala waarin een absolute toppartij plaats vind, Juist Joop Ubeda. beetje vreemd dat Joop dat niet doet...?¿ Ik kan me enigzins indenken waarom ze de keuze gemaakt hebben op basis van 'partijdigheid' .... maar dat Joop partijdig zou zijn is mij niet bekend.
Immers is het juist bij een zo'n type vechter als Badr, belangrijk om een gerespecteerde scheids er bij te hebben die beide vechters goed kent. Want Joop zou door z'n vele ervaring en omdat hij een gerespecteerde scheids is, wel weten hoe hij zou moeten handelen op het moment dat Bard wellicht weereens 'doortrapt'..

Ik heb begrepen dat Saki inmiddels in bloedvorm is en optimaal met Martijn aan het trainen is. en just for sure... ook een stukje aandacht voor MMA training. indien nodig, als Badr zich zelf weer eens niet kan inhouden hahahaha

Anyway, Joop bedankt voor al de jaren, en hopelijk zien we je toch nog eens in de ring!

Liefs Jamila

smike
23-12-2011, 17:30
lol@ Jamila, die zelf Badr ook nog even "natrapt"

Turboknecht
23-12-2011, 17:31
Ik weet het niet, maar de vorige keer dat Badr door het lint ging vond ik Joop een beetje stuurloos overkomen.

The Bulldog
23-12-2011, 17:57
was dat joop? dan ja idd....maar dacht dat dat een andere scheids was

Jeru
23-12-2011, 18:13
Nee, dat was inderdaad Joop.

http://www.youtube.com/watch?v=U9YSiqeNzSw

Hans Vos
23-12-2011, 18:15
hebben jullie er wel een aan gedacht dat er misschien toezeggingen zijn gedaan waar joop op gerekend heeft ? en dat joop er in zijn fanatisme nooit op had gerekend dat deze toezeggingen ook wel eens anders kunnen uitpakken door dat er nu nu voor een partij waar hij zich echt op verheugt had een ander aangewezen is ???? ik kan me best voorstellen dat een heel rechtlijnig persoon als hij hier erg veel problemen mee heeft . je komt dan in de knoop met je karakter want afspraak is afspraak en dat geld voor beide partijen . kan me best voorstellen als , en ik zeg expres als dat zo is ik me best kan voorstellen dat hij op zijn pik is getrapt . gr hans

A-team
23-12-2011, 18:19
Misschien zijn er geen toezeggingen gedaan en ging Joop er van uit. Ergens wringt de schoen!

Facade
23-12-2011, 20:08
Kan best wezen, maar dan benoemt ie dat maar. Ik vind deze manier een beetje melodramatisch. Alsof het allemaal zo verschrikkelijk en wereldschokkend is dat de buitenwereld het 'helaas' niet mag weten, maar ondertussen wel die indruk wekken. Heb ik niks mee. Of openheid van zaken geven of gewoon helemaal niet. Die eeuwige tussenweg, vooral de laatste tijd, daar word ik af en toe een beetje moe van.

quagmire
14-01-2012, 00:46
Respect voor Joop!