PDA

View Full Version : Ishii finally set to unveil FIKA



MaTo
21-12-2011, 11:28
There is word making the rounds right now that K-1 founder Kazuyoshii Ishii will make an announcement from China tomorrow in regards to a long-standing project that he has been working on, FIKA. The International K-1 Federation as it has been known by in previous years has been something that Ishii has been cooking up for quite a while now, and according to his vision would serve as the World Cup of Kickboxing with 32 countries being involved. Ishii has been stewing on this idea for at least ten years now and according to one of the more reliable sources on everything Kazuyoshii Ishii, Akira Hattori (http://twitter.com/#%21/akirakappa), is set to finally be announced. FIKA will be financed by a Chinese fund and will be a partnership with WAKO, the World Association of Kickboxing Organizations (http://www.wakoweb.com/en/). FIKA is set to be based out of Hong Kong with each involved country holding qualifications for a "world cup."
It is not entirely clear how the K-1 brand fits into this or if there will be talk of FEG's involvement in this whole mess, but it appears that Kazuyoshi Ishii, the man who helped bring K-1 to a global stage and set the pace for two decades in the kickboxing world is looking to do it again.


bron: LiverKick | LiverKick.com (http://liverkick.com/index.php?limitstart=144)

blackadder
21-12-2011, 13:45
Zou tijd worden.

Nelisje
21-12-2011, 14:17
Dus Nederland mag uiteindelijk 1 persoon sturen naar de k1? En al die andere nederlanders dan? Want een nederlandse net niet vechter trekt nog steeds 99% van de kickboksers uit andere landen uit elkaar.

raveboy
21-12-2011, 14:40
Dus Nederland mag uiteindelijk 1 persoon sturen naar de k1? En al die andere nederlanders dan? Want een nederlandse net niet vechter trekt nog steeds 99% van de kickboksers uit andere landen uit elkaar.

Dit was toch al tijden zo? Ze komen opeens allemaal uit voor hun thuisland of voor een ander team.
Golden Glory had ik weet niet hoeveel vechters in de K1 waarvan alleen Sem Schilt uit Nederland en voor Golden Glory, de rest had een andere nationaliteit of team.
Als ze er wel 1 mogen sturen, dan weten we in ieder geval vanaf het begin wie er kampioen wordt, en dan zullen de regels wel weer worden aangepast zodat de Nederlanders niet meer zo vaak kunnen winnen.

dirk5
21-12-2011, 14:43
Dit was toch al tijden zo? Ze komen opeens allemaal uit voor hun thuisland of voor een ander team.
Golden Glory had ik weet niet hoeveel vechters in de K1 waarvan alleen Sem Schilt uit Nederland en voor Golden Glory, de rest had een andere nationaliteit of team.
Als ze er wel 1 mogen sturen, dan weten we in ieder geval vanaf het begin wie er kampioen wordt, en dan zullen de regels wel weer worden aangepast zodat de Nederlanders niet meer zo vaak kunnen winnen.

Overeem kwam ook uit voor Nederland, Remy ook, Aerts en Hoost ook

blackadder
21-12-2011, 14:50
Overeem kwam ook uit voor Nederland, Remy ook, Aerts en Hoost ook
Manhoef. Verhoeven.

Nelisje
21-12-2011, 15:56
Als ze er wel 1 mogen sturen, dan weten we in ieder geval vanaf het begin wie er kampioen wordt, en dan zullen de regels wel weer worden aangepast zodat de Nederlanders niet meer zo vaak kunnen winnen.

Hoe denk je dat ze de regels aan willen passen dat Nederland niet wint? Ja benen verbieden en Klitchko laten komen. Buiten dat gaat Nederland gewoon winnen, ik zou me niet voor kunnen stellen wie anders.

FOCUS
21-12-2011, 15:58
slaan, schoppen en knieen verbieden:lol:

blackadder
21-12-2011, 15:59
Hoe denk je dat ze de regels aan willen passen dat Nederland niet wint? Ja benen verbieden en Klitchko laten komen. Buiten dat gaat Nederland gewoon winnen, ik zou me niet voor kunnen stellen wie anders.
Misschien mogen alleen nog maar NL'se c-klassers meedoen.

Groundwork
21-12-2011, 16:02
Als de finales bijvoorbeeld in een toernooi vorm zijn, dan kunnen blessures zeker roet in het eten gooien van eender welke tegenstander.
Hoewel ik nu ook wel Nederland als grootste kanshebber zie.

raveboy
21-12-2011, 16:21
Overeem kwam ook uit voor Nederland, Remy ook, Aerts en Hoost ook

ja, daarom al helemaal, je had toch opeens dat Team Rebel gedoe enzo?
Ik weet niet wie er niet intrapte, maar opeens hadden we Surinamers, Turken etc in de K1.

raveboy
21-12-2011, 16:22
Manhoef. Verhoeven.

Ik bedoelde ook echt de GP, deze 2 haalde dat nooit natuurlijk.
Als een finale of final 8 allemaal Nederlanders zijn, zijn ze er al klaar mee denk ik daar.

raveboy
21-12-2011, 16:26
Hoe denk je dat ze de regels aan willen passen dat Nederland niet wint? Ja benen verbieden en Klitchko laten komen. Buiten dat gaat Nederland gewoon winnen, ik zou me niet voor kunnen stellen wie anders.

Ze zullen vast wel iets verzinnen.
Bij het begin was het leuk in de K1 al die Nederlanders, maar voor die Japanners wat minder.
Als K1 Nederlands zou zijn, vinden we er toch ook niks aan als er 15 jaar lang geen Nederlander in de finale komt?

blackadder
21-12-2011, 16:29
Ze zullen vast wel iets verzinnen.
Bij het begin was het leuk in de K1 al die Nederlanders, maar voor die Japanners wat minder.
Als K1 Nederlands zou zijn, vinden we er toch ook niks aan als er 15 jaar lang geen Nederlander in de finale komt?
Dat was het probleem met de K1. Ze waren veels te veel gefixeerd op de Japanse markt.

univers1l
21-12-2011, 16:36
who cares? ik wil gewoon de beste zien vechten en dat ze uit nederland komen of trainen, moet geen verschil maken.

raveboy
21-12-2011, 16:47
Dat was het probleem met de K1. Ze waren veels te veel gefixeerd op de Japanse markt.

Logisch toch?
Japans bedrijf, Japanners die al enige ter wereld zo'n grote zaal konden vullen.
Ik kan geen ander land bedenken waar ze dit verzonnen zouden hebben.
Als je dan in eigen land geen kampioen hebt, dan is het wel zuur.
In Amerika liep het ook niet super, al die voorrondes in alle landen waren ook niet super, ik kan me er maar een paar herinneren die ik echt goed vond.
Ze hadden alleen Japan en de Arena een beetje om het te organiseren, dus het blijft zo wel heel Japans.
Ik ben het er wel mee eens dat gewoon de beste mee moeten doen, maar ja, alleen Nederlanders elk jaar is alleen voor ons leuk.

blackadder
21-12-2011, 16:51
Logisch toch?

Nou ze hebben geloof ik ook niet echt veel tijd en moeite gedaan om het buiten Japan echt groot te maken. Maar mijn punt was als het dan minder gaat in Japan, is gelijk het hele concept in de problemen.

boudstyle
21-12-2011, 16:58
Achja, je kan ook per land een max aantal deelnemers doen.Een nederlandse vechter die maar kan doen maakt eigenlijk elke FIKA kampioen een schijnkampioen.

ZakKa!
21-12-2011, 17:09
Het zou een grote fout zijn om alleen een beperkt aantal personen per land toe te laten. Naar mijn mening riskeer je dan ontzettend grote mismatches.

raveboy
21-12-2011, 17:34
Nou ze hebben geloof ik ook niet echt veel tijd en moeite gedaan om het buiten Japan echt groot te maken. Maar mijn punt was als het dan minder gaat in Japan, is gelijk het hele concept in de problemen.

true, maar ze hebben toch redelijk wat show in Amerika en Nederland en Frankrijk etc gehad, als dat niet loopt, dan houdt het op.
Alleen in de Arena vond ik het nog wel gaan, maar net zoals de UFC doet de sfeer meenemen dat had ik alleen als het in Japan was.
Zal ook wel komen door de vechters die in Japan stonden, maar toch.
zelfde met K1 max, in Nederland had ik het gevoel er niet echt bij, in Japan wel.
Ik denk dat het net zoals Pride niet buiten Japan te brengen is. dat in de Ahoy en in Amerika was toch anders als in Japan zelf.
Denk ook dat ze het te laat hebben geprobeerd, maar goed.

raveboy
21-12-2011, 17:37
Het zou een grote fout zijn om alleen een beperkt aantal personen per land toe te laten. Naar mijn mening riskeer je dan ontzettend grote mismatches.

x2 plus dat het weer veel onbekende vechters zijn waar je dan weer niks mee hebt.
Zoals de UFC doet al die vechters hypen dat is niet echt met de K1, het zijn gewoon bekende namen.
Af en toe een Saki er tussen tot hij ook bekend was werkte wel, maar om nou met allemaal Saki's te gaan beginnen wordt hem niet denk ik
En dan is Saki een stuk leuker om naar te kijken ( als vechter natuurlijk ) als wat er ergens anders loopt.

Kemal
21-12-2011, 18:02
Schilt zou dr ook bij zijn..

blackadder
21-12-2011, 18:19
true, maar ze hebben toch redelijk wat show in Amerika en Nederland en Frankrijk etc gehad, als dat niet loopt, dan houdt het op.
Alleen in de Arena vond ik het nog wel gaan, maar net zoals de UFC doet de sfeer meenemen dat had ik alleen als het in Japan was.
Zal ook wel komen door de vechters die in Japan stonden, maar toch.
zelfde met K1 max, in Nederland had ik het gevoel er niet echt bij, in Japan wel.
Ik denk dat het net zoals Pride niet buiten Japan te brengen is. dat in de Ahoy en in Amerika was toch anders als in Japan zelf.
Denk ook dat ze het te laat hebben geprobeerd, maar goed.
Ja ze hebben wel veel shows buiten Japan gedaan. Maar wat je zegt was de sfeer er niet echt bij. En dat is wat ik bedoel met dat ze, vind ik, niet echt veel moeite hebben gedaan om het buiten Japan te exporteren. Het had meer zoiets van een goed product verkoopt zichzelf. Maar zoals ze het deden sprak alleen de echte fans aan. Het beste voorbeeld voor dit blijft natuurlijk Nederland. Het land met de beste vechters die ondanks dat in eigen land niet bekend zijn buiten de echte fans.

raveboy
21-12-2011, 18:22
Schilt zou dr ook bij zijn..

Oja, dat is ook nog zoiets haha
De beste uit Nederland kunnen hem bijna niet of niet verslaan, dus nu moeten andere landen iemand vinden die hem kan verslaan, anders hoeven ze niet eens mee te doen in een tournooi als hij daar ook in mee vecht.

Sem Schilt 10 x kampioen over een aantal jaar.

raveboy
21-12-2011, 18:36
Ja ze hebben wel veel shows buiten Japan gedaan. Maar wat je zegt was de sfeer er niet echt bij. En dat is wat ik bedoel met dat ze, vind ik, niet echt veel moeite hebben gedaan om het buiten Japan te exporteren. Het had meer zoiets van een goed product verkoopt zichzelf. Maar zoals ze het deden sprak alleen de echte fans aan. Het beste voorbeeld voor dit blijft natuurlijk Nederland. Het land met de beste vechters die ondanks dat in eigen land niet bekend zijn buiten de echte fans.

Ik weet ook niet hoe ze precies die sfeer kunnen overbrengen, of ze moeten al die Japanners overvliegen en in het publiek zetten.
K-1 met geschreeuw er omheen van Amerikaanse fans is toch ook anders haha
Zelfde met Pride toen, die Japanners zijn gewoon een heel ander volk als de rest van de Westerse wereld, dan heb je al een sfeer die je niet kan nabootsen, ookal hebben ze zo'n zelfde opening en opkomsten, en dat schreeuwvrouwtje erbij, tijdens de partijen is het gewoon niet stil zoals je het gewend bent in japan.
Dat de vechters hier alleen bekend zijn bij de fans is omdat alleen fans weten waar je het kan kijken.
Die flut tv zenders die nooit meer wat uitzenden helpt dan ook niet.
Als ze het uitzenden dan is het 's nachts ( als het al doorgaat, wat je vaak pas door hebt als het zou moeten beginnen haha )
Die programma's zoals dat van Mylene of Eurosport vroeger nog wel eens kon ik gewoon kijken, hoefde ik niet de wekker voor te zetten.
Hoe cool zou het zijn als de straat oranje is als er een K1 finale is, ipv dat flut voetbal?

blackadder
21-12-2011, 18:44
Dat de vechters hier alleen bekend zijn bij de fans is omdat alleen fans weten waar je het kan kijken.
Die flut tv zenders die nooit meer wat uitzenden helpt dan ook niet.
Misschien dat ze daar wat aan hadden kunnen doen in de hoogtij dagen van de K1. Dan was er misschien wel meer mainstream acceptatie van de sport geweest. Een gemiste kans als je het mij vraagt.


Hoe cool zou het zijn als de straat oranje is als er een K1 finale is, ipv dat flut voetbal? Absoluut.

raveboy
21-12-2011, 18:56
[QUOTE=blackadder;1109837]Misschien dat ze daar wat aan hadden kunnen doen in de hoogtij dagen van de K1. Dan was er misschien wel meer mainstream acceptatie van de sport geweest. Een gemiste kans als je het mij vraagt.
QUOTE]

Wie moet hier eigenlijk voor zorgen? heeft de K1 het nooit geprobeerd of de tv zenders nooit?
Ik weet niet hoe dat werkt in die wereld, iemand heeft veel geld misgelopen denk ik.
De zenders die kickboksen uitzonden, Veronica en eurosport en rtl en sbs 6 hadden altijd de raarste tijden, wie verzint dat in godsnaam?
Denk dat door het internet het nu al te laat is om nog te proberen wat uit te zenden, ik heb alles al gezien voordat het een keer komt op tv.
En dan zie ik alles, niet alleen de Nederlanders en ik zie alle opkomsten.
Waarom hebben wij ook geen HDnet achtige zender?

Bromios
21-12-2011, 18:58
[QUOTE=blackadder;1109837]Misschien dat ze daar wat aan hadden kunnen doen in de hoogtij dagen van de K1. Dan was er misschien wel meer mainstream acceptatie van de sport geweest. Een gemiste kans als je het mij vraagt.
QUOTE]

Wie moet hier eigenlijk voor zorgen? heeft de K1 het nooit geprobeerd of de tv zenders nooit?
Ik weet niet hoe dat werkt in die wereld, iemand heeft veel geld misgelopen denk ik.
De zenders die kickboksen uitzonden, Veronica en eurosport en rtl en sbs 6 hadden altijd de raarste tijden, wie verzint dat in godsnaam?
Denk dat door het internet het nu al te laat is om nog te proberen wat uit te zenden, ik heb alles al gezien voordat het een keer komt op tv.
En dan zie ik alles, niet alleen de Nederlanders en ik zie alle opkomsten.
Waarom hebben wij ook geen HDnet achtige zender?

Dat heeft ales te maken met kijkcijfers en dus reclame inkomsten. Een wedstrijdje in de eerste divisie levert meer reclamegeld op en dus krijgen die betere tijden.
Er zijn niet zoveel bedrijven die reclame willen maken rond vechtsport. Dat is in de USA en het verre oosten anders. Daar is het veel meer mainstream.

blackadder
21-12-2011, 19:04
Wie moet hier eigenlijk voor zorgen? heeft de K1 het nooit geprobeerd of de tv zenders nooit?
Ik weet het niet. Bas Boon heeft geloof ik indertijd voor de uitzendingen op SBS gezorgd. Het had wel van de kant van de K1 moeten komen. Als hun hun product hadden willen exporteren.


Denk dat door het internet het nu al te laat is om nog te proberen wat uit te zenden,
Da's nog zoiets. Waarom hebben ze geen PPV? Dan hadden ze nu waarschijnlijk niet zulke financiele problemen gehad.

blackadder
21-12-2011, 19:06
Dat heeft ales te maken met kijkcijfers en dus reclame inkomsten. Een wedstrijdje in de eerste divisie levert meer reclamegeld op en dus krijgen die betere tijden.
Er zijn niet zoveel bedrijven die reclame willen maken rond vechtsport. Dat is in de USA en het verre oosten anders. Daar is het veel meer mainstream.
In Amerika is het voornamelijk mainstream omdat het geld oplevert. Maar ja. K1 had ja nog altijd kunnen proberen over te schakelen naar PPV.

raveboy
21-12-2011, 19:12
[QUOTE=raveboy;1109847]

Dat heeft ales te maken met kijkcijfers en dus reclame inkomsten. Een wedstrijdje in de eerste divisie levert meer reclamegeld op en dus krijgen die betere tijden.
Er zijn niet zoveel bedrijven die reclame willen maken rond vechtsport. Dat is in de USA en het verre oosten anders. Daar is het veel meer mainstream.

dus dat gaat nooit veranderen. hier wordt het mainstream als het vaker op tv komt, maar dat gebeurd niet omdat het niet mainstream is.
We moeten dus een rijke promotor hebben die alles uit eigen zak betaald, en hopen dat het geld op gaat leveren totdat er andere bedrijven bij komen.
De gala's worden ook gesponsored, zit daar dan echt niks bij wat ook op tv kan en wil?

blackadder
21-12-2011, 19:15
[QUOTE=Bromios;1109849]

dus dat gaat nooit veranderen. hier wordt het mainstream als het vaker op tv komt, maar dat gebeurd niet omdat het niet mainstream is.
We moeten dus een rijke promotor hebben die alles uit eigen zak betaald, en hopen dat het geld op gaat leveren totdat er andere bedrijven bij komen.
De gala's worden ook gesponsored, zit daar dan echt niks bij wat ook op tv kan en wil?
It's Showtime, Enfusion. Rot tijden maar toch.

raveboy
21-12-2011, 19:20
[QUOTE=raveboy;1109853]
It's Showtime, Enfusion. Rot tijden maar toch.

Ja, het eerste seizoen heb ik een stuk kunnen volgen op die rare tijden idd, maar volgens mij kwam het opeens niet meer.
Het was natuurlijk ook een soort spel show geworden met al die opdrachten, het vechten zelf is ook het enige wat ik zelf terug heb gekeken toen ik het hele siezoen op dvd had.

De andere gewichtsklasse geen idee of dat nog op tv gaat komen?
gala's van de Arena op rtl 7 volgens mij, met Edwin van Os en die andere knakker erbij dat ging nog wel.

FOCUS
21-12-2011, 22:06
ik wil gewoon een tournament als in Bloodsport
nodig knokkers van over de hele wereld uit en via een afvalsysteem
blijft uiteindelijk alleen Jean Claude van Damme over

Nelisje
22-12-2011, 00:05
ik wil gewoon een tournament als in Bloodsport
nodig knokkers van over de hele wereld uit en via een afvalsysteem
blijft uiteindelijk alleen Jean Claude van Damme over

Dat komt alleen omdat Chuck Norris niet meedeed. Niet omdat hij niet uitgenodigd was, alleen omdat de uitdaging niet groot genoeg was ;)

blackadder
22-12-2011, 00:08
Dat komt alleen omdat Chuck Norris niet meedeed. Niet omdat hij niet uitgenodigd was, alleen omdat de uitdaging niet groot genoeg was ;)
Chuck werd op dat moment door Jack Bauer ondervraagt.

Nelisje
22-12-2011, 00:10
Alleen omdat Chuck het toestond natuurlijk.

blackadder
22-12-2011, 00:14
Alleen omdat Chuck het toestond natuurlijk.
The Boogie Man checks his closet for Chuck Norris before going to sleep. But Chuck Norris checks his for Jack Bauer.

Budokan
22-12-2011, 15:27
Als er maar 1 per land mag deelnemen, dan gaat het qua vorm lijken op een wereldkampioenschap ipv een toernooi. Dan zou je K1 als losstaande sport naast Kickboksen en Thaiboksen moeten beschouwen. Je kunt altijd een paspoort in en ander land aanvragen, denk dat Belgie en Luxemburg je wel willen hebben als je goed genoeg bent..........