PDA

View Full Version : Fighter dead after internet sparring challenge



DAWK1D
24-12-2011, 22:04
Fighter dead after internet sparring challenge

Investigators are looking into the death of a Chicago man who died after a two-day series of sparring matches with a Vancouver man he met in an online chat room.

Salvador Flamenco, 38, came to Vancouver on Dec. 15 after arranging the fights with the unidentified Vancouver resident through a website, AllFighters.com, said Sgt. Scott Creager of the Vancouver Police Department. The pair decided to spar at the Vancouver man's home.

The two men fought that day and the next, but after the second day of boxing, Flamenco started complaining of dizziness and nausea, Creager said. The symptoms became more severe and by the time paramedics arrived, Flamenco had begun losing consciousness.

"He rapidly deteriorated," Creager said.

Flamenco was taken to an area hospital, where he later died.

After an autopsy, the Clark County Medical Examiner's Office said Flamenco died of blunt-force injuries and ruled the death a homicide, prompting an investigation by police.

Washington state law defines homicide as "the killing of a human being by the act, procurement, or omission of another."

Detectives have interviewed the Vancouver man involved, who is "being very cooperative," Creager said.

blackadder
24-12-2011, 22:06
Tja...

Briant
24-12-2011, 22:15
Dit is dus de reden dat je alleen moet sparren in gecontroleerde omgevingen met goede begeleiding.

Kemal
24-12-2011, 22:16
ik vind het maar vreemd, via internet een gevecht aangaan met iemand die je niet kent en dan nog in huis ook en dan nog uitsmeren over 2 dagen... :wacko: Maar ja, neemt niet weg dat het erg is..

blackadder
24-12-2011, 22:27
ik vind het maar vreemd, via internet een gevecht aangaan met iemand die je niet kent en dan nog in huis ook en dan nog uitsmeren over 2 dagen... :wacko: Maar ja, neemt niet weg dat het erg is..
Misschien kennen ze mekaar van UFC multiplayer.

Kemal
24-12-2011, 23:52
Misschien kennen ze mekaar van UFC multiplayer.

LOL, trouwens die site die genoemd staat is gewoon een forum aldaar..

superstucie
25-12-2011, 00:08
cyberwar!!

Khanom Thom
25-12-2011, 01:14
Als iedereen hier nou zijn gewicht opgeeft, wil ik wel de matchmaker zijn... iemand een huiskamer die we kunnen gebruiken?

R.H.
25-12-2011, 10:52
Laat dit nu alsjeblieft bloodstain lane zijn

Surrender
26-12-2011, 02:28
Doen we vaak bij mij in de woon kamer! En vaak hebben mijn trainings maten last van hoofdpijn en/of duizeligheid, ooops laat me even gaan checken of alles nog goed gaat met ze, ik heb hen trouwens paar weken niet gezien bij de training:wacko:

Mr 1 Leg
26-12-2011, 10:42
Doen we vaak bij mij in de woon kamer! En vaak hebben mijn trainings maten last van hoofdpijn en/of duizeligheid, ooops laat me even gaan checken of alles nog goed gaat met ze, ik heb hen trouwens paar weken niet gezien bij de training:wacko:
hahahaha!!! kan gebeuren.