PDA

View Full Version : Coach: Cain needs couple of wins, then title shot



Soulbringer320
21-12-2011, 21:39
Tatame.com caught up with Javier Mendez, founder of AKA, and coach to former UFC heavyweight champion Cain Velasquez, to discuss what's next.

“Cain knows he blew it, that he stopped before (Junior Dos Santos), but he’s confident that he’ll have the chance to fight for the championship again. Possibly in two or three fights from now. He first has to prove he deserves that chance, so he’ll have to defeat his two next opponents, or at least one in a convincing way so that Zuffa says “ok, you deserve another shot”. When Zuffa offer us that fight, we’ll work on it."
“When we started training, the first thing I told him was not to trade punches with Junior. I told him not to stand before him because the guy is a great boxer, the best in the business. Once you do that, you’re screwed. I did my job. The fight presented itself, Cain stood in front of him for a seconds and Junior landed a powerful right hand. Junior came prepared, Cain was prepared, but the win went to the one who first imposed his game, and that was Junior."

Soulbringer320
21-12-2011, 21:39
Terecht....sommige krijgen veel te snel een titleshot.
Vind dat Overeem deze ook niet verdiend als hij van Brock wint.

Kemal
21-12-2011, 21:56
Het zou wel leuk zijn als de UFC ook een soort van HW toernooi vorm gaat opzetten..

Dan hebben we knalpartijen!

Vinand
21-12-2011, 22:03
Terecht....sommige krijgen veel te snel een titleshot.
Vind dat Overeem deze ook niet verdiend als hij van Brock wint.

Ik vond ook niet dat lesnar het verdiende na Herring (En daarvoor verloren te hebben)... Maar je vergeet dat het bij de ufc niet om talent of "verdienen" gaat. Het gaat maar om 1 ding: commerciële waarde en marketing.

The Company
21-12-2011, 22:08
Terecht....sommige krijgen veel te snel een titleshot.
Vind dat Overeem deze ook niet verdiend als hij van Brock wint.

Wie verdiend hem dan wel volgens jou?

blackadder
21-12-2011, 22:16
Het zou wel leuk zijn als de UFC ook een soort van HW toernooi vorm gaat opzetten..

Dan hebben we knalpartijen!
Gebeurt toch niet. Dan zouden ze ook eliminatie toernooien moeten houden. En het is nu al moeilijk genoeg om hun vechters zelfs maar 2x per jaar aan het werk te krijgen. Laat staan in toernooi modus.

bryan
21-12-2011, 22:20
de HW divisie is gewoon niet zo diep, iedereen zit bijna 2 goede wins af van een titelshot. Als Nog van Mir gewonnen had had hij er ook weer gestaan.

Soulbringer320
21-12-2011, 23:17
Wie verdiend hem dan wel volgens jou?

Mir of Brock (als dei wint van Overeem)
Stel dat Overeem wint, vind ik dat die eerst tegen Cain of tegen Mir moet en daarna pas door mag voor een title als die wint.

blackadder
21-12-2011, 23:20
Mir of Brock (als dei wint van Overeem)
Stel dat Overeem wint, vind ik dat die eerst tegen Cain of tegen Mir moet en daarna pas door mag voor een title als die wint.
Jezus. Jij hebt geduld zeg. Overeem vs UFC champ in december 2014.

Soulbringer320
21-12-2011, 23:30
Jezus. Jij hebt geduld zeg. Overeem vs UFC champ in december 2014.

JDS zit toch nog met een blessure, dus wachten moeten we sowieso.

blackadder
21-12-2011, 23:33
JDS zit toch nog met een blessure, dus wachten moeten we sowieso.
Ja. Maar als Overeem eerst nog tegen iemand anders moet om een titleshot te krijgen gaat JDS ook eerst weer tegen iemand anders en ligt er dan weer eerst 10 maanden of zo eruit. Dan wordt het al snel 2 jaar of meer in plaats van 12 tot 18 maanden.

Soulbringer320
21-12-2011, 23:45
Ja. Maar als Overeem eerst nog tegen iemand anders moet om een titleshot te krijgen gaat JDS ook eerst weer tegen iemand anders en ligt er dan weer eerst 10 maanden of zo eruit. Dan wordt het al snel 2 jaar of meer in plaats van 12 tot 18 maanden.

Daar zit wat in.
Maar is het eerlijk dat Overeem (als die wint) gelijk na zijn 1e winst in de UFC gelijk een titleshot krijgt?

blackadder
21-12-2011, 23:49
Daar zit wat in.
Maar is het eerlijk dat Overeem (als die wint) gelijk na zijn 1e winst in de UFC gelijk een titleshot krijgt?
Maakt het wat uit? Er zijn sowieso maar een stuk of 5 max, minus Overeem, die men in de UFC als contenders kan zien. En Overeem is toch de meest gedecoreerde van hen.

Soulbringer320
22-12-2011, 00:20
Maakt het wat uit? Er zijn sowieso maar een stuk of 5 max, minus Overeem, die men in de UFC als contenders kan zien. En Overeem is toch de meest gedecoreerde van hen.

True

citrusfruit
22-12-2011, 03:44
Overeem had sowieso gelijk tegen de winnaar van Cain vs Junior gemogen, maar hij koos ervoor om "active" te blijven en tegen Brock te knokken. Als hij van Brock wint heeft hij moet hij die title-shot krijgen want die was hem al beloofd.

Nibbit88
22-12-2011, 04:09
Ik snap al die heisa niet. Diaz kreeg toch ook direct een title shot? En Hendo wordt nu ook al heel veel genoemd als title contender. En Melendez wordt veel geassocieerd met Edgar. Ik vind het niet meer dan logisch dat de Strikeforce champs het meteen, of na 1 opwarm pot, mogen opnemen tegen de UFC champs.

SpelPlan
22-12-2011, 04:54
Ik snap al die heisa niet. Diaz kreeg toch ook direct een title shot? En Hendo wordt nu ook al heel veel genoemd als title contender. En Melendez wordt veel geassocieerd met Edgar. Ik vind het niet meer dan logisch dat de Strikeforce champs het meteen, of na 1 opwarm pot, mogen opnemen tegen de UFC champs.

Eens. En daarbij het is niet alsof die mensen zich niet al een tijd elders in de MMA bewezen hebben, met misschien Brock als uitzondering.

Het is commercie en het gaat om de gevechten die mensen willen zien. Daarnaast zie ik op dit moment geen dominante persoon in de HW division die a la GSP en Silva de belt een tijd lang voor zichzelf kan houden dus er zullen genoeg title shots zijn.

Het is ook een rare division waar ik het gevoel heb dat er misschien nog een weight class bij/tussen/onder/boven moet. Als je een Brock, Velasques en Overeem afzet tegen een Crocop (voorheen) Pat Barry en Big Country denk ik dat het verschil in grootte en kracht gewoon echt te groot is om met, eventuele, skill te overbruggen. Zelfs Mir, die best groot is, vond ik als een lappenpop gemanhandled worden in allebei z'n potten tegen Lesnar waar hij bij de eerste dan nog een beentje te pakken kreeg. In de tweede werd hij vrij ceremonieloos in elkaar gebatst waarbij ik me echt de hele tijd op de grond heb zitten afvragen waar hij die zwarte band in JiuJitsu nou gelaten had.

Stefan Struve vult hopelijk nog flink uit de komende jaren zodat hij kan aanhaken bij de grote jongens. Zou het top vinden als hij nog een keer de titel pakt, is volgens mij een gozer met zijn hart en hoofd op de goede plaats en een mooi visitekaartje voor de Nederlandse vechtsport in het buitenland.

goro
22-12-2011, 13:01
Cain V wil ik nu zien tegen Carwin
Dos Santos tegen winaar Brock Overeem
Big country tegen Mir
Big nog tegen PAT Barry

wrestler_nl
22-12-2011, 13:47
Ik zou Cain vs Mir willen zien. Dat lijkt me een leuke match-up. Dan de winnaar van Cain vs Mir tegen de winnaar van Werdum vs Nelson voor de nr.1 titel contender.

Nelisje
22-12-2011, 13:55
Ik zou graag Brock tegen Barnett zien (er vanuitgaande dat hij naar de ufc komt en brock verliest)
Mir nog tegen Werdum
Kharitonov tegen Cain
Overeem tegen Bigfoot (die is ons al beloofd)
Cormier tegen Big country
Overeem tegen Junior dos Santos (er vanuitgaande dat Overeem wint van brock en bigfoot).

The Company
22-12-2011, 13:59
Hunt/Kongo winner tegen Carwin
Cain tegen Mir
Overeem tegen JDS als hij wint
Fedor met een 1 fight deal tegen Lesnar
Barnett/Cormier winner tegen Werdum/Nelson winner

Soulbringer320
22-12-2011, 21:55
Kharitonov tegen Cain.

Cain laat niks over van Kharitonov....

Nelisje
22-12-2011, 22:14
Weet ik niet, Kharitonov heeft denk ik de hardste kin van alle MMA vechters, kijk maar vanaf ongeveer 7.30. Een normaal mens is een diepe slaap na die knietjes, hij is er gewoon volledig bij.

http://www.youtube.com/watch?v=wnH2PR_vDCc

Ik vind Kharitonov een van de meest onderschatte vechters die er rondloopt, zeggen dat Cain niets overlaat van Kharitonov lijkt mij overdreven.

smike
23-12-2011, 15:52
Overeem-Lesnar>>>>>>>>winnaar om titel tegen Dos Santos
Werdum-Nelson>>>>>>>>> winnaar tegen winaar onderstaand gevecht
Mir-Velasquez>>>>>>>>>>>>winaar tegen winnaar bovenstaand gevecht

Mochten gasten als Silva en Barnett komen, dan wordt het natuurlijk anders, maar je weet het nooit bij de gekke ufc.

Soulbringer320
23-12-2011, 16:17
Weet ik niet, Kharitonov heeft denk ik de hardste kin van alle MMA vechters, kijk maar vanaf ongeveer 7.30. Een normaal mens is een diepe slaap na die knietjes, hij is er gewoon volledig bij.

http://www.youtube.com/watch?v=wnH2PR_vDCc

Ik vind Kharitonov een van de meest onderschatte vechters die er rondloopt, zeggen dat Cain niets overlaat van Kharitonov lijkt mij overdreven.

Misschien wel, maar ik geef Cain wel het meeste kans om te winnen als ik kijk naar de totaliteit van Cain's kunnen.
Ik zag die wedstrijd van Khari tegen Barnett, ja.....hoe "simpel" die dan verliest.
Msschien komt het ook wel dat ik Khari niet zo veel heb zien vechten....

Pindakaas
23-12-2011, 18:21
Eens. En daarbij het is niet alsof die mensen zich niet al een tijd elders in de MMA bewezen hebben, met misschien Brock als uitzondering.

Het is commercie en het gaat om de gevechten die mensen willen zien. Daarnaast zie ik op dit moment geen dominante persoon in de HW division die a la GSP en Silva de belt een tijd lang voor zichzelf kan houden dus er zullen genoeg title shots zijn.

Het is ook een rare division waar ik het gevoel heb dat er misschien nog een weight class bij/tussen/onder/boven moet. Als je een Brock, Velasques en Overeem afzet tegen een Crocop (voorheen) Pat Barry en Big Country denk ik dat het verschil in grootte en kracht gewoon echt te groot is om met, eventuele, skill te overbruggen. Zelfs Mir, die best groot is, vond ik als een lappenpop gemanhandled worden in allebei z'n potten tegen Lesnar waar hij bij de eerste dan nog een beentje te pakken kreeg. In de tweede werd hij vrij ceremonieloos in elkaar gebatst waarbij ik me echt de hele tijd op de grond heb zitten afvragen waar hij die zwarte band in JiuJitsu nou gelaten had.

Stefan Struve vult hopelijk nog flink uit de komende jaren zodat hij kan aanhaken bij de grote jongens. Zou het top vinden als hij nog een keer de titel pakt, is volgens mij een gozer met zijn hart en hoofd op de goede plaats en een mooi visitekaartje voor de Nederlandse vechtsport in het buitenland.

Cain is toch juist een "kleine" heavyweight die juist heeft aangetoond dat size niet zo belangrijk is.

El Bambino
23-12-2011, 19:09
HW divisie is sowieso de zwakste qua vechters. Dos Santos, Velasquez, Overeem zijn de allerbeste en staan op een eiland, dan pas komt de rest.
Aan de partij Dos Santos vs Velasquez zag je hoe belangrijk en beslissend REACH kan zijn als je goed kan boksen. Ik zie niemand behalve Overeem Dos Santos verslaan! De enige die om de titleshot mee zou kunnen doen is Jone Jones waneer hij aan gewicht zal winnen!

Soulbringer320
23-12-2011, 19:16
HW divisie is sowieso de zwakste qua vechters. Dos Santos, Velasquez, Overeem zijn de allerbeste en staan op een eiland, dan pas komt de rest.
Aan de partij Dos Santos vs Velasquez zag je hoe belangrijk en beslissend REACH kan zijn als je goed kan boksen. Ik zie niemand behalve Overeem Dos Santos verslaan! De enige die om de titleshot mee zou kunnen doen is Jone Jones waneer hij aan gewicht zal winnen!

Zoveel scheelt de reach van Cain en JDS toch niet.
Overeem moet zich eerst nog bewijzen in de UFC.
En Jon Jones zie ik niet zo snel de Heavyweight in gaan.

blackadder
23-12-2011, 19:19
Aan de partij Dos Santos vs Velasquez zag je hoe belangrijk en beslissend REACH kan zijn als je goed kan boksen.
Lengte speelt ook een rol. Als je alleen tot iemands navel komt maakt het niet zoveel uit als je armen hebt zo lang als Stefan Struve.

Nelisje
23-12-2011, 19:24
Misschien wel, maar ik geef Cain wel het meeste kans om te winnen als ik kijk naar de totaliteit van Cain's kunnen.
Ik zag die wedstrijd van Khari tegen Barnett, ja.....hoe "simpel" die dan verliest.
Msschien komt het ook wel dat ik Khari niet zo veel heb zien vechten....

Barnett is in mijn ogen ook een top heavyweight, ik denk dat Barnett een veel betere en completer worstelaar is dan Brock. Misschien wel de beste worstelaar van alle zwaargewichten. Strikeforce had een jaar geleden echt wel de absolute top van alle zwaargewichten. De UFC is alleen stukken beter in het marketen van hun vechters.

Soulbringer320
23-12-2011, 21:06
Barnett is in mijn ogen ook een top heavyweight, ik denk dat Barnett een veel betere en completer worstelaar is dan Brock. Misschien wel de beste worstelaar van alle zwaargewichten. Strikeforce had een jaar geleden echt wel de absolute top van alle zwaargewichten. De UFC is alleen stukken beter in het marketen van hun vechters.

Ik ben er ook van overtuigd dat als Barnett naar de Ufc gaat.....dan gaat die echt voor veel verassingen zorgen.

lopez86
23-12-2011, 21:29
Ik ben er ook van overtuigd dat als Barnett naar de Ufc gaat.....dan gaat die echt voor veel verassingen zorgen.


Barnett is in mijn ogen ook een top heavyweight, ik denk dat Barnett een veel betere en completer worstelaar is dan Brock. Misschien wel de beste worstelaar van alle zwaargewichten. Strikeforce had een jaar geleden echt wel de absolute top van alle zwaargewichten. De UFC is alleen stukken beter in het marketen van hun vechters.

Mee eens, Barnett is absoluut de meest complete worstelaar in the game.
Maar jullie vergeten dat Barnett niet de jongste meer is, en hij nog nooit tegen één van de huidige opkomende top HW's heeft gestaan.
Sterker nog, de laatste tegenstander waar hij van verloor die nu nog op niveau meedraait is Minotauro Noguiera, en dat was in 2006.
Sindsdien waren de tegenstanders die een beetje naam hebben/hadden Monson, Yvel en dan voor het laatst Kharitonov.

Hij heeft misschien ongelooflijke worstelskills en ervaring, maar in Barnett z'n komende wedstrijd tegen Cormier zal je zien hoe hard de tijd is gegaan en hoeveel de huidige, jonge gretige HW divisie voorloopt op de oude generatie.

Soulbringer320
23-12-2011, 21:39
Mee eens, Barnett is absoluut de meest complete worstelaar in the game.
Maar jullie vergeten dat Barnett niet de jongste meer is, en hij nog nooit tegen één van de huidige opkomende top HW's heeft gestaan.
Sterker nog, de laatste tegenstander waar hij van verloor die nu nog op niveau meedraait is Minotauro Noguiera, en dat was in 2006.
Sindsdien waren de tegenstanders die een beetje naam hebben/hadden Monson, Yvel en dan voor het laatst Kharitonov.

Hij heeft misschien ongelooflijke worstelskills en ervaring, maar in Barnett z'n komende wedstrijd tegen Cormier zal je zien hoe hard de tijd is gegaan en hoeveel de huidige, jonge gretige HW divisie voorloopt op de oude generatie.

Mee eens...
Maar hij wint wel van Cornier.

deco'o
24-12-2011, 00:00
HW divisie is sowieso de zwakste qua vechters. Dos Santos, Velasquez, Overeem zijn de allerbeste en staan op een eiland, dan pas komt de rest.
Aan de partij Dos Santos vs Velasquez zag je hoe belangrijk en beslissend REACH kan zijn als je goed kan boksen. Ik zie niemand behalve Overeem Dos Santos verslaan! De enige die om de titleshot mee zou kunnen doen is Jone Jones waneer hij aan gewicht zal winnen!

Overeem heeft niet eens een partij in de UFC gevochten en hij is de enige die Dos Santos kan verslaan?
Overeem heeft niet een sterke cardio en kan tegen iedereen KO gaan, dus het is nog maar afwachten.

Soulbringer320
24-12-2011, 00:21
Overeem heeft niet eens een partij in de UFC gevochten en hij is de enige die Dos Santos kan verslaan?
Overeem heeft niet een sterke cardio en kan tegen iedereen KO gaan, dus het is nog maar afwachten.
X2

Nelisje
24-12-2011, 01:27
Overeem heeft niet eens een partij in de UFC gevochten en hij is de enige die Dos Santos kan verslaan?
Overeem heeft niet een sterke cardio en kan tegen iedereen KO gaan, dus het is nog maar afwachten.

Overeem is bij lange na niet zo goed als hij zelf denkt. De vraag is hoe hard de kin van dos Santos is. Als dos Santos een granieten kin heeft zie ik Overeem niet snel winnen van hem. Feit is wel dat Overeem net zo'n zware vaste heeft als dos Santos en daar nog aan toevoegd dat hij ook nog zijn benen kan gebruiken (en eventueel een submission, maar dat kan dos Santos volgens mij ook wel).

Het is wel zo dat er op dit moment geen enkele vechter overduidelijk beter is dan de rest. Brock verslaat Mir, Carwin had Brock moeten verslaan (Brock verdedigde zichzelf niet goed en kroop door het oog van de naald). Cain verslaat Brock overtuigend. dos Santos verslaat Cain overtuigend. En dos Santos is een nog vrij een dimensionale vechter die vooral vertrouwd op zijn boksen. Het is wachten op een vechter die hem serieus test dan zullen we weten hoe goed dos Santos is.

The Company
24-12-2011, 01:36
Overeem is bij lange na niet zo goed als hij zelf denkt. De vraag is hoe hard de kin van dos Santos is. Als dos Santos een granieten kin heeft zie ik Overeem niet snel winnen van hem. Feit is wel dat Overeem net zo'n zware vaste heeft als dos Santos en daar nog aan toevoegd dat hij ook nog zijn benen kan gebruiken (en eventueel een submission, maar dat kan dos Santos volgens mij ook wel).

Het is wel zo dat er op dit moment geen enkele vechter overduidelijk beter is dan de rest. Brock verslaat Mir, Carwin had Brock moeten verslaan (Brock verdedigde zichzelf niet goed en kroop door het oog van de naald). Cain verslaat Brock overtuigend. dos Santos verslaat Cain overtuigend. En dos Santos is een nog vrij een dimensionale vechter die vooral vertrouwd op zijn boksen. Het is wachten op een vechter die hem serieus test dan zullen we weten hoe goed dos Santos is.

Moet je na gaan dat Fedor 2 jaar geleden nog de nummer 1 P4P en HW was. HW is gewoon een onvoorspelbare divisie. Eerst was Fedor onverslaanbaar, daarna was Lesnar te groot en te sterk voor iedereen, toen kwam Cain die hem sloopte, een een jaar later werd hij weer binnen 2 minuten geko'd door JDS.

superstucie
25-12-2011, 08:18
True waarom niet? laat maar zien wat ie waard is!

superstucie
25-12-2011, 08:21
Cain V wil ik nu zien tegen Carwin
Dos Santos tegen winaar Brock Overeem
Big country tegen Mir
Big nog tegen PAT Barry
hoop dat barry nog een kans krijgt