PDA

View Full Version : Judge orders UFC 141 purse from Overeem withheld!!



BJJCORE
30-12-2011, 23:26
Nou zo begin je ook lekker aan je partij zeg....pffff nou toch super veel succes hoor ......

http://www.mixedmartialarts.com/news/374459/Former-management-sues-Overeem-judge-orders-UFC-141-purse-withheld/

“As of this morning, a Nevada District Court issued an Order directing the issuance of a pre-judgment writ of attachment and garnishment on Overeem’s fight purse, which would indicate that KOI/GG’s claims are meritorious,” said Lindblom in his statement.
“It would have been ideal if a lawsuit could have been avoided; (Knockout Investments) and Golden Glory wish Alistair well in the fight,” continued Lindblom, “and, in fact, have a financial interest in his continued success. Unfortunately, my clients simply had no choice.”

Laten we hopen dat hij dit even naast zich neer kan leggen en gewoon van Brock gaat winnen....

Pahlavan
31-12-2011, 00:06
dus ff alles op een rijtje:

- split met GG en al het gezeik wat dat met zich meebracht
- na jaren opzoek naar een nieuwe team om te trainen
- zijn moeder die ziek wordt waardoor hij zijn planning om moet gooien en terug naar NL moest
- gezeik met athletic commision ivm met testing
- net voor zo'n groot gevecht te horen krijgen dat je (voorlopig) niet uitbetaald wordt

wauw.. zijn voorbereiding kon niet beter gaan

McClane
31-12-2011, 00:14
Ik hoop dat hij het naast zich neer kan leggen. In wezen knokt hij nu voor de kat z'n kut. Een dergelijke blokkade is er niet binnen een dag af.

"[..] and Golden Glory wish Alistair well in the fight”. Natuurlijk. In de kleedkamer na de partij Alistair op de hoogte brengen kon natuurlijk niet.

beebob
31-12-2011, 00:18
boeie, daar is the reem wel aan gewend! krijgt nog een klap geld uit Japan!

Jones
31-12-2011, 01:10
het is alles behalve prettig maar Overeem zal niet de enige vechter zijn op dat niveau die prive problemen heeft tijdens zijn voorbereidingen. Maar het blijft toch vervelend.

Soulbringer320
31-12-2011, 01:12
het is alles behalve prettig maar Overeem zal niet de enige vechter zijn op dat niveau die prive problemen heeft tijdens zijn voorbereidingen. Maar het blijft toch vervelend.

X2, na al die ervaring die je hebt leer je er wel mee omgaan.

The Company
31-12-2011, 01:20
Begrijp ik het nu goed? Gaat er nu tot Juli 2012 nog 30% van Overeem zijn salaris naar Bas Boon en zijn vriendjes?

raveboy
31-12-2011, 01:32
Begrijp ik het nu goed? Gaat er nu tot Juli 2012 nog 30% van Overeem zijn salaris naar Bas Boon en zijn vriendjes?

Kunnen ze dat niet verekenen met wat hij nog krijgt van de K-1?
Hij hoort zijn geld te krijgen van Golden Glory, niet van de K-1 zelf, toch?
Dus in principe ook niet Allistairs probleem als K-1 Golden Glory niet betaald, zo zou ik het spelen als het dan toch zo moet.

SpelPlan
31-12-2011, 01:35
Als ik Overeem was geweest had ik vanochtend gezegd dat ik wat er ook gebeurt er vandaag niks over wil horen. Daar kan hij nu toch niks aan doen.

Want als ze het hem alleen zouden vertellen als hij de zaak gewonnen had, vertellen ze 'm alsnog dat hij het niet gewonnen heeft als ze niks zeggen.

Ik denk dat die knaken vlak voordat je een kooi inloopt waar Brock Lesnar op je wacht voor een avondje iets minder belangrijk zijn. Hoe ervaren je ook bent.

blackadder
31-12-2011, 01:51
In wezen knokt hij nu voor de kat z'n kut.
Nee hoor. PPV. Die signing bonus.

SpelPlan
31-12-2011, 01:52
Nee hoor. PPV. Die signing bonus.

Plus ze willen hun 30% die in het contract staat dus hij knokt sowieso voor 70% en dat is ook geen kattepis.

The Company
31-12-2011, 01:53
Plus ze willen hun 30% die in het contract staat dus hij knokt sowieso voor 70% en dat is ook geen kattepis.

Daar moeten nog belastigen en kosten van nieuwe kamp en andere dingen vanaf.

blackadder
31-12-2011, 01:55
Daar moeten nog belastigen en kosten van nieuwe kamp en andere dingen vanaf.
Dat heeft ie zelf gedaan.

blackadder
31-12-2011, 01:56
Plus ze willen hun 30% die in het contract staat dus hij knokt sowieso voor 70% en dat is ook geen kattepis.
Yup. De rechter heeft alleen de uitbetaling tegengehouden. Over de verdeling is er nog niks beslist.

SpelPlan
31-12-2011, 01:57
Daar moeten nog belastigen en kosten van nieuwe kamp en andere dingen vanaf.

Dat is waar. Ik heb echt geen idee hoe die kosten liggen en of de UFC vluchten enzo ook betaald buiten de purse om. Dus niks zinnigs over te zeggen.

The Company
31-12-2011, 01:58
Het zou GG sieren als ze die 30% laten zitten.

raveboy
31-12-2011, 01:59
Dat is waar. Ik heb echt geen idee hoe die kosten liggen en of de UFC vluchten enzo ook betaald buiten de purse om. Dus niks zinnigs over te zeggen.

x2, ik weet niet hoeveel trainingspartners Overeem heeft laten overkomen, maar naar Nederland is het wat duurder als binnen Amerika.
En dat is dan alleen de vlucht nog, ze moeten ook ergens slapen, eten en natuurlijk gecompenseerd worden.

Soulbringer320
31-12-2011, 01:59
Het zou GG sieren als ze die 30% laten zitten.

doen ze nooit.

blackadder
31-12-2011, 02:00
Het zou GG sieren als ze die 30% laten zitten.
Het zou Overeem ook sieren als hij zich gewopn aan het contract houdt wat hij heeft ondertekend. Waar zou het heen gaan als men zich niet meer aan wettelijke contracten hoeft te houden omdat het iemand zou sieren?

davinci
31-12-2011, 03:35
Het zou Overeem ook sieren als hij zich gewopn aan het contract houdt wat hij heeft ondertekend. Waar zou het heen gaan als men zich niet meer aan wettelijke contracten hoeft te houden omdat het iemand zou sieren?

En wat voor een contract:

$241,285.49 plus $121.000 win bonus
$333.000 extra per fight for the first three fights
$2.- per ppv everything above 500.000

That's like 2 or 2.5 million dollar per fight, this contract is in the top 5 for sure, no wonder Golden Glory is pissed, that is a great contract they negotiated.

Strange Cutbean
31-12-2011, 06:10
Dat zijn serieuze centen!

davinci
31-12-2011, 12:29
Ik ben benieuwd of Alistair ook het gevecht wint met gg in de komende rechtzaak of dat ze toch er met elkaar uitkomen?

BJJCORE
31-12-2011, 12:42
Ik ben in ieder geval al blij dat hij gewonnen heeft tegen Brock. Ze kunnen nu niet meer om hem heen.

testarossa666
31-12-2011, 12:50
Ik ben benieuwd of Alistair ook het gevecht wint met gg in de komende rechtzaak of dat ze toch er met elkaar uitkomen?

Overeen heeft laten zien dat ie gg helemaal niet nodig heeft om te winnen en ik denk dat iedereen het gezeik over de rechtszaak kotsbeu is. Dat juridische gevecht interesseert me geen reet, het echte gevecht was vanmorgen tegen Brock!

Maar ik neem aan dat je zelf ook heel blij bent dat Ali gewonnen heeft toch? Hopelijk duurt de rechtszaak nog t/m de match tegen JDS, dan pakt ie die ook...

micha
31-12-2011, 12:52
ik denk wael dat GG een zaak heeft anders zou dit niet gebeurt zijn

Peter0711
31-12-2011, 13:16
Ookal krijgt GG zijn gelijk,ze zullen hier nooit als winnaar uitkomen volgens mij. Echt jammer dat het allemaal zo moet.

elpappi
31-12-2011, 13:22
Ookal krijgt GG zijn gelijk,ze zullen hier nooit als winnaar uitkomen volgens mij. Echt jammer dat het allemaal zo moet.

x2

Ik ben helemaal klaar met GG in ieder geval.

rollermanskunk
31-12-2011, 13:24
Zonder de centen van Overeem is GG done schat ik zo in.

NESCIO
31-12-2011, 13:39
@Micha GG zal vast een zaak hebben maar de timing is allerminst netjes.

Als de aanspraak van GG inderdaad terrecht is hebben ze uiteindelijk baat bij winst van Overeem want dan krijgen ze meer geld, alsdus begrijp ik de timing allerminst.

De beslaglegging had wellicht ook na de wedstrijd plaats kunnen vinden, maar goed wellicht sla ik de plank volledig mis.

weks
31-12-2011, 13:45
hele neppe timing
hoop dat Alistair er echt niks van mee had gekregen voor z'n partij
als hij t wel wist dan is het nog knapper dat hij op deze manier heeft gewonnen

ben nooit een fan of een hater geweest maar ben nu een beetje klaar met golden glory en deze hele soap
hoop dat Alistair mooie dingen gaat doen in de ufc

Bromios
31-12-2011, 13:50
hele neppe timing
hoop dat Alistair er echt niks van mee had gekregen voor z'n partij
als hij t wel wist dan is het nog knapper dat hij op deze manier heeft gewonnen

ben nooit een fan of een hater geweest maar ben nu een beetje klaar met golden glory en deze hele soap
hoop dat Alistair mooie dingen gaat doen in de ufc

Ik denk dat alistair tegen bas boon stond vannacht en niet tegen brock lesnar ;)

Nee, ik sanp er ook niks van. ik begreep in een ander topic al dat gg niet meer achter de centen van K1 aangaat terwijl zij daar zelf ook 30% van krijgen. Voor deze partij geldt hetzelfde. 30% extra van 121000 win bonus is snel verdient. Wat voor hekel je ook aan iemand hebt. Als hij in anderhalve minuut 40 mille voor je kan pakken ga je hem toch niet treiteren voor de wedstrijd ?

GG is andermaal bezig te bewijzen wat een ontiegelijk stelletje kleuters het ook zijn. Onbegrijpelijk dat ze zo'n toonaangevend agentschap zijn geweest al die jaren. in het land van blinden....

BJJCORE
31-12-2011, 13:51
De timing is inderdaad beroerd ...ook al heb je gelijk. Andere sporters zien en horen dit ook en zullen zich dan minder snel bij GG aansluiten. Maar goed mogelijk dat het perse nog dit jaar moest aangemeld worden ..... dus het is een beetje koffie dik kijken omdat we hier niet alles weten.
Maar juist daarom gaan mensen af op hun gevoel en dan is de timing simpelweg beroerd.

davinci
31-12-2011, 13:58
hele neppe timing
hoop dat Alistair er echt niks van mee had gekregen voor z'n partij
als hij t wel wist dan is het nog knapper dat hij op deze manier heeft gewonnen

ben nooit een fan of een hater geweest maar ben nu een beetje klaar met golden glory en deze hele soap
hoop dat Alistair mooie dingen gaat doen in de ufc

Ik dacht ook eerst waarom op de dag van het gevecht?
Maar het blijkt dat er door GG al vanaf 7 november is aangestuurd op een oplossing zonder tussenkomst van de rechter.
De advocaat van Alistair Overeem heeft nooit gereageerd, moet je dan net zoals AO in strikeforce had gevochten en zijn management niet betaalde gaan zitten wachten? Vindt dat het nog allemaal netjes gaat!

Voor ons haters: als wij een miljoenen contract onderhandelen en een percentage hebben afgesproken op papier laten wij haters natuurlijk ook gewoon zonder proces dit aan ons neus voorbij gaan.
Wij haters staan niet te zweten en hebben verrotte armen van trapkussen vliegen de hele wereld rond, moeten advocaten inhuren en moeten dag en nacht problemen oplossen 12 jaar lang en dan als er eindelijk wat verdiend kan worden krijg je een trap in je rug, wij haters posten gewoon op een forum!

GG zal het ook wel "verschrikkenlijk" vinden dat een aantal haters helemaal klaar is met GG? wat ze daar dan ook mee mogen bedoelen.

A-team
31-12-2011, 14:10
Waarom willen ze dan schikken als hun zaak zo sterk is?

davinci
31-12-2011, 14:20
Waarom willen ze dan schikken als hun zaak zo sterk is?

Blijkbaar wil AO niet schikken vandaar ook de zaak die GG heeft aangespannen, lang genoeg geprobeerd.
Blijkbaar vondt de rechter dat GG wel een zaak heeft.

NESCIO
31-12-2011, 14:23
Dan zal het voorstel van GG wellicht niet afdoende zijn geweest om te schikken, en heeft ie vertrouwen in een eventuele rechtsgang.

Vinand
31-12-2011, 17:00
Typisch weer golden glory vanwege de timing om ali lekker op the fucken voor het gevecht. Ze zijn weer eens walgelijk.

The Bulldog
31-12-2011, 17:41
kheb alleen openings artikel gelezen....

Tja GG kan moeilijk op een ander moment het geld blokkeren dan voor de uitbetaling...vanuit hun oogpunt en standpunt logisch....
dat ie het pas hoorde op de perscongferentie van een journalist(e) is wel wat vreemd... Is een zakelijk geschil tussen hen....boeie....

Allistair heeft gewonnen....heeft een kans gecreeerd voor zichzelf om toch wel met dwe UFC titel de best gedecoreerde nederlandse vechter te worden...

Nu ben ik benieuwd of hij met al het gezeik zich goed kan gaan voorbereiden......
Hoop hewtt wel....en dat het een 3 of 4 ronden slugfest gaat worden....

El Bambino
31-12-2011, 18:00
Tja..gelukkig heeft Alistair bewezen dat niet de club, coach of team hem zo ver hebben gebracht, maar puur door zijn talent en mentaliteit.
Tuurlijk is een goede coach of team belangrijk, maar uiteindelijk gaat het om de vechter/speler zelf, zonder talent en mentalitiet kom je niet zo ver!
Guardiola en Mourihno zijn goede coaches, maar succes komt niet door hun, dat is Messi, Iniesta, Xai, Ozil, Ronaldo dit zijn de ware artiesten en waar het omdraait! Gelukkig heeft Alistair gewonnen en laten zien, met andere coaches en trainers heb ik ook succes!!!!

davinci
01-01-2012, 03:43
dat is echt gelogen, die trainers doen dat met verschillende vechters al jaren lang, omdat helemaal toe te schrijven aan 1 vechter is te gek voor woorden!
Verder heeft GG, altijd goed verdiend aan Alistair, weet je nog? geld naar het management en die betaald iedereen na aftrek van hun percentage.
Overeem claimed that Zuffa's CEO, Lorenzo Fertitta told him in no uncertain terms that: there is a one million dollar 'signing bonus;' that the one million dollar signing bonus was Overeem's money and that KOI/GG was 'ripping him off' and 'stealing from him.'"

Hij kan het weten, hij kent alle contracten van alle vechters!

Dat claimt Overeem, dat zullen we wel horen in de rechtbank of dat zo is, Overeem kan zoveel zeggen en claimen. Alistair kan ook claimen dat St Klaas nog steeds bestaat.
Als er iets gezegd is volgens Overeem zal dat er wel uitkomen tijdens de rechtzaak.

Verder heeft GG advocaten ingehuurd en heel hoog spel gespeeld om een miljoenen contract eruit te slepen bij de UFC, een contract wat AO zelf heeft ondertekend. Dan moet je achteraf niet gaan zeiken maar gewoon betalen voor die service anders had je zelf moeten gaan onderhandelen en zelf advocaten moeten inhuren.
Geloof mij toen AO was ontslagen terwijl hij won van Werdrum piepte hij heel anders.
Hij had ook voor 5 ton gevochten bij de UFC nadat hij 170.000 had gekregen bij strikeforce en was ontslagen na zijn winst partij tegen Werdrum.

Dus door zijn management zelfs na aftrek van GG percentage verdient AO gewoon een miljoen meer per partij en dat staat allemaal op papier.
Dat GG van dat percentage trainers zelf betaalt en advocaten is altijd al zo geweest en als ze dat blijven doen is dat hun goed recht.
Moet je voorstellen dat de zakenwaarnemer van Ronald de Boer een deal doet voor 25 miljoen om bij Milan te gaan voetballen, de deal wordt rond gemaakt en dan zegt Ronald goed gedaan maar ben toch niet helemaal blij, ik betaal jouw niks en ga het nu zelf doen?
Zegt Ronald dat ook: ja je hebt vroeger ook deals voor mij gedaan en daar altijd een percentage van gehad en daarom betaal ik je niet meer ( en claimt dan dat hij hoorde van de coach en eigenaar van Milan dat zijn zakenwaarnemer het een en ander heeft gezegd of gedaan wat niet goed was, natuurlijk hebben die mensen bij Milan of Ronald geen eigen agenda en baat bij die transfer...................)? Kijken wat een rechter zegt.

Happy New Year

En hopenlijk wordt het gewoon buiten de rechtzaak opgelost , zou mooi begin zijn in 2012!

davinci
01-01-2012, 06:55
Tja..gelukkig heeft Alistair bewezen dat niet de club, coach of team hem zo ver hebben gebracht, maar puur door zijn talent en mentaliteit.
Tuurlijk is een goede coach of team belangrijk, maar uiteindelijk gaat het om de vechter/speler zelf, zonder talent en mentalitiet kom je niet zo ver!
Guardiola en Mourihno zijn goede coaches, maar succes komt niet door hun, dat is Messi, Iniesta, Xai, Ozil, Ronaldo dit zijn de ware artiesten en waar het omdraait! Gelukkig heeft Alistair gewonnen en laten zien, met andere coaches en trainers heb ik ook succes!!!!

Tuurlijk die laatste twee maanden heeft AO meer geleert als die 12 jaar daarvoor. Cor Hemmers en Martijn zijn amateurs en sparring partners als Saki, Errol, Einemo zijn er voor het oprapen.
Maar daar gaat het niet eens echt over, dat was mijn sympathie naar mensen die zijn scucces mede mogelijk hebben gemaakt.

Ik hoorde ook dat het GG management Mir had geweigerd als tegenstander in November en Brock Lesnar wilde en gelijk een PPV afdwongen, daar gaat het om:

Quote Sherdog:

Here's what I found regarding Randy Couture's PPV cut :

If ESPN is accurate with their numbers, Overeem will make more on his PPV cut than Randy made for UFC 68 and 74 combined.

I could see Brock making that kinda cash, considering the guy is the biggest draw in the UFC. But Overeem, as much as I like the guy, isn't the PPV draw here.

Imagine if the UFC built a PPV around a Overeem vs Shane Carwin fight. Would it pull in nearly as many buys as his fight with Lesnar? I doubt it.

If you do the math and take out the $ from $500,000(and assume they meant he didn't get his cut until after the first 500,000 BUYS), Overeem would be set to make $685,000-985,000 (using PPV estimates of 650,000-800,000). That's outrageous money for a fighter who :

Has never fought in the UFC
Is NOT a proven PPV draw
Dana White has gone on record as saying is overrated and hasn't fought anyone

Since it's ESPN and I think Overeem has HUGE potential, I could believe the UFC paying him this amount. Not paying Overeem on the first 500,000 also sounds logical to me. Brock against Mark Hunt would do 500,000 PPV buys. Fuck, Brock against a Doink the Clown would do that much. Why bonus Overeem on the first 500,000? If history has taught us ANYTHING about the UFC, it's that they run a phenomenal business and know how to spend their money.

Now look at the numbers when you take ESPN's $500,000 in PPV revenue for fact. $500,000 in PPV revenue is only about 20,000 buys ($25 per buy goes to the UFC / $25 goes to the provider)

The numbers get pretty crazy ($1,645,000-1,945,000). They just about double his pay. If the PPV goes off the charts and does 1,000,000, which Brocks PPV have done more than once, his pay balloons to $2,345,000. All for his octagon debut?

Maybe I'm wrong and the fighters are getting paid a lot more. I'll believe it when I see it. If ESPN reported it, the actual documents will show up soon enough. It just doesn't sound right to pay Overeem on ALL of the PPV's after 20,000. Kinda odd number to start at.

So for Overeem it's $380.000.- plus 1 million extra devided over three fights and endorsement deal and merchandising, plus $2.- per ppv bonus and sposnors, that's is the best UFC contract for a fighters who never fought in the UFC ( must be top5 of all time), he should thank GG on his knees for that contract thats some pice of work!!!

Hahahahahah en Overeem claimt dat zijn Golden Glory management mickey mouse en morons zijn, Overeem vergat zeker dat Disney in de USA zit!

http://www.sherdog.net/forums/f2/breakdown-overeems-pay-ufc-141-has-been-made-public-1945273/

Lennie
01-01-2012, 09:54
Tuurlijk die laatste twee maanden heeft AO meer geleert als die 12 jaar daarvoor. Cor Hemmers en Martijn zijn amateurs en sparring partners als Saki, Errol, Einemo zijn er voor het oprapen.
Maar daar gaat het niet eens echt over, dat was mijn sympathie naar mensen die zijn scucces mede mogelijk hebben gemaakt.

Ik hoorde ook dat het GG management Mir had geweigerd als tegenstander in November en Brock Lesnar wilde en gelijk een PPV afdwongen, daar gaat het om:

Quote Sherdog:

Here's what I found regarding Randy Couture's PPV cut :

If ESPN is accurate with their numbers, Overeem will make more on his PPV cut than Randy made for UFC 68 and 74 combined.

I could see Brock making that kinda cash, considering the guy is the biggest draw in the UFC. But Overeem, as much as I like the guy, isn't the PPV draw here.

Imagine if the UFC built a PPV around a Overeem vs Shane Carwin fight. Would it pull in nearly as many buys as his fight with Lesnar? I doubt it.

If you do the math and take out the $ from $500,000(and assume they meant he didn't get his cut until after the first 500,000 BUYS), Overeem would be set to make $685,000-985,000 (using PPV estimates of 650,000-800,000). That's outrageous money for a fighter who :

Has never fought in the UFC
Is NOT a proven PPV draw
Dana White has gone on record as saying is overrated and hasn't fought anyone

Since it's ESPN and I think Overeem has HUGE potential, I could believe the UFC paying him this amount. Not paying Overeem on the first 500,000 also sounds logical to me. Brock against Mark Hunt would do 500,000 PPV buys. Fuck, Brock against a Doink the Clown would do that much. Why bonus Overeem on the first 500,000? If history has taught us ANYTHING about the UFC, it's that they run a phenomenal business and know how to spend their money.

Now look at the numbers when you take ESPN's $500,000 in PPV revenue for fact. $500,000 in PPV revenue is only about 20,000 buys ($25 per buy goes to the UFC / $25 goes to the provider)

The numbers get pretty crazy ($1,645,000-1,945,000). They just about double his pay. If the PPV goes off the charts and does 1,000,000, which Brocks PPV have done more than once, his pay balloons to $2,345,000. All for his octagon debut?

Maybe I'm wrong and the fighters are getting paid a lot more. I'll believe it when I see it. If ESPN reported it, the actual documents will show up soon enough. It just doesn't sound right to pay Overeem on ALL of the PPV's after 20,000. Kinda odd number to start at.

So for Overeem it's $380.000.- plus 1 million extra devided over three fights and endorsement deal and merchandising, plus $2.- per ppv bonus and sposnors, that's is the best UFC contract for a fighters who never fought in the UFC ( must be top5 of all time), he should thank GG on his knees for that contract thats some pice of work!!!

Hahahahahah en Overeem claimt dat zijn Golden Glory management mickey mouse en morons zijn, Overeem vergat zeker dat Disney in de USA zit!

http://www.sherdog.net/forums/f2/breakdown-overeems-pay-ufc-141-has-been-made-public-1945273/

Davinci ik geef je gelijk dat AO veel heeft geleerd bij GG. Ze hebben hem de mogelijkheid gegeven en hij heeft de kans om een superster te worden met beide handen aangenomen. Kijkend naar de post van Sherdog is het helemaal niet zo raar dat ze AO zoveel betalen, met een andere zaakwaarnemer had hij zeer waarschijnlijk een vergelijkbare deal kunnen laten sluiten.
Lesnar is een grote naam binnen de VS maar daar blijft het bij. Het afgelopen jaar hebben we ontwikkelingen gezien(ufc127 sidney+UFC134 Brazilie + komend UFC 144 Japan) en genoeg "rumors"gehoord dat de UFC wil uitbreiden buiten haar huidige markten. Wie is dan beter om te hypen dan AO. De beste man is al een held is in de rest van de wereld en tevens beschikt de beste man over een persoonlijkheid is marketing technisch gezien zeer goed te exploiteren is.

davinci
01-01-2012, 10:41
Davinci ik geef je gelijk dat AO veel heeft geleerd bij GG. Ze hebben hem de mogelijkheid gegeven en hij heeft de kans om een superster te worden met beide handen aangenomen. Kijkend naar de post van Sherdog is het helemaal niet zo raar dat ze AO zoveel betalen, met een andere zaakwaarnemer had hij zeer waarschijnlijk een vergelijkbare deal kunnen laten sluiten.
Lesnar is een grote naam binnen de VS maar daar blijft het bij. Het afgelopen jaar hebben we ontwikkelingen gezien(ufc127 sidney+UFC134 Brazilie + komend UFC 144 Japan) en genoeg "rumors"gehoord dat de UFC wil uitbreiden buiten haar huidige markten. Wie is dan beter om te hypen dan AO. De beste man is al een held is in de rest van de wereld en tevens beschikt de beste man over een persoonlijkheid is marketing technisch gezien zeer goed te exploiteren is.

????? post van sherdog?

Hoeveel zaakwaarnemers denk je dat het op kunnen nemen tegen Zuffa zoals GG dat heeft gedaan?

Hoeveel zaakwaarnemers halen hun vechters met advocaten uit "prive" troubles, hoeveel zaakwaarnemers regelen na 5 verlies partijen een tietel gevecht bij strikeforce?
Hoeveel zaakwaarnemers krijgen het voor elkaar om een Dream tietel gevecht tegen regelen tegen "topcontender" Todd Duffee.
Niet te vergeten bergen geld voorgeschoten en geholpen met een bedrijf wat failliet ging en en ene en................

Quote "Has never fought in the UFC
Is NOT a proven PPV draw
Dana White has gone on record as saying is overrated and hasn't fought anyone"

Dat is zeker waarom GG nu platgebeld wordt met grote namen uit het MMA die zelfs wel 50% over hebben om zo een contract te krijgen!
En het is en blijft GG die het contract heeft gemaakt dus moeten ze er ook voor betaald worden!

FOCUS
01-01-2012, 11:26
zijn jullie nou nog niet klaar met het geouwehoer :lol:

GnP
01-01-2012, 12:31
hoe je het ook draait of keert, Ali O is stinkend rijk :)

Lionheart
01-01-2012, 12:44
Tja..gelukkig heeft Alistair bewezen dat niet de club, coach of team hem zo ver hebben gebracht, maar puur door zijn talent en mentaliteit.
Tuurlijk is een goede coach of team belangrijk, maar uiteindelijk gaat het om de vechter/speler zelf, zonder talent en mentalitiet kom je niet zo ver!
Guardiola en Mourihno zijn goede coaches, maar succes komt niet door hun, dat is Messi, Iniesta, Xai, Ozil, Ronaldo dit zijn de ware artiesten en waar het omdraait! Gelukkig heeft Alistair gewonnen en laten zien, met andere coaches en trainers heb ik ook succes!!!!

Helemaal mee eens!

Lionheart
01-01-2012, 12:47
Ik begrijp nu ook waarom vele vechters GG verlaten!!
Had GG altijd wel hoog zitten, zij hebben veel betekend voor het nederlandse MMA/kickboxen, maar hun manier van handelen vind ik walgelijk.

micha
01-01-2012, 12:52
hij wilt best betalen hoor, alleen niet over alles, de win en teken bonus horen voor de vechter te zijn, dat geldt voor elke ufc fighter, het is gewoon zo dat GG schijnbaar van alles wilt meepikken, dat doen andere managements niet.

jij blijft grappen maken he

micha
01-01-2012, 12:52
Ik begrijp nu ook waarom vele vechters GG verlaten!!
Had GG altijd wel hoog zitten, zij hebben veel betekend voor het nederlandse MMA/kickboxen, maar hun manier van handelen vind ik walgelijk.

wie buiten alistair is weg dan?

Rverm
01-01-2012, 13:18
wie buiten alistair is weg dan?

uit me hoofd nu ik net wakker ben, niet wetende of ze miss gestopt zijn :
a overeem, v overeem, aziz jahjah, bennazzouz, knaap, karatas, R staring, B zimmerman, latoel, E zimmerman parttime

zullen er vast nog wel meer zijn?

reefer
01-01-2012, 14:57
uit me hoofd nu ik net wakker ben, niet wetende of ze miss gestopt zijn :
a overeem, v overeem, aziz jahjah, bennazzouz, knaap, karatas, R staring, B zimmerman, latoel, E zimmerman parttime

zullen er vast nog wel meer zijn?

Zonder partij te willen kiezen maar van welke vechters die jij noem zal GG wakker liggen dat ze zijn vertrokken?Is het misschien ook niet gewoon een "doorselecteren"van je groep wedstrijdvechters?Is heel gewoon in andere takken van sport dus waarom bij GG ook niet?

micha
01-01-2012, 15:34
E zimmerman partime?

respect
01-01-2012, 18:12
Tja..gelukkig heeft Alistair bewezen dat niet de club, coach of team hem zo ver hebben gebracht, maar puur door zijn talent en mentaliteit.
Tuurlijk is een goede coach of team belangrijk, maar uiteindelijk gaat het om de vechter/speler zelf, zonder talent en mentalitiet kom je niet zo ver!
Guardiola en Mourihno zijn goede coaches, maar succes komt niet door hun, dat is Messi, Iniesta, Xai, Ozil, Ronaldo dit zijn de ware artiesten en waar het omdraait! Gelukkig heeft Alistair gewonnen en laten zien, met andere coaches en trainers heb ik ook succes!!!!
X 2

biggz
02-01-2012, 00:13
????? post van sherdog?

Hoeveel zaakwaarnemers denk je dat het op kunnen nemen tegen Zuffa zoals GG dat heeft gedaan?

Hoeveel zaakwaarnemers halen hun vechters met advocaten uit "prive" troubles, hoeveel zaakwaarnemers regelen na 5 verlies partijen een tietel gevecht bij strikeforce?
Hoeveel zaakwaarnemers krijgen het voor elkaar om een Dream tietel gevecht tegen regelen tegen "topcontender" Todd Duffee.
Niet te vergeten bergen geld voorgeschoten en geholpen met een bedrijf wat failliet ging en en ene en................

Quote "Has never fought in the UFC
Is NOT a proven PPV draw
Dana White has gone on record as saying is overrated and hasn't fought anyone"

Dat is zeker waarom GG nu platgebeld wordt met grote namen uit het MMA die zelfs wel 50% over hebben om zo een contract te krijgen!
En het is en blijft GG die het contract heeft gemaakt dus moeten ze er ook voor betaald worden!

1) Na 5 verliespartijen? Hij had geen 5 loss streak hoor dus check je info. Bovendien was de HW division van Strikeforce was op dat moment ook zo goed als waardeloos. Ik bedoel Paul Buenetello en een titleshot. Dat geeft t niveau wel redelijk aan lijkt me.

2) Top contender Duffee?

http://troll.me/images/angry-samuel-l-jackson/are-you-serious-.jpg


3)Zegt Dana White niet over iedereen dat ze waardeloos zijn tot ze in de UFC komen?

4) Dat zullen wel shitty vechters zijn dan. Elke vechter met de status van Overeem zou daar nooit mee akkoord gaan.

NESCIO
02-01-2012, 01:35
Alle drogredenen welk GG keer op keer lijkt aan te voeren ten spijt, lees ik hier geen enkel argument welk de uiterst vreemde timing verklaard.

AO zal een vervangende zekerheid moeten stellen voor de beoogde claim van GG alsdan kan er worden overgegaan tot betaling aan AO door de UFC.

De handelswijze welk GG hier laat zien (mede gevoed door de geposte vuile was) is allerminst reclame voor het bedrijf an sich en verwerpelijk.

Vind het nog altijd onbegrijpelijk dat een zelf geproclameerd topmanagementbureau zo acteert.

davinci
02-01-2012, 01:44
Alle drogredenen welk GG keer op keer lijkt aan te voeren ten spijt, lees ik hier geen enkel argument welk de uiterst vreemde timing verklaard.

AO zal een vervangende zekerheid moeten stellen voor de beoogde claim van GG alsdan kan er worden overgegaan tot betaling aan AO door de UFC.

De handelswijze welk GG hier laat zien (mede gevoed door de geposte vuile was) is allerminst reclame voor het bedrijf an sich en verwerpelijk.

Vind het nog altijd onbegrijpelijk dat een zelf geproclameerd topmanagementbureau zo acteert.

Vreemde timing:

There has been some consternation about the timing of a lawsuit filed by Knock Out Investment[s]/Golden Glory against Alistair Overeem," the release stated. "We've been in discussions with Mr. Overeem's legal counsel since Nov. 7, and there has been no progress regarding the dispute. The reality is that a fighter is paid within 24 hours of the bout. Given past failure to pay management and training fees, there is serious concern on my client’s part that Mr. Overeem will simply walk away with the money.

The Bulldog
02-01-2012, 11:53
tja en dat is imo een zakelijk gegronde reden de zaak te starten toch?

RedDawn
02-01-2012, 12:18
????? post van sherdog?

Hoeveel zaakwaarnemers denk je dat het op kunnen nemen tegen Zuffa zoals GG dat heeft gedaan?

Hoeveel zaakwaarnemers halen hun vechters met advocaten uit "prive" troubles, hoeveel zaakwaarnemers regelen na 5 verlies partijen een tietel gevecht bij strikeforce?
Hoeveel zaakwaarnemers krijgen het voor elkaar om een Dream tietel gevecht tegen regelen tegen "topcontender" Todd Duffee.
Niet te vergeten bergen geld voorgeschoten en geholpen met een bedrijf wat failliet ging en en ene en................

Quote "Has never fought in the UFC
Is NOT a proven PPV draw
Dana White has gone on record as saying is overrated and hasn't fought anyone"

Dat is zeker waarom GG nu platgebeld wordt met grote namen uit het MMA die zelfs wel 50% over hebben om zo een contract te krijgen!
En het is en blijft GG die het contract heeft gemaakt dus moeten ze er ook voor betaald worden!


Bas weer met zijn tietelgevecht. ;)

TOON
02-01-2012, 12:49
timing is ruk voor AO natuurlijk, maar zakelijk gezien zeer logisch vanuit GG's oogpunt en ook noodzakelijk in het geval dat AO het geld anders binnen 24 uur op z'n rekening zou hebben staan....

kmr
02-01-2012, 14:36
Ik ga ook zaakwaarnemer worden, het schijnt dat je zonder al te veel opleiding zo veel geld kunt verdienen. Al die jaren studeren had ik beter kunnen besteden.

Justinian
02-01-2012, 14:46
Ik ga ook zaakwaarnemer worden, het schijnt dat je zonder al te veel opleiding zo veel geld kunt verdienen. Al die jaren studeren had ik beter kunnen besteden.
Als je het talent er voor hebt dan zou ik dat zeker doen ;)

Bromios
02-01-2012, 15:20
Ik ga ook zaakwaarnemer worden, het schijnt dat je zonder al te veel opleiding zo veel geld kunt verdienen. Al die jaren studeren had ik beter kunnen besteden.

en je post ook al jaren veel te veel onzin hier dus daar kun je dan gewoon mee doorgaan...........

redjuh
02-01-2012, 16:27
maarre... dit lijkt mij aardig in de buurt komen van een loonbeslag. Ik dacht dat dit pas kon wanneer een rechter de eiser in het gelijk heeft gesteld en de loonbetaling (deels) in beslag laat nemen?

blackadder
02-01-2012, 16:29
maarre... dit lijkt mij aardig in de buurt komen van een loonbeslag. Ik dacht dat dit pas kon wanneer een rechter de eiser in het gelijk heeft gesteld en de loonbetaling (deels) in beslag laat nemen?
De rechter houdt ja alleen de betaling tegen. Er wordt niks gezegd over wie wat of hoeveel krijgt.

redjuh
02-01-2012, 16:35
De rechter houdt ja alleen de betaling tegen. Er wordt niks gezegd over wie wat of hoeveel krijgt.

toch vaag imo. Temeer vanwege het bedrag... dat zal toch geen 200K zijn?
hoe zit het trouwens met de vermogensbelasting? hij heeft het verdient in 2011... hij krijgt het alleen later en misschien niet allemaal.
moet ie dan over 2011 en 12 betalen of alleen 2012? en gaat vermogensbelasting eraf voor of na de kosten van het proces?

SpelPlan
02-01-2012, 17:09
toch vaag imo. Temeer vanwege het bedrag... dat zal toch geen 200K zijn?
hoe zit het trouwens met de vermogensbelasting? hij heeft het verdient in 2011... hij krijgt het alleen later en misschien niet allemaal.
moet ie dan over 2011 en 12 betalen of alleen 2012? en gaat vermogensbelasting eraf voor of na de kosten van het proces?

Ik denk dat vermogensbelasting niet relevant is totdat hij daadwerkelijk geld op zijn bank en/of ander bezit heeft.

Inkomstenbelasting weet ik niet hoe dat werkt. Als een aannemer in oktober een klus doet en in januari betaald krijgt, in welk jaar moet hij dan het inkomen opgeven? Maar ik vermoed dat zolang er geen betaling is er ook geen sprake van belasting is, anders zouden ze wel heel zuur zijn als ze al hebben moeten afdragen over de K1 inkomsten die wellicht nooit komen.

redjuh
02-01-2012, 17:16
over winst in oudejaarsloterijen wordt zowel het oude als het nieuwe jaar belast (heb ik me laten vertellen)

Bromios
02-01-2012, 18:37
Ik denk dat vermogensbelasting niet relevant is totdat hij daadwerkelijk geld op zijn bank en/of ander bezit heeft.

Inkomstenbelasting weet ik niet hoe dat werkt. Als een aannemer in oktober een klus doet en in januari betaald krijgt, in welk jaar moet hij dan het inkomen opgeven? Maar ik vermoed dat zolang er geen betaling is er ook geen sprake van belasting is, anders zouden ze wel heel zuur zijn als ze al hebben moeten afdragen over de K1 inkomsten die wellicht nooit komen.

In nederland geld het factuurstelsel dus op het moment dat je de factuur stuurt moet je de btw afdragen en bij een eenmanszaak de winst berekenen.

Maar ik heb mij in een ander topic laten vertellen dat zij artiest zijn en daar gelden andere regels voor. iemand ?

TOON
02-01-2012, 19:18
over winst in oudejaarsloterijen wordt zowel het oude als het nieuwe jaar belast (heb ik me laten vertellen)

yep! is nog een zaak over geweest, prijs gewonnen in 2010 dus op dat moment is het een schuld van de staatsloterij aan jou en dus in jou bezit,ongeacht of je het op je rekening hebt staan, die mensen moesten toen dus ook over 2010 vermogensbelasting betalen....

SpelPlan
02-01-2012, 19:19
yep! is nog een zaak over geweest, prijs gewonnen in 2010 dus op dat moment is het een schuld van de staatsloterij aan jou en dus in jou bezit,ongeacht of je het op je rekening hebt staan, die mensen moesten toen dus ook over 2010 vermogensbelasting betalen....

Heb ik helemaal gemist. Dat zuigt!

Trekking een paar uur later, probleem opgelost. Dat dan weer wel :)

Sportvision
02-01-2012, 23:47
In nederland geld het factuurstelsel dus op het moment dat je de factuur stuurt moet je de btw afdragen en bij een eenmanszaak de winst berekenen.

Maar ik heb mij in een ander topic laten vertellen dat zij artiest zijn en daar gelden andere regels voor. iemand ?

Bij een factuur naar het buitenland hef je geen BTW, en bij niet betaalde facturen hoef je ook geen belasting te betalen als je deze correct afboekt.

rollermanskunk
03-01-2012, 00:20
Bond not deposited, Alistair Overeem receives full UFC 141 purse | MMAjunkie.com
(http://mmajunkie.com/news/26784/bond-not-deposited-alistair-overeem-receives-full-ufc-141-purse.mma?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter)

Alistair Overeem (36-11 MMA, 1-0 UFC) was paid in full for UFC 141.

Nevada State Athletic Commission executive director Keith Kizer today told MMAjunkie.com (UFC blog for UFC news, UFC rumors, fighter interviews and event previews/recaps | MMAjunkie.com (http://sherdognet.craveonline.com/index.php#http://www.mmajunkie.com/)) that he did not withhold any portion of the heavyweight's purse, as ordered by a Nevada judge.

A UFC official confirmed that a $200,000 bond required to execute the order was not deposited prior to the event.

The commission was to hold around $240,000 of Overeem's pay in escrow per a judgement obtained this past Friday by his former team, Golden Glory, in a Nevada District Court. The same day, Overeem took on and defeated Brock Lesnar in the headliner of UFC 141, which took place at MGM Grand Garden Arena in Las Vegas and aired on pay-per-view.

At the post-event press conference, Overeem, whose disclosed pay totaled $385,714.28, said he had no knowledge of the court order.

A representative for the team said the judgement was requested when no progress had been made on a legal dispute that began in November when Overeem sued them in a California court for breach of contract.

"The reality is that a fighter is paid within 24 hours of the bout," stated Golden Glory lawyer Roderick J. Lindblom in a press release issued this past Friday. "Given past failure to pay management and training fees, there is serious concern on my client's part that Mr. Overeem will simply walk away with the money."

The order requested a check totaling $241,285.49 be cut from UFC parent company Zuffa to Golden Glory's corporate parent, Knockout Investments. The money included Overeem's show and win purses, performance bonuses and proceeds from the event's pay-per-view broadcast.

The day before the court order, Golden Glory filed suit alleging heavyweight did not pay a 30 percent commission owed to the team for a fight in June against Fabricio Werdum. In his suit, Overeem claimed the team owed him $151,000 in back pay and asked a judge to determine whether his contract is enforceable.

Pahlavan
03-01-2012, 01:02
GG bytes the dust,lol :lol:

Lol :lol:

Jabdealer
03-01-2012, 01:05
Bond not deposited, Alistair Overeem receives full UFC 141 purse | MMAjunkie.com
(http://mmajunkie.com/news/26784/bond-not-deposited-alistair-overeem-receives-full-ufc-141-purse.mma?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter)

Alistair Overeem (36-11 MMA, 1-0 UFC) was paid in full for UFC 141.

Ik lees al een tijd mee op dit forum, maar hiervoor moet ik me gewoon even registreren.

Het komt er dus op neer dat KI/GG op de dag van het gevecht een persbericht hebben uitgestuurd met daarin het voornemen om beslag te leggen op de purse van AO. Nu blijkt dit achteraf gewoon een afleidingsmanoeuvre te zijn geweest omdat men niet eens heeft voldaan aan de technisch juridische eisen van zo'n beslag.

Het was al een rare move om hiervan een persbericht naar buiten te brengen, want daarmee hebben ze alleen maar fans tegen zich in het harnas gejaagd.

Ik geloof absoluut dat men daar denkt dat ze in hun recht staan, maar ze zijn bezig zichzelf gigantische imagoschade toe te brengen. Ik hoop dat dit een voorbarige conclusie is en dat ze bij GG een heel goede verklaring hebben voor deze opzichtige aanval.

Ik kan GG aanraden eens wat beter juridisch advies te gaan inwinnen. En huur een PR-bureau in.

micha
03-01-2012, 08:26
http://fcfighter.com/post/alistair-overeem-dodges-legal-bullet-gets-paid-purse-by-ufc-for-lesnar-fight

Rverm
03-01-2012, 09:07
Ik kan GG aanraden eens wat beter juridisch advies te gaan inwinnen. En huur een PR-bureau in.

Dan moet er eerst weer eens wat geld binnenkomen...;)

Ulis-E
03-01-2012, 09:23
......

Ik kan GG aanraden eens wat beter juridisch advies te gaan inwinnen. En huur een PR-bureau in.

Zowiezo lijkt het me dat GG wat meer tijd kan besteden aan een professioneler imago.. Vindt het allemaal vrij onprofessioneel overkomen: vuile was die toch vrij constant buiten wordt gehangen.. Bas Boon die forumwarrior komt spelen hier.. Zonde, want ze hebben heel wat goede vechters en trainers op stal

davinci
03-01-2012, 09:28
Ik lees al een tijd mee op dit forum, maar hiervoor moet ik me gewoon even registreren.

Het komt er dus op neer dat KI/GG op de dag van het gevecht een persbericht hebben uitgestuurd met daarin het voornemen om beslag te leggen op de purse van AO. Nu blijkt dit achteraf gewoon een afleidingsmanoeuvre te zijn geweest omdat men niet eens heeft voldaan aan de technisch juridische eisen van zo'n beslag.

Het was al een rare move om hiervan een persbericht naar buiten te brengen, want daarmee hebben ze alleen maar fans tegen zich in het harnas gejaagd.

Ik geloof absoluut dat men daar denkt dat ze in hun recht staan, maar ze zijn bezig zichzelf gigantische imagoschade toe te brengen. Ik hoop dat dit een voorbarige conclusie is en dat ze bij GG een heel goede verklaring hebben voor deze opzichtige aanval.

Ik kan GG aanraden eens wat beter juridisch advies te gaan inwinnen. En huur een PR-bureau in.

Imago schade?
GG heeft gewoon gelijk gekregen van de rechter en heeft dat nog steeds, dat je een bond van 200.000 dollar niet even in 15 minuten geregeld krijgt net voor sluitingstijd van een rechtbank in de USA en net voor het nieuwejaar is helemaal niet erg. Zoals ik lees en hoor moet er ook nog PPV geld en ander geld komen er is dus niks aan de hand. GG heeft gewoon gelijk gekregen van die rechter en heeft nu dus tijd genoeg om met die bond te komen.
Dus voor alle lachers, haters of beterweters, niks aan de hand.
Persbericht en uitspraak van rechter moet juist een goede waarschuwing zijn voor Alistair om de zaak gewoon normaal op te lossen zonder tussenkomst van een rechter. Alistair snapt nu wel dat door niet te reageren hij er niet mee wegkomt.

Leuk weer hier dat aanraden en juridisch advies, komende van jouw "Jabdealer" zul je het wel vaak zelf nodig hebben gehad. Al deze forum bezoekers hebben natuurlijk weer dagenlijks te maken met het rechtssysteem in de USA en we zullen dus nu weer overspoeld worden met juridische forum experts.
Misschien dat die ene eigenaar van Mixfight ( Roy jij ben geloof ik advocaat) iedereen even kan uitleggen wat er is gebeurt en hoe GG ervoor staat!

rene37
03-01-2012, 10:04
Eigenlijk gaat het alleen maar om geld op dit moment, hoe de pot verdeeld word en wie welk stuk van de taart krijgt interesseert me niet zoveel maar het ergste vind en vond ik het voor de trainers. Een Martijn de Jong bv die zou toch heel wat meer erkenning mogen krijgen, nu zag ik 'm op een galatje waar 75 man zat een leerling te coachen aan de ring terwijl hij imo op dat moment in Amerika zou moeten zitten. Vond het ook een groot gemis bij de opkomst van allistair en zijn debut in de ufc. Kijk...met een management kan je zakelijk gezien best willen breken maar een trainer die je zo lang heeft bijgestaan en een groot aandeel in je ontwikkeling heeft gehad en waar je na zo een lange samenwerking ook op persoonlijk vlak wel een klik mee moet hebben, moet je eigenlijk gewoon meenemen en ook een miljoentje ofzo meegeven. Kan makkelijk want we hebben het over een deal van rond de 16 miljoen euro of dollar daar wil ik van af wezen. Iig een hoop geld.

Justinian
03-01-2012, 10:35
@Davinci: dit is een beslag naar Amerikaans recht, ik weet niet in hoeverre dat overeenkomt met een Nederlands beslag. In Nederland is het niet zo heel erg moeilijk. Sterker nog, een conservatoir (derden)beslag kan binnen een a twee dagen geregeld zijn.

NESCIO
03-01-2012, 10:46
Inderdaad zodra er sprake is van een (opeisbare) vordering.

Dit zegt vervolgens NIETS over een eventuele schuldvraag dit wordt veelal in een later stadium bepaald.

@davinci, GG loopt hier jammer genoeg wel degelijk imagoschade op.

Paul1987
03-01-2012, 11:26
Nou ik ben wel een vechtfan en volg het allemaal op een afstandje en golden glory komt in deze situatie toch echt heel slecht over.
Vorig jaar was het nog golden glory dit golden glory dat beste gym etc etc dit jaar is het toch helemaal niks meer.
Dan snap ik de frustratie dat je cash cow weg wil maar deze afhandeling komt zo zuur en amateuristisch over.
Hoe kan je belangrijkste vechter nou ontevreden zijn bij de grootste deal uit zn leven dat is er gewoon iets dramatisch fout gegaan uit management oogpunt.
En het is dan heel zuur dat iemand als martijn de jong en een legende als cor hemmers hier ook last van hebben.

Maar om dan allemaal gezeik uit het verleden naarboven te halen dan ben je gewoon een klein kind.
En als vechter denk je toch wel 2 keer na om je aan te sluiten bij golden glory want je hoeft maar iets fout te doen en het staat meteen op internet als je weg wilt.

Heel jammer deze situatie.

jw
03-01-2012, 11:31
lol @ sherdog fora... "Golden Glory is trying to Don King him in the ass"

smike
03-01-2012, 14:05
Sowieso is het eerste wat GG meot doen, die clown van een BB ontslaan en een professional daar naarzetten met verstand van zaken. Iemand met een bedrijfskundige opleiding en genoeg ervaring met contracten en sportmanagement. Die BB kan beter straatkranten gaan verkopen, hij heeft ongeveer dezelfde woordenschat.

blackadder
03-01-2012, 14:15
Bied jij jezelf soms aan?

sterrenkijker
03-01-2012, 14:19
Imago schade?
GG heeft gewoon gelijk gekregen van de rechter en heeft dat nog steeds, dat je een bond van 200.000 dollar niet even in 15 minuten geregeld krijgt net voor sluitingstijd van een rechtbank in de USA en net voor het nieuwejaar is helemaal niet erg. Zoals ik lees en hoor moet er ook nog PPV geld en ander geld komen er is dus niks aan de hand. GG heeft gewoon gelijk gekregen van die rechter en heeft nu dus tijd genoeg om met die bond te komen.
Dus voor alle lachers, haters of beterweters, niks aan de hand.
Persbericht en uitspraak van rechter moet juist een goede waarschuwing zijn voor Alistair om de zaak gewoon normaal op te lossen zonder tussenkomst van een rechter. Alistair snapt nu wel dat door niet te reageren hij er niet mee wegkomt.

Leuk weer hier dat aanraden en juridisch advies, komende van jouw "Jabdealer" zul je het wel vaak zelf nodig hebben gehad. Al deze forum bezoekers hebben natuurlijk weer dagenlijks te maken met het rechtssysteem in de USA en we zullen dus nu weer overspoeld worden met juridische forum experts.
Misschien dat die ene eigenaar van Mixfight ( Roy jij ben geloof ik advocaat) iedereen even kan uitleggen wat er is gebeurt en hoe GG ervoor staat!

Met vriendelijke groet,
Bas Boon

weks
03-01-2012, 14:31
lol

micha
03-01-2012, 14:35
het is nu gewoon een zakelijk conflict. GG heeft AO lang genoeg de tijd gegeven om tot een oplossing te komen. Maar geen reactie dan via de advocaten klaar.
In de grote mensen wereld kun je gewoon naar de rechter stappen met een contract in je hand. Het is nu aan de advocaten.

TheCarnage
03-01-2012, 15:20
Met vriendelijke groet,
Bas Boon

Jij schrijft het ik dacht het.

R.H.
03-01-2012, 16:19
Imago schade?
GG heeft gewoon gelijk gekregen van de rechter en heeft dat nog steeds, dat je een bond van 200.000 dollar niet even in 15 minuten geregeld krijgt net voor sluitingstijd van een rechtbank in de USA en net voor het nieuwejaar is helemaal niet erg. Zoals ik lees en hoor moet er ook nog PPV geld en ander geld komen er is dus niks aan de hand. GG heeft gewoon gelijk gekregen van die rechter en heeft nu dus tijd genoeg om met die bond te komen.
Dus voor alle lachers, haters of beterweters, niks aan de hand.
Persbericht en uitspraak van rechter moet juist een goede waarschuwing zijn voor Alistair om de zaak gewoon normaal op te lossen zonder tussenkomst van een rechter. Alistair snapt nu wel dat door niet te reageren hij er niet mee wegkomt.

Leuk weer hier dat aanraden en juridisch advies, komende van jouw "Jabdealer" zul je het wel vaak zelf nodig hebben gehad. Al deze forum bezoekers hebben natuurlijk weer dagenlijks te maken met het rechtssysteem in de USA en we zullen dus nu weer overspoeld worden met juridische forum experts.
Misschien dat die ene eigenaar van Mixfight ( Roy jij ben geloof ik advocaat) iedereen even kan uitleggen wat er is gebeurt en hoe GG ervoor staat!

http://img401.imageshack.us/img401/6301/35389712417d9d70a2fa.jpg

Paul1987
03-01-2012, 16:24
het is helemaal niet een gewoon zakelijk conflict
het is een conflict waar alles bij getrokken is persoonlijke dingen uit het verleden pure ellende.
deze afhandeling door GG heeft voor mij persoonlijk en ik denk voor heel veel andere vechtsportliefhebbers het vertrouwen in GG tot 0 gebracht.

wat de uitkomst ook is van de rechtzaak al krijgen jullie op alle punten gelijk GG is altijd de verliezende partij.
En hoe dit in de afwikkeling zo slecht is gegaan moet GG toch echt bij zichzelf zoeken.

Jullie hadden over paar maanden trainer kunnen zijn van de wereldkampioen zwaargewichten van de UFC en wat is het nu?

smike
03-01-2012, 16:26
Bied jij jezelf soms aan?

Ik heb een bestuurskundige achtergrond ;)

blackadder
03-01-2012, 16:27
Ik heb een bestuurskundige achtergrond ;)
Close enough.

Justinian
03-01-2012, 16:38
Denk dat die advocaat van AO sterk staat en als het gehele contract wordt ontbonden ipv die tekenbonus.dan kan GG weleens met erge lege handen komen te staan, verder bestond GG uit meer dan alleen AO, dat ze zich dus maar op de toekomst richten of zit GG op zwart zaad en is AO de laatste strohalm?
Weet je wat ik me nou afvraag? Waar jij jouw mening op baseert? Je schrijft dat je denkt dat de advocaat van Alistair sterk staat. Niemand van ons kent het hele dossier. Als advocaat kan ik je zeggen dat het dan wel heel erg lastig wordt om een goede mening te vormen ;) Ik heb zelf wat contracten gezien, heb van beide partijen hun kant van het verhaal gehoord (lange gesprekken kan ik je vertellen ;)) en zelfs ik heb er moeite mee om een goed onderbouwde mening te vormen. Als ik een stelling inneem dan is dat met heel veel slagen om de arm!

Verder moet je niet alles geloven wat er op websites en in de krant staat. Doet me denken aan een zitting bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State een hele tijd geleden; de wederpartij deed een beroep op een stukje in de krant. De staatsraad was er snel mee klaar: 'de krant is vispapier!', en zo is het maar net hahaha

boudstyle
03-01-2012, 17:32
Golden Glory reps still going after Overeem, look to get pay-per-view bonuses
by MMAjunkie.com Staff on Jan 03, 2012 at 10:05 am ET
Although Alistair Overeem was paid in full following this past weekend's UFC 141 event, reps for his former management team aren't throwing in the towel.

A Nevada court recently ruled that Knock Out Investments, a fighter management group associated with Overeem's former Golden Glory team, was due $241,285.49 due to breach of contract.

However, as MMAjunkie.com (UFC blog for UFC news, UFC rumors, fighter interviews and event previews/recaps | MMAjunkie.com
(http://www.mmajunkie.com)) reported on Monday, a $200,000 surety bond wasn't posted, and Overeem earned his full "show" ($264,285.71) and "win" ($121,428.57) money following a first-round TKO victory over Brock Lesnar in the Dec. 30 event's headliner.

Nevada State Athletic Commission executive director Keith Kizer told MMAjunkie.com that he did not withhold any portion of the heavyweight's purse, as the Nevada judge order. A UFC official confirmed that the $200,000 bond required to execute the order was not deposited prior to the event.

"This was a short-term possibility that KOI and Golden Glory were prepared for," stated Roderick J. Lindblom, who's representing the fighter's former management team, in a release issued Monday evening. "Seeking the initial writ was merely the first step in a long-term litigation strategy that KOI and Golden Glory will prosecute in Nevada. The writ of attachment remedy remains fully available to my clients and will be sought as to Mr. Overeem’s future pay-per-view payout, which we expect will be more lucrative than his initial fight purse."

Overeem earns a portion of all pay-per-view revenue, including $2 per PPV purchase "for all revenues received by UFC-Zuffa for telecast of the Lesnar fight in the U.S., Canada or over the Internet in excess of $500,000," according to an Overeem contract made public by the legal proceedings.

"Rest assured, now that we have had the opportunity to troubleshoot complex international hurdles – and without a long holiday weekend to contend with – future writs of attachment will be utilized to ensure that Mr. Overeem makes good on the commissions owed to my clients and his Golden Glory training team, who helped him achieve the success he now enjoys," Lindblom stated.

The day before the court order, which came on Jan. 7, Golden Glory filed suit alleging Overeem did not pay a 30 percent commission owed to the team for a Strikeforce fight against Fabricio Werdum in June. In his suit, Overeem, who made his UFC debut at UFC 141, claimed the team owed him $151,000 in back pay and asked a judge to determine whether his management contract, which ran five years, is enforceable.

At the post-UFC 141 press conference, Overeem said he had no knowledge of the recent court order and declined further comment.

Golden Glory reps still going after Overeem, look to get pay-per-view bonuses | MMAjunkie.com
(http://mmajunkie.com/news/26789/golden-glory-reps-still-going-after-overeem-look-to-get-pay-per-view-bonuses.mma)

Mickey
03-01-2012, 19:19
Sowieso is het eerste wat GG meot doen, die clown van een BB ontslaan en een professional daar naarzetten met verstand van zaken. Iemand met een bedrijfskundige opleiding en genoeg ervaring met contracten en sportmanagement. Die BB kan beter straatkranten gaan verkopen, hij heeft ongeveer dezelfde woordenschat.

Hoewel ik denk dat je wat te eenvoudig over Bas z'n prestaties heen stapt ben ik wel met je eens dat het GG-team versterken met wat mensen uit het "reguliere" zakenleven geen kwaad kan. Ik denk dat er absoluut een bepaalde structuur ontbreekt zo af en toe.

Collina
03-01-2012, 23:15
Weet je wat ik me nou afvraag? Waar jij jouw mening op baseert? Je schrijft dat je denkt dat de advocaat van Alistair sterk staat. Niemand van ons kent het hele dossier. Als advocaat kan ik je zeggen dat het dan wel heel erg lastig wordt om een goede mening te vormen ;) Ik heb zelf wat contracten gezien, heb van beide partijen hun kant van het verhaal gehoord (lange gesprekken kan ik je vertellen ;)) en zelfs ik heb er moeite mee om een goed onderbouwde mening te vormen. Als ik een stelling inneem dan is dat met heel veel slagen om de arm!

Verder moet je niet alles geloven wat er op websites en in de krant staat. Doet me denken aan een zitting bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State een hele tijd geleden; de wederpartij deed een beroep op een stukje in de krant. De staatsraad was er snel mee klaar: 'de krant is vispapier!', en zo is het maar net hahaha

En dan moet je ook nog eens proberen objectief te zijn. Erg lastige lijkt mij.

Hoop dat zij op een harmonieuze manier onderhandelingsgesprekken kunnen voeren met elkaar.

Denken in termen van win-win en elkaar oprecht proberen te begrijpen lijken mij essentiële eigenschappen in deze kwestie.

Wat zijn de knelpunten, wat zijn de belangen, hoe komt men daar samen goed uit!?

Moddergooien, aantijgingen maken geeft letterlijk geen enkele zin. Win-verlies is uiteindelijk verlies-verlies! Ik ben het dan ook eens dat men moet waken voor imago schade!

Collina

rollermanskunk
04-01-2012, 02:15
Ik vind deze hele toestand maar infaam en abject om de terminologie van Bram M. te gebruiken

smike
04-01-2012, 17:39
Hoewel ik denk dat je wat te eenvoudig over Bas z'n prestaties heen stapt ben ik wel met je eens dat het GG-team versterken met wat mensen uit het "reguliere" zakenleven geen kwaad kan. Ik denk dat er absoluut een bepaalde structuur ontbreekt zo af en toe.

Weet je wat het is Mickey?
In de tijd dat we het niet over mma maar "kooivechten" hadden, met het bijbehorende imago en publiek, toen was BB met Nikko sports de grootste.
Ik heb in die tijd ook wel een wat banden daar gekocht. Nu is nikko echter niks meer, het bestaat nog, maar nieuwe titels etc zijn er niet.

Alles is geprofessionaliseerd, kijk hoe de UFc het aanpakt, maar ook bijvoorbeeld it's showtime wat toch een NL organisatie is.

Dat zo iemand als BB nog de scepter kan zwaaien over GG zegt eigenlijk al genoeg, ze hebben hele goede trainers en een aantal vechters, waardoor zijn onkunde nog enigszins wordt gemaskeerd, de man is echt over zijn top en kan niet meer op het hoogste niveau van sportmanagement.

GG moet gewoon een goed management aanstellen, dan was die shit met Overeem niet gebeurd.

Rverm
04-01-2012, 18:19
In de tijd dat we het niet over mma maar "kooivechten" hadden, met het bijbehorende imago en publiek, toen was BB met Nikko sports de grootste.
Ik heb in die tijd ook wel een wat banden daar gekocht. Nu is nikko echter niks meer, het bestaat nog, maar nieuwe titels etc zijn er niet.

Alles is geprofessionaliseerd, kijk hoe de UFc het aanpakt, maar ook bijvoorbeeld it's showtime wat toch een NL organisatie is.

Dat zo iemand als BB nog de scepter kan zwaaien over GG zegt eigenlijk al genoeg, ze hebben hele goede trainers en een aantal vechters, waardoor zijn onkunde nog enigszins wordt gemaskeerd, de man is echt over zijn top en kan niet meer op het hoogste niveau van sportmanagement.

GG moet gewoon een goed management aanstellen, dan was die shit met Overeem niet gebeurd.

Dit dus!

R.H.
04-01-2012, 23:27
Lolwut, als ik onderstaande goed begrijp dan heeft GG geprobeerd AO ff 1 miljoen afhandig te maken, hij wist er zelfs niet eens van?

http://espn.go.com/mma/story/_/id/7402908/alistair-overeem-former-manager-files-suit-breach-contract

blackadder
04-01-2012, 23:43
Er wordt al weken over die signing bonus gesproken.

Asura
05-01-2012, 01:23
Amerikaanse rechters kunnen nog weleens verrassende uitspraken doen, (zoals met rokers) zou dit voor het Nederlands recht plaatsvinden geef ik je gelijk, als AO echt slecht stond zou hij die zaak niet aannemen, zoals vaker gezegd wordt,de waarheid ligt in het midden.

Ik neem aan dat het Nederlands recht geldt, het is een zakenconflict en ik neem aan dat het AO-GG contract in Nederland is opgetekend.

Justinian
05-01-2012, 17:10
En dan moet je ook nog eens proberen objectief te zijn. Erg lastige lijkt mij.

Hoop dat zij op een harmonieuze manier onderhandelingsgesprekken kunnen voeren met elkaar.

Denken in termen van win-win en elkaar oprecht proberen te begrijpen lijken mij essentiële eigenschappen in deze kwestie.

Wat zijn de knelpunten, wat zijn de belangen, hoe komt men daar samen goed uit!?

Moddergooien, aantijgingen maken geeft letterlijk geen enkele zin. Win-verlies is uiteindelijk verlies-verlies! Ik ben het dan ook eens dat men moet waken voor imago schade!

Collina
Als advocaat verdedig je de belangen van je client en behoor je partijdig te zijn ;) Ik ben in deze slechts een toeschouwer, maar verbaas me er wel over hoe makkelijk mensen de kant van Golden Glory of de kant van Alistair Overeem kiezen... puur op basis van wat men hier op een forum lees of wat men denkt.

Op basis van wat ik heb gehoord zou ik menen dat een schikking het beste is en ik denk ook wel dat beide partijen daar naar toe willen.

RedDawn
05-01-2012, 17:27
Een schikking? Maar dan is Allistair niet meer de cashcow van Bas Boon en kan die niet meer van die prachtige cinematische hoogstandjes maken als Amsterdam Heavy! ;)

Even serieus...ik hoop dat ze er uitkomen!

blackadder
05-01-2012, 17:32
puur op basis van wat men hier op een forum lees of wat men denkt.


Ergens moet men ja een mening vormen hierover. En de info op internet is nu eenmaal de enigste bron die wij hebben.

Justinian
05-01-2012, 21:49
Ergens moet men ja een mening vormen hierover. En de info op internet is nu eenmaal de enigste bron die wij hebben.
Klopt, maar dan zou ik toch wat minder stellig zijn ;)

Justinian
05-01-2012, 21:49
Een schikking? Maar dan is Allistair niet meer de cashcow van Bas Boon en kan die niet meer van die prachtige cinematische hoogstandjes maken als Amsterdam Heavy! ;)

Even serieus...ik hoop dat ze er uitkomen!
Dat laatste hoop ik ook.

FOCUS
05-01-2012, 21:51
maar verbaas me er wel over hoe makkelijk mensen de kant van Golden Glory of de kant van Alistair Overeem kiezen... puur op basis van wat men hier op een forum lees of wat men denkt.
.

Ik verbaas me er vooral over dat ik -puur op basis van wat ik op een forum lees- zo makkelijk van kant kan veranderen. Dan ben ik weer voor Overeem, dan weer voor GG, dan weer voor de schoonmaakster...
Ik lijk wel Wouter Bos :fp:

blackadder
05-01-2012, 22:14
Klopt, maar dan zou ik toch wat minder stellig zijn ;)

Nou ja. Sommigen voegen daar dan nog hun persoonlijke afkeer van GG en Bas Boon aan toe.

rollermanskunk
05-01-2012, 22:15
Ik verwacht trouwens dat de JDS fight pas zal plaatsvinden als Overeem's GG-contract echt is afgelopen (juli 2012) GG kan dan dus enkel nog van de Lesnar fight profiteren als ze de rechtszaak winnen.

SpelPlan
05-01-2012, 22:29
Ik verwacht trouwens dat de JDS fight pas zal plaatsvinden als Overeem's GG-contract echt is afgelopen (juli 2012) GG kan dan dus enkel nog van de Lesnar fight profiteren als ze de rechtszaak winnen.

Ik kan me zo voorstellen dat GG hun percentage willen over deals die zijn gemaakt terwijl een vechter bij hun onder contract stond. Dat het gevecht dan later plaats vindt hoeft dan niet te betekenen dat zij af zien van bedragen die zij hebben uit onderhandeld voor de betreffende vechter. Maar ik heb noch dossier kennis noch ben ik een jurist dus ik kan er net zo goed volledig naast zitten.

Daarnaast hoop ik dat Alistair HW kampioen wordt en een mooie tijd bij de UFC heeft en dat GG vele goede (Nederlandse) vechters blijft opleiden en dusdanig marketen dat iedereen er beter van wordt. Wat ik ook hoop is dat beide partijen, zonder dat ze zich het kaas van het brood laten eten, deze onderlinge strijd op een dusdanige wijze voortzetten dat er zo min mogelijk imago schade aan elkaar en aan de (of beter het zakelijke niveau van) de Nederlandse vechtsport wordt gedaan.

Ik denk dat beide partijen als "groter" worden ervaren als ze, in elk geval naar de buitenwereld toe, gewoon volhouden dat ze een mooie tijd met elkaar hebben gehad, elkaar een fantastische toekomst wensen en het aan de rechters overlaat om een uitspraak te doen over een helaas door beide partijen anders geinterpreteerde afspraak.

Ik sta er overigens neutraal in dus als iemand bovenstaande leest als een kat naar de ene of de andere partij toe, is absoluut niet zo. Ben zo blij dat ik niet hoef te "kiezen" hierin.

smike
06-01-2012, 14:38
Daarnaast hoop ik dat Alistair HW kampioen wordt en een mooie tijd bij de UFC heeft en dat GG vele goede (Nederlandse) vechters blijft opleiden en dusdanig marketen dat iedereen er beter van wordt. Wat ik ook hoop is dat beide partijen, zonder dat ze zich het kaas van het brood laten eten, deze onderlinge strijd op een dusdanige wijze voortzetten dat er zo min mogelijk imago schade aan elkaar en aan de (of beter het zakelijke niveau van) de Nederlandse vechtsport wordt gedaan.

Ik denk dat beide partijen als "groter" worden ervaren als ze, in elk geval naar de buitenwereld toe, gewoon volhouden dat ze een mooie tijd met elkaar hebben gehad, elkaar een fantastische toekomst wensen en het aan de rechters overlaat om een uitspraak te doen over een helaas door beide partijen anders geinterpreteerde afspraak.



En hierop slaat gg de plank mis. Het moddergooien, het opvoeren van alle gg iconen die ineens "spontaan" hun mening geven, respectloze filmpjes die er worden gepost, BB die onder een "geheime account" shit gaat lopen praten (dan is dan je manager..) en ga zo maar door.

Ik was neutraal in deze, maar een managementbureau behartigt belangen en imago zo goed mogelijk en dat doet men dus duidelijk NIET! Amateuristisch zooitje met allerlei mensen die half betrokken zijn die zich op forums ineens uitspreken over Overeem als ware hij de duivel, maar daarvoor wel hun arm tot aan hun elleboog in z'n reet hadden zitten toen hij nog bij GG zat!

Overeem is een held, GG is een leuk sportbureautje meer niet, vallen zij weg vullen anderen het gat op, Overeem is onvervangbaar.

TheCarnage
06-01-2012, 21:29
En hierop slaat gg de plank mis. Het moddergooien, het opvoeren van alle gg iconen die ineens "spontaan" hun mening geven, respectloze filmpjes die er worden gepost, BB die onder een "geheime account" shit gaat lopen praten (dan is dan je manager..) en ga zo maar door.

Ik was neutraal in deze, maar een managementbureau behartigt belangen en imago zo goed mogelijk en dat doet men dus duidelijk NIET! Amateuristisch zooitje met allerlei mensen die half betrokken zijn die zich op forums ineens uitspreken over Overeem als ware hij de duivel, maar daarvoor wel hun arm tot aan hun elleboog in z'n reet hadden zitten toen hij nog bij GG zat!

Overeem is een held, GG is een leuk sportbureautje meer niet, vallen zij weg vullen anderen het gat op, Overeem is onvervangbaar.

Amen to that!!

Asura
06-01-2012, 23:22
tot nu toe speelt het zich alleen in de vs af.

Ja maar daar kan GG als het goed is kiezen om Nederlands recht toe te passen, ik zou niet weten waarom ze Amerikaans recht toe zouden passen op een NL's contract.

rollermanskunk
25-01-2012, 21:15
Overeem Breaks Silence on Golden Glory Litigation

http://www.cdn.sherdog.com/thumbnail_crop/570/_images/headers/20120124073013_20110103043556_101231_191933untitle d.JPG
Wednesday, January 25, 2012
Top UFC (http://www.sherdog.com/organizations/Ultimate-Fighting-Championship-2) heavyweight contender Alistair Overeem (http://www.sherdog.com/fighter/Alistair-Overeem-461) has broken his silence regarding his ongoing litigation with former fight team and management firm Golden Glory (http://www.sherdog.com/fightfinder.php?association=Golden+Glory).

Sherdog.com on Tuesday obtained a formal statement issued by Overeem, 31, through the Los Angeles law firm of Orrick, Herrington & Sutcliffe, LLP.

“First, Alistair believes that the split between himself and Golden Glory should be kept between the parties,” the statement reads. “Although he has been tempted to expose ongoing problems with Golden Glory’s business, its poor relationship with some of its remaining fighters, and the deep betrayal he has experienced in recent years, he has chosen not to air the specifics of those facts.”

The statement goes on to list several other reasons for Overeem keeping quiet, including the need to focus on his December fight with Brock Lesnar (http://www.sherdog.com/fighter/Brock-Lesnar-17522), a desire not to disrupt Golden Glory’s business operations, and that “commenting on the litigation lacks professionalism.”

“Golden Glory continues to take action by press release, through public comment and in the litigation in an apparent attempt to derail Alistair’s career,” the statement asserts. “Now that Alistair has defeated Brock Lesnar, he feels compelled to speak up.”

Overeem publicly severed ties with the Dutch gym -- of which he had been a member for 11 years -- last September but did not reveal a specific reason for the split, instead alluding to “a breach of trust” and a desire to keep “dirty laundry” private in a series of posts on Twitter. In November, the former Strikeforce champion filed a lawsuit against Knock Out Investments (KOI) seeking $151,000 in monies owed and a court order to break his contract with Golden Glory. KOI responded with a December suit alleging breach of contract.

KOI and Golden Glory on Dec. 30 obtained a pre-judgment in Clark County, Nev., to garnish Overeem’s wages for his UFC 141 (http://www.sherdog.com/events/UFC-141-Lesnar-vs-Overeem-18346) main event against Lesnar in Las Vegas. Overeem was paid in full for the bout by the UFC, however, after KOI was unable to post a required $200,000 bond.

“We can say that Alistair and his legal team are very confident in the legal positions he has taken or will take in the California and Nevada litigation. Alistair is looking forward to having a judge or jury determine the merits of his position in this litigation.

“Although overtures regarding resolution of the lawsuits have been made by Golden Glory, Alistair believes it is important to see this matter to conclusion, not just for himself, but for other Golden Glory fighters, the UFC and its fans.”

blackadder
25-01-2012, 21:17
Hij zwijgt anders nog steeds. Want hier staat niks in wat we niet al wisten.

stoet
25-01-2012, 21:46
Ja maar daar kan GG als het goed is kiezen om Nederlands recht toe te passen, ik zou niet weten waarom ze Amerikaans recht toe zouden passen op een NL's contract.


Ik ben van mening dat het hier gaat om Amerikaans recht, het is mijns inziens een contract tussen UFC en Alistair/GG derhalve Amerikaans recht. GG heeft een aantal voorwaarden laten opnemen in het contract waar Alistair niets van af wist, Amerikaans contract wel te verstaan. Voorwaarden zijn ten voordelen van GG en niet van Alistair (als ik Alistair mag geloven). Ik zou niet weten waarom Nederlands recht hierop zou moeten worden toegepast. Dit is dan ook de reden waarom UFC geen zaken doet met managementbureaus maar alleen met de vechters zelf.

rollermanskunk
26-01-2012, 00:31
Hij zwijgt anders nog steeds. Want hier staat niks in wat we niet al wisten.

Dat vind ik wel de meest verstandige manier.

makavelli
26-01-2012, 11:35
En hierop slaat gg de plank mis. Het moddergooien, het opvoeren van alle gg iconen die ineens "spontaan" hun mening geven, respectloze filmpjes die er worden gepost, BB die onder een "geheime account" shit gaat lopen praten (dan is dan je manager..) en ga zo maar door.

Ik was neutraal in deze, maar een managementbureau behartigt belangen en imago zo goed mogelijk en dat doet men dus duidelijk NIET! Amateuristisch zooitje met allerlei mensen die half betrokken zijn die zich op forums ineens uitspreken over Overeem als ware hij de duivel, maar daarvoor wel hun arm tot aan hun elleboog in z'n reet hadden zitten toen hij nog bij GG zat!

Overeem is een held, GG is een leuk sportbureautje meer niet, vallen zij weg vullen anderen het gat op, Overeem is onvervangbaar.

X2!!!

makavelli
26-01-2012, 11:42
Exclusive: At All Costs, Alistair Overeem Is Out for Justice Against Golden Glory

Posted on January 26, 2012 by Damon Martin



In this exclusive interview, UFC heavyweight Alistair Overeem talks to MMAWeekly.com about the ongoing legal situation with his former team at Golden Glory and much, much more.

Overeem took time on Wednesday to talk to MMAWeekly.com about his upcoming fight with Junior dos Santos, the work he’s been doing with the Blackzilians and he fires back at his former team at Golden Glory and the lawsuits that have been filed by both parties.

Damon Martin: First let’s start with what’s coming next for you in the UFC. It’s going to be Junior dos Santos for the title. I want to start by asking your thoughts on him as a fighter and his striking?

Alistair Overeem: Junior dos Santos is the heavyweight champion of the UFC so he’s the best fighter in the world at the moment and he has that belt around his waist, which I’m still missing. He’s a very strong fighter with knockout power in his punches, and he moves very well for a heavyweight. His boxing skills are the best in the MMA business so that would make for a very interesting fight. It will be a classic striker versus striker, which an audience always loves to see. It will be a great fight for sure.

DM: Do you have any timeline when you hope to face him? What time would be ideal for you?

AO: It’s up to the UFC, to be honest, they decide when we are going to fight. My guess would be that it’s going to be sooner than later.

DM: I know you traveled a lot for your last fight with Lesnar, partially because you had to head home. Have you made any decisions about where you will train for dos Santos? I know some have said you were working a bit with the Blackzilian team in Florida?

AO: I’m still looking around and have to visit some places, and you are also right that I was in Florida to see how they operate. I have spoken to people at Authentic Sports Management and to be honest I had a great feeling – although I have my own team at the moment that is doing a great job. It’s always good to set up relationships to see if we can benefit from the both of us working together. For now I’m still undecided, but I can tell you that my focus is going to be more in the States because most major opportunities are based here.

DM: You’ve mentioned that the UFC title is the last belt you want because you’ve won every major title in combat sports. Do you believe the UFC title would rank as the biggest accomplishment of your career?

AO: Yes, absolutely. UFC is the biggest combat organization in the world with the most fighters and the best shows out there so winning that title will be my biggest achievement. I’m happy with all the other belts and they are special in every way, but having all of the major combat belts would be something extra special. People always debate which champion in which organization is better, but if you have them all there is not much room for debate, if you ask me.

DM: I also wanted to ask you about the current situation ongoing with Golden Glory. We know the lawsuits are out there from both sides but it seems like things are getting more personal with some of the comments that have been made in the press. Do you feel this has gotten personal at all?

AO: This is not a personal affair, however it is true that what Golden Glory did is damaging and very unprofessional. I tried to resolve this situation through ongoing negotiations, but when they put my fight contract on the Internet and attempted to freeze my fight purse right before a very important fight, the negotiations came to a halt. It is time to go to court, and I will seek justice at all costs.

DM: In some ways it appears from certain comments that Golden Glory and their attorneys have brought your character into question. How do you respond to any of those comments?

AO: They may have attempted to bring my character into question, but that is simply a failed and shortsighted tactic because when all of the facts are revealed and everything becomes public in court, it will be Golden Glory’s character and business practices that will be brought into question. I have the truth and the law on my side in this matter, they know that, and soon so will everyone else.

DM: Golden Glory’s lawyers files an injunction against you just before the fight with Lesnar. They claimed it was timing for the pay situation but do you believe in some way it was intended to be a distraction for you before the fight?

AO: That may be the case that they tried to distract me, but thankfully it was not successful. It only furthered my resolve to seek justice in the courts, and to bring out the truth for everyone to see.

DM: Golden Glory announced that the K-1 will continue and that most of the fighters received their money and that they are organizing there next Glory show, what are your thoughts on that?

AO: Both [Gohkan] Saki and Siyar [Bahadurzada] told me they have not been paid the main prize from Golden Glory’s own [United] Glory tournament that was held in May 2011. My thoughts are that perhaps they should conclude business with the 2011 tournament first, before planning another.

DM: Last question… What do you hope is the final outcome from this situation with Golden Glory? Is it disheartening at all that things ended this way after working together for over a decade?

AO: I have spent a lot of years with Golden Glory, however I’ve learned recently that Golden Glory management has been dishonest with me on many occasions. This has made me determined to do whatever it takes to get the justice that I deserve. This is the great thing about the U.S. Court system, you can’t hide facts or details. There is no doubt the law is on my side and the world will soon understand why I am upset and why I won’t settle until justice is accomplished.

http://mmaweekly.com/exclusive-at-all-costs-alistair-overeem-is-out-for-justice-against-golden-glory


Siyar en Saki dus ook nog niet betaald voor hun overwinning in het golden glory toernooi... Ze maken er echt een zooitje van daar..

RedDawn
26-01-2012, 12:45
Klopt het dat Saki en Siyar nog niet hun prijzengeld hebben ontvangen?

Dat zou echt shady zijn!!

micha
26-01-2012, 13:01
dat had te maken met het falliet van Full tilt poker dat van de een op de andere dag 340 miljoen schuld had doordat hun sites uit de lucht waren gehaald. Glory heeft er alles aan gedaan om dit weer goed te maken

delightone
26-01-2012, 13:11
dat had te maken met het falliet van Full tilt poker dat van de een op de andere dag 340 miljoen schuld had doordat hun sites uit de lucht waren gehaald. Glory heeft er alles aan gedaan om dit weer goed te maken
Alles aangedaan?

Dus zijn ze betaald of juist niet?

smike
26-01-2012, 13:49
Pijnlijk om te lezen dat GG op hun eigen evenement hun eigen vechters niet betaald.

Zet die "1 miljoen dollar mega-deal" wel weer in perspectief.

RedDawn
26-01-2012, 14:08
Zijn ze nu betaald of niet?

SacredHeart
26-01-2012, 15:36
Niet dus..

dietrik
26-01-2012, 16:53
haha professionele organisatie!

FOCUS
26-01-2012, 16:54
ja en dan naar een ander land uitwijken
heeeeel erg professioneel

marcelt
26-01-2012, 18:51
Overmacht volgens mij> K-1 failliet, Full Tilt failliet; kan je GG niet verwijten en nee dan kunnen ze hun mensen niet betalen.

micha
26-01-2012, 19:51
Het is altijd de schuld van anderen, nooit van GG zelf, zo kennen we ze weer!

hoe oud ben jij eigenlijk? Zit je soms stiekem op de pc van je vader?

micha
26-01-2012, 19:52
ik weet dat GG voor van alles verantwoordelijk wordt gehouden maar hier hadden we toch echt niks mee te maken



Full Tilt Poker: het verhaal


Na het uitbreken van Black Friday verscheen Full Tilt Poker voornamelijk op negatieve wijze in het nieuws. Miscommunicatie en het onvermogen om mensen op correcte wijze uit te betalen zorgde voor heel wat onrust. Toen gisteren bekend gemaakt werd dat ze ook hun licentie kwijtgeraakt waren, barstte de bom volledig. Het hele verhaal lees je hier.


http://static.pokerstrategycdn.com/front/images/icons/info.png (http://nl.pokerstrategy.com/tell-a-friend/)



De Alderney Gambling Control Commission (AGCC) maakte gisteren bekend dat het de licentie van Full Tilt Poker introk. Het was de laatste stap uit de negatieve spiraal waarin het bedrijf verzeild was geraakt. Mede door een gebrek aan goede communicatie en door slecht beleid, was het bedrijf sinds Black Friday nauwelijks nog op positieve wijze in het nieuws verschenen.


Wat is er gebeurd?


Op vrijdag 15 april (Black Friday) viel de FBI binnen bij een aantal grote pokerwebsites. Ondermeer PokerStars en Full Tilt Poker moesten met lede ogen toezien hoe er beslag gelegd werd op hun rekeningen en hoe spelers uit de Verenigde Staten voortaan geweerd zouden worden van hun pokerplatform. Elf personen, waaronder de oprichters van de sites, werden aangeklaagd voor fraude en illegale gok- en witwaspraktijken.

Toch begint het hele Full Tilt Poker verhaal al in september 2010. In hun strijd om nieuwe leden binnen te halen had het management besloten om 'electronic funds transfers' (verzamelnaam voor allerlei online betalingsmethoden) toe te staan voor hun klanten uit de Verenigde Staten. Opmerkelijk detail: bij concurrent PokerStars was deze betaalmethode voor Amerikanen niet beschikbaar en dus hadden ze een duidelijk voordeel ten opzichte van de concurrentie.



http://resources.pokerstrategy.com/2011/06/30/payment_methods.jpg


Voorbeeld van "e-checks"



Waar ging het mis?


Goed voor Full Tilt Poker, zou je dan denken. Maar niets was minder waar. Spelers uit de Verenigde Staten konden immers een storting maken bij Full Tilt Poker, via e-checks, en het geld vervolgens op hun account ontvangen.

Normaal gezien, zoals het bij spelers uit Europa werkt, wordt het geld dan enkele dagen nadien van de bankrekening gehaald. Zonder hierover in technische details te treden, bleek het echter onmogelijk te zijn om dit voor spelers uit de Verenigde Staten uit te voeren. Full Tilt Poker had immers geen betaalprocessor die de nodige rechten had dit te doen.

Het komt er dus op neer dat FTP fondsen gaf aan spelers uit de Verenigde Staten, maar ze diezelfde spelers daarvoor niet (meteen) konden laten betalen. Het geld kon immers niet van hun bankrekening gehaald worden. Ze speelden dus in feite met geld, waar ze nooit voor betaald hadden. Dit was meteen ook de reden waarom de optie niet beschikbaar was bij andere rooms, zoals PokerStars.

Hoewel men aanvankelijk dacht dat Full Tilt Poker de situatie gewoon verkeerd ingeschat had, bleek nadien dat dit niet zo was. Ze hadden bewust het geld aan spelers 'geleend', om zo het traffic op de site te verhogen. Ze waren er zich volledig van bewust dat ze enerzijds fondsen gaven aan spelers en ze dat bedrag anderzijds niet meteen konden opvragen. Het idee was dat ze op deze manier vele spelers zouden aantrekken, die bij concurrent PokerStars niet terecht konden en dat ze het 'geleende geld' later wel terug zouden kunnen opvragen.

Leningen terugvragen


Toen ze in begin maart 2011 een bedrag van vermoedelijk $60 miljoen 'geleend' hadden aan hun spelers, werd het tijd om de terugbetalingen aan te vragen. Het bestuur had immers een manier gevonden om de betalingen te verwerken en ging meteen over tot de uitvoering ervan. Het management stuurde een e-mail naar al haar leden die via e-checks betaald hadden, met als boodschap dat de 'achterstallige betalingen' binnen '3 werkdagen' uitgevoerd zouden worden en of men zo vriendelijk zou willen zijn 'het vereiste bedrag op de bankrekening te hebben staan'.

Vele mensen waren er zich toen nog niet van bewust dat er zoiets was als een achterstallige betaling. Ze schrokken dan ook en sommige dachten dat het om een fraudulezue e-mail ging. Door de verwarring veranderden vele van hen hun rekeningnummer of haalden ze de rekening leeg, waardoor FTP de betaling niet kon uitvoeren. Men schat dat 30% van de achterstallige betalingen op die manier niet uitgevoerd werden.

Black Friday


Full Tilt Poker stelde inmiddels alles in het werk om het geld waar ze recht op hadden toch te recupereren. Of het hen effectief gelukt zou zijn, weten we niet. Feit is dat op het exacte moment van gebeuren, Black Friday losbrak. De FBI was binnengevallen en voortaan mocht Full Tilt Poker "geen deposits uit de Verenigde Staten meer aanvaarden". Ook financiële transacties - zoals dus het opvragen van de achterstallige betalingen - waren vanaf dat moment strikt verboden.

Omdat $60 miljoen aan achterstallige betalingen (hoewel een deel van het geld dus reeds gerecupereerd werd) zelfs voor een bedrijf als FTP veel geld is, ondervond men moeilijkheden om na Black Friday de Amerikaanse markt op een correcte manier uitbetaald te krijgen.

Geen licentie meer


Onlangs verscheen dan toch het goede nieuws dat men een nieuwe investeerder had gevonden: Jack Binion. Echter, en dat is tot op heden louter speculatie, zou men in een eerder stadium de Europese bankrekening hebben aangesproken om de Amerikaanse spelers uit te betalen. Dit is wettelijk echter niet toegelaten, omdat die rekeningen volledig gescheiden moeten blijven.

Deze laatste stap heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat FTP zijn licentie kwijtraakte en het momenteel niet meer mogelijk is om plaats te nemen aan de real-money tafels of om een withdrawal te maken.

blackadder
26-01-2012, 20:12
Ah. GG heeft dus stiekem de FBI gebeld zodat ze konden claimen dat het aan de raid tegen FTP lag en ze Sihar en Saki niet hoefden te betalen.:lol:

Boelly92
27-01-2012, 15:55
http://rlv.zcache.co.uk/funny_love_postcard-p239199386951360227z8iat_400.jpg

davinci
29-01-2012, 07:43
Pijnlijk om te lezen dat GG op hun eigen evenement hun eigen vechters niet betaald.

Zet die "1 miljoen dollar mega-deal" wel weer in perspectief.

Zeker van Alistair gehoord dan zal het wel waar zijn, Alistair weet in iedergeval waar hij het goeie vlees moet halen, dat heeft hij bewezen.....

Je zou ook kunnen zeggen, top van GG om zelf grote bedragen voor te schieten en een nieuwe investeerder te vinden die nu alles heeft betaald terwijl FEG in puin ligt.
Top van GG dat ze overleg hebben gehad met United Glory en weer besloten hebben om zoveel mogelijk voor te schieten en nu met die grote investeerder zal het wel niet lang meer duren voordat die zaak ook is opgelost. Top van United Glory om zulke evenmenten met zulke hoofdprijzen te organiseren.
Moet je kijken wat dat GG management allemaal wel niet doet, lost gigantische problemen op door zelf grote sommen geld voor te schieten ( terwijl GG zelf geen percentage heeft gehad) en uiteindelijk ruimen ze de puinhoop op die door andere gemaakt zijn.

Dat zet het GG management weer in perspectief met andere....

Je kan ook in de pers schreeuwen dat die jappeners zus en zo zijn en we gaan dit en dat, maar uiteindelijk zijn je vechters daarmee niet betaald. Of je kan zoals een aantal zolder nerds blindelings aannemen wat Overeem zegt en dit negatief benaderen, maar die vechters en trainers die het geld hebben gehad van het GG management die zijn niet bezig met Smike, Brominos of Overeem.

Ze vroegen Overeem natuurlijk wat hij er van vond dat alle GG vechters en trainers betaald waren, ipv te antwoorden dat is geweldig voor GG, komt er een stuk negativiteit en haalt Alistair Glory bij het FEG verhaal.
Overeem weet dat hij nu een enorm bedrag misloopt en als hij had geluisterd was hij er nu gewoon bij geweest. Daarom weer die snauw naar GG, ik denk niet dat Saki en Siyar het waarderren dat Alistair spreekt namens hem. We zullen nu snel de waarheid gaan horen.

Quote: Schrijven heeft ook wetten van perspectief, licht en schaduw, net als schilderen of muziek

DK
29-01-2012, 12:54
davinci,

Het volgende vraag ik mij af. Ik begreep uit eerdere posts dat de GG vechters die nu bij de nieuwe organisatie gaan vechten hun achterstallige geld dat zij van FEG kregen hebben gehad als een sigbonus. Allistair heeft een exclusief contract bij de UFC dus zou niet voor de nieuwe organisatie kunnen vechten. Zoals ik het dan lees zou GG hem dan ook zijn achterstallige geld van FEG niet kunnen geven. Zelf dacht ik uit eerdere posts te hebben gelezen dat GG de signbonus van de UFC wilde gebruiken om Alistair en enkele andere GG vechters hun misgelopen FEG geld te kunnen geven. Ik heb de indruk dat dit de reden is dat Allistair het vertrouwen op heeft gezegd in GG.

Wat betreft het wegvallen van de hoofdsponsor Fulltilt poker, wat overgins een nachtmerrie geweest moet zijn voor de hele organisatie, had ik het iedee dat dit al bekend was ruim voor de finale. Waarom is de finale toen toch doorgegaan?

Wat heel vervelend blijft is dat FEG aan heel veel vechters en managers geld verschuldig is en dit nooit zal betalen. Het is daarom heel bijzonder dat de GG vechters toch nog het bedrag krijgen dat zij zijn misgelopen.

En om je even voor te zijn, Ik zie mijzelf niet als een zoldernerd, heb overgins wel een zolder. Jij of wie dan ook is mij zeker geen verklaring schuldig. En niemand van GG zal wakker liggen als ik iets denk of roep wat niet zou kloppen. Ik zou zelf geen deals kunnen sluiten die GG heeft gesloten. etc. etc.

MaTo
29-01-2012, 13:07
Quote:Where there is shouting, there is no true knowledge. :lol:
Leonardo da Vinci (http://www.brainyquote.com/quotes/quotes/l/leonardoda379159.html)


http://www.brainyquote.com/quotes/authors/l/leonardo_da_vinci.html

micha
29-01-2012, 17:28
altijd hetzelfde liedje, als je de discussie niet kan winnen ga je op de man spelen!

ik heb de discussie gewonnen scroll even naar boven en lees het nog een keer

micha
29-01-2012, 17:56
altijd hetzelfde liedje, als je de discussie niet kan winnen ga je op de man spelen!

ik heb de discussie gewonnen scroll even naar boven en lees het nog een keer

appelsap
30-01-2012, 03:57
davinci,

Het volgende vraag ik mij af. Ik begreep uit eerdere posts dat de GG vechters die nu bij de nieuwe organisatie gaan vechten hun achterstallige geld dat zij van FEG kregen hebben gehad als een sigbonus. Allistair heeft een exclusief contract bij de UFC dus zou niet voor de nieuwe organisatie kunnen vechten. Zoals ik het dan lees zou GG hem dan ook zijn achterstallige geld van FEG niet kunnen geven. Zelf dacht ik uit eerdere posts te hebben gelezen dat GG de signbonus van de UFC wilde gebruiken om Alistair en enkele andere GG vechters hun misgelopen FEG geld te kunnen geven. Ik heb de indruk dat dit de reden is dat Allistair het vertrouwen op heeft gezegd in GG.

Wat betreft het wegvallen van de hoofdsponsor Fulltilt poker, wat overgins een nachtmerrie geweest moet zijn voor de hele organisatie, had ik het iedee dat dit al bekend was ruim voor de finale. Waarom is de finale toen toch doorgegaan?

Wat heel vervelend blijft is dat FEG aan heel veel vechters en managers geld verschuldig is en dit nooit zal betalen. Het is daarom heel bijzonder dat de GG vechters toch nog het bedrag krijgen dat zij zijn misgelopen.

En om je even voor te zijn, Ik zie mijzelf niet als een zoldernerd, heb overgins wel een zolder. Jij of wie dan ook is mij zeker geen verklaring schuldig. En niemand van GG zal wakker liggen als ik iets denk of roep wat niet zou kloppen. Ik zou zelf geen deals kunnen sluiten die GG heeft gesloten. etc. etc.

Heldere vragen. Antwoord???

davinci
30-01-2012, 05:12
davinci,

Het volgende vraag ik mij af. Ik begreep uit eerdere posts dat de GG vechters die nu bij de nieuwe organisatie gaan vechten hun achterstallige geld dat zij van FEG kregen hebben gehad als een sigbonus. Allistair heeft een exclusief contract bij de UFC dus zou niet voor de nieuwe organisatie kunnen vechten. Zoals ik het dan lees zou GG hem dan ook zijn achterstallige geld van FEG niet kunnen geven. Zelf dacht ik uit eerdere posts te hebben gelezen dat GG de signbonus van de UFC wilde gebruiken om Alistair en enkele andere GG vechters hun misgelopen FEG geld te kunnen geven. Ik heb de indruk dat dit de reden is dat Allistair het vertrouwen op heeft gezegd in GG.

Wat betreft het wegvallen van de hoofdsponsor Fulltilt poker, wat overgins een nachtmerrie geweest moet zijn voor de hele organisatie, had ik het iedee dat dit al bekend was ruim voor de finale. Waarom is de finale toen toch doorgegaan?

Wat heel vervelend blijft is dat FEG aan heel veel vechters en managers geld verschuldig is en dit nooit zal betalen. Het is daarom heel bijzonder dat de GG vechters toch nog het bedrag krijgen dat zij zijn misgelopen.

En om je even voor te zijn, Ik zie mijzelf niet als een zoldernerd, heb overgins wel een zolder. Jij of wie dan ook is mij zeker geen verklaring schuldig. En niemand van GG zal wakker liggen als ik iets denk of roep wat niet zou kloppen. Ik zou zelf geen deals kunnen sluiten die GG heeft gesloten. etc. etc.

De reden die jij noemt waarom Alistair is weggelopen is hebzucht.
Ik weet van een goede betrouwbare bron dat het juist andersom is (en voorzover ik weet is er nooit een sign bonus geweest voor de UFC), we zullen de waarheid snel gaan uitvinden en zoals ik al eerder schreef, die is niet pretting voor Alistair. Alistair verteld aan zijn omstanders alleen de "waarheid" die hem uitkomt, maar vergeet dat een rechter kijkt naar de papieren en niet AO verhalen. Alistair weet zelf heel goed wat het plan was en ziet nu de uitkomst daarvan ( GG vechters betaald) en nu is hij pissed.

De finale van de Glory World Series is doorgegaan omdat de verantwoordelijke persoon bij Full Tilt claimde dat het geld toch nog zou komen ( maar wel later) van een rekening die niet geconfisceerd zou zijn. Ook dachten ze dat de beslaglegging weer ingetrokken zou worden, dan moet je dus een keuze maken een week voor het evenement.

Ja, het management van GG is heel bijzonder in 2003 schoten ze ook al het geld voor aan hun vechters, dit vanwege dat de organisator van Bombaye Ney years Eve ervandoor ging met de poen zonder de vechters te betalen. Ook toen kregen Alistair, Semmy en Stefan Leko allemaal hun geld van het GG management. Dit soort acties zal ongetwijfeld als zeer "slecht en harmfull en mickey mouse" worden gezien bij een rechter.
Ik hoorde zelfs dat het GG mamagement andere vechters die niet betaald zijn door FEG een soortgelijke aanbieding heeft gedaan, dat zou het wel heel erg top zijn.

davinci
30-01-2012, 05:43
AO: This is not a personal affair, however it is true that what Golden Glory did is damaging and very unprofessional. I tried to resolve this situation through ongoing negotiations, but when they put my fight contract on the Internet and attempted to freeze my fight purse right before a very important fight, the negotiations came to a halt. It is time to go to court, and I will seek justice at all costs

Hahahahahahaha

Alistair about settling the case, Alistair overeem vergeet dat het amerikaanse rechtssysteem niet werkt op de verhalen van Overeem. Als je meerdere malen via je advocaat verzoekt om de boel te regelen in de vorm van een schikking, maar je krijgt geen antwoord en je hebt al niet betaald gekregen van zijn vorige partij ( Werdrum) heeft GG er netjes aan gedaan om tot het laatst te wachten. Logisch gaf de rechter GG gelijk omdat nergens Overeem kon aantonen dat hij een de zaak wilde schikken. GG wachte al op het percentage van het gevecht tegen Werdrum en zou dan maar weer moeten wachten tot na Lesnar ( volgens Overeem) hahahaha ja inside Alistair Overeem wereld werkt dat zo, maar niet bij het amerikaanse rechtsysteem.
Overeem zal leren dat het juist veelverstandiger is om de zaak te schikken anders eet dat zo "geweldige amerikaanse rechtsysteem" al zijn zuur verdiende geld weg.
Niet een keer is er een settlement geweest vanuit Overeem zijn kant.
Overeem vergeet ook dat er allemaal idioten om hem heen lopen die zeggen wat hij wel of niet moet doen en dat is een lachwekkende toestand. Tuurlijk zeggen zijn advocaten en adviseurs we staan sterk blablabla de langer het duurt de meer centjes voor de heren advocaten en rechters en dat is echt zoals het amerikaanse systeem werkt. Maar goed Overeem woont nog niet zo lang in de USA en moet dat nu blijkbaar" the hard way" uitvinden.

Of er komt een schikking of het wordt een langslepende zaak, nou dan gaat het erom wie heeft de langste adem en is fanatieke sponsor van het amerikaanse rechtsysteem.
Alistair zijn woorden: I will seek justice at all cost, zeer "verstandig".

Bromios
30-01-2012, 09:53
Weet je bas, ik vind Saki een leuke vechter maar ik betrapte me erop dat ik graag wilde dat hij verloor alleen omdat ik een verschrikkelijke hekel aan dat nuthugger gedoe van jou en je tokkensnuiver posse heb. En dat is jammer want dat gun ik Cor en Martijn niet. Die werken er hard voor.

Ik zou zeggen, Love & peace en ga jezelf met nuttige dingen bezig houden.

Ulis-E
30-01-2012, 10:08
Bas Boon, waarom post je gewoon niet onder je eigen naam? Just asking..

davinci
30-01-2012, 12:06
Weet je bas, ik vind Saki een leuke vechter maar ik betrapte me erop dat ik graag wilde dat hij verloor alleen omdat ik een verschrikkelijke hekel aan dat nuthugger gedoe van jou en je tokkensnuiver posse heb. En dat is jammer want dat gun ik Cor en Martijn niet. Die werken er hard voor.

Ik zou zeggen, Love & peace en ga jezelf met nuttige dingen bezig houden.

Je mag je mening hebben, davinci blijkbaar niet, je neemt davinci blijkbaar nogal persoonlijk, gewoon ademhalen komt vanzelf goed.
Wat is een tokkensnuiver posse?
Dus jij wilt dat iemand verliest niet omdat je die vechter niet mag maar iemand die zijn management doet, wat maakt dat jou?
Dus Cor en Martijn werken alleen hard? Ik denk dat Cor en Martijn zeer blij zijn met het GG management. Cor en Martijn waren minder blij met de benadering van Alistair Overeem maar goed dat konden we van Cor zelf al horen.

Quote:

Onverdraagzaamheid is geweld tegen de geest en haat is geweld tegen het hart.

rollermanskunk
30-01-2012, 12:11
AO: This is not a personal affair, however it is true that what Golden Glory did is damaging and very unprofessional. I tried to resolve this situation through ongoing negotiations, but when they put my fight contract on the Internet and attempted to freeze my fight purse right before a very important fight, the negotiations came to a halt. It is time to go to court, and I will seek justice at all costs

Hahahahahahaha

Alistair about settling the case, Alistair overeem vergeet dat het amerikaanse rechtssysteem niet werkt op de verhalen van Overeem. Als je meerdere malen via je advocaat verzoekt om de boel te regelen in de vorm van een schikking, maar je krijgt geen antwoord en je hebt al niet betaald gekregen van zijn vorige partij ( Werdrum) heeft GG er netjes aan gedaan om tot het laatst te wachten. Logisch gaf de rechter GG gelijk omdat nergens Overeem kon aantonen dat hij een de zaak wilde schikken. GG wachte al op het percentage van het gevecht tegen Werdrum en zou dan maar weer moeten wachten tot na Lesnar ( volgens Overeem) hahahaha ja inside Alistair Overeem wereld werkt dat zo, maar niet bij het amerikaanse rechtsysteem.
Overeem zal leren dat het juist veelverstandiger is om de zaak te schikken anders eet dat zo "geweldige amerikaanse rechtsysteem" al zijn zuur verdiende geld weg.
Niet een keer is er een settlement geweest vanuit Overeem zijn kant.
Overeem vergeet ook dat er allemaal idioten om hem heen lopen die zeggen wat hij wel of niet moet doen en dat is een lachwekkende toestand. Tuurlijk zeggen zijn advocaten en adviseurs we staan sterk blablabla de langer het duurt de meer centjes voor de heren advocaten en rechters en dat is echt zoals het amerikaanse systeem werkt. Maar goed Overeem woont nog niet zo lang in de USA en moet dat nu blijkbaar" the hard way" uitvinden.

Of er komt een schikking of het wordt een langslepende zaak, nou dan gaat het erom wie heeft de langste adem en is fanatieke sponsor van het amerikaanse rechtsysteem.
Alistair zijn woorden: I will seek justice at all cost, zeer "verstandig".

Dat is zeker een zorg voor Alistair, ook al zou die de rechtszaak winnen dan kan die na aftrek van de advocaatskosten er zelfs verlies op lijden. In Amerika betaald de verliezende partij namelijk niet de advocaatskosten van de tegenpartij. Dus hoe langer het duurt des de nadeliger het wordt voor Overeem. Of hij moet heel goed verzekerd zijn.

davinci
31-01-2012, 00:18
Als het normaal is dat het GG altijd de vechters betaald, dan lijkt het op een dienstverband. Dus of GG nu wel of geen geld krijgt, betalen moeten ze, je kan niet alleen maar je hand ophouden als er betaald wordt en als er niet betaald wordt de vermoorde onschuld spelen!

Je zou inderdaad bijna gaan denken dat het normaal is, maar dat is dus niet zo.
Volgens mij heeft GG net als alle anderen gewoon een management contract en hebben de vechters een rechtsreeks contract met de organisatie. Dus als de organisatie niet betaald om wat voor reden dan ook, krijgt de vechter geen geld en het managment geen percentage.
Ik denk niet dat er in het management contract staat dat als er rampen zijn of bedrijven die niet meer kunnen betalen of hoofdsponsoren die failliet gaan of technische problemen zijn bij you tube het managment daarvoor verantwoordelijk zou zijn, lijkt me sterk.
Je hand ophouden? Weet je wel wat advocaten kosten, het maken van contracten, personeel, trademarks, website, reizen, huisvesting de lijst is eindeloos............

davinci
31-01-2012, 04:38
Dan zou de constructie moeten zijn dat de vechter ook direct het geld van de promotor krijgt en daarna alle fee's en kosten betaald,maar bij GG is dat niet zo, we weten allemaal waarom de vechter krijgt het geld en betaald de trainers of managers te weinig of niet.

Waar heb jij je het over? Ik denk juist dat heel veel vechters en trainers heel blij zijn met de constructie die wordt aangeboden. Het blijft een vrije keus ook bij GG.
Je zag ook dat Danna White uit zijn nek lulde toen Marloes Coenen en Olaf Einemo gewoon lieten zien dat ze ook rechtsreeks betaald werden.
Dat er inderdaad vechters zijn die het geld rechtsteeks krijgen ovegemaakt en ineens een geld gebrek hebben en vergeten waren dat ze een percentage hadden afgesroken voor hun trainers en management is triest.
En als Overeem zijn geld van Werdrum niet rechtstreeks had gehad waarom staat er dan te lezen dat hij zijn management over dat gevecht niet heeft betaald?

DK
31-01-2012, 12:27
Bedankt voor de antwoorden. Alleen is de volgende quote geen antwoord op mijn vraag hoe Allistair zijn achterstallige FEG geld zou krijgen als hij nu nog bij GG zou hebben gezeten. Hij heeft een exclusief UFC contract en wat ik begrijp is dat de GG vechters hun achterstallige geld krijgen als zij bij de nieuwe organisatie tekenen.


De reden die jij noemt waarom Alistair is weggelopen is hebzucht.
Ik weet van een goede betrouwbare bron dat het juist andersom is (en voorzover ik weet is er nooit een sign bonus geweest voor de UFC), we zullen de waarheid snel gaan uitvinden en zoals ik al eerder schreef, die is niet pretting voor Alistair. Alistair verteld aan zijn omstanders alleen de "waarheid" die hem uitkomt, maar vergeet dat een rechter kijkt naar de papieren en niet AO verhalen. Alistair weet zelf heel goed wat het plan was en ziet nu de uitkomst daarvan ( GG vechters betaald) en nu is hij pissed.

davinci
31-01-2012, 15:44
Bedankt voor de antwoorden. Alleen is de volgende quote geen antwoord op mijn vraag hoe Allistair zijn achterstallige FEG geld zou krijgen als hij nu nog bij GG zou hebben gezeten. Hij heeft een exclusief UFC contract en wat ik begrijp is dat de GG vechters hun achterstallige geld krijgen als zij bij de nieuwe organisatie tekenen.

Daar gaat het nu juist over, GG had daar juist een oplossing voor en een plan gemaakt. Alistair was eerst akkoord maar toen ging hij dingen veranderen. Nu weet Alistair (doordat GG betaald is) dat als hij had geluisterd ook zijn openstaande bedrag van FEG had gebeurd . GG had namenlijk een uniek plan en natuurlijk is hierover gesproken met Alistair voordat het UFC contract door GG werd gemaakt. GG kan denk ik nog niet ingaan op dit verhaal vanwege de rechtzaak, maar ik denk dat het niet meer zo lang zal duren en dan weten we haarfijn hoe het zit. Iedereen zal dan een hele andere kijk hebben op Mr Overgreed.

Dat is ook de reden waarom Overgreed Glory World Series erbij haalde, de journalist die de vraag vroeg deed dit natuurlijk omdat hij wilde weten of Overgreed ook betaald was door GG voor zijn gevechten in Japan. Overgreed is pissed, die ziet honderduizendendollars minder en weer een rechtzaak, maar gelukkig heeft hij wel hele slimme mensen om zich heen. Kijken hoe die al zijn aanklachten en rechtzaken gaan oplossen. Het zijn er al drie in het begin van 2012, smullen daar die Amerikanen.

http://www.hark.com/clips/nzrqhyjyzw-i-should-have-listened

Maybe I should have listened to those 60 doctors, three ex-wives, two paramedics and nine dead relatives who were motioning me toward the light. All of whom told me not to do this roast.