PDA

View Full Version : Vraag over de techniek van Nick Diaz



Tykill
05-01-2012, 12:08
Als je naar zijn stijl kijkt lijkt het echt alsof die gast niet kan boksen. Toch raken bijna al zijn stoten en hebben ze een behoorlijke impact. Weet iemand wat meer over zijn stijl? Zou ik het ook in het kickboksen toe kunnen passen of zijn mijn handschoenen daarvoor te groot (heb het over 16 oz).

Anderson
05-01-2012, 12:25
Heb je wel een Diaz gezien na een partij overal klappen gehad op z'n hoofd gezicht

cornelus
05-01-2012, 12:36
straatvechten heet dat toch?
;-)

Breaking Down the Unconventional Boxing of Nick Diaz - Head Kick Legend (http://www.headkicklegend.com/2010/10/12/1748026/breaking-down-the-unconventional-boxing-of-nick-diaz)

The Pugilist: Nick Diaz, Daniel Mendoza, and the Sweet Science of Bruising - Head Kick Legend (http://www.headkicklegend.com/2011/11/4/2538105/the-pugilist-nick-diaz-daniel-mendoza-and-the-sweet-science-of)

http://www.youtube.com/watch?v=yxgQVfcE-j4

cornelus
05-01-2012, 12:48
Sorry wilde mijn post eigenlijk editen, maar dat gaat nog niet zo soepel.. die twee artikelen leken me wel interesssant om te delen, maar dat filmpje voegt verder niet echt veel (soeps) toe.

osu
grt

Tykill
05-01-2012, 14:16
Sorry wilde mijn post eigenlijk editen, maar dat gaat nog niet zo soepel.. die twee artikelen leken me wel interesssant om te delen, maar dat filmpje voegt verder niet echt veel (soeps) toe.

osu
grt

Cool, bedankt voor de toevoeging :) Het is zeker indrukwekkend.

superfreak
05-01-2012, 14:48
Hij vangt inderdaad ook aardig wat stoten en kan dat gelukkig goed hebben.
Zijn manier van stoten is inderdaad wel intressant. Hij raakt best veel omdat hij zijn stoten niet op volle kracht gooit en daardoor dus ook heel ontspannen stoot. Michael Jay White(kan zijn dat ik het verkeerd schrijf) had ook een filmpje op internet waar hij hier overleg over geeft. tijdens opnames van een film op de set legt hij wat jongens en ook Kimbo daar iets over uit.
De stoten die Diaz op 100% gooit kiest hij heel zorgvuldig uit.
Ik zou zeggen probeer dit maar eens tijdens training. Het werkt ergens wel maar je moet inderdaad bereid zijn af en toe een stoot terug te koppen. Je moet er ook op oefenen om je ogen en lichaam heel ontspannen te houden. Het is lastig. Met wat tijd kan het heel effectief zijn. Ben alleen benieuwd of je het kan combineren met een goede dekkings methode en of het werkt bij kickboks jongens uit NL want een goede ingeleide lowkick maakt deze stijl heel lastig. Dat zag je al een beetje bij Ceronne vs Nate Diaz.

A-team
05-01-2012, 14:53
Dat doe je twee keer, dan eet je tegenstander hem gewoon en kom er vol over heen. Het verschil zit toch wel in de Handschoenen.

goro
05-01-2012, 15:20
Volgens mij kan je dat in kickboksen niet gebruiken. Mma stand is veel breder en dan kan je zo met een vrij open dekking vechten. Bij thai boksen word je er zo onderuit gelowkickt als je zo breedt staat of krijg je klappen als je normaal staat met je dekking zo open vermoed ik...

goro
05-01-2012, 15:21
Waw kheb een black belt!

Harrie Nak
05-01-2012, 15:25
Volgens mij kan je dat in kickboksen niet gebruiken. Mma stand is veel breder en dan kan je zo met een vrij open dekking vechten. Bij thai boksen word je er zo onderuit gelowkickt als je zo breedt staat of krijg je klappen als je normaal staat met je dekking zo open vermoed ik...Een Evangelista Santos bijvoorbeeld wist er anders weinig raad mee...

R.H.
05-01-2012, 15:38
Een Evangelista Santos bijvoorbeeld wist er anders weinig raad mee...
Hij deed het juist geweldig met zijn lowkicks, als hij dat nog 1 of 2 rondes wist volt te houden wie weet wat er was gebeurt, maar hij moest zo nodig voor een takedown gaan..

superfreak
05-01-2012, 15:48
Inderdaad Evangalista was ook goed bezig met z'n lowkicks. Probleem van Evangalista is ook dat hij graag wil exchangen. Je moet juist gedisciplineerd blijven. head movement, juiste hoek zoeken. drie stoot combinatie afmaken met lowtje en weer weg wezen. Makkelijker gezegd dan gedaan dat weet ik ook. Want Diaz zet heel veel druk of lokt een makkelijke aanval uit.
Voor een goeie voorbeels van hoe het moet. Gaan we zien wanneer hij tegen GSP gaat of mogenlijk zelfs tegen een Condit.

Tykill
05-01-2012, 16:36
Volgens mij is een ontspannen vecht houding sowieso erg efficiënt. Zo hou je de rondes veel langer vol en kan je als nog behoorlijke schade verrichten. Als je Badr ziet met zijn gespannen stoten zie je dat hij na een slagen moe wordt. Maar Badr heeft denk ik ook het lichaam niet om ontspannen en lange stoten te maken.

Ik ga in ieder geval wat proberen tijdens sparren.

Kemal
05-01-2012, 17:24
De Diaz broertjes hebben een apparte draai van de schouder tijdens het slaan waardoor hun reach groter is dan die bij andere..

Tony Galento
05-01-2012, 17:30
Hij deed het juist geweldig met zijn lowkicks, als hij dat nog 1 of 2 rondes wist volt te houden wie weet wat er was gebeurt, maar hij moest zo nodig voor een takedown gaan..

precies, die partij legde juist diaz z'n zwakte bloot.

ik snap niet waarom die diaz brothers niet is een keer met een nederlandse kickbokstrainer aan de gang gaan. daar is namelijk nog veel progressie te boeken.

marcelt
05-01-2012, 17:54
Cerrone had veel een veel meer lowkicks moeten geven. Maar petje af voor het Diaz stootwerk.

El Bambino
05-01-2012, 18:50
Diaz heeft geen pure K&O in zijn vuist,hij bouwt het langzaam op en als tegenstander wordt je er gek van, om steeds kleine stoten te krijgen op je hoofd. Je concentratie en balans raken daardoor in de war, je kan schoppen zoals Cyborg dat deed, maar je zult ook veel incasseren op je hoofd. Techniek van DIaz is geschikt als je lang bent en een groot reacht hebt!

Tony Galento
05-01-2012, 21:00
Diaz heeft geen pure K&O in zijn vuist,hij bouwt het langzaam op en als tegenstander wordt je er gek van, om steeds kleine stoten te krijgen op je hoofd. Je concentratie en balans raken daardoor in de war, je kan schoppen zoals Cyborg dat deed, maar je zult ook veel incasseren op je hoofd. Techniek van DIaz is geschikt als je lang bent en een groot reacht hebt!

en een bovenmenselijk incasseringsvermogen. kin en benen.

K-1sunstarr
05-01-2012, 22:49
Ja maar van al het gestoot op je BASKKES lijkt mij niet zo gezond.
Er zijn genoeg prof bokers die er iets aan hebben over gehouden.
Maar ja een gewaarschud mens met telt voor twee.

blackadder
05-01-2012, 23:12
Ja maar van al het gestoot op je BASKKES lijkt mij niet zo gezond.

En ze praten beiden al zo slepend.

blackadder
05-01-2012, 23:34
Mma stand is veel breder

Oh? Ik zit even Diaz vs Penn en Diaz vs Cerrone te kijken. En ter vergelijking Souwer vs Kyshenko. Die staan echt niet breder. Enigste verschil ze bewegen platvoets in plaats van op de bal van de voet.